נייטרון חפשי
-
מנגון חלון קדמי לרכב ניסאן טידה -
לדמותם של מגרשי רכבים בק"ס, ובעוד ערים חרדיות...@אושר-מתקרב כתב בלדמותם של מגרשי רכבים בק"ס, ובעוד ערים חרדיות...:
אני לא מבין, הם מפגרים שם במכוני טסטים? הם רואים רכב במינוס מהטסט הקודם ונותנים לו לעבור?
@Lexus כתב בלדמותם של מגרשי רכבים בק"ס, ובעוד ערים חרדיות...:
מינוס בק"מ ופלוס בבנק למה שלא ייתנו?
הם מחוייבים לכתוב את הק"מ הנוכחי כדי למנוע זיופים אבל הם לא מחוייבים להצליב מידע והם לא יעשו את זה אם לא ישלמו להם, לא צריך שום קומבינה בשביל זה, זה פשוט עובר חלק.
-
"ונשמרתם מאד לנפשותיכם" הזהרו בכבישים. נתוני שנת 2025. תאונות דרכים קטלניות. ה' ישמור.@חיים-ברזל כתב ב"ונשמרתם מאד לנפשותיכם" הזהרו בכבישים. נתוני שנת 2025. תאונות דרכים קטלניות. ה' ישמור.:
זה אומר שהיה אמור להיות יותר תאונות ונמנעו בגלל המערכות האלו
אפשר גם לומר שזו ראיה שהם לא מועילות
ואם רוצים, אז אפשר גם לומר שהעלייה במספר ההרוגים מקבילה לעלייה במערכות אלו בכביש וזו הוכחה לנזק שהן גורמות.בקיצור, כמו תמיד, לא משנה מה יהיו הנתונים הם יוכיחו שצריך לשנות את הרגלי הנהיגה (מה שמוסכם בלי קשר), והמשטרה תוכיח מזה שצריך יותר אכיפה, והמוסכים יביאו מזה ראיה שצריך להרבות בתחזוקה, סוחרי הרכב יוכיחו שחייבים מערכות בטיחות מתקדמות, והתושבים שהגיע הזמן להשקיע בתשתיות.
-
כיוון פרונט או החלפת גלגל@נוסע-ומסיע כתב בכיוון פרונט או החלפת גלגל:
אגב, בבדיקה נאמר לי שחוץ מכיוון הפרונט יש לגלגל עוד בעיה, שהוא מסתובב בחופשיות.
זה לא אותו בעיה שניהם?פרונט זה כיוון של המתלים, דהיינו החלקים שמחברים את הגלגל/נאבה לרכב, אין שום קשר לגלגל כמוש"כ @קינג-קומפיוטר .
חופש בגלגל הכוונה בד"כ לחופש במתלים, בתפוח הגה/פרונט, במשולש, במסרק הגה או בבולמים. לפני תיקון התקלה לא תוכל לכוון את הפרונט.
רעידות בנסיעה נגרמות לפעמים לא בגלל פרונט אלא בגלל חוסר איזון בגלגל וזו לכאורה נקודת הבלבול ביניהם. אבל חוסר איזון לא מפריע לבדיקת פרונט, וגם לא נפתר ע"י פרונט. -
איזה שאלות לשאול את המוכר כשקונים רכב משומש?להתחיל משאלות כלליות ולא להראות שאתה ‘מייבין’ (גם אתה באמת לא מבין) ולתת למוכר הרגשה שאתה סומך עליו שלא יסתיר ורק אז להכנס לשאלות יותר פרטניות, למשל קודם לשאול ק"מ ועוד כמה זמן טסט, ואז איזה טיפולים הרכב עבר, ואז האם הוחלף גיר/מנוע וטיפול 10,000 כל כמה זמן.
מתי עשו טיימינג? (גם אם אין לרכב טיימינג זה יכול להיות מבחן אמינות אבל חובה כשיש טיימינג)
למה עשו? (אם כי הוא נקרע או כי הגיע הזמן או כי הוחלף מנוע ועשו על הדרך)
מי עשה והאם יש קבלות?האם היו בעיות עם הגיר? (ואותה שאלה על כל מערכת אחרת החשודה בדגם הספציפי)
ואז
האם היו בעיות אחרות שאני צריך לדעת?@מאיר תן קישור למדריך בהודעה הראשונה
-
משאבת אינוורטר טויוטה פריוס 2008@אא-הפקות אחד התקלות הקבועות של פריוס, אבל: בטויוטה שמים לך את אותו זבל סיני, מקורי עולה כ1000 והחליפי (מעלי/אמזון זה אותו דבר) לפעמים מחזיק יפה ולפעמים לא עובד/מתקלקל מיד.
אני מכיר מישהו שקנה פריוס מאחד שנסע מחצור לחיפה כדי לטפל במורשה טויוטה והחליף משאבה לפני המכירה ב1300 ש"ח וחודשיים אח"כ אני החלפתי שוב…
זמן עבודה ממוצע לפעם ראשונה כ40 דקות -
מתקשה 2 דברים בלימודי נהיגה - אשמח לטיפים@מאיר אני חושב שזה רעיון אדיר כי לדבר זה אין טיפים חוץ מתרגול עד שזה נהיה פעולה אוטומטית אגבית והרעיון שלך מאפשר לתרגל בלי לבזבז כסף ומאמץ על שיעורים (זה כמו לשנן 90 פעמים ‘ותן טל ומטר’)
@מוישה-מהדרום בקשר לבעיה הראשונה קודם כל עליך לדעת שנהיגה נכונה היא כמו שכתב @יעקב-מ-פינס שהעין פונה למרכז האופק וככל והמבט מתקרב לרכב ולפסים מימין ומשמאל יותר קשה לשמור על נתיב (אתה אמור לראות את זה בשדה הראייה ולא להסתכל על הפסים כי אי אפשר להסתכל ביחד לשני צדדים)
וראה כאן
הובא כאן ואולי תמצא שם עוד דברים שיהיה לך מהם תועלת.
אבל טיפ שאולי יעזור - תעדיף תמיד להצמד לשמאל הנתיב מאשר לימין, כי בשמאל אתה רואה יותר ואתה יכול יותר לדייק אבל בימין אתה רק משער את המרחק וצריך לזה מיומנות. -
פתיחת סרטונים בנטפריכבר כתבתי בעבר ואני חוזר ומציע שאם ימצא מי שמוכן (צריך הרשאה?) לתת שמות עבריים לכל הקישורים לעיל זה יכול להפוך את השרשור הזה למועיל לכלל הציבור.
ולא שיש לי התנגדות לעזור לאדם יחיד
-
האם אפשר ליסוע ככה לאילת?@גיל כתב בהאם אפשר ליסוע ככה לאילת?:
לתוספת בטחון לא לנפח את הגלגל עד למקסימום שעפ"י הוראות היצרן, אלא מעט פחות
אם צריך כאן בכלל תוספת ביטחון…
העצה שלך לא תועיל, כי ניפוח חסר (במיוחד אם זה רק בגלגל אחד) גורמת לפחות יציבות, וחיכוך יתר שיגרום לעליית טמפרטורה, וכן תוספת מתיחה של הגומי בסיבוב. זה אמנם הכל בקטנה, אבל אם זה בשביל ביטחון זה מיותר או מזיק.
כן ממליץ על תפילת הדרך בכוונה, ואולי גם קצת ‘שער הביטחון’. @גיל , בזה כבר לא תחלוק עלי… -
רכבים ידניים@מאיר כתב ברכבים ידניים:
זה לא סוד שהשמועות אומרות

אמנם למעשה זה דבר פשוט כי מי שאין לו חוש טכני לא יעשה רשיון ידני, ואותו הדבר באופניים שמאז שהומצא החשמליות יש תאונות בלי סוף כי פעם מי שלא שלט בכלי לא יכל ליסוע יותר מ10 קמ"ש
אולי כדאי להגיש הצעת חוק הכוללת הקלות לנהגי ידני במטרה לצמצם תאונות דרכים? -
נגררת למעבר דירה@יוני שיהיה בס"ד!
רק מאחר שזה חלום ישן שלי אז כמה נקודות:
- נגררת גדולה (מעל 750 ק"ג משא כמדומני) או רחבה דורשת רשיון משאית.
- להשיג רכב עם נגררת זה מאוד קשה (מנסיון), גם כי זה לא מצוי וגם כי גרירות שוחקות את הרכב ולכן אנשים לא מוכנים.
- יש מנהג כזה שכשנהגים לא מקצועיים מנסים פעם ראשונה להסיע נגררת ברוורס הם שוברים את הפנס האחורי.
ולכן על אף שגמ"ח כזה הוא דבר גדול זה לא יעיל לרוב האנשים, אך מצד שני התועלת גדולה למי שכן צריך (ויש גמ"חים כאלו בכמה ערים אך למיטב זכרוני בב"ב לא היה), אך מצד שני מדובר בהשקעה חד פעמית של כמה אלפי שקלים ומשם והלאה זה רק טסט וביטוח במחיר אפסי.
בשל כל האמור הגעתי למסקנה שגמ"ח רכב מסחרי יגשים את החלום שלי יותר אלא שזה כבר הרבה יותר מורכב הן מבחינה חוקית והן מבחינה לוגיסטית. -
על מחיר הדלק לחודש הבא...@EBA כתב בעל מחיר הדלק לחודש הבא...:
ולא להתרגז כל כך, המס הזה הוא בעצם “מס כבישים” המשמש לפיתוח נתיבי התחבורה העלובים של ארצנו הקדושה
כן, הבעיה שאת אותו מס אני משלם גם כשאני מוציא רשיון, ועוד פעם כשאני קונה רכב, ופעם נוספת ע"ש ‘אגרת רישוי שנתית’ וכו’
ועוד שאלה - בארה"ב אין כבישים? -
זהירות מפנצ'ריה בבית שמש -
פריוס - האמין ביותר! האומנם?@חיים-Y0737 כתב בהודעה חשובה לכל מחפשי המציאות בפריוס.:
לי יש 450 שלא אוכל
והרשימה עוד ארוכהתעשה חשבון כמה השקעת על האוטו [ברכישה ובאחזקה] ואשמח לחשב לך מה קורה לו היית רוכש פוקוס מקבילה לצורך ההמחשה לתזה שלי
הטטיסטיקה הברורה היא שכל רכב זול ותקין (ואל תגיד לי עכשיו רנו מגאן!) יעלה לך פחות בסופו של יום מרכב ב30,000 יהיו הסיבות אשר יהיו. הנתון היחיד שיכול לשבור את המשוואה זה אם תכניס לשיקלול את צריכת הדלק (אני לא צריך להסביר את המשמעות של זה במקרה דנן).
למעשה יש כאן כמה עניינים שהתערבבו ויצרו מסקנה מוטעית, אם רק תפריד ביניהם הוויכוח העקר הזה יראה אחרת.- אמינות של רכב שהיא יחסית כמובן לרכבים בשוק ויחסית לק"מ שהרכב נסע ולאופן בו הרכב תוחזק.
- כדאיות קניה מצד אמינות/נוחות/חיסכון, (וברור שמי שנוסע הרבה סעיף החיסכון מתומחר אצלו גבוה יותר)
- תמורה למחיר ביחס לאופציות אחרות בשוק (כאן כאמור רכב ב5,000 כמעט תמיד יהיה 'מדורג גבוה יותר)
בנוסף לכל האמור יש לך כאן סטיגמה אישית שלך שפריוס=מתחממות ויותר מרכבים אחרים, אתה מוזמן לפתוח סקר בנושא אבל זו טענה שעוד לא שמעתי מימי, ומבחינה מכנית לא ידוע על שום כשל מובנה/רגישות במערכת הקירור של פריוסים (מלבד משאבת המים החשמלית שזה עניין של תחזוקה נכונה, ונכון לכל המשאבות החשמליות ברכבים חדשים), ואדרבה, מטבע הדברים מנוע היברידי מתחמם הרבה פחות.
ועוד משהו, תן דעתך לכך ש @MENI מן הסתם טיפל ביותר פריוסים ממה שאתה ראית… -
מי צודק - המד מהירות או הוויז@מאיר כתב במי צודק - המד מהירות או הוויז:
א. בכל רכב יש פער אחר בינו לבין הוויז, ואם הטעות בוויז היה צריך להיות פער זהה בינו לבין כל המכוניות.
זה לא ראיה כי ההפרש לא קבוע גם באותו רכב.
אבל ס"ה אני חושב שהוויז יותר מדוייק בממוצע אבל יש לו 2 חסרונות:
א. שהוא לא מודד בזמן אמת אלא מעדכן מיקום כל X זמן ומחשב את המהירות לפי ההפרש במרחק, ולכן כשאתה משנה מהירות בפתאומיות הוא מגלה את זה אחרי המד שבלוח שעונים, כך שהוא בעצם יותר מדוייק בטווח הארוך אפילו שטווח הטעות שלו הוא בעצם יותר רחב.
ב. אם יש שיבושים בקליטת GPS הוא מזייף במהירות באופן משמעותי, ובעיני ראיתי בתקופת המלחמה את הוויז ברכב עומד מציג מהירות של 216 קמ"ש, ההבנה שלי בזה שבגלל שהקליטה משובשת הוא מנסה לשייך אותי למיקום הכי קרוב שהוא כן קולט ולפעמים הוא מזגזג בין שני מיקומים במרחק של קילומטרים מה שנותן לו להבין שאתה נוסע במהירות הזויה (את המיקום על המפה הוא לא משנה מיידית אלא לפי ממוצעים), וכמו שבאותו מידה קרה שנסעת על 100 קמ"ש והא הציג מהירות 0. -
שרשור "חיות על הכביש"@תודה-לבורא-עולם-0 כתב בשרשור "חיות על הכביש":
דפק פרסה במקום האסור לכך, חתך 2 נתיבים בכביש עמוס רכבים…
נראה לי חכם ביותר והצופר מיועד למקרים כגון אלו…זה מקום בעייתי שאתה צריך לבזבז הרבה זמן כדי לנסוע עד לכיכר כדי להפריס פרסה כחוק ולכן הרבה עושים את זה וזה לא כזה מופקע בהתחשב במהירות האיטית של התנועה שם (אתה יכול לשים לב שהרכב הגדול מפרגן לו), ואם כבר עושים את זה אז הוא הביא ביצוע מושלם! כבר ראיתי מספיק שעשו שם פרסה עם תיקונים.
-
ניפוח קל בצמיגמצטרף לאזהרה, סכנה ליסוע כך!
לגבי 2 צמיגים זהים, זה לא הכרחי, ואם הם באותו מצב פחות או יותר אז אין שום עניין, במקרה שיש ביניהם הבדל משמעותי בשחיקה יש לזה השפעה כלשהי, לא יודע כמה זה חשוב (זה רכב ספורט?) אבל אני יכול לומר לך שבגלגלים האחוריים זה פחות דחוף. -
להיכן לחבר את החוטמה קרה לכם? לחבר חוט מהמערכת לא דרך הסליל?
למעשה זה משתנה בין הדגמים, יש דגמים שזה מתחבר לאחד הפינים הריקים בקונקטור (וזה למה הוא מגיע עם פין תואם) ויש כאלו שאתה צריך למצוא איפה לחבר אותו בקונקטור השני לחוט קיים, בעיקרון צריך לבדוק אם יש מתח עם/בלי אורות בכל חוט ולשם לחבר.
לא אמורים לעשות את זה במועד! זה לגמרי לא ‘צורכי רכיבה’. -
שרשור "חיות על הכביש"@גיל כתב בשרשור "חיות על הכביש":
בנס הנהיגה הספורטיבית לא עלתה לא יותר מצריכת דלק גבוהה…
בהחלט!
והלימוד שלנו מהסרטון הוא לא ‘אסור לתת לנשים לנהוג’ שזה לא בידינו, אלא שמור מרחק! -
תעלומה בטויוטה יאריסנראה לענ"ד שלא שייך בשום צורה שיהרס המדחס בגלל בעיה במנוע ולכן אני מניח שאכן יש בעיה בצנרת הגז של המיזוג, הבעיות האפשריות הם:
א. סתימה במערכת כמו שטען הישמעלי.
ב. לא נעשה ניקוי של המערכת לפני החלפת מדחס ונשארים שבבי מתכת שדופקים את המדחס הבא, שמשאיר אחריו עוד פסולת וחוזר חלילה.
בכל אחד מהאופציות ייווצר עומס מוגבר על המנוע וייתכן גם שיגרום לכיבוי המנוע אם כי בשום מקרה לא מסתבר שעומס כזה יכול לגרום לנזק למנוע, אם כבר אז הרצועה תקרע. ולכן לדעתי אין קשר בין הדברים ואם ידוע לנו שלא נעשתה שטיפת מערכת בחנקן לפני ההחלפה אז הפתרון בידינו.מצד אחד קשה בעיני לחלוק על הגאון @הכל-בעזרת-השם אף שלא מסתבר לי טעמו, אלא דאיכא למיפרך דבריו דכל מה שתלה העניין בערבי הוא לאו משום סברא אלא משום דמוחזק ליה בדיאגנוסטיקה דהיכא דאיכא ערבי ביה תלינן, ואיכא פירכא דמינה ליה דמחליף ראשון לאו ערבוש הוה?


