זה ס"ה סוג של מס, או שהוא לא בודק ואז הכל תקין, או שהוא ‘בודק’ ועל הדרך מגלה שאתה ‘חייב’ להחליף שמן גיר-פלאגים-פילטרים-צינורות מים-רדייאטור-ראש מנוע (צמיגים הוא ממילא לא מחליף). מה ש @יצחק-רשטונ כתב זה נכון לגבי מה שאמור להיות או אם מצאת מוסכניק אמין כהמלצתו.
בד"כ אם אתה דואג שהוא יבין מייד שלא תעשה אצלו שום טיפול ואתה רק רוצה אישור (יש לי חבר שמטפל ואני עושה רק אצלו אבל אין לו רשיון מוסך…וכו’) תוכל לצאת בקלות.
רק שים לב שלפעמים הם עושים קופה גם אם כבר סגרו את המשכנתא 

את עובי הרפידות כל אחד שקצת מבין יכול לראות בלי לפרק שום דבר (ע"פ רוב) וכאמור
נייטרון חפשי
-
אישור בלמים לטסט -
חדש! ביטול רישום רכב (הורדה מהכביש) אונליין באזור האישי@zalmensmok
@TESLA שאל מה העניין להוריד רכב שכבר הופקד רשיונו ופורק לגמרי@Shebsale ייש"כ, היום כבר השתמשתי בזה למישהו וכך הוא הסכים למכור לי את הגרוטאה במיידי.
(ייש"כ גם למתווך @המפותח ) -
אני צריך תמחור להחלפת רפידות בלמים ופלאגיםנכתבו כאן (במחילה מכבודכם) כמה דברים לא מדוייקים ו/או לוקים בחסר.
דחיסת הבוכנה נעשית בד"כ ע"י לחיצה ללא סיבוב וניתן לעשות זאת בקלות עם כלים פשוטים ללא שום מכשיר מיוחד, זה רק קצת יותר מאמץ. בבלמי דיסק אחוריים בחלק מהרכבים צריך לסובב את הבוכנה כדי שתידחס ולפעמים זה מסובך ו/או קשה לעשות את זה ללא כלי ייעודי (ולא ידוע לי שזה קשור איכשהו לאמברקס) ע"פ זכרוני ברכב המדובר יש צורך לסובב.עד כאן דיברנו עובדות, עכשיו מחירים ע"פ דעתי (אולי אני לא מעודכן):
עבודה בלבד במוסך יהודי הוגן:
בלמים רגילים - 150
בלמים + צלחות 220
אחורי עם סיבוב - 200/220
פלאגים - 120/150
בלמי תוף - 250@מיוחד כתב באני צריך תמחור להחלפת רפידות בלמים ופלאגים:
אני יתן לך דוגמא מה זה קלאסי, מוסך יהודי רגיל לוקח על טיפול עשרת בלמים ודיסק בין 1600 ל2000 [חלקים לא מקוריים]
מחיר צלחות למשל משתנה מאוד בין רכב לרכב בפער של מאות כך שהדוגמה לא ממש מקדמת אותנו, אבל באופן כללי זה נשמע מאוד יקר.
-
ניקוי מדבקה מהאוטוהחומר הכי יעיל (מנסיון) להוריד מדבקות הוא K300, משפריצים ומחכים דקה או יותר והדבק נמס ואז עוברים עם נייר סופג או טישיו והכל יורד.
לאחרונה קניתי בטעות (במקום ספריי מגעים) במקסטוק ספריי ייעודי להסרת דבקים ויש לו ריח של K300 והוא לא יעיל יותר. -
סיפור אישי: שוטר vs חבר הפורום - מי ניצח?@תודה-מראש כתב בסיפור אישי: שוטר vs חבר הפורום - מי ניצח?:
לא הבנתי איך בדיוק כל המידע של גיל בא מהפורום הרי בלעדיו הפורום לא היה מכיל את כל המידע.
פתאום אני קולט אתמה שאתה אומר.
אז אולי עכשיו זה הזמן לאחל:
ברוך הבא לפורום!
-
אילתורים בעולם הרכב (לא תיקוני תקלות)@מאיר כתב באילתורים בעולם הרכב (לא תיקוני תקלות):
לא האמנתי שזה יהיה כ’'כ טוב וכ"כ מוצלח. זה פשוט היה טעים!
השף הכי טוב הוא… הרעב!
-
בורג שנשבר איפה משיגים@אפייי במקום להפוך עולמות קח בורג עם הברגה מתאימה ותוסיף שייבה וגליל מתכת כ"ש (למשל חתיכת בורג ג’מבו)
-
הנעה בדרדור ברכב ידני- זריקת קלאצ’ בנסיעה שוחקת את הקלאצ’ בגלל הפרש המהירויות בין המנוע לגיר כששניהם פועלים בכח חזק, הגיר מכח הנסיעה והמנוע… ברור!.
זריקת קלאצ’ בעמידה עם רכב כבוי יוצרת חיכוך קרוב ל0 מוחלט.
הנעה בדרדור יותר דומה לדוגמה השניה. - זינוק בעליה על כל היבטיו לא קשור לכאן.
- הנעה בדרדור צורכת חשמל כמו בזמן נסיעה, זה לא הרבה יותר ממה שסטרטר לוקח - זה מאוד הרבה הרבה יותר!
- האלטרנטור מסתובב ע"י המנוע ולגמרי לא כ’פת לו האם המנוע מסתובב בדרדור, בסטרטר, או ע"י ידית ראצ’ט (או מברגה).
- אמת ששימוש במצבר גמור עלול לגרום נזק לאלטרנטור אבל זה לא לגמרי קשור לנושא מלבד העובדה שמי שמניע בסטרטר לא יוכל להחזיק מצבר גמור (אא"כ יש לו בוסטר וכו’).
- שחיקה של הקלאצ’ קיימת בכל זינוק (אפילו לא בעליה, וכ"ש וכו’) ובכל העברת הילוך, ושלא לדבר על האטה ע"י ההילוכים.
כשמדברים על ‘נזק’ משימוש ברכב הכוונה לנזק שהוא יותר מהשימוש הרגיל, ומקרה דנן קרי, הדוגמאות שחיקה שפירטנו שקיימות בשימוש רגיל. - הנעה בדרדור יכולה להעשות בעדינות (וראה בפוסט של @יצחק-רשטונ לעיל), והסיבה שבמהירות נמוכה צריך לזרוק יותר זה בגלל שיש פחות כח וממילא פחות חיכוך.
@shmuel4 כתב בהנעה בדרדור ברכב ידני:
שאתה עושה את זה, אתה לא שומע את את המנוע צועק לך “איה” שאתה זורק את הקלאץ’ 🫣🥺.
אני דווקא שומע אותו צועק: וואו!
ומזדהה בהחלט עם התחושה של @המפותח , זה מה שנקרא ‘להנות מלהרגיש את הרכב’.
ובקשר לקושיית הוראות היצרן המשודרגות שהצעת, למיטב הבנתי המצאת הסטרטר נועדה לחסוך את השימוש במנואלה, לא בשביל לשמור על המנוע אלא כי זה ‘יותר’ נוח, אני מציע אפשרות שבגלל זה ולא אחרת לא נכתבו ההוראות הנ"ל אפילו שהיו מנוסחות היטב.@אליה כתב בהנעה בדרדור ברכב ידני:
@נייטרון-חפשי זה שמניעים בשני(או בשלישי) זו עובדה
פעם זה אפילו היה כתוב בספר הרכבזה חידוש עבורי ואשמח אם תביא מקור, ומ"מ י"ל שההמלצה היא בגלל שיותר קל להניע במהירות בשני, במיוחד עבור נהג לא מיומן, ובגלל שבראשון חייבים מיד ללחוץ שוב על הקלאצ’ כדי שלא יכבה המנוע (וכמוש"כ @יצחק-רשטונ - לעיל).
- זריקת קלאצ’ בנסיעה שוחקת את הקלאצ’ בגלל הפרש המהירויות בין המנוע לגיר כששניהם פועלים בכח חזק, הגיר מכח הנסיעה והמנוע… ברור!.
-
שרשור חדש לסיילים וקופונים אליאקספרס@פתוח-לשמוע כתב בשרשור חדש לסיילים וקופונים אליאקספרס:
מי שרוצה לנצל עוד 10 דקות נסגר
אומרים שבמבצעים של השבוע האחרון של השנה אפשר לתקן כל מה שהפסדת במשך השנה כולה
-
דרוש אנ"ש שיודע להרכיב משאבת מים אזור ירושלים והסביביה, פריוס דור 2יש לי כרגע משאבה מפירוק בלבד
@מיישה כתב בדרוש אנ"ש שיודע להרכיב משאבת מים אזור ירושלים והסביביה, פריוס דור 2:
נראה לי שרק @אליהו עושה את זה.
@מיישה אני מתפלא עליך שאתה לא עושה את זה, זה די פשוט.
אבל גם אני ממליץ על @אליהו שהמחיר שלו ממש טוב והוא אחד האלופים. -
למה תמיד הנתיב הימני מתמזג לתוך השמאלי?מבחינה מציאותית זה אכן כך בד"כ מהסיבות שנכתבו כאן, אבל גם במקרים שזה לא כך יש ע"פ רוב תמרור של השתלבות מימין ומשמעותו העיקרית של התמרור היא ‘זכות קדימה לרכב הנוסע בנתיב השמאלי’.
אז מה ההגיון שניתן את זכות הקדימה לרכב בנתיב הימני האיטי וכל מי שמגיע מהנתיב המהיר יצטרך לעצור כמעט לחלוטין כדי לתת זכות קדימה? לא עדיף שמי שממילא נוסע לאט יתן זכות? -
עוד הרעת תנאים למוכרי רכב ביד2ליד 2 יש את הזכות לעשות עם האתר שלהם מה שהם רוצים, הם יכולים גם להתחיל לגבות תשלום על כניסה לאתר, אבל התוצאה של כל ההגבלות היא שגם אנחנו וגם הם מפסידים, וכנראה שזה יותר מסימן שאתר הזה כבר לא הפלטפורמה היחידה לסחר ברכבים…
-
קלאץ עושה רעש בהעברת הילוכים אחרי החלפת מדחס מזגןהמדחס תמיד מכביד על המנוע, כנראה הבלאי בקלאצ’ היה קיים בלי קשר אלא שכיוון שהמדחס לא עבד היה למנוע מספיק כח להתגבר על זה.
-
"ונשמרתם מאד לנפשותיכם". שיא של עשור בצעירים הרוגים בתאונות דרכים ה' ישמור.@יחצ-המקצוען בלי לזלזל בצורך להזהר אבל ייתכן ואחת הסיבות לכך שיותר צעירים נפגעו ב2024 זה בגלל שב2024 היו יותר צעירים נוהגים וצעירים בכלל, ייתכן שזו גם הסיבה העיקרית לסטטיסטיקה בכלל.
אז אני קצת חושש לכתוב כדי לא להרוס את ההרתעה שבפוסט שלך אבל המחקר הזה מוזמן מראש ומעוות כמו כל מחקר שמביא מספרים במקום אחוזים. -
מי צודק - המד מהירות או הוויז@בוטח כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
חששתי להביא תשובה מבינה, לא ידעתי אם מתאים לתקנון, אבל כעת הוצאתי.
ציטוט: ‘אין לפרסם תשובות שנכתבו ע"י הבינה מלאכותית למינה אא"כ אמינות התשובה נבדקה ע"י המשתמש.’
ולמעשה אם יש תועלת ומציינים שהובא משם זה גם בסדר. -
דלק ב5% יש למישהו יותר זול. המשך.@שלמה רק עכשיו ראיתי את השרשור (גם הקודם לא ראיתי) וג"א מצטרף אלא שאני צריך לבדוק קודם כמה ביקוש יש.
בדיחא דעתי טובה מ’מרי דאיכא’ ומ’פקיד הפלולה’
חילך לאורייתא!
-
לייצר סוללת גיבוי עבור מקרר לרכב.צריך שתתן דבר ראשון את נתוני הצריכה של המקרר, ואז, במקום שאתרברב במעט ידיעותי בנושא, אקשר כאן את @לחיים .
-
דלק ב5% יש למישהו יותר זול. המשך.@יוסף כתב בדלק ב5% יש למישהו יותר זול. המשך.:
מספיק אם ה"לשם שמים"
לא מספיק!
אפילו שכולם יפרגנו גם אם תרוויח, דע לך @יוסף שכל היהודים אוהבים הרבה יותר לעשות לשם שמיים מאשר להרוויח אלא שאין להם ברירה, אז אם יש מישהו שכן יכול ועושה לשם שמיים גם על זה מותר לפרגן לו.
(במיוחד כשהרווח (לדעתי) לא שווה את הכאב ראש). -
שרשור סוכנויות רכב שקורים בהן ניסים...@פתוח-לשמוע הרבה סוחרים עושים את זה, מפרסמים עם טסט ע"מ שאם זה מה שיעשה לך את זה הם יעבירו טסט מיידית בקומבינה.
