יפני או גרמני?
-
עריכה: שמתי לב שפעם הייתה מכונית עממית ושמה פורד פוקוס, הייתה זו מכונית אמינה בטירוף למרת אימי הייתה כזו 7 שנים ורק בלאי היה מנת חלקה.
בכל אופן הציבור אהב מאוד את הרכב, הוא נקנה בהמוניו והמשיך להיקנות גם כשפורד עשתה את טעות חייה במודל 2011 במתיחת הפנים, אז היא עברה להשתמש בגיר כפול מצמדים יבשים הידוע לשמצה. המכירות דעכו עד שנעצרו כמעט לגמרי בישראל ובשוק העולמי!
בסוף שנת 2015 פורד ניסו לחזור לדרך הישר עם מתיחת הפנים הבאה בה הם החליפו את הגיר לפלנטרי (אוטומט רגיל) הוסיפו טורבו והרכב קיבל 150 כ’‘ס לעומת 2009 עם 100 כ’'ס
בשורה התחתונה חשבתי שאולי השוק מפספס כאן רכב גרמני (ארץ ייצור) נוח אמין וזול!!! שגם אם יהיו תקלות עדיין יהיה שווה את זה כי זה מתגלם במחיר הזול ששילמתם
אבל רבותי המומחים החכימוני וטענו שזה לא שווה את הפרויקט אז תמשיכו לחפש יפני (קוראיני מדגמים מסויימים) ואם גרמני אז קונצרן WV מנוע 1200 TSI ומעלה מתוך ידיעה שצריך לתחזק את הרכב טוב ובמסירות -
@שלמה כתב ביפני או גרמני?:
בסוף שנת 2015 פורד חזרו לדרך הישר עם מתיחת פנים שהחליפה את הגיר לפלנטרי (אוטומט רגיל) הוסיפה טורבו והרכב קיבל 150 כ’‘ס לעומת 2009 עם 100 כ’'ס
בשורה התחתונה השוק מפספס רכב גרמני (ארץ ייצור) נוח אמין וזול!!! גם אם יהיו תקלות עדיין שווה את זה כי זה מתגלם במחיר הזול ששילמתםהחליפו גיר זבל ועשו רכב צרפתי ושמו טורבו במקום
-
@הכל-בעזרת-השם כתב ביפני או גרמני?:
החליפו גיר זבל ועשו רכב צרפתי ושמו טורבו במקום
אכן הגעתי למסקנה זו, אם כי עדיין אני רואה אנשים מבסוטים, שמחזיקים את הרכב כבר הרבה זמן.
המחיר הזול לא מפצה את התיקון?
כיום אני כלל לא מעמיד את הרכבים מ2016 למול 2009! -
@שלמה כתב ביפני או גרמני?:
המחיר הזול לא מפצה את התיקון?
אם אתה מסתכל מחיר מול תמורה אתה צודק אבל העניין של האמינות זה לא רק האמינות כשלעצמה שבוודאי זה דבר חשוב אלא אנשים מוכנים לשלם יותר יקר על קורולה למשל אפילו שזה שנתון נמוך בגלל השקט הנפשי לא רק בגלל הכסף זה מה שאנשים מחפשים שששששש חיה ותן לחיות…
-
@שלמה כתב ביפני או גרמני?:
@הכל-בעזרת-השם כתב ביפני או גרמני?:
החליפו גיר זבל ועשו רכב צרפתי ושמו טורבו במקום
אכן הגעתי למסקנה זו, אם כי עדיין אני רואה אנשים מבסוטים, שמחזיקים את הרכב כבר הרבה זמן.
המחיר הזול לא מפצה את התיקון?
כיום אני כלל לא מעמיד את הרכבים מ2016 למול 2009!הוא לא מפצה על עוגמת נפש שהמשפחה בדרך לצפון כל הרכב מלא במזודות והופ הרכב החליט שיש לו קורונה
-
@רפאל-0 לענ"ד צריך לחלק את הדיון לשנים הפן הכלכלי והפן הטכני
לגבי הפן הכלכלי אז אמנם הרכב היפני שומר על ערכו אבל הוא יקר יותר ומשום כך הירידת ערך שלו בכסף גדולה יותר מרכב גרמני שמקביל לו בשנתון אבל בשקלול עלויות טיפולים ותיקונים הם כנראה יהיו שווים פלוס מינוס כמו שכתבתי באריכות יותר כאן
ולגבי הפן הטכני אז ברור שהיפני יהיה יותר אמין ופשוט לאחזקה ומאידך הוא יהיה פחות מהנה ונוח לנהיגה
למעשה לדעתי מי שזה רכב ראשון שלו ולא מחפש הרפתקאות עדיף יפני כי אתה לא בא עם דרישות אז כל רכב יהיה טוב אבל מי שמחפש ריגושים ומוכן לבלות קצת יותר במוסך יש מה לדון על רכבים אחרים (כמובן לבדוק טוב - עדיף גיר לא רובוטי ומנוע לא טורבו ואידך זיל גמור) -
-
הצרכים שלי הם כאלו רכב שיראה כמה שיותר סבבה כדוג’ ג’טה
שלא יקח הרבה דלק …
שיהיה אמין וללא הרבה תקלות עם עליות רבות
לנסיעה מחוץ לעיר ולעיר
זהו…
לכן חשבתי על הג’טה אבל אמרו לי הרבה תיקונים יקרים
חשבתי על הטרז’ אמרו לי עגלה
איזה עוד רכבים יש …
והאם הג’טה אופציה כי היא נראית טוב
במחיר סבבה של 20.000 בערך
@צילפינגים -
@רפאל-0 מה עם דיזל?
אני מבין שיש לך נסיעות די ארוכות ועליות קשות
אם כך הייתי ממליץ בחום על רנו קליאו סטיישן אם יש ידני ואתה בקטע אז יש עוד אופציות כד’ @שלמה בדיזל החיסכון בדלק כמו רכב היברידי ואפילו יותר!! [24\1] ואין לך סיכון של בטריה
ובנוסף אתה לא נוסע על עגלה כמו אטראז’ אתה מקבל רכב סוס עבודה כפשוטו בלי להתפשר על דלק ונוחות צרפתית ואמינות טובה! -
@רפאל-0
יש ל @שמואל-קליין - משהו פצצה! -
@אלוף-העולם-1 @רפאל-0
אכן כן -
@רפאל-0 כתב ביפני או גרמני?:
חשבתי על הטרז’ אמרו לי עגלה
לא שאני חולק על ההגדרה הזו, ואפי’ פעם ראיתי שהגדירו את האטרז’ ‘מנוע של מברגה בעגלת סופר’…
אבל אני רק רוצה להציע צד נוסף.
בתקציב שלך, לא תוכל בהכרח למצוא רכב חסכוני, אמין, פשוט לתחזוק, נראה טוב ועם נוחות נסיעה של קיה קרניבל 2025…
את הרנו קליאו אני לא מכיר, יתכן שזה באמת הפתרון בשבילך. רק קח בחשבון שגם לדיזל אמין ובלי תקלות, עדיין העלויות תחזוקה שלו (טיפולים ותיקונים שאין רכב שאין לו) יותר יקרות…
אז אולי כן כדאי לשקול שוב רכבים קצת פחות נוחים על הנייר, תנסה לעשות סיבוב על איזה רכב כזה ותחשוב על האמינות והחיסכון המובטח בדלק ובתחזוקה למול החיסרון הקטן בנוחות נסיעה. ובסופו של דבר… מתרגלים לזה (אא"כ התרגלת כבר כמה שנים לסקודה קודיאק…)
סתם לשם השוואה… יש לי כיום סוזוקי ספלאש, שזה רכב מיני, עם מנוע קטן (בערך בנפח של האטרז’). עשיתי איתו ב9 חודשים 17000 ק"מ, בתוך העיר ומחוצה לה. ויש לי אותו אחרי שבשנה וחצי רישיון שהיה לפני כן נסעתי בעיקר על פריוס+ ורכבי שכירות נחמדים (לא קיה פיקנטו)… ובהחלט אפשר לומר שאני מרוצה, ולא מקטר כל נסיעה מחדש על הנוחות החסרה לעומת כל מיני רכבים אחרים.
בקיצור… א"א לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה…
בהצלחה! והלוואי שתמצא משהו שיתאים לך מכל הבחינות בע"ה