התייעצות אאוטלנדר 2013-2016
-
@שמואל-קליין אתה גם מוכר רכבים, לא?
א"כ אולי יש לך אאוטלנדר? -
@tzvihe2 כוונתי “גיר רציף” הוא גיר רגיש מאוד ויש לעבוד איתו בעדינות. כמו"כ שאלתי את מי שמכר לי את הרכב לפני חצי שנה האם החליף פעם את שמן הגיר ותשובתו היתה “לא נוגעים בגיר רציף לא להחליף ולא כלום”. ולדעתי זו הבעיה כי ההיפך בגיר רציף חובה לעשות טיפולים בזמן ולהחליף שמן גיר מתאים ובזמן. ואולי כך ירחם הקב"ה עליך והכל ילך כשורה.
-
@יעקובובי כתב בהתייעצות האוטלנדר 2013-2016:
ולדעתי זו הבעיה כי ההיפך בגיר רציף חובה לעשות טיפולים בזמן ולהחליף שמן גיר מתאים ובזמן. ואולי כך ירחם הקב"ה עליך והכל ילך כשורה.
כבודך במקומו מונח, אבל המכונאים חולקים עליך, יש מערכות ברכב שאכן לא “פותחים” כי רב הנזק על התועלת בעצם פתיחת המערכת. זה קיים גם במערכות 4X4 שהמכונאים אומרים “אם אין תקלה עדיף שלא לגעת”. אל תחשוד בהם, אם היה שווה - הם היו משכנעים אותך לפתוח גיר כל 10K.
עריכה: אני רק מבהיר את דבריי שלא הובנו כל צורכם, אני לא מטפל על החלפת שמן אלא על טיפול במכלול הגיר והחלפות שונות כגון דיסק מצמד שאפשר לתת לו להישחק לבד וכשיגיע יומו נדע ונחליף.ונ"ל שבתגובתך הראשונה התכוונת להגיב לי, ולא ל @tzvihe2
ובשנייה התכוונת להגיב ל@שמואל-קליין . -
סיכום העניין
באוטלנדר גם החדש [2021-2024] גם הקודם [2013-2020] וגם הישן [2008-2012] יש גיר רציף .
גיר רציף הוא גיר מעט עדין יותר אבל סך הכל בפרט באוטלנדר נחשב אמין.
אך באמת הוא רגיש יותר להזנחה ולהתעללות .חשוב להחליף שמן גיר כל 80 אק"מ לשמן מקורי או בדוחק לשמן שמיועד לגיר CVT של יצרן שמנים מוכר ובעל תקן J4 [או J1] של מיצבישי .
[חשוב גם שלא תהייה בעיה במערכת קירור של הגיר למשל לא מזמן ראיתי רכב אחרי שסידרו לו תאונה והכל נראה פיקס אבל לא החזירו את הרדיאטור גיר למקומו המקורי אחרי שהתושבת שלו התעקמה והוא ממש זז מהמקום עד שכמעט נגע בגלגל ]
-
@tzvihe2 כתב בהתייעצות אאוטלנדר 2013-2016:
ם יש מישהו שמייעץ ברכבים הקיימים ביד 2, אפילו בתשלום.
@שמואל-קליין יוכל לעזור לך
-
@יצחק-רשטונ כתב בהתייעצות אאוטלנדר 2013-2016:
חשוב להחליף שמן גיר כל 80 אק"מ לשמן מקורי או בדוחק לשמן שמיועד לגיר CVT של יצרן שמנים מוכר ובעל תקן J4 [או J1] של מיצבישי
לא נגעת בעניין, אם לא החליפו את השמן, האם עדיף להשאיר כך, או להחליף (רלוונטי לכל הרכבים עם גיר רציף)
-
@ידני כתב בהתייעצות אאוטלנדר 2013-2016:
לא נגעת בעניין, אם לא החליפו את השמן, האם עדיף להשאיר כך, או להחליף (רלוונטי לכל הרכבים עם גיר רציף)
הוא כתב שהמוכר אמר לו שבגיר רציף לא נוגעים וזה ממש לא נכון ואדרבה בגיר רציף חשוב אף יותר להחליף שמן בזמן [דרך אגב ישנם רכבים שההמלצה היא להחליף גם בפחות מ80 א"קמ, אני כתבתי למיצובישי]
עכשיו אתה שואל מה לעשות במקרה ורכב הוזנח ולא טופל בזמן יש בזה מחלוקת הפוסקים של שנים רבות-
חלקם טוענים שתמיד כדאי להחליף לשמן חדש .
וחלקם טוענים שברגע שהשמן כבר ישן מידי יש משקעים ושאריות ושמן חדש עלול לפורר אותם ולתקוע את מעברי השמן, כמו"כ בדר"כ לא כל השמן הישן יוצא בהחלפה והשמן החדש והישן לא מתערבים טוב.אני לא מתיימר להכריע בנדון אם כי יש עוד הרבה מה להאריך בזה ואין לי כבר כח לכתוב
-
אני מאוד מתלבט בין 2 אופציות,
ללכת על שנתון מתקדם 2018 עם 245,000 ק"מ יד 2 (יד ראשונה ליסינג פרטי)
או 2014 יד ראשונה עם 150,000 ק"מ.מה עדיף, שנתון גבוה או ק"מ נמוך?
אני נוסע כ-13,000 ק"מ בשנה והמטרה להחזיק את האוטו אצלי 5-10 שנים.תודה רבה
-
@tzvihe2 כתב בהתייעצות אאוטלנדר 2013-2016:
אני מאוד מתלבט בין 2 אופציות,
ללכת על שנתון מתקדם 2018 עם 245,000 ק"מ יד 2 (יד ראשונה ליסינג פרטי)
או 2014 יד ראשונה עם 150,000 ק"מ.מה עדיף, שנתון גבוה או ק"מ נמוך?
אני נוסע כ-13,000 ק"מ בשנה והמטרה להחזיק את האוטו אצלי 5-10 שנים.תודה רבה
בגדול זה מח’ המומחים
אני חושב שאם זה עשר שנים אז בעצם התוצאה אחרי זה בשביל למכור הלאה היא או 2008 375,000 או 2004 280,000 וא"כ אני אישית חושב לקחת את ה-2018 כי יהיה יותר קל למכור
אם זה 5 שנים זה או 2013 310,000 ק"מ או 2009 215,000 ק"מ וא"כ יהיה יותר קל למכור את ה-2014
כמו כן צריך לבדוק אם זה באמת אותו רכב בדיוק -
@יוני תודה על המענה,
השאלה היא גם מה מבחינם הרכב, כמה ק"מ בעיקרון הוא מחזיק?
האוטו היה בליסינג פרטי עד מאי 2023 ושם עשה את רוב הק"מ (בשנתיים האחרונות היה אצל אחת מבוגרת שבקושי נסעה).
זה אומר שנסעו עם האוטו כ-50,000 ק"מ בשנה - אמור להיות יותר בעייתי?
והאם בליסינג הטיפולים הם בזמן או שיש איך לבדוק את זה.תודה רבה
-
@tzvihe2 כתב בהתייעצות אאוטלנדר 2013-2016:
@שמואל-קליין @יעקובובי עדיף לקחת ק"מ גבוה מהצורה החדשה או ק"מ נמוך וישן יותר?
תחפש בעיקר שמטופל הייטב! יש בארצנו אנשים ש’אין להם ראש לטיפולים’ ועד שהרכב לא עושה להם מוניפולציות הם שוכחים ממנו לחלוטין.
הבורות לצערנו גורמת לכך שרכב מטופל ושאינו מטופל נמכרים במחירים דומים ונוצר מצב שאנשים חושבים שזה לא באמת משמעותי.
עריכה: וראיתי מה ש@tzvihe2 כתב; תראה מה כתב @מאיר כאן נראה לי שיכול להועיל.