@טוסון ידידי, 2 השגות לי על מעלתו. (ועל גוגל, ללא “מעלת”)
- אתה מאמין למי שתתפור אותך אחרי שתנהג (תרתי משמע) באופן הזה…
- אם תדייק בדברים, תראה שעניתי על זה.
אעזור:
@טוסון כתב בתאונה ואין ביטוח, אבל עם רכב משטרתי, ולנהג אין פרטים שלי.:
אחת השאלות הנפוצות ביותר אצלנו היא האם ביטוח חובה מכסה כל נהג. התשובה העקרונית היא כן, אבל יש פה “אבל” קטן שחשוב להכיר. הביטוח נועד להגן על כל מי שנמצא ברכב ועל הולכי רגל, אבל הכיסוי תלוי בכך שלנהג יש רישיון נהיגה בתוקף ושהוא נוהג ברשותכם.
אז למה “עקרונית”? התשובה היא “כן”!
לא…
יש כאן “אבל” גדול, לא קטן. יהיה כיסוי, כמו שציינתי. אבל חברת הביטוח “שכחה” לומר שהחוק הנ"ל ידרוש את זה ממנה בעל כורחה… אבל היא רמזה לך
@טוסון כתב בתאונה ואין ביטוח, אבל עם רכב משטרתי, ולנהג אין פרטים שלי.:
אם רכשתם ביטוח שמוגבל לנהגים מעל גיל 40, ונתתם לנהג בן 20 לנהוג – הכיסוי הרפואי עדיין יהיה קיים (כי החוק מחייב זאת), אבל חברת הביטוח עלולה לדרוש מכם החזר כספי משמעותי לאחר מכן בגלל הפרת תנאי הפוליסה.
עלולה. בטח עלולה. “את אשר התעללתי”… (וברש"י שם…)
אז עניתי,
@גיל כתב בתאונה ואין ביטוח, אבל עם רכב משטרתי, ולנהג אין פרטים שלי.:
מאידך, חברת הביטוח לא פראיירית. היא אמנם תפצה את הנפגעים (כי החוק מחייב אותה), אבל מיד לאחר מכן היא תגיש תביעת ענק נגד הנהג הצעיר ונגד בעל הרכב שאישר לו לנהוג.
חברת הביטוח תגיד לבית המשפט משהו כמו - “אנחנו שילמנו לנפגעים כי החוק אילץ אותנו, אבל הנהג הפר את חוזה הביטוח (נהג מתחת לגיל המותר). לכן, אנחנו דורשים מהנהג ומבעל הרכב להחזיר לנו כל שקל”. בתי המשפט בישראל מקבלים את התביעות האלו באופן קבוע. המשמעות היא שהנהג ובעל הרכב יצטרכו לשלם מכיסם הפרטי מאות אלפי (או מיליוני) שח.
וכן על זה הדרך…
