דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • פנייה למנהל הפורום
כיווץ
☰
לוגו
  • דף הבית
  • מבחני רכב
  • חדשות רכב
  • מדריך למשתמש
  • ...
  • יצירת קשר
  • פרסם אצלנו
  • ×
      EBAE

      EBA

      @EBA
      מאסטר
      אודות
      פוסטים
      4.0k
      נושאים
      132
      שיתופים
      0
      קבוצות
      2
      עוקבים
      18
      עוקב אחרי
      1

      פוסטים

      פוסטים אחרונים הגבוה ביותר שנוי במחלוקת

      • הסקר הגדול- באיזה מספר טסט עברתם
        EBAE EBA

        אני קורא את הדיון כאן, ולא מבין דבר אחד:
        מה הקשר בין לדעת לנהוג, לבין לעבור טסט?
        אלו שני עולמות שונים שאין קשר ביניהם.
        לעבור טסט זה לנהוג לפי הכללים שבהם עוברים טסטים, ולנהוג בחיים זה לנהוג כמו שצריך לנהוג. [החזרתיות על המילה נובעת מכפל המשמעויות שיש למילה “לנהוג”, מה לעשות].

        וההוכחה לזה פשוטה מאוד - קחו את הנהג הכי מנוסה שאתם מכירים, שנוהג טוב ומרוכז, שולט היטב על הרכב ויודע לנווט בתנועה סואנת בזהירות במהירות ובאחריות, וגם הצליח לא פעם בתושיה של שבריר שניה להציל את עצמו ואחרים מתאונה בטוחה רח"ל.

        עכשיו תשאלו את עצמכם האם הוא יעבור היום טסט. בדרך כלל התשובה היא - ממש לא.

        וגם להפך - אם תנהגו כל החיים כמו שנהגתם בטסט, זה נקרא שאתם יודעים לנהוג? תשאלו את הנהגים שמאחוריכם, בעצם הם כבר לא מאחוריכם…

        רישיון נהיגה סקר טסט

      • רעיון מוזר לשימוש במולטימדיה
        EBAE EBA

        כיום יש לי בבית מערכת סטריאו שטוחה גדולה, מה שקראו פעם DVD, שמחוברת לסאב אחד וחמישה רמקולים קטנים. חשבתי על אפשרות לבטל את הדבר הענק הזה שבולט לי מהארון בסלון ובמקומו להתקין מולטימדיה [אולי עם שילוב יפה בילד אין בצד של הארון גבס], לחבר אותה לחשמל עם שנאי פשוט [את זה אני עושה כבר היום] ולחבר אליה את הרמקולים שלי.

        ככה תהיה לי אפשרות לשמוע רדיו איכותי, וגם לחבר אותה לוויפי של הבית ולהשתמש במיוזיק ווליום, ובעתיד אולי היא גם תהיה מסך שליטה של בית חכם וכדו’ עם התקנה פשוטה של אפליקציית טויה או משהו כזה.

        ואם ממש נרצה להתפרע - אפשר להתקין מצלמת רוורס מעל הדלת של הבית, [או מצלמת טמבון בחור של הקוקר…] ולעשות מתג קטן שיתן פלוס לחוט של הפיקוד מצלמה כשלוחצים עליו, [או אוטומטי במקרה שמישהו מצלצל בפעמון], וכך תהיה גם מצלמת קוקר על המסך הזה…

        שאלותיי:

        1. האם העוצמה של חוטי הרמקולים שיוצאים מהמולטימדיה תספיק לרמקולים של מערכת ביתית?
        2. האם אפשר ואיך לחבר את הסאב הגדול? אני אהיה צריך מגבר כלשהו באמצע?
        3. עוד רעיונות שאפשר לעשות עם זה?
        פורום מולטימדיה ומצלמות דרך

      • תזכורת: יש לכם מדחס מזגן ברכב, הוא מצפה לקצת יחס!
        EBAE EBA

        היות ועברה עלינו תקופה של מזג אוויר קריר שבו כמובן לא השתמשנו במזגן על קירור, ולכבוד הימים האביביים יחסית שאנו חווים כעת, אני רואה לנכון להזכיר: כדאי להפעיל את המזגן על קירור מדי פעם במהלך החורף, כדי שהמדחס לא יתייבש וייתפס, או סתם ייעלב מחוסר היחס אליו כל כך הרבה זמן.
        לכן, אם עכשיו נכנסתם והרכב קצת חם מהשמש, במקום לפתוח את החלון ולהנות מהאוויר הנעים בחוץ ו"לחסוך" בהפעלת המזגן, אם אתם רוצים לחסוך - דווקא תפעילו אותו קצת!

        נסיעה טובה ונעימה!

        @מאיר פטיש ומסמר, קח מהר, ותנעץ את הפוסט לכמה ימים, עד שהגשם יחזור…

        הדרכות וטיפים - טיפולים, אחזקה ותקלות

      • סיכום נסיעה ראשונה שלי בBYD ATTO3 חשמלית
        EBAE EBA

        השבת נסעתי ממודיעין עילית להורי שיחיו בעיר הקודש רכסים, מסיבות שאכמ"ל יצא לי משתלם לקחת מ"מייקאר" רכב חשמלי מפנק.

        למתעניינים - שכירות יומית עולה שם 225 ש"ח, שבת ללא תשלום, ועוד 60 אג’ לק"מ, יצא לי ס"ה 336 ש"ח

        אז ככה, אם גם אתם האמנתם לזה שהטווח שלו הוא 420 ק"מ, אז תעשו פרסה.
        יצאתי איתו מוטען במאה אחוז

        [שכרתי מ12 בליל שישי, שמתי במטען על חשבונם, ואגב זה באמת מוזר שזמן הטעינה הוא על חשבוני, ואני אפילו לא מקבל כמה שקלקלים כמו שמקבל מי שמתדלק רכב שלהם!!]

        והנסיעה הלוך חזור לרכסים [225 ק"מ] לקחה 97 אחוז!! אודה ולא אבוש שנסעתי אפעס טיפטיפה קצת מעל המהירות המותרת בכביש שש [לא זזתי מהנתיב השמאלי לרגע…] ובחנתי אותו בחינות מחמירות מה הוא מסוגל לעשות ובכמה שניות הוא מגיע מאפס למאה [או מאה שבעים…] אבל עדיין - זה חצי מהטווח המוצהר! וזה כשבחזור נסעתי בלי מזגן.
        ככל הנראה הטווח הרשמי של 420 ק"מ הוא בנסיעה על 60 קמ"ש, ברכב ריק ובלי מזגן.

        עד כאן הטרוניות. אבל חוץ מזה - אני חושש שהנסיעה הזו לקחה לי חתיכה קטנה מגן עדן… זה רכב נוח מפנק ברמה של רכב מנהלים מהטובים ביותר, עם בלי סוף פיצ’רים, תאורות לדים ושטו’סים כמו שרק הסינים יודעים. שלא לדבר על ביצועי המנוע - המהירות הנ"ל היתה בשקט בלתי נתפס, בלי שום רעש לא מהמנוע, לא מהרוח ולא מהכביש.
        בקיצור - אני ממתין לעוד כמה שנים כשהוא ירד לשוק המשומשות במחירים בהם נוהגים לרכוש חברי הפורום…

        מדברים רכב

      • לדמותם של מגרשי רכבים בק"ס, ובעוד ערים חרדיות...
        EBAE EBA

        @נתי-2 כתב בלדמותם של מגרשי רכבים בק"ס, ובעוד ערים חרדיות...:

        יכול להיות שקיבל את הרכב בטרייד אין ולא באמת ידע על הדיאטה

        על סוחרי רכבים לא נאמר “והצילו העדה”…
        אם זה נשמע כמו ברווז, מגעגע כמו ברווז ומסריח כמוהו - אז זה ברווז.
        כל סוחר רכבים הוא רמאי עד שיוכח אחרת, וכאן יש רגליים לדבר, עבות שמנות ושעירות, ואתה מנסה עוד לדון לכף זכות?

        עסקאות רכב

      • מדריך לקומפרסור לניפוח גלגל - מדריך מתעדכן
        EBAE EBA

        דבר ראשון יישר כח ל @טכנולוג על כל הפוסט הארוך והמושקע, מי כמוני יודע כמה זמן ומאמץ מושקעים בכזה מדריך…
        יש לי רק כמה הערות , בתור מתנדב ידידים שמאחוריי כמה מאות פנצ’רים, וניסיון של עוד עשרות חברים שמתעסקים בזה כל היום:

        1. את הספריי פנצ’ר ההוא תשמרו לאופניים, ברכב הוא לא מומלץ בכלל. ברוב המקרים הוא בכלל לא פותר את הבעיה [זה עוזר רק לחור קטן מאוד שלוקח לו יום שלם לרדת כל האוויר, חור של בורג זה כבר לא יסתום] ובכל מקרה הוא מלכלך נוראות את הצמיג מבפנים, מה שמקשה על הפנצ’ריה למצוא את החור, וכמו שכתוב במדריך זה גם מייבש את הצמיג ועושה אותו פחות בטיחותי.
        2. תולעת זה דבר שמצריך ידע, וכוח פיזי, ולכלוך, וזה מאוד מאוד לא בטיחותי, היא נתפסת על הברזלים שבתוך הצמיג ויכולה להזיז אותם, מה שיכול לגרום לכשל צמיג פתאומי במהירות גבוהה, שזה דבר לא נעים בכלל [כי כבר נסעתם 5 קטעים בכביש שש, ומכאן ואילך זה בכל מקרה לא עולה עוד כסף, אז חבל למות באמצע…] זה אכן היה הפתרון היחיד שהיה פעם, אבל מאז המצאת בורג הסיליקון - חבל על העבודה.
        3. בורג סיליקון הוא אכן המצאת המאה וזה הפתרון הכי טוב שיש, וזה עולה גרושים [אפשר למצוא אצלי חבילה של 20 ב12 ש"ח…] וכמובן עם קומפרסור. איזה? עיינו במדריך… ואגב, הפנצ’ריות שאני מכיר דווקא מאוד אוהבות את הבורג סיליקון, והם אלו שממליצות עליו. שימו לב - לא מכניסים אותו לעומק, אלא שהוא יהיה בקו אפס עם הצמיג.
          אבל!! וזה חשוב מאוד!
          אסור בשום פנים ואופן לשים בורג [ותולעת] במקום שהוא לא סוליית הצמיג, דהיינו בחלק שלא נוגע בכביש, וגם לא במקום שיש ספק! מחוץ לסוליה עצמה זו שכבת גומי הרבה יותר דקה, והבורג לא מיועד לזה!
          וכמו שאמרו כאן, זה לא פתרון קבע, וגם בידידים ההוראה היא לשלוח את הבנאדם ישר לפנצ’ריה, אבל שלא לציטוט - אם הבורג יושב ממש טוב וישר, אפשר לעשות עוד כמה דברים דחופים לפני הפנצ’ריה [לנסוע למירון, למשל…] לא על אחריותי.
        הדרכות וטיפים - טיפולים, אחזקה ותקלות קומפרסור מדריך המלצה טכנולוג

      • על מחיר הדלק לחודש הבא...
        EBAE EBA

        להכין גלונים, ב1 באפריל [ליל הסדר, וזו לא בדיחה] מחיר הדלק אמור להגיע לכמעט תשעה שקלים לליטר. אסון בינהזמנים בהתגלמותו. מעבר לשיא של ספטמבר 2012 / יולי 2022 שהיה 8.25 ש"ח לליטר.
        בתקווה שסמוטריץ’-אחוז-החסימה יעשה משהו עם המס כדי לאזן את זה למשהו בגבולות השפיות.

        מדברים רכב דלק מחיר הדלק בנזין הנספח הכלכלי חור בכיס

      • גרירת רכב - המלצה על גורר.
        EBAE EBA

        @י-שטרן כתב בגרירת רכב:

        היה פעם כתבה בקו החם של יתד, על בן אדם שלקח גרר ערבי דרך חברת הביטוח!!

        לא צריך ללכת רחוק, זה קרה לי בכבודי ובעצמי לפני חצי שנה.
        הימ"ש שרט לי את הרכב מקדימה, וכדי לנקות את זה השתמש בחליפה (!) שלי (!) שהיתה ברכב, וזרק אותה באלגנטיות אחרי השימוש, כולל מה שהיה בכיסים.
        מה שהוא פספס, זה המצלמת דרך שהייתה 60 ס"מ מול האף שלו ותיעדה הכל…
        גיליתי את כל זה אחרי חודש, שבו אני לא מבין איפה שכחתי את החליפה. שלחתי לו את הסרטון, וסגרנו על סכום נאה בשושו כדי שאני לא אתלונן עליו לחברת הביטוח. [אממה, במשך כל השיחה הזו נציג חברת הביטוח היה על הקו בהשתק, למה לא].
        החליפה החדשה שלי מאז ממש יפה. תודה.

        שאר נושאים

      • קצת הגזימו | על מודעות מוגזמות ביד 2
        EBAE EBA

        @חושב-שחושב-שהוא-חושב כדאי לשים פה תמונות ולא קישורים.
        שמא יש חשש של אונאת דברים… כידוע יש בעיה להיכנס לחנות אם לא מתכוונים לקנות, וגם כאן המפרסם יראה פתאום שיש לו עוד כמה מאות צפיות ויתלהב לשווא.

        מדברים רכב

      • מחפש מורה שמעביר טסטים
        EBAE EBA

        @לב-שמח רגע רגע רגע, תספר על מה נפלת בטסטים? כל פעם משהו אחד לגמרי? או תמיד על אותו סגנון של בעיה?
        או שאלו בעיות שאתה יודע שאתה יודע מה צריך לעשות, ורק מהלחץ של הטסט שכחת?

        כלל ראשון הוא אחרי כמה טסטים כושלים [מספיק 3-4, גם לא להגיע ל6] - להחליף מורה. ייתכן מאוד שהמורה הוא הבעיה ולא אתה!

        אם אתה לא באמת יודע לנהוג, לא נעזור לך עם טסט, ולו כדי שלא נפגוש אותך אח"כ בכביש…
        אם אתה כן יודע, וישנה רק בעיה אחת של משהו שלא קלטת או המורה הלא-יוצלח לא לימד אותך כראוי, נעזר לך עם זה, ונפתור את הבעיה במקום לעקוף אותה.
        העיקר שתמיד תישאר עם @לב-שמח

        רישיון נהיגה טסט ראשון טסט ראשון

      • הבהרה בענין התיוגים בבקשות המולטימדיה
        EBAE EBA

        לידיעת הציבור: כל מומחי המולטימדיות של הפורום עוקבים באופן רצוף אחרי כל השרשורים בנושאי מולטימדיה.

        כך שאם כתבתם נושא עם כותרת ברורה ותקנית, אין צורך לתייג, אנחנו ניכנס ונראה את זה בכל מקרה כאשר ניכנס לפורום, ואם לא נכנסנו - כנראה שלא מצאנו זמן לעשות זאת. אנחנו כמובן לא מקבלים התראה למייל בכל תיוג, אחרת המייל היה משתגע לגמרי.
        שמחים לעזור תמיד, @מיישה @מוטי-ברנד @דני-מערכות @פתוח-לשמוע @אלוף-העולם-1 @צילפינגים @המפותח
        ועבדכם הנאמן - התלמיד של [חלק מ] הנ"ל.
        (במקרה שאתה יודע שאחד מן המומחים באופן ספציפי יעזור לך, כמובן שניתן לתייג)

        הדרכות וטיפים - מולטימדיה ומצלמות דרך

      • סטיקרים לרכב
        EBAE EBA

        תינוק באוטו. הנהג.

        נהגת חדשה! במושב הימני

        זהירות, יש לאשתי דוושת ברקס!

        אם הצלחתם לקרוא את השלט, סימן שאתם יודעים לקרוא, וגם משועממים.

        סבלנות ברמזור, אני מאיץ מאפס למאה תוך שלושה ימי עסקים

        אל תראו אותי ככה, סבא שלי היה סובארו אברייכים!

        תיזהר ממני, יש לי אח עם סיאט איביזה

        שאר נושאים

      • שרשור סוכנויות רכב שקורים בהן ניסים...
        EBAE EBA

        בהמשך לנושא כאן https://rechavimzelaze.ovh/topic/3104/לדמותם-של-מגרשי-רכבים-בק-ס-ובעוד-ערים-חרדיות
        היום חבר שלח לי את המודעה הזו, התלהב, “פריוס 2011 רק ב18 אלף! ורק 188 אלף ק"מ!!”
        אז להלן רשימת הניסים:
        א. רכב 2011 עם 8 ספרות, שזה דווקא נס בדרך הטבע, כי הוא פשוט היה מונית שעברה לפרטי, מה שמוביל אותנו לנס הבא -
        ב. מונית שעשתה ב14 שנה רק 188 אלף ק"מ… כואב הלב על הפרנוסה של הנהג המסכן.
        ג. סתירה לנס הקודם - באתר משומשת מדווח על - - -
        b21e351a-da9e-4904-9e64-6069ede280d5-image.png
        רגע, זה היה הק"מ ב2021, מי יודע מה עוד היה מאז…

        מדברים רכב

      • האם חייבים לעשות טיפול 10000 כל 10000?
        EBAE EBA

        @פייבל-אשרינו

        ידידנו היקר, אם אתה מחפש לחסוך תיסע בטרמפים, רכב זה דבר שעולה כסף [כן, גם המולטימדיה עולה כסף ואיננה דמי חנוכה… [@מיישה]
        רכב ישן כמו שלך אם לא תטפל בו הוא ימות מאוד מהר, ולא, לא פעם בעשר, אלא פעם בשבע-שמונה.

        כמו הסיפור על האיכר שהרגיל את הסוס שלו לאכול כל יום פחות אוכל, ובסוף כשלא נתן לו אוכל בכלל הסוס מת.
        התאבל האיכר: “כמה חבל, בדיוק כשהרגלתי אותו להיות סוס שלא צריך אוכל, בדיוק אז הוא מת…”

        טיפול לרכב זה כמו כאב שיניים [או כמו מעייריב בבינהזמנים, לחובבי הז’אנר…] כמה שדוחים אותו, הוא כואב יותר!

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • מחיר הדלק בחודש הבא
        EBAE EBA

        ככל הנראה בסוף השבוע שהוא סוף החודש למניינם מחיר הדלק ירד ב-20 אגורות לפחות ואולי יותר. אלא אם כן יהיה שינוי דרמטי בצד שעליו דונלד טראמפ יקום הבוקר.

        שאר נושאים דלק

      • עזרה | איך אתם מסתדרים / נענים לבקשות לטרמפים מצד קרובי המשפחה?
        EBAE EBA

        @יוני כתב בעזרה | איך אתם מסתדרים / נענים לבקשות לטרמפים מצד קרובי המשפחה?:

        הסברתי לה פירוט ק"מ כמה כסף יעלה לי רק הדלק, היא הייתה בשוק

        הדרך היחידה שאנשים יפנימו את זה באמת היא להתקין ברכב מכשיר כמו זה של המזגנים בשטיבלאך, שאם אתה מכניס כסף הוא נוסע, וכשנגמר הוא מצפצף, ובסוף פשוט עוצר…

        מדברים רכב רכב

      • מיזם אדיר! מי רוצה?
        EBAE EBA

        @אנונימוס קדימה לגדף עוד.
        אין כאן צדיק בסדום שיספר שתוך כמה דקות הגיעו אליו, או שרק להתלונן יודעים פה??
        לידיעתכם, הנה הסיכום השבועי של אירועים שטופלו במודיעין עילית בלבד בשבוע אחד [להזכיר לכם את מזג האוויר שהיה בשבוע הזה??]
        99ed8590-7734-44ea-9295-e600ccb5a060-image.png
        וזה מה שטופל השבוע בכל הארץ
        b8ab742d-97c5-4a28-8356-ba6eb3b16b4a-IMG-20250228-WA0030.jpg

        גמ"חים

      • מגבים לרכב מתנה למצטרפים לאפליקציית סונול
        EBAE EBA

        כמובן שאפשר להתקין אותה גם על מולטימדיה, זו אפליקציה כשרה בלי תמונות בעייתיות [לעת עתה בכל אופן].
        מה מרוויחים ממנה? מדי פעם הנחה של כמה אגורות לליטר, ובמאה נקודות אפשר לקבל ארטיק מתנה או טילון, ואפילו חבילת שוקולד פרה, דבר לא זול בימינו.
        בכל מקרה נכון להיום עד סוף החודש יש מתנות הצטרפות נחמדות, כגון זוג מגבים לרכב, ראו בתמונה למטה. שימו לב שזה רק עד סוף אפריל!
        למתמידים יש הטבות יותר משמעותיות, כמו פרוז’קטור איכותי במתנה וכדומה.
        אני משתמש בזה בעיקר בשביל הנוחות, שבלחיצת כפתור זה פותח את המשאבה ויורד מהאשראי בלי להעביר כרטיס וישר שולח קבלה, ובסוף החודש אפשר לראות בדיוק כמה תדלקתי בלי לשמור חשבוניות מנייר.
        להורדה https://sonol-check.app.link/mx3r69T0Ocb או להוריד את הקובץ הזה [אל דאגה הוא לא מסוכן, אפשר לאפשר הורדה] ולהתקין ע"י האפליקציה הזו: apkcombo-installer (1).apk
        ואם ממש בא לכם לפרגן לי תעשו שהצטרפתם דרך הקוד שלי: 31667916 אולי בזכותכם אני בסוף אקבל עוד טילון…
        בעת ההרשמה צריך לסמן וי על “יש לי הטבת מועדון או חבר מביא חבר” ואז בשלב הבא תוכלו להכניס את הקוד הנ"ל, תכינו אותו בטלפון…
        מתנות ההצטרפות:
        f6087f99-1c00-431e-9330-ac22cb155c8b-image.png

        טיפים והדרכות כללי
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5
      • 129
      • 130
      • 2 / 130
      • התחברות

      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
      • פוסט ראשון
        פוסט אחרון
      0
      • דף הבית
      • תקנון הפורום
      • מילון מושגים המלא
      • המדריך המלא למשתמש
      • פוסטים אחרונים
      • משתמשים
      • חיפוש גוגל בפורום
      • פנייה למנהל הפורום