@טרנטע
נכון, נזק עד 5000 ש’‘ח לא נרשם כתביעה. הכוונה לכל הנזק כולל מע’‘מ, כולל שכ’'ט שמאי, כולל ירידת ערך במידה ושולמה.
-
עשיתי רורס ונכנסתי במישהו -
תאונה ואין ביטוח, אבל עם רכב משטרתי, ולנהג אין פרטים שלי.@טוסון
לא מצאתי את המילים ‘‘כל ביטוח חובה מבטח כל נהג’’. מצעתי בעל הרכב, בעל הפוליסה בכפוף לקיום סעיף 8 לפוליסה.
מה זה כל נהג? גנב הוא גם נהג, אך לא מבטחים גנבים כי הם לא קיבלו רשות לנהוג ברכב גנוב. -
שאלה על תאונה, ובקשה לשמאי טוב ולא יקר באיזור צפת@YKingsmart
במידה ועדיין רלוונטי תשלח לי תמונות למייל, בוא נראה במה מדובר. יוצא לי להגיע גם לצפת. -
תאונה ואין ביטוח, אבל עם רכב משטרתי, ולנהג אין פרטים שלי.@קלאטש
הבנתי, חשבתי שביטוח חובה של ליברה מבטח כל נהג כברירת מחדל. -
שאלה על תאונה, ובקשה לשמאי טוב ולא יקר באיזור צפת@נייטרון-חפשי
רוצה להתיחס לעניין שמאים שמקבלים שכ’‘ט רק בתנאי שתביעה מתקבלת(על בסיס ההצלחה). אני שומע על דבר כזה לראשונה ולא מכיר שמאים שעובדים בשיטה כזאת.
ראשית אסור לשמאים להיות שותפים למקרה, עלינו לשום את הנזק ולקבל על זה שכ’‘ט. אחרת שמאים הופכים לשותפים ומעוניינים בתוצאות השמאות וזה כשלעצמו פוסל שמאות. ביהמ’‘ש רואים בשיטת עבודה הנ’‘ל ששמאים יוזמים שמאויות סרק. חברות ביטוח שולחות גם חוקרים פרטיים כדי לברר האם שמאים עובדים בשיטות הנ’‘ל או מחזירים חלק משכ’‘ט כאשר תביעה מתקבלת חלקים או כאשר שכ’‘ט שמאי משולם חלקית ואז מפילים לשמאים האלו תיקים בביהמ’‘ש. נכון מותר לקבל צ’ק דחוי.
יחד עם זאת מה היגיון של שמאי לעבוד על בסיס הצלחה. הרי שמאי צריך לנסוע (ככלל בפקקים, לבזבז זמן, דלק) לצלם את הרכב, בדוחות תיקון לצלם פעמיים(לנסוע פעמיים), לכתוב חוות דעת, לשלם כסף על תוכנה(תוכנת שמאים מחייבים אותנו על תשלום קבוע לתיק) להכין חשבונית, לשלם מע’‘מ ואז להמתין האם התיק יצליח. השאלה מה זה הצליח? ביהמ’‘ש פסק חלוקת אחריות 20 80 זה הצליח? 50 50 זה הצליח? ואם לא יצליח אז צריך לבטל חשבונית, ומה עם המע’'מ שכבר שולם? -
שאלה על תאונה, ובקשה לשמאי טוב ולא יקר באיזור צפת@YKingsmart
שיחה מוקלטת זה מצויין. ניתן להשמיע אותה בביהמ’'ש. לא מאמין שזה יגיע עד לבית המשפט. עכשיו צריך שמאות ולהגיש דרישת תשלום. -
תאונה ואין ביטוח, אבל עם רכב משטרתי, ולנהג אין פרטים שלי.@אליהוא
תוכל לשלוח לפורום צילום ביטוח חובה של ליברה שמבטחת כל נהג כולל נהג צעיר? (תשחיר שמות ות’'ז) -
שמאות רכב - ליברה - אמינים?@דוד-100
מאחר ואח שלך לא אחראי לתאונה ואני מבין שהוא לא יתבע פוליסה שלו אזי הוא רשאי להביא כל שמאי( גם בתביעות לפוליסה הוא רשאי להביא כל שמאי) אח שלך גם לא חייב לתקן ויכול להגיש דו’‘ח גלובלי. אין נפקא מינה שצד ג’ מבוטח באותה חברת ביטוח. -
שמאות רכב - ליברה - אמינים?@דוד-100
תביעה לפוליסה או תביעת צד ג’? -
תיקון לרכב חשמלי MG5 אחרי תאונה קטנה@בעל-טוב
אני הייתי מחפש מוסך היבואן שהוא גם בהסדר אפילו שמוסך נמצא בעיר אחרת. גם שם סביר שתקבל רכב חליפי. לדעתי עדיף לטפל ברכב במוסך שעובד על ליין מסויים של מכוניות כמו יפניות או חשמליות או גרמניות. -
ביטוח של תאונה@מאיר
ככלל כל התאונות נכנסות למאגר סליקה של חברות הביטוח( למרות שראיתי מספר תאונות שלא נכנסו גם אחרי מספר שנים). מידע זה גלוי לכלל הציבור.
במאגר מצוין תאריך הנזק ולא תאריך הגשת התביעה או תאריך תשלום התביעה. גם בחישוב ערך הרכב אנחנו מתייחסים ליום התאונה.
למיטב ידיעתי חברות הביטוח כן בודקות עבר ביטוחי לפני הצעה/סגירה פוליסה חדשה או חידוש.
אך בשעת תשלום של מקרה ביטוח חברות הביטוח עורכות בדיקה חוזרת כולל תוקף רישיון נהיגה של הנהג ומי נהג ברכב והכל כדי לא לשלם או לשלם פחות.
מי שיודע שהוא אחראי לתאונה ורוצה לישון טוב בלילה ממליץ לא להסתיר.
יחד עם זאת אין מה לדווח על תאונה כאשר אתם לא הפעלתם פוליסה ולא תפעילו פוליסה, אתם תובעים צד ג’, אתם יודעים שאתם לא אחראים לתאונה אך בכל זאת ממתינים למשפט מאחר וצד ג’ מכחיש אחריות. -
תאונה ואין ביטוח, אבל עם רכב משטרתי, ולנהג אין פרטים שלי.@אליהוא
מדוע? הרי ייחודיות של הביטוח שכל נהג צעיר יכול להפעיל ביטוח. זה שיש הרבה מקרים ששוכחים להפעיל זה משהו אחר. -
תאונה, ביטוח,@ח.-ב.
מבאס אך מדובר באי שמירת מרחק, זכותו של הניזוק לבחור מוסך/שמאי. -
תאונה ואין ביטוח, אבל עם רכב משטרתי, ולנהג אין פרטים שלי.@טוסון
לאחר ברור עם קולגה שמתעסק רק עם נזקי גוף בתאונות דרכיך. במידה ובפוליסה רשומים נהגים מעל גיל מסויים אז כל נהג מתחת לגיל הנ’‘ל אינו מכוסה כמו כן אירוע תאונתי אינו מכוסה(נפגעים הולכי רגל). מה שכן במידה ונהג לא ידע שהוא לא מכוסה יש לו אפשרות לתבוע את קרנית. במידה ונהג ידע שהוא לא מכוסה אין לו זכות לתבוע את קרנית.
נהיגה ללא ביטוח חובה בהיבט תעבורתי דומה לנהיגה ללא טסט ברכב. תלוי כמה זמן נוהגים ללא ביטוח. סנקציות הן אזהרה, קנס, נקודות והזמנה לביהמ’'ש. -
תאונה ואין ביטוח, אבל עם רכב משטרתי, ולנהג אין פרטים שלי.@טוסון
תודה רבה על השאלה. אברר עם קולגה שמתעסק עם נזקי גוף תאונות דרכים ואחזיר תשובה. -
תאונה ואין ביטוח, אבל עם רכב משטרתי, ולנהג אין פרטים שלי.@גיל
דעתי שמה שמעניין את השוטר שיתקנו לו מראה.
במידה ואין ביטוח אז לשלם באופן פרטי את הנזק למראה ולסיים את הפרשה. במקרה הזה לא הייתי מכחיש מאחר ולא מדובר בעברת תעבורה(פלילי) כמו מהירות כאשר יש להוכיח מעבר לכל ספק סביר. מדובר בנזיקין כאשר הוכחה מעל ל51% מספיקה כדי לקבל גרסה, גרסה מול גרסה. -
שמאות ''ניתוק קשר סיבתי''@פתוח-לשמוע
לא הייתי אומר שאכלת אותה. במצב הקיים המקרה שלך לא מספיק חזק כדי לטפל בו על בסיס הצלחה, על כן תוכל לתבוע בביהמ’'ש לתביעות קטנות. -
שמאות ''ניתוק קשר סיבתי''@פתוח-לשמוע
כמה זמן לאחר התאונה הוא בדק את הרכב לראשונה?
שיכין נספח לשמאות או ירשום בהערות ש’‘הרכב נבדק לראשונה בתאריך מסויים ובפעם שניה בתאריך אחר עקב תקלה בתמונות ובמועד בדיקה השניה מצבו של הרכב לא השתנה’'. -
נכנסתי בפיקנטו@א.ב.
הדלת להחלפה, בנוסף צריך לתקן ולצבוע סף וכנף.
ללא מספר רכב לא יכול להגיד עלות הדלת.
בתיקון פרטי כדאי לך להשיג דלת לבנה וכך לחסוך צביעה(1300 ש’‘ח)
במידה ותתקן דרך הביטוח מאמין עלות התיקון תהיה סביב 6000/7000 ש’‘ח לפני מע’'מ. -
שמאות ''ניתוק קשר סיבתי''@אושר-מתקרב
לפעמים כן נחשבת. אך מאחר ומוסך הוא צד המעוניין בתיקון הצעת מחיר מהמוסך נחשבת לפחות אמינה לעומת חוות דעת שמאי.
לא הייתי בונה דרישה או תביעה על הצעת תיקון. גם לא לשכוח, שמאות היא ‘‘בחינם’’ מאחר והמזיק צריך להחזיר את שכ’'ט שמאי של הניזוק.
