דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • פנייה למנהל הפורום
כיווץ
☰
לוגו
  • דף הבית
  • מבחני רכב
  • חדשות רכב
  • מדריך למשתמש
  • ...
  • יצירת קשר
  • פרסם אצלנו
  • ×
      MG S9 במבחן דרכים
      בגודל דומה להיילנדר, במחיר ובעיצוב דומה לקשקאי: MG S9 במבחן דרכים
      🔈 שמע כבוי
      ⏱️ טוען...
      1
      -- טוען --
      לוגו רכבים זה לזה
      נייטרון חפשינ

      נייטרון חפשי

      @נייטרון חפשי
      מאסטר
      אודות
      פוסטים
      3.8k
      נושאים
      63
      שיתופים
      0
      קבוצות
      2
      עוקבים
      17
      עוקב אחרי
      3

      פוסטים

      פוסטים אחרונים הגבוה ביותר שנוי במחלוקת

      • חידה - תקלת מתח בלתי ברורה
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        שלום חברים! אפתיע אתכם בפתרון פשוט מידי (אולי פשוט לא חשבתם שאני יכול ליפול בזה?)):
        הרצועה לא הייתה מתוחה מספיק.
        כל זמן שהמצבר לא היה מחובר היה בסדר, אבל ברגע שחיברנו את המצבר ונוצר עומס, הרצועה החליקה על האלטרנטור ונשמעו צרצורים, לכאורה הצרצורים הללו זה מה שהיה צריך לגרום לי לאבחן נכון.
        ‘חכם בחכמתו אל יתהלל’

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • מיצובישי גרנדיס 2008 ייעוץ
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @YOLEVI מחיר מצויין!

        • הק"מ לא נורא בכלל אם הרכב מטופל (אין לי מושג למה אבל הגרנדיסים מוזנחים בהגזמה (אולי כי זה רכב משפחות) אבל בעיקרון האמינות שלהם מהשורה הראשונה).
        • לבדוק תושבות, בעיקר אחורית שמסובכת להחלפה. הדרך לבדוק היא, בעמידה, להעביר מדרייב לרוורס ולהחזיר עם הפסקה של כמה שניות באמצע, ותו"כ להסתכל על המנוע, אם הוא זז בצורה מוגזמת משהו שם צריך החלפה.
        • נזילות, לבדוק שאין משהו מוגזם (קצת הזעה בטח יהיה).
        • לבדוק שאין רעידות בבלימה (לא יודע אם זה משהו אופייני אבל ראיתי כמה עם בעיות בנושא).
        • בורר מצבים של המזגן חום/קור.
        • פנסים אחוריים הם מאוד יקרים אז כדאי להעיף מבט על האור אחורי/רוורס.
        • כמו כל רכב במיוחד ישן: בלמים, צמיגים, העברת הילוכים, מים ושמן.

        לגבי מכירה כשאתה קונה רכב בכזה מחיר אין לו כמעט עוד לאן לרדת.

        עסקאות רכב

      • הטרמפיסטים....
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        מעשה ששמעתי לפני שנים:
        שני בחורים עלו על מונית (לא טרעמפ אבל נראה לי מתאים) בסוף זמן, הכניסו מזוודות בתא המטען נכנסו וחגרו. נהג: ‘אתם משרתים בצבא’ בחורים: ‘לא’ נהג: ‘אני לא מסיע מי שלא משרת’. פתחו הדלתות ויצאו, פתחו תא המטען ולקחו המזוודות, השאירו כל הדלתות פתוחות ופנו ללכת… נהג: ‘א-האא! סגרו דלתות’ בחורים: ‘אנחנו לא משרתים מי שלא מסיע!’…

        פורום דיונים וחדשות רכב

      • מה עושים כהשסתומים ???? של הסעפת השתחררו
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        סוף טוב…
        דבר ראשון תמונת הסעפת:
        777.jpg
        זה כבר על השולחן באמצע העבודה, פירקנו את כולם, החלפנו ברגים שחוקים וסגרנו הכל עם לוקטייט. מלכתחילה שלשה מהם היו מפורקים ועוד אחד שנפל לו בורג. אם תקרב את התמונה תוכל אולי לשים לב שהחורים בפרפרים לא כולם סימטריים, זה כי הם נשחקו מטלטולים כשהבורג היה חצי משוחרר.
        השארנו את המצערת הישנה.
        בין המעברים איפה שעובר הציר שאליו מחוברים הפרפרים אמורים להיות גומיות איטום, 2 מהם היו חסרים.
        שימו לב שהסעפת מאוד נקיה, גם בתוך הפתחים שלא כ"כ נגישים לניקוי, אמנם ניקינו קצת עם ספריי קרבורטור אבל זה עדיין מפליא (הרכב עשה יותר מ200,000) וזה בגלל הניקוי פיח (אכתוב על זה בנפרד בל"נ) שעשינו לפני כחודש וחצי, זה עובד!
        והנה מה שכן מצאתי על זה באינטרנט באתר ברוסית (איך לא?) שם הוא מסביר שהגומיות באמצע הם לא לאיטום אלא בעיקר כדי לשמור על ציר הסיבוב (מיסבים) והם נשחקים עם הזמן וכתוצאה מכך הפרפרים פוגעים בגוף הסעפת וזה מה שהורס אותם, הוא גם מוכר סט גומיות לתיקון בכ 115 ש"ח ומלבדו מצאתי עוד מוכר שמוכר את זה באיביי ואחד באמזון ואחד באליאקספרס, אני משער שבעצם יש רק אדם אחד בעולם שמוכר את זה והוא גם היצרן (מצאתי עוד כמה אתרים שמוכרים שם כאלו אחד בכל מדינה), ובאתר https://partsouq.com/ אין לזה מק"ט.
        קישורים לאתר הנ"ל:

        1. https://www.drive2.ru/l/464209687152165693/ (פתחתי את הסרטונים בנטפרי)
        2. https://www.drive2.ru/l/465432618960159257/
        3. https://www.drive2.ru/parts/kia-hyundai/292103e055/B-ZOQEAFETw

        קישורים למוצר (אין משלוח לישראל):
        אמזון
        איביי
        אליאקספרס
        אנחנו הסתפקנו בלית ברירה בלהחזיר אותם כמו שהם עם הגומיות החסרות ומקווים שזה יחזיק כמה שיותר (יש דרך להזמין את זה איכשהו אפילו שאין משלוח לישראל?), בינתיים האוטו כמו חדש, מגיב יותר טוב עם יותר כוח וטורים יציבים באופן מופלא, כשאני נותן גז על סרק ומעלה את הטורים ל4 ו5 וברגע שאני משחרר המחוג נופל מיד ונעצר לחלוטין על 600 בערך, אבל יש אפשרות שזה לא קשור אלא בגלל האטם שהחלפנו והפלאגים.

        אני חושב שאולי מצאנו כאן את השורש לכל הבעיות מצערת של יונדאי, ההגיון בזה הוא שבגלל שחלק מהפרפרים חסרים יש שינוי בין הצילינדרים בכמות האוויר הנכנס וממילא המחשב לא יכול לדייק את ההזרקה.

        עכשיו צריך רק תקופת מבחן, בינתיים נתנו קודי תקלה שלמיטב הבנתי אינם קשורים ואני משער שזה בגלל כיוון של המערכת גז שהייתה מכוונת עקום כמו ההזרקה.

        שאר נושאים

      • אמיתי לגמרי. ללא צורך ברישיון טיס: המכונית המעופפת נפתחה להזמנות.
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @מאיר כתב באמיתי לגמרי. ללא צורך ברישיון טיס: המכונית המעופפת נפתחה להזמנות.:

        התמונה הזו נראית בינה מלאכותית עלובה. צר לי.

        מה הבעיה? הרי גם הייצור עומד להתבצע באמצעות הבינה. (רק בכתבה השקיעו בינה אנושית…).

        חשבתי רעיון אדיר! נתאגד ביחד כל חברי הפורום, זה בג’ימיניאו וזה בג’יפיטיאו, ונעקוף אותם בגדול.
        מי שמצטרף למיזם שיכתוב כאן (וכמובן שזה יהיה רכב מותאם לחרדים עם מסך נטפרי בלבד ושלכל האחרים ייצא העיניים).

        פורום דיונים וחדשות רכב

      • סטיקרים לרכב
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        אין תינוק באוטו!
        אתה יכול להכנס בי בכיף.

        שאר נושאים

      • שרשור המשך: רכבים מענייינים שראיתם בכביש
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @שמואל-2 כתב בשרשור המשך: רכבים מענייינים שראיתם בכביש:

        סורי אבל אני לא מבין מה הקטע לחפש ברשת לוחיות רישוי יפות ולהעלות לכאן

        אני מצטרף!
        ובאותו עניין רוצה להציג מספר נדיר שהיה לי
        89d5e35e-64f0-436e-af8e-66b042ba5059-image.png
        זה מספר נדיר מאוד! היחיד מסוגו בארץ…

        פורום דיונים וחדשות רכב

      • סטיקרים לרכב
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        הנהג בשיחה!
        צפירתך תועבר לתא הקולי.

        שאר נושאים

      • פיתוח תוסף AI לסיוע בכתיבת פוסטים: בקשת משוב ואישור
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @המאעסטר אני מאוד מעריך את כל העשייה שלך למען הכלל אבל אם אתה רוצה תשובה כנה לגמרי:

        לא! לא! לא!

        ואם כן, אז אני מזמין תוסף נוסף בשם ‘נייטרון חפשי’ שיענה במקומי.
        כי אם יש שאלות לא ברורות בגלל טעות אנוש, זה יכול אמנם לעצבן קצת אבל זה אנושי, אבל לשבור את הראש על טעות של AI זה…(צונזר).
        כל זמן שאנשים עושים את זה על דעת עצמם וכפי הצורך זה מצויין, אבל אם זה יבא כתוסף אנשים כבר לא יבדקו מה הם שולחים.

        כמובן שזוהי דעתי בלבד, ואני מבוסס בינה אנושית ויכול לטעות.

        הצעות יעול

      • בג''ץ קיזוזים
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        קודם כל תודה ל @גיל על הפירוט, מתברר שהבנתי נכון.
        אנסה לפשט את העניין: לחברות הביטוח יש ‘מוסכי הסדר’ שהם עובדים איתם ומרוויחים מחירים נמוכים (הנחות), לאותם מוסכים יש מחירון חלפים מאוד יקר שנקבע ע"י היבואן אך חברות הביטוח אינם משלמים את המחיר המלא כאמור לעיל, השמאות אף היא נקבעת לפי אותם מחירים יקרים של חלפים מהיבואן, במקרים רבים מעדיף הניזוק לגזור את הקופון בעצמו במקום ‘לפרגן’ אותו לחברות הביטוח (הם מרוויחות עלינו מספיק גם ככה) ולכן הוא תובע תשלום כספי והולך לתקן במוסך שאינו בהסדר, במבט שטחי נראה שזהו הפסד ישיר לחברות הביטוח שיכלו לקבל הנחות על התיקון אילו היה נעשה דרך המוסך שבהסדר.
        הרגולציה החדשה באה לשנות את זה ולאפשר לחברות הביטוח להפחית ממחיר החלפים את ההפרש בין מחיר החלפים במוסך הסדר למחיר במוסך שאינו בהסדר, לטענתם, העובדה שהניזוק מרוויח מהעסק גורם לו לחפש שמאות מוגזמת כדי להרוויח יותר, וממילא להעלאת התמחור של החלפים והכרזת רכבים כ’טוטאל לוס’. ‘איגוד המוסכים’ ערער על כך והערעור נדחה.
        למעשה, אני רואה בזה צביעות ושוד ציבורי, נתינת מונופול למוסכי ההסדר (שהוא בעצם מונופול משותף יחד עם חברות הביטוח והיבואן).
        ואסביר: הסיבה שבגללה מחירי החלפים כ"כ יקרים היא בגלל ההסדר הטפשי הזה בדיוק, לחברות הביטוח לא ממש אכפת כמה יהיה סכומי הפיצויים, הסכומים הללו מתגלגלים בסופו של יום על כלל הלקוחות בעליית מחירי הפרמיה לפי מודלים קבועים מראש. למוסכי ההסדר אין שום מונע להעלות את המחירים (בהעדר לקוח שיתמקח על המחיר היות והמחיר נקבע מראש ע"י שמאי), ואין סיבה שכולם יחגגו ורק היבואן יישב בחיבוק ידיים אז הוא ‘עושה טובה’ למוסך ההסדר ומקפיץ את המחיר ב300% ואז מפחית ‘הנחה’ של 150% (מהמחיר המעודכן) ונשאר בתמורה עם רווח 50% מהמחיר המקורי (כמובן שהסכומים משוערים בלבד להבנת העיקרון והכל ע"ד משל מה ‘עלול’ לקרות). מכאן ניתן רק לשער האם חברות הביטוח גם דורשים חלק בעוגה וכמה מתגלגל מתחת לשולחן כדי ‘להרבות אחווה ורעות בעם ישראל’ ולא להרגיז את הרגולטור (שלו אין שום דרך תקנית להשתתף בחגיגה).
        לשמאים נשארה הבחירה האם לנסות להצטרף לחגיגה (ובמידה מסויימת אין סיבה שלא, לא הם יצרו את המצב, ואחרי שזהו החוק למה שהם יינזקו מ’יושרת יתר’?) או להיות בצד של המבוטחים (כלל הציבור) ולעזור להם לקבל את חלקם בחגיגה ע"פ הפרצה בחוקי השוד שמאפשרת לנגזלים לקבל חלק מכספם ולתקן שלא ב’הסדר’.
        הרגולציה באה לתקן את הפרצה הנ"ל שבוודאי נעשתה בשוגג ולאפשר לחברות הביטוח לגזור קופון גם מכבשת הרש שהצליח המבוטח להשיג, וניתנה נבואה לשוטים או לחכם שעדיף ממנו (משום מה?) לומר לנו מה עורר את הרגולטור להדרש לעניין…

        עד כאן ה’תיאוריה’ שלי לעניין, ובעיניי זה נראה כמו שודד שזועק חמס על פרט מחוקי השוד שהוא עצמו קבע שנוטה לרעתו. ההסבר לדעתי הגיוני וצפוי שזה מה שיקרה ע"פ החוקים הקיימים, אבל אם מישהו רוצה הוכחה מסויימת לעניין אז שיסביר לי למען השם למה כל חלף לרכב שנמצא בשימוש במוסכי פחחות מחירו המוצהר נוסק לשמיים בפי 2 באופן יחסי לחלפים אחרים וכן מחירי תיקון רכב בשטחים (מחוץ לגבולות החוק?) הוא עד כרבע ממחיר עבודה ישראלית אך כשמגיעים למוסכי פחחות היחס הוא כ 10% בלבד.
        המצב הזה גורם לכל אחד מאיתנו לשלם יותר לא רק על הביטוחים, אלא גם על עבודות פחחות בכלל (למה שהוא יסתכל עליך אם יש לו ‘עבודות’ עם גזירת קופון של למעלה מ50%?) ואולי אף על מחירי השמאות, ובנוסף מקפח את פרנסתם של אלו שלא הוזמנו לחגיגה (מוסכי ‘אינם בהסדר’).

        כל האמור הוא כמובן בגדר ‘השערות’ ואין לי דרך להוכיח שאכך כך הדברים מתנהלים, זו גם הסיבה שאני נמנע מלהביע את דעתי האישית מה עלול לגרום לפסק המעוות הנ"ל (הכולל כמובן הטלת הוצאות משפט על ‘איגוד המוסכים’ בסכומים של עשרות אלפי שקלים עגולים), אני כן יכול לומר בוודאות שהמצב הקיים (אם לא טעיתי בעובדות) עשוי בהחלט לעודד את מה שתיארתי, וד"ל.

        מתנצל על האריכות, אבל זהו מידע חשוב לדעתי וכתבתי את זה ככל יכולתי הכי קצר וברור שניתן.
        אשמח לתגובות מכל סוג.

        משפטי, תביעות, ביטוחים ותאונות

      • מדריך לנתינת הרשאת מנהל לאפליקציית חסימה ללא צורך בחיבור אינטרנט
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        אני מעלה קובץ שיצרנו לפתיחה באמצעות הדפדפן ובו מדריך להתקנת אפליקציית חסימה עבור השלב המקדים של נתינת הרשאת ניהול לאפליקציית החסימה, המדריך מתבסס על מידע שקניתי ממדריכים קודמים ובראשם המדריך של ידידי @פתוח-לשמוע ולהם השבח ותהילה.
        המדריך נועד לפשט את ההתקנה גם למי שאין לו יד בתכנות ומיחשוב (כמוני) ולא לחדש דבר, הנקודה היחידה שנתחדשה בו באדיבות AI העורך היא הכתובת IP הוירטואלית של bugjaeger שמייתרת את הצורך בהתחברות לוויפי גם במכשירים ישנים.
        המדריך נכתב עבור חסימת הMDM של @אפרים-ד אבל הוא נוצר כך שניתן לשנות אותו בקלות עבור כל חסימה אחרת כגון קיידרואיד או אייבלוק.
        האפליקציות הנדרשות להתקנה הם:

        • אפליקציית חסימה, MDM מכאן למשל.
        • Terminal Emulator terminal-emulator-for-android-1-0-70.apk
        • bugjaeger hackendebug.apk

        התהליך מאפשר להתקין חסימה בקלות גם במערכות ישנות, במערכות החדשות יש דרכים פשוטות יותר ע"פ ההוראות באפליקציית MDM.

        הקובץ נועד לפתיחה בדפדפן.

        אז הנה זה: pikolino מדריך פקודת מערכת מתוך המכשיר לחסימת מולטימדיה.html

        הדרכות וטיפים - מולטימדיה ומצלמות דרך

      • טיפול בפריוס - מוסך אמין באיזור בית שמש
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @אלי-2023 כתב בטיפול בפריוס - מוסך אמין באיזור בית שמש:

        @נייטרון-חפשי למיטב הבנתי מחברים שטיפלו אצלו ושלחו אותי אליו הוא גם אמין
        לגבי זול לא יודע אבל ודאי פחות ממוסך רגיל

        אני פעם שלחתי אליו חבר ויצאנו עם חור בכיס ובעיה שנפתרה לחצאין (בסוף התברר שכמו שחשבנו מראש היה צריך להחליף כוהלים סליחה, סלילי הצתה) ואמנם אי אפשר לקבוע ע"פ מקרה בודד, אבל בעיקר הפריע לי שהוא החליף תושבת בלי לשאול (הייתה בעיה של רעידות של המנוע).
        רק להיות הוגן - הגעתי אליו דרך מישהו שסיפר שאחרי מוסכים מורשים ואחרים שלא פתרו לו את הרעידות (החליפו פלגים סלילי הצתה😆 וכו’) הוא עשה לו ניקוי של הEGR והבעיה נפתרה.

        עריכה:
        תגובתו של מוטי היא -
        טוב הבנתי במי מדובר
        הוא בא אליי (אם אני זוכר במדוייק את המקרה) מיד אחרי קניה של הרכב ואחרי איפוס תקלות עם רעידות ברכב
        אחרי הרבה בדיקות שהייתי צריך לעשות (בגלל שאיפסו תקלות) כדי לאתר את הבעיה המלצתי על הטיפול שעשיתי
        בדיוק מהסיבה שלא רציתי להכניס אותו להשקעה מיותרת בגלל שמחקו תקלות ברכב עשיתי לו את המינימום הנדרש לפי מה שראיתי אז
        בכל מקרה לא החלפתי לו תושבת מנוע בכלל
        וזה מה שהכי הפריע לי שכתבת
        אין צורך להגיב בפורום רק לגבי העניין של התושבת מנוע שזה לא קרה אצלי

        וכמו שכתבתי -

        @נייטרון-חפשי כתב בטיפול בפריוס - מוסך אמין באיזור בית שמש:

        ואמנם אי אפשר לקבוע ע"פ מקרה בודד

        אבל יותר יפה מה שכתב לי בהתחלה -
        אשמח שתכתוב לי שם/טלפון שאני יבין במה מדובר
        כתבת שהחלפתי תושבת בלי לקבל אישור מהלקוח משהו שאצלי לא קורה
        השיטת עבודה שלי זה להחליף מה שצריך בלבד ולא לעשות חור בכיס מאשר להכניס את הלקוח להוצאה כבדה שהרבה פעמים לא בטוח שתידרש כמו לעשות ניקוי EGR וגם כוהלים פלאגים וכו
        אני לא חף מביקורת
        *להיפך תמיד רוצה להשתפר ואני מצפה מהלקוחות שידברו איתי בצורה ישירה וברורה
        לרוב כשאני מסביר את השיטת עבודה שלי הכל מסתדר

        בסופו של דבר מוטי אומר שהחליף כוהל חיישן MAF וניקוי מצערת/סעפת.
        כנראה שהוא צודק כי החבר שלי מבין ברכב בערך כמו שאני מבין במדעי האטום (סוף סוף נייטרון חפשי) ושאלתי אותו עכשיו וגם הוא חושב כמוני.
        ולכן:
        הריני חוזר בי מכל משמעות ביקורת שנאמרה על המכונאי המומחה מוטי המכונה דר’ פריוס וכפי הנראה כל דברי בטעות יסודם.
        ואני ממליץ לכל השומע לי בכל בעיית פריוס בלתי פתירה לפנות אליו וכבר רבים עשו כן ונושעו.

        מוטי,
        סליחה!

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • המשך דיון בעניין בלאי השמן
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        חברה, ברצינות!
        א. מה כ"כ חמור בזה שמישהו חשב ששמן מתאדה? בגלל זה הוא לא יעשה טיפול 10,000? לא ימלא דלק? ייסע בלי אוויר בגלגלים? ישים פיסות קלקר במקום בלמים?
        ב. כל חומר מתאדה בטמפרטורה מסויימת אלא שהנתון של ‘שמן מתאדה ב300 מעלות’ נכון כנראה לגבי שמן קנולה, שמן מנוע אילו היה מתאדה ב300 מעלות היה יוצא מהאגזוז כמו ממנוע סילוני (טוב אולי קצת הגזמתי)😀 עריכה: טעות! עיין לקמן בפוסט של @מרקורי שהחכים אותי מאוצר ידיעותיו.
        ג. @aiib שמן מנוע עושה בעיקר 3 פעולות 1. מסכך, מה שאנשים קוראים ‘משמן’, כדי שחלקים נעים ינועו יותר בקלות עם חיכוך מופחת. 2. מקרר, כלומר יוצר חיבור מוליך חום בין החלקים וכך מסייע בהעברת החום החוצה אל מערכת הקירור. 3. מנקה, ע"י שהוא קולט לתוכו פסולת (בעיקר פיח=פסולת בעירה) ומוליך אותה לפילטר השמן, שאריות חומרי פסולת זעירים שהפילטר לא מצליח לסנן נשארים בשמן אך לפחות לא מצטברים במקום אחד.
        עם הזמן השמן מאבד את תכונותיו המקוריות הן בגלל הלכלוך שמצבר בו והן בגלל שינוי כימי עקב שינויי טמפרטורה, ואז רמת הצמיגות ורמת מוליכות החום משתנים, כמובן גם שיש גבול לכמות של הלכלוך שהוא יכול לאגור (כמו שלא תשטוף את הבית באותם מים כמה פעמים).
        ד. הסיבה ששמן נשרף (מבחינה מדעית נראה לי שאכן יותר נכון לקרוא לזה ‘מתאדה’, ומחילה מכבודכם כמובן שאני אומר שטויות כאלו בציבור) היא או בגלל בלאי מסויים של המנוע שגורם לחיכוך מוגבר בנקודות מסויימות וממילא לטמפרטורות יותר גבוהות בנקודות הנ"ל ואז השמן נשרף (או ‘מתאדה’) ומהשריפה הנ"ל נוצרת גם פסולת שחורה שאני לא יודע לומר האם עיקרה מהשמן או מהמתכת, או (גם) בגלל שחיקה של טבעות הבוכנה ובריחה של שמן לתוך הצילינדר (תא הבעירה) שמן כזה ייצא כעשן שחור מהאגזוז, אבל כמובן שגם תהיה במקרה כזה שחיקה של הבוכנות בצילינדר שתשחיר גם את השמן הנשאר.
        גם מנוע חדש שורף כמות מזערית של שמן, וככל שהמנוע בלוי השחיקה עולה וכמוה כמות השמן הנשרף, זה עדיין לא אומר שהמנוע תקול (וכידוע ‘שטייט מפורש’ בספר הרכב של פריוס שאיבוד שמן עד ליטר ל1,000 ק"מ מוגדר עדיין כתקין).

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • חום מנוע עולה ולא חסר מים
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        הפתרון כבר נכתב בתחילת השרשור ע"י @הכל-בעזרת-השם , ככל הנראה הרדיאטור סתום!
        ברשותכם אנסה להסביר בקצרה את האבחנה:
        מדובר במערכת קירור שפועלת היטב בעומס רגיל אבל לא עומדת בעומס גבוה אבל לא חסר מים והמאווררים עובדים, דבר כזה לא יכול להגרם מכשל מלא של חלק במערכת הקירור כי א"כ הרכב היה מתחמם גם בעמידה אלא מכשל חלקי, (בעמידה אמנם עומס ייצור החום נמוך יחסית, אבל מצד שני תפוקת מערכת הקירור מינימלית, א. בגלל שהמשאבת מים (כשהיא מכנית) עובדת יותר לאט בסל"ד נמוך וממילא הסירקולציה לרדיאטור איטית יותר, ב. אין רוח מהנסיעה על הרדיאטור שהיא הרבה יותר חזקה מהמאוורר).
        אנו שוללים כשל חלקי של המשאבה מפני שאם היא הייתה עובדת אפילו באופן חלקי, האצה הייתה גורמת לה לעבוד ביתר שאת וכאמור וכ"ש שהיה מתחמם בעמידה.
        טרמוסטט תקוע חצי סגור זה נדיר או לא קיים.
        יש כאן כמובן עוד נקודות איבחון למסקנה הנ"ל אבל די בזה כדי לבאר @הכל-בעזרת-השם .

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • הרכב "נזרק" מהנתיב מעל 90 קמ"ש
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @קורולה-אברכים כתב בהרכב "נזרק" מהנתיב מעל 90 קמ"ש:

        אם האוטו הזה ‘קופץ’ ברוחות וגשם זלעפות, יש מצב שהתנופה של המגבים מזיזים את האוטו.

        נכון, ולכן מטעמי בטיחות המגבים יוצרו באופן כזה שעל כל תנועה ימינה יש תנועה חזרה שמאלה כדי שס"ה הרכב ישמור על כיוון הנסיעה ולא תגיע בטעות לאזורים מסוכנים…
        😂

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • מחפש בנרות! מוסך בירושלים שמוכן לבדוק רכב אמריקאי.
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        סיכום הנושא לתעלת הכלל:
        ידידי איש החסד הרב @צילפינגים קישר אותי לבחור חביב בשם מיכאל (כדי לפרסם פרטים צריך לקבל את אישורו) שלקח עבורי את הרכב למוסך ‘עדן’ ליד גבעון, התברר שהבעיה במנוע וצריך שיפוץ ראש, התיקון נעשה ולעת עתה המנוע עובד (מקווה שימשיך כך ולא נפתח פה…).
        ייש"כ להרב @צילפינגים שליט"א על הירתמותו לעזרה תמיד ולכל אחד ובפרט עתה! .
        חן חן ועטרת יושר והערכה כנה למיכאל הנ"ל על עזרתו וישרותו, ושלקח אחריות וספג את הנזק כשהמכונאי דרש יותר מכפי שסוכם.
        ואחרון לא חביב בכלל אבל חשוב לציין- ‘מוסך עדן’! בואו נסכם זאת בכך שאני לא ממליץ עליו…

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • אני פותח את מכסה המונע לבדוק שמן ומוצא 3 גורים של חתולה...
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        לי קרה הפוך, פעם שחטתי תרנגול ומצאתי לו בקיבה מנוע…
        אבל ברצינות, לא הבנתי מה הדרמה, כשקרה לי כזה דבר טרקתי את המכסה מנוע וכשפתחתי שוב הוא לא היה שם, אין לי מושג למה! (אולי זה קשור למומחיות שלי בהוצאת שפנים מכובע?)
        הם לא יכולים להרוס שם כלום חוץ מריפודי עור אם יש לך שם כאלו.
        שמעתי על מישהו שחתולה הסתבכה לו ברצועה, וזה כבר באמת סיפור יותר מורכב ודוחה למי שלא מתנדב וותיק בזק"א.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • מנגנון של נעילת המפתח בסוויץ אם הרכב לא ב P
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @שמו-0 הבעיה מוכרת (קרדיט ל @הכל-בעזרת-השם שלימד אותי) באאוטלנדר, ולכאורה מה שעשית זה לעקוף את הבעיה במקום לתקן אותה.
        הבעיה נמצאת בלחצן שידית ההילוכים לוחצת עליו כשהיא בP.

        • שלוף את הפלסטיק שמתחת לקונסולת המיזוג.
        • לפרק את החיפוי משני הצדדים באזור רגלי הנהג והנוסע, יש לפרק לצורך כך בורג אחד וקליפס.
        • תראה שם 2 ברגים בכל צד, גם אותם תפרק.
        • פתח את התא שבין מושב הנהג לנוסע ופרק אותו מבפנים ע"י 4 ברגים 10 מ"מ.
        • שלוף את החיפוי שמתחת לידית בלם היד.
        • הסר את כל הפלסטיק שסביב לידית ההילוכים, תצטרך קודם לשחרר את הלבד של חיפוי הרצפה שמחובר עם סקוץ’ ותפוס בעל ווים שבפלסטיק.
        • פרק את ידית ההילוכים בהברגה.
        • ייתכן שכדאי לשלוף גם את הפלסטיק שסביב לידית (עם הסימון של P R N D וכו’) הוא מחובר בקליפסים אז בזהירות.
        • עכשיו את תדחוף את הראש מכיוון המולטימדיה תוכל לראות שם וו קטן בצורת כפית שנלחץ ע"י הידית כשהיא בP, צריך בעדינות בעזרת פלאייר שפיץ לכופף את החלק הקעור אחורה כך שיילחץ יותר חזק על הלחצן.

        במידה ותאורת ההילוכים שלך לא עובדת זו ההזדמנות להחליף נורה (T5).

        בהצלחה!

        כדי שתהיה בטוח בעצמי, אציין שעשיתי את זה שלשום.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • הזמנות מאיביי
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @יורם-בוסקילה להסתכן בכניסה לכפרים לא שווה בלי קשר, אם יש לך צד שזו סכנה תוותר על זה.
        הבעיה בהזמנה מחו"ל (מלבד ההמתנה למשלוח) היא א. זיהוי מדוייק של החלף. ב. אפשרות החזרה מוגבלת במקרי טעות (ניתן להחזיר אבל צריך משלוח…).
        ס"ה מאוד משתלם אבל לפעמים זמן החיפוש ואימות מתיש ברמה שלא שווה את זה.
        צריך גם לדעת שמי שמוכר באיבי בחצי מהמקרים קונה בעצמו מאתר אחר (למשל אליאקספרס) פירמות מוכרות הייתי מעדיף לקנות באמזון ומותגים עלומים מעלי, אתרים אלו ייתנו מחיר-שירות-מהירות טובים יותר בס"ה.
        בנוסף יש אתרי חלפים מומלצים שיחסכו לך המון זמן חיפוש ופעמים רבות גם מחיר יותר זול, דוגמה לאתר מומלץ מנסיון אישי.

        חלקי חילוף

      • מדריך לקניית רכב משומש
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        עוד כמה דברים:

        1. לבדוק טחינה בשמן! זאת אומרת לפתוח את הפקק של השמן ולראות אם יש אפילו מעט חומר לבן כעין טחינה או מיונז, זה אומר שנכנס מים למנוע כלומר שיפוץ או החלפת מנוע. בדיקה זו יש לעשות גם בסוף הנסיעת מבחןרכב במצב כזה עומד לפעמים שבוע ואז השמן שוקע.
        2. לא קריטי אבל כדאי לבדוק בלמים זה לא דורש מידי מאמץ.
        3. כמה שיותר בדיקות גם אם אתה לא יודע מה אתה עושה נותן לך יותר הזדמנויות לראות תגובות של המוכר. וגם, זה שהמוכר אמין זה לא אומר שהוא מודע למצב הרכב.(קרה לי לאחרונה שבאתי לראות רכב עבור חבר והיה ממש לא נעים לי לבשר לבעל הרכב שהמנוע שלו גמור - טחינה בשמן, ולא ראו את זה לפני הנסיעה).
        4. חשוב מאוד ועוזר בשטח הרבה פעמים. בסוף כל השאלות כבר בטלפון לשאול את המוכר האם יש עוד משהו שאני צריך לדעת, רוב בני האדם לא מסוגלים לשקר לחלוטין לאדם שנותן להם יחס של אמון.
        הדרכות וטיפים - עסקאות רכב
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5
      • 125
      • 126
      • 3 / 126
      • התחברות

      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
      • פוסט ראשון
        פוסט אחרון
      0
      • דף הבית
      • תקנון הפורום
      • מילון מושגים המלא
      • המדריך המלא למשתמש
      • פוסטים אחרונים
      • משתמשים
      • חיפוש גוגל בפורום
      • פנייה למנהל הפורום