נייטרון חפשי
-
שרשור "חיות על הכביש" -
עשיתם ניקוי פיח אצל עוני? נשמח שתשתפו לתועלת הכלל.תגובה: ניקוי פיח? כן, זה עובד! בדקנו.
אחר ולאחרונה כמה מחברי הפורום ביצעו ניקוי פיח אצל עוני (כאן) והידע שלנו על הנושא אינו מלא, אני מבקש מאד לשתף כאן בכמה קטגוריות:
- אם יש לכם מה לחדש ממה שראיתם על התהליך יותר ממה שכתבתי שם.
- תוצאות מידיות (ולטווח ארוך יותר) ברעשי ותפקודי מנוע.
- שיפור בצריכת דלק אם וכמה.
- דעתכם על עוני, על השירות שלו ועל האיבחון שהוא עושה תו"כ.
- עוד משהו?
ובמיוחד אם יש לכם רכב היברידי של טויוטה המידע חשוב עוד יותר בגלל מערכת הEGR!
-
תיקון מסך השליטה של פריוס ב8 שקלים, הדבר האמיתי!עדכון חשוב:
מתברר לכאורה שלמסך עצמו (ללא הפולרייזרים) יש זווית קיטוב של 135° (שזה אומר אלכסון משמאל למטה לימין מעלה) ואם נשים פולרייזר 0° ו90° זה אמנם יעבוד אבל לא באיכות ועלול לשבש צבעים, הסיבה שלי הצליח זה כי בס"ד ‘נפלתי’ על פולרייזר עם קיטוב מתאים, אם קונים פולרייזר אלכסוני הוא מתאים לשני הצדדים כי אתה הרי הופך אותו כדי להדביק מצד שני וממילא הוא מסובב.
דבר נוסף, כדאי לבדוק שמזמינים ‘מט’ כי אם הוא מבריק יהיה קשה לראות מול השמש.בל"נ בימים אלו המדריך מתעדכן עם קישורים נוספים וטיפים משמעותיים שיכולים להפוך את הביצוע לפשוט ומהיר פי שניים לפחות.
-
שרשור חדש לסיילים וקופונים אליאקספרס -
תקלות קטנות ונזקים גדוליםאתכבד להתחיל במעשה שעורר אותי לפתיחת הנושא:
הייתי בפנצ’ריה ובהרכבת הגלגל התברר שאחד הגוז’ונים הוחלף בבורג שלא נתפס כלל עד שהיה צורך להשעין את הגלגל על הבורג בשעת ההברגה כדי שלא יסתובב על ריק (ורק אח"כ לסגור את האחרים), וידידי הפנצ’ריסט חשב שעדיף שלא לסגור את הבורג בכלל כדי שלא אתקע יום אחד עם בורג שלא נפתח כי הוא מסתובב על ריק.
אביו (ה"ה יהודה בנג’ו הנודע) שנשאל לדעתו אמר שיש לסגור את הבורג בהידוק קל כדי למנוע מצב שבו הבורג יברח פנימה ויפגע בקליפר תו"כ נסיעה ויגרום נזק לקליפר במקרה הטוב (במקרה שהרכב לא יתהפך ה"י). -
הגה לא ישר@SHALOM-CHAIM כתב בהגה לא ישר:
@מיוחד זה רק הגה עקום
בדקתי כיוון פרונט אצל ערבי הוא אמר לי שהכל ישרכמו ש’מישהו’ כאן אמר…

-
יד2 מסכמת את 2025 במספריםרוב הנתונים מעוותים ממציאות לגימיק שיווקי:
א. בכל דקה נמכר רכב זה אומר כ500,000 בשנה דרך יד 2! כמה בעלי רשיון יש בישראל? וכמה רכבים נמכרים לא דרך יד 2?
ב. 5 הביטויים שהכי חיפשתם וכו’, המסקנה: הרכב כמעט הכי מבוקש הוא מונית? הבלוף: רוב האנשים לא עושים חיפוש לפי מילים.
ג. הרכב הכי מבוקש הוא לבן לפי מספר צפיות?! אולי פשוט בגלל שרוב הרכבים הם לבנים? -
שאיבת דלק והמסתעף@תלת-גוונא כתב בקצת הגזימו | על מודעות מוגזמות ביד 2:
אגב באמת מעניין אותי, כשקיבלתי טוטאלוס על הטידה היה לי טנק מלא (45 ליטר), שאלתי את המוסכניק אם אפשר להוציא בקלות את הדלק, והוא אמר לי שצריך להרים על ליפט ועולה כמו המחיר של הדלק, וזה מלא לכלוך, וצינור לא יכנס כי יש רשת או משהו כזה לפני המיכל דלק. זה נכון?
שטויות במיץ! צריך לחבר צינור למשאבת דלק ולתת זרם חשמל למשאבה, חבל לי בשבילו שהוא עושה את זה על הליפט וצריך לטפס למעלה…
-
לוח שעונים לא עובד - פריוס 2008מצורף קישור לסרטון
https://www.youtube.com/watch?v=P9yi6djL2Qk
ויש עוד סרטון עם יותר פירוט של הפירוק וצורה פחות מומלצת להלחמה
https://www.youtube.com/watch?v=P9yi6djL2Qk
אני עשיתי את זה כבר 3 פעמים פעם ראשונה לעצמי ועוד פעמיים תמורת 500 ש"ח למישהו שאחרי חיפוש מצא ב700 במרחק שעה נסיעה
רוב המוסכים לא יודעים לעשות את זה והם פשוט מחליפים את כל הכרטיס מה שאומר שתקבל מד קילומטר חדש (יותר גבוה משלך כדי שלא יורידו אותך בטסט הבא) ולכן אתה משלם גם על עלות החלק
לקח לי כשלש שעות למי שלא מנוסה יקח קצת יותר ובסוף צריך הלחמה, אם אתה לא יודע לעשות הלחמות אתה יכול לפנות למישהו שיודע (אולי במתמחים תמצא יותר כאלו) אתה צריך גם לדאוג מראש שיש לך קבל מתאים (קבל, לא כרטיס @מיישה )
הערך של הקבל המקורי הוא 16V 100UF הוא כנראה מידי חלש ולכן הוא נהרס ולכן מומלץ לשים קבל חדש בעל ערך גבוה יותר 150/180/220 UF (220UF זה גם טוב ולא יעשה נזק) את הערך של המתח (16V) אין בעיה לקחת יותר גבוה אפילו 200V לא משנה (מה שנעשה בסרטון השני שהבאתי)
לפני שמפרקים כרית אוויר חובה לנתק מצבר כי אע"פ שהסיכוי נמוך הסיכון הוא גבוה
אני לא מזדרז להציע את שירותי כי אני גר בגליל -
חינוך או ויתור בכביש. מה אתם עושים?אני מסכים בעיקרון עם הרעיון (כולם כאן תמימי דעים פחות או יותר) אבל למעשה אני עושה את זה רק כשזה בא בקל, הוא לא שווה שאני יבזבז עליו את מצב הרוח שלי והשלווה (יוצא מן כלל כמובן אם ממילא קמתי הבוקר לא שליו במיוחד…).
-
מעשה שהיה עם מצבר שהתחיל לגמגם שב"ה הסתיים בנס !!@תודה-לבורא-עולם-0 כתב במעשה שהיה עם מצבר שהתחיל לגמגם שב"ה הסתיים בנס !!:
שימו לב לאדים היוצאים מצידי המצבר.
המצבר פשוט רתח, הרבה הרבה יותר ממצב של יד סולדת!!
כוויה תוך חצי שניה, ורגע לפני פיצוץ סופי!! שהיה יכול להיגמר ב…בפיצוץ של המצבר וקצת חומצה במנוע, מירב הסיכויים שלא יותר מזה ועכ"פ לשחק באש זה וודאי שלא, זה לא לתיום והוא לא דליק.
אני מקווה שלא בירכת הגומל, זו ברכה לבטלה!אבל הסיפור יפה, וכמה שמך נאה לך @תודה-לבורא-עולם-0
-
הצילו!!! מישהו יודע להסביר מה קרה לי???כפי שכבר אמרו זה נשמע תרחיש הגיוני מאוד לסיטואציה, אין כאן לא איבוד בלמים ולא התחממות או נעילה, אבל יש כאן מהירות גבוהה בסיבוב ועפר תיחוח וABS וברכת ‘הגומל’.
-
סובארו רוצה גיר ידני ברכב החשמלי@shine אפילו שאני מהמשוגעים שממש נהנים מנהיגה ידנית, לא מצליח להבין מה הקטע, שיפתחו משחקי מחשב במקום רכבים. מרגיש לי מטופש לחלוטין כשאני יודע שזו אשליה, אם אני פנוי בנהיגה להתעסקות נוספת הייתי סורג גרביים…
-
קצת הגזימו | על מודעות מוגזמות ביד 2@שמואל-קליין זה מחיר על הרכב? או על הזכות לעשות בו סיבוב?..
-
שאלה נוספת בעניין מי קירור מנוע@רפי-זה-אני כתב בשאלה נוספת בעניין מי קירור מנוע:
אז מה הפיתרון לחלודה?
מאיפה ברור לך כ"כ שיש פיתרון?
שים מהיום מים ירוקים (הכי זולים שיש כגון מקסטוק ב12.9) ותתפלל שמצב יישאר סטטי, אם אין לך בעיות התחממות וכו’ אל תנסה לתקן ‘ארון ישן לא מזיזים’ -
התנצלות על אי קבלת לייקים ממני עקב ההגבלותהתנצלות מקרב לב מכל מי שהיה ראוי לו שאתן לו לייק וציפה לזה על סמך היכרותו עימי עד היום אך נאלצתי לאכזבו עקב המיתון שצמצם את הלייקים ל12 בלבד ליום.
עמכם הסליחה.

-
קצת הגזימו | על מודעות מוגזמות ביד 2
-
עזרה דחופה עלה לי חום מנוע בנתיבות ואני לא מצליח למלאות מים@יהודה אני לא מנתיבות אבל רק להרגיע אותך שלפי התיאור (אם הרכב לא עשה תאונה רצינית) זה רק הצינור שנקרע, צריך לחתוך ולחבר מחדש. אח"כ צריך לבדוק אם זה התחיל מצינור קרוע שגרם לחום לעלות או לחץ במערכת שגרם לפיצוץ הצינור.
-
לוחית רישוי לרכב אספנות@מתלמד-0 כתב בלוחית רישוי לרכב אספנות:
חמש דקות תקתק זוג לוחיות+מסגרת הכל מוטבע יפה ומדוייק, דאג לי מעצמו למברגה וחופן ברגי פח, וכל הפינוק הזה במאה עשרים שקלים.
זה המחיר אצלנו במכון רישוי וזה כולל הרכבה.
@מתלמד-0 כתב בלוחית רישוי לרכב אספנות:
בחרתי לעשות אצלו כי הוא היחיד ממה שביררתי, וביררתי אצל רבים, שמחזיק לוחית אירופאית בלי דגל, שהיא חובה מלפני כעשור בכל הלוחיות הישראליות למעט אספנות. תכלס כולם עושים עם דגל, כי אין להם גולם ריק, רק עם דגל-אני חושב שבלי יותר יפה וייחודי.
האלגוריתם שלי מודיע: זוהתה חומרה חדשה

-
פריוס , סוללה תובנות@צילפינגים יש בזה הרבה נתונים שמשפיעים מלבד הק"מ ובמידה מסויימת שימוש מרובה תורם ג"כ לבלאי ולכן ייתכן שמי שנוסע 25,000 יבלה את הסוללה יותר, אבל התרוקנות של סוללה למינימום היא אחד הדברים היותר מזיקים ובאופן ברור ומידי.
יש עוד נתון משמעותי, שמחשב סוללה לא נותן לרדת מתחת לסף מסויים, לצורך הדוגמא 10%, ומהסיבה שפירטתי קודם, אבל אם לעומת זאת יהיה משתמש שלא ייתן לסוללה לרדת מתחת ל20% הסוללה שלו תחזיק מעמד הרבה יותר, משום כך מחשב הסוללה מעדיף לעבור לטעינה כבר כשהסוללה מגיעה לכ20% אבל אם יש צורך מצד תנאי הדרך ו/או דרישה של הנהג להאיץ אז המחשב מאפשר להשתמש עד10% (הנתונים אינם מאומתים אלא רק לצורך הדוגמא), ולכן נסיעה רגועה ו/או בין עירונית תאריך בהרבה את חיי הסוללה וכבר ראיתי סוללות בני 10 שנים ומעלה עם 350,000 ק"מ שעדיין מתפקדות לעומת סוללות ששבקו חיים ב180,000.
ואם כבר אז נתון נוסף שמבלה את הסוללה הוא טמפרטורה גבוהה ומה שמגן מזה הוא חנייה מקורה וניקוי פילטר של הסוללה.
