אני קורא את הדיון כאן, ולא מבין דבר אחד:
מה הקשר בין לדעת לנהוג, לבין לעבור טסט?
אלו שני עולמות שונים שאין קשר ביניהם.
לעבור טסט זה לנהוג לפי הכללים שבהם עוברים טסטים, ולנהוג בחיים זה לנהוג כמו שצריך לנהוג. [החזרתיות על המילה נובעת מכפל המשמעויות שיש למילה “לנהוג”, מה לעשות].
וההוכחה לזה פשוטה מאוד - קחו את הנהג הכי מנוסה שאתם מכירים, שנוהג טוב ומרוכז, שולט היטב על הרכב ויודע לנווט בתנועה סואנת בזהירות במהירות ובאחריות, וגם הצליח לא פעם בתושיה של שבריר שניה להציל את עצמו ואחרים מתאונה בטוחה רח"ל.
עכשיו תשאלו את עצמכם האם הוא יעבור היום טסט. בדרך כלל התשובה היא - ממש לא.
וגם להפך - אם תנהגו כל החיים כמו שנהגתם בטסט, זה נקרא שאתם יודעים לנהוג? תשאלו את הנהגים שמאחוריכם, בעצם הם כבר לא מאחוריכם…




