מצטרף לדבריו של יוני מה שמקובל לומר שבקבוק בירה 5% אלכוהול 330 מ"ל או כוס יין ממוצעת או כוסית משקה חריף [שוט בלעז] וויסקי/וודקה/ערק/ג’ין וכו’ הם כאלה שלא יגרמו לך להסתבך .
כמובן שזה לא מדד אמיתי כי כמו שכתב גיל זה נבדק בכמות אלכוהול בדם ולא בבדיקת פוליגרף כמה שתית והתוצאה של הבדיקת ינשוף תשתנה מאדם לאדם [בן אדם רזה ונמוך במשקל 50 ק"ג ובן אדם שמן וגבוה במשקל 150 ק"ג שישתו את אותה כמות ימצאו בגופם כמות שונה של אלכוהול בדם] אך זה שיעור ממוצע שקבעו חכמים ולענ"ד יש מקום להסתמך עליו למעיישה בשעת הדחק כי בסופו של דבר אין דרך לדעת כמה ימצא בגופך בבדיקה בעוד שעה ו14 דקו ושלוש חלקים אצל השוטר בצומת ינשוף .
אך שימו לב , אין שיעור שיאפשר לכם להשתכר ולנהוג בצורה חוקית , כל המטרה של השיעורים האלו שהם כמעט ולא משפיעים על הבן אדם .
כלומר אתה שותה כל כך קצת שבדמך ימצא מעט מאד אלכוהול ושיקול הדעת שלך כמעט לא יפגע .
אבל אם אתה חושב כיצד תוכל לדפוק ראש וגם לנהוג התשובה היא שאין דרך חוקית/הלכתית/אחראית/בוגרת שמאפשרת את זה .
יצחק רשטונ
-
ספיישל לפורים ובכלל: מדריך: נהיגה בשכרות -
אחת ולתמיד: תיקון או טיפול ברכב בכפרים ערביים. כן או לא?לרוב שתדון עם מישהו על טיפול בכפר תשמע דברים בסגנון של “אני יודע איך לעבוד איתם” או כל מיני טיפים בסגנון של “תאמר לו כך וכך שהוא יחשוב שאתה מבין בזה” וכדו’ וגם חלק גדול מהתגובות פה מתמקד באיך לטפל בכפר בלי לצאת בנזק .
וזה בדיוק הבעיה !!! הגישה הזאת לא נכונה !!!
בכל בעל מקצוע לא משנה אם זה חשמלאי , אינסטלטור או מוסכניק אתה צריך למצוא אחד שהוא בוודאות מקצועי מאד ובוודאות אמין מאד , לא תמיד זה קל למצוא ויש גם יהודים שהם טפישים או גנבים אבל בכל בעל מקצוע יש גם כאלה שהם אמינים ומקצוענים ,
כאלה שאתה לא צריך לומר לו שום דבר בשביל שהוא לא יגנוב אותך ולא צריך להגיד לו שום דבר שהוא יעשה את העבודה כמו שצריך
כשאתה מטפל אצל בעל מקצוע כזה יכול להיות שלפעמים כביכול שילמת יותר אבל בפועל אם אתה מסתכל לאורך זמן אז לא רק שלא שילמת יותר אלא גם חסכת כסף וגם זמן וכאב ראש
אני ינסה להסיבר לאיפה אני חותר באמצעות דוגמא אחת מיני רבות - מצוי לפעמים שיש תקלה לא ברורה במאה אחוז וצריך לעשות כמה פעולות בשביל לאבחן אותה , כאשר אתה נכנס למוסכניק גרוע למשל כל ישמעלי , אתה לעולם לא תדע מה הוא באמת בדק ואיפה אתה אוחז מבחינת ההתקדמות שלך בטיפול , האם באמת הוא החליף או שרק סיפר ככה האם באמת היתה בעיה כזאת וכזאת או שהוא רק סיפר כך וכדו’
לאומת בעל מקצוע אמין ומקצועי שאם הוא אומר לך בדקתי לך את זה ואת זה והתקלה היא בזה וכדאי לשים חלק של יצרן פלוני וכדו אתה לא צריך לשבור את הראש בשביל לדעת אם זה נכון אלא רק לשלם ולהמשיך לעוד שנתיים של שקט עם הטויוטה שלך .
כמובן שהדוגמאות החמורות יותר שהם פשוט יעשו לך נזקים אבל אני בכוונה עוד לא מתייחס לנזקים שהם עושים בלי סוף אלא קודם כל לזה שזה פשוט דרך מעוותת מיסודה שמביאה עליך רק כאב ראש ופחות פיתרונות
דוגמא אחרת למשהו דומה שמצוי אצלנו בציבור מחמת חיסרון בכסף הוא להעביר טסט בשחור , במקום להחליף 4 צמיגים ב1000 שקל אתה משלם 200 שקל למישהו שיעביר לך בקומבינה מהפחד הנורא שטיפול עליך הוצאה לא צפויה ובסופו של דבר אתה נוסע עם צמיגים ישנים ולא בטיחותיים במקום פשוט לשלם מידי פעם על צמיגים או לסגור נזילה ולעבור טסט חלק [איכשהו מאז שיש לי רכב רק פעם אחת פסלו אותי על תקלה לא צפויה שעלתה לי 400 שקל לסדר אותה ובכל שאר הפעמים פשוט עברתי חלק כי בלי קשר לטסט אני רוצה שיהיו לי צמיגים תקינים ולא יהיו לי נזילות ] כמובן שזה נדון אחר לגמרי וכמובן שיש פעמים שצריך להשתמש בשירותיהם של המאכרים למינהם למשל ברכבים משופרים וכדו’ אך הנקודה שאני מנסה להגיע אליה היא שלפעמים צריך לחשוב כמו עשיר ולא כמו עני , בגמרא מובא “בתר עניא אזלא עניותא” -אחרי העני הולכת העניות.
או בשפת העם "אני לא מספיק עשיר בשביל לקנות בזול "
בקיצור טיפול בכפר זה כמו לקנות רנו במקום טויוטה בשביל לחסוך את העלות של הקניה ובטווח הארוך אתה משלם על זה ביוקרלמעשה אני רואה שזה לוקח לי הרבה זמן לכתוב ובטח גם לקורא כבר ימאס לקרוא ובנתיים עוד לא נגעתי בנקודה עצמה שבשביל להיות מוסכניק טוב צריך ידע, סבלנות ושכל והם ההפך המוחלט אך זה לבנתיים ואני מקווה שהדברים יהיו לתועלת
לסיום
99% מהציבור בשטחים תומך חמאס במוצהר ואם רק היה שם בחירות כבר מזמן אבו מאזן היה מתחלף בסינוואר וצריך להיות קצת תמים בשביל להאמין שהערבי החנפן שמחייך לך בשביל הכסף שיש לך בארנק יטפל לך במקצועיות בזמן שהוא היה רוצה לדקור אותך בכל רגע נתון. -
צריכת דלק אמיתית@יוסיוס כתב בצריכת דלק אמיתית:
בואו ניצור רשימה, שכל אחד רושם צריכת דלק אמיתית של הרכב שלו.
רעיון מבורך , אבל צריך לזכור נקודה חשובה .
צריכת הדלק משתנה מאד בהתאם לסגנון הנסיעה של הנהג.
בין נהיגה רגועה לנהיגה ממהרת יש הבדלים של 3 קמ לליטר ומעלה ,
ושימו לב אני לא מדבר בין נסיעה רגועה לנסיעה מופרעת של מי שהוציא שלשום רישיון , אפילו שני נהיגים וותיקים שנוסעים שניהם פחות או יותר נורמלי ורק אחד יותר לוחץ ביצאיה מרמזור יותר נצמד לרכב ממול פחות משחרר את דוושת הגז אחרי שהגיע למהירות הרצויה וכו’ יש הבדלים גדולים מאד .
אצלי אישית הצריכה הממוצעת הייתה בערך 1ל 9 ואחרי שהתחלתי יותר להקפיד על נסיעה רגועה אני מגיע ל1 ל12 ולפעמים גם יותר באותו רכב .
וזה הזמן להזכיר לנו שנסיעה רגועה גם שומרת לנו על מכלולי הרכב גם מונעת תאונות גם מונעת דוחות וגם חוסכת דלק ויותר ממה שאנחנו נוטים לחשוב -
סיפור מזעזע אצלינו בשכונהמזעזע ומפחיד
מבלי לחלוק על כבודו כמובן שצריך להזהיר את הקטנים אבל צריך גם להזהיר את הגדולים [נהגים] , חניה זה לא כביש 6 עלולים להמצא ילדים שמשחקים -
מנעול הגה - כדאי? יעיל?@שלמה כתב בהזויים בכבישים - כל מה שלא חלמת לראות מבעד לשמשה (לא כולל כלי רכב!):
הדבר היחיד שיכול להרתיע אותם
הדבר היחיד שיכול להרתיע פרא אדם שידו בכל, זה ענישה משמעויתית, כמו בחלק מהמדינות הערביות שיש חוקי השרעיה קוצצים את היד על גניבה ועל גניבת עבד יש עונשים אף חמורים יותר
כרגע גם אם הוא יתפס הוא ישפט על ידי שופט שמאלני שירחם עליו והעו"ד יביא למשפט עובד סוציאלי שינתח את הקשיים הריגשייים שלו, ובסופו של דבר הוא יוצא מהמשפט עם תקציב מהביטוח הלאומי . -
אנו נוסעים והם נוסעים. אז מה ההבדל?אויש כמה שאתה צודק … כמה שזה כואב …
רק להזכיר שהמחבלים כבר פוצצו את הסכם הכניעה [מחילה שאני לא מסוגל לקרוא לבושה הזאת עיסקה] ואנחנו עדיין שולחים להם את הסיוע שיאפשר להם לשרוד עוד כמה חודשי לחימה עם בטן מלאה…
מה שנותר לעשות זה רק להבין שהקב"ה מנהל את הכל וכל הקיום שלנו פה הוא נס וכל העולם כולו שריו ויועציו מסתובבים סביב מדינת היהודים הזעירה והכל מרוב שנאתם אלינו ועדיין אנחנו קימיים… איך? בדיוק בגלל זה ! כל המחלמות האלו והרדיפה הבלתי פוסקת ליהודים לאורך ההיסטוריה הם שהחזיקו אותנו כעם וגרמו לנו לזכור שלא ככל העמים בית ישראל , שאנחנו שונים שאנחנו מובדלים [תחשבו לרגע אם לא היה מלחמות ופיגועים כמה יהודיות היו נשואות לערבים ל"ע או לחילופין אם לא היה שואה כמה יהודים היו נאבדים לדראון עולם באירופה וכו’ וכשאני מסתכל על מערכת הרשע המשפט והתקשורת שעובדת אצל אויבינו אני חושב לעצמי כמה היינו יכולים גם אנו פה לאבד בתוך שטף החלוניות והמתירנות הצבעונית של ימינו ללא רדיפה בלתי פוסקת מצידם שמזכירה לנו כמה שאנחנו שונים]
-
קצת הגזימו | על מודעות מוגזמות ביד 2
הרכב לא עוצר
ואפשר להבין למה נשלל הרשיון -
שרשור המשך: רכבים מענייינים שראיתם בכבישרכב מעניין שראיתי בכבישי ארצנו…
שני הקדמות קצרות.
א. לטויוטה וניסאן יש רכבי שטח מפלצתיים, לטויוטה יש את “לנד קרוזר 300” שהיא בעצם האחות הגדולה של הלנדקרוזר שמשווקת במחוזותינו הנקראת “פראדו” או 150 ולניאסן יש את “פטרול” [או ארמאדה בארצות הברית] ששוקה גם בישראל אי אז בתחילת המאה הנוכחית .
בישראל הרכבים האלו פחות נפוצים אבל בעולם הגדול ובפרט באמריקה אלו רכבים עם מעמד מיוחד ויכולות שטח ועמידות בליגה משל עצמם - סוג של לנדקרוזר על סטרואידים, גם בערב הסעודית ובאמירויות מאז התעשרותם של הבדואים עם הנפט הרכבים האלו הפכו לתחביב נפוץ
ב. לניסאן יש חטיבת שיפורים שנקראת “ניסמו” -NISMO , זה בערך כמו הGR של טויוטה או הM של ב.מ.וו, בקיצור זאת החטיבה שהאחראית על הגירסאות הקיצוניות של היצרן, בדרך כלל מדובר על רכבים כמו ניסאן GTR או Z370 שמשווקות גם בגירסאות ניסמו אבל יש גם למשל ניסאן ג’וק ניסמו עם מנוע 1.6 טורבו 200 סוסים והנעה כפולה .
בקיצור מפה לשם אני רואה ניסאן ארמדה/פטרול דנדשה בגירסת ניסמו מוגזמת מתגלגת בנחת לפני בפקק, התמונה לא יצאה משהו אבל אני רואה שהיא גם מופיעה למכירה ביד2

-
חוות דעת מציבושי לנסר 2010+א. הרכב הזה מגיע בשלש גירסאות עיקריות ושונות
- מנוע 1500 [ משנת 2008 עד 2012 בסדאן ]
- מנוע 1800 [משנת 2008 עד 2012 בסדאן או באצ’באק ומ2012 עד2017 רק באצ’באק]
- מנוע 1600 [משנת 2012 עד 2015 בסדאן]
לגירסת ה1.5 וה1.6 מוצמד גיר פלנטרי 4 הילוכים מיושן שמגיע עוד מהלנסר קלאסיק אבל אמין מאד [החלפת הילוכים איטית וסלד עולה כשעוברים את המאה קמש]
לגירסת ה1.8 מוצמד גיר רציף [cvt] עם כעין 6 הילוכים שהוא מודרני בהרבה וגם נחשב לאחד הרציפים האמינים בשוק , אפילו שתמיד רציף מעט רגיש יותר [החלפת הילוכים מהירה אך תחושה של סלד תקוע שיש כאלה שלא אוהבים ]ב.הרכב הגיע בכמה רמות גימור יחסית קיצוניות שנעות מגירסת ליסינג עם טסות פלסטיק , ועד רמת לימיטד עם סלון עור, חלון בגג, מערכת 8 רמקולים וסאב מובנה, גאנטים 18 ועוד ]
ג.לגבי הצריכת דלק , באופן עקרוני כל רכב יפני אטומוספרי שהוא לא היברידי לא יהיה חסכוני במיוחד והצריכת דלק תהייה באיזור ה1 ל 10 ועם מחירי הדלק של היום זה לא כייף וגם לנסר נמצאת איפשהוא באיזור הזה ובעניין הזה כל הגירסאות נמצאות פחות או יותר על אותו רעיון אם כי ה1800 תהייה בזבזנית במיוחד בנהיה לחוצה, בקיצור לגבי צריכת דלק קצת אבל ממש קצת יותר בזבזנית מקורולה ,
ד. לגבי החווית נסיעה גם כן המצב די דומה לשאר בנות מינה אך ה1.5 תהייה מעט חלשה יותר מקורולה למשל וה1.8 מעט חזקה יותר , מעבר לזה הרכב מרעיש קצת יותר מהרגיל וגם סוג הצליל לא כל כך מפתה
ה.לגבי האמינות , באופן כללי אחד הרכבים הכי “יפנים” שיש [גם מיוצר שם]
אך הרדיאטור נוטה להתפוצץ בהפתעה בערך אחרי עשר שנים , אם לא נסעו על הרכב במצב הזה העלות לא תהייה גבוהה וזה תקלה חד פעמית לאורך חיי הרכב ,
מעבר לזה כמו כל רכב בהתאם לגיל ולקילומטר יכולים לצוץ עוד הפתעות לעיתים רחוקות כמו מדחס מזגן , או משאבת abs וכדו’[ו. יש גם גירסה עם מנוע 2000 טורבו 4*4 עם 300 כוחות סוס וגיר דאבל קלאץ או ידני שנקראת “לנסר איבולושן” אך מכיוון שיש ממנה רק 9 יחידות בארץ הקודש והמחיר הוא 150 אלף וצפונה לכאו’ אין בזה כל כך נפק"מ להלכה לחברי הפורום ]
-
סטיקרים לרכבטורבו דיזל פלאג אין היבריד מוסב לגז מזגנים
4*4 קדמי בסרן האחוריאזהרה : עלול להוציא נהגים מריכוז
-
עקיצה בקילומטראז' מה עושים?היום סיפר לי מישהו שבתחילת דרכו הוא קנה טויוטה היילקס מסוחר בקרוב ל200 אלף שקל, הסוחר הציע ללכת למכון בדיקה שקרוב אליו, הנ"ל חשב שיהיה מספיק להתעקש על מכון אחר {שגם כן קרוב} והבדיקה עברה חלק והוא קנה …
לאחר כמה ימים הוא סר לדוד שלו שיש לו מוסך בצפון כדי שישים עין על הרכש החדש, הוא אומר לו “אני מקווה שעדיין לא קנית” “הרכב עברת תאונה קשה מאד שילדה התעקמה ונגזרה עד רמה של המון הלחמות וריתוכים”
למזלו של היהודי יש לו קרובי משפחה שהם בעומק של עולם התחתון בנתניה ואל אף שביומיום הוא לא נעזר בהם במקרה הזה הוא ביקש את עזרתם, עוד באותו היום נכנס לו לחשבון 250 אלף ש"ח .לא יודע אם יש איזה מסר מהסיפור הזה שיכול לעזור לך חוץ מ"עם נבל תתנבל" אבל זה היה נראה לי סיפור שיכול לעניין את הציבור הקדוש …
-
נקודה למחשבה על מהירות נסיעהתותח!!!
מודעות לנהיגה זהירה ומודעת היא אך ורק לטובת הנהג
פחות בזבוז דלק
פחות בלאי למכלולי הרכב ובראשם הבלמים
פחות תאונות בפער משמעותי [אפילו תאונה ללא נפגעים בגוף היא ממש לא כֵּיפית]
פחות לחץ ומתח בנהיגה
ומגיעים באותו זמן [הפרשים של חצאי דקות בד"כ]
בקיצור נהג אמיתי נוהג רגוע, נהג “שודים” הוא בדיוק כמו ילד בישיבה קטנה שלוקח את הסיגריה הראשונה להרגיש גדול . אין בזה שום תועלת -
איזה רכב מומלץ לאברך הקלאסי@מצויין-101 כתב באיזה רכב מומלץ לאברך הקלאסי:
דבר שני בקשר לרכבי המיני…
אין כזה הבדל ביניהם? מבחינת איכות?
כמה לדעתך שווה להשקיע על יותר יקר?
איזה שנה מומלץ לא לרדת ממנה?
ועל כמה ק"מ להתעקש?
ומה אתה אומר על טיוטה יאגו?יש המון סוגים ודגמים של רכבי מיני אני ינסה לעשות פירוט בסיסי ולא ממצה שיהיה הבסיס ללבטים שלך והציבור הקדוש פה יעזור הלאה
א. רכבי מיני נפוצים וזולים שנמכרו כאן בשנים 2010 עד 2018 עם מנועי 1.0 או 1.2 ליטר הם ניסאן מיקרה, סוזוקי אלטו/ספלאש, יונדאי i10, קיה פיקנטו .
ניתן לרכוש אותם בכמעט כל טווח של מחיר בהתאם לשנתון/קמ/ידיים.
אם יש לך רישיון וכח לידני אז תחפש אחת עם גיר ידני, זה הכי זול ואמין וחסכוני וגם ממצה את הכח של המנוע הקטן טוב יותר , אם לא לאחרות יש בשנים האלו גיר אוטו’ רגיל מלבד המיקרה שהיא עם גיר רציף.ב.דייהטסו סיריון בעלת מנוע 1.3 במחיר של 10-15 אלף [מבוססת על מכלולים של טויוטה יאריס הישנות] שווקה כאן עד 2011 בכמויות גדולות ניתן למצוא רכבים במצב טוב וסך הכל מומלצת מאד לתקציב הנמוך
ג. טויוטה יאריס והונדה גאז , יקרות מהאחרות וגם מפנקות יותר מהאחרות .
שווקו עד 2006 עם גיר אוטו רגיל [פלנטרי] או ידני , אחר כך למשך בערך 5 שנים הגיר האוטומט היה מסוג רובוטי חד מצמדי שנחשב למעצבן ולא אמין בלשון המעטה שנתונים אלו לא מומלצים כל כך [לדעתי בכל אופן] אחר כך [בערך מה2011] שווקו עם גיר אוטומט רציף או הייבריד או ידניד.שאלת על טויוטה איגו , קודם כל זה מיזם משותף עם פיזו וסיטרואן וניתן לקנות אותם גם כפיזו 107 או כסיטוראן c1 זה אותו רכב בדיוק [המנוע פותח על ידי טויוטה בשלושתן] , יש להם מנוע 1 ליטר עם 68 כוחות סוס , הבעיה העיקרית שלהם שהגירסה האוטמטית הגיעה עם גיר רובוטי חד מצמדי , סך הכל נראה שהגירסא הידנית היא אופציה משתלמת לרווק או זו"צ.
[לא כללתי כאן וגם בפוסט הקודם רכבים אירופאים , כי הם נחשבים לעדינים יותר וכאלה שלא מזדקנים יפה , אם כי אני לא באמת יודע להכריע אם סקודה פאביה ידנית ומטופלת למשל תהיה גרועה מבחינת אמינות]
-
מדריך | הסבת רכב להנעה באמצעות מיםבטח כולם מסוקרנים, איך זה עובד ?? ולמה לא חשבו על זה עד היום?? יאלללה נסביר לכם !!!
אז במים יש שני גזים מרכזיים “מימן” ו"חמצן" ואם רק נפריד ביניהם, רגע החיבור מחדש ייצור אנרגיה שיכולה להניע רכב, כמו שאתם יודעים זה לא חדש טויוטה פיתחה את זה מזמן וזה כבר נכתב בפורום , הבעיה העיקרית היא שתהליך ההפרדה ביניהם “תרמוליזה” דורש את אותה אנרגיה שהיא יוצרת בחיבור מחדש וכך בעצם אנחנו זקוקים שוב למקור אנרגיה נוסף שיפריד ביניהם
וכאן נכנס לתמונה כדורי הISGTDRM , על המצאתם חתום ממציא סיני גאון בשם “מיי מאנ” הכדורים האלו גורמים לתסיסה של בקטריות במים דבר שגורם להפרדת המלוקלות של המימן מהחמצן על ידי גזים שהבקטריות משחררות, מכאן זה נכנס למיכל התואם שם זה עובר תהליך שנקרא “separate” - הפרדות, על ידי שמתז אחד מקבל מים מועשרים במימן ומתז אחד מים מועשים בחמצן ומכאן כל העסק טס או יותר נכון נוסע .
דרך אגב את הבקטריות לא זורקים, הם הופכות ל"ירוקת" ובהמשך ל"סושי"טוב האמת זה לא פעם ראשונה שרכבים הוסטו באמצעות מים, בפעם הראשונה שזה קרה, חברות רכב יפניות רבות נפגעו, ביניהם טויוטה, הונדה, ניסאן, סוזוקי ועוד כן כן זה לא צחוק, בשנת 2011 גל צונאמי אדיר תקף את יפן סחף איתו עשרות כלי רכב כדי להוכיח שרכבים יכולים לסוע על מים ואז הסב נזקים גדולים למפעלי החברות העקשניות.
על “טורבו מים” כבר שמעתם ? טוב זה כנראה הדרך היחידה שאפשר באמת להשתמש בהנעת מים, שמים על הגג מיכל מים ענק, המיכל יחובר לצינור מים גדול שיעבור דרך “טורבינה” שמחוברת לגלגלים, כנראה שהרכב יזוז כמה מטרים …
החלטת ללכת על זה ? מומלץ לסוע לכיוונים אצל ערן בבאר שבע !! כבר אבותינו דאגו שיהיו לנו שם 7 בארות
-
רכבים מענייינים שראיתם בכביש@המפותח כתב ברכבים מענייינים שראיתם בכביש:
מה יכול להוות יותר מאברך מן המנין
“העושה סוכתו בראש העגלה או בראש הספינה כשרה ועולין לה ביום טוב” , סוכה ב. ג
אל תעקוף אותי אני לא רואה אותך
המאזדה הזאת כשרה? כן שלוש שתים שלוש ,זה לבוד
-
האם קילומטר נמוך מעורר חשד?@נהג-חדש-2 כתב בהאם קילומטר נמוך מעורר חשד?:
אם לא למה זה לא נכון שבעוד 88 שנה בדיוק כל הרכבים יעברו דיאטה
כי עד אז יבוא המשיח
הרי העולם נברא ל6000 שנה ובשבעית שבת ואם בירושלים מקבלים שבת 40 דק’ לפני השקיעה הרי כלומר שמקבלים שבת 0.0278 אחוז לפני הזמן הקבוע [1440 דקות ביממה לחלק ל0.0278 יוצא 40] וכידוע מה שגזרו בבי"ד של מטה נגזר אף בבי"ד של מעלה א"כ נוריד מ1000 השישי 0.0278 אחוז יוצא 27 שנה ואם אנחנו בשנת 5785 בתוספת ה88 שנה בדיוק של החשבון שלך יוצא 5873 שנה, א"כ אנחנו עומדים 27 שנה בדיוק לפני סוף האלף השישי והמשיח חייב להגיע ודו"ק…
סליחה שחרגתי מהנושא הייתי חייב -
סובארו אימפרזה מומלץ? כנראה שכן!!!!!!!!@נתי-2
פלנטרי וודאי הכי אמין
אבל רציף (cvt) יש בעייתים ויש אמינים למשל לנסר ואוטלאנדר ואטראז מאד אמינים ואילו לסוזוקי וניסאן היו בעיות בחלק מהשנים (ג’וק וויטארה) והשתפרו בהמשך אל אף שגם אצל מיצו הגיר של jatco מבית ניסאן , גם לטויוטה יש רציפים יחיסית בעייתים כמו בוורסו ואוונסיס ויש טובים כמו בקורולות שלפני ההייברידי
רובוטי חד ודו מצמדי היו הרבה בעיות בתחילת הדרך כמו המכטרוניק וכו’ וגם שם יש רמות ודגמים למשל בוואג יש את DQ200 ויש את הDQ250 ו381 שהם שונים וגם עברו שידרוגים עם השנים.
בכל אופן לגבי סובארו הרציפים יחיסת אמין מבחינת הרצועה אבל נתקלתי בבעיות בסלנואידים באזור ה200 אלף קמ (דרך אגב סובארו הראשונה שהשתמשה בגיר רציף בג’אסטי 1990 שהיה גרוע) -
האמינות של טויוטה, בכל הרכבים שלהם?סיכום
רוב ככל הדגמים אמינים מאד ולאו דווקא קורולה, גם קאמרי, יאריס, לנד קרוזר, היילקס הייאס, ראב 4 ועוד ביססו את המוניטין
מה צריך לדעת ?
קורולה ויאריס יש שנים של רובוטי פחות נח ופחות אמין [גם אייגו]
וורסו ואוונסיס גיר רציף בינוני ומערכת וולואמטיק [תזמון שסתומים רציף] רגישה
ספייס וורסו אוכל שמן [גם פריוס לפעמים]
בחלק מההיברידות -סוללה כל בערך 7 שנים
פרואיס ופרואיס סיטי - צרפתיות בתחפושת -
לא נוצצת ולא סינית: טויוטה קורולה קרוס במבחן דרכים מקיף@מיכאלb
כמורה נהיגה הייתי הולך על הקורולה קרוס ללא התלבטותא. ההיברידות של טויוטה הוכיחו אמינות גבוהה בשבילך זה גם פחות כאב ראש וגם “ימי עבודה”
ב. אתה נוסע הרבה עירוני עם האצות ובלימות, ברכב היברידי זה נעשה בעיקר במנוע חשמלי פחות בלאי ופחות דלק
ג. כשתרצה למכור, בכל רכב החסרון של מורה נהיגה משפיע משמעותית על המחיר, ברכב מבוקש כמו טויוטה זה כמעט לא ישפיע מכיוון שיש המון אנשים שרוצים “טויוטה” והמחירים מאד גבוהים, כל הנחה קטנה מושכת כמות גדולה של לקוחות
ד. עד לא מזמן לא היה לטויוטה ג’יפון בקטגורית המשפחתית רק CHR פיצפונת או ראב 4 מגודלת, דבר שגורם לביקוש גבוה כמשומשת [גם CHR וראב4 יקרות מאד] ובפרט שגם הייתה העדרות של שנתיים של קורולה סדאן ושנה של קורולה סטיישן לענ"ד בטווח הארוך יהיה לזה השפעה רצינית על המחיר
-
נורות אזהרה ברכבכל הכבוד על הפוסט המושקע !!!
רציתי לעורר על נושא חשוב והוא נורה 57 [נורת לחץ שמן]
יש שני נורות כאלה דומות אחת רק הציור של הפח שמן והשניה עם קו מזוגזג מתחתיו
הראשונה [מה שמופיע פה] זה נורת לחץ שמן נמוך
והשניה [עם הקו המזוגזג מתחת] זה מפלס שמן נמוך- מחסור בשמןעכשיו למה זה כל כך חשוב כי שמעתי לא פעם ולא פעמיים על אנשים שנדלקה להם נורת לחץ שמן וחשבו שמדובר במחסור בשמן אבל למעשה מדובר על סתימה במעברי השמן והמנוע לא מקבל שימון כראוי ויכול ללכת מנוע בכמה דקות נסיעה וכל מוסכניק שתשאל יגיד לך להביא את הרכב על גרר
וזה תקלה נפוצה יחסית
אז שימו לב !!! נדלקה לכם נורה 57 עצרו בצד ותביאו את הרכב על גרר.
מה עושים במוסך? בדרך כלל מפרקים אגן שמן ומנקים יסודי את האגן והכניסה למשאבת שמן אך לפעמים הסתימה בפילטר שמן ומספיק להחליף אותו ואת השמן.
איך מונעים את התקלה? מחליפים שמן בזמן ושמים שמן איכותי
ישנם רכבים שאין שני נורות לשמן ונורת לחץ שמן נדלקת גם בגלל מחסור בשמן אז יש לבדוק קודם שלא חסר שמן ואם לא חסר משמעותי אז יש סתימה.
