@מאיר אישית כידוע לא הרגשתי בנוח עם “מהמייסדים” כשאני לא מ"רבותינו הראשונים" של הפורום, אני כאן כשנה וחצי בפורום בן שנתיים וחצי.
מאידך, גם “חלוץ” מרגיש לי מוזר, אולי כי אני עדיף עליי להיות “קָשָר” או “מגן”, אולי “שוער”, אולי בכלל מתאים לרכב - “בלם אחורי”…
ואולי בכלל כי חלוץ מזכיר לי “כובע טמבל”.
את הנראה בעיניי הצעתי באישי.
תודה למנהל המסור ששם כל מעייניו באיך לשפר את האתר ולהרים אותו מעלה מעלה,
ובמקום גדולתו אתה מוצא ענוונתנותו, איך מרים את האחרים ולא דואג על כבוד עצמו.
בכל אופן נאמר, לאחר שהעלינו חיוך והודינו במקצת שבחו - ככל שתחליט ההנהלה - “נחנו נעבור חלוצים”! (במדבר לב, לב).
-
ברכות לרבותינו ה׳מייסדים׳ שנהיו לחלוצים!!! -
כזה עוד לא ראיתי, דוח חניה לניידת משטרה גלוייה@אליהו-התח כעקרון זה נראה מתיחה,
אבל טכנית יכול להיות שפקח עירוני ייתן דו"ח לניידת משטרה,
אבל צריך להיות טיפש/אמיץ (הגבול ביניהם דק למדי) בשביל לעשות כזה דבר.
בפועל פקחים נזהרים שלא לתת דו"חות לאנשים כאלו, ולאנשים שהם הרבה פחות מכך. -
קולנועית 4 מקומות?@עבד-נאמן כתב בקולנועית 4 מקומות?:
(אולי תבקש מ @גיל שיוציא על זה מדריך),
יש להגיש בקשה מסודרת בכתב, ולהמתין 730 ימי עסקים…

@עבד-נאמן כתב בקולנועית 4 מקומות?:
מבחינה חוקית זה לא קלנועית אלא ‘קלאב קאר’ או ‘רכב תפעולי’ [קלנועית היא בלי הגה, בגודל מאוד קטן, עם מקסימום 2 נוסעים ועד 30 קמ"ש.
אמנם לא צריך רשיון נהיגה ומספר רישוי, אבל יש לו כללים משלו, והכלל המרכזי מבחינת החוק הוא שאסור לנסוע בו בכביש אלא רק באזור תפעולי. לא יודע אם אוכפים את זה, אבל לא הייתי מציע לך לנסות את זה בערים מרכזיות מידי. כמו"כ הוא מותר לנהיגה רק מגיל 16, ויש עוד חוקים בזה ואכמ"ל.אדייק מעט את דבריך, ברשותך כמובן.
מבחינה לשונית המקורית, קלנועית זה הפירוש של קלאב קאר, שנקראת כך בגלל שהיא משמשת את הגויים לנסיעה במרחבים העצומים של מועדון הגולף, הקרוי בסתם - קלאב.
מכיוון שיש בלבול בין הקלנועית שייכים למצוות מפני שיבה תקום, לבין הקלנועית שעליה מדובר כאן, שינו את שמה של האחרונה ל"גולפית", שוב, בהקשר לתרבות שממנה היא הגיעה.
אגב, יש לה שם מקביל, “גולף קארט”, שזה אותו הרעיון.
מבחינה חוקית,
בעוד שלקלנועית יש את ההגבלות הידועות (או לא ידועות) שציינת בכשרון נתח מהן, ולרכב התפעולי מגבלות רבות עוד יותר (למעשה רכב תפעולי אסור בנסיעה באזור שאיננו “אזור רכב תפעולי” - למי שתהה על שלט כזה מאי קמ"ל), לגולפית אין הגבלות מהסוג הזה, אבל יש הגבלות “רגילות”. הדבר נובע מכך שהיא מוגדרת כרכב מנועי לכל דבר. לכן, בעוד שלקלנועית אין חובה לרישיון נהיגה ורישום וכו’, לגולפית יש חובה.
לגולפית מותר לנסוע בעיר ומחוצה לה, בכל דרך שאין תמרור האוסר זאת (דוגמת תמרורים 216 ו-218). לגולפית מותר לנסוע בכל המהירות שהיא מסוגלת, בכפוף למותר באותה הדרך (טכנית עד 40, תלוי בגולפית). היא כפופה כמובן לכל חוקי התנועה, אסור לה לעלות על מדרכות ולנסוע נגד הכיוון, או לעקוף על קו רציף. וכו’ וכו’, רק נתתי דוגמאות מעשיות.

ברכסים יש שלושה שמיישמים את הרעיון, האמת - שניים, והשלישי היא שלישית, וזה אפילו עוד יותר מצחיק. וכאן נאה להגיה את המיישמים לגירסא שהציע @הכל-בעזרת-השם …
אבל ברצינות, זה תלוי איך זה מרגיש לך, אם מרגיש לך טוב, מי יאמר לך מה תעשה ומה תפעל? -
קנס חדש ע"ס 10,000 ש''ח .@MEM כתב בקנס חדש ע"ס 10,000 ש''ח .:
במחכ"ת ממתי השוטר מתעניין בהתקף לב של בני אדם מהזן האנושי?
אחר הכבוד [ומקווה שאני לא סוטה מהנושא], אני מוחה בתוקף על ההכללה הזו.
הכללה זה דבר נוראי, בדיוק כמו שאומרים עלינו “כל החרדים…”
וסתם לידע כללי, אני אישית מכיר לא אחד ולא שניים, שוטרים שהם אנשים טובים (וחכמים, לחובבי הכללה נוספת) מאוד, עם מידות שהייתי משכפל לאנשים רבים במגזר שלנו.
ואגב, אם לא האנשים הטובים האלה - מניין היה לי איך לעזור, @MEM ידידי?
אני בטוח שלא התכוונת עד לשם. אבל בכל זאת רציתי להכניס את דבריך לפרופורציות.חברַי @מאיר ו @Klonimoos צודקים בכל מילה.
ואם באישית עסקינן, כידוע לכמה מחברי הפורום (שדיברו בנושא בעבר), אצלנו ברכסים בשכונת “בנה ביתך” רח’ הדקל שהוא רחוב מעגלי הפך לחד סטרי - ואנשים המשיכו להיכנס נגד הכיוון כרגיל.
פגשתי חבר הנמנה על לובשי המדים ואמרתי לו - מתי תאכפו את זה? לא בקטע של דו"חות, אלא של עשיית סדר… (תדמיין רחוב צר ומעגלי שפתאום צץ מולך רכב נגד הכיוון ואין לאן לברוח, והוא מצפה שתפנה לו מקום לעבור).
הוא ענה לי כהאי לישנא - “השינוי היה לא מזמן. צריך להבין את האנשים. חלק מתבלבלים, חלק לא רגילים. בהמשך נבצע אכיפה, וגם זה רק באזהרות, לא ניתן דו"חות. צריך להבין את האנשים”.
ובסופו של דבר - הוא צדק והתושבים נוסעים בכיוון הנכון, ובסוף התוצאה אותה התוצאה, אבל הגישה היא הנצחון… -
הזמנת נורות הלוגן בצבע לבן - חוקי.@תודה-לבורא-עולם-0
לאור ר @גיל H7 ולאור גבוה 9005 (HB3), יש לך את שני הסוגים בקישור הנ"ל,
ומדובר בזוג נורות, כמבואר במודעה ובמפרט “2 pieces”.
סימנתי לך:

בהצלחה! -
מגיני רוחלמען הסדר הטוב נציין שיש 2 סוגים של מגיני רוח:
- מגיני רוח “השחלה”.
- מגיני רוח “הדבקה”.
השחלה הם הסוג שמשחילים לתוך מסילת החלון ונתפסים על גומיות האיטום ששם.
דוגמת HEKO שהוצגו כאן ע"י @מתלמד-0 היקר,
הדבקה הם הסוג שמדביקים על מסגרת החלון.
דוגמת 3M (שזו חברה טובה) שהוצגו כאן ע"י @מיכאלוש היקר,
לכל אחד יתרונות וחסרונות-
מגיני רוח הדבקה-יתרונות
- קלים להתקנה.
- קצת יותר זולים.
חסרונות
- חלשים יותר.
הקטע איתם שאחרי כמה שנים הם פשוט יכולים לעזוב את הרכב בשיטת “כסא מפלט”, לא נעים כשזה עף על רכב אחר בזמן נסיעה, על בני אדם אפילו יותר. וכשהם מתנתקים חלקית הרעש שיוצא מהם הוא נוראי. ותתפלאו לשמוע - הם גניבים. אבל קלים להתקנה, וקצת יותר זולים. - הורדת סימני הדבק (לאחר הורדת המגינים) על כל שונאי ישראל (למי שלא נמנה על שונאינו אייעץ שאפשר לקנות כזה.
- בולטים לעין.
אם יש איזה פס ניקל מעל החלון או פלסטיק מבריק - זה יכסה אותו.
מגיני רוח השחלה-
יתרונות
- חזקים יותר.
- מראה חלק ונקי יותר.
חסרונות
- קצת יותר קשים להתקנה.
- יש מי שטוען שזה מקלקל את המנגנון של החלון.
(לי אישית יש מגיני רוח בהשחלה של DEKO (וגם ברכב הקודם) לא נשברו ולא זזו ולא קלקלו שום דבר).
בהצלחה!
-
הסקר הראשון בפורום (מפתיחת האופציה) איזה מדריך לכתוב לכם? | בקשות למדריכים נוספים@מיכאלוש זה קצת טריקי, כי יש כאן פן חוקי ופן הלכתי.
אני אחשוב על זה. אשמח להיענות לבקשתך החשובה. -
איך עוצרים ללא בלמים???@דיס אתה מזכיר לי מקרה שהיה לפני כמה שנים, נהגת על כביש 6 איבדה את הבלמים,
נהגה בשברולט ויואנט כמדומני. שוטר השיג אותה, נסע לפניה, כשהגיעו לעלייה הוא הנחה אותה (דרך הטלפון, ההקלטה התפרסמה בזמנו) לכבות מנוע לתפוס את ההגה. בגלל שהעלייה הייתה קצררה והמהירות הייתה גבוהה - הוא האט כדי שתיכנס בו. הרכב האט והוא מיד רץ לרכב, הוציא את הנהגת ההמומה, בזמן שהשותף הרים בלם-יד וסובב הגה כדי למנוע דרדור.
(סליחה אם אני לא מדייק, הכל נכתב מהזכרון). -
מחסום חניה מומלץ@aiib היה לי את זה,
הוא די חזק, עם 2 שלטים, משמיע אזעקה מרתיעה כשילדים נוגעים, ואוהו הם אוהבים לגעת…
היה לי פירושו שאת הראשון עיקם לי בן מיעוטים שנכנס בו עם טנדר טויוטה בסגנון נוחבה…
בסוף הוא יצא עם נזק יותר ממני, מה גם שגררתי אותו לתחנת משטרה ושילם לי טבין ותקילין.הוא ברח, הגשתי תלונה עפ"י מס’ רכב והביאו לי אותו למחרת על מגש של כסף לחקירה מיד אחרַי. תודה לשוטרי תחנת זבולון שהיו שליחים טובים מאת ה’.
במחסום שהחליף אותו נכנס אורח של שכן, נכנס בלי כוונה, ויצא בלי טמבון…
גם הוא שילם אלא שמאז קלטו את הרמז, והמחסום המונמך מספק רמז לדעת הבעלים על מי שיחנה להם בחנייה. אבל תמיד יהיה את בעל המידות שכדי להספיק לתפילה יחנה בחניה של השכן ויעשה לבוד מהודר לתוך החניה שלך, ואז אתה מחנה צמוד אליו, ושוחק על הטפח שוחק שהשארת לו לדלת.נכתב מתוך מציאות עם תיבול של הומור…זה בריא.
-
שרשור המשך: רכבים מענייינים שראיתם בכביש -
שמתי יותר מידי שמן במנוע@נייטרון-חפשי כתב בשמתי יותר מידי שמן במנוע:
@gil3686 צר לי לאכזב, אבל על אף הרצון הטוב לא קידמת אותי בעניין.
ולמשל:כמו כל דבר שאמורה להיות כמות מסוימת ויש יותר מדי - נהיה לחץ.
כגון אם אשתי ביקשה לקנות 5 בטטה ואני הבאתי מחלוקה 30 אז מישהו אמור להיות בלחץ?
אז זהו שזה לא קורה!
אולי בגלל שיש לזה לאן ליזול?..ננסה שוב, בלי בדיחות אשתי והחלוקה.
לחץ פירושו “אין מקום”, המקום צר מלהכיל. בסדר?
הלאה, לחץ דם (על רגל אחת) זה שיש עורק צר מדי לזרימת הדם ונוצר לחץ (ממש כמו בכביש כשנסגר נתיב או יותר). כנ"ל לחץ אוויר - האוויר יושב לך בצמיג בלחץ ולא יוצא, אין משהו שמחזיק אותו בפנים, אין פנימית וכד’ - רק הלחץ שמחזיק את הצמיג עומד ומתוח על הג’אנט. כשאין אוויר - אין מה שלוחץ את הצמיג לג’אנט.
אחרי כל הדוגמאות המייגעות - יש כמות של שמן במנוע, כשהבוכנות יורדות הם “טובלות” בשמן ומשתמנות מעט כדי צורכן למניעת שחיקה וכו’ וכו’.
כשזה קורה - השמן נדחף לצדדים מעוצמת הכניסה של הבוכנה בשמן. כשיש עודף - אין לשמן לאן לברוח והוא מציף את הבוכנה ויש לחץ על האטמים וכל העסק הזה והשמן מחפש לאן לברוח עד שתיווצר נזילה מאחד האטמים או יותר.
נ.ב אומרים “לנזול”. ליזול זה חומר לא קשור.
מקווה שהפעם זה ברור. -
התנדבות בידידים, מעלות וחסרונות@קורולה-אברכים בדיוק. זה “סוד” גלוי.
ואל תדאג לבני דודים. הם יודעים להניע לך את הרכב ולפתוח דלתות עוד לפני שנכנסים לך לרכב…
אגב, למי שממש חובב אקשן,
שיחנה לנד קרוזר אי שם בדרום, עם ארבעה לוחמי ימ"מ בתוכה, וינסה למצוא אותה כעבור שעה. -
קצת הגזימו | על מודעות מוגזמות ביד 2@טוסון וכדי להשלים את הפאזל שחיברו קודמַי,
שוטגאן משמעו “רובה ציד” באנגלית (shotgun), ונחשב לכלי נשק אגרסיבי מאוד (בדר"כ לא יוצאים בחיים מירייה שלו, בטווח האופטימלי - טווח קרוב).
הסלנג בא להשמיע ש"אמרתי" ובכך נגמר הסיפור, כמו ההוא ששולף את השוטגאן וגומר את הסיפור. -
כיוון פרונט?@פייבל-אשרינו לא ידעת, אבל תדע להבא, לכוון פרונט בלי מחשב זה כמו להחליט שיש בחתיכת מצה שאתה מחזיק ביד - שיעור כזית לפי משקל.
וסתם ככה, תזהרו עם הטיפולים אצל בני המיעוטים.
אני כל הזמן מזהיר והנה שכן שלי מתעורר בבוקר והאיוניק שלו איננה. מתברר שהוא עשה תאונה לפני חודש והכניס לכפר כדי לתקן בשליש המחיר, ההוא שיכפל לעצמו מפתח והיום באו לאסוף את הרכב… (המפתחות המקוריים לא עבדו לו טוב לאחרונה, וזה סימן).
אולי נעלה וידאו בהמשך, אני לא רוצה לשבש כרגע.לגופו של עניין, גש לכיוון פרונט, או לאלו שבתוך מכוני הרישוי שעושים כיוון פרונט (הם קצת יותר יקרים מהרגיל) ותטפל בעניין בדחיפות.
אגב, שווה לך להציץ איך הם עושים את זה, “בבחינת לך אל נמלה…וחכם” (משלי ו,ו)
אם אצה לך הדרך, ראה כאן, סימנתי לך את נקודת העצירה.
תעדכן שסידרת, נשמח לשמוע איפה העניין אוחז, ולעזור.
בהצלחה! -
לעריקים להקפיד יותר לתקן פנסים ותקלות נראות לעין@שרולצ-ה כתב בלעריקים להקפיד יותר לתקן פנסים ותקלות נראות לעין:
בקצב הזה צריך לברך ברכות התורה לפני שנכנסים לפורום.
שמע, בפוסטים שלי ב-9 בבוקר, אני לא חושד באיש על ברכות התורה…
אבל אם זה ירגיע אותך, בפוסטים שאחרי חצות הלילה אכתוב עפ"י תורת הקבלה…
נתחיל משער ה @גיל גולים…
-
דיון ממוקד על ניסאן קשקאי 2010-2013@מאיר-ג כתב בהתיעצות האם כדאי לי לבגוד בפריוס ולעבור לקשקאי:
בשווי 8,888 ש"ח
בגדר שמינית שבשמינית…
@מאיר-ג כתב בהתיעצות האם כדאי לי לבגוד בפריוס ולעבור לקשקאי:
יד 2 או 1
אני לא רוצה חלילה להרפות את ידיך, יד 1 ממש קשה למצוא.
@מאיר-ג כתב בהתיעצות האם כדאי לי לבגוד בפריוס ולעבור לקשקאי:
???
בנתונים האלו אני בהחלט מוכן לשלם על הדלק יותר…
לירידה בנתוני צריכת הדלק, דהיינו צריכה גבוהה יותר. סליחה שלא הייתי ברור.
@מאיר-ג כתב בהתיעצות האם כדאי לי לבגוד בפריוס ולעבור לקשקאי:
ושאלה: ה + 2 צורך יותר דלק מה5 מק’?
אלו אותם המנועים אבל המשקל גדול יותר, כמעט כמו פריוס לעומת פריוס פלוס, אם כבר אנחנו בקטע של השוואה מול פריוס.
לגבי הגז אני מסייג שאני לא מתמצא בזה מאוד ולא יודע להשיב על ההוצאות המדוייקות שיהיו לך מהמערכת הזו.
לך בכוחך זה.
אתה מזכיר לי שחבר טוב מהפורום אמר לי בתחילת הדרך “תזהר, אתה ממליץ על הקשקאי ומסתמכים עליך”. עניתי שבגלל שאני נזהר, אני ממליץ דווקא עליה…
כיום - הוא ממליץ לסובביו (אם כי מצא אילן הגדול להתלות בו, ואינו צריך להמלצתי, והוא צודק). -
תאונה ואין ביטוח, אבל עם רכב משטרתי, ולנהג אין פרטים שלי.@טוסון @ITAMAR25 הכבוד שאתם חולקים לי ראוי להערכה
, להערכה כלפי האישיות שלכם
.
אולי אני טועה, אולי לא, לא זוכר מה נידון בעבר אבל אתן את מה שידוע לי.אני מתנצל אם אני מתקטב עם איזו (ג)בינה, אני בשרי…
נתחיל מהקל - (בסוף תבינו גם למה)
מבחינת הכיסוי -
נכון שמדינת ישראל קבעה שביטוח חובה הוא סוציאלי - המטרה שלו היא שאף אדם שנפגע גופנית בתאונה לא יישאר ללא טיפול רפואי ופיצוי כספי.
לכן, אם נהג בן 21 יפגע חלילה בהולך רגל או בנוסע, חברת הביטוח (או גוף ממשלתי שנקרא “קרנית”) ישלמו לנפגעים את הפיצויים שמגיעים להם.
מאידך, חברת הביטוח לא פראיירית. היא אמנם תפצה את הנפגעים (כי החוק מחייב אותה), אבל מיד לאחר מכן היא תגיש תביעת ענק נגד הנהג הצעיר ונגד בעל הרכב שאישר לו לנהוג.
חברת הביטוח תגיד לבית המשפט משהו כמו - “אנחנו שילמנו לנפגעים כי החוק אילץ אותנו, אבל הנהג הפר את חוזה הביטוח (נהג מתחת לגיל המותר). לכן, אנחנו דורשים מהנהג ומבעל הרכב להחזיר לנו כל שקל”. בתי המשפט בישראל מקבלים את התביעות האלו באופן קבוע. המשמעות היא שהנהג ובעל הרכב יצטרכו לשלם מכיסם הפרטי מאות אלפי (או מיליוני) שח.
הנהג עצמו, אגב, לא נהנה מאותה ה"פריווילגיה" (במרכאות כפולות ומכופלות!) ואם הוא נפגע בתאונה - הוא לא יקבל אפי’ קרנית הואיל והוא עבר על החוק ונהג ללא כיסוי ביודעין.
מבחינת החוק -
אם שוטר עוצר את הנהג בן ה-21 לבדיקת רישיונות שגרתית ומבקש לראות את תעודת הביטוח, הוא יבדוק את תנאי הפוליסה (או יריץ את נתוני הרכב במסוף המשטרתי).
ברגע שהוא יראה שרשום בפוליסה “מכסה נהגים מגיל 24 ומעלה” והנהג שלפניו בן 21, מבחינת השוטר אין פה ביטוח.
במצבים כאלו, מפי השמועה, השוטר מונחה שלא להסתפק באזהרה. הוא ירשום לנהג (ולעיתים גם לבעל הרכב, אם הוא אפשר לו לנהוג, וכמו שאסביר תכף) הזמנה לדין (כתב אישום) בבית המשפט לתעבורה.
סעיף העבירה בכתב האישום יהיה: נהיגה ללא פוליסת ביטוח בתוקף (לפי פקודת ביטוח רכב מנועי).
מדובר בעבירה מסוג “עוון” (עבירה פלילית לכל דבר ועניין במערכת התעבורה).
כמו שהסברתי בעבר בכמה מהמדריכים, כשאני נותן למישהו את הרכב שלי אני מחוייב לוודא שהוא מתכוון לנהוג כחוק ושהוא רשאי לנהוג ברכב בהתאם לרישיונות והביטוח.אתנחתא תורנית- (נא לברך ברכות התורה…
)
כידוע (ברכות מט:) “ואכלת זו אכילה, ושבעת זו שתיה”, וכמה מן המפרשים האריכו לבאר דעת ר"מ מה לשתייה ולשביעה, ולאחד מן הפירושים מדובר בשתיית יין הואיל וצריך “לשרות את המאכל” דהיינו “להוריד” אותו לעיכול, ולעוד אחד מן הפירושים אפי’ במים והטעם הוא כדי “להוריד” את המאכל בגרון.
למר כדאית ליה ולמר כדאית ליה, אוריד את הדברים שלי בגרונכם (ויה"ר שאזכה למלא גרונכם יין, כפי שמצווה הגמ’ ביומא עא.)
הנה צילום מחנ"א (חוברת נוסחי אישום, ממנה השוטרים רושמים דו"חות) העדכני:

שימו לב שכתוב “בת תוקף” בהתאם לדרישת פקודת הביטוח, יעויין שם בסעיף 2(א):
“2. (א) בכפוף להוראות פקודה זו, לא ישתמש אדם – ולא יגרום ולא יניח שאדם אחר ישתמש – ברכב מנועי, אלא אם יש על שימושו שלו או של האדם האחר באותו רכב פוליסה בת-תוקף לפי דרישותיה של פקודה זו.”
עכשיו צריך לברר מה הן דרישות הפקודה להיקרא “פוליסה בת תוקף” - אולי זה רק התאריך?!
אז “שפיל עיניך לסיפא דקרא” -
“הדרישה לגבי פוליסה
3. (א) פוליסה לפי דרישותיה של פקודה זו היא פוליסה שהוציא מבטח שהיה מורשה בשעת הוצאתה והיא מבטחת את -
(1) בעל הרכב והנוהג בו - מפני כל חבות שהם עשויים לחוב לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975 (להלן - החוק), ומפני חבות אחרת שהם עשויים לחוב בשל נזק גוף שנגרם לאדם על ידי השימוש ברכב מנועי או עקב השימוש בו; לענין זה, “נזק גוף” ו"שימוש ברכב מנועי” - כמשמעותם בחוק;
(2) בעל הרכב הנוהג בו וכל אדם הנוהג בו בהתר ממנו - מפני נזק גוף שנגרם להם בתאונות דרכים כמשמעותם בחוק."
בקיצור, עכשיו הבנתם למה הקדמתי ואף הארכתי לבאר על הכיסוי, כי אם אין כיסוי - זו לא “פוליסה בת תוקף”, ואז היא גם לא קבילה חוקית.
ולמי שממש אוהב קיצורים -@גיל כתב בתאונה ואין ביטוח, אבל עם רכב משטרתי, ולנהג אין פרטים שלי.:
אגדה אורבנית
אני מתנצל שלא המתנתי למיכלין כפי שתייגתי אותו קודם, אבל דרשו תשובות ושבשתא כיון דעל דעל…
-
המדריך המלא: ממל"ז - הסבר, אמינות ואמצעי התגוננות@טכנולוג כתב בהמדריך המלא: ממל"ז - הסבר, אמינות ואמצעי התגוננות:
ובכלל מציע לך לפתוח איזה טור אישי איפשהו כי כל פעם שאני קורא את אחד המדריכים שלך אני לא עוזב עד שאני מסיים אותו ותמיד זה עם חיוך
כרגע הטור האישי שלי נמצא בכולל שם הסיכומים שלי ב"ה עוברים מיד ליד אבל ללא כל השנינה ששזורה כאן… תודה!
אגב: שם זה עיקר הפעילות שלי. -
תוקף רשיון 2062 זה מוזר?@נייטרון-חפשי ככה זה שמציבים על הכביש כוח עזר של פקידים במדים.
זה הנוהל המקובל כיום.
עריכה: שלא יאמרו שפיברקתי, ציטוט מGOV.IL
“מתי צריך לחדש את הרישיון
כשעברו שנתיים מתאריך הוצאת רישיון הנהיגה.
במועד החידוש שלאחר מכן יחודש הרישיון ל-5 שנים.
בתום 5 שנים, יחודש רישיון הנהיגה עד לגיל 70.”אל תשכח להזמין אותי ליום הולדת. אני אזמין אותך שנה קודם, בלי נדר.
מעניין אם הקשקאי תגיע ל-1234567 עד אז…
-
שלט נהג חדש - כל מה שצריך לדעת@איש-פשוט-מאוד כתב בשלט נהג חדש - כל מה שצריך לדעת:
כן, אבל קיבלתי אז דוח על טלפון, אז אולי לכן הוא לא יכול לתת שתי דוחות ביחד
ואולי לכן הוא לא אמר כלום על שתי הילדים שישנו מאחור בלי חגורות…הוא יכול לתת לך גם עשר דו"חות, פשוט נפלת למזלך על שוטר עם מנת משכל של היפופוטם מאותגר…
ולמי שזוכר, פעם עשיתי חשבון לדוגמא איך שוטר יכול לתפור אותך בפעם אחת:
@גיל כתב במדריך: חגורות בטיחות וכסאות בטיחות - כל מה שרציתם לדעת! (מבחינת בטיחות וחוק):
לכן במקרה ששוטר יעצור הורים (ונניח שהאבא נוהג) שעושים פיזור בוקר, התינוקת למעון (מתחת לשנה), הבן לפעוטון (מתחת ל-3 שנים) והבן לת"ת (גיל 7), ואף אחד לא חגור ברכב - השוטר יכול לעשות למחרת “קידוש” בביכ"נ:
- על האבא - 250 ₪ ו-6 נקודות.
- על האמא - 250 ₪ ו-2 נקודות לאבא, ועוד 250 ש"ח ו-4 נקודות לאמא.
- על הבן לת"ת - יושב על בוסטר ולא חגור - 750 ₪ ו-8 נקודות, ואם הוא בלי בוסטר - 1000 ₪ ו-8 נקודות.
- על הבן לפעוטון - 1000 ₪ ו-8 נקודות.
5.על התינוקת למעון - 1000 ₪ ו-8 נקודות, ואם היא לא הפוכה מכיוון הנסיעה - עוד 250 ₪ ו-8 נקודות, והיא מקדימה וכרית האוויר לא נוטרלה - עוד 250 ₪ ו-8 נקודות.
בסה"כ - ₪3500-₪4250 (תלוי בדוגמאות שנתתי) וניקוד 36-52 (תלוי בדוגמאות שנתתי)
ובקיצור - שלילת רישיון במקום (36 נק’ שלילת רישיון מיידית ל-3 חודשים ומבחן תיאוריה לאחר מכן, ובמקרה שזו הפעם השנייה בתקופה של 6 שנים - שלילה ל-9 חודשים ומבחן מעשי (טסט). להשלמת העניין רק נזכיר שניתן לערער, וע"י עו"ד טוב יש סיכויים כלשהם לבטל את השלילה).

