דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • פנייה למנהל הפורום
כיווץ
☰
לוגו
  • דף הבית
  • מבחני רכב
  • חדשות רכב
  • מדריך למשתמש
  • ...
  • יצירת קשר
  • פרסם אצלנו
  • ×
      יצחק רשטוני

      יצחק רשטונ

      @יצחק רשטונ
      מאסטר
      אודות
      פוסטים
      2.0k
      נושאים
      37
      שיתופים
      0
      קבוצות
      2
      עוקבים
      7
      עוקב אחרי
      0

      פוסטים

      פוסטים אחרונים הגבוה ביותר שנוי במחלוקת

      • נזילת מים מהאוטו
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        תקין
        אחד הדברים הראשונים שכל אחד נבהל ברכב ראשון [ טוב שאתה כבר הבנת שזה מהמזגן]

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • עזרה בקנית רכב משומש בסביבות 20000 ש"ח
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        אפשר לקנות סיריון עד שנת 2011 שזה גם שנתון מתקדם יותר מהמודעה הנל וגם עם גיר אוטומט פלנטרי וגם מבוססת על טויוטה יאריס [ואם ממש חשוב לך הסמל של טויוטה בחזית אז תדע שהרכב שווק בעולם גם כטויוטה בשם פאסו ותוכל להחליף את הסמלים וככה הרכב לא יראה מוסך 😊 ]

        d813df1c-ecef-4ab7-9dbd-66bd5c3a7ebc-image.png

        עסקאות רכב

      • ביטול המעבר חציה בניו יורק- וציפיה שזה יקרה גם בישראל
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        לא כל כך הבנתי את מה מבטלים ובעקבות מה אבל כל מה שיוצא מהבית מדרש של השמאל הפרוגרסיבי שכל הערכים שלו הם ערכי סדום ועמורה היפך הדעת אני מראש נגד , אבל לפחות אני מבין למה יש ציפייה שזה יקרה גם בישראל אפילו שאין פה שחורים והספנים כי הרי אנחנו רוצים להיות “נהורים” כמוהם.
        [בפרט אם זה לפני בחירות בארצות הברית שקאמלה קומלת ומנסים להתחנף למצביעים השחורים שבסקרים מצביעים פחות מאשר הצביעו לאובמבה]

        מדברים רכב

      • פלאשינג, כן או לא?
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @מאיר כתב בפלאשינג, כן או לא?:

        נושא הפלאשינג שנוי במחלוקת. אשמח שחברי הפורום יחוו את דעתם מחכמתם ונסיונם על אם ומתי וכן באיזה דגמים ועוד.

        אולי בע"ה יצא מזה מדריך מסודר ומפורט.

        מדובר בחומר חזק [בסגנון של מסיר שומנים לצורך ההמחשה] ששופכים לשמן לפני טיפול עשר אלף ונותנים למנוע לעבוד פרק זמן מסויים והוא ממיס שאריות של משקעי שמן ישן מהקרטר ומשאר הפינות של המנוע ואז שופכים ושמים שמן חדש,
        המעלה - ניקוי יסודי למנוע
        החיסרון - מעצם היותו חומר חזק הוא עלול לפגוע באטמים
        למעשה אם הרכב תקין מומלץ לא לעשות פלאשינג וכמאמר החכם “אם זה עובד אל תנסה לתקן את זה”
        ואם הרכב הציג נורת לחץ שמן נמוך הרי שיש בוצה במנוע [אסור לסוע ככה] וצריך לפרק קרטר ולנקות יסודי ולהשלמת התהליך מומלץ לעשות פלאשינג לא יותר מעשר דקות [אז כבר אין שמן במנוע כי כבר הוא נשפך לפני הניקוי ולכן צריך לשים שמן רק בשביל התהליך הזה ואז לשפוך אותו]
        שימו לב שבשמנים איכותיים יש תוספים למניעת בוצה ולכן כדאי להקפיד על שמנים איכותיים וטיפולים בזמן וכך לכאו לא יווצר בוצה , [אין להוסיף לשמן תוספים למינהם הם רק פוגעים בתרוכבת המדוייקת של יצרן השמן]

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • קנית רכב מבן דוד (ערבי)
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @בסד כתב בקנית רכב מבן דוד (ערבי):

        למה כי זה מסוכן, או בגלל שכנראה גנוב?

        זה לא מסוכן ולא גנוב , זה פשוט העם הכי שקרן שיש והכי קורע רכבים שיש

        עסקאות רכב

      • שאיבת דלק והמסתעף
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @אביחי כתב בשאיבת דלק והמסתעף:

        מלאתי פעם 95 במקום סולר, העובדים בתחנה ניסו להכניס צינור לפתח של התדלוק ולא הצליחו כי היה שם רשת

        הזכרת לי סיפור מעניין שהיה לאבא שלי
        היה לו שברולט טרייל בלייזר [ישנה] בנזין מוסבת לגז
        באחד מטיולנו בצפון הוא נכנס לתדלק והמתדלק שראה ג’יפ החליט על דעת עצמו שהרכב לוגם סולר, אחרי בערך 100 שקל שנכנסו למיכל אבא שלי קלט את זה ועצר אותו, למעשה הם לא מצאו דרך לשאוב את הסולר וגם מאד מיהרנו ואבי החליט להוסיף על הסולר עוד 400 שקל בנזין ולסוע , תכלס הרכב נסע .
        אבל מה שהגניב אותי בסיפור שהרכב נסע אז על שלושה דלקים , גז בנזין וסולר

        מדברים רכב

      • האם מומלץ לשלב ברכב מערכת גז?
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @פתוח-לשמוע כתב בהאם מומלץ לשלב ברכב מערכת גז?:

        זה קצת חוצפה כי לא כל מי שנוסע על גז הוא נוסע על 100 גז יש חלק ניכר של דלק במיוחד מי שאין לו תחנת תדלוק גז קבועה ליד הבית
        עכשיו ראיתי שדיברו פה אבל לא בדיוק ע"ז

        בהחלט חוצפה, ניצול של שכבות חלשות באיטמות מופלאה

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • מהו הרכב הכי סחיר באזור 15 אלף???
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        מה שאתה רוצה זה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה ולכן זה לא עניין רק של שנתון או ק"מ או ידיים
        אלא שילוב של שלושתם יחד ביחס למחיר
        אם תקנה רכב עם נתונים יחסית טובים בכל השלושה פרמטיים האלו במחיר מציאה ככל הנראה תוכל למכור בקלות בלי הפסד או ברווח ואם תקנה במחיר ממוצע או יקר אז יהיה לך יותר קשה למכור.

        ובכך כמו כל @נהג-תפרן הצטרפת למעגל מחפשי ה"מציאה" , יכול להיות שתצליח אבל זה עבודה שדורשת סבלנות ושיפשוף בנושא רכב ובמשא ומתן.

        עסקאות רכב רכבים מומלצים

      • רכבים מענייינים שראיתם בכביש
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @מוטי-ברנד כתב ברכבים מענייינים שראיתם בכביש:

        זה המקביל של הקאמרי באמריקה

        גם באמריקה יש קאמרי וזה אחת המכוניות סדאן הכי נמכרות שם, אבאלון זה דגם שונה שמוצב מעט גבוה יותר אבל הוא באמת מבוסס על מכלולים עיקריים של קאמרי

        מדברים רכב

      • מד שמן
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        למעשה המדיד שמן אינו מדוייק מכיוון שהשמן מתרחב בחום ויש הבדל בין מדידה במנוע קר למדידה במנוע חם
        כמו כן לוקח לשמן זמן עד שהוא מתנקז לחלוטין באגן השמן ועיין בזה ביצה כט . בעניין מיצוי המידות ובמעשה דאבא שאול בן בוטנית

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • התלבטות בין 2 רכבים
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        א. לא הכל נמדד בק"מ , צריך לבדוק כל רכב לגופו
        ב. לשני הרכבים שהזכרת יש כמה גירסאות של מנועים
        ג. כדאי שתסגר קודם על רכב ואחר כך תחפש באותו רכב את הטוב ביותר שאתה יכול למצוא , השוואה בין שני רכבים שונים בתכלית היא מתכון לבלבול

        עסקאות רכב

      • רכבים מענייינים שראיתם בכביש
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @avi-0 כתב ברכבים מענייינים שראיתם בכביש:

        דווח על 78,707 קילומטרים.

        בהרבה אספנויות יש רק 5 ספרות וזה מתאפס כל 100 אלף
        ואולי זה נתון אמיתי וזה הסיבה שהאיטלקיה הקשישה עדיין מתגלגלת

        מדברים רכב

      • סיפור הזוי או מצחיק (כל אחד יחליט לבד)
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @moshe-1 כתב בסיפור הזוי או מצחיק (כל אחד יחליט לבד):

        הרבה זה ענין יחסי
        במחשבה שנייה יש כאלה שיקראו לזה קצת
        אני גם לא יודע בכמה ק"מ זה אחז בקנייה

        איך שלא יהיה זה הרבה מעבר
        טיפול עשר אלף כשמו כן הוא אמור להיות כל עשר אלף קמ
        למעשה היום בדרך כלל ההמלצה היא שנה או 15 אלף המוקדם מבניהם.
        מה שכן לגבי המלצתי לעשות חומר פלאש , עכשיו קראתי פוסטים קודמים שלך ואני רואה שהיה לך גם אטם מכסה שסתומים דולף לפלאגים וצריך לדעת שחומר פלאש עלול להגביר את הדליפה, אז צריך לכאו לדאוג גם לזה.
        בקיצור אני לא רוצה להכריע לך מה לעשות אבל אל תקל ראש בשמן שנסעו בו כל כך הרבה זמן וק"מ, תפקידו של השמן משמעותי מאד בשמירה על המנוע ושמן במצב כזה עלול להיות קטלני ובנוסף עלול לייצר הרבה בוצה שיכולה לסתום את מעברי השמן.
        כמו שכתבתי לך זה לכאו’ מה שאני הייתי עושה במצב שלך אבל תחליט לבד.

        טיפולים, אחזקה ותקלות פילטר שמן

      • ג'אמפי או טראפיק? או בכלל סטאריה??
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        גם הטראפיק וגם הגאמפי למרות היותם צרפתיות מציגות אמינות דיי גבוה בגלל היותם רכב מסחרי.
        לענ"ד בוודאי שלא שווה להוסיף 120 אלף ש"ח בשביל קרניבל/סטאירה אם השיקול שלך הוא כלכלי, הם בוודאות לא יהיו שוות 120 אלף ש"ח יותר עוד חמש שנים .
        ומבחינת שמירת ערך יש הגיון לומר שהסיטרואן תשמור יותר מהרנו בגלל שהיא משווקת גם כטויוטה מה שמקנה לה תדמית של אמינות.

        עסקאות רכב גאמפי טראפיק קרניבל סטאריה

      • מה הפחד ממס נסועה?
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        החישוב שלך נכון
        אלא שהסבה לגז עולה בערך 6000 שקלים, בנוסף היא מכבידה על מערכת הקירור וגורמת ליותר בלאי, תחנות התדלוק פחות נפוצות, עוד תחזוקה [ואסורה כניסה לחלק מהחניונים]
        וממילא אם עד עכשיו היית חוסך בערך 40 אג’ לק"מ ברכב ממוצע ועכשיו זה יהיה רק 25 אג’ אז יקח לך יותר זמן להחזיר את ההשקעה וגם החסרונות מגיעות מול רווח קטן יותר , בקיצור כבר לא להיט

        השאלה אם העמלה הזאת תחול למעשה על גז, לצערי אין לי תשובה ברורה [דבר אבסורד כשלעצמו, שהמדינה לא מפרסמת את זה יותר]

        מדברים רכב

      • טיפול 200,000 לסיויק - מה צריך לעשות?
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @נהג-תפרן כתב בטיפול 200,000 לסיויק - מה צריך לעשות?:

        אשמח לקבל מידע איזה טיפולים מומלץ לעשות לרכב בטיפול 200,00

        קודם צריך לבדוק מה היצרן דורש ואז לבדוק מה הוחלף ומתי ואז לדעת מה נשאר לך לעשות
        כעקרון באחזקה יש מגוון רחב של דברים מעבר לטיפולי עשר אלף כמו פילטר מזגן, פלאגים, שמן ברקס, שמן גיר, פילטר דלק, רצועת מנוע/אביזרים וכו’ אבל לרוב אנשים ברכב ישן לא מחליפים מעצמם וזה דיי תלוי בך מה חשוב לך להשקיע.
        למזלך אין לך צורך בהחלפת רצועת טיימינג כי אצלך היא שרשרת ולא דורשת החלפה

        והאם לדעתכם כדאי לעשות טיפול כזה בכפר?

        אני באופן כללי נגד הדומים לחמור

        [מוסך יהודי הכי זול הציע לי ב 600, בכפר זה 250]

        אין בזה שום אינדיקציה בלי לדעת מה כלול בזה

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • שרשור חדש עבור מציאות ביד 2.
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @א.ב.
        מבלי שאני מכיר את הרב @Shebsale
        אני מניח שבפורום הוא כתב את המידע המדוייק כמו שהוא - שקיפות בין חברים
        וביד 2 הוא כתב מידע כללי קרוב - “כי היכי דלקפוץ עליה זביני” ואם יתקדם הוא יפרט יותר

        עסקאות רכב

      • סמל ומשמעות
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @שלמה כתב בסמל ומשמעות:

        אז למעשה נחזור למטרה שלשמה התכנסנו כאן היום,
        בואו נדבר על פיג’ו

        מסופר על איזה ישמעלי שהלך עם בנו הקטן לגן חיות לטיול רגוע
        כשעברו ליד הגירפה שאל הקטן את אביו "אבא מה זה החיה הזאת עם הצוואר הארוך? אמר לו האבא , יא איבני אני לא יודע
        כשעברו ליד הפיל שאל הקטן "אבא מה זה החיה עם האף הארוך ? ענה האב , יא איבני אני לא יודע
        כשעברו ליד הזברה שאל את אביו מה זה עם הפסים שחור לבן ? ענה אביו יא איבני אני לא יודע
        וכו’ וכו’ בכל חיה וחיה הרוטינה חזרה על עצמה
        כשהגיעו ליד האריה שאל הבן את אביו "אבא אתה רוצה שאני יפסיק לשאול את מה שאתה לא יודע ?
        ענה אביו זה דווקא אני יודע זה פיז’ו

        מדברים רכב

      • שמנים ופילטרים בטיפול, או יותר מזה
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @אפייי כתב בשמנים ופילטרים בטיפול, או יותר מזה:

        אטם פקק ריקון

        5 שקל

        נוזל בלמים

        כעקרון צריך להחליף כל שנתיים או שני טיפולים וכן ההמלצה בטויוטה כי הנוזל מתחמצן ומאבד מהיעילות שלו, אתה צריך נוזל DOT4 ,תראה לפני זה סרטוני הדרכה כדי שלא יכנס לך אוויר למערכת

        פילטר דלק

        ההמלצה בחברה להחליף כל120 אלף ק"מ , יכול להיות שתוכל להסתפק בתוסף איכותי לניקוי מערכות דלק , איני יודע להכריע

        ניקוי פילטר סוללה היברידית

        חשוב מאד לשמירה על חיי הסוללה , תוכל לעשות בקלות לבד

        נוזל קירור

        המלצת בחברה להחליף ב150 אלף ק"מ ומאז כל 70 אלף

        פלאגים/מצתים

        כל 100 אלף

        שמן גיר

        ע"פ המלצת החברה בתחזוקה רגילה אין צורך להחלפה יזומה ובתחזוקה מחמירה יש להחליף כל 90 אלף [אני יודע שזה נשמע מוזר] בכל אופן מקובל לומר שאם לא החליפו מעולם וכבר עבר הרבה מה90 אז עדיף לא לגעת כי השמן החדש לא מתערבב טוב עם השאריות של הישן וסותם את המעברים

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • האם היה דרך להינצל?
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        מסקנות שלי
        א. צריך להגלות מפה את הבדואים
        ב. יותר גרוע פאנצר בגלגל אחורי מבגלגל קדמי [היפך המושכל ראשון] המונית איבדה שליטה כשהתפוצץ לה הגלגל אחורי
        ג. צריך לכוון יותר בתפילת הדרך
        ד. להציץ כל הזמן במראות אפילו שהכל נראה תמים

        מדברים רכב
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5
      • 6
      • 7
      • 8
      • 71
      • 72
      • 6 / 72
      • התחברות

      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
      • פוסט ראשון
        פוסט אחרון
      0
      • דף הבית
      • תקנון הפורום
      • מילון מושגים המלא
      • המדריך המלא למשתמש
      • פוסטים אחרונים
      • משתמשים
      • חיפוש גוגל בפורום
      • פנייה למנהל הפורום