לדעתי, ולא הצעת את זה, דינו של הפוסט להמחק (גם אם כבר הגיבו עליו וכו’), ואין לאף אחד זכות להתלונן אחרי שעברו על כללי הפורום,
ברור מצד שני שאני לא אעזור לו ובזה אני חולק נחרצות על מי שכתב שתשובה 3 ו4 צריכות להופיע יחד, אני אפילו לא מרגיש בנוח עם המחשבה שהוא יכול לפתוח בכלל את הפורום ‘שלי’ בשבת, אז שאני עוד אעזור לו?..
ויש כאן גם כמו שכתבו שאלה הלכתית של ‘מעשה שבת’ ויותר מזה של ‘חילול ה’.
נייטרון חפשי
-
מה לדעתך יש לעשות כאשר מישהו מפרסם פוסט בשבת? -
הטרמפיסטים....מנהגי כשאני נוסע לצפת בלי המשפחה (לא קורה הרבה) לעצור בטרמפיאדה ביציאה מהעיר ולהכריז שאני לצפת, אני יודע שאף אחד לא צריך אבל תנסו את זה ותראו איזה אושר זה עושה לאנשים, (‘לא תאמין, היום היה לי טרמפ ישיר לצפת’…! - - ‘אבל לא נסעתי כי בדיוק הייתי בדרך ל…’).
-
פיענוח קודי תקלה OBD ואתרים מומלציםאיך מבררים את משמעותם של קודי תקלה
פעמים רבות לצורך הבנת התקלה עדיף לגגל את הקוד ולפעמים להוסיף את שם היצרן (באנגלית) וכך לקבל מידע יותר מפורט, אבל מצד שני יש פעמים שהאיבחון דורש הבנה במהות הקוד ולא תועיל לי הידיעה ש’סמית מסקנדינביה החליף את החיישן VVT והקוד לא חזר’ אלא עלי לדעת מה הנתון המוגדר במחשב להפעלת הקוד וכך אוכל לדעת האם יש רכיבים אחרים העלולים להשפיע על כך ולבדוק התאמה עם קודים נוספים. ולמשל חיישן לחץ שמן הנותן קוד תקלה ועלי לדעת האם זו תקלת חיישן או תקלה בלחץ השמן.
אם הקוד שלכם לא מופיע באף אחד מהאתרים הנ"ל (נדיר מאוד) תאלצו לחפש אותו בחיפוש כללי בגוגל.כאן יופיעו קישורים לאתרים הנותנים אינדקס קודי תקלה ומשמעותם:
-
הראשון הוא האתר הזה הוא קצר ומתומצת והוא גם בעברית. באתר זה מופיעים כל הקודים הרגילים (המתחילים ב P0…ושלש ספרות ) אבל אין שם מידע על קודים של יצרן ספציפי (המתחילים בספרה שאינה 0 אחרי האות וכמבואר שם), או באות אחרת ועוד כגון תקלות הברידיות.
(וכבר הקדימני בזה @EBA - כאן ) -
בדף זה יש רשימה בלתי נגמרת של קודי תקלה לפי סדר, הרשימה מקיפה ביותר ומכילה כמעט כל קוד שתפגשו (המתחיל בP) אך מאותה סיבה היא גם פחות נוחה לשימוש, האתר הוא באנגלית ומצריך תרגום.
-
אתר נוסף עם כל הקודים גם כאלו עם אות שונה (B/U/C).
אם אתם מכירים עוד אתרים הנותנים מידע דומה לפי קוד, הנכם יותר ממוזמנים (נדרשים!?!) לשתף כאן.
במידה ואתם מעלים אתרים הנותנים מידע מפורט ולא אינדקס (גם באתרים הנ"ל קיים פירוט בדף נפרד) נא לציין זאת בבירור. -
-
למכירה חלקים לטויוטה ורסו ידניתהרכב למכירה או חלקים ממנו
תמונות מצורפות, ניתן לפנות אלי במייל.
מכיוון שהרכב לא שלי ואני רק מנסה לעזור לחבר אשמח אם הפונה ירשום גם מחיר בו הוא מעוניין לקנות.
הרכב עשה בערך 300,000 ק"מ והוא היה במצב מצויין מכל הבחינות ומטופל ושמור.
אני עצמי לא יודע מה ניזוק יותר ממה שרואים בתמונה ואין לי איך לבדוק.

למי שזה מעניין, התאונה קרתה בתוך העיר במקום בו נוהגים במהירות ממוצעת של 30 קמ"ש לכל היותר, רכב שהגיע מלמעלה עם נהג די מבוגר כנראה איבד בלמים או גרוע מזה, ושני הרכבים טוטאל לוס! לנהגים שלום (נהג הוורסו נשלח מביה"ח כמעט מיידית), ובנוסף נפגעו עוד 5 רכבים חונים באירוע ברמות פגיעה שונות.
הילדים שישבו מאחור ירדו מהרכב כ30 שניות קודם!
השבח לבורא עולם ולו תהילה אשר שפך חמתו על הגומי והברזילים, וברחמיו על יראיו אל הנפש לא שלח ידו! -
קצת הגזימו | על מודעות מוגזמות ביד 2
-
תיקון ראש מנוע לבד@moshe-1 דבר ראשון אתה צריך לברר האם מומלץ לעשות ראש בדגם הספציפי, כי יש מנועים שהבלוק חלש וגם הוא נהרס וצריך לחרוט גם אותו, לפעמים זה פשוט לא מצליח. בנוסף אתה צריך לדעת מה קרה למנוע, כי אם הוא (למשל) התחמם מחוסר שמן מירב הסיכויים שהלכו גם הרינגים ולא תעזור שום חריטה.
ולעניינינו, אני עשיתי את זה ואני מאחל לך הצלחה (תשתדל לשתף ולעדכן).
יש בזה המון פירוק והרכבה עד לראש, אבל החלקים הקשים הם שניים:
הראשון הוא הטיימינג, שבמקרה והוא קצת ישן עדיף לפעמים להחליף על הדרך, אבל במקרה שהוא חדש אפשר בד"כ להחזיק אותו מתוח עם כמה אזיקונים כך שישאר במקום על גלגל התנופה, ולמעלה לסמן מיקומים עם צבע לפני הפירוק (אני לא נגעתי בטיימינג כי לא היה צורך בדגם ההוא, זה לא מצוי).
השני הוא הרכבת הראש, תצטרך לזה ידית מומנט מתאימה, ואת הוראות הסגירה מהיצרן תוכל בד"כ לקבל מהחרט או מקסימום לחפש בגוגל (מקורות מוסמכים, לא GPT ושאר החרטטנים של הרשת!).
לפני כן תעשה בי"ס ותראה לפחות סרטון אחד של החלפת ראש לדגם זה וסרטון אחד של החלפת טיימיניג, וכאן אני דווקא ממליץ להעזר בIA חברותא מטומטם אבל בכ"ז חברותא.
עלויות: סט אטמים (שלייף) כ400 שקל (לראש בודד, למנועי V ובוקסר יש שניים) וחריטה בסכום זהה לפחות, במקרה של החלפת טיימינג זה עלול להוסיף עוד 500-900 שקל. ייתכן שאני מזייף בגדול בתמחור, אם אתה מחליף ברגי ראש זה יוכל לעלות עוד טיפה, מקובל שבמעל 10 מ"מ אין צורך להחליף.
שים לב!- לקנות חלקים איכותיים מחברות טובות.
- לנקות היטב את חורי הברגים (וכ"ש כל השטח) לפני ההרכבה.
אני הייתי ‘חכם’ והזמנתי ברגי ראש כהמלצת היצרן, היו רק סיניים והם היו שווים לברזל.
-
מיזם אדיר! מי רוצה?קודם כל ייש"כ ל @מיישה על היוזמה שרק חיכתה למעשיות של אנשים כמוך, הצורך ברור לכולם (כמעט) והשאלה היא רק איך לייעל את הרעיון כדי שיהיה שמיש.
יש תועלות נוספות בהתנדבות דרך אירגון שעובד רק על קווים כשרים ואכמ"ל…
רק אנא, הקשיבו לדעתו של @EBA שיש לו נסיון רב בתחום ואל תקשרו או תדמו את זה לידידים, לא בשם ולא בשום דבר (בהקבלה להקמת הפורום, תתיחסו ל’ידידים’ כמו ל’קארספורום’ ולא כמו ל’מתמחים’) -
רכב 7 מקומות עד 80 אלף ש''ח למשפחה הקלאסית..כדי לחלק בצורה ברורה את הציפיות של אנשים מרכבי 7 אני מחלק אותם לשלש קטגוריות:
- רכבי 5 עם תוספות (ורסו, מאזדה 5),
- רכבים משפחתיים שנוצרו לכך (אאוטלנדר),
- רכבי ענק אמריקאיים ורכבי שטח (קרייזלר וויאג’ר, סיינה).
רכבי החמש פלוס הם בד"כ חסכוניים יותר ועלות אחזקה פחות או יותר כמו רכב רגיל, ומצד שני התמורה נמוכה משמעותית כי רבות ממערכות הרכב בקושי עומדות בתפקידם החדש (מזגן למשל ונוחות נהיגה) וכן מבחינת מקום הן בתא המטען והן בחלל תא הנוסעים מרגיש מאוד צפוף. לסיכום, עלות קניה אחזקה ודלק נמוכים אך מנגד לא ניתנה התמורה המצופה מרכב 7.
רכבי הענק הם נוחים ומלאי מקום אך יקרים לאחזקה (מאוד!) וכל החלפת צמיגים היא בור כלכלי וכך בשאר דברים עוד לפני שדיברנו על דלק (4-6 ק"מ לליטר בעיר!) ובנוסף לכל הנ"ל הם לא פרקטיים ליום יום כי הנהיגה בהם בתוך העיר היא קשה ואין חניות. מסקנתי, מושלמים מבחינת סיפוק תמורה לבין עירוני בלבד, נשאר לך להחליט אם זה שווה את המחיר.
רכבים משפחתיים נועדו לתת את המענה המצופה, וכמו תמיד כלי ייעודי ייתן לך את החוייה המושלמת גם אם יש בו חסרונות (נכון למשל שאם מברגה אתה לא יכול לפתוח גלגל, אבל אם בגלל זה תלך לקנות מפתח רטיטה עם מתאם לביט לא יהיה לך מידי חשק לעשות תיקונים).
אז בהחלט גם אני חשבתי פעם שאם היה לי תקציב הייתי בוחר בפריוס פלוס, וייתכן שזה עדיין נכון , אבל כשחבר שואל אותי על רכב שבע אני מנסה להבין מה הוא מחפש ולא מה הרכב המנצח כמכונאי. ולכן אני מצטרף ל @שמואל-קליין בדבריו לעיל.
לצערינו, אין הרבה רכבים שנועדו להיות רכבים משפחתיים ואלה שכן ברובם צרפתיות (שאגב מפנקות מאוד ונותנות תמורה יותר מהמצופה, אם לא התחילו תקלות…), מה שנשאר זה האאוטלנדר, ייתכן שבהתאם למצב כבר יהיה עדיף איזה קרייזלר עם הסבה לגז שהוא יחסית בגודל סביר לתוך העיר וגם משנתון יותר מוקדם ייתן תמורה מלאה ללקוח ובמחיר הרבה הרבה יותר זול (כולל חישוב עלות התקנת גז והוצאות דלק לחמש שנים, ומנגד חישוב הבלאי סוללה בפריוס).
אז אני מתנצל על האריכות, אבל רציתי להסב את תשומת לבכם לבחון את הדברים מנקודת מבט של הקונה, שאין לו שום הנאה אמיתית ממנוע איכותי ואצלו זו רק פונקציה של כסף וזמן והוא בהחלט יהנה יותר לשלם פעם בשנה 2,000 ש"ח על תיקון עבור רכב מפנק (שעלה לו הרכב פחות).
דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון זה שלטיפוס מזניח שמגיע למוסך כשהרכב נעצר ועושה טיפול 10,000 כל 30,000 אז רק טויוטה תשרוד.נראה לי שהגזמתי והייתי צריך לכתוב מדריך
-
קו 'גשר החיים' לקומפרסורים! על תוחלת החיים של קומפרסור ו/או בוסטר, ואיך מתקנים.בהמשך למדריך הזה שנותן סקירה מקיפה על עניין הבוסטרים והקומפרסורים, ובעקבות כך שהקומפרסור שלי שבת בסתם יום חול
(אל דאגה הוא חזר לחיים), ראיתי לנכון לפתוח נושא בו יעלו דיווחים על תוחלת החיים וחוות דעת של ‘לאחר מות’ על המוצרים הנ"ל, דבר שייתן לנו מידע יותר מבוסס על איכות המותגים והעדפות הקניה.אני מתכבד לפתוח תחילה ועל הדרך לצרף ‘מיני מדריך’ על תיקון קומפרסור.
ובכן, אני רכשתי את הקומפרסור בוסטר של בסוס לפני למעלה משנתיים וחצי והייתי מרוצה מאוד מהמוצר,
עשיתי בו שימוש רב גם לשימושים נלווים כגון ניקוי מזרקים ובדיקות לחץ (בתקווה שאתפנה לכתוב ע"ז מדריכים), אך לאחרונה שמתי לב שהוא לא מצליח לבנות לחץ עד שהשבוע גיליתי שהוא לא מוציא אוויר [אין נשימה אבל יש דופק], כפי שאציין במדריך מדובר בבלאי טבעי של הגומי ולא באיכות הרכבה וכדו’בהזדמנות זו אנסה להסביר איך עובדת הבוכנה ואיך תיקנתי אותה ובתקווה שיהיה לתועלת.
הבוכנה כמובן בנויה מצילינדר עם שסתום חד צדדי בראשו ועם בוכנה נעה, השסתום אחראי שלא יחזור לחץ לצילינדר בזמן תנועת הבוכנה לאחור, אך החלק היותר מורכב הוא מבנה הבוכנה שאמור לאפשר כניסת אוויר לצילינדר בזמן החזרה.
לצורך כך משתמשים היצרנים בשני שיטות במקביל:- צורת הגומי האוטם. גומיית הבוכנה בנויה בצורת ‘כוס’ שפיה פונה לתוך הצילינדר, בזמן תנועת הבוכנה פנימה לחץ האוויר הנוצר דוחף את דפנות הכוס לקירות הצילינדר וכך מחזק את האיטום ומונע בריחת אוויר. בזמן חזרה קורה בדיוק הפוך ולחץ האוויר מבחוץ דוחף את דפנות ה’כוס’ למרכז וחודר פנימה.
למעשה אין מדובר בכוס ממש אלא בגומיית טבעת עם חריץ כמין מרזב או ‘עוגיות הגפנים’. - מבנה הבוכנה. חיבור הגומייה לבוכנה לא נעשה ע"י הידוק כמו בחיבורי צנרת, אלא הגומייה תפוסה בתחתית הבוכנה עם חופש קל המאפשר לה להתרחק מהבוכנה כמילימטר, כשהבונה נעה אחורה הגומייה מתרחק מעט והאוויר חודר פנימה, אך כשהיא נעה קדימה במהירות היא נדחפת ומתהדקת על הגומייה והאיטום מושלם.
התקלה: כפי שאתם יכולים לשער יש לגומי בלאי טבעי מהחיכוך בצילינדר שעם הזמן גרם לה להקרע.
אופן התיקון: ברור שאין לי מאיפה להשיג גומיה מיוחדת כזו, אז שמתי גומייה רגילה והסתמכתי על החלק השני של הפעולה ובינתיים זה עובד יופי, (כמובן שמרחתי גריז על הגומיה).
אז אם יש לך קומפרסור שנהרס וידיים טובות אל תתיאש כשאתה רואה את הגומייה המוזרה הזאת קרועה, אפשר גם אחרת.
בהצלחה!
נא לא להגיב בעניין המדריך כאן, מי שרוצה להגיב מוזמן לפתוח נושא חדש!
נושא זה נועד לדיווחים על מות קומפרסורים ובוסטרים ועל תולדות חייהם.
- צורת הגומי האוטם. גומיית הבוכנה בנויה בצורת ‘כוס’ שפיה פונה לתוך הצילינדר, בזמן תנועת הבוכנה פנימה לחץ האוויר הנוצר דוחף את דפנות הכוס לקירות הצילינדר וכך מחזק את האיטום ומונע בריחת אוויר. בזמן חזרה קורה בדיוק הפוך ולחץ האוויר מבחוץ דוחף את דפנות ה’כוס’ למרכז וחודר פנימה.
-
קצת הגזימו | על מודעות מוגזמות ביד 2הכי מעניין זה: ‘לא היו תאונות עם בעלי הקודם’
אז הם התגרשו ‘סתם כי חוסר התאמה’ ! -
מחפש עזרה דחופה לרכב 7 מקומות ומעלה, הסכום פחות חשוב ותיכף תבינו למה@מאיר כתב במחפש עזרה דחופה לרכב 7 מקומות ומעלה, הסכום פחות חשוב ותיכף תבינו למה:
תמהתי לראות שאנשים כמעט חסמו כבישים ע"מ להציל לקוח מרכישה… זה לא ראוי וזאת לא מטרת הפורום. המטרה היא לתת אינפורמציה ולא לשכנע. הבנאדם שמע את דעתך, זה לא על חשבונך, הלאה…
???
אם תראה בן אדם מחפש לקנות נעליים ונכנס במקום זה למגרש רכב לא תנסה להציל אותו?
אני מפרגן מכל הלב לחברים שלי שקונים רכבים ב60 אל"ש (אפילו שאני אם היה לי הון הייתי מן הסתם מפרגן לעצמי רכב עוד יותר ישן) אבל כשאני רואה מישהו שעד היום נתן למוסכים לגנוב אותו והוא רוצה לפתור את זה ע"י שייתן לסוחר רכב לגנוב אותו, אם אכפת לי ממנו אני נזעק.
הראיה שאני צודק היא שאני לא היחיד, ואני לא חושב שזו התגובה שצריכים לקבל כל האנשים האכפתיים שהגיבו פה.ואני אחזור על מה שכתבתי כאן קודם, תעבור שוב על השרשור ותראה שאף אחד לא ניסה לשכנע אותו שלא לקנות רכב יקר (אדרבה המליצו לקנות עוד יותר יקר ובלבד שיהיה אצל גלברט) אם זה מה שהוא מחפש.
-
SmartFuel , נוכלים, או שיש בזה הגיון?רעיון הפעולה של המכשיר הוא, שחנוונים נורווגים גילו שהשינויים הנוצרים במתח עם שנוי הסל"ד, וכן עקב שינויים כימיים בנוזלים החומציים שבמצבר, גורם לקריאה לא מדוייקת של חיישנים וגרוע מזה לתגובה מאוחרת של המצתים (הצתה מאוחרת) ולחוסר תזמון.
אמנם מייצב הזרם (גשר דיודות) של האלטרנטור אמור לפתור את הבעיה אלא שהוא לא תוכנן ואף אינו מסוגל לדייק עקב עומס הצריכה המופעל עליו, וכן עקב כך שלא היה ידוע עד היום מידת ההשפעה של השינויים ונפילות המתח על צריכת הדלק.
לפתרון הבעיה ולחיסכון מירבי הם פיתחו מכשיר ייחודי (הם לא רשמו עליו פטנט בשל עקרונות נעלים של צימצום זיהום האוויר) המכיל ‘קבל’ לאגירת ‘אנרגית חשמל עודף’ ושבב ייעודי המזהה את השינויים ומנתב את זרם החשמל באופן דו כיווני כדי למחזר את התופעות המזיקות.
פעולות השבב הם: זיהוי השינויים ונפילות המתח, אגירת ‘אנרגיית חשמל עודף’ ושיחרורה באופן מבוקר, שיחרור האנרגייה העודפת בתיזמון הנדרש כדי לסייע לדיוק מייצב המתח של האלטרנטור וכן כדי למחזר פעולה כימית שלילית של נוזלי חומצת המצבר.
בנוסף על כל האמור הותקנה במכשיר נורת לד כחולה שהוכחה במחקרים רבים כיעילה למכירות, הרגעה, יצירת אווירה לצורכי היפנוט, וע"י כך ליצירת ‘הצתה מאוחרת’ של המשתמש. (וואלה, זה בעצם לא עושה כלום! ואני משתמש בזה באדיקות כבר 3 חודשים…)אגב, אני עובד על פיתוח טבליה לנוזל הקירור שעושה פלאים בצריכת הדלק שלך… זה עדיין בפיתוח אבל אני מוכן למכור לחברי הפורום את המוצר הנסיוני במחיר של 57 ש"ח ל10 טבליות (כדי למנוע נזק ממוצר נסיוני זה אני ממליץ לעת עתה לשים את הטבליה הייחודית במיכל נוזל השמשות בלבד) ואני מצהיר בפניכם בכנות השמורה לחברי הפורום הנאמנים ‘לא מדובר באקמול’ (רמז: אופטלגין)
-
טיפול 10000 השלב שאחרי | מה עושים עם השמנים שהוצאנוחברה!
גם אם אתם נוהגים לשפוך את השמן ל… אני חושב שזו טעות לכתוב זאת שחור ע"ג פורום ואין צורך להסביר למה. ואפילו שבפורום השם שלך הוא אבגדהוז יש דרכים לעלות על זה שבאמת קוראים לך אברהם בן גד הלוי ווזלינסקי…
את דעתי האישית למה אני מתנגד לזה כבר כתבתי, אבל מניעת זיהום היא גם סיבה מספקת אילו הייתי יודע כמה הזיהום הזה באמת משמעותי אם בכלל, או שזה בערך מקביל לשפיכת אבקת כביסה משומשת ומנקה אסלות, ברור שממציאי החוקים הללו אינם נאמנים בשל השתייכותם הדתית כמאמיני האקלים ועוד, אבל אם זה אכן מזהם כפי שהם טוענים (או אפילו קצת פחות מזה) אז יש בזה איסור מזיק את הרבים ובל תשחית וחילול ה’ (זה אולי יש בכל אופן אם זה בפרסום). -

מזל טוב חמה ולבבית לחבר הפורום 

תודה לכולכם!
אמן ואמן!@גיל , הסמקתני…
-
סקר לנהגים העריקים שבינינו, כמה אתם משנים מהרגלי החיים מפחד המשטרה -
הסקר הגדול- באיזה מספר טסט עברתםחבר’ה!
בלי להתבייש, כו-לם עונים לסקר!!!
אני עברתי ברביעי ואני לא חושב שזה יוריד מערכי כאן בפורום (ובכלל). -
שרשור חדש לסיילים וקופונים אליאקספרס -
פריוס - האמין ביותר! האומנם?@חיים-Y0737 כתב בהודעה חשובה לכל מחפשי המציאות בפריוס.:
לא מבין למה אנשים עדיין קונים את האוטו הזה, במחירים מטורפים, עדיף לשלם בדלק ולא להתקע.
כנראה בגלל שזה הרכב כמעט הכי אמין שיש!
וגם הכי נוח.גם ה’אינסייט אברייכם’ מטריף אותי, רכב עגלה (לדעתי 20 שניות מ 0 ל 100
כנראה שהאצות זה ‘לא הדבר הכי חשוב’ לאברך שתפילתו שגורה בפיו
-
סיפור מטלטל עם מסקנה בצידה@א.ב. כתב בסיפור מטלטל עם מסקנה בצידה:
@פיג-ו5008 היית פעם בכזה מצב??
אתה פועל אינסטינקטיבית
הפחד מליכנס ברכב לפניך גובר על השכלקרה לי פעם כנהג חדש יחסית ופעם כוותיק, וזה נכון שזה אינסטינקט אבל האינסטינקטים של נהג מנוסה לוקחים גם את זה בחשבון.
זה היה ביציאה ממנהרה בכביש 6 כשמישהו נכנס בפתאומיות מהשול, לא היה לי זמן לחשוב אבל כנהג מנוסה ידעתי שיש רכב בנתיב השמאלי ושאין לי זמן להסתכל במראה כמה הוא קרוב, במודעות לא נתפסת מוזנת בליטרים של אנדרנלין הבנתי שזה וודאי וזה ספק וסטיתי שמאלה במינמום הנדרש, להערכתי המרחק ביני לבין שני הרכבים היה לא יותר מ10 ס"מ מכל צד וייתכן שהרבה פחות.
כל הסיפור קרה בשבריר שניה, ורק אחרי כמה שניות המח שלי התחיל לעבד את מה שקרה כשהלב שלי עוד דופק כמו תוף.@חיים-ברזל כתב בסיפור מטלטל עם מסקנה בצידה:
@אריאל-קמחי אם זה היה הפוך… שהוא היה בטלפון והיא הייתה ברכב זה היה הולך ככה:
‘צרחה’ וואו אמאל’ה, והוא בטלפון מה קרה? היא אומרת לו קרתה לי תאונהההה, אז הוא אומר לה “טוב אני כבר חוזר אלייך”לאחרונה שמעתי מעשה על אחד שאשתו עם חצי שנה רשיון התקשרה לבשר לו ש’עשיתי תאונה’ ותגובתו הראשונית הייתה - 'כבר חצי שנה אני מחכה לטלפון הזה…
-
מה עושים כהשסתומים ???? של הסעפת השתחררוסוף טוב…
דבר ראשון תמונת הסעפת:

זה כבר על השולחן באמצע העבודה, פירקנו את כולם, החלפנו ברגים שחוקים וסגרנו הכל עם לוקטייט. מלכתחילה שלשה מהם היו מפורקים ועוד אחד שנפל לו בורג. אם תקרב את התמונה תוכל אולי לשים לב שהחורים בפרפרים לא כולם סימטריים, זה כי הם נשחקו מטלטולים כשהבורג היה חצי משוחרר.
השארנו את המצערת הישנה.
בין המעברים איפה שעובר הציר שאליו מחוברים הפרפרים אמורים להיות גומיות איטום, 2 מהם היו חסרים.
שימו לב שהסעפת מאוד נקיה, גם בתוך הפתחים שלא כ"כ נגישים לניקוי, אמנם ניקינו קצת עם ספריי קרבורטור אבל זה עדיין מפליא (הרכב עשה יותר מ200,000) וזה בגלל הניקוי פיח (אכתוב על זה בנפרד בל"נ) שעשינו לפני כחודש וחצי, זה עובד!
והנה מה שכן מצאתי על זה באינטרנט באתר ברוסית (איך לא?) שם הוא מסביר שהגומיות באמצע הם לא לאיטום אלא בעיקר כדי לשמור על ציר הסיבוב (מיסבים) והם נשחקים עם הזמן וכתוצאה מכך הפרפרים פוגעים בגוף הסעפת וזה מה שהורס אותם, הוא גם מוכר סט גומיות לתיקון בכ 115 ש"ח ומלבדו מצאתי עוד מוכר שמוכר את זה באיביי ואחד באמזון ואחד באליאקספרס, אני משער שבעצם יש רק אדם אחד בעולם שמוכר את זה והוא גם היצרן (מצאתי עוד כמה אתרים שמוכרים שם כאלו אחד בכל מדינה), ובאתר https://partsouq.com/ אין לזה מק"ט.
קישורים לאתר הנ"ל:- https://www.drive2.ru/l/464209687152165693/ (פתחתי את הסרטונים בנטפרי)
- https://www.drive2.ru/l/465432618960159257/
- https://www.drive2.ru/parts/kia-hyundai/292103e055/B-ZOQEAFETw
קישורים למוצר (אין משלוח לישראל):
אמזון
איביי
אליאקספרס
אנחנו הסתפקנו בלית ברירה בלהחזיר אותם כמו שהם עם הגומיות החסרות ומקווים שזה יחזיק כמה שיותר (יש דרך להזמין את זה איכשהו אפילו שאין משלוח לישראל?), בינתיים האוטו כמו חדש, מגיב יותר טוב עם יותר כוח וטורים יציבים באופן מופלא, כשאני נותן גז על סרק ומעלה את הטורים ל4 ו5 וברגע שאני משחרר המחוג נופל מיד ונעצר לחלוטין על 600 בערך, אבל יש אפשרות שזה לא קשור אלא בגלל האטם שהחלפנו והפלאגים.אני חושב שאולי מצאנו כאן את השורש לכל הבעיות מצערת של יונדאי, ההגיון בזה הוא שבגלל שחלק מהפרפרים חסרים יש שינוי בין הצילינדרים בכמות האוויר הנכנס וממילא המחשב לא יכול לדייק את ההזרקה.
עכשיו צריך רק תקופת מבחן, בינתיים נתנו קודי תקלה שלמיטב הבנתי אינם קשורים ואני משער שזה בגלל כיוון של המערכת גז שהייתה מכוונת עקום כמו ההזרקה.
