@יהודה אני לא מנתיבות אבל רק להרגיע אותך שלפי התיאור (אם הרכב לא עשה תאונה רצינית) זה רק הצינור שנקרע, צריך לחתוך ולחבר מחדש. אח"כ צריך לבדוק אם זה התחיל מצינור קרוע שגרם לחום לעלות או לחץ במערכת שגרם לפיצוץ הצינור.
נייטרון חפשי
-
עזרה דחופה עלה לי חום מנוע בנתיבות ואני לא מצליח למלאות מים -
סיוע בתהליך רכישה מסוכן + רכישת ניסאן קשקאי+2@חיליק יש כאן 2 נושאים שהפרדה ביניהם תפשט את העניין.
הנושא הראשון נקרא ‘נוחות’ אבל באופן יותר משמעותי, בגלל שהורסו לא באמת נותן את המצופה מרכב 7 מקומות, הוא חלש וצפוף, עוצמת המיזוג לא מספקת, ונוחות נהיגה ויציבות “לא משהו”. אצלנו קוראים לזה רכב 5 עם ספסל נוסף (וכמו המאזדה 5) ולכן כמובן הוא גם יותר חסכוני אבל אני רציתי רכב 7 (אופנוע עם תוספת מושבים יהיה יותר חסכוני).
הסיבה היחידה שהוא בכל זאת פופולארי זה רק כי זה טויוטה, ואנשים מוכנים לוותר על נוחות בשביל השקט. וכאן מגיע העניין השני: אמינות של טויוטה זה לא! אני אישית חושב שהוא לא כזה לא אמין ביחס לשוק אבל במושגים של טויוטה זה לכו"ע זבל! ובהתחשב בכך שכל הסיבה שמישהו בכלל הסתכל לכיוונו (במחירים כאלו) זה בגלל שהוא טויוטה… זה כמעט ‘מקח טעות’.
אני אישית לא מכיר את הקשקאי, אבל המחלות של הורסו ידועות לרבים וייתכן בהחלט שמי שלא שמע אליהם ופגש בהם פעם-פעמיים יתייחס אליהם כאל משהו ספציפי שלא מתאים לטויוטה ולא כאל מחלה של הדגם, גם הגיר שלו שהוא ‘לא אמין’ (ולראייה תנסה לחפש גיר מפירוק ותראה כמה זה קשה) ייתכן שהאמינות שלו שווה לזה של הקשקאי אלא ששם זה מגולם במחיר וכאן זה במחיר ה’אמינות של טויוטה’.
בהצלחה! מקווה שעשיתי סדר. ומנסיוני כל מי שהמליץ על הוורסו באופן סדרתי עבר להשמיץ אותו אחרי תקופה קצרה כשגילה שזה בעצם לא כ"כ ‘טויוטה האמינה’. -
התנצלות על אי קבלת לייקים ממני עקב ההגבלותהתנצלות מקרב לב מכל מי שהיה ראוי לו שאתן לו לייק וציפה לזה על סמך היכרותו עימי עד היום אך נאלצתי לאכזבו עקב המיתון שצמצם את הלייקים ל12 בלבד ליום.
עמכם הסליחה.

-
תקלות קטנות ונזקים גדוליםלארונה ראיתי טויוטה הייאס והערתי לבעל הרכב על כך שיש שם צינור וואקום מצינור היניקה שלא מחובר טוב, המלצתי לו לעטוף אותו באיזולירבנד כדי לחסוך דלק ולהוסיף כח וכו’
אחרי כמה זמן טיפלתי ברכב וראיתי שהוא לא טרח להדביק אז עשיתי את זה בעצמי, מאז הוא קורא לי קוסם, ובכל פעם שפוגש אותי הוא מודה לי על כך שהמזגן שלו חזר לעבוד גם בסרק ועד אז היה עובד רק בנסיעה מהירה. -
מס נסועה על רכבים המונעים בגז, האומנם?בעקבות הפוסט המובא התעוררתי למספר שאלות:
האם זה אומר סוף עידן החיסכון בגפ"מ (וירידת ערך דרסטית לבעלי הרכבים), או שאנחנו דווקא בתחילת עידן חדש: מי מחברי הפורום לוקח ע"ע להיות הראשון לפתוח גמ"ח שינוי ק"מ!שאלתי את עצמי, מה טעם יש להטיל מס על רכבי גפ"מ יותר מרכבי בנזין או סולר? ולמה אם רוצים להטיל מס לא מעלים את מחיר הגז ע"י הטלת מס בלו?
התשובה שלי לעניין (וכך נשמע לי מבין הדברים במקור שהובא) היא שייתכן ובאמת התכנון הוא להטיל מס על כלל הרכבים אלא שזה נעשה בהדרגה, מה דעתכם?ומה עם הציטוט הזה?
לצורך כך, ייבחנו האפשרויות הטכנולוגיות להכללת פרמטרים נוספים במודל המס החדש שיגובש: שעת הנסיעה, מיקום הנסיעה ומספר הנוסעים, ולהתפתחויות הטכנולוגיות והתפעוליות וזאת תוך שמירה על עקרון השוויון והיבטי הגנת פרטיות הנוסעים בתיאום עם משרד המשפטים, משרד האנרגיה והתשתיות ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים.
האם זה אומר שתוך מספר שנים תהיה למדינה אפשרות לעקוב אחר מיקומו של כל רכב והרגלי הנסיעה כחלק מתהליך קומוניזציה רחב היקף? (נסעת מעל המהירות המותרת? דו"ח יישלח בזמן אמת! לבעלי טלפון כשר תשלח הודעה קולית). -
לוחית רישוי לרכב אספנות@מתלמד-0 כתב בלוחית רישוי לרכב אספנות:
חמש דקות תקתק זוג לוחיות+מסגרת הכל מוטבע יפה ומדוייק, דאג לי מעצמו למברגה וחופן ברגי פח, וכל הפינוק הזה במאה עשרים שקלים.
זה המחיר אצלנו במכון רישוי וזה כולל הרכבה.
@מתלמד-0 כתב בלוחית רישוי לרכב אספנות:
בחרתי לעשות אצלו כי הוא היחיד ממה שביררתי, וביררתי אצל רבים, שמחזיק לוחית אירופאית בלי דגל, שהיא חובה מלפני כעשור בכל הלוחיות הישראליות למעט אספנות. תכלס כולם עושים עם דגל, כי אין להם גולם ריק, רק עם דגל-אני חושב שבלי יותר יפה וייחודי.
האלגוריתם שלי מודיע: זוהתה חומרה חדשה

-
קנס חדש ע"ס 10,000 ש''ח .@MEM אני חושב שאתה צריך להוסיף ‘לכאורה’
אני אישית הכרתי אדם שמת מהתקף לב לכאורה ע"י שוטר שנתן לו עם שוקר שוב ושוב גם אחרי שהוא כבר שכב על הארץ (ובכלל לא הוא היה האשם וכו’, החקירה לא נסגרה מחוסר עניין לציבור מכיוון שהיא כלל לא נפתחה…)
-
מס נסועה על רכבים המונעים בגז, האומנם?@צילפינגים כתב במס נסועה על רכבים המונעים בגז, האומנם?:
אם כבר זה ריווחי כי הרכבים אוכלים יותר דלק בפקקים [זה בהומור…]
זה נכון!
על שום דבר אין מס כ"כ גבוה (חוץ מסיגריות)@איציק-1 כתב במס נסועה על רכבים המונעים בגז, האומנם?:
אני לא יודע למה התכוון @צבי-דורש-ציון, אבל נזק עקיף של שעות של עבודה שמתבזבזות לריק בגלל עמידה בפקקים וודאי שיש, והנזק מזה בסופו של דבר לכלכלת המדינה הוא עצום!!
טענה קצת הזויה, ואסביר:
אם ע"ד משל הוצאות המדינה על רכב בודד (בשיקלול כולל וחלוקה למספר כלי רכב) היא 100 שקל, אבל המס הוא 500 בממוצע כי זה מותרות וכמו שהוזכר כאן וכן מס בלו שהוא מותאם לשימוש בפועל. ועכשיו אתה בא ואומר שנכון שאמנם שילמת על התענוג מחיר כפול אבל אתה צריך לשלם עכשיו עוד 93.36 ש"ח כי, בעצם, אני מפסיד עליך עוד משהו ששכחתי לחשבן.
ואני שואל, וכי לא על זה שילמתי? על תשתיות דרך? ואם אתה צודק והתשתיות לא מספקות אני צריך לשלם יותר או שאתה צריך לפצות אותי על שירות לקוי ללקוח?
ואני גם דורש וועדת חקירה, לאן הלך הכסף שגבית עבור פיתוח תשתיות? כל קבלן אחר היה מסיים סיפר כזה בכלא. -
מיזם אדיר! מי רוצה?@klopkk אני במקרה דווקא כן יודע קצת, כי בלי התנדבות רשמית פונים אלי חברים וחברים של חברים, וזה עוד לפני הטלפונים שאני מקבל מאנשים שלפעמים לעולם לא אראה את פניהם… מהתייעצות לפני קניה ועד לתקלות ומחירים, מין גמ"ח כזה רק בלי מודעה ושם.
אבל עדיין זה וודאי יוסיף ובגדול, כי יש כ"כ הרבה אנשים שמוכנים ורוצים לתת ופשוט לא הייתה אופציה.ובנימה אישית, לי עצם העובדה שמדובר באירגון חרדי במוצהר ייתן הרבה יותר מוטיבציה להתנדב (מה גם שבפלטפורמה על טלפון כשר מסתבר שגם רבים מהפונים יהיו מה’יראים’)
-
הזויים בדרכים - כל מה שלא חלמת לראות מבעד לשמשה (לא כולל כלי רכב!)@תודה-לבורא-עולם-0 הרעיון של לשמור על המקום של הסוכה בלי טענות הוא יפה, אבל מה עם אין מסככין בחבילין?
-
קושי בהנעה על גז, מי מכיר?@דוד-100 כתב בקושי בהנעה על גז, מי מכיר?:
מישהו יכול לבדוק את הנושא לעומק?
אני עובד על זה, ובקרוב בעז"ה יהיו מדריכים על כל חלקי מערכת הגז (חוץ מכיוונים).
-
תיקון מסך השליטה של פריוס ב8 שקלים, הדבר האמיתי!עדכון חשוב:
מתברר לכאורה שלמסך עצמו (ללא הפולרייזרים) יש זווית קיטוב של 135° (שזה אומר אלכסון משמאל למטה לימין מעלה) ואם נשים פולרייזר 0° ו90° זה אמנם יעבוד אבל לא באיכות ועלול לשבש צבעים, הסיבה שלי הצליח זה כי בס"ד ‘נפלתי’ על פולרייזר עם קיטוב מתאים, אם קונים פולרייזר אלכסוני הוא מתאים לשני הצדדים כי אתה הרי הופך אותו כדי להדביק מצד שני וממילא הוא מסובב.
דבר נוסף, כדאי לבדוק שמזמינים ‘מט’ כי אם הוא מבריק יהיה קשה לראות מול השמש.בל"נ בימים אלו המדריך מתעדכן עם קישורים נוספים וטיפים משמעותיים שיכולים להפוך את הביצוע לפשוט ומהיר פי שניים לפחות.
-
שרשור "חיות על הכביש"אסביר למה אני קל ללמד זכות לא בגלל נטיות קרימינליות ולא בגלל צדקות יוצאת דופן, במקום בו אני גר האנשים רגועים בכביש (על אף שהתשתיות גרועות) ובכלל (כנראה זו הכינרת שהאדים שלה מרתיחים את הטבריינים מקרוב מרגיעה את הצפתיים מרחוק…) וכשאני מגיע לירושלים מספיקים לי 5 דקות נהיגה בשביל לאבד מעט שפיות ולהבין כל התנהגות (ע"פ מאמר הידוע ‘אין ילד רע וכו’).
אני גם לא זוכר אם יש שם פס רצוף (אם אין אז זה חוקי).
ו @יוני לי נראה שהרכב הגדול עצר כדי לאפשר לו פרסה כשהוא רק יצא מהחניה והחלט היה יכול להמשיך ולעבור לפני שהוא יגיע. -
מי יודע: מנוע קר - תקינות ומשמעויות@חיליק
@מוטי-56 דווקא הסביר את העניין טוב אבל נראה לי שנהיה כאן בלבול מסויים.
יש 2 התקנים המנטרים את חום המנוע, אחד הוא חיישן חום חשמלי שמפעיל את המד בלוח השעונים ומכונה ‘יוניט’, וכשמגיעה הטמפרטורה לסף מסויים (כ95 מעלות) מתחיל לפעול מאוורר הקירור על הרדייאטור ומגביר את תפוקת הקירור, וכך הוא שומר על חום המנוע שלא יעלה. והשני הוא התרמוסטט והוא מכני, וזה בעצם סוג של פקק שמונע מהמים לעבור לרדייאטור ולהתקרר ובטמפרטורה מסויימת הוא נפתח, ומטרתו א"כ הפוכה מהיוניט-מאוורר והיא לשמור על חום המנוע שלא ירד.
תקרא עכשיו שוב את תגובתי הראשונה ונראה אם יהיו עוד שאלות. -
מה לדעתך יש לעשות כאשר מישהו מפרסם פוסט בשבת?@מאיר כתב במה לדעתך יש לעשות כאשר מישהו מפרסם פוסט בשבת?:
עכ"פ שמעתי הרבה סיפורים על חוזרים בתשובה. אף אחד מהם לא סיפר שמיד כשזרקו עליו אבנים במאה שערים הוא הרגיש השתוקקות רוחנית בלתי מוסברת…
אני מוכרח לציין שאני מכיר אישית אדם שחזר בתשובה לפני שנים והוא מספר שהניצוץ אצלו נדלק כשירושלמי בבר אילן צעק עליו ‘שאבעס!’.
כמובן שזה תלוי גם איך צועקים.
ולגופם של דברים ההצעות לזריקת אבנים הגיעו בעיקר מההומור של @EBA , לעקוץ עד שיבין זה קצת שונה ומשתמשים בזה הרבה בין בנ"א גם כאן בפורום.במאמר המוסגר דבר יפה ששמעתי מאחד מרבותיי ר’ אריה פיונטק ז"ל:
שלעתיד לבא יבואו החילוניים עם מקלות ואבנים להרביץ לנו, ‘אתם ידעתם, למה לא אמרתם!’
ואנו נשיב:
לא אמרנו??? לא הפסקנו להגיד אבל אתם לא רציתם לשמוע וזרקתם אותנו מכל המדרגות.
והם יענו:
זה נקרא להגיד?
הלא הייתם צריכים עם מקלות להרביץ לנו עד שנבין…!יהיו הדברים לע"נ
-
שרשור "חיות על הכביש"חבל שעוד לא התקנתי את המצלמה, כי לפני שעה ניידת עמדה בצד הכביש המהיר והנהג/שוטר פתח את הדלת ויצא בפתאומיות ורק מזלי הטוב גרם שהייתי מספיק רחוק כדי להגיב, עוד חצי שניה קדימה ואני לא יודע אם הוא היה איתנו…
-
נוזל קירור-אפשר להשתמש עם מים מורתחים?@יצחק-1 כתב בנוזל קירור-אפשר להשתמש אם מים מורתחים?:
נוזל קירור לא אמור בעולם לעלות 80 שקל
מים רגילים עושים אבנית וקורוזיה.
מים מזוקקים עושים קורוזיה (חלודה) אולי עוד יותר ממים רגילים.
נוזל קירור אנטי פריז מגן מפני קורוזיה, אבנית, ואולי אפילו נוגד קפיאה תלוי במחיר.
מחירים (4 ליטר):
נוזל קירור הכי זול במקסטוק - 11.90
כנ"ל בחנות חלפים - 30 עד 40
כנ"ל בתחנת דלק 60 עד 80 ולפעמים זה ג’ריקן של 2 ליטר בלבד.
נוזל קירור איכותי ממותג מוכר - החל מ60 ועולה עם האיכות, נוזל איכותי ישמור על תכונותיו לאורך זמן ובנוסף מכיל חומרים נוספים כגון נוגדי קפיאה ברמה גבוהה יותר (לחו"ר הפורום המתגוררים בסיביר).
המותג הקלאסי נקרא פרסטון ומחיר פרסטון ירוק (הכי זול שלהם) בסביבות ה60 ש"ח.
כמה זה נצרך? לדעתי מיותר כשמדובר על רכבים ישנים, אבל כן מוצדק אולי פרסטון ירוק לרכב יחסית חדש בהתחשב במחיר.
מים רגילים הם נזק לרכב!
וגם מים מזוקקים!
אמנם לא נזק מיידי אבל נזק בוודאות לאורך זמן. -
קצת הגזימו | על מודעות מוגזמות ביד 2@שמואל-קליין זה מחיר על הרכב? או על הזכות לעשות בו סיבוב?..
-
נוזל קירור-אפשר להשתמש עם מים מורתחים?@YOLEVI כתב בנוזל קירור-אפשר להשתמש עם מים מורתחים?:
שים לב זה לא רק שהם מנקים סתימות שהצטברו אלא זה אוכל את החלודה שכבר נהייתה בגלל המים הרגילים
מה זה ‘אוכלים’? כלומר מעלימים אותה? א"כ זה מצוין!!
יש כאן טעות גדולה אחת, מים רגילים עושים 2 נזקים, אחד אבנית שסותמת את המעברים, והשניה חלודה, חלודה אינה תוצר של מים רגילים אלא התפוררות של המתכת! אילו הייתה המערכת בנויה מפלסטיק לא הייתה חלודה, ובנוסף חלודה אינה אטומה ואינה קשיחה והיא לא יכולה לסתום חורים! אם חלודה סתמה חור זה כשכל הרדיאטור הפנימי למשל היה מלא עד שלא היה מעבר וזה די דומה לסתימת חור ע"י חול ים. אם ניקוי של חלודה גרם לנזילות זה אומר בוודאות שזה היה קורה בקרוב ממש בלאו הכי.
הטענה היחידה שהיא נכונה בעניין זה היא בקשר לאבנית שמתקשה כמו אבן ובהחלט יכולה לסתום חורים (שהחלודה עשתה), השאלה היא כמה ואם בכלל המים הירוקים מסירים אבנית (וכבר כתבתי את דעתי שהחומר הזול בוודאי לא משפיע).
אז @YOLEVI , המוסכניק שלך ראה את הרדיאטור מפורר והוא קיווה בשבילך שעם מים ירוקים זה יוכל להחזיק לאורך ימים כי עם מים רגילים הוא הולך למות, ואז קרה מה שקרה אם זה קשור ואם לא (איזה חלק התפורר? המצערת? כי אם כן זו בעיה נפוצה בלי שום קשר), חבל לכעוס על המוסכניק כי תפילות וסייעתא דשמיא יכולות להסיע גם על מים ירוקים.
@יצחק-1 צינורות גומי לא ניזוקים ממים ירוקים! להיפך! על זה כולם מסכימים.מעשה באדם אחד, שהיה שותה כל ימיו אלכוהול 95%, בגיל 55 נתגלה אצלו מים בריאות, אמר: אתם רואים? ה5% מים האלו הרגו אותי…
אז אמנם יש תקדימים כאלו גם ברפואה על אנשים שצריכים להגמל בהדרגה כדי שלא להזיק לגוף, אבל הסיפורים שלכם דומים יותר לאדם החולה ב’מחלה’ אבל לא עובר טיפולים כי הוא חלוש מידי בשביל לעמוד בזה.
ולדעתי, אחרי שכבר עברת למים ירוקים וכבר ספגת את הנזק מזה לטענתך זו וודאי טעות לחזור עכשיו למים רגילים. -
קצת הגזימו | על מודעות מוגזמות ביד 2
