@AA11
לוטוס
היא הייתה חברה בריטית של רודסטרים קלי משקל ולאחרונה נמכרה לג’ילי הסינית שמייצרת איתה מגוון רכבים יוקרתיים תחת הסמל המסורתי
יצחק רשטונ
-
שרשור המשך: רכבים מענייינים שראיתם בכביש -
מס נסועה על רכבים המונעים בגז, האומנם?@מאיר כתב במס נסועה על רכבים המונעים בגז, האומנם?:
וכמובן שהעולם יגנה בחומרה את המדינה הראשונה שעושה מס רחמנא ליצלן דוקא למכוניות לא מזהמות! שתבינו, אתם יודעים באיזה כמויות הזויות של co2 מדובר?
דווקא קיים במדינות נוספות
בכל אופן לדעתי המס על חשמליות מוצדקחבל שמעדכנים משהו אחד ובסוף עושים משהו אחר אנשים מתנהלים ע"פ הפרסומים וזה מטורף שבסוף הכל מתנהל משיקולים פוליטים, נניח בן אדם לפני חצי שנה לא קנה חשמלי כי הוא חישב שיחד עם המס זה לא יהיה לו רווחי ובסוף מתברר שהוא היה יכול לקנות, אבל זה נושא בפני עצמו
יותר לא הגיוני שאנשים שאין להם כסף לרכב חדש משלמים מס של בערך 100 אחוז [מלגו] על הדלק שזה בערך 30 אג לק"מ
ובעלי החשמליות שגם קיבלו הטבה בקניה לא משלמים מאוםאבל הדבר המתסכל מכולם זה העושק של המוסבים לגז, אוכלסיה ב99% לא עמידה במיוחד שקנתה רכב משומש והוסיפה עליו מערכת ב6000 שקל וגם נטלה על עצמה סיכונים והגבלות נוספות [פחות מקומות תדלוק, איוסר כניסה לחניונים, עוד אחזקה] רק כדי לחסוך כמה זהובים בהוצאות הדלק ואז מגיע ערל לב ודעת ומטיל עליהם מס כאחד החשמליות הנוצצות
ואדרבה לדעתי מכיוון שלישראל יש מאגרי גז [גם אחרי שהלפיד הכבוי תרם כמה לאויבים מצפון] אבל אין לה מאגרי דלק, ישראל צריכה לעודד הסבה לגז ואפילו הטבת מס לקניית רכבים שמיוצרים מראש לעבוד עם גז [אולי לא כולם יודעים אבל יש המון רכבים שמשווקים רשמית מהייצרן עם תדלוק בגז וישנם הרבה מדינות נחשבות שכל ציי המוניות משתמש בגז]
א. ביטחון לאומי [בזמני מלחמה מקור האנרגיה של כלי הרכב הוא אחד הדברים החשובים ביותר וכך פחות תלויים באחרים]
ג. הכנסה ממכירת הגז ולא ממיסוי עודף שנופל על האזרח
ד. פחות זיהום אוויר מדלק. -
בוסטר במחיר מציאה או עקיצה?מחיר זול באופן משמעותי
1000+ הזמנות ו0 תגובות [כנל שאר המוצרים בחנות הזאת]
בשאלות והתשובות של הלקוחות מצויים גידופים בסגנון “או שלא תקבל כלום או שתקבל מוצר אחר” -
חדש! רישום לאפליקציית סונול גם לבעלי טלפון כשר!@EBA כתב בחדש! רישום לאפליקציית סונול גם לבעלי טלפון כשר!:
עד היום רישום לאפליקציית סונול התאפשר אך ורק באמצעות sms.
לאחרונה שמתי לב שבעדכון האחרון אפשר להירשם גם על ידי קוד אימות בשיחה קולית, מה שיאפשר גם לבעלי טלפון כשר להנות מהאפליקציה.לא הבנתי איך נהנים מאפליקציה בטלפון כשר ?
אולי פיספסתי משהו ?עריכה : מסתמא כוונתך שהאפליקציה במולטימדיה ברכב, נכון?
-
4 שנים על ניסאן טידה - רכב האברכים האולטימטיבי?@נייטרון-חפשי כתב ב4 שנים על ניסאן טידה - רכב האברכים האולטימטיבי?:
אין מה להשוות, כי טידה זה מהתקופה של ניסאן היפנית (או שוודית?) קשקאי לעומת זאת היא כבר חצי רנו.
ניסאן טידה יושבת על שילדה מוארכת של רנו קליאו והיא מיוצרת בדרום אמריקה ואתה צודק שהיא מיוצרת ממרכיבים יפנים [בעיקר בפשטות וזה מה שמעניק לה את האמינות]
והנוט כמדומה לי באנגליהלמעשה ניסאן טידה היא חצי רנו לאומת זאת קשקאי היא לחלוטין רנו
רנו קנתה מניות שליטה בניסן כבר בשנת 1999 ו
-
בעהשי"ת - תאונה...קודם כל שהשם ימלא חסרונך ותצא מזה בקלות ובמהירות.
מכיוון שמדובר ברכב יקר מאד (באמת זה לא פייר שהמאזדה המלכותית שלך הייתה צריכה לבלום כמו במוו M עם צמיג ברוחב אמה וברקסים בעלי 6 בוכנות לקאליפר) הייתי ממליץ לך להיוועץ בעורך דין לפני שאתה מציג לביטוח את הגירסא שלך שלא יהיה להם אפילו הו"א להתנער מאחריות -
מערכת "עמוד וסע" (דימום מנוע בעמידה). כן או לא?@מאיר כתב במערכת "עמוד וסע" (דימום מנוע בעמידה). כן או לא?:
השאלה אם החיסכון בדלק שווה את הנזקים שזה אולי עושה לסטרטר, אלטרנטור, מנוע ומדחס וכו’
מיותר לחלוטין .
מכיר סיפור מגוף ראשון של רכב שעמד דולק 26 שעות רצופות ונותר לו יותר מחצי ממיכל הדלק,
בהנחה שהמיכל היה של בערך 50 ליטר יוצא שבשעה שלמה מתבזבז קצת פחות מליטר דלק [וזה עוד היה ברכב בעל מנוע 1.8 אטמוספרי]
אם נניח שבנסיעה כל שהיא עמדת ברמזורים בסך הכל 4 דקות אזי חסכת בערך 40 אגורות .
והחסרונות-
הסטרטר עובד כפול
המזגן נכבה בעצירה
השהיה קלה ביציאה מהמקום
מצבר יקר יותר [START STOP]קרא עליה ההוא קשישא “עושה חדשות בעל מלחמות”
-
עוד הרעת תנאים למוכרי רכב ביד2אל תדאג לפי הקצב כאן בקרוב יהיה כאן תוסף “הקפצת מודעה ביד 2 בחינם”

-
טבלת מעלות וחסרונות - ממגוון מותגי הרכב בארץאני חולק על הנאמר פה, לנסר ובפרט שהמדובר פה הוא על לנסר קלאסיק צורכת בערך כמו פוקוס ואין ביניהם הבדל גדול , ההבדל העיקרי בין נתונים שאנשים מפרסמים הוא בתוואי הנסיעה ובאופי הנהיגה שלהם גם בעל הפוקוס המצפה לישועה כתב שעיקר הנסיעות שלו הם בעירוני ושהוא נוהג קצת לחוץ ,
אם שניהם יסעו את אותה הדרך עם רגל עדינה על הגז לא יהיה הבדל משמעותי בצריכה.אני אישית לא מסתמך כלל על נתונים שאנשים מפרסמים על צריכת דלק שלהם אלא אם כן אני מכיר אותם ממש מקרוב שאני יודע את שלושת הפרמטרים האלו
א. מה עיקר הנסיעות שלהם [עירוני /בינעירוני]
ב. מה סגנון הנהיגה שלהם
ג. שהם אנשים מסודרים ומחושבים [שיחשבו נכון את התדלוקים והנסיעה] -
מנוע מחודש ממוסך מורשה VS מנוע משומשכהקדמה : בעקרון החלפת מנוע היא לא הדבר הכי אידיאלי מכיוון שהוא ליבו של הרכב ומחוברים אליו מערכות רבות כגון שמן מים חשמל גיר וכו’ עצם ההתעסקות היא אופציה לבעיות .
אחר הדברים האלו זה תלוי בכל מקרה לגופו , נניח יש לך רכב בין 12 אבל עם150 אלף ק"מ שטופל בקפידה ואתה מחליף למנוע כל שהוא מפירוק [שתמיד יספרו עליו שהוא מיובא עם 40 אלף ק"מ] אז בוודאי שעדיף את המנוע המקורי .
ואם מדובר ברכב שכבר גמע 400 אלף ק"מ במנוע המקורי והחליפו לו למנוע שאתה יודע בוודאות שנתרם מרכב שגמע הרבה פחות ובנוסף עבר תקופת הרצה מסויימת עם המנוע החדש ואתה יודע שההשתלה עברה טוב אז בוודאי שזה עדיף .
מכאן תסיק בעצמך לכל מקרה לגופו , הרעיון הובן -
שדרוג קושחה ולאונצרים למערכות FYTמי שרוצה אתר ממש נח לשדרוג קושחה ולאונצרים למערכות של FYT
אפשר להוסיף או להסיר לאונצרים במבחר עצום בקלי קלותFYT היא סוג של מתחרה של TOPWAY , המערכות שלה נמכרות למשל על ידי EKIY, גם המערכות של MEKED וTEYES ו DUDUAUTO מבוססות FYT
בהצלחה
-
הרכב ההכי מומלץ@זיידה כתב בהרכב ההכי מומלץ:
צודק אבל בכל זאת הטיוטה פריוס נקרא היום הרכב ההכי אמין אבל אפשר למצוא או קילומטר גבוה או יקר מאווווד או מנוע חדש וכל מיני תיקונים שיש
לא שאני נגד טויוטה פריוס , אבל ברכב הזה צריך לשים לב לכמה דברים
א. לרוב יהיה קילומטרג גבוה כי כשהוא היה חדש הוא היה יקר משאר המשפחתיות וקנו אותו בעיקר מי שנוסע הרבה כדי לחסוך בדלק
ב. הסוללה היברידית!!! זה פשוט מטמטם אותי כמה שאנשים לא מיחסים לזה חשיבות , סוללה חדשה היום בחברה עולה 15 אלף שקל [אם נשמע לכם שאני מגזים תתקשרו לשאול בטויוטה] ורשמית היא מחזיקה בממוצע בין 6 ל10 שנים , אז נכון שלחלק יש אחריות לסוללה אבל זה עולה כסף וטויוטה לא מבטחים יותר מ12 שנים ככה שאתה יכול לקנות פריוס 2012 עם סוללה באחריות ועוד חצי שנה נגמרת האחריות והולכת הסוללה ועוד כמה פרטים שאין כאן מקום להאריך יש גם משושמות/משופצות אבל בקיצור …צריך לקחת בחשבון…
ג. מחירון גבוה מאד
ד. בחלק גדול מהשנתונים אוכלת שמן ברמה מאד גבוהה , עד כדי שרשמית בטויוטה אומרים שיש לעקוב על מצב השמן בין טיפול לטיפול.
ועכשיו נניח שמצאת מודעה מדהימה מזקן רופא יד ראשונה עם קמ’ נמוך וסוללה חדשה בחברה במחיר מפתה במיוחד , רוב הסיכויים שעד שתקרא שוב את המודעה כבר תגלה שהיא נמכרה [או שיש איזה שהוא קאצ’]
אז כמו שכתבתי בכותרת אין לי משהו נגד הרכב ובוודאי שיש לו הרבה מעלות שעיקרם חסכוני מאד מרווח מאד ואמין מאד ואין צורך להסביר לי את כל הסיבות לקנות פריוס, אבל לקרוא לו “הרכב הכי מומלץ” זה תלוי בתקציב שלך , בצרכים שלך ובשקלול כל המעלות והחסרונות שלו ביחס אליך , אישית -
שלום חברים סקר קטן שיועיל לי (יבורכו המשתתפים) בעיניין טויוטה פריוס או אוריס@דוד-המומחה כתב בשלום חברים סקר קטן שיועיל לי (יבורכו המשתתפים) בעיניין טויוטה פריוס או אוריס:
מה תכלס יש ביקוש יותר במגזר האברכים דייקא
אפשר להגיד שעד לפני שנה שנתיים קנו בעיקר פריוס א. כי היא נתפסה בתודעה כרכב ההיברידי של טויוטה ב. כי היא הייתה נפוצה יותר בשנתונים ישנים יותר מה שאפשר קניה במחיר שפוי יותר ג. כי יש לה בקרב חלק גדול מהציבור מעמד בפני עצמו של רכב מפנק ועם קטע של חלללית [תיאור ששמעתי פעם]
אבל בשנה שנתיים האחרונות אפשר להגיד שזה קצת התהפך לכיוון האוריס כי הציבור גילה שיש רכב היבריד נוסף עם תא מטען ענק [בדיוק מתאים לעגלת תאומים של מוישי ורחלי+מזוודה+פלוס הקופסא של הפאה] וגם כי המאסה הגדולה שנמכרה בין 2014-2017 השתחררה מהליסינג בכמויות גדולות והיה אפשר למצוא עסקאות במחיר של בערך 30% יותר זול מהפריוס ביחס לאותם נתונים .
אז בקיצור אין באמת הבדל כל כך גדול חוץ מזה שפריוס רכב קצת יותר מושקע מבחינת היצרן בדברים הקטנים.
מה שבטוח הדבר החשוב ביותר ברכבים האלו הוא מצב הסוללה!!! -
בקשת מידע וייעוץ עבור טיפול 200,000 ק"מ - אאוטלנדר 2015מה שאתה צריך לעשות זה קודם כל לבקש מהחברה את היסטוריית הטיפולים של הרכב כי בלי זה לא תדע מה הוחלף ומתי וממילא לא תדע מה נשאר לך לעשות כרגע .
אחר כך תוכל לקחת את הספר רכב ולדפדף ל"אחזקה" ושם יהיה לך מפורט מה צריך להחליף וכל כמה ק"מ .
מה שהכי חשוב לבדוק ואם צריך להחליף
1 מועדי החלפה של שמן גיר [אוטלאנדר זה גיר רציף] יש להקפיד על שמן מקורי של מיצובישי בלבד
2 מועד החלפה של מצתים [גם אם הרכב עדיין נוסע עלות ההחלפה לא מידי יקרה ואם הם כבר בסוף ימיהם זה פוגע בצריכת דלק]
3 מצב הרפידות וצלחות בלמים [בטיחות]
4 כמובן ניקוי מצערת כמו שאמר גיל זה סך הכל ניקוי פשוט.
מעבר לזה יש עוד דברים שחשוב לבדוק ולהחליף אבל קצת פחות קריטי
5 החלפת נוזל בלמים-שמן ברקס [DOT4 או DOT 5.1 לא DOT5]
6 החלפת נוזל קירור-מים של הרדיאטור [ גם אם אתה רואה שצריך לפי הספר אל תחליף אם אתה לא עושה את זה אצל מוסכניק אמין ועם מים איכותיים שאתה קונה בעצמך מינימום של פרסטון ועדיף זרקס, מים זבל של התחנת דלק או מהמדף של המוסכניק עדייף להשאר עם מקורי]
7 החלפת מסנן-פילטר דלק -
המלצות לרכישת רכב@בעל-עגלה כתב בהמלצות לרכישת רכב:
הסכום שאני רוצה לשים בין 20 ל30 אלף (ואם היה משהו משתלם אני מוכן יותר)
להשקיע בהיברידית? הק”מ שאני משתמש מצדיק את הסיכון שהבטריה תילך (כלומר בנסיעות שלי אני לא מכסה את הבלאי של הבטריה)
ללכם על טיוטה הונדה בשנתונים ישנים?טויוטה היברידית עם קמ נמוך וסוללה חדשה בחברה , לא תמצא מתחת ל45 לא משנה אם זה פריוס או אוריס וגם במחיר הזה תצטרך לחפש הרבה זמן עד שתמצא ובלי הנתונים האלו אפילו שבנסיעה עירונית יש חיסכון משמעותי בדלק לדעתי לא כדאי כי יש סיכון מאד גבוה על הסוללה וזה לא דבר זול בכלל אלא אם כן תקנה רכב בן 8-9 עם אחריות לסוללה ואז יהיה לך כמה שנים של ראש שקט אבל שוב המחיר בהתאם
בתקציב שלך [יותר לכיוון ה30אלף] אתה יכול למצוא הונדה אינסייט או ג’אז היברידית במצב טוב שהם קצת יותר קטנים ממשפחתית ממוצעת אבל בסופו של דבר אם תקנה אחד מהם תגלה שאין לך כל כך דברים שהפסדת בגלל שהרכב שלך קטן מעט ממשפחתית מהשורה ,[המערכת היברידית שם שונה מטויוטה וזה מתבטא במעלה ובחסרון מצד אחד החיסכון בדלק לא כל כך משמעותי משאר הרכבים עם נפח דומה ומצד שני גם הסוללה לא נהרסת כמו טויוטה] רכבים אמינים שנותנים לבעלים שלהם ראש שקט.
אופציה שניה היא משפחתית יפנית ממוצעת כדוגמת טויוטה קורולה , מיצובישי לנסר , מאזדה 3 , הונדה סיוויק ,[ פחות מומלץ סובארו אימפרזה] כמובן תעשה סקר שוק ותנסה למקסם את הכסף שלך לרכב עם נתונים כמה שיותר טובים מבחינת ק"מ שנתון וידיים [ טויוטה יקרה יותר אחריה הונדה אחריהם מאזדה ומציובישי]
אופציה נוספת רכב אירופאי בסגנון סקודה ראפיד/פאביה או סיאט טולדו וכדו’ , חשוב מאד למצוא רכב שמור מאד עם ק"מ נמוך מאדם יציב ואמיד והיסטורית טיפולים מסודרת , הרכבים האלו רגישים יותר מיפניות אך ברכב שמור ממש לא כמו שאנשים נוטים לפחד מהם
במאמר המוסגר אם אתה מתכנן להשאיר את הרכב לתקופה ארוכה אולי כדאי לך לקנות יפנית עם מנוע מכובד ולהסב לגז .
[כל הנכתב הוא על מנת שתעיין בדברים ותחשוב על הכיוון שאתה רוצה , לאחר שתסגר על כיוון תוכל להתייעץ פה שוב עם הציבור על רכבים ספציפים]
-
רכבים מענייינים שראיתם בכביש@חובק-עולם כתב ברכבים מענייינים שראיתם בכביש:
ראיתי עכשיו בכביש הונדה חדשה דומה לסיויק אבל נראית יותר מפוארת עם בית גלגל אחורי מכוסה למחצה.
מישהוא יודע איזה דגם זה ?אם הגלגל האחורי היה מכוסה למחצה הרי שמדובר בהונדה קלריטי וזה רכב מעניין מאד מכיוון שהוא שווק גם עם הנעה במימן [למי שלא יודע הנעה במימן היא פיתוח מיוחד של טויוטה בו ההנעה עצמה היא חשמלית והמימן רק יוצר חשמל ומטעין את הסוללה ולרכב אפס פליטת מזהמים וטויוטה שיחררה את כל הפנטנטים עליו ואת 20 שנות הפיתוח לשאר החברות כדי שיהיה יותר תחנות תידלוק למימן בעולם (דבר שלא כל כך קרה) בכל אופן היום יש הנעה במימן לטויוטה מיראי, הונדה קלריטי המוזכת ויונדאי נקסו ולעוד דגם של ב.מ.וו] אך הונדה קלריטי משווקת גם עם הנעה חשמלית מלאה וגם עם היבריד נטען ומנוע 1.5 , ובכך הונדה משווקת את כל גירסאות ההנעה המודרניות בדגם אחד וסביר להניח שראית אחת משני האחרונות
מלבד זאת יש להונדה היום שני דגמי סדאן ששוקו בישראל לאחרונה ביבוא מקביל ושניהם בכמויות קטנות האחת הונדה סיטי שהיא סוג של מיני עם באגז כמו מיצובישי אטראג ויש לה מנוע 1.5 אטמוספרי וכן הונדה אינסייט [שונה לחלוטין מהדגם הנפוץ] בעלת מבנה ליפטבק שהיא היברידית משודכת למנוע 1.5 אטמוספרי
-
בקשה למכשיר שבודק מצברים@דוד-המומחה כתב בבקשה למכשיר שבודק מצברים:
דווקא בעבר יצא לי להיות בקשר עם הדודים מספר פעמים וכך היה עושה,
מאוד זול לוקחים 2 כבלים שאתם מעבירים מרכב לרכב ודופקים אחד בשני ובמהירות מפרידים אם יוצא גיצים כזית המצבר אחלה ואם לאוו הלך המצבר פשוט וזוללאחרונה השתחררו 2000 מוסכניקים כאלה תמורת 20 חטופים
[אפשר לבדוק עם רב מודד בעלות של 10 שקלים בעלי]
-
המלצות לרכישת רכב@אבי-ים כתב בהמלצות לרכישת רכב:
עד כמה התוסף דלק BG44K עוזר לנקות את הבוצה?
הבוצה יושבת באגן שמן [קרטר] לא במערכת הדלק שום תוסף לדלק לא יעזור במקרה הזה ,
כעקרון צריך לפרק אגן שמן ולנקות יסודי את האגן ואת הכניסה למשאבה ואחר כך לסגור ולמאות שמן, אפשר גם לעשות פלאש עשר דקות לפני טיפול עשר אלף ואז לשפוך את השמן הישן ולשים חדש ,אך לפעמים זה גורם לנזק לאטמים וגם לפעמים זה לא מנקה עד הסוף ורק גורם לבוצה להשתחרר,
באופן כללי כל התוספים בסגנון ה44k נתונים למחלוקת אם יש בהם תועלת או שהם אחיזת עיניים -
הזויים בדרכים - כל מה שלא חלמת לראות מבעד לשמשה (לא כולל כלי רכב!)@יוסי-לוינטל כתב בהזויים בכבישים - כל מה שלא חלמת לראות מבעד לשמשה (לא כולל כלי רכב!):
לינקולן שאיני זוכר את שמה
לינקולן נביגטור
היא מבוססת על פורד אקספדישן כמו שקאדילאק אסקלייד מבוססת על שברולט סאבארבן/גי.אמ.סי יוקון
-
צריכת דלק מוגזמת בעיר | אאוטלנדר 2014לא בטוח בכלל שיש בעיה …
נסיעות ממש קצרות בפרט בחורף שלוקח למנוע זמן להתחמם גוררות צריכת דלק גבוהה מאד [תשים לב שאתה מניע המנוע דולק בדקות הראשונות על טורים 1.5 אפ’ בסרק, כמו כן נסיעות עירוניות בפרט בשעות העומס הם עם הרבה עצירות והאצות מחדש]כמובן חשוב כמו שאמר גיל לבדוק לחץ אוויר בצמיגים [36PSI] ופלאגים גם כדאי לברר מתי הוחלפו אבל בגדול זה נשמע לי תקין
