איך להוציא את כל המי קירור מנוע
-
@אנונימוס כתב באיך להוציא את כל המי קירור מנוע:
קניתי רכב וראיתי שמה שיש זה לא נוזל קירור אלא מים רגילים,
איך אני מוציא אותם?לכל רכב יש 2-3 פתחי ניקוז וכשפותחים אותם המים יוצאים + פתח ניקוז בתחתית הרדיאטור (או צינור שמתחבר ואפשר לפרק אותו) אלא שבד"כ נשאר במערכת עוד מים וכמו שאמר @הכל-בעז-ה שכדי להוציא לגמרי צריך לפרק טרמוסטט וזה קצת עבודה (יש רכבים שזה הרבה) במידה ואתה רוצה לנקז בלי לפרק יש פיתרון שנותן מענה של 95% ולשם כך צריך 2 בקבוקים של נוזל קירור - אתה קודם כל מנקז דרך הפתחי ניקוז ולאחר מכן ממלא נוזל קירור חדש מניע את הרכב וממשיך למלאות תוך כדי שהנוזל יוצא החוצה וכך ע"י הנוזל החדש אתה מוציא את הישן מהמערכת (עדיין יש נוזל בטרמוסטט עצמו שאינו יוצא כי הטרמוסטט לא הגיע לחום הרצוי ולכן הוא סגור אם אתה מעוניין להוציא גם אותו תצטרך לסגור את פתחי הניקוז ולעשות סיבוב ולאמץ את מנוע הרכב כדי שיתחמם - עדיף לבדוק את הטמפרטורה עם סורק obd - ואח"כ לעצור כעת המים הישנים מעורבים עם הנוזל קירור בשלב הבא אתה שוב מרוקן את הנוזל הקיים וממלא נוזל חדש וכך גם אם נשאר קצת מהמים הישנים זה ממש אחוזים בודדים וזניחים)
אבל חייבים להדגיש כאשר מרוקנים נוזל קירור דרך פתחי הניקוז נוצר מצב שיש אויר במערכת מה שגורם לה לא לקרר כראוי ועל מנת להוציא את האויר הכלוא ישנו תהליך שבשלב המילוי האחרון אתה שופך נוזל קירור ואז סוגר את פתחי הניקוז אחד אחד מהנמוך לגבוה וכך האויר יוצא החוצה ובמידה ואתה לא מוציא את האויר כמו שצריך עדיף שתפנה לאיש מקצוע שיעשה את זה כי הנזק שיכול להיווצר ממערכת שלא מקררת כראוי הוא רציני -
-
@אנונימוס בעיקרון בנוזל קירור איכותי יש המון חומרים יש אנטי פריז ויש חומרים נוגדים קורוזיה יש גם קצת שמן בתערובת הזו וגם... מים אז עכשיו מה שקורה הוא שע"י שמתערבבים שם מים רגילים זה מוריד את הריכוז של שאר החומרים
שמעתי פעם ממוסכניק שעד חצי ליטר מים רגילים ל4 ליטר נוזל קירור זה עוד נסבל אבל מעבר לזה כבר החומר מאבד את הריכוז הרצוי ולא עושה את פעולתו כראוי -
-
@צילפינגים כתב באיך להוציא את כל המי קירור מנוע:
ואז תוסיף מים אדומים או ירוקים
מה עדיף באמת?
אני יודע שבירוקים הדגש הוא שלא יקפא מה שפחות נצרך בארצנו, מה הדגש באדומים? -
@אבי-ים כתב באיך להוציא את כל המי קירור מנוע:
מה שממומלץ ע"י היצרן
יש רכבים שמתאים להם אדומים ויש שמתאים להם ירוקיםבשחור ולבן אתה צודק
אבל...
אתה יודע לדוגמא שיש מעברי מים חמים כדי שרכיבים בתא המנוע לא יקפאו? הם משתמשים במים החמים שחוזרים מהמנוע וכאן השאלה למה צריך את זה כאן בארץ ולמעשה שבוע שעבר עזרתי לשכן שלי (אני החזקתי את הפנס.. סתם לא באמת ) לבטל את אחד מהצינורות האלו שמגיעים למצערת כי הייתה משם נזילה של מים (סובארו אימפרזה 2004) אותו צינור אחראי שהמצערת לא תקפא
ומאותה הסיבה יכול להיות שרכב שהומלץ ע''פ היצרן לשים מים ירוקים, אשר מסתובב באזורים מוכי לחות יצטרך דווקא מים אדומים -
@צילפינגים כתב באיך להוציא את כל המי קירור מנוע:
@הכל-בעז-ה נה שבטוח שבארץ המים לא יכולים לקפוא אלא רק להתאדות מהחום שלנו....
אבל זה לא צחוק. אם נסעת לחרמון או לצפת בשלג והמים קפאו יכול להיווצר נזק עצום. יש בארץ מקומות עם שלג ןטמפרטורה מתחת לאפס
כדאי לעשות מים עם יכולת של מינוס 5 לפחות -
סילחו לי, אבל לדעתי נכתב כאן טונות של שטויות
קודם כל הצבע של המים זה ס"ה תוספת צבע של היצרנים ואם למשל פרסטון הזול ביותר הוא צהוב בחברה אחרת יכול להיות שהכי איכותי יהיה צהוב, בדיוק כמו ששמן גיר הוא אדום. פעם שאלתי בחנות אם יש הבדל ביניהם ואמר לי בטח! זה אדום וזה ירוק! הדבר היחיד שצריך להזהר זה לא לערבב אדום עם ירוק כי אז.... יצא חום!!! רח"ל! וזה נראה כאילו יש חלודה במנוע.
גם העניין של ניקוז אוויר הוא לא כזה נוראי קודם כי הטרמוסטסט בד"כ יש לו חור קטן שפתוח תמיד (אם כבר עדיף לפרק רדיאטור חימום) והאוויר מסתדר מעצמו ברוב הרכבים ע"י שמניעים ומוסיפים כשמונע ואחרי נסיעה בודקים שוב.