דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • פנייה למנהל הפורום
כיווץ
☰
לוגו
  • דף הבית
  • מבחני רכב
  • חדשות רכב
  • מדריך למשתמש
  • ...
  • יצירת קשר
  • פרסם אצלנו
  • ×
      יצחק רשטוני

      יצחק רשטונ

      @יצחק רשטונ
      מאסטר
      אודות
      פוסטים
      2.0k
      נושאים
      37
      שיתופים
      0
      קבוצות
      2
      עוקבים
      7
      עוקב אחרי
      0

      פוסטים

      פוסטים אחרונים הגבוה ביותר שנוי במחלוקת

      • שמנים ופילטרים בטיפול, או יותר מזה
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @רענן כתב בשמנים ופילטרים בטיפול, או יותר מזה:

        לפי היצרן צריך להחליף כל 30K, הלכתי לטיפול תקופתי והמוסכניק טוען שלפי איך שזה נראה לא צריך להחליף ועדיף לא לגעת השאלה האם הוא צודק או שסתם אין לו כח להחליף את הנוזל בלמים.
        אשמח לשמוע את דעתכם מתי באמת צריך להחליף את הנוזל כל כמה קילומטר? האם יש איזה צורה שאפשר לראות על הנוזל שהוא צריך החלפה?

        נוזל בלמים בעצם יושב בצינורות ברקס וכשאתה לוחץ על הדוושה אתה לוחץ את הנוזל שבקצהו השני לוחץ את הרפידה ומצמיד אותה לצלחת
        למה צריך להחליף אותו ?
        עם הזמן השמן סופח לחות ובכך נקודת הרתיחה שלו יורדת, פירוש- נקודת הרתיחה של מים היא ב100 מעלות אז הם הופכים לאדים ושל שמן ברקס חדש היא בערך ב250 מעלות, עם הזמן השמן סופח מים ובעצם “מעלה רתיחות” בטמפרטורה נמוכה יותר ומה שקורא אז שאם השתמשת הרבה בבלמים הטמפרטורה של הנוזל עולה והוא מאבד מהיעילות שלו כי עלול להיות שכשתלחץ על הדוושה היא לא תלחץ את הרפידה אלא רק תדחוס את האדים

        זה נשמע תאורטי קצת אבל אם תעיין במפרט של נוזל בלמים תראה טמפרטורת רתיחה יבשה וטמפרטורת רתיחה רטובה, שבעצם הרטובה היא הנוזל אחרי שנה בלבד של שימוש , בדרך כלל הפער מטורף למשל בנוזל דוט 4 של מוטול היבשה היא 245 מעלות והרטובה היא 158 מעלות

        עד כאן ההסבר היבש , מה למעשה ? מצד אחד השמן ברקס הוא לא כמו שמן מנוע וגיר שנועד ממש לשמן את החלקים שנעים בתמידות ולסלק חום ולכן גם אם לא תחליף אותו ממש לפי הספר לא יקרה נזק וזה הסיבה שהדבר הזה דיי נשכח בתחזוקה השוטפת ומצד שני אם לא תחליף אותו יותר מידי זמן זה עלול להיות מסוכן ואולי גם לפגוע בגומיות של המערכת בלמים/ABS .
        מכאן אתה תחליט…

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • שרשור "חיות על הכביש"
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @אוטו-גלידה כתב בשרשור "חיות על הכביש":

        נהגת מוכשרת נסעה נגד כיוון התנועה ועלתה מהמחלף (בכיוון ההפוך) והפתיעה את הנהג. במזל גדול הנהג הצליח לצאת מזה ללא פגע. צולם בכביש 40, מחלף רמלוד.
        (לא צילום שלי)
        4_6012412717808230108.mp4

        אי אפשר לכעוס על מי שקנה פיאט 500, זה עניין של רמת משכל

        מדברים רכב

      • מס נסועה על רכבי גפ''ם והמסתעף
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        הטלת מס על גפ"מ היא התעמרות חסרת ישע בשכבות החלשות ואני כבר מזהיר על זה כאן יותר משנה.
        מדובר על נתח קטן מאד מכלי הרכב שמשמש בעיקר את השכבות החלשות שמצאו דרך לנסות להקל מעט את עלויות הרכב המטורפות בארצנו הקטנה ולקחו על עצמם הוצאה של התקנת מערכת + סיכון ליותר תקלות וכדו’ ואז בא המחוקק והצמיד אותם בשורה אחת עם בעלי החשמליות
        בעיני זה חוצפה עצומה אבל לך תמצא עם מי לדבר

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • שרשור "חיות על הכביש"
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @חיים-ברזל כתב בשרשור "חיות על הכביש":

        כן, היית שם?

        כן
        היתה לי סייעתא דשמיא גדולה קצת לפני המיקום של התאונה נסעה זקנה על 30 קמ"ש שבאותו הזמן ביאסה אותי, ואז שהגענו לתאונה הבנתי שהקב"ה שם אותה שם בשביל שאני לא יגיע לתאונה על 80 ואולי לא יצליח לבלום בזמן.

        למעשה הכביש הזה הוא מרחץ דמים אחד גדול, נסעתי להורים שבת היה תאונה גם בהלוך (אופנוען מרוח על הריצפה) וגם בחזור .
        יש שם סיבוב אחד חד מאד יחד עם שינוי גובה חזק שכל פעם שאני עובר שם יש רכב אחר מעוך בשול, יש לי חלום גדול לתקוע 100 מטר לפניו שלט ענק המזהיר מפניו

        מדברים רכב

      • מיצובישי לנסר - מנוע מגמגם אחרי שנסע על אדי הדלק האחרונים
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        כתבת שהוא שם תוסף אבל לא אמרת אם הוא כבר נסע על זה מספיק .
        צריך למלא תוסף דלק במיכל ריק ואז למלאות עליו שני שליש מיכל דלק ולסוע עד כמעט שיגמר ואז לבדוק
        אחר כך לבדוק כמובן פלאגים וכוהלים אבל היותר מתבקש פה זה לבדוק משאבה ומזרקים .
        לא נח לי עם ההספדה של המנוע הצעיר

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • שמן מנוע קצת שחור
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        זה שאלה של “מראות” [מראעס’] בשביל זה עושים כמה שנים של שימוש אצל ת"ח מובהק.
        אני נוטה לחשוב שלא באמת מדובר בשחור אלא אם כן אתה נוהג לעמוד שעה ביום עם מנוע דלוק ולשחק במולטימדיה .
        תעלה תמונה

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • לגבי התקלת FCM המפורסמת במיצובישי [בעיקר באאוטלנדר] יש פיתרון!!!
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @נתנאל-0 כתב בלגבי התקלת FCM המפורסמת במיצובישי [בעיקר באאוטלנדר] יש פיתרון!!!:

        מי שרוצה אני מוכן לנסות לסדר בחינם, במידה וזאת הבעיה זה יחסוך לו אלפי שקלים!! נתנאל- 0504136213, נמצא ברמות בירושלים

        תותח על חלל !!!

        (לענ"ד עדיף שתיקח מחיר נח (נגיד 500) ואז יהיה לך כח לעשות את זה גם אחרי שההתלהבות הראשונית תשקע)

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • דירוג הרכבים השורדים ביותר בישראל
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        החלפת שמן לפני הזמן לא יפתור הנדסה גרועה , אם בטויוטה השמן עדיין עושה את התכונות שלו אין סיבה שברנו הוא כבר פג תוקף מה גם שרנו לא מחיבים החלפת שמן מוקדמת משאר היצרנים וגם התקן האיורפי לשמנים כולל גם את רנו וכמעט כל שמן מתקדם בעל התקן הנל , בקיצור כמו כל רכב חשוב לתחזק אותו לפי הספר אבל זה לא הבעיה של רנו.
        החילוק בין רנו שסיימה את חייה עוד לפני שחגגו לה בת מצווה לאחת שכבר נושקת לחצי מיליון קמ הוא מאד ברור ,
        אם מדובר ברכב דיזל ידני עם איבזור פשוט , דבר המצוי ברכבי עבודה בעיקר כמו למשל רנו קנגו או ברכבים הפשוטים שלהם כמו דאציה [שכידוע היא רנו לעניים] אז הוא אמור לשרוד יפה כל עוד לא יעבור איזה התעללות קיצונית
        ואם מדובר ברכב מפנק כמיטב המסורת הצרפתית עם בולמים מתאזנים מלחצי שמן וגיר לומד אז יום אחד תקום בבוקר ותגלה שהבולם שכח להתאזן והגיר שכח את החומר הנלמד.
        מכיוון שאנשים לא ידעו להסביר לעצמם את ההבדל הם בנו תאוריה נחמדה שאין לה אחיזה במציאות

        מדברים רכב

      • המבדיל בין נוחות להנדסת אנוש: מקסוס מיפה 7 במבחן מקיף
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @אריאל-קמחי
        נעשה סדר וסליחה מאיר שאני קופץ בראש.
        מבחני רכב נעשים על רכבים חדשים בלבד מכמה וכמה סיבות וביניהם כי לא נראה לי שאתה או אני נעמיד את הרכב שלנו למבחן בן יומיים על חשבונינו
        לאחר שהבנו את זה תראה שהרכבים שר’ מאיר סוקר הם בעיקר כאלה ששיכים לציבור החרדי כרגע ובעתיד,למשל אוטלאנדר שהזכרת

        מבחני דרכים

      • מספר שאלות על מערכת T10
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @TDI כתב במספר שאלות על מערכת T10:

        המערכת הזו יודעת להתחבר בבלוטות’ ל-2 טלפונים במקביל?

        לא יודע

        איך מתבצע הדפדוף בתיקיות המוזיקה? זה מציג את כל התיקיות ברצף, או תיקיות ותתי תיקיות?

        כמו כל מערכת אנדרואיד אתה יכול להתקין איזה נגן שבא לך

        יתאים לסקודה אוקטביה עם כל האופציות של הקנבס?

        עם הכבל והפאנל המתאים זה יתאים

        מה האופצית לסינון אינטרנט?

        אאוטנאט או קידרואיד [תוכל לחפש מידע ברחבי הפורום להבין מה ההבדלים]

        יש לי מערכת אנדרואיד ישנה קיימת עם מצלמת רוורס (NIPPON) המצלמה תתאים למערכת הזו?

        כן

        פורום מולטימדיה ומצלמות דרך

      • צמיגים - סינים או מערביים? - נושא חם!
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        קודם כל צמיגים זה הדבר החשוב ביותר ברכב !!! כיצד ??? החתיכות גומי האלו שבדרך כלל רק 15 סמ רבוע מהם נוגע בכביש הם אלו שמחברים בין הרכב שלך לכביש ולפעמים גם לכביש רטוב ,
        זה נוגע להאצה זה נוגע לפניה והכי חשוב זה נוגע לבלימה .
        ולכן כמובן שברמה העקרונית כדאי להשקיע בצמיגים הטובים ביותר , הבעיה שלפעמים גם אם מאד רוצים הארנק לא מאפשר ,
        בכל אופן יש חברות פרמיום כמו מישלן , גודייאר , פיראלי , קונטיננטל , ברידגסטון , טויו יוקאואמה וכו , ויש חברות מרכז כמו פאלקן , קליבאר , רייקאן , דאנלופ , וכו ולכל אחת מהחברות יש מגוון של סדרות עם רמה שונה וגם דגשים שונים כגון אחיזה , נוחות , חיסכון וכו ויש כמובן את הצמיג הסיני שהוא גם מתחלק לשני רמות , יש את הזול ביותר באוטו דיפו ויש איכותי יותר שימכרו לך בפנצרייה שמכבדת את עצמה .
        יש חברה שבעבר הייתה ישראלית שנקראת אליאנס והיום נמכרה ליוקואמה היפנית והצמיגים שלהם made in japan במחיר דיי שפוי , אני אישית בונה עליהם לכשהצטרך ,
        מכאן רק לך נשאר להחליט מה אתה רוצה לקנות

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • זיקר מציגה את הטעינה המהירה בעולם: 10 ל80% ב 10.5 דקות
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        זיקר ערכה אמש בסין אירוע במסגרתו היא הציגה את הדור השני של “סוללת הזהב” שלה המאפשרת טעינה מהירה של 10-80% מקיבולת הסוללה בזמן של 10.5 דקות בלבד. את הסוללה הזו, מסוג LFP, נפגוש בשנת 2025 בדגמים המעודכנים של זיקר 001 וזיקר 007, שני דגמים אותם נפגוש בשנה הבאה בישראל.

        סוללת הזהב של זיקר (BRIC) הוצגה בדור הראשון רק לפני כשנה ולמעשה אף דגם עדיין לא זכה ממש לעשות שימוש בסוללה הזו, הדור השני של הסוללה שהוצג אמש הוא פשוט עדכון למערכות ההיקפיות התומכות/מנהלות את הסוללה ולא בסוללה עצמה. הסוללה היא סוללת LFP - LiFePO בארכיטקטורת 800V וכאמור תאפשר טעינה DC מהירה של 10-80% בזמן של 10.5 דקות, שיפור של 4.5 דקות מהדור הראשון של הסוללה

        בזיקר 007 הסוללה הזו בעלת קיבולת של 75kWh ואילו בזיקר 001 המחודשת הסוללה הזו בעלת קיבולת של 95kWh כך שזמן הטעינה קצת ארוך יותר - 11.5 דקות. הסוללה הזו תומכת גם בטכנולוגיית V2V, טכנולוגיה המאפשרת לכם להטעין רכב חשמלי אחר בהספק של 60kW

        למי שלא יודע זיקר היא חברת בת של ג’ילי הסינית שמחזיקה גם בבעלות על וולבו , לינק אנד קו , פולסטאר , לוטוס , סמארט , levc , פרוטון ועוד
        יש לה גם שיתוף פעולה ארוך עם מובילאי הישראלית , מי שנסע באיזור הר חוצבים בירושלים ראה את זיקר 001 כמה שנים לפני שהתחיל השיווק שלה בישראל במסגרת הניסויים של מובילאי

        f48e1921-cacf-4bb4-a06c-ffb5e6a4861d-image.png
        בתמונה זיקר 007

        קרדיט לאתר cartube

        מדברים רכב

      • מתקין ברמות ירושלים , עזרה דחופה
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        חייב לומר תודה רבה רבה
        הצלתם אותי !!!

        היה הרבה פאדיחות עם ההתקנה הזאת, זה התחיל שהאברך שהתקנתי לו הזמין בטעות 10 אינטש במקום 9 ובא אלי להתקנה [אנחנו לא גרים קרוב] ורק בסוף אחרי כל ההשחלות כשבאתי לחבר את הפאנל למסך שמתי לב, אחר כך עבר הרבה זמן עד שהגיע לי 9 אינטש להחליף לו [TS10 4/32, אם מישהו צריך להחליף עם 9 אשמח] אחר כך עבר עוד הרבה זמן עד שיצא לי להגיע אליו ובסוף הגעתי בשעה מאוחרת ואז מתברר שהכבל לא מתאים …

        אז תודה רבה ענקית ל @פתוח-לשמוע שדאג לתייג את כל הירושלמים שיכולים לעזור ולהביא לי את המספר של @צילפינגים שגם ממש ניסה לעזור וכמובן ל @מנאששש האדיר שעזר מיד

        אין מילים…

        [במאמר המוסגר, לפעמים אנשים ממליצים על פאנל וכבל בלי ניסיון אישי אלא רק מחיפוש בעלי וגורמים הרבה עוגמת נפש אחר כך, אז אני יודע שכולם רק רוצים לעזור ואף אחד לא חייב כלום ועושים הכל מהתנדבות וכמובן יש"כ לכל מי שתורם פה מזמנו וממרצו אבל אני חושב שזה ממש נצרך אם מישהו מצרף קישור לפאנל וכבל שיכתוב אם זה מניסיון או רק מחיפוש מהיר, כי אנשים סומכים על זה ואחרי שמחכים חודש ומפרקים חצי דשבורד לא כייף לגלות שזה לא מתאים ושוב אני מדגיש אני מעריך מאד את כל מי שטורח לצרף קישורים ולעזור וגם אם הוא טעה זה מובן לגמרי רק מבקש להדגיש “לא מניסיון” או “לא 100%” וכדו’]

        ודרך אגב מי שמחפש פאנל וכבל לוורסו ושיעבוד המצלמה יש כל מיני קישורים בפורום, אולי יש כמה דגמים לפי שנים או רמת גימור, בכל אופן 2012 עם מצלמה מקורית
        זה לא מתאים
        זה לא מתאים
        זה לא מתאים
        זה מתאים - הדגם עם הקאנבס [לא 100 אחוז כי לא הזמנתי משם אבל 99% שזה אותו כבל כמו שמנאש הביא או שאפשר לפצל פאנל מאחד הקישורים וכבל מהקישור שמנאש הביא למעלה]
        ופה @הכהן כתב איזה קומבינה, לא ניסתי

        פורום מולטימדיה ומצלמות דרך

      • מפתח יחיד לרכב נאבד! מה עושים?
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @EBA כתב במפתח יחיד לרכב נאבד! מה עושים?:

        חזל"ש

        ממש לא 😁
        שישכפל מפתח נוסף אצל @מיוחד

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • ויהי למס עֹבֵד - דיון על מיסים בתחבורה, והצצה לדשא של השכנים בחו"ל...
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @EBA כתב בסייברטראק בישראל???:

        בארץ עולה כפול מארה"ב

        כי כשהקימו את המדינה רכב היה מותרות וזה היה כמו מס לעשירים ועד עכשיו אנחנו סובלים כי אין באמת שר אוצר שירצה להפסיד את המכרה המניב הזה.

        אותי זה הכי מרגיז שפוסלים מישהו בטסט על זיהום אוויר , כאילו שיש לו ברירה להתחדש ברכב פחות מזהם

        עוד קטע מרגיז זה כל מיני אגרות נלוות כמו 217 שקל על העברת בעלות , אם תחשבו על זה רגע הסיבה היחידה שזה לא מקומם כל כך היא כי בדרך כלל אתה משלם את זה בזמן שאתה קונה רכב בכמה אלפים טובים אז זה נבלע אבל תכלס 217 שקל על כלום

        מדברים רכב

      • מדריך: לדים/קסנון בתאורת הרכב - מה מותר ומה אסור (כולל פירוט הקנסות המלא)
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @אביחי כתב במדריך: לדים/קסנון בתאורת הרכב - מה מותר ומה אסור (כולל פירוט הקנסות המלא):

        א- ראיתי קודם מונית עם לד כחול על הגלגל שעושה עיגולים כחולים תוך כדי נסיעה, זה חוקי?

        לא

        ב- מישהו אמר לי שלמשאיות אפשר להוסיף כמה תאורה שרוצים - זה נכון או לא?

        לא בדקתי אבל לפי כמות התאורה שיש על חלק גדול מהמשאיות כנראה שיש אמת בטענה
        עריכה: במשאית כמו בשאר כלי הרכב אין להוסיף תאורה נוספת, מה שכן יש חוק שמחייב כלי רכב באורך מעל 6 מטרים להתקין תאורה צידית ונהגי המשאיות נסחפו עם זה הלאה

        הדרכות וטיפים - טיפולים, אחזקה ותקלות תאורה דוחות תעבורה שיפור רכבים טסט שוטר תאורת לדים קסנון המדריכים של גיל

      • התייעצות, בוסטר + קומפרסור מאמזון - האם כדאי?
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        אמזון לא יותר איכותי אלא אמזון מוכר גם מוצרים מקוריים של חברות בינלאומיות כך שאם אתה רוצה לקנות בוסטר מקורי של NOCO למשל אולי תחכה לבלאק פריידי ותקנה אותו באמזון אבל אם אתה רוצה בוסטר כל שהוא רק שיהיה איכותי אז הבוסטר שצירפת הוא סיני מובהק עם איכות הרכבה של טטריס במקס סטוק וכבר עדיף לך בפער גדול לקנות בוסטר של UTRAI בעלי אקספרס

        מומלץ לעבור על המדריך של הג"הצ @טכנולוג

        שאר נושאים

      • איפה נמצא הפילטר של המזגן בדייהטסו סיריון 2008 ?
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        @ידני כתב באיפה נמצא הפילטר של המזגן בדייהטסו סיריון 2008 ?:

        זכור לי שמוסכניק פעם אמר לי שבסריון אין גישה לפילטר מזגן.

        הפילטר יושב מאחורי התא כפפות אבל באמת הקופסא שלו אטומה ברוב הדגמים ולא ניתן לפתוח אותה , אבל אפשר לחתוך ולהתאים לזה מכסה יש לזה קיטים מותאמים ברחבי הרשת מצורף קישור

        כמו כן אם אתה מחפש חלקים או סרטוני הדרכה ברשת תדע שהרכב שווק גם כדייהטסו בון [זה השם המקורי שלו לפני שהם החליטו שהוא יהיה הממשיך של הסיריון] וגם כטויוטה פאסו וגם כסובארו גאסטי וניתן לחפש בשמות אלו

        טיפולים, אחזקה ותקלות דייהטסו סיריון פילטר מזגן

      • סקר מה סוג הגיר שיש ברכבך
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        אם כבר חילקת את האוטומט מהרובוטי אז תחלק את זה ל4 ככה:
        אוטומט רגיל [פלנטרי]
        אוטומט רובוטי חד מצמדי [MMT]
        אוטומט רובוטי דו מצמדי [DCT]
        אוטומט רציף [CVT]

        מדברים רכב

      • טבלה לנורות ברכב
        יצחק רשטוני יצחק רשטונ

        בעקבות כמה פוסטים שעלו לאחרונה בנושא חשבתי שיכול להיות מגניב אם מישהו יעשה טבלה מסודרת של סוגי הנורות בכל רכב .
        שכל שורה תתחיל במודל הרכב [כולל שנים, למשל לנסר קלאסיק 2004-2009 או לנסר הדור החדש 2008-2017, ניתן להעזר באתרים השונים מתי התחלף דור בכל דגם]
        ואחר כך אור דרך/אור גבוה/תאורת יום DRL/אורות ערפל קדמי/אור אחורי/אור ברקס/אור ערפל אחורי/איתות.

        נראה לי טבלה מאד פשוטה ותהייה מאד שימושית , לכל הפחות להתחיל מהדגמים הפופולרים כמו קורולה/פריוס/אוריס/לנסר/סיריון/מאזדה 3 וכו’ ולאט לאט הרשימה תגדל.
        יהיה מגניב אף יותר אם יש אופציה כזאת שכל אחד יוכל לערוך את הטבלה ולהוסיף את הידוע לו [בתוספת אזהרה בכותרת -אל תכתוב אם אתה לא בטוח ב100%].

        בקיצור אם מישהו ירים את הכפפה [לי אין מושג בכלל] יבורך מפי עליון.

        הצעות יעול
      • 1 / 1
      • התחברות

      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
      • פוסט ראשון
        פוסט אחרון
      0
      • דף הבית
      • תקנון הפורום
      • מילון מושגים המלא
      • המדריך המלא למשתמש
      • פוסטים אחרונים
      • משתמשים
      • חיפוש גוגל בפורום
      • פנייה למנהל הפורום