-
דובר כאן בעבר על ניקוי פיח למנוע ואף הובא סרטון מאת כפיר כשריאן (פרוייקט פרוויה), שם הוא מזמין את עוני - דרוזי הגר בצפון אך נותן שירות בכל חלקי הארץ לעשות את הטיפול.
החלטתי שאני צריך לבדוק את העניין והתייעצתי גם עם @MENI שממליץ על הטיפול (בנוסף לכל הידע הרב שהוא חולק בשמחה) ובערב סוכות (חיכינו לו עד שחזר ממילואים…) עשינו את זה ל5 רכבים, דיברנו מראש עם עוני שהסביר על התהליך ונהג ביושר כשהבהיר שאינו יודע מה רמת יעילות הטיפול לרכבי היברידי עקב הקושי הטכני לעלות בהם את סיבובי המנוע (עוד רגע נסביר).
השתדלתי לחלק בצורה ברורה בין העובדות שנבדקו על ידי לבין ההסברים והטענות של נותן השירות, לדעתי די במה שבדקתי כדי ללכת על זה (ולהאמין לשאר).הרכבים שעברו טיפול הם:
- הונדה סטרים, שהייתה מלאה פיח בעקבות הסיפור עם החיישן חמצן.
- טויוטה פריוס 2010.
- יונדאי סנטה-פה של ידידינו @מן-ההר שבעניינה חידשנו חידושים מופלגים בעניין הסעפת יניקה.
- קורולה 2007 שהתחילה לקרטע לפני שהספקנו לראות תוצאות מהניקוי עד שסופה נחרץ, אנחנו נוטים לתלות את האשמה ב’עצת אחיתופל’ שנתן מישהו - לנסוע עם הפלאשינג 80 ק"מ, הוברר עכ"פ שאין לכך קשר לפעולת הניקוי.
- טויוטה פרוויה עם עבר של טיפול מסור הכולל מרווח טיפולי שמן אינסופי, ו2 החלפות מנוע (מעניין למה?), נכון לזמן הניקוי היא הייתה עם כ40,000 מאז החלפת המנוע וללא טיפול (בטויוטה לא צריך
), אבל אח"כ עשינו - לא לדאוג.
התוצאות (לפי סדר קבלתם):
- זה עושה משהו בוודאות, רק מלראות את ענני הפיח בזמן הפעולה ניתן להסיק אי אילו מסקנות, עכ"פ עבודה בעיניים זה לא! (ואני מקווה שזה גם שווה את המחיר…)
- אני מתקרב לרכב… רגע! המנוע עובד? אני רגיל לשמוע אותו מראש. בכל הרכבים הורגש שיפור משמעותי בפעולת המנוע והפחתת רעשי הפעולה, המנוע נהיה הרבה יותר שקט.
- צריכת דלק, לא נבדק באופן מקצועי עם השוואה לפני ואחרי, אבל כפי מה שנראה לי מלמעלה צריכת הדלק שלי חזרה למה שהייתה כשקניתי את האוטו - להערכתי מדובר בירידה של 16% לפחות. גם בעל הסנטה פה דיווח על ירידה בצריכת הדלק אך גם הוא לא בדק כמו שצריך
.
- אחר זמן פתחנו את הסנטה פה לצורך החלפת אטם, והופתענו לראות חלקים נוצצים כמעט (ע"ד משל) עם מעט מאוד פיח שיורד בקלות רבה עם שפריץ קטן של קרבורטור, ומדובר ברכב בן 250,000 ק"מ, תמונות הובאו בנושא הנ"ל. גם בהונדה יצא לי לפרק מצערת והיא הייתה נקייה לגמרי.
ובכן, המסקנה שלי היא שזה בהחלט יעיל ובוודאי שווה את המחיר, אך בנוסף לכל האמור זה גם יכול לתרום לתחזוקת הרכב ומניעת תקלות עתידיות הנגרמות מהצטברות פיח, כגון ממיר קטליטי
EGR וחיישנים. ואמנם ראיתי בעבר שרשורים ישנים בפורומים שמזלזלים בעניין, אך לדעתי זה רק בגלל שהשיטה עוד לא הייתה מוכרת ועוד לא נכנסה לשוק וזה היה נשמע להם בצדק כמו המכשיר הידוע לחיסכון בדלק שעולה כאן מפעם לפעם (ולא לפתוח על זה נושא!).
בשיחה עם עוני כבר לפני כשנה וחצי הוא שמח לעזור ולענות על כל שאלה (התייעצתי איתו גם על משהו שלגמרי לא קשור) ואף אמר לי בכנות שזה לא יעיל ברכבי היברידי ולכן הוא לא ממליץ, אח"כ הוא למד איך מפעילים מצב בדיקה בפריוס ומאז הוא עושה גם לפריוסים אך אינו יודע לומר מה רמת היעילות. הוא גם הסביר בדיוק איך זה עובד ומה המגבלות והרי ההסבר לפניכם.איך זה עובד ולמה זה לא יעיל בטורים נמוכים:
המכשיר מייצר יוני מימן טעונים חיובית מה שמעודד היקשרות שלהם לגוף הרכב המוארק שלילית כידוע (עד כאן בפורום זה למבינים ויודעי חן ולנייטרונים חפשיים ושאינם ואלקטרוניהם ופרוטוניהם. או בקיצור, זהו נושא רחב בפנ"ע ואכמ"ל רק שיתפתי למעוניינים את מה שעוני זרק לי באגב) ובכך מחזק ומאיץ את פעולת הניקוי.
המימן פועל כחומר ניקוי בטמפרטורות גבוהות, ולכן כדי שהניקוי יעשה כראוי מוכרחים להעלות טורים כדי לחמם את המערכת מן הקצה אל הקצה, וזהו הקושי ברכבי היברידי שאין אפשרות מוחלטת לשלוט בסל"ד רק חלקית באמצעות שימוש ב’מצב בדיקה’ (מצב בו במנוע פועל רצוף ללא מעבר לסוללה).
כל זמן שיש מעברים פתוחים במערכות, החומר יגיע אליהם ויפתח אותם לגמרי אך ברגע שמעבר נסתם לחלוטין זה כבר מאוחר מידי והניקוי לא יפתור את התקלה אפילו שעד עכשיו היה יכול למנוע אותה, זה נכון לכל המערכת מהמצערת ועד האגזוז וכולל את הEGR ומעברי סעפת היניקה ואת הממיר הקטליטי.המספר של עוני 0522360492 (הוא לא משלם לי על זה).
ויש עוד שעושים את זה, מוזמנים לגגל.ואם כבר אז מצאתי באותו עניין…https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/14868-ניקוי-פיח-במנוע-עובד-ע-י-התזת-מים
-
@נייטרון-חפשי תודה על ההמלצה וההסבר הנהיר והמפורט, כדרכך, נראה לי ששכנעת גם אותי לעשות את זה בקרוב…
הייתי מציע שתציין את המחירים (למרות שבסרטון הוא אמר 350-500 תלוי בנפח מנוע וקילומטראז’, אבל לא כולם יצפו בסרטון, ובכולו) כדי שהעניין יהיה מושלם. לשיקולך. -
@נייטרון-חפשי יש רכבים שנהרס להם הטורבו בגלל הטיפולים מהסוג הזה
אז יכול להיות שמי שעשה את זה לא ידע את העבודה אבל גם יכול להיות שיש רכיבים שזה לא טוב להם
כמה זמן עבר מאז הטיפול ואין בעיות לרכבים שעשו את זה?
מנוע עם בוצה יכול להינזק מטיפול כזה? -
K Klonimoos העביר נושא זה מ-שאר נושאים
-
1 תודה רבה
2 אחרי כמה ק"מ ± זה מומלץ?
3 מתאים לרכב על גז? -
@גיל תודה שציינת מחיר, אני לא רציתי לציין כי גם כך זה נראה כתבה ממומנת…
@קינג-קומפיוטר כתב בניקוי פיח? כן, זה עובד! בדקנו.:
@נייטרון-חפשי יש רכבים שנהרס להם הטורבו בגלל הטיפולים מהסוג הזה
בשביל לשמוע את התגובות האלו נכתב המדריך, אתה מכיר מישהו כזה? יש לך הסבר מה הקשר? אולי זה דומה לניקוי מערכות קירור שלפעמים הפיח סותם את הדליפה?
כמה זמן עבר מאז הטיפול ואין בעיות לרכבים שעשו את זה?
זה היה בערב סוכות (אנו בצפת נוסעים הרבה…) ו2 רכבים הלכו מסיבות ‘אישיות’ (פעלו ללא שמן) ואילו ההונדה והפרוויה עוד נוסעות בכיף.מנוע עם בוצה יכול להינזק מטיפול כזה?
זה לא נוגע במערכת השמן! (הקורולה הלכה באותה הזדמנות בגלל בוצה אבל לא בגלל הטיפול אלא בגלל הנסיעה בטורים גבוהים כהשלמת הטיפול)
-
@TESLA כתב בניקוי פיח? כן, זה עובד! בדקנו.:
2 אחרי כמה ק"מ ± זה מומלץ?
הוא טוען - כל 40,000. לדעתי התועלת לא מצדיק את המחיר.
אין בעיה לעשות במערכות גז (באופן טבעי גז פחות צובר פיח). -
@נייטרון-חפשי כתב בניקוי פיח? כן, זה עובד! בדקנו.:
אלא בגלל הנסיעה בטורים גבוהים כהשלמת הטיפול
ובגלל זה הולך מנוע או שזה בגלל הבוצה שהייתה במצב גרוע מאוד?
-
@קינג-קומפיוטר בגלל הבוצה! שסתמה את מעבר השמן.
-
@נייטרון-חפשי אין ספק שזה אכן מועיל (והרבה יותר טוב מתוספי דלק למיניהם) וזה ממש פותח את המנוע…
אבל מי שצריך בפריוס ניקוי EGR שכידוע המעברים בסעפת מאד דקים וכמעט תמיד סתומים מפיח ספק האם זה יעיל מה גם שה EGR עצמו גם אחרי לילה בסודה קאוסטית לא יוצא חדש אז קצת קשה לי להאמין שזה פותח אבל אשמח מאד לפתוח EGR אחרי ניקיון שלו ולבדוק, והלוואי ואני יהיה מופתע לטובה, כי זה יחסוך אלפי שקלים בעבודת הפירוק,
אבל חשוב להדגיש שברור שגם בלי שום קשר לEGR זה מוסיף המון לרכב מבחינת ניקוי ממיר ושסתומים וכו’.
תודה רבה לך על הפוסט המדהים והבדיקה למען הכלל!! -
@נייטרון-חפשי
אין תמונות קצת ? אולי מהענן פיח שיוצא. -
@נייטרון-חפשי כתב בניקוי פיח? כן, זה עובד! בדקנו.:
תודה שציינת מחיר, אני לא רציתי לציין כי גם כך זה נראה כתבה ממומנת…
התכוונתי למחירים ששולמו עבור חמשת הרכבים שאתם שלחתם…
-
@מיכאלוש כתב בניקוי פיח? כן, זה עובד! בדקנו.:
@נייטרון-חפשי
אין תמונות קצת ? אולי מהענן פיח שיוצא.אם הייתי מנסה לצלם את הענן פיח שיצא מהפריוויה היה נהרס לי המצלמה
-
@גיל כתב בניקוי פיח? כן, זה עובד! בדקנו.:
התכוונתי למחירים ששולמו עבור חמשת הרכבים שאתם שלחתם…
הוא עשה לנו הנחה בקטנה, והמחיר של הפריוס והסנטה פה היה יותר גבוה כי הוא עשה להם כפול זמן.
-
@שמיל-שמיל כתב בניקוי פיח? כן, זה עובד! בדקנו.:
העוני הזה הוא היחיד שעושה את זה בארץ??
@נייטרון-חפשי כתב בניקוי פיח? כן, זה עובד! בדקנו.:
ויש עוד שעושים את זה, מוזמנים לגגל.
(שים לב להארתו של @נייטרון-חפשי שקישורים 1 ו-2 שייכים לאותו עסק…)
3 -
@גיל הראשון והשני הם שני אתרים של אותו אדם/חברה ונוצרו ע"י ‘ריף מדיה’, בחיפוש גוגל אחרי ריף מדיה זה הדבר היחיד שעלה (יש גם ריל מדיה, אולי זה התחליף לבינתיים).
גם העיצוב של האתר…
בקיצור זה קצת מזכיר לי את זה עיין שם בכל המשך השרשור.
רק שהפעם חברת ריף מדיה עשתה עבורנו שירות ונתנה קישורים בסוף העמוד לכל האתרים שהקימה @לך-תדע לאן זה יוביל אותנו? -
@נייטרון-חפשי ייש"כ לא שמתי לב. “גיגלתי” בעלמא.
-
@גיל כתב בניקוי פיח? כן, זה עובד! בדקנו.:
ייש"כ לא שמתי לב. “גיגלתי” בעלמא.
לא היית אמור לשים לב, לי יש כבר אלרגיה לסגנון עיצוב הזה.
-
השתכנעתי מיעילות הענין הנראית לעין
יותר חושש האם ישנם השלכות עתידיות שהן פוגעות באוטו [אני לא רואה מה קורה באמת בפנים]
הבעיה שקשה לקבל אינדיקציה מרכבים ישנים שיש להם בעיות רבות ותמיד ניתן להפיל את התקלות על סיבות שונות [יתכן גם בצדק], ורכב חדש אין הרבה שמוכנים לנסות ואם יש אשמח להתעדכן.
אולי קצת יותר רקע על החברה המייצרת את המכשיר, רקורד בעולם, כמה זה מקובל, מדוע לא נפוץ השימוש בזה במוסכים רשמיים ושאינם, אין ע"ז יותר מידע?! -
@שמיל-שמיל כתב בניקוי פיח? כן, זה עובד! בדקנו.:
מדוע לא נפוץ השימוש בזה במוסכים רשמיים ושאינם, אין ע"ז יותר מידע.
יכול להיות שזה בגלל שצריך ללמוד משהו על המכשירים האלה, ולכאורה זה המצאה שהתחילה אחרי שהמוסכים התחילו את העבודה, אז זה סוג של לשנות את הזקנים. אבל אין לי באמת מושג