דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • פנייה למנהל הפורום
כיווץ
☰
לוגו
  • דף הבית
  • מבחני רכב
  • חדשות רכב
  • מדריך למשתמש
  • ...
  • יצירת קשר
  • פרסם אצלנו
  • ×
      MG S9 במבחן דרכים
      בגודל דומה להיילנדר, במחיר ובעיצוב דומה לקשקאי: MG S9 במבחן דרכים
      🔈 שמע כבוי
      ⏱️ טוען...
      1
      -- טוען --
      לוגו רכבים זה לזה
      נייטרון חפשינ

      נייטרון חפשי

      @נייטרון חפשי
      מאסטר
      אודות
      פוסטים
      3.8k
      נושאים
      63
      שיתופים
      0
      קבוצות
      2
      עוקבים
      17
      עוקב אחרי
      3

      פוסטים

      פוסטים אחרונים הגבוה ביותר שנוי במחלוקת

      • מי צודק - המד מהירות או הוויז
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @EBA אם אתה תתבע את יצרן הרכב על כך שבגללו נסעת מידי מהר ולכן קרה… הוא בבעיה, על מהירות נמוכה יותר לא יהיו טענות. ולכן די ברור לדעתי שהיצרן יכייל את המד מתחת לטווח הטעות שלו שהוא להשערתי 5 ק"מ לכל היותר.
        ואין סיבה להלחץ מכך שקונספירציה אחת התבררה כאמיתית, זה לא מכריח שכל הקוספירציות צודקות ג"כ (וביל גייטס מנהל את העולם השטוח…).
        נ.ב.
        מה ההסכם של וויז עם כביש 6?

        שאר נושאים

      • זהירות מפנצ'ריה בבית שמש
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @יצחק-רשטונ כתב בזהירות מפנצ'ריה בבית שמש:

        צמיג שקיבל תקר בצד [דופן] או שנסעו עליו בלי אוויר עד שהוא נמעך ממש לא ניתן לתקן בצורה בטיחותית

        גם צמיג שנסעו עליו הרבה עם חוסר לחץ (אפילו קצת שלא נמעך) יכול להיות לא בטיחותי כי הצד הפנימי שלו משתפשף על הג’אנט ומתפורר מה שגורם שהצמיג כבר לא יכול להאחז בג’אנט ולאטום כמו שצריך, במקרים כאלו ניתן לראות בתוך הגלגל פירורי גומי מלא חפניים.

        @יצחק-רשטונ כתב בזהירות מפנצ'ריה בבית שמש:

        לרוב תראה איך בשניה אחת הוא מבין שהשיטה לא עבדה הפעם ויגש למלאכה

        אבל יש כאלו שיתעקשו ויגידו לך ‘אסור לי ע"פ חוק להרכיב חזרה כזה גלגל’ (אנשים “ישרים” במיוחד ושומרי חוק 😜 ) ומעשה נמי באחד שנכנס לפנצ’ריה ידועה (לשמצה) באיזור תעשיה בצפת וכשראה איך זה עובד ביקש בהשאלה את המברגה מהעובד ובזריזות החזיר את הבורג לגלגל, לקח את הגלגל ונסע לדרכו למקום אחר.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • תיקון נזילת מים בצינור חלוד
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        רציתי לשתף בתיקון שעשיתי ונראה לי שיהיה לתועלת (קרייזלר טאון קאנטרי).
        צינור מים ממתכת שעובר בתחתית המנוע (לא חכם במיוחד) נטף מים בנזילה איטית, פירקתי את הצינור די בקלות (2 ברגים 13 מ"מ ושתי צינורות עם בנדים) ולקחתי אותו לחבר שהוא רתך מקצועי והוא טען שמאחר והצינור חלוד לחלוטין הריתוך עלול רק לחורר אותו, והוא ייעץ לי לשים אפוקסי ולחזק עם רשת גבס.
        למעשה השתמשתי בגזה רפואית כיוון שהיא יותר נמתחת ויותר עמידה בחום לדעתי, (וגם כי יש לי מיותרות כאלו) עטפתי את הצינור בבצק אפוקסי שנילוש היטב והידקתי סביבו את הגזה בכח רב, התחלתי מעט מהצד כדי שלא אצטרך ללחוץ על האפוקסי כשאני אוחז את קצה הגזה, אח"כ הוספתי שכבה שניה של אפוקסי והחלקתי כשעוד רך באמצעות מי סבון.
        מאחר ויושב אצלי ספריי לק איכותי ועוד ספריי לבן (חבל שלא היה צבע יותר מתאים, שחור/כחול), הוספתי גם צביעה לשמירה מחלודה, והרי התוצאה לפניכם.
        IMG_1155.JPG IMG_1156.JPG IMG_1157.JPG IMG_1158.JPG

        הדרכות וטיפים - טיפולים, אחזקה ותקלות מים קירור מערכת קירור חום מנוע

      • קצת הגזימו | על מודעות מוגזמות ביד 2
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @מיכאלוש כתב בקצת הגזימו | על מודעות מוגזמות ביד 2:

        הפעם באמת מסתפק במועט

        צילום מסך 2025-02-13 204839.png

        לדעתי הדבר היחיד שמיוחד במודעה הזאת הוא - מאזדה 3 330,000 ק"מ ב3,000 אם זה היה יד 3 היה עוד יותר טוב.

        פורום דיונים וחדשות רכב

      • מחזיקים רכב ישן? המספרים שכדאי להכיר
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @shine זה יפה ואפילו נכון, רק שזה מציג רק צד אחד, והסיבה הפשוטה היא שהכתבה נכתבה ע"י סוחרי רכב, מבחינתם, רכב ישן לא שווה התעסקות וגם הסיכונים לתקלות אכן יותר גבוהים, אלא שבהתחשב במחירו של רכב חדש וירידת ערך, וכשמדובר על רכב קלאסי שקיים בפירוקיות, ניתן לומר באופן כללי שתמיד יהיה יותר כלכלי לקנות רכב ישן (בערך עד 17 שנה שאז זה מתחיל להיות יותר קשה עם החלפים).
        וזה עוד לפני מה שכולנו יודעים, שרכב בן 7 בישראל לא בהכרח מתוחזק יותר טוב מרכב בן 17 (וזו לדעתי הסיבה שבחו"ל האחוזים גבוהים יותר) ופעמים רבות אתה גם תשלם יותר על הרכב וגם תצטרך את אותם תיקונים.
        העובדה היא, שבמדינות אחרות מחיר רכב הוא חצי ממחירו בארץ ויכולותיהם הכלכליות של התושבים יותר גבוהות, ודווקא שם מחזיקים יותר ברכבים ישנים בפער ניכר, לדעתי זה לא נובע מחכמתם של הישראלים ש’משכילים’ לקנות רכב חדש (במימון מלא), אלא מטפשות!

        שאר נושאים

      • מתיחת רצועת אלטרנטור
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @הכל-בעזרת-השם כתב במתיחת רצועת אלטרנטור:

        מה יקרה אם אני רק ימתח? זה עלול להיקרע בהמשך?
        אם כן אז זה יכול ליצר נזק?
        כלומר אני שואל מה הדחיפות להחליף, למה לא לחכות שיקרע?

        התשובה היא כן
        ואם יקרע זה יכול לגרום לנזק בגלל שהמשאבת מים מסתובבת מהרצוע

        וגם שאתה עלול להתקע באמצע נסיעה, בכביש 90, באיזור שדמות מחולה/עינות קדם, שעה וחצי לפני שבת, בלי שתיה…

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • שרשור "חיות על הכביש"
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @ביתשמשניק בשלב הבא יחליטו שבמקום נת"צ, רכבים פרטיים יסעו לאורך הכביש ורכבי ת"צ יסעו לרוחב, סידור כזה ימנע תאונות באופן מוחלט וימגר לחלוטין את הקטל בכבישים, (או עכ"פ את הקטל בכבישים כתוצאה מתאונות…).

        ובקשר לאמינות של המורה, אני בקורס ריענון שמעתי ים של סיפורי בלהות שלמזלי הטוב אני מאמין להם פחות מאשר למעשיות הרב xxx[צונזר] והמורה היה עם כיפה והיה הטסטר שלי (כשעברתי).

        פורום דיונים וחדשות רכב

      • ⛽ תוסף גולד לייבל במבצע
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @הרשלה-0 כתב ב⛽ תוסף גולד לייבל במבצע:

        אולי תפרט למי שלא מבין מה זה ולמה זה

        מצטרף!
        במיוחד כשזכור לי שהציבור דווקא מעדיף בלאק לייבל…🥃

        שאר נושאים

      • מעשה ברכב חדש✨ שתודלק בבנזין במקום בדיזל😦
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @הכל-בעזרת-השם כתב במעשה ברכב חדש✨ שתודלק בבנזין במקום בדיזל😦:

        @יראת-שמים כתב במעשה ברכב חדש✨ שתודלק בבנזין במקום בדיזל😦:

        למה האחד מזיק ורעהו לא?

        זה לא בריא לשום רכב
        אבל סולר הוא לא מזוקק כמו בנזין

        ברשותך אני אפרט יותר בפשטות, בנזין הוא דליק ממש ומספיק ניצוץ כדי לפוצץ אותו, סולר לעומת זאת דליק קצת יותר משמן זית והוא לא בוער בפני עצמו, במנוע דיזל יש טכניקה שגורמת לו להתפוצץ אעפ"כ אבל במנוע בנזין הוא פשוט לא נדלק והרכב נכבה, לא מזיק אמנם אבל גם לא נוסע.
        לעומת זאת, בנזין ברכב דיזל יגרום לפיצוצים מוקדמים ועלול גם לעשות צרות למשאבה והמזרקים שהם הרבה יותר מדוייקים ומשוכללים במנועי דיזל, אבל בכמות קטנה שמעורבת בסולר נטען כאן שזה לא מזיק (אולי אפילו מועיל) ועכ"פ זה לא יעצור את המנוע (אם כבר אז יפוצץ אותו, [לא באמת]).

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • שרשור "חיות על הכביש"
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @ישראליק כתב בשרשור "חיות על הכביש":

        @חובק-עולם זה תאונה ממתי?

        עריכה:
        שבת אחה"צ 😞
        14/2/26 17:52
        7c7eb2e7-fa88-49cc-96b3-09140e77993e-image.png

        זה לא מכוון!
        בשעה כזו אמור להיות כבר חושך.

        פורום דיונים וחדשות רכב

      • התייעצות ברכישה, האם זה לא מציאה?
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @EBA @המפותח
        בקשר לזה אני בהחלט מסכים

        @EBA כתב בזה לא מציאה?:

        ולמה פתחת שרשור חדש, אתה יכול להמשיך בשרשור הקודם.

        אבל לגופו של עניין אני חושב (ומזדהה) שזכותו לרצות ללמוד כך את התחום אם יש לו די כסף כדי לסכן (לא באמת כזה סיכון אם הוא מתייעץ קודם עם אלופי הפורום), לי בהחלט יש חלום ישן לקחת איזה רכב שהלך מנוע ולנסות לתקן לבד.
        אבל גם אם זה לא נשמע לכם ואתם מביעים את דעתכם אין שום הצדקה לזלזל בשואל (היו כאן בקום הפורום נודניקים הרבה יותר גדולים שהיום הם אולי אפילו ‘מייבינים’), זה קצת לא מכבד את הפורום שלנו.
        וגם נראה לי שאין טעם לייעץ לו איזה רכב לקנות לדעתכם בשעה שהוא החליט שהוא הולך ללמוד את הנושא ולבחור בעצמו.

        אה! לגופו של עניין הרכב הנ"ל מלבד שהוא לא מומלץ וכאמור, המחיר שלו פשוט יקר! כי כשהוא תקין הוא עולה 5,000 עם טסט לכמה חודשים. עריכה: זה אולי לא מדוייק, טעיתי בדגם.

        עסקאות רכב

      • לראשונה, פרסומות בפורום?!
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        אני כנהג חדש שאני עדיין לא כ"כ מכיר את תחום הרכב וכו’ אז זה ממש עוזר לי
        אבל דבר אחד שכן מפריע לי זה שכל מי שיש לו איזשו שאלה או משהו כזה אז פותחים שרשור חדש
        זה הזוי כל פעם שאני נכנס להפורום אני רואה בסביבות ה-100 פוסטים שלא נקראו

        אומר ומקיים!
        פוסט זה למשל אינו קשור כלל לנושא והיה ראוי לו שייפתח בשרשור חדש.
        (וכהמעשה הידוע בבית כנסת שהיו מרבים בקדישים וכשהעיר להם אי מי שמחו לשמוע דבר הלכה ומיד פתחו ב’רבי חנניא ב"ע…’ ואחריו קדיש)

        הצעות יעול

      • בג''ץ קיזוזים
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @אלעדי כתב בבג''ץ קיזוזים:

        המונופול אינו מוסכי ההסדר לדעתי

        חברות הביטוח מחייבות אותי לתקן במוסכי הסדר, אם תיקנתי במקום אחר הם דורשות לקזז מהמחיר מה שיגרום לי להמנע מלפנות למוסך שאינו בהסדר, רוב מוחלט של שוק הפחחות משולם ע"י חברות הביטוח מה שמשאיר למוסכי ‘אינם בהסדר’ נתח שוק מזערי ובמחירים נמוכים בעשרות אחוזים. ולדעתך מי המונופול? …

        אני קורא שוב את מה שכתבתי בהודעה הקודמת ונדהם לגלות כמה שזה מנוסח עדין! מידי עדין!!
        מדובר בשוד חוקי ובמונופול חזק על ידי כל אנשי המקצוע בתחום, יש לנו עסק עם עוגה גדולה מאוד של תקציב ציבורי שמחולקת בין מספר מאוד מצומצם של חוגגים…
        ומה קרה?!?
        על מה נזעק ‘בעל השמחה’?
        מישהו שלא הוזמן לחגיגה הצליח להגניב דובדבן עם קצת קצפת לכל ההמון שבחוץ, ולצורך העניין הוא גם הכניס איש מקצוע שאינו מקושר לקבל חצי מנה?
        האם שכחת מי בסופו של יום משלם לכם על האירוע ועל חשבון מי אתם אוכלים???

        הזוי בעיני שצריך להסביר את זה, מספיק לקרוא בעיון את הפסק הנ"ל בשביל להבין איפה אנחנו חיים. הכל כתוב שם מתחילה ועד סוף עד הפסק המופלא ש’פוטר את השופטים מלהתערב לרגולטור’ שזהו הניסוח הכי פשוט כדי להתנער מאחריות במקום לדון בגופם של דברים.

        מישהו כאן משוגע אני או הם, בבקשה תגידו לי שזה לא אני

        משפטי, תביעות, ביטוחים ותאונות

      • מנוע רועד גם בניוטרל והאוטו לא נוסע
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @YOLEVI פלאגים/קויילים!

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • על מחיר הדלק לחודש הבא...
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @רפאל-יהושע לא כזה מסובך, אבל אני אסביר במיוחד עבורך…
        מחר, הם ייסעו לשבת, ואת רוב הזמן של התדלוק הם ישקיעו ממילא, כמה זמן מוסיף ההמתנה בתור? רבע שעה? (והגזמתי!)
        עכשיו בא ונחשב, 45 ש"ח לרבע שעה = 180 ש"ח לשעה!
        אתה אולי לא צריך לעבוד כדי להתפרנס, אבל עבור רוב האנשים הכנסה כזו תגרום להם לקבל עבודות בכל שעה ומהרגע להרגע.

        פורום דיונים וחדשות רכב דלק מחיר הדלק בנזין הנספח הכלכלי חור בכיס

      • סטיגמות (חיובי/שלילי) על רכבים וההשלכות שלהן
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @DanielC אני מקפיץ את העניין כדי לציין שהסרטון פורסם לפני צאת שבת, הקישור שהבאת כנראה אחרי. ואני אדרבה מלמד זכות שהמפרסם חיכה לצאת שבת אלא שלמיעוט ידיעותיו הספיקה לו שקיעת החמה (ואולי אפילו 18 דק’) אבל מצד שני אני לא רוצה לחשוב מתי נערך וצולם הסרטון אם הוא עלה בשניה של צאת שבת.
        למעשה לגופו של עניין הסטיגמות יושבות על אמיתויות ובד"כ מגינות על הרוכשים, אם אתה רוצה לעזור לאנשים למצוא רכב טוב ובזול ולצורך זה ממליץ על דגם ספציפי זה מבורך, אבל אם אתה אומר לאנשים ‘אל תתיחסו לסטיגמות’ כי הרי רכב פלוני ופלוני הם טובים 50% לפחות שבגללך הם יפלו בפח, זו כמובן לא אשמתך כי אתה הרי המלצת רק על דגם x משנתון xx עם מנוע/גיר xxx ושטופל xxxx אבל הרוכש הפשוט שאין לו שום הבנה בתחום יצא ממך רק עם הרושם ש’סיטרואן חברה אמינה והשאר סתם סטיגמות’.
        זה גם נראה שהבחור בסרטון קצת טעון כשהוא מדבר על זה (אפשר להבין אותו אבל זה לא קשור) ובאמת אין על מי לכעוס כשסיטרואן קנו את הסטיגמה שלהם ביושר, ובמיוחד כשאולי בפרסום הסרטון הוא עוזר לקרוב משפחתו למכור את הרכב שלו…

        עסקאות רכב

      • עקיפות- נקודה למחשבה...
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @תלת-גוונא כתב בעקיפות- נקודה למחשבה...:

        לאחרונה הייתי בריענון נהיגה וזה יומיים של חפירה מטורפת…

        מסכים בהחלט!
        ומכיוון שכשיצאתי מהריענון ידעתי בוודאות שלכמה מהמשתתפים (/ות) רעדו הידיים על ההגה בחזור, אז ברשותך הערה אחת:
        החישוב חשוב כדי לעורר, אבל אל תעזו בשופו"א לנסות תו"כ עקיפה לחשב את ה700 מ’ הנ"ל! מי שעוקף בצורה כזו או שהוא אוטיסט או שיסיים בגדר.
        קחו את זה כנקודה למחשבה לדעת עם איזה נתונים אתם מתעסקים, וכדי לחשוב האם זה לא גדול עלינו, ובכל מקרה של ספק עדיף להמנע.

        טיפים והדרכות כללי

      • צמיגים שחוקים ממש-מסוכן????
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @קלאטש כתב בצמיגים שחוקים ממש-מסוכן???:

        למה כיוון פרונט אמור לעלות 350 ש"ח?

        @נייטרון-חפשי כתב בצמיגים שחוקים ממש-מסוכן???:

        לא אמור!
        אצלנו זה עולה בערך 220 וזה לוקח ‘קצת’ יותר מ5 דק’

        @צילפינגים כתב בצמיגים שחוקים ממש-מסוכן???:

        בעטרות 120 ש"ח במכוני הטסטים בירושלים 170 מקסימום

        לימוד ראשון בתחום אחזקת רכב: ‘איפה שהלכת הפעם לפרונט לא דורכים יותר!’

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • על מחיר הדלק לחודש הבא...
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @אוטופון כתב בעל מחיר הדלק לחודש הבא...:

        בטוחים ש9 שקל לליטר זה לא עוד איזה מתיחה של ה1 לאפריל???
        כי לי זה נשמע בדיחה איך זה הגיוני שבגלל המלחמה הזאת זה עולה???
        גם ככה המחיר של הדלק היה הזוי עד עכשיו!!!

        וזה שהדלק יעלה 4.5 ש"ח (בערך) זה לא נשמע הזוי?
        אבל זה היה בקורונה! ובגלל שמחיר הנפט היה מינוס (ומה שכן שילמנו היה רק המס) ובאותם ימים חתיכת אלבד המכונה מסכה עלתה לא פחות מ15 ש"ח על אף שהיא מיוצרת מאותו נפט…
        זה יכול לקרות באותה מידה לצד השני, הכל עניין של הציע וביקוש.

        פורום דיונים וחדשות רכב דלק מחיר הדלק בנזין הנספח הכלכלי חור בכיס

      • שיתוף - מה עושים כשהחלפת בלמים מסתבכת
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        החלפתי בלמים היום ולא הצלחתי לדחוס את הבוכנה, אני משתמש בלוחץ פשוט מעלי (כזה ) אבל הפעם זה פשוט לא עבד, ניסיתי לחבר אליו את המברגה ולהתיז שמן וזז חצי, לא אלאה אתכם בכל הנסיונות רק בשורה האחרונה (אחרי שעשיתי כמעט את כל העבודה ולקח שעתיים במקום 20 דק’).
        השיטה המנצחת, להחזיר את הקליפר בלי בלמים ולחבר ואז לדחוף לום (או כל דבר ארוך דק וחזק) בין הקליפר לצלחת וכך לדחוס את הבוכנה, צריך להזהר להפעיל לחץ רק לכיוון חוץ כך שהלום יישען לכיוון קצה הצלחת יצירת לחץ לכיוון השני עלולה לשרוט את הצלחת.
        אולי זה לא מומלץ לכתחילה כי זה עלול ליצור לחץ גדול על המובילים של הקליפר, אבל במקרים קשים זה לכאורה הפתרון.
        ייתכן וזה פשוט לרבים מכם אבל אם אני חוסך כאן אפילו מיהודי אחד את מה שאני עברתי זו נחמתי.
        אשמח אם תשתפו שיטות אחרות (אם ישנם) או כלים ייעודיים מומלצים (אם כי זה פחות רלוונטי לחובבנים שעושים רק לעצמם)

        נ.ב.
        תמיד מומלץ לשמן את הגומי של הבוכנה לפני הדחיסה כדי למנוע קריעה שלו שגם עלולה להפריע לדחיסה.
        ולבדוק את התנועה של המובילים ובמקרה הצורך להוציא אותם לנגב ולגרז, לפעמים הם ממש תקועים מה שגורם לשחיקה מהירה של הרפידות ולרעש ואף עלול להוות סכנה עקב התחממות יתר (שם רואים אם אתה מטפל במוסך או בשטחים וכדו’.

        טיפולים, אחזקה ותקלות
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5
      • 6
      • 125
      • 126
      • 4 / 126
      • התחברות

      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
      • פוסט ראשון
        פוסט אחרון
      0
      • דף הבית
      • תקנון הפורום
      • מילון מושגים המלא
      • המדריך המלא למשתמש
      • פוסטים אחרונים
      • משתמשים
      • חיפוש גוגל בפורום
      • פנייה למנהל הפורום