כשהרכב הופך לתנור חימום
-
העירו לי להוסיף עוד משהו חשוב שמשום מה פספסתי: הדבר החשוב ביותר לא להשאיר ברכב [אחרי ילדים…] הוא כמובן התפילין! אומרים שתפילין ששהו חצי שעה בלבד ברכב בשמש, איבדו את חזקת הכשרות שלהן וטעונות בדיקה, וקשה מאוד להתיר לברך עליהן!
וזה גם הגיוני מאוד, כי הדיו של התפילין הוא טבעי לגמרי, וסביר להניח שהוא נמרח בחום. ה"י.@EBA כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
העירו לי להוסיף עוד משהו חשוב שמשום מה פספסתי: הדבר החשוב ביותר לא להשאיר ברכב [אחרי ילדים…] הוא כמובן התפילין! אומרים שתפילין ששהו חצי שעה בלבד ברכב בשמש, איבדו את חזקת הכשרות שלהן וטעונות בדיקה, וקשה מאוד להתיר לברך עליהן!
וזה גם הגיוני מאוד, כי הדיו של התפילין הוא טבעי לגמרי, וסביר להניח שהוא נמרח בחום. ה"י.במקרה של תפילין כדאי לשים אותם בתא מטען?
והאם זה ככה בכל סוגי העטיפות לתפילין עור/בד/דמוי עור? הרי יש 2/3 כיסויים לפחות -
@EBA כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
העירו לי להוסיף עוד משהו חשוב שמשום מה פספסתי: הדבר החשוב ביותר לא להשאיר ברכב [אחרי ילדים…] הוא כמובן התפילין! אומרים שתפילין ששהו חצי שעה בלבד ברכב בשמש, איבדו את חזקת הכשרות שלהן וטעונות בדיקה, וקשה מאוד להתיר לברך עליהן!
וזה גם הגיוני מאוד, כי הדיו של התפילין הוא טבעי לגמרי, וסביר להניח שהוא נמרח בחום. ה"י.במקרה של תפילין כדאי לשים אותם בתא מטען?
והאם זה ככה בכל סוגי העטיפות לתפילין עור/בד/דמוי עור? הרי יש 2/3 כיסויים לפחות@חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
במקרה של תפילין כדאי לשים אותם בתא מטען?
לא!
והאם זה ככה בכל סוגי העטיפות לתפילין עור/בד/דמוי עור? הרי יש 2/3 כיסויים לפחות
לא משנה, זה בתוך תנור, לא משנה העטיפות.
-
@חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
במקרה של תפילין כדאי לשים אותם בתא מטען?
לא!
והאם זה ככה בכל סוגי העטיפות לתפילין עור/בד/דמוי עור? הרי יש 2/3 כיסויים לפחות
לא משנה, זה בתוך תנור, לא משנה העטיפות.
-
@חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
במקרה של תפילין כדאי לשים אותם בתא מטען?
לא!
והאם זה ככה בכל סוגי העטיפות לתפילין עור/בד/דמוי עור? הרי יש 2/3 כיסויים לפחות
לא משנה, זה בתוך תנור, לא משנה העטיפות.
-
א אבי 56 התייחס לנושא זה
-
@EBA תודה על ההסבר המפורט!
מעניין הנושא של הוויז, גם בגלל שכבר כמה שנים הוויז שלי ברכב, ב"ה בלי תקלות…
(למתעניינים: בכיס התחתון של דלת הנהג)
ומהסיבה הפשוטה שקטונתי להבין - הרי כל המערכות רכב הן כידוע ‘פלאפונים’ וממילא - איך לא שומעים באופן תכוף יותר על תקלות במערכת עקב חום?
*
בנוגע לוילון שהציע @גיל - האם זה לא תקוע בצד השמשה כל הנסיעה? לא מעיק?
(מרגיש לי קצת שזה אמור לחסום חלק ניכר מהשדה ראיה…) -
כשיוצאים לטיול מומלץ לשים את התיק תפילין בתוך צידנית עם קרחונים
רק צריך להיזהר שלא יהיה יותר מדי לחות.
שלא ינזול מהקרח כי גם רטיבות הוא אסון מס’ 1 בכתבי קודש,
טיפת מים שנספג תוך התפילין יכול גם לפסול לגמרי את התפילין.@משתמש-מתחיל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
מרגיש לי קצת שזה אמור לחסום חלק ניכר מהשדה ראיה…
חוסם ממש קצת, ומתרגלים לזה מהר, מצמידים את זה עד הקורה.
אם כי אולי משתנה מרכב לרכב. אצלי לא הפריע אחרי התרגלות קצרה. -
@EBA תודה על ההסבר המפורט!
מעניין הנושא של הוויז, גם בגלל שכבר כמה שנים הוויז שלי ברכב, ב"ה בלי תקלות…
(למתעניינים: בכיס התחתון של דלת הנהג)
ומהסיבה הפשוטה שקטונתי להבין - הרי כל המערכות רכב הן כידוע ‘פלאפונים’ וממילא - איך לא שומעים באופן תכוף יותר על תקלות במערכת עקב חום?
*
בנוגע לוילון שהציע @גיל - האם זה לא תקוע בצד השמשה כל הנסיעה? לא מעיק?
(מרגיש לי קצת שזה אמור לחסום חלק ניכר מהשדה ראיה…)@משתמש-מתחיל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
קטונתי להבין - הרי כל המערכות רכב הן כידוע ‘פלאפונים’
אבל אין להם סוללה 🪫

-
@משתמש-מתחיל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
קטונתי להבין - הרי כל המערכות רכב הן כידוע ‘פלאפונים’
אבל אין להם סוללה 🪫

@איש-גמזו כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
@משתמש-מתחיל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
קטונתי להבין - הרי כל המערכות רכב הן כידוע ‘פלאפונים’
אבל אין להם סוללה 🪫

וגם יש להם בידודים חזקים
-
@EBA תודה על ההסבר המפורט!
מעניין הנושא של הוויז, גם בגלל שכבר כמה שנים הוויז שלי ברכב, ב"ה בלי תקלות…
(למתעניינים: בכיס התחתון של דלת הנהג)
ומהסיבה הפשוטה שקטונתי להבין - הרי כל המערכות רכב הן כידוע ‘פלאפונים’ וממילא - איך לא שומעים באופן תכוף יותר על תקלות במערכת עקב חום?
*
בנוגע לוילון שהציע @גיל - האם זה לא תקוע בצד השמשה כל הנסיעה? לא מעיק?
(מרגיש לי קצת שזה אמור לחסום חלק ניכר מהשדה ראיה…)@משתמש-מתחיל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:
מעניין הנושא של הוויז, גם בגלל שכבר כמה שנים הוויז שלי ברכב, ב"ה בלי תקלות…
זו בדיוק הבעיה הגדולה, הנזק לא תמיד קורה מיד אלא לטווח ארוך, לכן אנשים לא מאמינים שצריך להיזהר מזה… [בדיוק מהסיבה שאני מנשנש ברגע זה “כריות” רק בגלל שהיה עליהם מבצע השבוע, למרות שהסוכר והכולסטרול לא הולכים לשום מקום והם יחכו לי בפינה עוד כמה שנים].
בכל מקרה, זה מדע מדוייק שלא נתון לוויכוח, התהליכים הכימיים שליתיום עובר בחום הם ודאיים, בדיוק כמו שברור לך שאם תחמם מים הם יהפכו לאדים.
תעשה בדיקה לסוללת הוייז שלך עם אפליקציות שבודקות בריאות סוללה, אני מאמין שתופתע. או שבכלל אתה תמיד נוסע כשהוא מחובר למטען ולא הרגשת את ההידרדרות.
