דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • פנייה למנהל הפורום
כיווץ
☰
לוגו
  • דף הבית
  • מבחני רכב
  • חדשות רכב
  • מדריך למשתמש
  • ...
  • יצירת קשר
  • פרסם אצלנו
  • ×
      ג

      גיל

      @גיל
      מאסטר מגיה
      אודות
      פוסטים
      4.7k
      נושאים
      41
      שיתופים
      0
      קבוצות
      4
      עוקבים
      32
      עוקב אחרי
      1

      פוסטים

      פוסטים אחרונים הגבוה ביותר שנוי במחלוקת

      • מדריך מצולם: החלפת מיכל עיבוי בניסאן קשקאי J10 (2008-2013)
        ג גיל

        שלום חברים יקרים!
        האמת היא שאני לא בא לחדש כאן יותר מדי, להחליף מיכל עיבוי לרכב זו בסך הכל פעולה די פשוטה, אבל אני מעלה את העניין על הכתב מ-2 סיבות:
        1. לבעלי רכב דומה (ההדרכה מתאימה לכל סוגי הקשקאי בשנתונים 2008-2013 וכן 2014 הצורה הישנה), שרוצים לוודא שהם עושים את הכל כמו שצריך.
        2. לעודד את החברים לטפל טיפולים קלים בעצמם, זה חוסך הרבה כסף, וכפי שיבואר בסיום הדברים.

        כחודשיים מהיום איתרתי נזילה קלה במיכל העיבוי,

        צילום מסך 2025-09-09 123918.png

        יצוין שבקשקאי אין פתח מילוי לרדיאטור, אלא מדובר במערכת סגורה, ולכן פתח המילוי היחידי הוא במיכל העיבוי (לאפוקי ממערכת פתוחה ששם המיכל נחשב כ"מיכל רזרבות").
        הואיל הבריחה הייתה מזערית מאוד, ב"תפר" שבין החלק העליון של המיכל לחלקו התחתון - הזנחתי מעט את התקלה להמשך. הואיל וכבר קרה לי הדבר בקשקאי הקודמת שלי, ידעתי שמחיר המיכל (בארץ, כולל פקק) באזור 150-170 ש"ח. לכן, אחרי חקירה ודרישה, הזמנתי את המיכל מאלי אקספרס ב-60 ש"ח לפני הנחות, והגיע אליי תוך שבוע וחצי (+צינור חדש להחלפה, שלא ראיתי כרגע צורך להחליף), ללא תקיעות במכס או שאר מרעין בישין.


        הכלים הנחוצים:

        • החלק הזה.
        • מברג שטוח.
        • פלייר/ג’אפקה.
        • בוקסה 10 מ"מ.
        • בוקסה 13 מ"מ.
        • ידית ראצ’ט + מאריך.

        אז נתחיל:
        נוודא שהמנוע קר לחלוטין!
        1. בעזרת מברג שטוח - נשחרר את הבָּנד שמחזיק את הצינור העליון (צינור העודפים) במקומו. שימו לב לא לסובב יותר מדי את הבורג, אחרת הבנד יתפרק ותצטרכו להשחיל אותו בחזרה (חבל על כל דקה). נשחרר את הצינור (שכאמור משמש לעודפים ולא יצא ממנו כעת כלום).
        צילום מסך 2025-09-09 124130.png


        2. בעזרת פלייר/ג’אפקה - נשחרר את הבנד שמחזיק את הצינור התחתון (הצינור הראשי, והיחידי למעשה בקשקאי) ונשחרר את הצינור. נניח לנוזל הקירור להתרוקן לחלוטין, ואף את הצינור נטה ככל האפשר כלפי מטה כדי לרוקן כמה שיותר מהמערכת. על מנת לזרז את התהליך - נפתח את הפקק של מיכל העיבוי על מנת לאפשר כניסת אוויר למערכת.
        צילום מסך 2025-09-09 124220.png


        3. בעזרת בוקסה 13 מ"מ - נפתח את שני הברגים שמחזיקים את גשר האבטחה ונסיר אותו ממקומו (על מנת לקבל גישה להוצאת המיכל הישן והכנסת החדש).
        ![צילום מסך 2025-09-09 124315.png](/assets/uploads/files/1757568888800-ציל
        ום-מסך-2025-09-09-124315.png)


        4. בעזרת בוקסה 10 מ"מ - נפתח את הבורג היחידי (ניסאן עשו לנו חיים קלים, אין מה לומר) שמחזיק את המיכל למקומו.
        צילום מסך 2025-09-09 124348.png
        נשים לב למיקומו של חור ההברגה - מעליו יש חור נוסף, רחב יותר, שלא תתבלבלו בהרכבת המיכל החדש ותנסו להבריג לשם - זה לא יתברג.
        צילום מסך 2025-09-09 124606.png


        5. נוציא את המיכל הישן - בדחיפה קלה קדימה (יש לו מעין מסילה שהוא עובר בה) וסיבוב לימין, באופן הבא:
        צילום מסך 2025-09-09 124519.png


        62f137a2-8917-4536-80d8-21576af99ff8-image.png
        (הסימון הוא ע"ג תמונה של המיכל לפני הפירוק, הואיל ולא צילמתי את המיכל מרחוק בשלב הפירוק)


        6. נכניס את המיכל החדש - באופן ההפוך שבו הוצאנו את המיכל הישן.
        שימו לב שהיציאות לצינורות ממוקמים באופן הבא:
        c20469da-d41a-4e19-aa8b-9e57a09f5fb8-image.png


        7. נבריג את המיכל החדש למקומו - שימו לב שוב למיקום הבורג.


        8. נמקם את גשר האבטחה בחזרה למקומו ונבריג אותו.


        9. נחבר את הצינורות - העליון והתחתון למקומם. יש לוודא באמצעות משיכה מתונה שהצינור יושב במקומו.
        צילום מסך 2025-09-09 124725.png


        10. נמלא נוזל קירור - רצוי מקורי או תואם מקורי (במקרה שלי - נוזל קירור כחול של Peak - מסדרת לונג לייף - עד 240,000 ק"מ או 5 שנים).
        צילום מסך 2025-09-09 124807.png
        לא לסגור עדיין את הפקק - יש לאפשר את יציאת האוויר מהמערכת, וגם יהיה צורך במילוי נוסף.


        11. נמתין מס’ דקות עד שלא נראה בועות אוויר יוצאות מהמערכת דרך המיכל הפתוח.
        לאחר מכן נמלא שוב כמה שחסר ונתניע את הרכב ונמתין מספר דקות נוספות, עד שהמנוע מגיע לטמפ’ עבודה רגילה - ולוודא שאין עליית חום מעבר לכך - זה הסימן שהכל נעשה כשורה.
        הטוב ביותר להפעיל (לאחר שלב זה) את המזגן על חום גבוה - על מנת לאפשר זרימה מלאה של נוזל הקירור והוצאה מלאה של האוויר (אוויר במערכת הקירור גורם לעליה בחום המנוע).
        נוודא בסביבת המיכל והצינורות שאין שום נזילה - ונסגור היטב את הפקק. הרכב מוכן לנסיעה מיידית - אם יש צורך.


        12. בהזדמנות הראשונה כשהרכב מתקרר - לבדוק את מפלס הנוזל במיכל - ולמלא עד לקו ה-MAX אם חסר נוזל.
        שימו לב: מילוי יתר של נוזל קירור (בפרט במערכת סגורה) עלול לגרום לחץ על המיכל ולגרום להיסדקותו.


        לסיום:
        הפעולות מאוד קלות לביצוע, בפרט בניסאן שעשו לנו כאמור חיים קלים מאוד.
        הקטע הוא, שכדי להנות מהעבודה התקשרתי למוסכניק ידוע באזורנו ושאלתי אותו תוך הדגשה שאני רק מתעניין במחיר (דחיישינן להונאת דברים) כמה יעלה התענוג, כשכבר יש לי מיכל חדש לצורך העבודה. הוא ענה - 300 ש"ח (האמת - הגזים לגמרי).
        אז לסיכומו של דבר, ב-20 דקות עבודה (עבודה איטית לצורך צילום) חסכתי 400 ש"ח, 300 על לכאורה על העבודה, עוד 100 על החלק, ומה גם שאת החלק המקורי תיקנתי בקלות ע"י סיליקון מנועים (עמיד בחום) שקוף ובכך הרווחתי חלף מקורי בחינם.
        אה, ונהניתי, מאוד.
        בהצלחה!

        הדרכות וטיפים - טיפולים, אחזקה ותקלות ניסאן קשקאי מיכל עיבוי המדריכים של גיל תיקון החלפת מיכל עיבוי j10 מדריך

      • אולי אתה נביא? עולם הרכב ב2050...
        ג גיל

        @מאיר באיחור אופנתי - הנה השנקל שלי.

        • הואיל ונהיה בעז"ה עמוק בתוך ימות המשיח, שוטרי תנועה חביבים יעצרו אותנו בחיוך, וירשמו לחובתנו דו"חות מופרזים - ע"ס 250 דפי גמרא לפחות, ויש לך 30 יום לשלם…
        • על דרך העניין הזה - רכבים יהיו מתקדמים כל כך,
          עד שהרכב שלי יזהה שחזרתי מקניות אחרונות לשבת, מבלי שקניתי אחד מהמצרכים שאשתי ביקשה, ויחזיר אותי בחזרה אל הסופר. הוא יהיה כל כך חכם, שהוא יתחבר לי למוח ויידע אם שכחתי ויחזיר אותי לאותו הסופר, אם אין ויקח אותי אוטומטית לסופר אחר, או שאין בכלל, ויקח אותי לביתו של הרב דיאמנט… 😉
        • הרכבים יהיו מתקדמים כל כך, שיהיה להם סנכרון ישיר עם הפורום, שיש לו 2.6 מיליארד חברים, בהתחשב בתחיית המתים, והרכבים יתאימו את עצמם לטיפולים ונהיגה עפ"י הוראות הפורום. אי לכך - אף אחד לא יוכל “לעבור על דברי” המדריכים של @גיל … 😂

        ורמינהו -

        שוטרי תנועה חביבים יעצרו אותנו בחיוך, וירשמו לחובתנו דו"חות מופרזים - ע"ס 250 דפי גמרא לפחות, ויש לך 30 יום לשלם…

        לא קשיא, איכפל להשמיען דאף בימות המשיח - יהיו קשי עורף שלא יתחברו לפורום…

        @שלמה כתב באולי אתה נביא? עולם הרכב ב2050...:

        בתחנת דלק של צומת שילת יקים ר’ @גיל עמדה של לב לאחים

        אני מתחיל לגייס אברכים (אפשר לרשום גם את הבנים שעוד לא נולדו, בהתחשב בשנתון…)
        למדרשיה שתוקם שם בעזרת השם. זאת אומרת, למי שלא נוח לו לבוא כעת למדרשיות בעכו…
        השאלה עם מי נצטרך ללמוד שם…?

        חדשות רכב

      • בג''ץ קיזוזים
        ג גיל

        @הכל-בעזרת-השם @נייטרון-חפשי הנה התקציר:
        סליחה על האריכות - השתדלתי לקצר ככל הניתן.

        איגוד המוסכים בישראל עתר לבג״ץ נגד: רשות שוק ההון, משרד התחבורה ואיגוד חברות הביטוח.
        העתירה ביקשה לבטל רגולציה חדשה המתירה לחברות ביטוח לקזז חלק מתגמולי הביטוח כאשר מבוטח מתקן את רכבו במוסך שאינו מוסך הסדר.
        הקיזוז נעשה בגלל פער בין מחיר החלפים לפי מחירון יבואן שמופיע בשומת השמאי לבין המחיר האמיתי שבו חברות הביטוח קונות את החלפים בהנחות גדולות.
        לטענת המדינה, הפער הזה יצר כשל שוק שהוביל להגדלת עלויות תיקון, לעליית פרמיות ביטוח ולהכרזת כלי רכב רבים כ"טוטאל לוס".

        טענות העותר (איגוד המוסכים) -
        הרגולציה אינה חוקית כי היא מאפשרת לחברות הביטוח לקבוע בפועל את מחיר החלפים.
        בנוסף - היא פוגעת בעצמאות השמאים ובשומה שלהם.
        הרגולציה אינה חוקית כי היא מפלה בין מוסכי הסדר לבין מוסכים שאינם בהסדר, ובכך היא פוגעת בפרנסת המוסכים שאינם בהסדר.

        טענות המשיבים (המדינה וחברות הביטוח) -
        קיימת חובת הקטנת הנזק על המבוטח לפי חוק חוזה הביטוח, לכן המבטחת יכולה להציע דרך תיקון זולה יותר.
        בנוסף - הרגולציה נועדה לתקן כשל שוק ארוך שנים במחירי החלפים.
        לסיכום - בית המשפט צריך להימנע מהתערבות בהחלטות מקצועיות של רגולטור.

        החלטת בית המשפט -
        בג"ץ דחה את העתירה.

        הקביעות המרכזיות:

        1. אין מקום להתערבות ב"אסדרה" (רגולציה)
          בית המשפט קבע כי מדובר בהחלטה מקצועית של רגולטור, ובדרך כלל בית המשפט אינו מחליף את שיקול דעתו בשיקול דעת הרשות.
        2. פרקטיקת הקיזוזים חוקית -
          הקיזוז מבוסס על חובת הקטנת הנזק של המבוטח לפי חוק חוזה הביטוח.
        3. תנאי חשוב - גילוי למבוטח
          חברת הביטוח חייבת:
        • להודיע למבוטח מראש.
        • להסביר שאם יבחר מוסך שאינו בהסדר ייתכן קיזוז.
        • אם לא ניתן גילוי - יש להשיב כספים למבוטח.
        1. חלק מהעתירה מוקדם מדי -
          חלק מהרגולציה עדיין לא נכנס לתוקף, ולכן לא ניתן לתקוף אותו בשלב זה.

        בנוסף - השופטת כנפי-שטייניץ הביעה ביקורת -
        השופטת הסכימה לדחיית העתירה, אך ציינה שבפועל חברות הביטוח עלולות להיות אלה שקובעות את מחיר החלפים והמחיר שבו הן מחשבות את הקיזוז אינו תמיד שקוף למבוטחים.
        בנוסף - הרגולטור צריך להמשיך לפקח על הנושא.

        התוצאה הסופית - העתירה נדחתה והרגולציה עומדת במקומה.

        איגוד המוסכים חויב לשלם 40,000 ₪ הוצאות משפט (20,000 למדינה ו-20,000 לאיגוד חברות הביטוח).

        עו"ד @מיכלין-שמאי-רכב יישר כח על ההשקעה בפורום, אתה בהחלט מרים לנו כאן את הרמה!
        משפטי, תביעות, ביטוחים ותאונות

      • לעריקים להקפיד יותר לתקן פנסים ותקלות נראות לעין
        ג גיל

        @פתוח-לשמוע כתב בלעריקים להקפיד יותר לתקן פנסים ותקלות נראות לעין:

        עדכון מעכשיו האברך שוחרר ב"ה

        ונוסיף, ומעכשיו אין לו בעיות דוגמת מעונות וכו’. ולחכימא ברמיזא דלא נפיק ד"א ברה"ר.

        לשאלת הציבור,

        לשוטר אין שום סמכות להחרים טלפון מאזרח

        אא"כ מדובר בחשד לעבירה שמתבצעת דרך הטלפון, אבל לא עבירת תנועה! אלא עבירה כמו סחר בסמים… וזה מטענת “מניעת העלמת ראיות” עבור חקירה עתידית. וזה רק בסטטוס “עצור”. אדם ש"נעצר" ע"י שוטר בגלל בדיקה שגרתית או עבירת תנועה הוא לא בסטטוס “עצור” אלא “מעוכב”.
        וגם כשמדובר ב"צרכי חקירה" צריך את אישורו של האזרח ונוכחותו (נגיד לבדוק הודעות ששלח כי המתלונן אומר שהוא מאיים עליו בהודעות).
        אם האזרח לא מוכן - יש מושג שנקרא “מעטפה” שבתחנת המשטרה לוקחים לו את הטלפון תוך מילוי דו"ח וקבלת סיווג (כדי שלא יהיה ניצול לרעה/חדירה לפרטיות של תוכן אישי שיש שם).
        תלמדו מילת זהב, שלא עולה כסף…

        לא!

        ויש לכם פורום כ"כ נפלא, למה שלא קצת לשפר מה שאפשר ברכב כדי שהוא לא ימשוך עיניים לעצירה?

        למה המשקפיים והטלפון באים בסט עם הרכב ומודבקים עם סלוטייפ?
        קרדיט לר"ל גלזר…

        בכה לי תושב רכסים שכל שוטר שרואה אותו עוצר אותו.
        הסתכלתי על הרכב - אתה שם לב שהבולמים שלך גמורים והרכב (שאמור להיות גבוה במידה סבירה) דבוק לכביש יותר מקורולה סטיישן?
        זה צועק - או שיש לך 10 ברכב, או שאתה מבריח משהו…
        ויעויין בפוסט אחר שכתבתי שבכל אופן נתנו איש תורתו בידו ורובא דרובא לא מקיימים מאי דאיתא גבי גופו של פרוזבול, במתני’ סדרא דגרעינים מסכתא דשמיטה פ"י מ"ד ודו"ק.
        ויה"ר שאבינו שבשמיים יצילנו מיד אחי, ומיד עשו…
        קדיש?

        שאר נושאים

      • גמ"ח כלי עבודה לטיפול ברכב - ברכסים
        ג גיל

        בקשה אישית מכלל חברי הפורום:

        אשמח לעזרתכם בנושא הבא -
        בס"ד עשיתי שימוש ב(ג)בינה של GPT ויצרתי מערכת נתונים לניהול מלא של הגמ"ח, תוך הכנסת מאגר נתונים מלא של הרכבים על שלל מק"טיהם.
        תמונה ממסך הבית של המערכת להמחשה (בנתיים מולאו נתונים לדוגמא בלבד)
        112efeb8-cdd4-4aaf-b7b9-4dcdd82e5c4d-image.png

        המערכת כוללת מנוע חיפוש חזק וחכם שמסווג את הרכבים ברמה של חנות חלפים מקצועית.
        הואיל ואין לי ידיעה רבה בתחום, והקדשתי זמן רב לניסוי וטעייה, את המאגר עצמו אני מזין באופן ידני.
        והואיל ואני לא רוצה להסתמך על ה(ג)בינה בלבד, ואין ברצוני להמתין שיזדמן כל סוג רכב תחת ידי - אשמח לסיוע שלכם.
        מה אני מבקש:
        שכל חבר יפרט לי, הן בפוסט, הן בצ’אט, הן במייל, איש איש כאשר ידבנו לבו, לשתף אותי בפרטים.

        1. איזה רכב יש לכם? כמה שיותר ירידה לפרטים (ראו ספויילר).

        כרטיס רכב במערכת כולל את הנתונים הבאים: (* מסמנת שדה חובה)
        שימו לב - זה המון נתונים ואני לא באמת מצפה שכל אחד יברר הכל עבורי, אני רק משתף מה אני מזין במערכת.

        יצרן עברית * -
        יצרן English * - (אל תתעכבו על האנגלית. Leave it to me 😉 )
        דגם עברית * -
        Model English * -
        טווח שנים * - (שאין שינוי במק"ט. מסתמא שלא כולם ידעו את הפרט הזה, ולכן תציינו רק את השנתון שלכם)
        נפח מנוע * -
        סוג דלק * - בנזין/דיזל/היברידי/פלאג אין/חשמלי
        קוד מנוע * כתוב ברישיון הרכב, לדוגמא 2ZR-FXE בטויוטה פריוס פלוס
        תיבת הילוכים * אוטומט / ידני / CVT / e-CVT
        מספר רכב - (רק באישי)
        מספר שלדה VIN - (רק באישי)
        כ״ס -
        הערות -

        מק"טים:
        פלאגים:
        מק"ט - OEM / NGK / Denso
        סוג פלאג - (למשל אירידיום)
        בוקסה לפלאג - 14/16 מ"מ
        מומנט (Nm) לפלאג -
        שמן מנוע: (המלצת יצרן)
        תקן API -
        תקן ACEA -
        תקן ILSAC -
        צמיגות - למשל בטויוטה 0W-20 אך מומלץ בישראל 5W-30
        מק"ט שמן OEM -

        כמות שמן למילוי ללא פילטר -
        לדוגמה: 4.0 ליטר
        כמות שמן כולל פילטר -
        לדוגמה: 4.3 ליטר
        מק"ט פילטר שמן OEM -
        סוג פילטר - פנימי / חיצוני
        סוג כוס - למשל 901
        מומנט (Nm) - (בעיקר בפנימי)
        מק"ט בורג ניקוז OEM -
        בוקסה לבורג -
        קוטר הברגה -
        אורך -
        מומנט (Nm) -
        מק"ט טבעת אטימה OEM -
        מידת טבעת אטימה - לדוגמא M14
        סוג טבעת אטימה - לדוגמא נחושת
        מק"ט פילטר אוויר OEM / Monte-Q -
        פילטר מזגן OEM / Monte-Q -

        עריכה חשובה האירני ידידי היקר @יצחק-רשטונ שלא הכנסתי תאורה,
        אבקש גם נתונים אלו למי שיכול: (את זה קל למצוא בספר הנהג)

        אור נמוך.
        אור גבוה.
        אורות חניה (קדמי).
        פנסי ערפל קדמיים.
        פנסי ערפל אחוריים.
        איתות קדמי.
        איתות אחורי.
        איתות צד (איפה האיתות הזה נמצא - כנף/מראה)
        תאורת רוורס
        תאורה פנימית
        תאורת לוחית רישוי
        DRL / תאורת יום
        תאורה אחורית
        אור בלם מרכזי
        תאורת תא מטען

        1. איזה מק"טים תואמים לרכב שלכם?
          פילטר שמן - מק"ט מקורי OEM
          פילטר אוויר/מזגן - מק"ט מקורי OEM וכן של חלפים נפוצים כמו Monte-Q
          פלאגים - מק"ט מקורי OEM, וכן של NGK ו-Denso
          וכן הלאה.
          כל מידע יתקבל בברכה. 🙏
          זכות הרבים תעמוד לכם. 😇
          בהערכה רבה, ידידכם הקטן. 🤝
        גמ"חים גמח כלי עבודה רכסים צפון obd טיפול השאלה בוקסות

      • הזויים בדרכים - כל מה שלא חלמת לראות מבעד לשמשה (לא כולל כלי רכב!)
        ג גיל

        יש מה להמליץ לו לקרוא את המדריך בנושא חגורות בטיחות?
        יצויין שהנסיעה הייתה על 30 קמ"ש, לא על 5 קמ"ש…
        PICA0201.jpg

        מדברים רכב הזיה תמרור בלי מכוניות בלי תירוצים בלי נורמליים

      • -- כח סוס או מומנט --
        ג גיל

        ר’ @יצחק-רשטונ היקר!
        במילה אחת:

        וואו!!!

        אין דברים כאלה! הבהירות, הנימה הקולחת, התמצוּת לצד חוסר פשרנות, השנינה השזורה שמשחררת כל בדל להפרעת קשב וריכוז…
        זה עתה נשלחתי לבי"ס לכתיבת מדריכים! או אולי אל הגן…
        לא בא כבושם הזה, אפילו כשמדובר בבּשם שכמותך, ו"אשרי מי שאומנתו בשם"…
        ויה"ר שבזכותך יתקיים אף בנו - "המתן לי עד שאמדוד איתך כדי שנתבשם אני ואתה"…

        תודה ענקית! 🙏

        אי אפשר לתאר עוד במילים כמה החכמתי, וכמה נהנתי!

        ימחלו לי רבנן על האריכות, אבל לענ"ד - כשמישהו משקיע כ"כ - זה פשע לקצר בפידבק…
        ולענ"ד עדיין קיצרתי…

        שאר נושאים

      • נדלקו לי נורות בדהייטסו סיריון
        ג גיל

        @יוסי-המלך רגע רגע,
        לפני המוסך ולפני הלחץ…
        תלחץ על הכפתור השני בידית ההילוכים שלך, לא זו שמשחררת את הידית להעברת הילוך,
        והנורה של ה-Overdrive תכבה מיד. זה יפתור את בעיית ההילוך שלא עובר לך.
        כנראה העברת את הרכב למצב אוברדרייב, שהגיר לא עובר מעבר להילוך 3.
        לגבי נורת המנוע, סביר להניח שאימצת קצת את המנוע, אז נדלקה הנורה השנייה גם כן. תמתין לראות אם היא תכבה היום או מחר.
        תעדכן מה קורה איתך.
        בהצלחה!

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • מה לדעתך יש לעשות כאשר מישהו מפרסם פוסט בשבת?
        ג גיל

        אם מותר לומר את הגיגי ליבי,
        כשאדם, יהיה אשר יהיה, מעלה פוסט בפורום חרדי בשבת,
        דומה בעיניי לאדם שעובר בשכונה חרדית בשבת עם שירים בפוּל ווליום.
        מאידך, מה הייתי עושה במצב כזה? שובר לו את האוטו ושולח אותו לבית חולים (ראש קווקזי)?
        ברור שזו לא אופציה.
        אולי נפנצ’ר לו את הגלגלים כדי שיבין לפעם הבאה?
        גם אם זה היה מותר, את הנפש שלי זה ישחית בטוח. וזו דעתי על אופציה א’ שבסקר.
        לא לעשות כלום - ברגע שיש מה לעשות, לא נוכל להתעלם, כבודו של אבא צועק.
        לעזור לו? הנ"ל ברכב המדובר (כמשל) היה עוצר ושואל איך מגיעים לים, אענה לו כי אני ה"אוהב ישראל מקווקז"??
        בוודאי שנדווח, וזה תפקידנו, ואיש לא התיר לי לעשות יותר מזה, כמה שבא לי לשפוך דם דרך המקלדת, באיצטלא של “נעקוץ אותו ונצחיק קצת את החבר’ה”.
        אדאג לקדושת המקום שסובב אותי, ואם לא אוּכל - אמצא מקום אחר לסובב את עצמי בו. אבל לא פחות חשוב מכך - אדאג לשלמות הנפש שלי, ולא אשחית אותה, גם לא למען הדבר הקודם.
        וכבר אמרו - ביהדות - לא המטרה מקדשת את האמצעים, אלא דווקא האמצעים מקדשים את המטרה.
        לגבי דברים אחרים שנידונו כאן, בוודאי שאופציה ד’ היא הגורם שהפוסטים נמחקים. מידיעה, וחברי המערכת יעידו (או שלא, כי אין צורך אמיתי).
        אני לא נכנס לשוגג או מזיד, גוי או חילוני, להכעיס או לתאבון, יריקה או ירייה…
        יש לקב"ה מי שדן בעניין. אני עסוק במה שידונו בענייני.
        יש דרך לטפל, והיא - תתפלאו לשמוע, המהירה ביותר מכולן. אז אני לא מקבל לייקים על דיווח, כאילו שזה מעניין בכלל. אבל, לדעתי, זו הדרך האמיתית להתגבר על הכאב. וזה כואב. מאוד.

        ואפילו שראשי בקרירֵי, וההנהלה מודעת לבעיה.

        אני רוצה לנצל את הבמה ולהודות לידידי @EBA , שניכר עליו שהמעשים האלו הם מִכוַות אש בבשרו, והעלה את הנושא הכאוב הזה.
        יה"ר שהכאב יהיה לנו מליץ יושר, ואם כייסורין המעשים האלו באים - אזי - לא הן ולא שכרן!
        והנראה בעיניי כתבתי.

        הצעות יעול

      • השבוע גזר הדין!!!!!!!!!
        ג גיל

        @טיוטה-אברכים כתב בהשבוע גזר הדין!!!!!!!!!:

        קיבלתי הצעה מעו’‘ד שיכול להוריד לי רק את הנקודות
        בתשלום של 2500 פלוס מע’‘מ (פלוס דו’‘ח ע’‘ס 750 ש’‘ח) ס’‘ה בערך 4,000 ש’‘ח
        מה אתם אומרים - משתלם או שעדיף לנסות ללכת בלי עו’'ד?

        @טיוטה-אברכים כתב בהשבוע גזר הדין!!!!!!!!!:

        יש לי עוד 8 נקודות מדו’‘ח פלאפון…
        השאלה היא אם זה סיכון ללכת לבימ’'ש בזמן שאין לי באמת מה לטעון…

        אני באמת מנסה להבין, אתה הולך להוריד אצל העו"ד 2950 ש"ח (כולל מע"מ, לא כולל דו"ח 750 כמובן שמרים אותנו ל-3700), ע"מ שתשאר עם 8 נקודות במקום 16? נהג שצבר 16 נקודות חובה נמצא בטווח של 12-22 נקודות. המשמעות בפועל תהיה
        שתקבל דרישה לבצע קורס נהיגה נכונה בסיסי ולעבור מבחן בסוף הקורס (עלות כ-100 ש"ח). אין פסילה בגלל 16 נקודות בלבד.
        להגיע למשפט מוקדם ולדבר עם התובע יכול להניב לך את אותן תוצאות, ובמקרה “הכי גרוע” תאמר לו - אני ממש ממהר, יש לי משהו דחוף, אני מוכן לשלם וזהו.
        95% סיכויי הצלחה לדבר הזה (ולא, לא חזרתי בי מ"אין לך טענה - אל תבקש להישפט").
        אז לפי החשבון שלי, מקסימום 750-850 ש"ח (דו"ח+קורס, לפי איך שייצא בסוף עם התובע) ולהיות ילד קצת יותר טוב לשנתיים הקרובות.
        אולי זה ירגיל אותך גם לאחר מכן.
        אם שלילה הייתה על הפרק, ה-IQ שלי היה חיובי יותר.
        אה, חסכתי לך 3000 ש"ח. בכיף.

        משפטי, תביעות, ביטוחים ותאונות

      • עדכון לתושבי רכסים (והאורחים בביה"ז) בנושא דו"חות חניה
        ג גיל

        בהמשך למה שדובר כאן רציתי לעדכן את תושבי רכסים והבאים להתארח בבין הזמנים, שנגמרו הימי החגיגות בחנייה,
        הפקח העירוני המקומי (למי שמכיר) שהיה מתושבי המקום עזב את תפקידו

        והואיל והוא צריך לפגוש אנשים בבית הכנסת…ומעיקרא מאי קסבר?🎓

        ומחליפים אותו שני פקחים שאינם מתושבי המקום (וד"ל) שלא מעגלים פינות,
        ומתוגברים היטב בבין הזמנים, לאורך היום והלילה.
        מפי השמועה, גם חברי המשמר האזרחי (מתנדבי המשטרה) מתגברים אותם בעניין הדלקת אש בפארקים ומקומות אסורים וחסימת התנועה.
        אנא הישמרו וגם שימרו על הסדר, וברוכים הבאים!
        א-גזוּנתֶא זוּמֶר! ☀ (קיץ בריא)

        מדברים רכב

      • רכב שייתן לאנ"ש יותר.
        ג גיל

        @מאיר @הכל-בעזרת-השם
        אתם מזכירים לי את הסיפור על אותו רחוק שקנה רכב מותאם לציבור החרדי ומופעל ע"י דיבור:
        ברוך השם - האצה.
        שמע ישראל - בלימה.
        כטוב ליבו ביין נסע באזור מצפה רמון כשהוא בגילופין, ראה שהוא מתקרב לצוק, ולא הצליח לזכור איך בולמים…
        הגיע לרגעיו האחרונים וצעק “שמע ישראל!” והרכב בלם.
        נדהם מהנס שאירע לו, שחרר אוויר כלוא ומלמל- “ברוך השם…”

        שאר נושאים

      • איך לשפר את הקליטה ברדיו???
        ג גיל

        @המאעסטר כתב באיך לשפר את הקליטה ברדיו???:

        לא בא לחלוק על מקצועיותך אבל כבר הזכירו פעם בפורום שזה רק מראה את השם של התחנה כלומר מעביר נתוני דטה נמוכים כך כתב גיל כך שקצת קשה לומר שזה עוזר.

        הואיל ודברַי על הדוכן, הנני ואדייק את הדברים כפי קטנות הבנתי:

        יש לחלק בין 2 הגדרות:

        1. RDS - או בשמה המלא Radio Data System -
          זו מערכת שמעבירה מידע דיגיטלי יחד עם שידור FM.
          היא מציגה שם התחנה, שם התכנית/שיר (אם התחנה מעלה את המידע) ותומכת בפונקציה AF שזה ראשי תיבות Alternative Frequency (תדר חלופי) שהיא בעצם ננעלת על התחנה המואזנת ורודף אחרי כל התדרים של אותה התחנה, כדי למטב את הקליטה לפי המיקום, ולמצוא תמיד את התדר החזק יותר.
          ועליה דיברתי כאן.
        2. DNS - או בשמה המלא Digital Noise Suppression -
          זו טכנולוגיה לסינון רעשי רקע, רעש סטטי וכד’, שיפור צלילות השמע, ואגב, היא קיימת גם במכשירי קשר (צבא, משטרה, וכוחות החירום האחרים).
          היא לא נותנת מידע על התחנה והמשודר ממנה.
          לכן בעיקרון, אף אחד מהם לא עוזר ממש לשיפור הקליטה, ה-RDS עוזר למצוא תדר טוב יותר תמיד, וה-DNS רק מפחית רעשים.
          מה שכן, כמעט תמיד מומלץ להפעיל RDS מהטעם הנ"ל, אבל DNS לעומתו - יש מומחים (ומתברר ש @מיישה ביניהם) שמייעצים לכבות אותו בנסיעות עירוניות כשאין קליטה טובה, כי לפעמים “המוסיף גורע” והשיפור הופך לעיוות, ומכאן בעיית השמיעה.
          לפי האמור, אפשר לומר ש @מיישה אמת ותורתו אמת.

        הואיל ואתם ( @דנדי @המאעסטר ) לא הראשונים שמתלוננים על ה-TS10 בעניין הקליטה, אני אומר מסברא שכנראה יש שם איזו בעיית חומרה. לחבר נפתרה הבעיה ע"י המגבר FM הזה.
        לא יודע מה לומר לך @דנדי שכתבת שניסית מגבר, מלבד לנסות את אשר הורה @מיישה …

        פורום מולטימדיה ומצלמות דרך

      • מבצע אכיפה עדיין ממשיך..
        ג גיל

        @טוסון יש כזו כבר שבוע ברכסים שנותנת דו"חות על ימין ועל שמאל.
        האמת ששוחחתי עם השוטר שיושב בתוכה והוא עושה רושם של אדם הוגן,
        והוא פוגע בנקודות באמת כואבות כמו חגירת ילדים ונסיעה נגד הכיוון.

        למה שוחחתי איתו? כי הוא נתן למישהו דו"ח מתחת לאף שלי, ובאתי לבדוק מה קורה שם.
        ולא, לא יצא מזה סיפור פיקנטי…
        אבל מי שצריך 🌶 - ידע שהמתנדב מהסיפור ההוא עף משורות המשטרה…

        מדברים רכב

      • קבוצת רכישה: מפתח לבית פילטר שמן מפלסטיק של טויוטה
        ג גיל

        @גיל כתב בקבוצת רכישה: מפתח לבית פילטר שמן מפלסטיק של טויוטה:

        @שלמה עכשיו אני רואה את המפתח שהצעת לי בטלפון ונוזל לי ריר…
        אבל עקב התרחבות הגמ"ח למלאי של פילטר שמן/אוויר - לא נשאר משהו בקופה…

        רק נעדכן, נתרם לגמ"ח ע"י חבר הפורום החשוב שלא פוסק מלסייע לכולם - @צילפינגים היקר!

        שאר נושאים

      • גמ"ח כלי עבודה לטיפול ברכב - ברכסים
        ג גיל

        חדש בגמ"ח:

        מגוון פילטרים שמן/אוויר מקוריים במחירים מיוחדים!

        ייש"כ גדול ל @שלמה ול @בראל-גמח-חלפים על חלקם בעניין.
        נוספו - מגוון סוגים של שמן מנוע, RTV (סיליקון מנועים ליצירת אטמים וכד’) ורימוני ריח (35 ש"ח ליחידה).
        ההרחבה הבאה אי"ה בלי נדר: פלאגים, פילטר מזגן, מגוון נורות מלא.
        הכל בכפוף לקופת הגמ"ח.

        הערה חשובה:
        הגמ"ח אינו חנות חלפים, הוא נועד לעשות “חסד מושלם”, ובכך הלוקח כלים יוכל למצוא הכל במקום אחד ובזול.
        המוצרים אינם למטרות רווח אישי כלל, אך לקופת הגמ"ח כן - בשקלים בודדים במחירים שעדיין זולים יותר מהשוק הכללי.

        גמ"חים גמח כלי עבודה רכסים צפון obd טיפול השאלה בוקסות

      • לקראת הבחירות
        ג גיל

        @מאיר כתב בלקראת הבחירות:

        לא ירחק היום שהם יפנו אלינו!

        מסכים!
        אם כי אני רואה את זה קורה רק כשלא יהיו כסאות מעור צבי, ואז יפתחו שרשור:
        “שלום לפשוטי העם,
        כידוע בחז"ל “נעשה אדם” ולכן אתייעץ אף אני עמכם -
        מתעניין ברכב לקניה, משהו נוח ומפנק אבל אמין וחסכוני (במבטים),
        עד עכשיו הייתי עם רכב מהעבודה.
        אין בעיית תקציב.”

        הדברים נכתבו בהומור ולא מתוך זלזול חלילה, ואין באמור בכדי לסכן את החסינות שאין לי…

        הצעות יעול

      • 6 דוחות חניה באותו מקום
        ג גיל

        @רכבניק כתב ב6 דוחות חניה באותו מקום:

        @גיל לא הצעת בינתיים כלום חוץ מלחפש טעויות טכניות בהפקת הדוחות…

        וגם לא אציע כלום.
        אני מתנצל שאני לא עונה על הציפיות שלך.
        אני עונה כפי מיעוט יכולתי ושכלי, וכפי מיעוט שיתוף הפעולה של השואל, וכלך אצל עו"ד.
        שבת. שלום.

        @גיל וי נאות: אין באמור כאן בכדי לגרוע בכהוא זה ממה שכתבתי כאן.

        משפטי, תביעות, ביטוחים ותאונות

      • סיפור אישי: שוטר vs חבר הפורום - מי ניצח?
        ג גיל

        @צבי-דורש-ציון כתב בסיפור אישי: שוטר vs חבר הפורום - מי ניצח?:

        עכשיו הזמן להזכיר שכבר כתבתי לך כמה פעמים בפורום (אין לי כח להביא קישורים אבל אם תרצה אני יחפש, בכל מקרה מתאים לך לזכור את זה) שתכתוב מדריך על איך אפשר ‘לסובב’ שוטרים, ולאחר ההתחמקויות, נראה שעכשיו אין התחמקויות, הסיפור מעיד שיש מה לדעת עוד…

        אני מודה לך. אני זוכר, ומזכיר, אין יותר מדי ממה לעשות מדריך. היה כאן נס.
        זה לא גיל תותח אלא השגחה צרופה. באמת.
        אני מודה לקב"ה שגלגל את הזכות הזו על ידי.

        אגב, הסיפור היה נשמע לי מוזר מראש, ממתי שוטר צריך להתקשר בטלפון להביא דוח, שאלה שניה, ממתי שוטר מפרגן ככה מידע למי הוא מתקשר בדיוק אם לא שהוא ‘מתל"צ’, מאמין שאלו גם היו חלק מנקודות המוצא שלך.

        היו לי נקודות מוצא רבות, שוטר במדים ללא דרגות. ללא ניידת, ללא אזיקים (ציוד משמרת בסיסי) וללא מכשיר קשר?! הנקודה ששאלתי אותו למי הוא מתקשר, כי הוא באמצע עיכוב אזרח, וזה לא תקין אא"כ זה לצורך המשך בירור לגבי סמכויות העיכוב שלו.

        אני רק רוצה לומר, זה כמו מוהל מוסמך שרק הוא מזהה בבריתות של מוהלים אחרים איפה מתחבא חומר ההרדמה… אני למדתי את הנושא לעומק, וזה פשוט צעק לי, בהשגחה עליונה.

        ולמי שחושב לשאול על הדוגמא שהבאתי, התשובה היא כן.

        מדברים רכב

      • ברכות לרגל הפוסט ה-60K
        ג גיל

        כידוע “אין מערבין שמחה בשמחה” (מו"ק ט.) אך ברצוני לברך את מנהל הפורום ר’ @מאיר היקר
        ואת חברי המערכת היקרים, איש איש לפי כבודו ומעלתו,
        וכלל חברי הפורום היקרים, איש איש לפי הפז"ם שלו, וכבודו ומוניטינו,
        יה"ר שברכת הפסח תלווה את כולנו כל השנה כולה,
        ובמהרה הפורום הזה יזכה להתרחב ונאחל ברכות לרוב לרגל הפוסט ה-60 ריבוא (600K) של הפורום!
        🎉🎊

        שאר נושאים
      • 1 / 1
      • התחברות

      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
      • פוסט ראשון
        פוסט אחרון
      0
      • דף הבית
      • תקנון הפורום
      • מילון מושגים המלא
      • המדריך המלא למשתמש
      • פוסטים אחרונים
      • משתמשים
      • חיפוש גוגל בפורום
      • פנייה למנהל הפורום