איך לעבור טסט ראשון בקלות!
-
#anchor(מובאים לפניכם עצות וטיפים כדי לעבור את הטסט בקלות.)
לפני הטסט.
א. כשאתם נוסעים באוטובוס או ברכב מומלץ לישב מקדימה ולתרגל בראש מה היית עושה לו היית עכשיו בטסט. תירגולים אלו יכניסו אתכם לטסט כשאתם פועלים ע"פ הכללים בטיבעיות ובביטחון והם בעלי ערך גבוהה מאד!
ב. מומלץ לא לספר לאף אחד (או לפחות לכמה שפחות אנשים) על הטסט הקרב ובא. הסיבה היא שכמה שיש יותר אנשים שיודעים כך גדל הפחד מלהכשל. והפחד וההתרגשות הם החברים הטובים של הכישלון.
ג. לילה לפני הטסט לישון מוקדם! העייפות גם מורידה מהעירנות וגם מעמיסה על הרגשות (בכל תחום בחיים)
ד. לבא לטסט אחרי מקלחת טובה. שזה מוסיף לעירנות וישוב הדעת.
ה. לפני הטסט לאכול ארוחה טובה ובריאה (כי ילד רעב לא לומד וכ"ש לא נבחן...) לא לאכול אוכל מכביד! כגון שאוורמה וכו' או אוכל עתיר שומן או כל דבר שגורם צריבה. ההמלצה היא על משהו בסיגנון לחם עם חביתה וכו'.
ו. יש לשנן את כל הכללים והתמרורים וכו' עד אשר דק לעפר! אין לעשות טסט אם אתם לא שולפים את הכללים! מי שלא יודע את כל כללי זכות הקדימה בכל סוגי הצמתים או משמעות התמרורים בסוף יבכה בכי תמרורים.. וחבל על הזמן ועל הכסף!
ז. שאלו אנשים שעשו טסט באיזור שלכם מהם נקודות התורפה והמקומות המועדים ומהם הפתרונות
ח. יש להגיע עם משקפיים/עדשות (למי שצריך) ותעודת זהות. אחרת - נכשל מראש!
ט. לבשו בגדים קלילים ולא ממש צמודים וללא טיקטים מטרידים וכדו'
י. (לא סתם יצא כלל י') שא תפילה מעומק לב למי שלב שרים ורוזנים בידו.
בשעת הטסט.
א. בתחילת הטסט כדאי לכוון את הכסא והמראות אפי' שהם מכוונים. כך תראו לטסטר שאתם בעניינים ..
ב. היו רגועים ונשמו עמוק. יש להשתדל להתעלם מהרגשות ולהתמקד בנהיגה באופן טכני.
ג. יש לשים לב לצאת ולהכנס לרכב ע"פ הכללים (כשהולכים לצידו של הרכב, ללכת כנגד כיוון התנועה אפי' אם יהיה צורך לעשות סיבוב).
ד. היה מוכן לבצע את הכללים הרבה לפני המקרה או הצומת. כלומר, כבר עם סיום הצומת הראשון אנחנו מסתכלים קדימה מה הולך להיות לנו בצומת הבא: מהם התמרורים ופירושם, למי נותנים זכות קדימה, היכן עוצרים, איזה הילוך וכו' (למשל אם רואים שצומת הבאה היא כיכר. כבר בסיום הצומת הקודמת יש לחשב את כללי הכיכר שיבוא בעתיד: הולכי רגל בכניסה וביציאה וזכות קדימה לכלי רכב שבכיכר. וכן בשאר סוגי הצמתים: מהם התמרורים ולמי אני אמור לתת זכות קדימה בהתחשב בנתוני הצומת) וכל שאר הכללים.
ה. במידה ואתם מתלבטים בשיקול דעת. כגון שאתם מסופקים אם הרכב רחוק מספיק וכדו' יש לפזם בפה "פה אני מתלבט אם המרחק מאפשר כניסה וכדו'". הסיבה היא שיש כלל שנהג שמסופק לא יבצע את הפעולה אלא אם בטוח בודאות. למעשה התלבטות זה לא משהו שפיט כל כך והטסטר אמור להתחשב בכך. ובדידי הוה עובדא, שאמרתי שאני מתלבט, ואם המקרה היה קורה לי היום הייתי נכנס עם סמיטריילר... אבל עברתי בהצלחה...
ו. בכל סטיה בהגה יש להסתכל במראות, וכן בכל האטה יש להסתכל במראה המרכזית (גם בחיים האמיתיים) הטסטרים בודקים את זה.
ז. הטסטר אינו נביא ואינו יודע אם פזלתם למראה או ששכחתם. תנו מבט קצת מוגזם למראות ולצדדים ותמנעו מויכוחים או עוגמת נפש.
בהצלחה!-|
-
@שלוימי-ט כתב בכך תעברו טסט ראשון בקלות!:
אני אישית ביקשתי מהמורה שישב איתי ביחד בטסט וזה מאווד עוזר
כי זה מוריד את הפוקוס מהתלמיד וגם הטסטר לא מרגיש נעים לפסול סתםאני לא יודע מתי אתה עברת טסט,
אבל בשנים האחרונות לא הטסטר מחליט האם לפסול או לא, אלא הוא רק מציין מה קרה במהלך הטסט, והתוכנה מחליטה האם להעביר או להכשיל.בכל מקרה כל הטסטים מצולמים, ואפשר להגיש ערעור אם אתה חושב שנכשלת בטעות.
-
@צבי-ש כתב בכך תעברו טסט ראשון בקלות!:
אלא הוא רק מציין מה קרה במהלך הטסט
אותו מעשה, נקודות מבט שונות יכולות לשנות.
והעירעורים הללו מתקבלים??? -
@מיישה בדרך כלל לא, נדיר מאוד שמקבלים, אני קיבלתי הערה בטסט על זה שאני בצד שמאל של הכביש בעוד שבצד ימין משאית גרר ארוכה חנתה לאורך כל הנתיב, נפסלתי, הגשתי ערעור והוכחתי ששומעים את הטסטר מדבר כשאין לי אופציה בכלל להיות בימין, התגובה הצוננת שקיבלתי בSMS זה "בדקנו וערעורך נדחה". זהו, לא מילת הסבר אחת מעבר.
-
@YKingsmart כתב בכך תעברו טסט ראשון בקלות!:
@מיישה בדרך כלל לא, נדיר מאוד שמקבלים, אני קיבלתי הערה בטסט על זה שאני בצד שמאל של הכביש בעוד שבצד ימין משאית גרר ארוכה חנתה לאורך כל הנתיב, נפסלתי, הגשתי ערעור והוכחתי ששומעים את הטסטר מדבר כשאין לי אופציה בכלל להיות בימין, התגובה הצוננת שקיבלתי בSMS זה "בדקנו וערעורך נדחה". זהו, לא מילת הסבר אחת מעבר.
לכזה מצב יש את מבקר המדינה
-
@YKingsmart אם אתה לפני טסט ודאי שכדאי לפנות למבקר המדינה, זו פנייה מקוונת פשוטה למדי ומניסיון ששמעתי מחבר בעניין אחר זה עבד ממש טוב
-
@YKingsmart כתב בכך תעברו טסט ראשון בקלות!:
@admin לא יודע אם שווה סחבת. יותר מהר לעשות טסט נוסף ולבלוע את זה.
לי היה ערעור שעבר דרך מבקר המדינה, וכולל הסחבת כולל הכל היה לי עיכוב של בערך חודש.
ערעור רגיל חוזר תוך כ3 ימים -
@YKingsmart כתב בכך תעברו טסט ראשון בקלות!:
@צבי-ש וקיבלו את הערעור?
בקצרה? לא.
בארוכה?
כשהגעתי לראות את המבחן כדי להגיש ערעור בפעם הראשונה, ההסרטה לא התחילה עם הסרטון שלי אלא של ההיא שנהגה לפניי בטסט,
אמרתי לאחראית במקום שזה לא הסרטון שלי, והיא אמרה לי להגיש ערעור ולכתוב שם שזה לא הסרטון שלי,אחרי 3 ימים קיבלתי תשובה שהערעור נכשל, אז הגשתי למבקר המדינה תלונה איך יכול להיות שהערעור נכשל? והרי זה לא הסרון שלי בכלל.
ענו לי מאוד יפה אחרי כשבועיים, שאחרי כמה עשרות שניות מתחיל ההסרטה שלי, וקישרו ביני לבין אחראי מחוז מרכז (נראה לי, או טייטל דומה) של משרד התחבורה(כנ״ל) או בקיצור, להגיש ערעור שוב,
נסעתי להגיש ערעור במשרדים הראשיים, הערעור נכשל מסיבה אמיתית. (כלומר, הטסטר צדק כשפסל אותי, אבל הערעור הוגש שוב תקין בזכות מבקר המדינה). -
@מאיר כתב בכך תעברו טסט ראשון בקלות!:
ו. יש לשנן את כל הכללים והתמרורים וכו' עד אשר דק לעפר! אין לעשות טסט אם אתם לא שולפים את הכללים! מי שלא יודע את כל כללי זכות הקדימה בכל סוגי הצמתים או משמעות התמרורים בסוף יבכה בכי תמרורים.. וחבל על הזמן ועל הכסף!
חשוב ביותר אבל לא כדאי להגזים עם זה
מאמר ציני על העניין -
@מאיר מנסיון כואב מאוד אני יכול לומר שזה ה-נקודה בטסט!
שתגיע לצומת אתה תדע מה לעשות
אם לא, ממ"נ לא תעבור או שלא תתן זכות קדימה, או שתעכב סתם את התנועה.
ולצערנו יש מורים שלא מלמדים את זה טוב, וגם בתיאוריה זה מנוסח בצורה מטופשת
כי מלמדים אותך מה קורה בצומת ללא תמרורים כלל (מישהו מכיר?)
רוב ככל הצמתים בארץ הייתי מנסח את הכלל ככה: (בפועל) אם יש לך תמרור עצור/ זכות קדימה -לא שלך!
אין לך עצור/ ז"ק אז לאחרים יש -שלך! כל כך פשוט
חבל על כל הסרבול!||אבל למה לא לא לסרבל את התלמיד המסכן אם אפשר...
התלמיד ישלם כמו טאטאלה והמורה יצחק כל הדרך אל הבנק
אופססס שכחתי זה בשחור....|| -
@דשבורד כתב בכך תעברו טסט ראשון בקלות!:
אין לך עצור/ ז"ק אז לאחרים יש -שלך! כל כך פשוט
חבל על כל הסרבול!לא נכון. אם אין תמרורים נותנים זכות קדימה לימין ולבא ממול (אם אין להם תמרור שמורה אחרת)
איני יודע מהיכן אתה בארץ (כנראה עיר מרכזית) אבל בארצינו הקטנטונת יש הרבה צמתים ללא כל תמרור.
תמיד נוסח חוקי היא מסובך כי צריך להיות מדוייק, מפורש ולא משתמע לשני פנים!