בביטוח חובה החברה רשאית לתת ‘קנס’, לדעתי בפועל לפחות חלק מהחברות לא גובות אותו.
Spoiler
זה התשלום שהחברה רשאית לגבות בביטוח חובה, דוגמה מפוליסה:
ד. בוטלה הפוליסה לפי סעיף זה, יחזיר המבטח לבעל הפוליסה בהקדם, ולא יאוחר מ14-
ימים מהמועד שבו נכנס הביטול לתוקף, את דמי הביטוח ששולמו, בהפחתת סכומים
אלה:
(1) בעד תקופה של עד שבעה ימים שבהם היתה הפוליסה בתוקף, לרבות אם לא
נכנסה לתוקף – 5% מדמי הביטוח השנתיים;
(2) בעד תקופה העולה על שבעה ימים שבהם היתה הפוליסה בתוקף – 5% מדמי
הביטוח השנתיים בצירוף 0.3% מדמי הביטוח השנתיים בעד כל יום ביטוח, החל
ביום השמיני
בביטוח רכוש למיטב ידיעתי החברה לא רשאית לקנוס.
אם אתה חושש מהקנס אתה יכול לעשות חובה בהפול וצד ג’ בחברה כלשהי, אבל כנראה שהמחיר (לשנה) יהיה יותר גבוה.