דיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.
-
@אלי-0 קראתי בעבר את דו"ח הבדיקה של התאונה של משפחת אטיאס. במסקנא זה בלמים בשילוב האצה. משום מה הם מתעלמים מנושא האצה ומתייחסים יותר לבלמים למרות שיש שם עדויות של בעלי גרנדיס שזה קרה להם שהרכב פשוט האיץ פתאום בלי שליטה. הם מסתמכים על זה שהרפידות היו שרופות ולא ייתכן שהם נשחקו רק בהאצה ובירידה. לכן לדעתם, בצירוף העובדה שלא הוחלפו לו רפידות תקופה ארוכה, פשוט הם היו שחוקות.
אם הרכב מאיץ במדרון לרפידות לא יועיל ניוטרל, כל שכן לא לכבות מנוע. רק לשלב רוורס אם נכנס ולגמור את הגיר אבל להישאר בחיים.
קישור לתחקיר:
http://sfile-pull.f-static.com/image/users/125534/ftp/my_files/tikia-clali/שיחזור תאונת דרכים משפחת אטיאס.pdf?id=13350889 -
@מתלמד-0 כתב בהתייעצות לפני רכישת רכב 7 מקומות.:
אמנם כך חשבו בהתחלה, אך התברר שהבלמים לא תפקדו.
אתה יודע אם נוסעים מהר פול גז עם מנוע של גרנדיס ותו"כ בולמים מגולני עד פוריה ברור שהבלמים יהיו שרופים רציני…
@YOLEVI כתב בהתייעצות לפני רכישת רכב 7 מקומות.:
@שלמה כתב בהתייעצות לפני רכישת רכב 7 מקומות.:
@חכם-באשי כתב בסקירת כלל רכבי 7 מקומות:
@DanielC ולמה לא לגעת באובדן הלכה אם זה כבר אצלו כמה שנים בטוב
בא נגיד רק שהרכב (מיצובישי גרנדיס) של משפחת אטיאס ז’'ל (שנתפס להם המערכת של בקרת שיוט על פול גז) היה אובדן כהלכה בעבר
מה היה הסיפור שם??

לא יכלו להעביר לניוטרל?אתה לגמרי צודק! טמטום גמור של המוקדנית במוקד 100 שכשעוד היה זמן אמרה לו להתחכך בגדרות בשביל להאט! במקום פשוט להוציא לניוטרל כמו שאמרת. זה חלק מהסיבות (יחד עם חטיפת הנערים הי"ד) לרפורמה במוקד ופיצולו למוקד 110 ומוקד 100. מאז היו עוד כמה מקרים ובגלל שהכניסו למוקד ידע כמו שצריך הם באמת נתנו הוראה להעביר לניוטרל והאירוע נגמר ולא הגיע לכותרות הראשיות ח"ו.
@שלמה אתה בטוח שנתפס הבק"ש?
- בכל הדוחות שקראתי על תאונות דומות בעולם דובר בעיקר על דוושה שנתפסה בשטיח, כן, כל כך פשוט… (ולכן חשוב לעגן אותו טוב שלא יעלה עם הזמן)
- הכרתי מישהו עם גרנדיס שסיפר לי שהמצערת שלו (אלקטרונית כמובן) תקולה, ומידי פעם היא נותנת גז! אבל הוא לא מחליף אותה כי זה יקר והוא עירני לשמור עליה שלא תשתולל ותסכן אותו. לדעתי הוא לקח סיכון רציני ביותר אבל כך הוא היה שנים עם הרכב. אולי זה מה שקרה להם לא צריך להגיע לבק"ש.
תכלס זה לא באמת משנה שטיח בק"ש או מצערת, חשוב לדעת שאם נתפס הגז מעבירים לניוטרל ונגמר האירוע עוד לפני שהתחיל (ולפני שנשרפו הבלמים), אפשר לבלום בנחת ושהטורים במנוע יצרחו כמה שהם רוצים… אחרי שהרכב עצר לגמרי אפשר בנחת ובבטיחות לנסות להבין איפה הבעיה.
|-@אלי-0 כתב בהתייעצות לפני רכישת רכב 7 מקומות.:
אולי זה מה שקרה להם לא צריך להגיע לבק"ש
עברתי כעת שוב מלמעלה על התחקיר. למעשה מבדיקת תנאי הדרך ברור שהייתה האצה בלתי נשלטת בלי קשר לבלמים. כיוון שהקטע הראשוני הסתיים בעליה ואם מדובר רק באיבוד בלמים הרכב היה אמור לעצור ולהדרדר אחורנית.
אלו המסקנות שמופיעות בתחקיר בעמ’ 40
כאשר נתקבלה שיחת הטלפון למוקד המשטרתי, הרכב היה במצב של האצה בלתי נשלטת.
הוכח כי בלמי הרכב פעלו, אך לא גרמו לעצירת הרכב.
הוכח כי שימוש ממושך בבלמים, גרם לכשל מוחלט של מערכת הבלימה, כולל בלם היד, בעקבות שחיקה, חימום והתפוררות של הרפידות.מה גרם להאצה? כאן נחלקו הדעות.
א. בתגובת החברה עמ’ 59-60 מופיעה אפשרות למצב של האצה בלתי נשלטת על ידי שטיח שגורם לדוושה להתפס ורכבים מסוג זה הוזמנו לקריאת שירות בעבר, הרכב המדובר נכנס להחלפת שטיחים שלוש שנים לפני התאונה עמ’ 10, אבל לא לקיבוע שנעשה בעקבות החלטה פנימית של היבואן עמ’ 37.
ב. השערה של מר יוסף וודיסלבסקי שהאצה נובעת מתקלה בבק"ש עמ’ 57-58.
ג. עדויות של בעלי רכב מיצובישי גרנדיס עמ’ 64-74 על האצה פתאומית במיוחד אחרי לחיצה מהירה וחזרה (קיק דאון) כשהדוושה מרגישה משוחררת ורפויה בלי התנגדות והמנגנון תחתיה תפוס. -
@אלי-0 קראתי בעבר את דו"ח הבדיקה של התאונה של משפחת אטיאס. במסקנא זה בלמים בשילוב האצה. משום מה הם מתעלמים מנושא האצה ומתייחסים יותר לבלמים למרות שיש שם עדויות של בעלי גרנדיס שזה קרה להם שהרכב פשוט האיץ פתאום בלי שליטה. הם מסתמכים על זה שהרפידות היו שרופות ולא ייתכן שהם נשחקו רק בהאצה ובירידה. לכן לדעתם, בצירוף העובדה שלא הוחלפו לו רפידות תקופה ארוכה, פשוט הם היו שחוקות.
אם הרכב מאיץ במדרון לרפידות לא יועיל ניוטרל, כל שכן לא לכבות מנוע. רק לשלב רוורס אם נכנס ולגמור את הגיר אבל להישאר בחיים.
קישור לתחקיר:
http://sfile-pull.f-static.com/image/users/125534/ftp/my_files/tikia-clali/שיחזור תאונת דרכים משפחת אטיאס.pdf?id=13350889@מתלמד-0 כתב בהתייעצות לפני רכישת רכב 7 מקומות.:
אם הרכב מאיץ במדרון לרפידות לא יועיל ניוטרל, כל שכן לא לכבות מנוע.
למה לא יועיל ניוטרל? אתה מוציא לניוטרל הרפידות שלא נשרפו יבלמו מצויין גם אחרי האצה במדרון.
לכבות מנוע אסור כי המנוע נותן כח לבוסטר בלם לבלימה חזקה ואפקטיבית. -
@מתלמד-0 כתב בהתייעצות לפני רכישת רכב 7 מקומות.:
אם הרכב מאיץ במדרון לרפידות לא יועיל ניוטרל, כל שכן לא לכבות מנוע.
למה לא יועיל ניוטרל? אתה מוציא לניוטרל הרפידות שלא נשרפו יבלמו מצויין גם אחרי האצה במדרון.
לכבות מנוע אסור כי המנוע נותן כח לבוסטר בלם לבלימה חזקה ואפקטיבית.@אלי-0 כשאין רפידות הדוושה מגיעה לסוף המהלך שלה ואין סיכוי שהבסיס לבד יצליח להצמד לצלחות ולבלום בלחץ כזה חלש. אין ביניהם חיכוך משמעותי כך שזה פשוט ימשיך להאיץ וזה לא ידגדג לו.
כך לדעתי. אתה לא מוזמן לנסות.
ברור שאסור לכבות מנוע, כמו שכתבתי. לא בגלל הבלמים כי הם ממילא לא מתפקדים, אלא בגלל ההגה.
לסיכום ושלא נצטרך; אם יש האצה פתאומית ובלמים תקינים ניוטרל+בלימה.
אם ההאצה היא עקב איבוד בלמים במדרון, כאן אין מנוס מהפתרון שנקטתי, להכניס לרוורס.
יש לך פתרון אחר? -
@אלי-0 כשאין רפידות הדוושה מגיעה לסוף המהלך שלה ואין סיכוי שהבסיס לבד יצליח להצמד לצלחות ולבלום בלחץ כזה חלש. אין ביניהם חיכוך משמעותי כך שזה פשוט ימשיך להאיץ וזה לא ידגדג לו.
כך לדעתי. אתה לא מוזמן לנסות.
ברור שאסור לכבות מנוע, כמו שכתבתי. לא בגלל הבלמים כי הם ממילא לא מתפקדים, אלא בגלל ההגה.
לסיכום ושלא נצטרך; אם יש האצה פתאומית ובלמים תקינים ניוטרל+בלימה.
אם ההאצה היא עקב איבוד בלמים במדרון, כאן אין מנוס מהפתרון שנקטתי, להכניס לרוורס.
יש לך פתרון אחר?@מתלמד-0 כן אותו עיקרון רק יותר נכון להשתמש קודם בהורדת הילוכים הדרגתית כל גיר לפי עניינו L או 3 2 1 או M + - והורדת הילוכים ידנית וכדו’
אגב במהירות נמוכה מאוד זה רעיון לא רע להכניס רוורס במיוחד בגירים עם ממיר מומנט שהבלימה מתבצעת ע"י לחץ השמן בממיר ואין בלאי משמעותי (חוץ מהתושבות גיר כמובן…)בתגובות הקודמות התייחסתי למצב של גז תקוע עם בלמים תקינים כי זה המקרים שהיו, נדיר מאוד עד לא קיים להגיע למצב שהרפידות גמורות עד הפחית גם מקדימה וגם מאחורה (שלא לדבר על בלמי תוף שהרפידות מחזיקות שם שנים רבות)
ואגב באותו עניין להורדת הסיכון לאיבוד בלמים עקב רתיחת נוזל הבלם אחרי שימוש ממושך בבלמים ממליץ מאוד לבעלי רקע בטיפולים לבצע החלפה מלאה של נוזל הבלמים. (החלפה במיכל שעושים לרוב במוסכים לא שווה כלום כי אין סירקולציה) נוזל איכותי עולה מאוד זול וזאת אחת העבודות הכי קלות לביצוע ברכב. עשיתי בשיטת “החבר המפמפם” בלי חבר אני ביצעתי הכל והיה קל ופשוט. כמובן ללמוד לפני מה ואיך לבצע ועם איזה כלים ועזרים. אני השתמשתי בסט צנטרים מסין שעלה כמה שקלים עם צינור אינהלציה לתוך מיכל ריק.
-
@מתלמד-0 כן אותו עיקרון רק יותר נכון להשתמש קודם בהורדת הילוכים הדרגתית כל גיר לפי עניינו L או 3 2 1 או M + - והורדת הילוכים ידנית וכדו’
אגב במהירות נמוכה מאוד זה רעיון לא רע להכניס רוורס במיוחד בגירים עם ממיר מומנט שהבלימה מתבצעת ע"י לחץ השמן בממיר ואין בלאי משמעותי (חוץ מהתושבות גיר כמובן…)בתגובות הקודמות התייחסתי למצב של גז תקוע עם בלמים תקינים כי זה המקרים שהיו, נדיר מאוד עד לא קיים להגיע למצב שהרפידות גמורות עד הפחית גם מקדימה וגם מאחורה (שלא לדבר על בלמי תוף שהרפידות מחזיקות שם שנים רבות)
ואגב באותו עניין להורדת הסיכון לאיבוד בלמים עקב רתיחת נוזל הבלם אחרי שימוש ממושך בבלמים ממליץ מאוד לבעלי רקע בטיפולים לבצע החלפה מלאה של נוזל הבלמים. (החלפה במיכל שעושים לרוב במוסכים לא שווה כלום כי אין סירקולציה) נוזל איכותי עולה מאוד זול וזאת אחת העבודות הכי קלות לביצוע ברכב. עשיתי בשיטת “החבר המפמפם” בלי חבר אני ביצעתי הכל והיה קל ופשוט. כמובן ללמוד לפני מה ואיך לבצע ועם איזה כלים ועזרים. אני השתמשתי בסט צנטרים מסין שעלה כמה שקלים עם צינור אינהלציה לתוך מיכל ריק.
@אלי-0 כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
וזאת אחת העבודות הכי קלות לביצוע ברכב. עשיתי בשיטת “החבר המפמפם” בלי חבר אני ביצעתי הכל והיה קל ופשוט. כמובן ללמוד לפני מה ואיך לבצע ועם איזה כלים ועזרים.
כדאי להוסיף אזהרה חמורה שזה אמנם קל ופשוט, אבל רק למי שיש לו ידע ורקע בנושא.
זו לא מולטימדיה שתנסה מקסימום לא תצליח, זה חיים. -
@אלי-0 כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
וזאת אחת העבודות הכי קלות לביצוע ברכב. עשיתי בשיטת “החבר המפמפם” בלי חבר אני ביצעתי הכל והיה קל ופשוט. כמובן ללמוד לפני מה ואיך לבצע ועם איזה כלים ועזרים.
כדאי להוסיף אזהרה חמורה שזה אמנם קל ופשוט, אבל רק למי שיש לו ידע ורקע בנושא.
זו לא מולטימדיה שתנסה מקסימום לא תצליח, זה חיים.@EBA כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
כדאי להוסיף אזהרה חמורה שזה אמנם קל ופשוט, אבל רק למי שיש לו ידע ורקע בנושא.
זו לא מולטימדיה שתנסה מקסימום לא תצליח, זה חיים.צודק לגמרי אני שוכח שלא רק אנשים כמוני קוראים כאן…
נתקלתי באמת באנשים שהגיעו למצב של חדירת אוויר מלמטה וכל מיני סיטואציות שלא ברור לי מה הם חשבו שהם עשו…
לזה תכוונתי כשכתבתי:@אלי-0 כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
כמובן ללמוד לפני מה ואיך לבצע
אבל כנראה שאתה צודק וזה לא מספיק, צריך גישה לנושא.
מצד שני נתקלתי באנשים שלימדו אותי המון במכונאות אבל את זה פחדו לעשות כי “זה חיים ומוות” וזה גם לא מקובל עלי. אם יש גישה לנושא+שיעורי בית+ביצוע מושכל לא רואה שום בעיה, בסבירות גבוהה תבצע את זה יותר טוב מהמוסכניק.
-
@EBA כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
כדאי להוסיף אזהרה חמורה שזה אמנם קל ופשוט, אבל רק למי שיש לו ידע ורקע בנושא.
זו לא מולטימדיה שתנסה מקסימום לא תצליח, זה חיים.צודק לגמרי אני שוכח שלא רק אנשים כמוני קוראים כאן…
נתקלתי באמת באנשים שהגיעו למצב של חדירת אוויר מלמטה וכל מיני סיטואציות שלא ברור לי מה הם חשבו שהם עשו…
לזה תכוונתי כשכתבתי:@אלי-0 כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
כמובן ללמוד לפני מה ואיך לבצע
אבל כנראה שאתה צודק וזה לא מספיק, צריך גישה לנושא.
מצד שני נתקלתי באנשים שלימדו אותי המון במכונאות אבל את זה פחדו לעשות כי “זה חיים ומוות” וזה גם לא מקובל עלי. אם יש גישה לנושא+שיעורי בית+ביצוע מושכל לא רואה שום בעיה, בסבירות גבוהה תבצע את זה יותר טוב מהמוסכניק.
-
דיברו על זה פה
-
@מתלמד-0 כתב בהתייעצות לפני רכישת רכב 7 מקומות.:
אמנם כך חשבו בהתחלה, אך התברר שהבלמים לא תפקדו.
אתה יודע אם נוסעים מהר פול גז עם מנוע של גרנדיס ותו"כ בולמים מגולני עד פוריה ברור שהבלמים יהיו שרופים רציני…
@YOLEVI כתב בהתייעצות לפני רכישת רכב 7 מקומות.:
@שלמה כתב בהתייעצות לפני רכישת רכב 7 מקומות.:
@חכם-באשי כתב בסקירת כלל רכבי 7 מקומות:
@DanielC ולמה לא לגעת באובדן הלכה אם זה כבר אצלו כמה שנים בטוב
בא נגיד רק שהרכב (מיצובישי גרנדיס) של משפחת אטיאס ז’'ל (שנתפס להם המערכת של בקרת שיוט על פול גז) היה אובדן כהלכה בעבר
מה היה הסיפור שם??

לא יכלו להעביר לניוטרל?אתה לגמרי צודק! טמטום גמור של המוקדנית במוקד 100 שכשעוד היה זמן אמרה לו להתחכך בגדרות בשביל להאט! במקום פשוט להוציא לניוטרל כמו שאמרת. זה חלק מהסיבות (יחד עם חטיפת הנערים הי"ד) לרפורמה במוקד ופיצולו למוקד 110 ומוקד 100. מאז היו עוד כמה מקרים ובגלל שהכניסו למוקד ידע כמו שצריך הם באמת נתנו הוראה להעביר לניוטרל והאירוע נגמר ולא הגיע לכותרות הראשיות ח"ו.
@שלמה אתה בטוח שנתפס הבק"ש?
- בכל הדוחות שקראתי על תאונות דומות בעולם דובר בעיקר על דוושה שנתפסה בשטיח, כן, כל כך פשוט… (ולכן חשוב לעגן אותו טוב שלא יעלה עם הזמן)
- הכרתי מישהו עם גרנדיס שסיפר לי שהמצערת שלו (אלקטרונית כמובן) תקולה, ומידי פעם היא נותנת גז! אבל הוא לא מחליף אותה כי זה יקר והוא עירני לשמור עליה שלא תשתולל ותסכן אותו. לדעתי הוא לקח סיכון רציני ביותר אבל כך הוא היה שנים עם הרכב. אולי זה מה שקרה להם לא צריך להגיע לבק"ש.
תכלס זה לא באמת משנה שטיח בק"ש או מצערת, חשוב לדעת שאם נתפס הגז מעבירים לניוטרל ונגמר האירוע עוד לפני שהתחיל (ולפני שנשרפו הבלמים), אפשר לבלום בנחת ושהטורים במנוע יצרחו כמה שהם רוצים… אחרי שהרכב עצר לגמרי אפשר בנחת ובבטיחות לנסות להבין איפה הבעיה.
-
-
@אלי-0 קראתי בעבר את דו"ח הבדיקה של התאונה של משפחת אטיאס. במסקנא זה בלמים בשילוב האצה. משום מה הם מתעלמים מנושא האצה ומתייחסים יותר לבלמים למרות שיש שם עדויות של בעלי גרנדיס שזה קרה להם שהרכב פשוט האיץ פתאום בלי שליטה. הם מסתמכים על זה שהרפידות היו שרופות ולא ייתכן שהם נשחקו רק בהאצה ובירידה. לכן לדעתם, בצירוף העובדה שלא הוחלפו לו רפידות תקופה ארוכה, פשוט הם היו שחוקות.
אם הרכב מאיץ במדרון לרפידות לא יועיל ניוטרל, כל שכן לא לכבות מנוע. רק לשלב רוורס אם נכנס ולגמור את הגיר אבל להישאר בחיים.
קישור לתחקיר:
http://sfile-pull.f-static.com/image/users/125534/ftp/my_files/tikia-clali/שיחזור תאונת דרכים משפחת אטיאס.pdf?id=13350889@מתלמד-0 כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
אם הרכב מאיץ במדרון לרפידות לא יועיל ניוטרל, כל שכן לא לכבות מנוע. רק לשלב רוורס אם נכנס ולגמור את הגיר אבל להישאר בחיים.
@מתלמד-0 כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
אם ההאצה היא עקב איבוד בלמים במדרון, כאן אין מנוס מהפתרון שנקטתי, להכניס לרוורס.
יש לך פתרון אחר?להכניס לרוורס באמצע נסיעה, או שלא תצליח, או שתצליח ויישבר הגיר, או שלא יישבר הגיר והאוטו יתהפך.
שמעת על מישהו שממליץ לעשות כזה דבר? כי להבנתי זו התאבדות כמעט כמו למשוך אנדברקס עד הסוף, (רק שאני מתחיל לפקפק בעצמי כשאף אחד כאן לא הגיב על הרעיון). -
@מתלמד-0 כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
אם הרכב מאיץ במדרון לרפידות לא יועיל ניוטרל, כל שכן לא לכבות מנוע. רק לשלב רוורס אם נכנס ולגמור את הגיר אבל להישאר בחיים.
@מתלמד-0 כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
אם ההאצה היא עקב איבוד בלמים במדרון, כאן אין מנוס מהפתרון שנקטתי, להכניס לרוורס.
יש לך פתרון אחר?להכניס לרוורס באמצע נסיעה, או שלא תצליח, או שתצליח ויישבר הגיר, או שלא יישבר הגיר והאוטו יתהפך.
שמעת על מישהו שממליץ לעשות כזה דבר? כי להבנתי זו התאבדות כמעט כמו למשוך אנדברקס עד הסוף, (רק שאני מתחיל לפקפק בעצמי כשאף אחד כאן לא הגיב על הרעיון).@נייטרון-חפשי באמת לפי המקור הבא רכב לא יגיב בכלל.
https://www.queenoftheroad.co.il/מה-יקרה-אם-5-דברים-שלא-כדאי-לעשות-במהלך-ה/ -
@נייטרון-חפשי באמת לפי המקור הבא רכב לא יגיב בכלל.
https://www.queenoftheroad.co.il/מה-יקרה-אם-5-דברים-שלא-כדאי-לעשות-במהלך-ה/ -
@אלי-0 כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
הם באמת נתנו הוראה להעביר לניוטרל והאירוע נגמר
איך ניוטרל עוזר כשהרכב נמצא בירידה חדה ובמהירות גבוהה?
@aiib כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
@אלי-0 כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
הם באמת נתנו הוראה להעביר לניוטרל והאירוע נגמר
איך ניוטרל עוזר כשהרכב נמצא בירידה חדה ובמהירות גבוהה?
ניוטרל מנתק את המנוע (שכזור נותן גז) מהגלגלים ומאפשר לעצור עם הבלמים שיבלמו מצויין כי צריכים רק לעצור את הרכב ולא להילחם עם המנוע.
מכיר את המושג “פול גז בניוטרל”? אז זה זה…@נייטרון-חפשי כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
@מתלמד-0 שם מדובר על רכבים בעלי ידית הילוכים חשמלית אני לא חושב שזה נכון גם ברכבים ישנים.
קורה לי הרבה בתמרוני חניה שאני מעביר בין D ל R כשהרכב עוד בגלישה, הרוורס נכנס ועוצר את הרכב יפה…
כמובן זה לא דומה בכלל להשפעה במהירות נסיעה אפילו יחסית נמוכה -
@aiib כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
@אלי-0 כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
הם באמת נתנו הוראה להעביר לניוטרל והאירוע נגמר
איך ניוטרל עוזר כשהרכב נמצא בירידה חדה ובמהירות גבוהה?
ניוטרל מנתק את המנוע (שכזור נותן גז) מהגלגלים ומאפשר לעצור עם הבלמים שיבלמו מצויין כי צריכים רק לעצור את הרכב ולא להילחם עם המנוע.
מכיר את המושג “פול גז בניוטרל”? אז זה זה…@נייטרון-חפשי כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
@מתלמד-0 שם מדובר על רכבים בעלי ידית הילוכים חשמלית אני לא חושב שזה נכון גם ברכבים ישנים.
קורה לי הרבה בתמרוני חניה שאני מעביר בין D ל R כשהרכב עוד בגלישה, הרוורס נכנס ועוצר את הרכב יפה…
כמובן זה לא דומה בכלל להשפעה במהירות נסיעה אפילו יחסית נמוכה -
@aiib כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
@אלי-0 כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
הם באמת נתנו הוראה להעביר לניוטרל והאירוע נגמר
איך ניוטרל עוזר כשהרכב נמצא בירידה חדה ובמהירות גבוהה?
ניוטרל מנתק את המנוע (שכזור נותן גז) מהגלגלים ומאפשר לעצור עם הבלמים שיבלמו מצויין כי צריכים רק לעצור את הרכב ולא להילחם עם המנוע.
מכיר את המושג “פול גז בניוטרל”? אז זה זה…@נייטרון-חפשי כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
@מתלמד-0 שם מדובר על רכבים בעלי ידית הילוכים חשמלית אני לא חושב שזה נכון גם ברכבים ישנים.
קורה לי הרבה בתמרוני חניה שאני מעביר בין D ל R כשהרכב עוד בגלישה, הרוורס נכנס ועוצר את הרכב יפה…
כמובן זה לא דומה בכלל להשפעה במהירות נסיעה אפילו יחסית נמוכה@אלי-0 כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
ניוטרל מנתק את המנוע (שכזור נותן גז) מהגלגלים ומאפשר לעצור עם הבלמים שיבלמו מצויין כי צריכים רק לעצור את הרכב ולא להילחם עם המנוע.
מכיר את המושג “פול גז בניוטרל”? אז זה זה…דווקא המנוע שומר על מהירות מסויימת כי הרכב מוגבל למהירות סיבוב המנוע אבל ברגע שמנתקים את הגלגלים מהמנוע בעצם אין שליטה של המנוע ועכשיו המהירות אמורה לגבור ולגבור בגלל הירידה החדה ומשקל הרכב.
-
@אלי-0 כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
ניוטרל מנתק את המנוע (שכזור נותן גז) מהגלגלים ומאפשר לעצור עם הבלמים שיבלמו מצויין כי צריכים רק לעצור את הרכב ולא להילחם עם המנוע.
מכיר את המושג “פול גז בניוטרל”? אז זה זה…דווקא המנוע שומר על מהירות מסויימת כי הרכב מוגבל למהירות סיבוב המנוע אבל ברגע שמנתקים את הגלגלים מהמנוע בעצם אין שליטה של המנוע ועכשיו המהירות אמורה לגבור ולגבור בגלל הירידה החדה ומשקל הרכב.
@aiib כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
דווקא המנוע שומר על מהירות מסויימת כי הרכב מוגבל למהירות סיבוב המנוע אבל ברגע שמנתקים את הגלגלים מהמנוע בעצם אין שליטה של המנוע ועכשיו המהירות אמורה לגבור ולגבור בגלל הירידה החדה ומשקל הרכב
לא כשיש תקלה והרכב מאיץ לבד. אגב, בירידות ארוכות שמעתי שמומלץ לבלום בפולסים
-
@aiib כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
@אלי-0 כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
הם באמת נתנו הוראה להעביר לניוטרל והאירוע נגמר
איך ניוטרל עוזר כשהרכב נמצא בירידה חדה ובמהירות גבוהה?
ניוטרל מנתק את המנוע (שכזור נותן גז) מהגלגלים ומאפשר לעצור עם הבלמים שיבלמו מצויין כי צריכים רק לעצור את הרכב ולא להילחם עם המנוע.
מכיר את המושג “פול גז בניוטרל”? אז זה זה…@נייטרון-חפשי כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
@מתלמד-0 שם מדובר על רכבים בעלי ידית הילוכים חשמלית אני לא חושב שזה נכון גם ברכבים ישנים.
קורה לי הרבה בתמרוני חניה שאני מעביר בין D ל R כשהרכב עוד בגלישה, הרוורס נכנס ועוצר את הרכב יפה…
כמובן זה לא דומה בכלל להשפעה במהירות נסיעה אפילו יחסית נמוכה@אלי-0 כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
@מתלמד-0 שם מדובר על רכבים בעלי ידית הילוכים חשמלית אני לא חושב שזה נכון גם ברכבים ישנים.
קורה לי הרבה בתמרוני חניה שאני מעביר בין D ל R כשהרכב עוד בגלישה, הרוורס נכנס ועוצר את הרכב יפה…
כמובן זה לא דומה בכלל להשפעה במהירות נסיעה אפילו יחסית נמוכהלא הבנתי כוונתך, שם היה כתוב שלמעלה מ10 קמ"ש הרוורס לא ייכנס ועל זה כתבתי שאני לא מאמין שזה נכון ברכב ישן.
-
@aiib כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
דווקא המנוע שומר על מהירות מסויימת כי הרכב מוגבל למהירות סיבוב המנוע אבל ברגע שמנתקים את הגלגלים מהמנוע בעצם אין שליטה של המנוע ועכשיו המהירות אמורה לגבור ולגבור בגלל הירידה החדה ומשקל הרכב
לא כשיש תקלה והרכב מאיץ לבד. אגב, בירידות ארוכות שמעתי שמומלץ לבלום בפולסים
@מאיר כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
@aiib כתב בדיון ולקחים על תאונה של משפחת אטיאס ז''ל.:
דווקא המנוע שומר על מהירות מסויימת כי הרכב מוגבל למהירות סיבוב המנוע אבל ברגע שמנתקים את הגלגלים מהמנוע בעצם אין שליטה של המנוע ועכשיו המהירות אמורה לגבור ולגבור בגלל הירידה החדה ומשקל הרכב
לא כשיש תקלה והרכב מאיץ לבד. אגב, בירידות ארוכות שמעתי שמומלץ לבלום בפולסים
המנוע לא מוגבל במהירות סיבוב שלו?