דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • פנייה למנהל הפורום
כיווץ
☰
לוגו
  • דף הבית
  • מבחני רכב
  • חדשות רכב
  • מדריך למשתמש
  • ...
  • יצירת קשר
  • פרסם אצלנו
  • ×
      EBAE

      EBA

      @EBA
      מאסטר
      אודות
      פוסטים
      4.0k
      נושאים
      132
      שיתופים
      0
      קבוצות
      2
      עוקבים
      18
      עוקב אחרי
      1

      פוסטים

      פוסטים אחרונים הגבוה ביותר שנוי במחלוקת

      • לימוד נהיגה מרוכז מהיר
        EBAE EBA

        אני אסביר, אתה יודע לנהוג, זה באמת לא קשה, אופניים יותר מסובך מזה.
        אבל מה שלומדים ונבחנים בטסט זה לא הנהיגה! זה הציות לחוקים וההשתלבות עם שאר משתמשי הדרך.
        בהצלחה רבה.

        רישיון נהיגה

      • מה עושים אחרי פגיעה קשה בתאונה
        EBAE EBA

        @עומר דבר ראשון מחפשים המלצה על עו"ד טוב לנזקי גוף תעבורה [במודיעין עילית למשל יש את בנימין חסיד].
        ודבר ראשון [כן, במקביל ל"דבר ראשון" הקודם] מחפשים ושומרים כמה שיותר עדויות, תדפיסי רב קוים, מצלמות, מסמכים רפואיים, וכל פיפס שיכול איכשהו להיות קשור לתאונה.

        משפטי, תביעות, ביטוחים ותאונות

      • ספיישל לפורים ובכלל: מדריך: נהיגה בשכרות
        EBAE EBA

        @מאיר-ג
        א. אין חולק שזה סיפור מוזר, שנחמד לשמוע ולספר אבל לא לנסות בבית.
        ב. הבעיה העיקרית של נהיגה בשכרות היא איטיות תגובה קיצונית [מלבד זאת כמובן יש את הבעיה של אי הערכת סיכונים ואי שימת לב לפרטים], והבעיה הזו לא שייכת לענין יציאה מחניה על אפס קמ"ש.
        ג. יכול מאוד להיות שהלה היה מסטול תצוגה ולא ממש מיין, כמנהג בעלי בתים חשובים דפה, שרוצים לשמח את הציבור אבל עם כל זה לקבל שבת כמו שצריך [שנה שעברה זה היה בשישי].

        טיפים והדרכות כללי המדריכים של גיל פורים נהיגה בשכרות אלכוהול ינשוף נשיפון פסילה שלילת רישיון

      • זהירות מפנצ'ריה בבית שמש
        EBAE EBA

        @סים-שלום נקודה נוספת, הם מחללים שבת [בחלק מהסניפים].
        נא לא לפתוח דיון על זה, כתבתי את המציאות, וכל אחד ינהג כמנהגו.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • יש כאן מישהו שהיה בפועל בבית משפט תעבורה?
        EBAE EBA

        @קיהסיד אחרי התיאור הזה אני כבר לא מבטיח לתאר מה היה אצלי, קשה להתחרות…

        משפטי, תביעות, ביטוחים ותאונות

      • כמה שאלות בענין חידוש אחריות סוללה
        EBAE EBA

        @מאיר כתב בכמה שאלות בענין חידוש אחריות סוללה:

        אני מאחל שהכל יעבור בהצלחה

        תודה על כל האיחולים, הייתי שם בבית שמש, תוך 8 דקות הייתי בחוץ אחרי בדיקה וחידוש.
        מעניין מאוד מאוד שאצלי במחשב עלתה התקלה P3000 ואצלם שום דבר.

        באופן כללי המחיר היה הכי זול [636 ש"ח, ותודה ל @הכל-בעזרת-השם ] השירות מעולה, ורק היתה לי הרגשה מוזרה לשלם במוסך עם כרטיס אשראי ולקבל קבלה עם מע"מ… הוצאתי בחיי עשרות אלפי שקלים במוסכים ומעולם לא קרה לי כדבר הזה…

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • תקלה במערכת ההיברידית
        EBAE EBA

        @שמואל-3 יש לך אחריות סוללה? זה הזמן להשתמש בה.
        אין לך? קדימה לשטיבלאך הקרוב “מיירי ורבייסי, רק דקה אחד, מדובר על מישהי שעבדה ופירנסה את כל המשפוֹחה, בעליה אברך תלמיד חוכם, ולאחרונה בפתע פיתום נפלה למשכב ולא יַכולה לתפקד, עלויות הוצאות רפואה הרבה מאוד, מצב בבית קשה, הרבנים אמרו כל אחד ישתדל ליתאמץ לא פחות מחמישים ש"ח”…

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • מודיעין עילית
        EBAE EBA

        נורת ביקורת לבדיקת פיוזים ומגעים
        סט חולצי פלסטיקים [למתקיני מולטימדיות חובבים וחביבים… לא, אל תנסה עם מברג, חבל]
        סט בוקסות קלאסי [עד 14 כמדומני, כולל מברג כוכב ושאר שטוס’ים]
        מגנט טלסקופי לשליפת ברגים שנפלו למנוע או להוצאת פלאגים וכו’
        בטלפון הנ"ל
        050-4133851

        גמ"חים

      • במה סוחר יכול לרמות ברכישת הרכב שלי??
        EBAE EBA

        @אבי-ים צודק בהכל, לגבי המאה שקל דיברנו שאני לא יוצא פני שהוא מעביר לי בביט, אבל לא זה הנושא.
        בעיקר בגלל הטענה הראשונה שלך ירדתי מזה [המחיר של הרכב שלי הוא סביר בהחלט, במיוחד עם כל החלקים החדשים שיש בו, אבל לא מציאה עם שולי רווח כל כך גדולים בשביל סוחר].
        בקיצור, אמרתי לו שהוא מוזמן לבוא לפה ויקבל את הרכב באלף שקל פחות, לא רצה.
        אמר לי שיש לו קונה חםםםם למחר בבוקר [כך במקור]
        אמרתי לו שישלח אותו אליי, ויקבל את כל ההפרש… לא רצה.
        אז ביי.

        עסקאות רכב

      • דו"ח חניה ש(לא אני )קיבלתי
        EBAE EBA

        @אבי-ים כמו שאמרו כאן, אליך זה לעולם לא יגיע.
        תבדוק באינטרנט האם המספר שרשום שם זה רכב קיים בכלל, אם לא - זרוק לפח של מוצאי שבת עם כל הסירחון מהתחתית של הסיר של הטשולנט.
        אם זה כן רכב קיים ועל הכביש - יהיה יפה מצידך לשלוח פנייה לעיריה אבל בעילום שם שלא יפלו עליך.

        משפטי, תביעות, ביטוחים ותאונות

      • תקלה ברכב! מה עושים? איך שואלים?
        EBAE EBA

        שלום לכם משתמשים חדשים, שהגעתם לכאן בעקבות תקלה ברכב…
        או דוקא משתמשים ותיקים שקרתה להם תקלה כזו.
        להלן הדרכה קצרה מה עושים, ואיך שואלים שאלה:

        א. אם נדלקה נורת תקלה - דבר ראשון בודקים מספר תקלה עם מחשב רכב, יש גמ"ח בפורום. לא יעזור לכתוב “נדלקה לי נורה”, כי הנורה הזו יכולה לאותת על עשרות אלפי תקלות שונות.

        ב. אם יש רעש מוזר, או רעידה ושאר התנהגות משונה: בדקו מתי בדיוק זה קורה [בבוקר, בערב, כשהמנוע חם, כשהוא קר, בימי שלישי האחרונים של החודש, כששוברים הגה ימינה, או שמאלה, כשלוחצים ברקס בירידה, בעליה, בטיסה] כמה זמן נמשך הרעש, בגלל מה הוא מפסיק, ואם יש לכם דרך איכותית להקליט אותו - הכי טוב.

        ג. חשוב מאוד מאוד - לרשום איזה רכב, דגם ושנה. זה יעלה במאות אחוזים את היכולת לעזור לכם.

        ד. כתבו מה בדקתם, החל מהדברים הבסיסיים ועד הרעיונות המופרעים [לדוגמא אם יש תקלה חשמלית, יציעו לכם לבדוק פיוז, ואז תתעצבנו “בדקתי כבר, נו ברור”, זהו שזה לא ברור], אז תכתבו מה שללתם, ואיך בדיוק בדקתם, אולי ברכב הזה לא ככה בודקים?

        בעיקרון הכלל הוא להתחיל מהקל אל הכבד, דהיינו מהפתרון הזול אל היקר ביותר.
        לדוגמא אם הרכב התחמם, זה יכול להיות פקק מים שעולה 20 ש"ח, ויכול להיות ראש מנוע שעולה כמה אלפים. נהוג להתחיל לנסות את הפתרונות הזולים ביותר, [למרות שייתכן שזו באמת הבעיה היקרה ואז שילמתם כפול. זה הימור סטטיסטי שאין דרך להימלט ממנו.]

        המשך יבוא, מוזמנים להגיב ולהוסיף ואני אערוך כאן בל"נ.

        טיפים והדרכות כללי

      • מתזים מבריזים.
        EBAE EBA

        @במוו אפשר לנסות לרוקן לגמרי את מיכל המים [לא יודע איך, אה, אולי להשפריץ הכל מהאחורי…] ולמלא חצי בקבוק חומץ, מסיר האבנית הכי טוב שיש. 5.9 ש"ח לבקבוק…
        קצת מסריח, אבל עובר, ועל הדרך יבריק את השמשה יותר מכל סבון, נוזל שמשות או קפסולה.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • מודיעין עילית
        EBAE EBA

        @EBA אה, וגם כל הציוד שיש לי בתור כונן ידידים, למי שיודע לעבוד בעצמו ולא רוצה להטריח כונן סתם:
        קומפרסור [מטורף, לא קלאסי… מרים גם משאית]
        ידית כח טלסקופית לפתיחת ברגי גלגל עקשנים
        בוסטר התנעה איכותי
        שמן 10W40, וגם 5W30 [בתשלום]
        ברגי סיליקון לתיקון חירום לפנצ’ר, [חצי שקל ליחידה].
        וזהו, את הערכת פתיחה לרכב נעול אני לא משאיל כמובן, מי שנתקע שיפתח קריאה בידידים
        050-4133851

        גמ"חים

      • מה עדיף לדעתכם??? שנתון גבוה, או קילומטראז' נמוך?
        EBAE EBA

        @מיישה דעתי היא בעיקרון כמו שכתב @מאיר, אבל חסר כאן נתון חשוב: לכמה זמן אתה מתכוון להחזיק את הרכב? אם קנית רכב בשביל לנסוע בו בעצמך בלי לחשוב על מה יהיה אח"כ, ק"מ גבוה וחדיש עדיף, במיוחד בגלל ההגיג ההוא על תוך העיר. [יש לי דוד שמקבל רכב חברה ונוסע כל יום לעבודה מפ"ת לרכסים, כלומר הוא גר ועובד על שפת כביש שש, ולדעתי 200 אלף הק"מ שלו שווים מבחינת בלאי כמו 60 אלף ק"מ ברכב של ירושלמי שגר ברמות ולומד בכוילל בבית וגן].

        אבל!! אם אתה מתכוון למכור את הרכב ולהתקדם בעוד שנה-שנתיים, [כי אתה חוסך לרכב יקר יותר, או סתם כי אתה סויחר כמוני, או לא משנה למה] חשוב מאוד מאוד הק"מ כמה שיותר נמוך, מבחינת שוק זה לוהט הרבה יותר, כל עוד לא רוב העולם קרא את הפסקה הראשונה שלי כאן… רכב משנתון גבוה עם ק"מ גבוה פלוס הק"מ שאתה נסעת עליו, כבר יהיה קשה למכור.

        עסקאות רכב

      • פקח נתן דו"ח למרות שאישר לי לעמוד
        EBAE EBA

        @aiib כתב בפקח נתן דו"ח למרות שאישר לי לעמוד:

        יש מה לעשות?

        לקלל אותו שלא ישלים שנתו. הלועזית. [ערבי מן הסתם, לא?]

        מותר לו לאשר לי?

        אין לו סמכות כזו, אבל הוא כלב אם הוא נטל אותה לעצמו והתכחש אליה.

        יש משמעות לסיפור שלי שהוא אישר לי?

        חוקית לא, אבל תנסה לתקוע גם את זה לעורר את רחמי התובע העירוני…

        משפטי, תביעות, ביטוחים ותאונות

      • מראה פנורמית לרכב
        EBAE EBA

        @יצחק-רשטונ כתב במראה פנורמית לרכב:

        המראה מעוותת את המציאות המשתקפת בה. היא מקטינה את העצמים השונים ולכן הם נראים רחוקים מכפי שהם באמת. המראה המקורית של הרכב נותנת אומדן מדויק יותר.

        הכל ענין של הרגל, הטענה הזו נכונה רק למי שפתאום עבר מרגילה לפנורמית עד שהתרגל. אצלי דווקא ברכב הראשון היתה פנורמית, וכשעברתי לרגילה היה לי מאוד קשה לאמוד מרחקים.

        המראה הפנורמית גדולה משמעותית מהמקורית ומסתירה חלק משדה הראייה של הנהג מלפנים.

        יש בזה משהו.

        נוצרת חפיפה גדולה עם מראות הצד ובהדרגה מפסיקים להשתמש בהן. מה שגורם לבעיות העיקריות הבאות:

        נו נו, אולי.

        לפנורמית אין מנגנון נגד סנוור, כך שאם מסנוורים אתכם מאחור בלילה, תתקשו לראות גם מה קורה מלפנים. במקורית יש מנוף קטן בתחתית שע"י הזזתו נמנע הסנוור.

        זה נכון, אבל עדיין אם מישהו מסנוור אפשר פשוט לא להסתכל במראה! זה עוזר…

        עקב גודלה הרב, מפריעה הפנורמית לשימוש מקסימאלי ויעיל בסוככי השמש.

        שטותי’ם. אולי ברכב מיני-מיני כמו אלטו או אייגו, אצלי באוריס יש גם מצלמת דרך וגם פסקל, ועוד יש מקום עד הסוכך שמש…

        הפנורמית עשויה מזכוכית דקה ופשוטה וממוסגרת בפלסטיק מאיכות ירודה. במקרה של מכה, תתנפץ הפנורמית לרסיסי זכוכית קטנים וחדים העלולים לגרום לפציעות קשות בפנים ובעיניים.

        לא תמיד, צריך לבחור אחת איכותית. [כמו הקישור השני שהוא לעיל]

        כל חלק שיצרני הרכב מרכיבים במכונית, עובר תכנון בהשקעה של מיליונים וחייב לעמוד בבדיקות תקינה מחמירות. סימון התקינה מחייב וגם מופיע על גוף המראה. למראות הפנורמיות הקיימות בשוק, אין תקינה כזו

        בלה בלה בלה וטרללה

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • רכב בצבע אדום אבל מאוד אטרקטיבי - מה דעתכם?
        EBAE EBA

        @רפאל-יהושע צביעה של כל הרכב בדיר קדיס עולה 2000-3000 למשהו מקצועי בתנור.
        שינוי צבע במשרד הרישוי זה כמה עשרות שקלים, אחי הקטן הולך לעשות את זה מחר [העביר מכסוף לשחור, הטיפשון] ואני אעדכן מה הפרוצדורה.

        יש אגדה שרכב אדום הביטוח עולה יותר, כי זה או בחורה או ערס, אבל לא יודע אם זו בדיחה או אמיתי…

        עסקאות רכב

      • צמיג עם קוד מהירות H אפשר להחליף לקוד מהירות V?
        EBAE EBA

        @סים-שלום בארצנו היפה בה המהירות המותרת הגבוהה ביותר היא 120 קמ"ש, מספיק אפילו קוד המהירות הנמוך ביותר - L למרות שהוא באמת לא מצוי…
        בכל אופן, הנידון שלך אוחז במהירויות מעל 200 קמ"ש, שלא נראה לי שהקיה ריו יכולה להגיע אליהן…
        הנה רשימת קודי המהירות:

        L 120
        M 130
        N 140
        P 150
        Q 160
        R 170
        S 180
        T 190
        U 200
        H 210
        V 240
        ZR מעל 240
        W 270
        Y 300

        המספר 91 הוא קוד עומס, [שש מאות ומשהו קילו], אבל בשניהם זה אותו מספר אז לא רלוונטי.

        טיפולים, אחזקה ותקלות
      • 1 / 1
      • התחברות

      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
      • פוסט ראשון
        פוסט אחרון
      0
      • דף הבית
      • תקנון הפורום
      • מילון מושגים המלא
      • המדריך המלא למשתמש
      • פוסטים אחרונים
      • משתמשים
      • חיפוש גוגל בפורום
      • פנייה למנהל הפורום