דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • פנייה למנהל הפורום
כיווץ
☰
לוגו
  • דף הבית
  • מבחני רכב
  • חדשות רכב
  • מדריך למשתמש
  • ...
  • יצירת קשר
  • פרסם אצלנו
  • ×
      טוען כתבות...
      🔈 שמע כבוי
      ⏱️ טוען...
      1
      -- טוען --
      לוגו רכבים זה לזה
      נייטרון חפשינ

      נייטרון חפשי

      @נייטרון חפשי
      מאסטר
      אודות
      פוסטים
      3.8k
      נושאים
      63
      שיתופים
      0
      קבוצות
      2
      עוקבים
      17
      עוקב אחרי
      3

      פוסטים

      פוסטים אחרונים הגבוה ביותר שנוי במחלוקת

      • מיצובישי לנסר - מנוע מגמגם אחרי שנסע על אדי הדלק האחרונים
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        מנסיוני ומבירורים, בד"כ זו המשאבה שנדפקת מחימום יתר וכפי שכבר כתבו כאן, התיאוריה של משקעים בדלק לא הוכחה מעולם ויש עליה כמה פירכות.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • לדמותם של מגרשי רכבים בק"ס, ובעוד ערים חרדיות...
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @שמואל10 כתב בלדמותם של מגרשי רכבים בק"ס, ובעוד ערים חרדיות...:

        אולי באמת כדאי לחכות למס נסועה לפי קילומטרים, זה כבר יכריח את המדינה לעקוב בצורה רצינית אחרי העניין הזה.

        כשזה יקרה תתחיל החגיגה הגדולה של הזיופים הרבה יותר ממה שהכרת עד היום.

        עסקאות רכב

      • בעיה האוטו לא מניע!!!
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @ידידים כתב בבעיה האוטו לא מניע!!!:

        בסוף כמה דפיקות על הסטרטר והרכב חזר לעבוד !!!

        זה מצוי מאוד וזה בלאי טבעי של הסטרטר.
        קח בחשבון שהתקלה לא תוקנה וזה יקרה שוב (99%) עד שתצטרך לשפץ את הסטרטר (להחליף פחמים).

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • יונדאי I30 בלי מנוע
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @חיים-Y0737 זה שאתה לא יודע זה תקין, אבל כשאתה כותב ‘בודאות’ ו’מנסיון’ בשעה שלא ידעת להבדיל בין מנוע שנהרס מהתחממות לבין אחד שנהרס מחוסר שמן (וגם התחמם כתוצאה מזה) זה כבר לא מקובל עלי.
        ואחרי שהנסיון שלך התברר כ3 מקרים ס"ה כשאחד מהם לא רלוונטי כאמור (והשניים הנוספים אולי גם, לא סיפקת פרטים), ואת כל זה עשית אצל בנדוד ש’משום מה’ לא סיפר לך מראש שלמנוע שנסע ללא שמן אין סיכוי (אפשר לעשות אוברול) אני מקווה שפעם הבאה תקח את הנסיון שלך בפרופורציות.
        הנסיון שלי הוא ממה ששמעתי מהמכונאי שלי שעשה כנראה עשרות ראשי מנוע לרכבי I30, ואני עצמי עשיתי פעמיים ראש מנוע (מיצובישי גרנדיס) ושתיהם נוסעים כבר למעלה מחצי שנה ללא תקלות.
        ואני מבקש מחילה על ההשתלחות באחד כמוך שתורם כ"כ הרבה לפורום, אבל לדעתי אתה מטעה כאן ונותן מידע שגוי ללא בסיס, אילו היית מדבר מנסיון אמיתי זכותך לחלוק.

        עסקאות רכב

      • הרכב רועד מעל 100 קמ"ש
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @מאסטר-1 כתב בדחוף ביותר! הרכב רועד מעל 100 קמ"ש:

        @אליהו-הת-ח זה קצת מצחיק, מאי נפק"מ,

        לא מצחיק ומאוד נפק"מ, האם ללכת למכונאי על כל אחת מהאפשרויות שהצעת או לפנצ’ריה או לפרונט.
        בשביל זה בדיוק קיים הפורום.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • תקלה הראשונה שלי ברכב 😞 חום מנוע
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @אביעד כתב בתקלה הראשונה שלי ברכב 😞 חום מנוע:

        היה קצת חלודה וכו’ לדעתו זה נטו המאמץ של הרכב
        לא תקלה פיזית

        תרגום:
        עם מערכת מים תקינה הרכב לא מתחמם בשום מצב, אבל מה? קשה לאתר את התקלה וזה קורה רק במאמץ אז לא נורא נשאיר את זה כך.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • הנד ברקס מורם, מה יכול לקרות
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @קלאטש כתב בהנד ברקס מורם, מה יכול לקרות:

        פתחתי כבר לראות מה קורה בעקבות העידוד של @נייטרון-חפשי ועזר לי מאוד!!

        תודה!
        אתה נותן לי כח להמשיך.

        שוב נגמרו לי הלייקים, אני שוקל לבקש מההנהלה קצבה מוגדלת למשתמש פעיל מאוד…

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • עלות קניית רכב והחזקתו
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @חיים-Y0737
        משרד הבריאות קובע כי העישון ממכר?

        משרד התקשורת קובע כי האינטרנט ממכר!

        משרד התחבורה קובע כי רכב ממכר!

        ומשרד החינוך מכור לחופשים…!

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • השאלת רכב לחברים – האם מקובל לבקש תשלום עבור בלאי?
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @עבד-נאמן כתב בהשאלת רכב לחברים – האם מקובל לבקש תשלום עבור בלאי?:

        עוד זוית: לפעמים כשמבקשים כסף, השואל מרגיש “יותר בנח” עם ההשאלה מה שעלול לגרום יותר בלאי או עניינים אחרים שיגרמו לנו אי נעימות (להשאיר אוטו קצת מלוכלך, לא להחזיר כסאות בטיחות וכדו’), זה מרגיש לו יותר קרוב להשכרה וד"ל. מנסיון

        הערה במקומה.
        אבל להבנתי כאן דובר על מחיר שהוא אפילו לא סמלי אלא רק שלא לסבול את הבלאי.
        כשאני נותן רכב לחבר אני אומר לו שישים בדלק קצת יותר ממה שהשתמש (מי שלא מבין את זה עדיף שלא לתת לו).
        ובכל גמילות חסד יש את היסוד של אחי שליט"א ש’אמתא באמתא לא יתיב’ ואם לא תוסיף רווח כ"ש (כל שהוא!) תגלה בסוף שאתה מפסיד.

        עסקאות רכב

      • משתמשי "רכבים זה לזה" תתחדשו!!!
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        כבר דובר בעבר על עניין התגובות באימוג’י שבוטל, אבל לדעתי חשוב לתת אפשרות לאימוג’י שנראה כך f9f193be-95f8-48a9-9d3e-78a31a6cb740-image.png
        כל אחד מחברי הפורום נתקל בזה המון!

        ושוב תודה לך @מאיר על הפורום ועל מי שאתה!

        הודעות המערכת

      • למה בעצם לרכב חשמלי אין הילוכים??
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        הסיבה שרכב רגיל צריך הילוכים היא בגלל שמהירות התגובה של שריפת הדלק היא יחסית איטית וממילא מהירות הסיבוב של המנוע מוגבלת (כמו באופניים במהירות גבוהה אתה מפדל על ריק לא בגלל שאין לך כח אלא כי אין לך מהירות), חשמל לעומת זאת מגיב במהירות האור ואין לו שום בעיה להדביק את הקצב.

        @מאיר כתב בלמה בעצם לרכב חשמלי אין הילוכים??:

        באמת במהירויות גבוהות, רכב חשמלי צורך יותר אנרגיה מרכב רגיל, כנראה שזה קשור.

        מהירויות גבוהות צורכות יותר דלק כבר מבריאת העולם.

        הסיבה לזה לא קשורה למכניקה אלא לפיזיקה, והיא - בגלל התנגדות האוויר שמכפילה את עצמה ככל שהמהירות עולה (ע"ד משל אם התנגדות האוויר לתנועה במהירות 20 היא 1 ובמהירות 35 היא 2 ובמהירות 45 היא 4)

        מדברים רכב

      • תיקון פנס אחורי בגרנדיס - עשה זאת בעצמך
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        נראה שעכשיו הבנתי אז כמה הערות לתועלת ע"פ הבנה זו (ואולי יתברר שבכל זאת לא הבנתי)
        א. V = וולט
        ב. שרשרת = טור, כלומר חיובי לשלילי וחיובי לשלילי וכו’, נראה לי שהיה בלבול במושגים.
        ג. לנתון ה-W (צריכה-הספק) לכאורה אין משמעות לאופן החיבור.
        ד. ירידת המתח תלויה בהתנגדות (Ω-אום) נתון שלא הוזכר ובחיבור טורי הוא יוכפל פי 3 אבל לא מחייב שהמתח יתחלק ל3, ובמקרה שלנו יש גם חיבור מקבילי שיוריד את ההתנגדות בפי 8.
        לכאורה כאן נמצא הפגם בלדים החדשים, כי יש להם התנגדות גבוהה יותר.
        ה. אין שום צורך בדיודה השניה.
        ו. העובדה שהלדים מחוברים במקביל עלולה לגרום (לא אצלך חלילה, בעז"ה) לשריפה מוקדמת שלהם בעקבות שינויי מתח, הייתי מעדיף להשתמש בשנאי המקורי אם יש דרך, כי ניתן להניח שהוא יותר איכותי וישמור יותר על יציבות המתח.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • אני מעונין לדעת כמה שווה באמת בשוק טיוטה פריוס 2008
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @DanielC כתב באני מעונין לדעת כמה שווה באמת בשוק טיוטה פריוס 2008:

        אם היה צרפתי היו סוקלים אותו במגרש הגרוטאות

        גם את הפריוס היו סוקלים אם זה היה קורה לו בגיל 5. המסך והסוללה זה בלאי שלוקח 10 שנים, הלוח שעונים זו אמנם פאשלה של היצרן אבל גם זה לא קרה כשהרכב היה צעיר. התקלה היחידה שהיא באמת דפיקה של רכב זה המשאבה היברידית וזה לא מסכן את המנוע, והגיר של פריוס אולי הכי אמין בהסטוריה.
        צרפתיות לעומת זאת…? לא יודע אולי יותר מוצלחות, אתה מכיר יותר טוב ממני.

        עסקאות רכב

      • פריוס , סוללה תובנות
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @בעל-עגלה מי אמר לך שהיא לא נהרסת?
        שמעת פעם על מישהו שילך לבדוק סוללה לרכב חדש?
        וגם כי סוללה חדשה פחות ניזוקה מזה כי גם אחרי הנזק היא חוזרת לעצמה כמעט לגמרי אבל לסוללה ישנה זה יכולה להיות מכת מוות. כך זה גם במצברים, אם יש לך מצבר חדש שהתרוקן לחלוטין כמעט הוא יחזור לתפקוד בטעינה איטית אבל מצבר בן שנתיים גם אם הוא עדיין מצויין יכול למות בהתרוקנות אחת.

        מדברים רכב

      • לוח מחוונים מטושטש
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @צמח הוא כנראה נשרט או ניזוק מחומר חריף כמו שכתב @צילפינגים
        הפתרון הוא כמו שעושים לפנסים לדלל לק מבריק ב50% טרמפנטין, לטבול בפנים (עם כפפה) חתיכת צמר גפן, להוציא ולסחוט חזק ואז לעבור באופן אחיד על כל הזגוגית.
        לא לחזור שוב על מקום שכבר נעשה כי זה כבר מתחיל להתייבש ונדבק.
        אם אתה רואה פסים מהמריחה אל תדאג זה יסתדר מעצמו.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • אני מעונין לדעת כמה שווה באמת בשוק טיוטה פריוס 2008
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @מיכאלוש בסדר!
        חוזר בי!!!

        לך תקנה סיטרואן מדגםXXX המומלץ (רק להחליף לו XX וXXX…) וכשתגיע (כמובן!) ל600,000 ק"מ לא רק יחליפו לך גיר, הם יתנו לך אוטו מהניילונים אם רק תתן להם לראיין אותך, ואז אני יהרוס הכל ויביא לך 4!!! מודעות מיד 2 שאולי משמע מהם חוסר כבוד לסיטרואן…

        עסקאות רכב

      • רעיון שיפתור המון בעיות לאזרח הקטן בארץ.. - הצמדת מס' טלפון זמין לשמשה הקדמית ברכב.
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @לך-תדע במקרה של התמונה הראשונה שהבאת יש חשיבות מיוחדת לפתק מקדימה כדי שנדע לאיזה כיוון העב"ם הזה הולך ליסוע (במקרה שאין לו פתק ‘נהג חדש’ כמובן)…

        מדברים רכב

      • מתזים מבריזים.
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @במוו אבנית יכולה להיווצר במשך זמן רב ו’פתאום’ להגיע לשפריצר (בדיוק כמו סתימה בכיור).
        ניתן לשים פעם ב… חומר מסיר אבנית.

        @יעקב כתב במתזים מבריזים.:

        אפשר לנסות לפתוח אותם עם סיכה

        סיכה לא נכנסת ואם עושים בכח זה עלול להשבר בפנים, אני ממליץ לקחת כבל פלדה (כמו של מעצור והילוכים באופניים או של חבלי כביסה) ולפרום חוט אחד מהכבל ולשחק בתוך השפריצר תוך כדי השפרצה, זה לדעתי יותר קל ומהיר מלהזמין שפריצר מעלי.
        אגב זה השיטה שלי גם כדי לפתוח את חרירי הגז בכיריים (במקום לקנות כלי ייעודי ב20 ש"ח בשי עוגן ואח"כ לחפש איפה לאחסן אותו).

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • האם שווה להשכיר את הרכב הפרטי שלי לידידים בשביל לכסות את עלויות ההחזקה שלו?
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        עזוב את כל הנושא של אפשרי או מותר הלכתית, שאלת על כדאיות ועל זה אענה.
        אם אתה רוצה לעשות חסד ולעזור לחברים ולעצמך ייתכן שזה שווה תלוי במידת ה’ביטחון’ (בה’ ו/או בחברים שלך) וה’כוונה לשמה’ (וכמובן שלפני כן תקשיב טוב לעצות שייעצו לך כאן ותחשוב שוב אם זה שווה).
        אם זה רק עניין כלכלי של לכסות את הרכב עדיף לשטוף חדר מדרגות פעם בשבוע, זו לפחות עבודה שמכבדת את בעליה. יש כאן יותר מידי פתחים לסיבוכים והמון כאב ראש מתחזוקה והתנהלות עם אנשים.

        עסקאות רכב

      • עומדים עם רכב מונע? או מכבים מנוע?
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @קורולה-אברכים כתב בעומדים עם רכב מונע? או מכבים מנוע?:

        למה לא? שמן איכותי לא ‘יודע’ להישאר כמה שיותר על חלקי המנוע?

        לא! זה קשור לצמיגיות, ובכל מקרה לא זה העניין וכפי שהסברתי.

        @yosi כתב בעומדים עם רכב מונע? או מכבים מנוע?:

        השמן לא רק ‘משמן’ אלא נכנס בלחץ למיסבים ומהווה מעין חציצה בין הציר למיסב כך שהציר בעצם ‘נוסע’ על שמן.

        וכמה זמן אחרי כיבוי המנוע השמן נשאר שם? הוא מיד נעלם?

        נראה שלא הבנת מה כתבתי, לא מדובר על שימון כדי שיהיה יותר מחליק, אלא על שמן שפורץ בכח לתוך הציר דרך חור במיסב ומשם הוא פורץ לו דרך המרווח שבין הציר למיסב וכך הוא חוצץ ביניהם, רגע אחד של חוסר לחץ בטורים גבוהים יכול לגרום נזק למיסב, אז בהחלט ייתכן שיש השפעה כלשהי גם מהשמן שנשאר וגם יש מקומות במנוע שמקבלים שימון רגיל.

        אבל במה שכתבת:

        ורכבים שבמצב אקו נדלקים ונכבים בכל עצירה?
        נראה לי ברגע שהמנוע מתחיל לנוע הוא מעלה שמן.

        אני חושב כמוך, והראיה ממערכות סטופסטארט היא ראיה טובה, כי לא שמענו שמנועים אלו נהרסים יותר מהר (רק הסטרטרים שלהם) ולמשל המנועים ההברידיים של טויוטה שכל הזמן נכבים ונדלקים ומחזיקים יותר מכולם.

        מדברים רכב
      • 1
      • 2
      • 8
      • 9
      • 10
      • 11
      • 12
      • 125
      • 126
      • 10 / 126
      • התחברות

      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
      • פוסט ראשון
        פוסט אחרון
      0
      • דף הבית
      • תקנון הפורום
      • מילון מושגים המלא
      • המדריך המלא למשתמש
      • פוסטים אחרונים
      • משתמשים
      • חיפוש גוגל בפורום
      • פנייה למנהל הפורום