תקין
אחד הדברים הראשונים שכל אחד נבהל ברכב ראשון [ טוב שאתה כבר הבנת שזה מהמזגן]
יצחק רשטונ
-
נזילת מים מהאוטו -
עזרה בקנית רכב משומש בסביבות 20000 ש"חאפשר לקנות סיריון עד שנת 2011 שזה גם שנתון מתקדם יותר מהמודעה הנל וגם עם גיר אוטומט פלנטרי וגם מבוססת על טויוטה יאריס [ואם ממש חשוב לך הסמל של טויוטה בחזית אז תדע שהרכב שווק בעולם גם כטויוטה בשם פאסו ותוכל להחליף את הסמלים וככה הרכב לא יראה מוסך
]
-
ביטול המעבר חציה בניו יורק- וציפיה שזה יקרה גם בישראללא כל כך הבנתי את מה מבטלים ובעקבות מה אבל כל מה שיוצא מהבית מדרש של השמאל הפרוגרסיבי שכל הערכים שלו הם ערכי סדום ועמורה היפך הדעת אני מראש נגד , אבל לפחות אני מבין למה יש ציפייה שזה יקרה גם בישראל אפילו שאין פה שחורים והספנים כי הרי אנחנו רוצים להיות “נהורים” כמוהם.
[בפרט אם זה לפני בחירות בארצות הברית שקאמלה קומלת ומנסים להתחנף למצביעים השחורים שבסקרים מצביעים פחות מאשר הצביעו לאובמבה] -
פלאשינג, כן או לא?@מאיר כתב בפלאשינג, כן או לא?:
נושא הפלאשינג שנוי במחלוקת. אשמח שחברי הפורום יחוו את דעתם מחכמתם ונסיונם על אם ומתי וכן באיזה דגמים ועוד.
אולי בע"ה יצא מזה מדריך מסודר ומפורט.
מדובר בחומר חזק [בסגנון של מסיר שומנים לצורך ההמחשה] ששופכים לשמן לפני טיפול עשר אלף ונותנים למנוע לעבוד פרק זמן מסויים והוא ממיס שאריות של משקעי שמן ישן מהקרטר ומשאר הפינות של המנוע ואז שופכים ושמים שמן חדש,
המעלה - ניקוי יסודי למנוע
החיסרון - מעצם היותו חומר חזק הוא עלול לפגוע באטמים
למעשה אם הרכב תקין מומלץ לא לעשות פלאשינג וכמאמר החכם “אם זה עובד אל תנסה לתקן את זה”
ואם הרכב הציג נורת לחץ שמן נמוך הרי שיש בוצה במנוע [אסור לסוע ככה] וצריך לפרק קרטר ולנקות יסודי ולהשלמת התהליך מומלץ לעשות פלאשינג לא יותר מעשר דקות [אז כבר אין שמן במנוע כי כבר הוא נשפך לפני הניקוי ולכן צריך לשים שמן רק בשביל התהליך הזה ואז לשפוך אותו]
שימו לב שבשמנים איכותיים יש תוספים למניעת בוצה ולכן כדאי להקפיד על שמנים איכותיים וטיפולים בזמן וכך לכאו לא יווצר בוצה , [אין להוסיף לשמן תוספים למינהם הם רק פוגעים בתרוכבת המדוייקת של יצרן השמן] -
קנית רכב מבן דוד (ערבי)@בסד כתב בקנית רכב מבן דוד (ערבי):
למה כי זה מסוכן, או בגלל שכנראה גנוב?
זה לא מסוכן ולא גנוב , זה פשוט העם הכי שקרן שיש והכי קורע רכבים שיש
-
שאיבת דלק והמסתעף@אביחי כתב בשאיבת דלק והמסתעף:
מלאתי פעם 95 במקום סולר, העובדים בתחנה ניסו להכניס צינור לפתח של התדלוק ולא הצליחו כי היה שם רשת
הזכרת לי סיפור מעניין שהיה לאבא שלי
היה לו שברולט טרייל בלייזר [ישנה] בנזין מוסבת לגז
באחד מטיולנו בצפון הוא נכנס לתדלק והמתדלק שראה ג’יפ החליט על דעת עצמו שהרכב לוגם סולר, אחרי בערך 100 שקל שנכנסו למיכל אבא שלי קלט את זה ועצר אותו, למעשה הם לא מצאו דרך לשאוב את הסולר וגם מאד מיהרנו ואבי החליט להוסיף על הסולר עוד 400 שקל בנזין ולסוע , תכלס הרכב נסע .
אבל מה שהגניב אותי בסיפור שהרכב נסע אז על שלושה דלקים , גז בנזין וסולר -
האם מומלץ לשלב ברכב מערכת גז?@פתוח-לשמוע כתב בהאם מומלץ לשלב ברכב מערכת גז?:
זה קצת חוצפה כי לא כל מי שנוסע על גז הוא נוסע על 100 גז יש חלק ניכר של דלק במיוחד מי שאין לו תחנת תדלוק גז קבועה ליד הבית
עכשיו ראיתי שדיברו פה אבל לא בדיוק ע"זבהחלט חוצפה, ניצול של שכבות חלשות באיטמות מופלאה
-
מהו הרכב הכי סחיר באזור 15 אלף???מה שאתה רוצה זה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה ולכן זה לא עניין רק של שנתון או ק"מ או ידיים
אלא שילוב של שלושתם יחד ביחס למחיר
אם תקנה רכב עם נתונים יחסית טובים בכל השלושה פרמטיים האלו במחיר מציאה ככל הנראה תוכל למכור בקלות בלי הפסד או ברווח ואם תקנה במחיר ממוצע או יקר אז יהיה לך יותר קשה למכור.ובכך כמו כל @נהג-תפרן הצטרפת למעגל מחפשי ה"מציאה" , יכול להיות שתצליח אבל זה עבודה שדורשת סבלנות ושיפשוף בנושא רכב ובמשא ומתן.
-
רכבים מענייינים שראיתם בכביש@מוטי-ברנד כתב ברכבים מענייינים שראיתם בכביש:
זה המקביל של הקאמרי באמריקה
גם באמריקה יש קאמרי וזה אחת המכוניות סדאן הכי נמכרות שם, אבאלון זה דגם שונה שמוצב מעט גבוה יותר אבל הוא באמת מבוסס על מכלולים עיקריים של קאמרי
-
מד שמןלמעשה המדיד שמן אינו מדוייק מכיוון שהשמן מתרחב בחום ויש הבדל בין מדידה במנוע קר למדידה במנוע חם
כמו כן לוקח לשמן זמן עד שהוא מתנקז לחלוטין באגן השמן ועיין בזה ביצה כט . בעניין מיצוי המידות ובמעשה דאבא שאול בן בוטנית -
התלבטות בין 2 רכביםא. לא הכל נמדד בק"מ , צריך לבדוק כל רכב לגופו
ב. לשני הרכבים שהזכרת יש כמה גירסאות של מנועים
ג. כדאי שתסגר קודם על רכב ואחר כך תחפש באותו רכב את הטוב ביותר שאתה יכול למצוא , השוואה בין שני רכבים שונים בתכלית היא מתכון לבלבול -
רכבים מענייינים שראיתם בכביש@avi-0 כתב ברכבים מענייינים שראיתם בכביש:
דווח על 78,707 קילומטרים.
בהרבה אספנויות יש רק 5 ספרות וזה מתאפס כל 100 אלף
ואולי זה נתון אמיתי וזה הסיבה שהאיטלקיה הקשישה עדיין מתגלגלת -
סיפור הזוי או מצחיק (כל אחד יחליט לבד)@moshe-1 כתב בסיפור הזוי או מצחיק (כל אחד יחליט לבד):
הרבה זה ענין יחסי
במחשבה שנייה יש כאלה שיקראו לזה קצת
אני גם לא יודע בכמה ק"מ זה אחז בקנייהאיך שלא יהיה זה הרבה מעבר
טיפול עשר אלף כשמו כן הוא אמור להיות כל עשר אלף קמ
למעשה היום בדרך כלל ההמלצה היא שנה או 15 אלף המוקדם מבניהם.
מה שכן לגבי המלצתי לעשות חומר פלאש , עכשיו קראתי פוסטים קודמים שלך ואני רואה שהיה לך גם אטם מכסה שסתומים דולף לפלאגים וצריך לדעת שחומר פלאש עלול להגביר את הדליפה, אז צריך לכאו לדאוג גם לזה.
בקיצור אני לא רוצה להכריע לך מה לעשות אבל אל תקל ראש בשמן שנסעו בו כל כך הרבה זמן וק"מ, תפקידו של השמן משמעותי מאד בשמירה על המנוע ושמן במצב כזה עלול להיות קטלני ובנוסף עלול לייצר הרבה בוצה שיכולה לסתום את מעברי השמן.
כמו שכתבתי לך זה לכאו’ מה שאני הייתי עושה במצב שלך אבל תחליט לבד. -
ג'אמפי או טראפיק? או בכלל סטאריה??גם הטראפיק וגם הגאמפי למרות היותם צרפתיות מציגות אמינות דיי גבוה בגלל היותם רכב מסחרי.
לענ"ד בוודאי שלא שווה להוסיף 120 אלף ש"ח בשביל קרניבל/סטאירה אם השיקול שלך הוא כלכלי, הם בוודאות לא יהיו שוות 120 אלף ש"ח יותר עוד חמש שנים .
ומבחינת שמירת ערך יש הגיון לומר שהסיטרואן תשמור יותר מהרנו בגלל שהיא משווקת גם כטויוטה מה שמקנה לה תדמית של אמינות. -
מה הפחד ממס נסועה?החישוב שלך נכון
אלא שהסבה לגז עולה בערך 6000 שקלים, בנוסף היא מכבידה על מערכת הקירור וגורמת ליותר בלאי, תחנות התדלוק פחות נפוצות, עוד תחזוקה [ואסורה כניסה לחלק מהחניונים]
וממילא אם עד עכשיו היית חוסך בערך 40 אג’ לק"מ ברכב ממוצע ועכשיו זה יהיה רק 25 אג’ אז יקח לך יותר זמן להחזיר את ההשקעה וגם החסרונות מגיעות מול רווח קטן יותר , בקיצור כבר לא להיטהשאלה אם העמלה הזאת תחול למעשה על גז, לצערי אין לי תשובה ברורה [דבר אבסורד כשלעצמו, שהמדינה לא מפרסמת את זה יותר]
-
טיפול 200,000 לסיויק - מה צריך לעשות?@נהג-תפרן כתב בטיפול 200,000 לסיויק - מה צריך לעשות?:
אשמח לקבל מידע איזה טיפולים מומלץ לעשות לרכב בטיפול 200,00
קודם צריך לבדוק מה היצרן דורש ואז לבדוק מה הוחלף ומתי ואז לדעת מה נשאר לך לעשות
כעקרון באחזקה יש מגוון רחב של דברים מעבר לטיפולי עשר אלף כמו פילטר מזגן, פלאגים, שמן ברקס, שמן גיר, פילטר דלק, רצועת מנוע/אביזרים וכו’ אבל לרוב אנשים ברכב ישן לא מחליפים מעצמם וזה דיי תלוי בך מה חשוב לך להשקיע.
למזלך אין לך צורך בהחלפת רצועת טיימינג כי אצלך היא שרשרת ולא דורשת החלפהוהאם לדעתכם כדאי לעשות טיפול כזה בכפר?
אני באופן כללי נגד הדומים לחמור
[מוסך יהודי הכי זול הציע לי ב 600, בכפר זה 250]
אין בזה שום אינדיקציה בלי לדעת מה כלול בזה
-
שרשור חדש עבור מציאות ביד 2. -
סמל ומשמעות@שלמה כתב בסמל ומשמעות:
אז למעשה נחזור למטרה שלשמה התכנסנו כאן היום,
בואו נדבר על פיג’ומסופר על איזה ישמעלי שהלך עם בנו הקטן לגן חיות לטיול רגוע
כשעברו ליד הגירפה שאל הקטן את אביו "אבא מה זה החיה הזאת עם הצוואר הארוך? אמר לו האבא , יא איבני אני לא יודע
כשעברו ליד הפיל שאל הקטן "אבא מה זה החיה עם האף הארוך ? ענה האב , יא איבני אני לא יודע
כשעברו ליד הזברה שאל את אביו מה זה עם הפסים שחור לבן ? ענה אביו יא איבני אני לא יודע
וכו’ וכו’ בכל חיה וחיה הרוטינה חזרה על עצמה
כשהגיעו ליד האריה שאל הבן את אביו "אבא אתה רוצה שאני יפסיק לשאול את מה שאתה לא יודע ?
ענה אביו זה דווקא אני יודע זה פיז’ו -
שמנים ופילטרים בטיפול, או יותר מזה@אפייי כתב בשמנים ופילטרים בטיפול, או יותר מזה:
אטם פקק ריקון
5 שקל
נוזל בלמים
כעקרון צריך להחליף כל שנתיים או שני טיפולים וכן ההמלצה בטויוטה כי הנוזל מתחמצן ומאבד מהיעילות שלו, אתה צריך נוזל DOT4 ,תראה לפני זה סרטוני הדרכה כדי שלא יכנס לך אוויר למערכת
פילטר דלק
ההמלצה בחברה להחליף כל120 אלף ק"מ , יכול להיות שתוכל להסתפק בתוסף איכותי לניקוי מערכות דלק , איני יודע להכריע
ניקוי פילטר סוללה היברידית
חשוב מאד לשמירה על חיי הסוללה , תוכל לעשות בקלות לבד
נוזל קירור
המלצת בחברה להחליף ב150 אלף ק"מ ומאז כל 70 אלף
פלאגים/מצתים
כל 100 אלף
שמן גיר
ע"פ המלצת החברה בתחזוקה רגילה אין צורך להחלפה יזומה ובתחזוקה מחמירה יש להחליף כל 90 אלף [אני יודע שזה נשמע מוזר] בכל אופן מקובל לומר שאם לא החליפו מעולם וכבר עבר הרבה מה90 אז עדיף לא לגעת כי השמן החדש לא מתערבב טוב עם השאריות של הישן וסותם את המעברים
-
האם היה דרך להינצל?מסקנות שלי
א. צריך להגלות מפה את הבדואים
ב. יותר גרוע פאנצר בגלגל אחורי מבגלגל קדמי [היפך המושכל ראשון] המונית איבדה שליטה כשהתפוצץ לה הגלגל אחורי
ג. צריך לכוון יותר בתפילת הדרך
ד. להציץ כל הזמן במראות אפילו שהכל נראה תמים
