פלג אין
-
ואם אין לך אפשרות לעמדת טעינה בבית אין עניין בפלאג אין
רק מציין שישנם עם שקע טעינה רגיל לחלוטין.
כמו קיה.@שלמה-7 היקר.
ממליץ לך בחום לעבור על תגית רכבים מומלצים
תחכים מאד.
ואתה יכול גם לפתוח נושא, אם עדיין יש לך שאלות, שיכלול את הצרכים שלך, גודל, איזורי נהיגה, תקציב וכו’, בטוחני שתקבל עזרה טובה. -
@שלמה-7 הפלאג אין זה לא היברידי נטען אלא רכב חשמלי עם סוללה קטנה יותר ועם מנוע בנזין יש לו שלוש אפשרויות - נסיעה על חשמל בלבד למשך בין 50 ל100 ק"מ תלוי בדגם או נסיעה משולבת בנזין וחשמלי (ואז הצריכה היא בערך 1/15) למשך כ700 ק"מ תלוי בדגם או בנזין בלבד ואז צריכת הדלק יכולה להגיע גם ל1/8
אמנם נשמע שווה ומשתלם אבל יש כמה חסרונות @יצחק-רשטונ האלוף נגע בזה כאןאצטט את דבריו כי יש בהם חשיבות רבה
@יצחק-רשטונ כתב ב7 מושבים שמבטיח 1,100 ק"מ למיכל דלק: צ'רי טיגו 8 פלאג-אין בישראל:
ברכבי “פלאג אין” הנתונים של צריכת דלק לוקים בחסר ואני יסביר …
ברכב בנזין רגיל או היבריד רגיל עושים איזושהוא חישוב של נסיעה ממוצעת שחלקה עירונית וחלקה בינעירונית ומגיעים לאיזשהוא נתון שאומנם גם הוא לא משקף צריכה אמיתית בפועל כי כל נסיעה לגופה שונה מחברתה מבחינת אופי הדרך אבל יש בו איזשהוא אמת מידה לצריכת דלק של הרכב .
מה שונה בפלאג אין ?
שבעשרות ק"מ הראשונים של הנסיעה [בהתאם לגודל הסוללה] הוא משמש כרכב חשמלי לכל דבר ויכול לסוע ללא דלק כלל
ואילו כשהסוללה אוזלת הוא הופך לרכב היברידי רגיל רק שבשונה מרכב היברידי רגיל יש לו יותר משקל לסחוב מכיוון שיש לו מערכת חזקה וכבדה יותר ואז הוא נהייה בזבזן אף יותר מהיברידי מסוגו .
העולה מהדברים שאם למישהו יש מרחק מהבית לעבודה בדיוק את הטווח שהסוללה שלו מספקת ויחבר שוב למטען צריכת הדלק שלו תהייה קרובה לאפס ולעומת זאת אם מישהו יסע לאילת רצוא ושוב יכול להיות מאד שיצא לו צריכה גבוהה מאילו הרכב היה היבריד רגיל …
בקיצור בשביל לחשב את הצריכה הממוצעת של רכב פלאג אין, צריך להוסיף למשוואה גם את טווח נסיעה , ובתכלס זה לגמרי משתנה מאדם לאדם , מקווה שהובנתי …1.כמו שאמרו קודמי צריך עמדת טעינה כי ללא זה הוא נטען ממש קצת בנסיעה רגילה וצורך הרבה דלק
2. ברגע שהסוללה מתרוקנת (כלומר בנסיעה ארוכה של יותר ממאה ק"מ) הביצועים יורדים משמעותית וצריכת הדלק מטפסת הרבה יותר מרכב רגיל (בעיקר בגלל משקל הסוללה - היא שוקלת בערך כמו 6 מבוגרים)
3. בעצם יש כאן שני מערכות הנעה מלאות ולכן כשם שאתה נהנה משני העולמות כך גם אתה משלם על שני העולמות וכשהרכב קצת מתיישן צריך אחזקה לשתי המערכות טיפולים כמו כל רכב בנזין על כל חסרונותיו (גיר, מנוע, קלאצ’ - בהרבה רכבים זה דו מצמדי) ומאידך יש גם את החסרונות של החשמלי - עלות סוללה יקרה מאוד
4. העניין אולי הכי משמעותי לטווח הקרוב - מס נסועה הדברים עוד לא הוכרעו אבל ככל הנראה גם רכבי פלאג אין בדומה לרכב חשמלי ישלמו מס נסועה מסויים דובר בנושא כאן
לסיכום אין ארוחות חינם וצריך לבדוק באופן אישי האם לך ספציפית מתאים רכב כזה -
הפלאג אין זה לא היברידי נטען
פעם ראשונה שאני שומע את זה. מה ההבדלים?
ברגע שהסוללה מתרוקנת (כלומר בנסיעה ארוכה של יותר ממאה ק"מ) הביצועים יורדים משמעותית וצריכת הדלק מטפסת הרבה יותר מרכב רגיל
אחר המחילה מכת"ר אבל רכב פלאג אין הוא גם היברידי לכל דבר רק ששוקל יותר. כך שבסיום הטעינה הוא לא נוסע רק על בנזין אלא כאחיו ההיברידיים וכאמור הוא שוקל יותר מההיברידי, אבל הוא בודאי יותר חסכוני מבנזין רגיל גם אם לא מטעינים אותו. וזה לשון @יצחק-רשטונ “ואילו כשהסוללה אוזלת הוא הופך לרכב היברידי רגיל רק שבשונה מרכב היברידי רגיל יש לו יותר משקל לסחוב מכיוון שיש לו מערכת חזקה וכבדה יותר ואז הוא נהייה בזבזן אף יותר מהיברידי” יותר מבנזין לא נאמר.
הסוללה - היא שוקלת בערך כמו 6 מבוגרים)
לפי החישוב שלי, ההפרש הרבה יותר קטן. למשל ההפרש בין ג’אקו הבנזין (אפי’ לא היברידי רגיל) לפלאג-אין הוא 200 קילו - 3 מבוגרים רזים במיוחד…
בשאר הדברים אני מסכים איתך לחלוטין!
-
הפלאג אין זה לא היברידי נטען
פעם ראשונה שאני שומע את זה. מה ההבדלים?
היברידי בנוי שהרכב משתמש בסוללה בעיקר בהילוכים הנמוכים ובעצירות וגם מסייע בשיוט אבל פלאג אין לא בנוי כך אלא הסוללה מניעה את הרכב לגמרי וגם הסוללה שלו לא מיועדת לטעינה ופריקה קצרים כאלה ולכן כאשר הסוללה ריקה הטעינה שלו מאוד איטית והוא לא פורק מיד את מה שכן נטען (זה ממש הורס את הסוללה) ולכן ברירת המחדל שלו היא לצבור יותר חשמל ורק אז לפרוק מה שהופך אותו לפחות חסכוני
הדבר לא שווה בכל רכבי הפלאג אין ויש באמת כאלה שיותר מתפקדים כמו היברידי כגון הג’אקו שהזכרת אבל יש אחרים כמו mg ששם צריכת הדלק ללא סוללה עולה מאודברגע שהסוללה מתרוקנת (כלומר בנסיעה ארוכה של יותר ממאה ק"מ) הביצועים יורדים משמעותית וצריכת הדלק מטפסת הרבה יותר מרכב רגיל
אחר המחילה מכת"ר אבל רכב פלאג אין הוא גם היברידי לכל דבר רק ששוקל יותר. כך שבסיום הטעינה הוא לא נוסע רק על בנזין אלא כאחיו ההיברידיים וכאמור הוא שוקל יותר מההיברידי, אבל הוא בודאי יותר חסכוני מבנזין רגיל גם אם לא מטעינים אותו. וזה לשון @יצחק-רשטונ “ואילו כשהסוללה אוזלת הוא הופך לרכב היברידי רגיל רק שבשונה מרכב היברידי רגיל יש לו יותר משקל לסחוב מכיוון שיש לו מערכת חזקה וכבדה יותר ואז הוא נהייה בזבזן אף יותר מהיברידי” יותר מבנזין לא נאמר.
אני לא מסתמך רק על דבריו הנכונים של @יצחק-רשטונ אלא גם על מקורות נוספים וכן על ניסיון אישי (לא היה לי כזה רכב אבל כן בדקתי כזה רכב)
תציץ קצת במבחני רכב ותראה שפלאג אין עם סוללה ריקה צורך בממוצע 1/10 - אין לי זמן כרגע לצרף מקורות אעשה זאת בהמשך הנה אחד (שוב יש כאלה שיותר מתפקדים כמו היברידי ושם זה מגיע ל1/15 עדיין פחות מהיברידי) זה יותר מרכב סטנדרטי חדשהסוללה - היא שוקלת בערך כמו 6 מבוגרים)
לפי החישוב שלי, ההפרש הרבה יותר קטן. למשל ההפרש בין ג’אקו הבנזין (אפי’ לא היברידי רגיל) לפלאג-אין הוא 200 קילו - 3 מבוגרים רזים במיוחד…
ליתר דיוק 271 ק"ג - יותר בכיוון של 4 מבוגרים בריאים אבל הסוללה לבדה שוקלת כ500 ק"ג אז יתכן שבפלאג אין יש מנוע או מכלולים אחרים קלים יותר (1.5 מול 1.6 בבנזין )
בשאר הדברים אני מסכים איתך לחלוטין!
תודה, ואכן בזכותך חודדו כאן כמה הבדלים בין רכבי הפלאג אין עצמם
-
היברידי בנוי שהרכב משתמש בסוללה בעיקר בהילוכים הנמוכים ובעצירות וגם מסייע בשיוט אבל פלאג אין לא בנוי כך אלא הסוללה מניעה את הרכב לגמרי וגם הסוללה שלו לא מיועדת לטעינה ופריקה קצרים כאלה ולכן כאשר הסוללה ריקה הטעינה שלו מאוד איטית והוא לא פורק מיד את מה שכן נטען (זה ממש הורס את הסוללה) ולכן ברירת המחדל שלו היא לצבור יותר חשמל ורק אז לפרוק מה שהופך אותו לפחות חסכוני
הדבר לא שווה בכל רכבי הפלאג אין ויש באמת כאלה שיותר מתפקדים כמו היברידי כגון הג’אקו שהזכרת אבל יש אחרים כמו mg ששם צריכת הדלק ללא סוללה עולה מאודפעם חיטטתי קצת בהגדרות של סקודה סופרב פלאג אין והיה שם אפשרות לשחק עם רוב הנ"ל.
לדוגמא האם יסע על דלק/ חשמל /משולב, וכן בטעינה האם להטעין מעצם הנסיעה או רק מהבלימות. וכן עד כמה אחוז להטעין את הסוללהיתכן שבפלאג אין יש מנוע או מכלולים אחרים קלים יותר
בהנ"ל הסוללה יושבת במקום הגלגל רזרבי אז חסכנו משקל
-
“הייבריד” כידוע זה “כלאים” כלומר רכב שהוכלאו בו שני מערכות הנעה אחת חשמלית ואחת מונעת דלק
“פלאג אין” זה בעצם נטען/מתחבר ובעקרון אומרים “פלאג אין הייבריד” כלומר היברידי נטען
ממילא כל רכב שמשלב מנוע דלק עם מערכת חשמלית ונטען עונה על ההגדרה פלאג אין הייבריד או היבריד נטען
אמת שיש סוגים שונים של מערכות הנעה פלאג אין בדיוק כמו שיש סוגים שונים של מערכות הנעה היברידיות [הונדה/טויוטה/יונדאי] וכנראה לזה מתכוון @טכנולוג שחילק בין הדגמים
לדוגמא לMG EHS שהזכיר יש מערכת הילוכים ייחודית, המורכבת משני מערכות אחת 6 הילוכים למנוע בנזין ואחת 4 הילוכים למנוע החשמלי. -
אבל הסוללה לבדה שוקלת כ500 ק"ג
מהיכן הנתון הזה? כולה 19 קוט"ש.
אני לא הבנתי בשאלתך האם הקושיה היא בגלל כמות הקוט"ש
א"כ אז זה הגיוני
לי יש מצברים של שבת הזמנתי 30 קוט"ש שקל באזור הטוןמעניין. לכאורה ברכבים מביאים סוללות טכנולוגיות עם משקל קטן בגלל שכל גרם ברכב מכריע על הטווח ועל תקנות זיהום האויר.
לשאלתך: ההפרש במשקל בין פלאג אין להיברידי רגיל לא מגיע לסכומים האלו בשום צורה.
-
מהיכן הנתון הזה? כולה 19 קוט"ש.
לפריוס פלאג אין (שאגב זה רכב מוצלח מאוד ואחת הסיבות היא משום ששם באמת הרכב הוא היברידי רגיל עם סוללה גדולה) יש סוללה די קטנה (יחסית פלאג אין - 8.8 קוט"ש) שמספיקה לכ45 ק"מ והיא שוקלת 200 ק"ג יותר מפריוס רגילה אז הגיוני שסוללה של 20 קוט"ש תהיה כ450 (לבנתיים לא מצאתי מקור לכך זה רק משהו שיש לי בראש אבל עדיין לא מצאתי מקור)
-
מהיכן הנתון הזה? כולה 19 קוט"ש.
לפריוס פלאג אין (שאגב זה רכב מוצלח מאוד ואחת הסיבות היא משום ששם באמת הרכב הוא היברידי רגיל עם סוללה גדולה) יש סוללה די קטנה (יחסית פלאג אין - 8.8 קוט"ש) שמספיקה לכ45 ק"מ והיא שוקלת 200 ק"ג יותר מפריוס רגילה אז הגיוני שסוללה של 20 קוט"ש תהיה כ450 (לבנתיים לא מצאתי מקור לכך זה רק משהו שיש לי בראש אבל עדיין לא מצאתי מקור)
מאד מעניין. צריך למצוא הסבר המתקבל על הדעת מדוע בג’אקו פלאג ועוד אחרים ההפרש קטן בהרבה ומבזניניות קלאסיות!