אני קיבלתי לאחרונה מייל בשבת מחברת צ’יטה. ההודעה הקולית (תחליף לSMS) הגיע מיד בצאת שבת.
(כתבתי להם שאני מקווה שהם לא יהודים וישעדכנו אותי כי אחרת לא אוכל להתייחס להודעה).
נייטרון חפשי
-
האם דואר ישראל עובד בשבת? -
פלאגים איך יודעים אם צריך להחליף?@המפותח כתב בפלאגים איך יודעים אם צריך להחליף?:
ברכב הנ"ל צריך להחליף כל טיפול (או שניים)
-
תקלות קטנות ונזקים גדוליםמעשה שהיה לי ברכב רנו מגאן שעבר החלפת טיימינג ופתאום נעצר באמצע הנסיעה, לאחר גרירה ובדיקה התברר שרצועת המנוע נקרעה ונתפסה ברצועת הטיימינג וחוטים ממנה נמשכו והתלפפו סביב גלגלי השיניים של הטיימינג, היה צורך בשיפוץ מנוע כולל החלפת שסתומים בעלות של 3,500 ש"ח, מה שבעצם חשבתי שאמנע על ידי החלפת הטיימינג. לאחר מעשה שמעתי שזו תופעה קיימת גם אם נדירה, ומעניין אותי לדעת האם זה קיים דווקא בדגמים מסויימים או שזו תופעה אפשרית בכל רכב, להבנתי זה ייתכן דווקא ברכב עם מכסה טיימינג מפלסטיק אחרי שהוא נשבר…
-
רכב שייתן לאנ"ש יותר.@מיכאלוש כתב ברכב שייתן לאנ"ש יותר.:
(לך תסביר לו שאם הידיות יותר רחבות זה לא יסגר
לא זה העניין, כל הקטע של הידיות הללו הוא בשביל לתפוס את הבוסטר בחגורה, וזה למה בוסטר תופס יותר מקום ממבוגר, ברגע שאתה שם בוסטר מובנה ומעוגן למושב כל הקטע הזה לכאורה מיותר.
-
ניצוצות בפולי מנוע ובעיות חשמל כתוצאה מכךברצוני לשתף בתקלה מוזרה ובפתרונה שהייתה ברכב של אבי לפני כמה זמן, הרכב (טוסון 2008 בנזין/גפ"מ) טופל על ידי במסירות רבה והוחלפו חלקים רבים, אך לאחר שהרכב חזר לביתו קיבלתי עדכון שרכב לא מניע, בבדיקה התברר שעל אף שהרכב נותן מתח ראוי המצבר לא נטען.
בנוסף, וכביכול ללא שום קשר שמתי לב עוד קודם שרעש של תקתוקים נשמע מכיוון הפולי, ובהתבוננות ראיתי שיש שם ניצוץ כל כמה שניות בצד הפולי סמוך לקצהו ובכל פעם בנקודה אקראית אחרת בעיגול, החשמלאי טען שזו בעיה מוכרת וצריך להחליף פולי, ואכן תקלת החשמל נפתרה.
איני יודע בוודאות מה ההסבר לזה, אבל ההשערה שלי (בתוספת מעט מידע מלוקט) היא כדלהלן: הפולי מורכב מחלק פנימי עגול וסביבו כמין טבעת נפרדת ומחוברים ביניהם באמצעות גומי, מבנה זה נועד לשכך רעידות ולהחליק את תנועת הרצועה, בלאי כלשהו גורם לחיכוך ויצירת חשמל סטטי ביניהם ולמטען חיובי בטבעת החיצונית מה שגורם לחשמל שלילי מהרכב לעבור לשם ע"י הניצוצות, איכשהו, לא בדיוק הבנתי איך, זה גורם כך לגנוב את החשמל שאמור להגיע למצבר לטעינה.
מצאתי גם סרטון יפה המראה פתרון פשוט לבעיה ע"י קדיחת חור בגומי מה שיאפשר פריקה קלה בהעדר בידוד, וכך לא יצטבר מתח מספיק כדי ליצור ניצוץ, אם וכאשר אמצא אותו אעלה בל"נ. -
וואס איז דאס - מה זה ? ( מערכת בלוני (גז) בתא מטען....)@מנאששש כתב בוואס איז דאס - מה זה ?:
אולי זה נייטרון …
@י.-שטרן כתב בוואס איז דאס - מה זה ?:
אלו בלונים של נייטרוס NOS
@מנאששש, כמעט!..
באמת בפתיחת הפורום מישהו הציע לי לשנות את השם בשביל ה’מיגנוב’, אבל כשאנשים לא מבינים אפילו את הקטע של ‘נייטרון חפשי’ זה סתם יהפוך אותי למוזר. וזה חוץ מהביאוס של שארף טוב שנשלח ל ‘המען לא נמצא’.
ובלי קשר תודות ל @שלמה שרק בגללו אני יודע מה זה נייטרוס (ועוד כמה דברים). -
יד2 מסכמת את 2025 במספרים@מאיר כתב ביד2 מסכמת את 2025 במספרים:
הסקר על פי אלו שכן חיפשו מילים.
נכון! ובדיוק בגלל זה זה לא משקף את רוב האנשים שחיפשו נתונים רגילים שמובנים במערכת הסינון של יד 2.
או שנגיד את זה אחרת:
הצעת ייעול ליד 2- מאחר והתברר שאחוז ניכר של משתמשי יד 2 מחפשים בדווקא מונית לשעבר אני מציע להכניס את ההגדרה ‘מונית’ לשורת החיפוש המובנית…
התוצאה תהיה שבתוך כמה שנים הרכב הכי מבוקש יהיה ‘חיפושית עם הגבהה ברשיון’@מאיר כתב ביד2 מסכמת את 2025 במספרים:
בכל דקה נמכר רכב זה אומר כ500,000 בשנה דרך יד 2! כמה בעלי רשיון יש בישראל? וכמה רכבים נמכרים לא דרך יד 2?
אם יש 3 מליון רכבים והם נמכרים בממוצע כל 5 שנים - אתה באיזור…
אם זה נתון כללי בישראל אז נכון, אבל זה נתונים של יד 2
-
דוושת גז לא מגיבה בפיאט פנדה 2011אני רואה את השרשור והתשובות של המומחים ולא באמת צריך אותי,
אבל שימו לב שיש לו 4 תקלות שאמורות לשבש את יחסי האוויר/דלק וממילא גם את המצערת, 1. ו- 2. חימום חיישני חמצן של 2 החיישנים 3. תקלה בתזמון שסתומים. 4. P0443 שאני לא יודע במדוייק מה זה אבל קשור להשבת אדים למנוע.
ברור שהמצערת תשתבש כך, לדעתי חבל להחליף מצערת סתם, קודם תנסה לאפס את הקודים וללמד את המצערת מחדש (עם מנוע חם כדי שחיישני החמצן יעבדו טוב גם בלי הגוף חימום) ותראה אם היא חוזרת לעבוד, א"כ תחליף חיישני חמצן ומשם תתקדם הלאה.
גילוי נאות, לא מכיר פיאט!ועכשיו אני חושב שבעצם ניתן לבדוק את המצערת בסוויץ’ פתוח בלי להניע ואז ללחוץ על דוושת הגז ולראות האם המצערת נפתחת, אם לא, צריך לבדוק את חיישן מיקום דוושה האם הוא מקבל זרם או האם מגיע זרם למצערת.
איך שלא יהיה תצטרך אח"כ לטפל בבעיות הנ"ל.
ולא מופקע שזה בעיות חשמל/ מחשב שעושות הכל, אבל שוב, לא מכיר פיאט!
-
סגירת מכון טסטים בשדרות@מאיר ואני התכוונתי לזה שמסתמא הנהג הוא…
-
רכב שייתן לאנ"ש יותר.@simon כתב ברכב שייתן לאנ"ש יותר.:
דווקא כתבתי ברצינות.
שיהיה רכב 12 מקומות אבל לא כבד אלא קליל וחסכוני? (כמו קורולה?)
הסיכוי שזה יקרה זה רק ע"י ביטול כח המשיכה!גם האפשרות שיאפשרו לך להסיע 12 ילדים ברשיון זה לא הגיוני.
-
סליל הגה, פרט קטן ???@אני-אני-אני שום סוד! זה הכל בבדיחותא.
אם על החבילה רשום סליל הגה (או כל חלף לרכב) אוטומטית המוצר עובר בדיקת מכס האם הוא מותר בייבוא, המוכרים הסינים בקיאים בחוק הישראלי ויש להם שיטות איך לעשות שלא יידעו מה יש בפנים, (למשל לכתוב על החבילה ‘נעלי בית’). -
פתיחת סרטונים בנטפריהיום יום אחרון בחודש, מי שנשאר לו נקודות בנטפרי מחר הם נמחקות, זה ההזדמנות לשלוח לבדיקה סרטונים.
-
חינוך או ויתור בכביש. מה אתם עושים?@אליהו-הת-ח כתב בחינוך או ויתור בכביש. מה אתם עושים?:
למרות שאם מישהו היה עושה את זה כשאני ברכב הוא היה זוכה לקבל מקלחת של מים כחולים
מקובל אצלנו שכשמגיע הרכב שמתיז מים כחולים דואגים לנקז לו אותם מלמטה…
-
נורה כריות אוויר בפריוס@ישראליי אם כפתורי הגה לא עובדים זה כמעט בוודאות סליל הגה, תעשה חיפוש בפורום על סליל.
-
הארכת תוקף רשיונות@מתלמד-0 לא ישתנה התאריך! וכך גם היה ב’עם כלבים’
-
בעניין הרצון לפטור ממע"מ הזמנות קמעונאים@MEM @פתוח-לשמוע
הפטור ממס הוא רק על ייבוא אישי, ומעשה באחי שליט"א שהזמין כמות של מוצר מסויים לצרכי גמ"ח וכמעט שחוייב במע"מ על ייבוא מסחרי. -
המלצה!!! מחשב obd בעברית@טכנולוג הוזכר? נכון!
אבל אף אחד לא המליץ מנסיון, הוא בעברית ברורה עם נתוני מנוע ואינדקס קודי תקלה ומשמעותם לפי יצרן הרכב, וגם אופציה להסבר על נתוני המנוע בעברית דבר שמועיל מאוד לדיאגנוסטיקה לחסרי נסיון. -
הטרמפיסטים....@צבי-דורש-ציון יש למישהו סיפור פיקנטי על טרמפיסטים?
פשוט כי זה היה נושא השרשור!
רק מתזכר… -
ברגים לתיקון פנצ'ר@קורולה-אברכים כתב בברגים לתיקון פנצ'ר:
הברגתי כבר פעמיים והסיליקון מתפורר בהברגה.
מהנסיון שלי (ועשיתי עשרות כאלו לפחות) זה לא בעייה, קצת מתפורר וקצת נכנס פנימה, אם אתה עדיין חושש תבדוק עם מי סבון שלא יוצא אוויר.
-
קישור למשאבה היברידית לטויוטה פריוס 2008@א.ד.מ. כתב בקישור למשאבה היברידית לטויוטה פריוס 2008:
נ.ב. המשאבה מגיעה מורכבת על תושבת, אני בחרתי להשאיר את התושבת הישנה ופירקתי רק את המשאבה, יתכן שקל יותר להחליף כולל תושבת, לי היה שם איזה בורג מוזר אז העדפתי לא לגעת.
אכן עדיף לא להחליף את התושבת, הברגים שלה בד"כ תפוסים בחלודה ומירב הסיכויים שלפחות אחד יישבר, מנסיון!
@א.ד.מ. כתב בקישור למשאבה היברידית לטויוטה פריוס 2008:
בורג מוזר
כנראה שבור ממישהו לפניך שעשה את הטעות והחליף תושבת
