@יהודה7
לבניתיים תודיע לסוכנות בכתב על ביטול העסקה.
אם יש לך תיעוד שכבר ביקשת לבטל אז תשמור אותו.
תשלח למייל זיכרון דברים ורישיון רכב B7722088@GMAIL.COM
-
עזרה דחופה מנוע מוציא עשן לבן-אפור -
שאלה למבינים כמה יעלה ללתקן נזק@קיה-פיקנטו
מדובר באומדן לא מחייב ללא נזקים סמויים.
עבודות פחחות: פו’‘ה כנף, פו’‘ה מגן קד’, יישור מכסה מנוע 2100 ש’‘ח
עבודות צבע: כנף, מגן, מכסה מנוע 3900 ש’‘ח
חלפים מגן קד’, ניקלים, פנס ראשי, כנף קד’ ניתן להשתמש בחלפים משומשים או חליפיים במידה ויש.
בגדול נזק מתחיל ב10000 ש’‘ח לפני מע’'מ במידה ומתקנים עם חלפים משומשים. -
החלפת/תיקון טמבון יונדאי I800@MEM
טמבון נועד ‘‘לעבוד’’ ולהיות גמיש. סדק מתוקן עלול להיפתח לאחר לחיצה הבא על הטמבון. על כן במקרים של שברים או סדקים יש לאשר טמבון להחלפה. -
עזרה בהערכת חומרת נזק ממכה@איש-גמזו
קודם כל להוריד בכסף.
לא מאמין שתהיה בעיה בטסט. אך יש תקנה שאוסרת על בליטות שיכולות לסכן. לדוגמה במגן קרוע יכול להיתפס ולהיקרע בגד של הולך רגל. כלומר רכב צריך להיות ‘‘חלק’’. -
תאונה קטנה האם יתכן הנזק שהנפגע טוען לו?@YOLEVI
מתנצל נכנסתי מאוחר על כן לא מצליח לפתוח את התמונות. במידה וזה עדיין רלוונטי תרענן תמונות ואסתכל.
לכל מי שיש לו עניין דחוף תשלחו תמונות ישירות לווטסאפ, מייל או תתקשרו. -
שמאי יכול לאיים שהוא מוריד את הרכב מהכביש?@איש-פשוט-מאוד
אתה יכול להתלונן למפקח על שמאים במשרד התחבורה ו/או לאגוד השמאים (במידה והוא חבר באיגוד). -
שמאות ''ניתוק קשר סיבתי''@אושר-מתקרב
לפעמים כן נחשבת. אך מאחר ומוסך הוא צד המעוניין בתיקון הצעת מחיר מהמוסך נחשבת לפחות אמינה לעומת חוות דעת שמאי.
לא הייתי בונה דרישה או תביעה על הצעת תיקון. גם לא לשכוח, שמאות היא ‘‘בחינם’’ מאחר והמזיק צריך להחזיר את שכ’'ט שמאי של הניזוק. -
2,500₪ על שריטה קטנה באוטו - חברת השכרה@אדון-עולם
תשלח תמונות אלי למייל בוא נראה במה מדובר. מדובר על דרישת דמי השתתפות קבועים מראש? -
שאלה על תאונה, ובקשה לשמאי טוב ולא יקר באיזור צפת@YKingsmart
שיחה מוקלטת זה מצויין. ניתן להשמיע אותה בביהמ’'ש. לא מאמין שזה יגיע עד לבית המשפט. עכשיו צריך שמאות ולהגיש דרישת תשלום. -
לנפגע יש זכות לבחור את המוסך לתיקון?@רוכב-ומנהיג
הניזוק לא צריך לתאם תיקון עם המזיק.
במידה והרכב תוקן ללא שמאות ניתן לנסות לדחות דרישת תשלום בטענה שמוסך הוא גורם המעוניין בתיקון, על כן לא ניתן לסמוך על חשבונית תיקון בלבד. -
ריח דלק לאחר תאונה@סים-שלום
יכול להיות שיש קשר, יכול להיות שמדובר בצירוף מקרים.
מחר לאחר שתבדוק את הרכב בליפט תספר לנו מה ראית(תשלח גם תמונות) ואז נדון. תעדכן. -
אשתי עשתה תאונה שרק אני הבעל הוא בעל הפוליסה בלבד מה עושים ?@יעקב-b
איך אירעה התאונה? אולי אישתך לא אשמה וניתן לתבוע את הצד ג’ או לכל הפחות לטעון על חלוקת אחריות. -
תאונת שרשרת אני האמצעי@מענדל.
תראה כאן אין מחלוקת לעניין האחריות מאחר ואתה מודה שפגעת ברכב לפניך.
יש מחלוקת לעניין גובה הנזק. כאן העניין מסתבך מאחר ומדובר בשאלה של מומחיות. רק מומחה יכול לקבוע את גובה הנזק ו/או להפריד נזקים.
כלומר במידה אפילו יש לך עדים או מצלמה שמתעדים נזק ראשוני ‘‘זניח’’ פרוצדורלי זה בלתי אפשרי להעריך את הנזק הראשוני מאחר ושמאי צריך לראות את הנזק פיזי. במקרה שלך אחרי מספר שניות נזק ראשוני נבלע ע’'י נזק של מכה שניה הגדולה יותר.
מאחר ואין מחלוקת לעניין האחריות רואים שאתה גרמת לכל הנזק. -
אוטובוס פגע בי, מה עכשיו?@aiib
כשלעצמה הפניה לתיקון במוסך נחשבת כי קבלת אחריות. מכאן אתה חופשי לפעול כרצונך: תיקון בכל מוסך שאתה חפץ כולל מורשה של היבואן או דוח גלובלי. -
עבירת תנועה לנהג חדש - מי מכיר עו"ד טוב וזול@חיים-ברזל
אם כך אז צריך להתייעץ עם עו’'ד שעוסק בתעבורה. או חבר צריך להיזכר אולי באותו יום הוא נתן לנהוג ברכב למישהו שנקודות כבר לא חשובות לו. -
משאית -זבל פגעה בי@חצי-קלאטש
עדים לתאונה זה מצויין, תבקש מהם תיעוד. רכב חונה זה גם לטובתך. מכאן תבחר האם לתקן ולדרוש שיפוי או לדרוש ע’'פ דוח גלובלי. איפה הרכב נמצא? -
אני צריך אישור בלמים?@טוסון
צריך, כי לרגע העברת הטסט הרכב בן 16. -
משאית ששרטה אותי בחניה@רכבניק
הכוונה במידה ואתה מתקן במוסך צד ג’ או כל מוסך אחר שתיקון יהיה כולל שמאות. יש מקרים כאשר צד ג’ מתקנים ללא דוח שמאי ואז זה יכול להסתבך מאחר ומוסך המתקן כדי להוזיל תיקון לצד ג’ מתחיל לתקן/ליישר חלקים שהיה צורך בהחלפתם. -
בג''ץ קיזוזים@נייטרון-חפשי
עזוב אנחנו לא בשטחים. מחירי שכר, השכירות, ארנונה, חלפים הם שונים לגמרי. אין מה להתחרות עם השטחים. בטוח שמוסכים בארץ לא יעבדו בשכר של שטחים. אך כן יעבדו בשכר מופחת מאשר מה ששמאים רושמים בדוחות בתנאי שתשלם בגמר התיקון ולא שותף 90 ולא תבקש רכב חליפי. ללא רווח על חלפים מוסכים בארץ לא יכולים להתקיים, אלא יעלו מחירי עבודות.
אני רואה במתווה קיזוזים ‘‘הכנה’’ לשוד ציבורי בעתיד הרחוק יותר. לאחר אישור מתווה הקיזוזים מספר מוסכים שלא בהסדר יסגרו. לאחר מכן כאשר כבר לא תהיה תחרות וישארו לרוב מוסכי הסדר כבר יהיה ניתן לשלוט בשוק המוסכים.
מחירי החלפים לא נקבעים ע’‘י שמאי אלא ע’'י יבואן/סוחר חלפים ממנו מוסך רכש את החלפים. אסור לשמאי להשפיע על מוסך היכן לרכוש את החלפים.
החגיגה של שמאים מהרשימה היא בכמויות העבודה גדולים במחירי עלות. -
בג''ץ קיזוזים@נייטרון-חפשי
מסכים איתך ששוק החלפים של חלקי פחחות מנופח בהגזמה.
על שמאים צריך לפקח משרד התחבורה (למיטב ידיעתי רק מפקח אחד על כל השמאים בארץ).
לעניין ‘‘הנתק’’ בין מוסך ושמאי כך היה אמור להיות ועדיין יש במתכונת מצומצמת. השמאי צריך לערוך שמאות הוגנת וישרה כדי לעמוד באמות מידה המקצועיות. מאחר ושמאים שלא ברשימה אינם תלוים בחסדם של חברות הביטוח ומוסכי הסדר, בפועל יוצא שרק שמאים שלא ברשימות יכולים להגן על האינטרסים של הלקוח וכן מסוגלים לשמור על ‘‘הנתק’’. רק שציבור צריך לגלות מודעות ולדעת את זכויותיו שניתן להשתמש בשרותיו של שמאי שלא ברשימות, ששמאות הזאת תקפה וחברת הביטוח צריכה לכבד אותה ולהחזיר את התשלום על השמאות הזאת.
לעניין איגוד המוסכים שהוא גוף מקצועי. בעיני ביהמ’‘ש איגוד המוסכים הוא גוף המקצועי אך לכוארה האגוד פועל לטובת האינטרסים של מוסכים בלבד לעומת הרגולטור שפועל לטובת האינטרסים של כלל הציבורר. על כן ביהמ’'ש מקבל את עמדתו של הרגולטור/הרשות.
