דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • פנייה למנהל הפורום
כיווץ
☰
לוגו
  • דף הבית
  • מבחני רכב
  • חדשות רכב
  • מדריך למשתמש
  • ...
  • יצירת קשר
  • פרסם אצלנו
  • ×
      EBAE

      EBA

      @EBA
      מאסטר
      אודות
      פוסטים
      4.0k
      נושאים
      132
      שיתופים
      0
      קבוצות
      2
      עוקבים
      18
      עוקב אחרי
      1

      פוסטים

      פוסטים אחרונים הגבוה ביותר שנוי במחלוקת

      • כשהרכב הופך לתנור חימום
        EBAE EBA

        @חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

        במקרה של תפילין כדאי לשים אותם בתא מטען?

        לא!

        והאם זה ככה בכל סוגי העטיפות לתפילין עור/בד/דמוי עור? הרי יש 2/3 כיסויים לפחות

        לא משנה, זה בתוך תנור, לא משנה העטיפות.

        מדברים רכב

      • מצלמת רוורס
        EBAE EBA

        @תודה-לבורא-עולם-0 כתב במצלמת רוורס:

        מצלמה ומסך ב-700 ש"ח בכפר???
        אל תתפוס אותי על המילה אבל נראה לי סחיטה, במחיר כזה לא צריך כפר.

        זה בדיוק המחיר שם, אולי טיפונת פחות, אבל כמובן למולטימדיה דפוקה לעילא ולעילא, וכבר היום אצלי לא אחד ולא שניים [ולא עשרה…] שעשו בכפר ובאו אליי אח"כ להחליף למשהו נורמלי.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • כשהרכב הופך לתנור חימום
        EBAE EBA

        העירו לי להוסיף עוד משהו חשוב שמשום מה פספסתי: הדבר החשוב ביותר לא להשאיר ברכב [אחרי ילדים…] הוא כמובן התפילין! אומרים שתפילין ששהו חצי שעה בלבד ברכב בשמש, איבדו את חזקת הכשרות שלהן וטעונות בדיקה, וקשה מאוד להתיר לברך עליהן!
        וזה גם הגיוני מאוד, כי הדיו של התפילין הוא טבעי לגמרי, וסביר להניח שהוא נמרח בחום. ה"י.

        מדברים רכב

      • חידושים מענינים בעולם הרכב
        EBAE EBA

        @מאיר-ג כתב בחידושים מענינים בעולם הרכב:

        מה זה המעלות המטורפות שרשומות שם?

        פספסת את הנקודה, תרתי משמע…

        חחח 485 מעלות הרכב עצמו כבר היה נמס מזמן

        מדברים רכב

      • כשהרכב הופך לתנור חימום
        EBAE EBA

        לא, אני לא הולך לדבר על סכנת השארת ילדים ברכב, יש לזה ב"ה כבר מספיק מודעות, לצערנו מודעות שהחודרה היטב באמצעות אסונות, ובכל מקרה, באותו רגע שמישהו - על כל שונאי ישראל - ישכח את הילד שלו ברכב, לא המאמר כאן הוא מה שיעזור.

        להלן ננסה להסביר את התהליך שגורם לרכב להתחמם, ומה הפתרונות החלקיים שאפשר לעשות. הפתרונות תמיד יהיה חלקיים, כי לא משנה מה תעשו - רכב בקיץ הישראלי, לא משנה איזה צבע, חלונות שחורים, פתוחים או סגורים, עם וילון או בלי - יהיה חםםםם [איפה האימוג’י הזה של פרצוף אדום מזיע?]

        ובכן, השמש חודרת דרך הזכוכית בגלי קרינה קצרים, שאין להם בעיה לחדור דרך הזכוכית. מהקרינה הזו מתחממים החלקים הכהים ברכב, כמו הדשבורד והמושבים, והם אלו שמחממים ומבשלים את האוויר, אבל הם עושים זאת בקרינת גלי אורך [אינפרא אדום] שאינם יכולים לצאת דרך הזכוכית. התוצאה היא מלכודת חום, כלומר חום שרק נכנס ועולה ולא יכול לצאת.

        מכירים את זה שאחרי כמה שעות שהרכב חנה בשמש, אתם פותחים אותו ומרגישים שהוא זה שמחמם כעת את כדור הארץ בעצמו? אתם צודקים. גם אם הטמפרטורה בחוץ היא 35 מעלות, הטמפרטורה בתוך הרכב יכולה להגיע ל60 עד 70 מעלות, והחלקים שספגו את הקרינה הישירה כדוגמת הדשבורד, יכולים להגיע גם לשמונים מעלות ויותר, שזו ממש סכנת כוויה.

        האם זה נכון שזה תלוי בצבע הרכב? כן, אבל לא ממש דרמטי כמו שחושבים, רכב שחור יתחמם כחמש עד עשר מעלות יותר מרכב לבן ביום ממוצע של קיץ חם. משמעותי, אבל לא בשביל זה לבחור רכב אחר.

        להשאיר חלון עם סדק פתוח, עוזר? כן, אבל מעט מאוד. כמו שהסברתי התנור העיקרי שמבשל את הרכב הוא המאסה של החלקים הכהים בו שאוגרים חום רב, ולאו דווקא האוויר שבתוכו. גם אם יתחלף קצת אוויר דרך החלונות הללו, הוא מהר מאוד יתחמם גם הוא בחזרה. זה יכול להועיל רק במקרה של מקום עם רוח חזקה במקביל לחום השמש. או במקרה שהשארתם ממש חצי חלון פתוח, שזה יכול לגרום שהרכב יתקרר לגמרי, מהמזגן שהגנב ימהר להפעיל לעצמו.
        למעיישה אני כן משאיר סדק, כי פסיכולוגית מרגיש לי שזה כן מועיל.

        מה כן עוזר משמעותית? מגן שמשה איכותי, שזורק בחזרה את קרינת השמש. זה מה שיכול להוריד דרמטית את החום בתוך הרכב בעשרות מעלות. ולא לשכוח את שאר החלונות, לעשות אותם כהים או לארגן להם כיסוי כלשהו.

        האם להשאיר את הוויז ברכב? חד משמעית לא. גם המקום הקר ביותר ברכב יעבור בקלות את ה50 מעלות, וסוללת ליתיום מתחילה להרגיש רע כבר ב45 מעלות, וב60 מעלות היא יכולה כבר ממש להנתפח וגם להתלקח.

        האם יש מקום בטוח ברכב? לא, המקום הכי פחות חם הוא איפשהו מתחת למושב, שזה גם נמוך יותר [האוויר החם עולה למעלה] וגם מוגן מקרינת שמש ישירה, אבל זה עדיין חם מאוד, ויכול להרוס את הסוללה בוודאות.
        וכאן המקום לנפץ מיתוס: אם בכל זאת החלטתם להשאיר מכשיר כלשהו ברכב, אז לא בתא הכפפות!! זהו אחד המקומות הרותחים ביותר בדרך כלל, בהיותו מתחת הדשבורד שחוטף את מירב הקרניים בכינון ישיר.

        מכשירים אחרים נטולי סוללה, זה תלוי האם הם מיועדים לרכב כמו מולטימדיה או קופסת אנדרואיד שיכולים בהחלט להישאר שם, או סתם מכשירים אלקטרוניים שעדיין רגישים לרמות כאלו של חום.

        מדברים רכב

      • התבלבלתי לחלוטין יאריס/אוריס/קורולה תכנסו לעזור
        EBAE EBA

        @עוד-אחד-שמבין כתב בהתבלבלתי לחלוטין יאריס/אוריס/קורולה תכנסו לעזור:

        ויש לי הצעה של קורולה סטיישן עם 145 ק"מ 2021 ב65 אלף

        לך על זה, במחירים של היום זה פצצה.

        עסקאות רכב

      • התבלבלתי לחלוטין יאריס/אוריס/קורולה תכנסו לעזור
        EBAE EBA

        @עוד-אחד-שמבין אם התקציב שלך מגיע ל60, חד משמעית שווה לך ללכת על קורולה סטיישן ולא על אוריס. [את היאריס אני לא מכניס למשוואה, זה רכב אחר לגמרי שנועד לאנשים אחרים לגמרי ואי אפשר להשוות אותו לשני אלו].
        למרות שקורולה במחיר כזה תגיע לאזור 250 ק"מ, זה עדיין עדיף מאוריס 16-17 עם פחות מ200, כי יש לך שקט מוחלט מחשש של סוללה, [אורך חיי סוללה נובע גם מהגיל ולא דווקא מהק"מ, וגם אחריות היא לא אינסופית, והיא גם עולה הרבה כסף היום]. וגם הרכב עצמו חזק וחסכוני משמעותית.

        עריכה: אני רואה שהמחירים של הקורולה סטיישן עלו לאחרונה, ואם תרצה אותה בפחות מ300 ק"מ תצטרך להוסיף קצת כסף או להמתין למשהו יותר טוב שיבוא.

        עסקאות רכב

      • מולטימדיה וריפודים לקורולה סטיישן
        EBAE EBA

        @פתוח-לשמוע כתב במולטימדיה וריפודים לקורולה סטיישן:

        כל התצוגות יהיו לך לא תפסיד כלום

        וגם עוד כמה שלא היו במקורית, למשל לחץ אוויר בצמיגים.

        פורום מולטימדיה ומצלמות דרך

      • משתמשי "רכבים זה לזה" תתחדשו!!!
        EBAE EBA

        @מאיר כתב במשתמשי "רכבים זה לזה" תתחדשו!!!:

        אבל מביא רק דוגמאות שלך…

        תבדוק שוב את שלושת הדוגמאות שהבאתי, אני מניח שתופתע…

        הודעות המערכת

      • מולטימדיה וויז
        EBAE EBA

        @אליהו-בן-יוסף אם זה אנדרואיד 7 ומעלה אפשר להתקין גרסה ישנה של וויז, אם זה אנדרואיד 5 ומטה אפשר להתקין את המולטימדיה בפח הקרוב.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • משתמשי "רכבים זה לזה" תתחדשו!!!
        EBAE EBA

        @מאיר צ’מע, כמו שראית, הקשיש השמרן שבי לא אוהב שינויים, אבל השינוי האחרון הוא באמת מרשים. זה נראה כמו אתר יוקרתי ממש, שבעצם זה מה שזה.

        רק הערה אחת קטנטנטנה ממש פיצפונת: למה יש שם רק מאמרים שלך? מה עם למשל מדריך כזה או כזה? וממש לא אכפת לי שלידו יהיה גם כזה…

        הודעות המערכת

      • משתמשי "רכבים זה לזה" תתחדשו!!!
        EBAE EBA

        @מאיר כתב במשתמשי "רכבים זה לזה" תתחדשו!!!:

        וזו גם הזדמנות לעצור לרגע ולהודות. תודה לכל אחד מכם שלקח חלק במסע המיוחד הזה – למנהלים, לסיירת הפיקוח, לכותבים, למומחים, ולכל חברי הקהילה שמשקיעים מזמנם, מניסיונם ומידיעותיהם כדי לסייע לאחרים.

        בבקשה, על לא דבר.

        @מאיר כתב במשתמשי "רכבים זה לזה" תתחדשו!!!:

        והכול באווירה של כבוד, אחווה ורצון אמיתי להיטיב עם הזולת.

        והכי חשוב, הומור! בלי זה אין לי מה לחפש פה! טוב, כמעט…

        את מופע החגיגות המיוחד כנראה כבר ראיתם

        ראיתי, והתרגשתי היטב היטב, ועכשיו בחייאת איך אפשר לבטל את זה?
        אני נכנס לפורום עשרות פעמים ביום [כשאני עובר כרטיסיות וזה מתרענן לי אוטומטית ואכמ"ל] והלב שלי לא עומד בהתרגשות לראות את זה בכל פעם מחדש.

        הודעות המערכת

      • לתועלת הציבור הטרמפיאדה הקהילתית
        EBAE EBA

        @סאנגיונג כתב בלתועלת הציבור הטרמפיאדה הקהילתית:

        אפשר גם משלוחים ונסיעות בתשלום

        בעיה חוקית אנושה.

        שאר נושאים

      • מה עושים עם המכס
        EBAE EBA

        @חיימנה תודה על העדכון אני עברתי 700 מדורי גיהנום וכסף עדיין לא ראיתי. “הראיות שהעלית אינן תקפות”.

        שאר נושאים

      • שרשור מערכת מולטימדיה לכל רכב
        EBAE EBA

        @טידה יש לך במדריך הנ"ל שבו הגבת קודם בטעות.

        פורום מולטימדיה ומצלמות דרך

      • רגע לפני שתבקש קישור למולטימדיה לרכב שלך - רשימת קישורים עדכנית
        EBAE EBA

        @aiib צריך כבל, אבל את הסוג הזול יותר, בלי הקופסה השחורה שנקראת קנבס.

        במולטימדיה בחרת את הנכון [או את זה או TS18], לע"ע אי אפשר להתחמק מהמכס.

        וזו פעם אחרונה שאני עונה לך בשרשור הזה, זה לא המקום…

        הדרכות וטיפים - מולטימדיה ומצלמות דרך

      • רגע לפני שתבקש קישור למולטימדיה לרכב שלך - רשימת קישורים עדכנית
        EBAE EBA

        @aiib כתב ברגע לפני שתבקש קישור למולטימדיה לרכב שלך - רשימת קישורים עדכנית:

        לא ראיתי שיש התייחסות לקנבוס באאוטלנדר, זה אומר שאין צורך?

        ב2013 ודאי שלא.

        איפה אני בוחר את זה?

        בדרך כלל כתוב, או שתראה ל הצורה של הפאנל.

        הדרכות וטיפים - מולטימדיה ומצלמות דרך

      • המולטימדיה עובדת חלקית יש למישהו פתרון ?
        EBAE EBA

        @יחצ-המקצוען כל הכבוד. ככה שואלים שאלה.
        יש כאלה שהיו שואלים “מסך שחור, מה עושים??? דחווווף!”

        פורום מולטימדיה ומצלמות דרך

      • רגע לפני שתבקש קישור למולטימדיה לרכב שלך - רשימת קישורים עדכנית
        EBAE EBA

        @aiib מה שציטטת כאן זה קנבס של טויוטה בכלל… תקנה בדיוק מה שכתוב במדריך.
        LHD הכוונה שההגה בצד שמאל, כמו המכוניות בארץ. ולא RHD שזה הגה ימני כמו באנגליה.

        הדרכות וטיפים - מולטימדיה ומצלמות דרך

      • בקשת עזרה | פנצ'ריה מומלצת באיזור מודיעין עילית
        EBAE EBA

        @מיכאלוש כתב במנצריה מומלצת איזור מודיעין עילית:

        באיזור זול סטוק

        לא. הוא ליד נטו חיסכון בכיכר רש"י/רמב"ן.

        טיפולים, אחזקה ותקלות
      • 1 / 1
      • התחברות

      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
      • פוסט ראשון
        פוסט אחרון
      0
      • דף הבית
      • תקנון הפורום
      • מילון מושגים המלא
      • המדריך המלא למשתמש
      • פוסטים אחרונים
      • משתמשים
      • חיפוש גוגל בפורום
      • פנייה למנהל הפורום