דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • פנייה למנהל הפורום
כיווץ
☰
לוגו
  • דף הבית
  • מבחני רכב
  • חדשות רכב
  • מדריך למשתמש
  • ...
  • יצירת קשר
  • פרסם אצלנו
  • ×
      ג

      גיל

      @גיל
      מאסטר מגיה
      אודות
      פוסטים
      4.7k
      נושאים
      41
      שיתופים
      0
      קבוצות
      4
      עוקבים
      32
      עוקב אחרי
      1

      פוסטים

      פוסטים אחרונים הגבוה ביותר שנוי במחלוקת

      • תאונה ואין ביטוח, אבל עם רכב משטרתי, ולנהג אין פרטים שלי.
        ג גיל

        @טוסון ידידי, 2 השגות לי על מעלתו. (ועל גוגל, ללא “מעלת”)

        1. אתה מאמין למי שתתפור אותך אחרי שתנהג (תרתי משמע) באופן הזה…
        2. אם תדייק בדברים, תראה שעניתי על זה.
          אעזור:

        @טוסון כתב בתאונה ואין ביטוח, אבל עם רכב משטרתי, ולנהג אין פרטים שלי.:

        אחת השאלות הנפוצות ביותר אצלנו היא האם ביטוח חובה מכסה כל נהג. התשובה העקרונית היא כן, אבל יש פה “אבל” קטן שחשוב להכיר. הביטוח נועד להגן על כל מי שנמצא ברכב ועל הולכי רגל, אבל הכיסוי תלוי בכך שלנהג יש רישיון נהיגה בתוקף ושהוא נוהג ברשותכם.

        אז למה “עקרונית”? התשובה היא “כן”!
        לא…
        יש כאן “אבל” גדול, לא קטן. יהיה כיסוי, כמו שציינתי. אבל חברת הביטוח “שכחה” לומר שהחוק הנ"ל ידרוש את זה ממנה בעל כורחה… אבל היא רמזה לך

        @טוסון כתב בתאונה ואין ביטוח, אבל עם רכב משטרתי, ולנהג אין פרטים שלי.:

        אם רכשתם ביטוח שמוגבל לנהגים מעל גיל 40, ונתתם לנהג בן 20 לנהוג – הכיסוי הרפואי עדיין יהיה קיים (כי החוק מחייב זאת), אבל חברת הביטוח עלולה לדרוש מכם החזר כספי משמעותי לאחר מכן בגלל הפרת תנאי הפוליסה.

        עלולה. בטח עלולה. “את אשר התעללתי”… (וברש"י שם…)
        אז עניתי,

        @גיל כתב בתאונה ואין ביטוח, אבל עם רכב משטרתי, ולנהג אין פרטים שלי.:

        מאידך, חברת הביטוח לא פראיירית. היא אמנם תפצה את הנפגעים (כי החוק מחייב אותה), אבל מיד לאחר מכן היא תגיש תביעת ענק נגד הנהג הצעיר ונגד בעל הרכב שאישר לו לנהוג.
        חברת הביטוח תגיד לבית המשפט משהו כמו - “אנחנו שילמנו לנפגעים כי החוק אילץ אותנו, אבל הנהג הפר את חוזה הביטוח (נהג מתחת לגיל המותר). לכן, אנחנו דורשים מהנהג ומבעל הרכב להחזיר לנו כל שקל”. בתי המשפט בישראל מקבלים את התביעות האלו באופן קבוע. המשמעות היא שהנהג ובעל הרכב יצטרכו לשלם מכיסם הפרטי מאות אלפי (או מיליוני) שח.

        וכן על זה הדרך…

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • מד דלק
        ג גיל

        @מאיר-ג כתב במד דלק:

        (שזה חידוש ששמעתי בבית המדרש “@גיל התורה”)

        אין בית המדרש בלא חידוש, אבל להבא תנסה “פרי הגפ"ן” (או מפרי הבטן…)…😆

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • הרכב לא מניע
        ג גיל

        @לחי אז אין מצב שזו זליגה, זה חמור מדי.
        המצבר גמור.
        תמיד שווה לבדוק לפני, אבל אני משתדל להיות בטוח בעצמי…

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • רכב לא מצליח לסחוב כשהמזגן דולק
        ג גיל

        @מאיר-ג כתב ברכב לא מצליח לסחוב כשהמזגן דולק:

        כלומר?

        שאין יותר מדאי גז.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • תאונה, ביטוח,
        ג גיל

        @ח.-ב. כתב בתאונה, ביטוח,:

        נסעתי לפני כיכר ובחורה עצרה באמצע הכיכר להוריד מישהו, (ולא עצרה בצד), עצרתי אחריה, ולאח"מ היא המשיכה לנסוע ואני המשכתי לנסוע אחריה ופתאום עצרה עצירה ללא שום סיבה, מי אשם, אם שמרתי מרחק מספיק / ואם לא שמרתי מרחק מספיק,
        אין לי מצלמת רכב,
        בעל הרכב כבר פנה למוסך, ועדיין לא התחילו לטפל לו באוטו כיון שאין להם עדיין רכב חילופי, והוא כבר עירב את הביטוח, מה הכי משתלם לי לעשות כרגע?

        עד שעו"ד מיכלין יגיע,
        אם הייתה פגיעה מאחור, בדרך כלל בביטוח יטענו שלא נשמר מרחק מספיק ולכן האחריות תהיה על הרכב שפגע. מצד שני, אם הנהגת עצרה פתאום בלי סיבה נראית לעין, במיוחד אחרי שכבר עצרה בתוך הכיכר כדי להוריד נוסע, זה יכול להיות שיקול לטובתך.
        בשלב הזה הייתי מתעד את כל מה שזכור לך, שומר תמונות וסרטונים (כגון מחנויות בסביבה) אם יש, מוסר לביטוח גרסה מדויקת ולא ממהר להודות באשמה או לשלם לפני שמתבררים הנזק והטענות.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • ניקוי שמן מנוע שנשפך בתא מטען
        ג גיל

        @חיים-ברזל אם אתה מעדיף לעשות אצל מישהו, אז אין כ"כ מה להציע.
        אם בכל זאת אתה רוצה לשמוע איך אמורים לעשות זאת לבד בלי גרניק,
        תפרק את רצפת תא המטען, הגלגל הרזרבי וכל מה שנשלף. את השמן העודף תספוג עם סמרטוטים או נייר סופג. אחר כך תפזר חומר סופח כמו חול לחתולים או אבקת נסורת (או אפי’ סודה לשתיה), תמתין כמה שעות ותאסוף (זה הופך להיות תערובות בוץ יאכסה כזאת…). לאחר מכן תנקה עם מסיר שומנים (APC/סבון כלים חזק מדולל) ומברשת, ותנגב היטב. אם השמן חדר לספוג שמתחת לשטיח, ייתכן שתצטרך להוציא את השטיח לייבוש ממושך או אפילו להחליף את הספוג אם הוא רווי בשמן. חשוב להשאיר את תא המטען פתוח לייבוש מלא כדי למנוע ריחות.
        רימון ריח יכול לסיים את העבודה מצד נטרול הריחות (ועל הדרך תרוויח חיטוי למערכת המיזוג).
        בהצלחה!

        טיפולים, אחזקה ותקלות שטיפת רכבים

      • רעש של שחרור לחץ בפתיחת מכסה דלק
        ג גיל

        @אליהו-התח כתב ברעש של שחרור לחץ בפתיחת מכסה דלק:

        מישהו יודע להסביר מה הוא עושה פה?
        https://youtu.be/R_LI5xxO53k

        בסרטון הוא מוציא את שסתום ה-EVAP (שסתום purge), נותן לו כמה מכות קלות כדי לשחרר מנגנון פנימי שאולי נתקע, ומחזיר למקום. זה יכול לעזור זמנית אם השסתום אכן תקוע, אבל זה לא ממש תיקון אלא יותר ניסיון לשחרור, מה גם שאם השסתום נתקע מסיבות של סתימה וכד’, זה יחזור ויתקע… אם הבעיה חוזרת, אמורים לבדוק את השסתום או להחליף אותו. סתם ככה, צליל “פששש” קל בפתיחת מכסה הדלק לא בהכרח מעיד בכלל על תקלה.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • רעש של שחרור לחץ בפתיחת מכסה דלק
        ג גיל

        @אליהו-התח לדעתי אתה לוקח את זה מדי קשה, זו לא תקלה.
        אם מדובר בצליל מאוד חזק וארוך (מעבר לשנייה-שתיים), בדגש על עוצמת הצליל,
        אז יש מה לדבר על האם יש תקלה.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • רכב מגמגם פתאום וחוזר להיות תקין... ומתג חלון משובש...
        ג גיל

        @החפץ-בעילום-שמו כתב ברכב מגמגם פתאום וחוזר להיות תקין... ומתג חלון משובש...:

        @גיל בסורק אין שום תקלות. בנוסף לפי מה שאני יודע הכל חובר בצורה נכונה. הרכב נסע חלק שלושה חודשים שלמים ללא שום כלום, הכל פיקס. בנוסף - אם הצינור לא מחובר טוב או משהו בבית מצערת וכדומה, הרכב היה מגמגם ללא הפסקה. או שהיה רעש חריג של יניקה של אוויר. שני אלו לא נמצאים. גם הרכב כאשר מגמגם, זה זמני ולא משהו שחוזר.
        עכשיו אני כבר נוסע עם הרכב כמה ימים ולא היה לי גמגום אחד אפילו…

        אולי זה קשור לאיכות הדלק שהתחנה הביאה לי?

        חיישן MAF בסורק מראה תוצאה תקינה.

        אם זה קרה כמה פעמים ונעלם לגמרי, בהחלט לא הייתי פוסל דלק לא איכותי. מיכל עם דלק לא איכותי או אפילו מעט מים בדלק יכול לגרום ל"הססנות" רגעית של המנוע בלי להשאיר קודי תקלה ובלי להדליק נורות.
        מאידך, אם זה יחזור כדאי לנסות לתפוס את זה בזמן אמת עם נתונים חיים (MAF, תיקוני דלק, טמפרטורות וכד’). קויל שמתחיל להיחלש יכול לקפוץ לביקור גם ברכב ק"מ נמוך, אבל הייתי מצפה למיספיירים (תקלה בהצתה) או לפחות תהיה מגמה של החמרה (לא משהו שבא והולך).

        ומה פירוש המילה המתג התחמצן?

        הכוונה שנוצרה קורוזיה/שכבת חמצון על המגעים החשמליים בעקבות לחות או נוזל שחדר פנימה. זה יכול לגרום למגע לא יציב, ולכן פעם עובד ופעם לא. בדרך כלל פירוק וניקוי עם ספריי לניקוי מגעים פותרים את הבעיה אם הנזק לא חמור.

        טיפולים, אחזקה ותקלות מנוע מגמגם מתג חלון

      • יונדאי I20
        ג גיל

        @מרכז-0 אני אישית לא הייתי ממשיך לנסוע ככה בלי בירור.
        נורת שמן אדומה שנדלקת כשהמנוע חם + תקתוקים מהמנוע, זה כבר שילוב שמדליק נורה אדומה (תרתי משמע). לפני שמחליטים שהמנוע גמור, כדאי לבדוק לחץ שמן אמיתי עם שעון מכני ולוודא מה קוד התקלה המלא, כי P012 לבד לא אומר הרבה (הקוד קצר מדי, אין קוד כזה), ולמיטב זכרוני קוד שקשור ללחץ שמן אמור (כגון חיישן) אמור להתחיל ב-P05, אז כנראה שיש משהו אחר.
        יכול להיות שהמנוע אכן בסוף דרכו, אבל יכול להיות גם שמדובר בתקלה אחרת שעדיין שווה לבדוק. בכל מקרה, אם אכן יש בעיית לחץ שמן, המשך נסיעה עלול לגרום לנזק משמעותי יותר ואפילו לתפיסת מנוע. לכן לא הייתי מושך את זה יותר מדי.
        תן קוד תקלה מדויק, שנוכל לנסות לעזור דרך המקלדת…

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • נורת מנוע כתומה מהבהבת+נורת החלקה כתומה
        ג גיל

        @שמואל10 תנסה את @מיוחד בבית וגן.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • סופרב דיזל 2020 שותה מים - רכב שהחליט שהוא גמל
        ג גיל

        @קלאטש

        מס"י בתחילת ההקדמה, וכפי שענה ידידי @נייטרון-חפשי

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • מזגן שעובד מעולה בלילה וכמעט לא מקרר ביום
        ג גיל

        @נסיעתא כתב במזגן שעובד מעולה בלילה וכמעט לא מקרר ביום:

        שלום,
        המזגן ברכב (יונדאי I30) עובד מעולה בלילה, מקפיא עד לשד העצמות,
        אבל ביום - ההיפך הגמור…
        לא מקרר כמעט בכלל, לוקח לו רבע שעה עד שבכלל יוצא אויר לא חם, ועדיין הוא לא מקרר את הרכב כמעט, לא משנה כמה זמן הוא דלוק…
        הבו עצה בבקשה,
        תודה רבה!

        דווקא אני הייתי בודק שהמאוורר תקין והמדחס לא סתום, לפני שהייתי רץ למלא גז.
        (דווקא המקרה הזה הוא מקרה שנותן אבחון טוב לכך שלא חסר גז)

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • מזגן שעובד מעולה בלילה וכמעט לא מקרר ביום
        ג גיל

        @המאעסטר כשהמאוורר לא עובד טוב אז בעמידה בפקקים המיזוג נחלש לעומת נסיעה שבה יש זרימת אוויר טבעית לעבר הרדיאטור.

        טיפולים, אחזקה ותקלות
      • 1 / 1
      • התחברות

      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
      • פוסט ראשון
        פוסט אחרון
      0
      • דף הבית
      • תקנון הפורום
      • מילון מושגים המלא
      • המדריך המלא למשתמש
      • פוסטים אחרונים
      • משתמשים
      • חיפוש גוגל בפורום
      • פנייה למנהל הפורום