@עבד-נאמן משום מה רק עכשיו ראיתי את הסקירה הזו.
אני מסיר את הכובע והסוודר! אחד הפוסטים המושקעים והמועילים ביותר!
בעבר היה לי חלום לכתוב דבר כזה, אבל נשאר בגדר חלום כי לא היו לי 10 שעות פנויות לזה, וגם אם כן היו - לא היה לי את כל הידע המפורט הזה.
יישר כח!
ואני אחד שקמצן מאוד במחמאות לקולגות, וקמצן באופן כללי…
@קיהסיד לדעתי מוסכניק, חד משמעית.
בדיקת מכון לא תעזור לך. יהיה כתוב “שמן כהה, בלאי דיסקיות, לבדוק תצרוכת שמן בנסיעה”, מה יעזור לך?
מוסכניק יגיד לך פשוט “אבאלה, יש לך כאן נזילה, כאן משולש להחליף, וכאן צלחות, וזה יעלה כך וכך”.
מישהו שכותב המון על המון נושאים, שהמשותף לכולם הוא קידום מכירות של האתר שלו וכל מה שהוא משווק שם. [ובכתבה הזו גופא הוא מצהיר על עצמו במפורש שהוא משקר במצח נחושה בשביל בצע כסף].
חוץ מזה אין שום חידוש ב"כתבה" הזו. השוואת מחירים בסיסית שכל אחד אמור להבין לבד שצריך לעשות.
@MEM עדיין לא הבנתי את ההגיון.
למה אם חסמת מישהו “רק לדקה”, ובגללך הוא פספס את האוטובוס הבא, והיה צריך להמתין חצי שעה, ובגללו שלושת הילדים שלו חיכו רעבים ליד הדלת הנעולה, והוא היה צריך להוסיף 50 ש"ח למטפלת על האיחור + לספוג את העצבים הצודקים שלה, [ומשם הלאה לילדים הרעבים של המטפלת עצמה, וכו’] וכל זה כפול עשרות אנשים, למה זה פחות גרוע מלהזיק לנכה?
למה המילים “פשע כללי” משמשות אותך לקולא ולא לחומרא?
זה פשוט מאוד, הוא היה מונית כנראה, יש המון מוניות כאלו.
וזה לא נכון שהוא גמר קריירה, אם הוא אכן היה מטופל טוב יש לו עוד איזה מאה אלף לפניו, אבל ארבעים אלף הוא באמת כבר לא שווה.
א. הצ"ג שלי עד מלש"ח - הוא טען לי שיתכן ויהיו בעיות מאחר והשווי המלא של הרכב הוא 1.150.000 [רכב דנדש…] - זה נכון או שלהד"ם כי מתסכלים רק על שווי הנזק ולא הרכב.
תנוח תנוח, לא תצטרך שקל מעבר להשתתפות עצמית. והמקום ימלא חסרונך בשפע רב כהנה וכהנה.
גם במקרה שהוא ימצא שמאי מושחת שיוריד אותו מהכביש טוטאלוס, עדיין השווי של הגופה לחלקים הוא כמה מאות אלפים, מה שאומר שהנזק הוא הרבה פחות ממליון.
ומעשה שאולי היה, שמועה ששמעתי לא יודע כמה אמין, באחד שגמר פורשה פאנאראמה ששווה קצת יותר מהבמוו הנ"ל, והביטוח שלו כיסה את זה מהאי טעמא. המנוע שלה לפירוק לבד היה שווה כמעט חצי מליון שקל…
מאוד פשוט, פתח את הדלת האחורית שמאחורי הנהג, תרים טיפה את המושב, ואז שלוף משם את הפלסטיק שבו אתה רואה את החורים של הפילטר. [לפעמים יש שם בורג, אבל בדרך כלל לא].
ממנו תנתק את הפילטר העגול [קליפסים פשוטים] ודפוק אותו על הרצפה כהוגן. אם זה לא עוזר תנסה להוציא גושי אבק מבין החריצים, ולא יזיק גם לקחת אותו הביתה למקלחת [הוא לא נוהג איסור בתשעת הימים…] אבל לייבש היטב [כלומר שתי דקות בשמש של היום].
הודלף לי על ידי יודעי דבר שבנהיגה באוטובן בגרמניה הרכב נשאר יציב אבל רעשי רוח חזקים מתגברים באזור ה-140 קמ"ש באופן ממש מטריד.
טוב, זה חזק מדי וחבל שיתבזבז על מי שלא מכיר.
ידידנו התכוון לספר לנו משהו שקורה כשהרכב מגיע ל140 קמ"ש, רק מה הבעיותה? שבארצנו הקדושה אין כביש בו מותר לנסוע במהירות כזו. וכמובן לא ייתכן שהוא עצמו יעיד על עצמו בפרהסיה שהוא עבר על החוק חלילה. לכן הוא היה צריך לחפש מישהו, שהיה בגרמניה, בכביש המהיר המפורסם שאין בו הגבלת מהירות [כלומר יש, אבל הגבלת מינימום של 120 קמ"ש], ושם נבדק הענין…
@ברי-קלמנוביץ כל רכב זה שונה מחבירו, אבל @מיישה כתב מדריכים במתמחים על כמה רכבים.
בכל מקרה, הנושא הוא לא מדריך או לא, הנושא הוא האם יש לך “ידיים” בשביל זה או לא.
@אברך-פשוט הנושא של השכרה בשחור נטחן כאן רבות, ומשום מה הוא מוציא מהרבה אנשים אמירות קיצוניות.
מבחינה חוקית יש את החוקרים של הביטוח וכו’, אבל כל עוד הם לא הצליחו להוכיח הוכחה קבילה משפטית שזו היתה השכרה, הם יתחייבו לשלם. [והאמת היא שלא כל כך קשה להוכיח].
ומבחינה הלכתית, יש רבנים שאוסרים מכל וכל, ויש כאלה שמתירים באופן של תנאי כנ"ל, ורק כאשר זו השכרה של הרכב הפרטי למטרות כיסוי הוצאות בלאי ולא למי שמחזיק רכבים המיועדים להשכרה.
הסברא בזה היא שכמו שאתה משלם על הדלק שזה ודאי מותר, אתה משלם גם על הבלאי של הטיפולים וכו’, ואת הטירחה של ללכת ולטפל אתה יכול לתמחר כרצונך, או לקחת לפי מחיר של טיפול בחברה.
וגם בזה, כמו בכל נושא הלכתי - כל אחד ישאל את רבותיו שלו. והפורום אינו המקום לדון בשיטות אלו.
@מושמוש בפלסטיק למטה, במקום של הרגליים של הנוסע מאחורי הנהג, תראה את הרשת של הפילטר, תרים את המושבים, תפרק בזהירות את הפלסטיק, ממנו תוציא את הפילטר העגול, תראה המון אבק על הרשת, דפוק אותו היטב, אם זו רשת ברזל אפשר גם לשטוף, [להוציא לדוגמא קורולה סטיישן שזה פילטר נייר שאסור להרטיב!] וכשהיא נקייה לגמרי תחזיר.
שים לב בעת הפירוק איך הכל יושב כדי שתוכל להחזיר בקלות.
בהצלחה.
המלצה: פעם הבאה שאתה בונה רשימת קישורים מושקעת כזו, עדיף שכל קישור יוביל ישירות למערכת האוניברסלית של אותה חנות, ולא לחנות עצמה, כך יהיה אשר בכל סייל למצוא בקלות את הכי זול.
שכויח!
מסלול בית שמש-דיר קדיס המוצע במפת גוגל, נראה ארוך לחינם ממש, ועובר דרך יישובי-שנאה רבים, במקום לפנות ימינה בצומת מוקדם שבסמוך. מה הסיבה?
ראיתי, לא יודע מה המסלול הזה יותר, מטומטם או מסוכן.
זה כמו לגרד באוזן ימין עם יד שמאל מאחורי הראש, אבל עם סכין שפיץ חדה.
סע כמו בנאדם, מיד אחרי המחסום של מודיעין עילית ימינה. דקה אתה אצלו.
הייתי אצלו כמה פעמים, אחד המוסכים הכי טובים שם, כמובן עם הכללים הרגילים שלא להשאיר רכב בלי השגחה [אם הרכב על הליפט ואתה יוצא דקה למכולת ליד לא נורא, אבל לא עשר דקות…] ולא להשאיר רכב מונע אפילו כדי אמירת “שלום עליך רכבי”, כי אז זה שלום ולא להתראות…
הכוונה לא לקום ממושב הנהג עם רכב מונע! לחבר שלי נגנב תוך כדי שהוא נשען עליו.