@הכל-בעזרת-השם
אין שמחה רבה יותר מאשר לצפות בתגובות והתפלפלות סביב פס’‘ד.
מודה ל@גיל על תקציר מעמיק ומפורט.
הייתי רוצה להתייחס להשלכות אשר נצפות בשטח ועוד נצפה מאחר ופס’‘ד נותן לחברות הביטוח כוח עודף לקזז.
ראשית חברות הביטוח כבר מקזזות בדוחות גלובלים(לפחות בדוחות שלי אחרי מתן פס’‘ד) כ30% כולל מע’‘מ מערך החלפים חדשים(כולל חלפים מקוריים).
השאלה האם זה יעצר בקיזוז של 30%? אגב 30% קיזוז על חלק מקורי זה המון. לא כל מוסך מקבל הנחה של 30% על חלק מקורי.
על פניו פס’‘ד אמור להיטיב עם כלל הציבור וכך נשלם פחות פרמיות. מקווה שכך יהיה על אף שבשנת 2024 ענף ביטוח הרכב הרוויח 1.9 מיליארד שקל בביטוח רכב רכוש ולא זכור לי שמחירי הפרמיות ירדו. לאור הרווחים בחודש דצמבר 2025 רשות שוק ההון דרשה מ9 חברות הביטוח להציג תעריפים נמוכים יותר.
יחד עם זאת פס’‘ד מחמיר את מצבם של מוסכים שלא בהסדר. טרם פס’'ד מוסכים שלא בהסדר היו צריכים להדביק פערים ולספוג הפרשים של השתתפות עצמית עכשיו בנוסף להפרשי השתתפות עצמית צריכים להעניק הנחות הסדר לחברת הביטוח שלא מזרימות להם עבודה. כנראה שמספר נוסף של מוסכי שלא בהסדר יסגרו.
רק שבסוף לא נשלם את אותם פרמיות ונקבל שרות ירוד ללא תחרות.
-
בג''ץ קיזוזים -
ביטול טסט כפול לרכב מיושן@מאיר
בשמחה, על לא דבר. אמשיך לעלות עדכונים.
העלתי את התקנה מאחר ונושא של רכבי 7 מקומות רגיש עד מאוד לציבור במיוחד כאשר הרכב מתקרב ל20 שנה(כמו גרנדיסים וכו’). לדעתי מאחר וציבור לא יהיה לחוץ להיפטר מהרכבים בתום 20 שנה השוק של רכבים הנ’'ל ישמר יותר. -
רכב שהוצף@פתוח-לשמוע
על פניו נשמע שבעיריה רוצים להתחמק מאחריות(שיטת המצליח).
תשלח לי טופס הודעה, שמאות עם תמונות, הודעת דחיה מעיריה. אעבור על הניירת ואגיד לך האם כדאי לתבוע.
B7722088@gmail.com -
רכב שהוצף@פתוח-לשמוע
עוד יותר טוב. אין דחיה. יש לקיחת אחריות(חלקית 20%).
כלומר אין מחלוקת על אחריות, עיריה כן לוקחת אחריות אחרת לא הייתה משלמת כלל.
יש מחלוקת על גובה הנזק. אתה את הנזק הוכחת ע’‘י חוות דעת שמאי. עיריה צריכים להוכיח את הנזק או לסתור את הנזק ע’‘י חוות דעת נגדית ולא ע’'י טענות סתמיות.
מאחר ועיריה לא טרחה לסתור את הנזק יש בסיס טוב להגשת תביעה(להרים את הכסף מהריצפה). -
שאלה על תאונה, ובקשה לשמאי טוב ולא יקר באיזור צפת@נייטרון-חפשי
רוצה להתיחס לעניין שמאים שמקבלים שכ’‘ט רק בתנאי שתביעה מתקבלת(על בסיס ההצלחה). אני שומע על דבר כזה לראשונה ולא מכיר שמאים שעובדים בשיטה כזאת.
ראשית אסור לשמאים להיות שותפים למקרה, עלינו לשום את הנזק ולקבל על זה שכ’‘ט. אחרת שמאים הופכים לשותפים ומעוניינים בתוצאות השמאות וזה כשלעצמו פוסל שמאות. ביהמ’‘ש רואים בשיטת עבודה הנ’‘ל ששמאים יוזמים שמאויות סרק. חברות ביטוח שולחות גם חוקרים פרטיים כדי לברר האם שמאים עובדים בשיטות הנ’‘ל או מחזירים חלק משכ’‘ט כאשר תביעה מתקבלת חלקים או כאשר שכ’‘ט שמאי משולם חלקית ואז מפילים לשמאים האלו תיקים בביהמ’‘ש. נכון מותר לקבל צ’ק דחוי.
יחד עם זאת מה היגיון של שמאי לעבוד על בסיס הצלחה. הרי שמאי צריך לנסוע (ככלל בפקקים, לבזבז זמן, דלק) לצלם את הרכב, בדוחות תיקון לצלם פעמיים(לנסוע פעמיים), לכתוב חוות דעת, לשלם כסף על תוכנה(תוכנת שמאים מחייבים אותנו על תשלום קבוע לתיק) להכין חשבונית, לשלם מע’‘מ ואז להמתין האם התיק יצליח. השאלה מה זה הצליח? ביהמ’‘ש פסק חלוקת אחריות 20 80 זה הצליח? 50 50 זה הצליח? ואם לא יצליח אז צריך לבטל חשבונית, ומה עם המע’'מ שכבר שולם? -
עשיתי תאונה@יהודה-5
מקרה של אי שמירת מרחק. טענתך שנהג מלפנים בלם ללא סיבה אתה צריך להוכיח ע’‘י ראיות.
מאחר ואתה אחראי לתאונה לא רואה לנכון להגיש דרישה/תביעה. אתה מסתכן בתשלום לא רק של הנזק אלא הוצאות משפט.
במידה ונהג הרכב לא לקח ממך פרטים מצבך טוב. יכול להיות שהוא לא יגיש דרישת תשלום לחברת הביטוח שלך וכך אתה לא תשלם השתתפות ולא תספוג העלת פרמיה.
לעניין נזקי גוף, מאחר ומדובר בתאונה רצינית ממליץ לך להיבדק. במידה ויש כאבים, נזקים גופניים ניתן לקבל פיצוי מביטוח חובה שלך. הגשת תביעת נזקי גוף יש לעשות ע’‘י עו’'ד שמומחה בתחום נזיקי גוף(יכול להמליץ לך על אחד כזה). -
שמאי יכול לאיים שהוא מוריד את הרכב מהכביש?@YKingsmart
מתנצל שלא הסברתי את העצמי טוב. אסביר שוב.
התשובה החד משמעית היא כן.
מאחר ושמאי מעריך שהיקף הנזקים העולה על 60% משווי הרכב, ע’‘פ תקנות משרד התחבורה, הרכב אינו ניתן לשיקום/תיקון. אי לכך לאחר בדיקת והערכת הנזקים יש לראות את המקרה כי מקרה של אובדן מוחלט.
על שמאי לדווח למשרד הרישוי ע’'י טופס 587 על אובדן מוחלט/טוטאל לוס.
מכאן ניתן להתחיל עם ההתפלפלות ‘‘איך השמאי מגיש?’’, ‘‘האם השמאי מסתכן בתביעה?’’, ‘‘מה שווה לו?’’. -
עשיתי תאונה@יהודה-5
ככלל ביטוח חובה צריך לכסות נסיעה ללא טסט. בכל מקרה כדי להגיש תביעת נזקי גוף תצטרך להיעזר בעו’'ד לנזקי גוף אז כבר תתייעץ איתו. -
שמאי יכול לאיים שהוא מוריד את הרכב מהכביש?@מאיר
תיאורטי כן.
אך שמאי צריך לבסס את חוות הדעת.
צריך לחשב מחירון ע’‘פ אמות מידה של יצחק לוי, לברר מחירי חלפים חדשים/משומשים, לחשב עבודות פחחות וצבע ועוד.
יחד עם זאת שמאים צריכים לקבל שכר בגין עבודתם.
כלומר, אם בעל ה’‘רכב החולף ברחוב שעקומה לו הדלת’’ אינו משלם עבור השמאות אז אין טעם להתאמץ. -
תאונה ואין ביטוח, אבל עם רכב משטרתי, ולנהג אין פרטים שלי.@גיל
דעתי שמה שמעניין את השוטר שיתקנו לו מראה.
במידה ואין ביטוח אז לשלם באופן פרטי את הנזק למראה ולסיים את הפרשה. במקרה הזה לא הייתי מכחיש מאחר ולא מדובר בעברת תעבורה(פלילי) כמו מהירות כאשר יש להוכיח מעבר לכל ספק סביר. מדובר בנזיקין כאשר הוכחה מעל ל51% מספיקה כדי לקבל גרסה, גרסה מול גרסה. -
שמאי יכול לאיים שהוא מוריד את הרכב מהכביש?@YKingsmart
כן עדיין יכול להוריד את הרכב.
הרי שמאות נעשתה לרכב ולא לבעל הרכב.
אך מדוע שלא תסביר לשמאי הראשון ‘‘שאתה לא מבין בשמאויות ותיקוני רכב’’?
תסביר לו ששכרת שרותיו של שמאי אחר שטיפל בדוח. מאחר ושמאי האחר אישר את הדוח מבחינתך הכל תקין.
מדוע שמאי הראשון כופה עליך את שרותיו? גם בקופת חולים יש אפשרות לדעה נוספת של רופא אחר ומותר להחליף רופא המטפל.
במידה ולשמאי הראשון יש דרישות, שאלות וטענות מדוע שלא יפנה ישירות לשמאי המטפל? -
לנפגע יש זכות לבחור את המוסך לתיקון?@רוכב-ומנהיג
בתביעות צד ג’ הניזוק יכול לבחור בכל מוסך וכל שמאי אשר חפץ ליבו. כמו כן בתביעות לפוליסה יש מספר מוסכי הסדר כדי לאפשר חופש בחירה.
לא ניתן לכפות על ניזוק לתקן במוסך מסויים מאחר ומדובר בטיב השרות. הרי ביננו לא כל המוסכים מבצעים עבודות פחחות וצבע באותה רמת מיומנות ואיכות.
תשלח לי תמונות הנזק ואגיד לך האם הצעת מחיר של מוסך צד ג’ סבירה.
במידה ורכבך לא ניזוק לא ממליץ לך להפעיל פוליסה מאחר וסכום הדרישה 2800 ש’‘ח בכל זאת נמוך מסכום ההשתתפות 3000 ש’'ח. כמובן העברת הכספים צריכה להיות בתמורה לחתימה על מכתב סילוק דרישה עכשווית ועתידית. -
ריח דלק לאחר תאונה@סים-שלום
ממליץ לך לתדלק FULL ולגשת למוסך מכונאות כדי לבדוק בליפט האם יש סימני נזילה. מדובר לא רק בריח אלא בבטיחות. במידה ויש נזילה קטנה בדיל סיגריה יכול להדליק את הרכב. -
אוטובוס נכנס בי מאחורה@רכבניק
ברגע שנהג עובר נתיב וגורם לנהג בנתיב שהוא עובר אליו ללחוץ על דוושת בלם הוא מבצע עבירת תנועה (מעבר לנתיב לא פנוי). על אחת כמה וכמה כאשר יש אור אדום ומובן שנהג בנתיב שאליו אתה עובר כבר מבצע בלימה.
תקנה 40 ‘‘לא יסטה נוהג רכב מנתיב נסיעתו אם עלול הדבר לגרום להפרעה או לסיכון’’ -
התייעצות בנושא אשמה בתאונה: אוטובוס שסטה לנתיב, סטייה לנתיב נגדי ומפגש עם אופנוע@אליהו-הת-ח
על זה שקטנוע נכנס בך אתה פטור מלשלם. אסור לעקוף מעבר לקו הפרדה רצוף.
אם היית נכנס ברכב או קטנוע שהיה בא ממול זה כבר סיפור אחר. -
רכב שנפגע בעת מלחמה כתוצאה מירי / רסיסים ועוד, ממי תובעים את הנזק?@טוסון
לעניין הדרישה.
כל מי שמפחד ולא רוצה שרכב שלו יהיה טוטלוס ממליץ טרם פניה למוסך לבדוק מחירון לפי מספר הרכב באפליקציה/אתר של יצחק לוי.
ע’'פ תקנות של משרד התחבורה רכב שניזוק מעל 60% יש להכריז עליו כטוטלוס. כלומר תחשבו עד 55-57% מערך הרכב וכך תדעו שניתן לתקן עד גובה נזק הזה. -
דיווח למשטרה על גניבה במקרה שהרכב לא חוזר מתיקון@מזדמן
מרגע שיש תלונה במשטרה משטרה יכולה לעצור את הרכב במעבר של המחסום וכך להחזיר לך את הרכב. לרכב יש איתורן? -
פגיעה בשטיפת רכבים!@MEM
ללא סרטון מדובר בגרסה מול גרסה. אישתך יכולה להעיד וכך לחזק.
כדי לדרוש פיצוי צריך להוכיח נזק. שמאות נחשבת להוכחת נזק.
אין מחלוקת שרכבך נכנס לשטיפה עם טמבון ויצא ללא טמבון, נכון?
תשלח תמונות, יש סימנים של תלישה, של תיקונים קודמים? -
עזרה דחופה (מקווה..)@טוס-לאט-סע-מהר
מגן וכנף להחלפה, צביעת שני חלקים. ללא נזק סמוי כמו כיוון פרונט, מתלה עקום.
נראה לי גם בכפר תיקון זה יעלה יותר מ 2000 ש’‘ח.
במידה והשתתפות שלך רק 2000 ש’'ח אז הרווח כולו שלך. אני מבין שמבאס לשלם השתתפות אך במקרה כזה כדאי. -
נכנסתי בפיקנטו@א.ב.
הדלת להחלפה, בנוסף צריך לתקן ולצבוע סף וכנף.
ללא מספר רכב לא יכול להגיד עלות הדלת.
בתיקון פרטי כדאי לך להשיג דלת לבנה וכך לחסוך צביעה(1300 ש’‘ח)
במידה ותתקן דרך הביטוח מאמין עלות התיקון תהיה סביב 6000/7000 ש’‘ח לפני מע’'מ.
