רק לי קופץ החשד על איזה רכב @מאיר הולך לפנק אותנו במבחן דרך, שהוא הטריח את עצמו לגשת לאולם כולמוביל?
אגב, יש לי רעיון לפרס למי שיענה על חידות, להצטרף לחלק מהמבחן (אני תופס בג’נסיס)
רק לי קופץ החשד על איזה רכב @מאיר הולך לפנק אותנו במבחן דרך, שהוא הטריח את עצמו לגשת לאולם כולמוביל?
אגב, יש לי רעיון לפרס למי שיענה על חידות, להצטרף לחלק מהמבחן (אני תופס בג’נסיס)
@איש-גמזו מסכים
אבל אפשר בשיעורים כפולים או 1.5, ו3/4 כאלו בשבוע, לסיים 28 שיעורים, תוך 4 שבועות
אבל צריך מורה שידע להתאים לפי קצב הקליטה
@שיש בד״כ המורים הטובים ממש עמוסים, אלא אם הוא מוכן לקבוע שיעורים בכל שעה ביום, מה שפחות מצוי אצל אנשים (מ)בוגרים
לך כבר יש רישיון, אז תסביר לו שקצב השיעורים הוא זניח יחסית לעומת עוד טסט
(לי לקח 4.5 חודשים, מהתחלה עד הסוף, וזה נחשב מהר לעומת חברים שלי)
@גיל כתב במזגן שעובד מעולה בלילה וכמעט לא מקרר ביום:
מה שהתכוונתי לומר הוא שמה שמחשיד אותי זה שהמזגן מקרר מצוין בלילה ודווקא ביום מתקשה. זה פחות נשמע כמו חוסר גז, כי במקרה כזה בדרך כלל יש ירידה בביצועים גם בלילה.
וכאמור, שללת את זה.
שואל בשביל ללמוד
זה שבלילה זה מקרר זה לא ראיה כי לא צריך עוצמת קירור כ"כ גדולה כשהטמפרטורות משתנות כ"כ ואין שמש
הלא בלילה פאן 1 או 2 מקרר מצוין (ובנסיעה של שעה גם פאן על 2 מציק)מאידך תנסה לעשות נסיעה ביום עם פאן 1/2
(דבר איתי אם אתה זקוק לבגדים חילופיים)
@משה-שמחה כתב בהאם הנסיעה בכביש 6 צפון/חוצה צפון משתלמת בהשוואה לכביש 2?:
אבל מה שכתבתם יוצא 25.
@פתוח-לשמוע
שמעת?
25!!! (בתקווה שלא פספסנו)
אתה כבר לא צריך לספור
ולהוריד גם את הגרבים

תתרכז בנסיעה
אז לא הגזמתי כי כתבתי באזור 30
ואח"כ הבהרתי שכתבתי ככה כי היה זכור לי 26/27
@משה-אייזנבאך כתב בבעלי ניסאן קשקאי - סיוע באחזקה טיפים ועוד לכאן:
@גיל יש לך מגירה מתחת לכיסא שליד הנהג ?
ומה רמת העוצמה של המקרר בתא כפפות ?
לא. ולא.
אלו תוספות אירופאיות שניתן להוסיף בקלות.
יש לי את המק"טים של החלקים איפשהו עם סרטון שמראה איך לעשות.
הקירור מגיע ישר מהמיזוג, והעוצמה - כעוצמת המיזוג.
@משה-e כתב באבוב מפנימית של משאית או טרקטור:
ביחד עם משלוח הכי זול עולה 200 שח בערך.
וכמה זה עולה בארץ? אין לי מושג לגבי מחיר של דבר כזה
@SMGO שזה יוצא שההפרש הוא אותו דבר, תוספת של 40 אלש"ח לרמת גימור הגבוהה, וכאן זה יוצא באחוזים אפילו יותר…
אם כי מי שתקציבו מוגבל ל200 וכן רוצה חשמלי מלא, ולא mg או כל פלאג אין למינהו
@מאיר כתב בהמבדיל בין נוחות להנדסת אנוש: מקסוס מיפה 7 במבחן מקיף:
תמורה למחיר
רמת הגימור הבסיסית לוקצ’רי במחירון של 218,990 ₪ מאובזרת בתאורת לד מלאה, לוח מחוונים דיגיטלי 12.3" ומולטימדיה בגודל זהה, פתחי מיזוג לכל שורות המושבים, 6 רמקולים, מושבים דמוי עור, מושב נהג חשמלי עם 6 כיוונים, דלת הזזה ימנית חשמלית ועוד. רמת הגימור פרימיום במחיר של 249,990 ₪ מוסיפה: (טווח מוגדל כאמור) מושבי עור נאפה, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, חימום להגה, מושב נוסע חשמלי עם 4 כיוונים, זיכרונות לנהג, 8 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי, גג שמש פנורמי נפתח עם ווילון, דלת הזזה שמאלית ותא המטען חשמליים, חלונות אחוריים כהים, V2L להפעלת אביזרי חשמל חיצוניים.
@מאיר-ג כתב בהאם הנסיעה בכביש 6 צפון/חוצה צפון משתלמת בהשוואה לכביש 2?:
ועוד 3 לפחות לפני כל הכניסות לאשקלון
1לפני הכניסה הדרומית
1 אחרי הכניסה הדרומית-עד הלום
1 נוסף מיד אחר כך
צודק. תוסיף גם את בת הדר וגם את ההיא שלפניה… בקיצור לכמה הגענו?
@מאיר יפה ומושקע כמו תמיד!!! תודה רבה רבה!!!
אני חושב שכדאי להוסיף עוד 40,000 שקל ולקבל קרוס שזה גם טויוטה!!! (וזה הרבה…) וגם הוא הרבה יותר ג’יפון וקשוח לא? וחוץ מזה אני מאחל לאורה בהצלחה! (אחרי שהם איכזבו הרבה ישראלים)
אבל למה אני מדבר הנה תראה את ההבדלים:


ע"Z לא היית מוכן לשלם עוד 40,000 ש"ח? לא יודע אני כן!! אפי’ שזה פחות סנטימטר ופחות מאובזר… זה הרבה יותר ג’יפון וגם האורה נראת עם ‘חיוך’ מוזר
ואילו הקרוס הרבה יותר קשוחה ואני יותר אוהב קשיחות… (כמובן רק ברכבים…)

אורה נשמע שם טוב עבור מותג ישראלי אך למעשה הוא בעצם סיני מבית גרייט וול או בקיצור GWM. גרייט וול הוא יצרן סיני יחסית וותיק המייצר רכבים כבר משנת 1984 והוא משווק רכבים ב170 מדינות ברחבי העולם. בשנת 2024 מכרה גרייט וול 1.2 מיליון רכבים ברחבי העולם והיא מונה כחמישה מותגים בניהם אורה המדוברת.
אי אפשר לדבר על האורה 5 סוב בלי לומר מילה על העיצוב שלה. כיום הפנסים העגולים נראים בוגרים יותר, עמוקים מעט פנימה ובלי מסגרת כרום מטופשת כבדגמים האחרים, גם הפגוש הקדמי נאה ובוגר. מאחורה היא דומה מאד ל03 המשלב מחזה ייחודי כביכול ללא פנסים אחוריים כשהם מוסלקים בתוך השמשה האחורית. מבפנים האורה 5 סוב לא שוכחת את עיצוב הרטרו והפעם בזכות ריפודי הבד שבדלתות ובדשבורד עם דוגמה ששאבה המון השראה מהסוודר של סבתא, וגם פאנל הלחצנים שנראה בדיוק כמו הכפתורים של התנור של סבתא.


הורה 5 סוב משווק בשני רמות גימור. הראשונה נקראת וייב (VIBE) ומחירה המפתיע הוא 139,990 בלבד, תיכף נסביר למה הוא מפתיע. איפה היינו? הא, עם האבזור. בקיצור אז הוויב מאובזרת בלוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ’ ועם אפשרות שיוצג בו הוויז, מולטימדיה 14.6 אינץ’ איכותית בעברית מעולה ו16 ג"ב זיכרון ראם, 6 רמקולים, מושב נהג חשמלי, מגירה אחורית המקוררת ע"י המזגן ועוד. רמת הגימור סיגנצ’ר (SIGNATURE) ב148,990 מוסיפה משטח טעינה אלחוטי, 9 רמקולים, מושבי דמוי עור, קיפול מראות חשמלי, אוורור מושבים קדמיים, תאורת אווירה, דלת תא מטען חשמלית, גג פנורמי שאינו נפתח עם ווילון להצללה ועוד.
בשני המקרים אין משענת מרכזית מאחורה אך המושב האמצעי נוח יחסית. הרכב משווק עם 6 שנים אחריות על הרכב ו6 שנים אחריות על הסוללה.

יחידת ההנעה כוללת מנוע חשמלי עיקרי עם 190 כוח סוס ו24.7 קג"מ המחובר לסוללה בקיבולת של 1.09 קוט"ש. לצד המנוע החשמלי עומד מנוע טורבו בנזין בהספק של 150 כ"ס ו24.5 קג"מ המשמש בעיקר כגנרטור וללא גיר אך הוא מתחבר לגלגלים עם שני יחסי העברה באמצעות תיבת הפחתה. ההספק המשולב עומד על 223 כ"ס והרכב מאיץ ב7.8 שניות מ0 ל100 קמ"ש. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 19.6 ק"מ לליטר.
מבחינת בטיחות הרכב מצויד בהמון אבזור בטיחותי והוא מקבל ציון 8 ממשרד התחבורה שהוא הציון המירבי. תא המטען בנפח של 390 ליטר ללא גלגל רזרבי וגם לא מקום ייעודי.
זהו. סיימנו נכון? אה, אמרתי שנדבר על המחיר. טוב שהזכרתם לי. כפי שאמרנו האורה 5 סוב מתחילה ב139,990 שקלים זהם 40,000 שקלים פחות מהקורולה קרוס המתחרה שקטנה מהאורה בסנטימטר מבחינת האורך ומאובזרת פחות ממנה. מסיבה לא ברורה האורה שוקלת 300 ק"ג יותר מהטויוטה. על כל פנים מדובר פה בסוב מעניין וססגוני (שאפשר אפילו לקנות בצבע וורוד) המאובזר מאד בעיקר ברמת הגימור הבכירה ובמחיר הכי נמוך בקטגוריה ובפער. בכלמוביל אמרו לנו שאם עד היום קנו אורה מהבטן, היום קונים גם מההיגיון…
