דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
כיווץ
לוגו מותג
  1. דף הבית
  2. חדשות עולם הרכב
  3. עם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן

עם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן

מתוזמן נעוץ נעול הועבר חדשות עולם הרכב
טסלהסקירה
20 פוסטים 9 כותבים 412 צפיות
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • מאירמ מנותק
    מאירמ מנותק
    מאיר
    מנהל ראשי
    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
    #1

    6 וחצי שנים לאחר שהוצגה טסלה מודל 3, החשמלית שאחראית יותר מכל למהפכה החשמלית בענף הרכב, נחתה בחודשים האחרונים הגרסה המחודשת של הדגם לאחר עברה שלל שדרוגים. האם זה מספיק לה כדי לתת מענה לשלל המתחרות המודרניות שהחלו לנגוס לה במכירות?

    ששי כהן.

    rsz_img_2317.jpg

    טסלה מודל 3 היא המכונית שאחראית יותר מכל למהפכת המכוניות החשמליות שעבר שוק הרכב הישראלי. מדובר גם במכונית שהוכיחה שמוקדם עדיין להספיד את שוק “מכוניות המנהלים” בתצורת מרכב סדאן, וההוכחה לכך היא 12,500 מדגמי המודל 3 שעלו כאן לכבישים ב-3 שנים שחלפו מאז החל השיווק. יחד עם זאת, כמו בכל עסק מצליח, המתחרים ישר רצו להעתיק אותו ונכון להיום בקטגוריה של המודל 3 מתחרים כאן יונדאי איוניק, פולסטאר 2, BYD סיל ואקספנג P7, שאמנם עוד לא מאיימות על הבכורה שלה, אך בהחלט צדות לקוחות רבים. אמנם טסלה רק 3 שנים בישראל, אבל המודל 3 כבר החלה לעלות בכבישי ארה"ב באמצע 2017 מה שאומר שהיא גם די וותיקה. אז דגם חדש אין עדיין ברקע, אבל מתיחת פנים משמעותית הגיעה לארץ בסוף 2023, במטרה לרענן את הדגם ולחזק אותו מול שלל המתחרים המודרניים. מה השתנה? יצאנו למבחן ראשון בישראל.

    עוד לפני שאגע בשינויי העיצוב, חשוב להבין שטסלה טיפלה באחת מנקודות התורפה של הדגם היוצא וזאת איכות הרכב שהשתפרה משמעותית בדגם המחודש. כבר עם פתיחת הדלתות וסגירתן הצליל שמלווה את הפעולה מבהיר שאיכות ההרכבה כאן השתפרה משמעותית. גם איכות ההרכבה בתא הנוסעים שופרה וכך גם איכות החומרים והרכב מרגיש הרבה יותר פרמיום בתחושה.

    לצפיה בסירטון לחץ כאן

    יפה ואווירודינמית יותר

    השינויים בעיצוב החיצוני מתרכזים בחזית מחודשת לרכב הכוללת יחידות תאורה ראשיות צרות וחדות יותר למראה, יחד עם גריל, מכסה מנוע ופגוש בעיצוב חדש. באופן אישי, אני חושב שדווקא יחידות התאורה הראשיות הקודמות היו נאות יותר והיוו את אחד מסימני הזיהוי של המותג על הכביש, אבל התוצאה מודרנית ועדיין נאה למדי. בצידי הרכב תפגשו חישוקי גלגלים "18 קלים בעיצוב חדש, כאשר רכב המבחן שודרג בגלגלי "19 ספורטיביים בעיצוב חדש ויפהפה לטעמי. בחלקה האחורי של המכונית נרשמים דלת תא מטען, יחידות תאורה ופגוש בעיצוב חדש שבהחלט נאה יותר מהדגם היוצא, ומעל לכל שינויי העיצוב לא נועדו רק להציע הופעה רעננה יותר לדגם, אלא גם הפכו אותו לאווירודינמי יותר, עם מקדם גרר ששופר ל-0.219 cd, שהופך את הרכב ליעיל יותר מבחינה אנרגטית. גם נפח תא המטען צמח ב-33 ליטר ועומד על 594 ליטר מכובדים למדי, ולדגם כידוע גם תא מטען קדמי נדיב בנפח של 88 ליטר.

    WhatsApp-Image-2024-03-16-at-16.48.43-1536x1152.jpg
    2 צבעים חדשים (אדום ואפור) המשתנים לפי עוצמת האור והזווית שמסתכלים על הרכב

    הדגם משווק בשלב הראשון בישראל ובעולם ב-2 גרסאות: “Standard range” המצוידת בהנעה אחורית, ו-“Long range” המצוידת בהנעה כפולה, כאשר גרסת ה-“Performance” החדשה תוצג רק בהמשך. האבזור החיצוני של צמד הגרסאות זהה וכולל: כניסה והנעה ללא מפתח (שימוש באפליקציה או כרטיס), תאורה היקפית מלאה מסוג LED, גג זכוכית פנורמי, דלת תא מטען חשמלית, מצלמות 360 מעלות וקיפול מראות וחשמלי. את חיישני החניה ההיקפיים מחליפים המצלמות שמתריעות על קרבה.

    rsz_img_2213.jpg
    העיצוב הנקי הפך לעוד יותר נקי ואולי נקי מדי?

    עיצוב נקי יותר מחדר נקי באינטל…

    בהשראת המודל S החדשה, לוקחת טסלה את העיצוב הנקי בתא הנוסעים צעד אחד קדימה, עם סביבת נהג חדשה ומינימליסטית עוד יותר (וכבר בדגם היוצא היו מעט מדי מתגים). ידית ההילוכים שמאחורי ההגה הוסרה והתפעול עבר להיות במסך המגע, ידית האיתות בוטלה והתפעול עבר למתגי מגע על ההגה וכך גם תפעול המגבים. לוקח קצת זמן להתרגל ואז זה נראה כבר טבעי למדי. המושבים הקדמיים עוצבו מחדש ומציעים יותר קשיחות ותמיכה טובה יותר לגוף בנהיגה ספורטיבית. נוספה תאורת אווירה שעוטפת את תא הנוסעים בשלל צבעים לבחירה, גלגל ההגה עוצב מחדש ונוסף גם אריג לרוחב הדשבורד שתורם לאווירה חמימה יותר. גם עיצוב דיפוני הדלתות חודש ובסעיף האבזור נוסף מסך אחורי "8 המציע משחקים, צפיה ביוטיוב או נטפליקס גם תוך כדי נהיגה, שמיעת מוסיקה, הפעלת חימום המושבים האחוריים ושליטה נפרדת על המיזוג האחורי.

    rsz_img_2260.jpg
    מסך בידור אחורי "8 מגיע כסטנדרט כבר מגרסת הכניסה

    המושבים הקדמיים המתכווננים חשמלית וכוללים זכרונות וחימום זוכים גם לאוורור מבורך. יחד עם זאת, ווילון לגג הזכוכית עדיין אין ולמרות שהוא מסנן את קרינת השמש, שווה להשקיע בסט ווילונות מאלי אקספרס לטובת נהיגה פחות מעיקה בימים החמים. האבזור נדיב וכולל גם: מולטימדיה עם מסך מגע "15.4 ושלל אפליקציות חיוניות יותר או פחות, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, ריפודי עור טבעוני, צמד משטחי טעינה אלחוטיים לניידים, הגה מתכוונן חשמלית, אפליקציית שליטה טלפונית עשירה והטובה ביותר כיום בשוק הרכב ושלל תא אחסון שימושיים וגדולים מהמקובל. גרסת הלונג ריינג’ כוללת גם מערכת שמע משודרגת עם 17 רמקולים, 2 סאבוופרים ו-2 מגברים ומציעה חוויית שמע משובחת ביותר.

    490 כ"ס ומהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש???

    בטסלה לא מספקים נתוני כ"ס וגודל הסוללה ומסתפקים בנתוני תאוצה, וטווח נסיעה מקסימלי שאמורים לעניין יותר את הלקוחות לטענתם. גרסת הכניסה מצוידת בהנעה אחורית, הספק סביב ה-290 כ"ס, וטווח נסיעה שצמח בדגם החדש לעד 513 ק"מ, כאשר גרסת הלונג ריינג’ שקיבלתי למבחן, כוללת כבר צמד מנועים חשמליים המפיקים הנעה כפולה, הספק סביב ה-490 כ"ס, תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות וטווח נסיעה שצמח גם הוא עד 629 ק"מ. רק להפתעה הזו לא ציפיתי: טסלה בחרה למסור לי את הרכב כאשר היא הגבילה את המהירות המרבית ל-140 קמ"ש בלבד. זה קצת כמו לתת אגוזים למישהו שאין לו שיניים… מדוע? כנראה כדי שלא ישתוללו להם עם הרכב. אבל האמת שאין לי באמת צורך במהירויות גבוהות ובמיוחד בכבישים העמוסים לעייפה ברוב שעות היום, וכך מצאתי את עצמי נהנה מהתאוצות ההיסטריות שעדיין מצליחות לרגש, משפע המומנט שזמין בכל רגע לרגל ימין ומאפשר עקיפות מהירות ובטוחות, ואחיזת הכביש המושלמת שמציע הרכב. נכון שלא מדובר במכונית חדה כמו מכונית ספורט אמיתית, אולם ללא ספק מדובר במכונית מהנה מאוד לנהיגה, הכוללת גם נסיעה חוויתית ושקטה במיוחד הודות לשדרוג בידוד תא הנוסעים מרעשי חוץ בדגם החדש וציודו בשמשות אקוסטיות בכל הרכב (במקום רק הקדמיות בדגם היוצא). נוחות הנסיעה על כבישים סלולים היטב מצוינת, אך נפגעת בכבישים משובשים בשל כיול המתלים בסגנון ספורטיבי וחישוקי ה-"19 בעלי הצמיגים בחתך נמוך.

    WhatsApp-Image-2024-03-16-at-16.55.04-1536x1493.jpg
    תפסיקו עם העיניים הצרות על הרכב…

    אל טווח הנסיעה שמצהיר היצרן לא הצלחנו להגיע, אולם אם לא תתפתו יותר מדי לביצועים הספורטיביים, תוכלו להגיע לנתון של 500 ק"מ במציאות בנסיעה במצב רגוע ושמירה על כללי החיסכון בחשמל. גם הנסיעה “על דוושה אחת” וללא שימוש בדוושת הבלמים עובדת מצוין, ועדיין לא נתקלתי במתחרה שמגיע ליעילות הזו. גם ההבטחה לטעינה במהירות שיא של 250 קילוואט בעמדות הסופרצ’רג’ר של החברה לא התממשה במציאות, והצלחנו להוסיף 193 ק"מ ב-15 דקות לעומת 282 ק"מ שמבטיח היצרן. בכל מקרה, זה תלוי בהרבה גורמים ועדיין מדובר בנתון מרשים מאוד. חבל רק שבמסגרת מתיחת הפנים לא נוספו גם התרעה על תנועה חוצה מאחור והתרעת שכחת ילד במושב האחורי שהפכו להיות כמעט סטנדרטיים בקטגוריה הזו. בכל מקרה, עדיין מדובר במכונית בטיחותית ביותר, עם שלל מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום, לצד ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי, עם ציונים גבוהים במיוחד בהגנה על הנוסעים.

    rsz_img_2334.jpg
    תחנות הסופרצ’רג’ר של טסלה הן עדיין אחד מהיתרונות המובהקים של המותג על פני המתחרים.

    שווה את הכסף?

    מחיר טסלה מודל 3 החדשה התייקר בעקבות המס החדש על החשמליות ומתחיל כיום ב-221,748 שקל לגרסת ההנעה האחורית, או 254,701 שקל לגרסת ההנעה הכפולה שנבחנת כאן. מצד אחד, היא כבר לא הכי זולה בקטגוריה והתחרות עלתה והפכה לקשה מתמיד. מצד שני, בהתחשב בביצועים המצוינים, בטווח המרשים ובאבזור העשיר במיוחד כבר מגרסת הכניסה, מדובר עדיין באחד הרכבים עם התמורה הטובה ביותר לכסף שתוכלו לרכוש כיום בישראל. אל אלו מצטרפים גם 2 היתרונות המרכזיים שלו מול כל המתחרות: רשת הטעינה סופרצ’רג’ר המונה כיום כ-250 מטענים אולטרה מהירים ב-23 תחנות טעינה הפזורות ברחבי הארץ, וכמובן היעדר הטיפולים השוטפים במוסכים, נתון שיחסוך לכם אלפי שקלים במשך כמה שנים של בעלות, כאשר בסעיף התורפה האחריות נמוכה ביחס למתחרות ועומדת על עד 4 שנים או 80,000 ק"מ בלבד לרכב, כאשר האחריות לסוללה עומדת על 160,000 ק"מ (192,000 ק"מ בגרסת הלונג ריינג’) או עד 8 שנים. בשורה התחתונה. מדובר עדיין במכונית מנהלים חשמלית מצוינת, ואולי אפילו הטובה מכולן, ולמרות שאין לה לוגו יוקרתי, היא בהחלט סוג של סמל סטטוס בארץ ובעולם.

    קרדיוט: WHEEL

    ליצירת קשר לחץ כאן

    KlonimoosK EBAE 3 תגובות תגובה אחרונה
    3
    • מאירמ מאיר

      6 וחצי שנים לאחר שהוצגה טסלה מודל 3, החשמלית שאחראית יותר מכל למהפכה החשמלית בענף הרכב, נחתה בחודשים האחרונים הגרסה המחודשת של הדגם לאחר עברה שלל שדרוגים. האם זה מספיק לה כדי לתת מענה לשלל המתחרות המודרניות שהחלו לנגוס לה במכירות?

      ששי כהן.

      rsz_img_2317.jpg

      טסלה מודל 3 היא המכונית שאחראית יותר מכל למהפכת המכוניות החשמליות שעבר שוק הרכב הישראלי. מדובר גם במכונית שהוכיחה שמוקדם עדיין להספיד את שוק “מכוניות המנהלים” בתצורת מרכב סדאן, וההוכחה לכך היא 12,500 מדגמי המודל 3 שעלו כאן לכבישים ב-3 שנים שחלפו מאז החל השיווק. יחד עם זאת, כמו בכל עסק מצליח, המתחרים ישר רצו להעתיק אותו ונכון להיום בקטגוריה של המודל 3 מתחרים כאן יונדאי איוניק, פולסטאר 2, BYD סיל ואקספנג P7, שאמנם עוד לא מאיימות על הבכורה שלה, אך בהחלט צדות לקוחות רבים. אמנם טסלה רק 3 שנים בישראל, אבל המודל 3 כבר החלה לעלות בכבישי ארה"ב באמצע 2017 מה שאומר שהיא גם די וותיקה. אז דגם חדש אין עדיין ברקע, אבל מתיחת פנים משמעותית הגיעה לארץ בסוף 2023, במטרה לרענן את הדגם ולחזק אותו מול שלל המתחרים המודרניים. מה השתנה? יצאנו למבחן ראשון בישראל.

      עוד לפני שאגע בשינויי העיצוב, חשוב להבין שטסלה טיפלה באחת מנקודות התורפה של הדגם היוצא וזאת איכות הרכב שהשתפרה משמעותית בדגם המחודש. כבר עם פתיחת הדלתות וסגירתן הצליל שמלווה את הפעולה מבהיר שאיכות ההרכבה כאן השתפרה משמעותית. גם איכות ההרכבה בתא הנוסעים שופרה וכך גם איכות החומרים והרכב מרגיש הרבה יותר פרמיום בתחושה.

      לצפיה בסירטון לחץ כאן

      יפה ואווירודינמית יותר

      השינויים בעיצוב החיצוני מתרכזים בחזית מחודשת לרכב הכוללת יחידות תאורה ראשיות צרות וחדות יותר למראה, יחד עם גריל, מכסה מנוע ופגוש בעיצוב חדש. באופן אישי, אני חושב שדווקא יחידות התאורה הראשיות הקודמות היו נאות יותר והיוו את אחד מסימני הזיהוי של המותג על הכביש, אבל התוצאה מודרנית ועדיין נאה למדי. בצידי הרכב תפגשו חישוקי גלגלים "18 קלים בעיצוב חדש, כאשר רכב המבחן שודרג בגלגלי "19 ספורטיביים בעיצוב חדש ויפהפה לטעמי. בחלקה האחורי של המכונית נרשמים דלת תא מטען, יחידות תאורה ופגוש בעיצוב חדש שבהחלט נאה יותר מהדגם היוצא, ומעל לכל שינויי העיצוב לא נועדו רק להציע הופעה רעננה יותר לדגם, אלא גם הפכו אותו לאווירודינמי יותר, עם מקדם גרר ששופר ל-0.219 cd, שהופך את הרכב ליעיל יותר מבחינה אנרגטית. גם נפח תא המטען צמח ב-33 ליטר ועומד על 594 ליטר מכובדים למדי, ולדגם כידוע גם תא מטען קדמי נדיב בנפח של 88 ליטר.

      WhatsApp-Image-2024-03-16-at-16.48.43-1536x1152.jpg
      2 צבעים חדשים (אדום ואפור) המשתנים לפי עוצמת האור והזווית שמסתכלים על הרכב

      הדגם משווק בשלב הראשון בישראל ובעולם ב-2 גרסאות: “Standard range” המצוידת בהנעה אחורית, ו-“Long range” המצוידת בהנעה כפולה, כאשר גרסת ה-“Performance” החדשה תוצג רק בהמשך. האבזור החיצוני של צמד הגרסאות זהה וכולל: כניסה והנעה ללא מפתח (שימוש באפליקציה או כרטיס), תאורה היקפית מלאה מסוג LED, גג זכוכית פנורמי, דלת תא מטען חשמלית, מצלמות 360 מעלות וקיפול מראות וחשמלי. את חיישני החניה ההיקפיים מחליפים המצלמות שמתריעות על קרבה.

      rsz_img_2213.jpg
      העיצוב הנקי הפך לעוד יותר נקי ואולי נקי מדי?

      עיצוב נקי יותר מחדר נקי באינטל…

      בהשראת המודל S החדשה, לוקחת טסלה את העיצוב הנקי בתא הנוסעים צעד אחד קדימה, עם סביבת נהג חדשה ומינימליסטית עוד יותר (וכבר בדגם היוצא היו מעט מדי מתגים). ידית ההילוכים שמאחורי ההגה הוסרה והתפעול עבר להיות במסך המגע, ידית האיתות בוטלה והתפעול עבר למתגי מגע על ההגה וכך גם תפעול המגבים. לוקח קצת זמן להתרגל ואז זה נראה כבר טבעי למדי. המושבים הקדמיים עוצבו מחדש ומציעים יותר קשיחות ותמיכה טובה יותר לגוף בנהיגה ספורטיבית. נוספה תאורת אווירה שעוטפת את תא הנוסעים בשלל צבעים לבחירה, גלגל ההגה עוצב מחדש ונוסף גם אריג לרוחב הדשבורד שתורם לאווירה חמימה יותר. גם עיצוב דיפוני הדלתות חודש ובסעיף האבזור נוסף מסך אחורי "8 המציע משחקים, צפיה ביוטיוב או נטפליקס גם תוך כדי נהיגה, שמיעת מוסיקה, הפעלת חימום המושבים האחוריים ושליטה נפרדת על המיזוג האחורי.

      rsz_img_2260.jpg
      מסך בידור אחורי "8 מגיע כסטנדרט כבר מגרסת הכניסה

      המושבים הקדמיים המתכווננים חשמלית וכוללים זכרונות וחימום זוכים גם לאוורור מבורך. יחד עם זאת, ווילון לגג הזכוכית עדיין אין ולמרות שהוא מסנן את קרינת השמש, שווה להשקיע בסט ווילונות מאלי אקספרס לטובת נהיגה פחות מעיקה בימים החמים. האבזור נדיב וכולל גם: מולטימדיה עם מסך מגע "15.4 ושלל אפליקציות חיוניות יותר או פחות, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, ריפודי עור טבעוני, צמד משטחי טעינה אלחוטיים לניידים, הגה מתכוונן חשמלית, אפליקציית שליטה טלפונית עשירה והטובה ביותר כיום בשוק הרכב ושלל תא אחסון שימושיים וגדולים מהמקובל. גרסת הלונג ריינג’ כוללת גם מערכת שמע משודרגת עם 17 רמקולים, 2 סאבוופרים ו-2 מגברים ומציעה חוויית שמע משובחת ביותר.

      490 כ"ס ומהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש???

      בטסלה לא מספקים נתוני כ"ס וגודל הסוללה ומסתפקים בנתוני תאוצה, וטווח נסיעה מקסימלי שאמורים לעניין יותר את הלקוחות לטענתם. גרסת הכניסה מצוידת בהנעה אחורית, הספק סביב ה-290 כ"ס, וטווח נסיעה שצמח בדגם החדש לעד 513 ק"מ, כאשר גרסת הלונג ריינג’ שקיבלתי למבחן, כוללת כבר צמד מנועים חשמליים המפיקים הנעה כפולה, הספק סביב ה-490 כ"ס, תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות וטווח נסיעה שצמח גם הוא עד 629 ק"מ. רק להפתעה הזו לא ציפיתי: טסלה בחרה למסור לי את הרכב כאשר היא הגבילה את המהירות המרבית ל-140 קמ"ש בלבד. זה קצת כמו לתת אגוזים למישהו שאין לו שיניים… מדוע? כנראה כדי שלא ישתוללו להם עם הרכב. אבל האמת שאין לי באמת צורך במהירויות גבוהות ובמיוחד בכבישים העמוסים לעייפה ברוב שעות היום, וכך מצאתי את עצמי נהנה מהתאוצות ההיסטריות שעדיין מצליחות לרגש, משפע המומנט שזמין בכל רגע לרגל ימין ומאפשר עקיפות מהירות ובטוחות, ואחיזת הכביש המושלמת שמציע הרכב. נכון שלא מדובר במכונית חדה כמו מכונית ספורט אמיתית, אולם ללא ספק מדובר במכונית מהנה מאוד לנהיגה, הכוללת גם נסיעה חוויתית ושקטה במיוחד הודות לשדרוג בידוד תא הנוסעים מרעשי חוץ בדגם החדש וציודו בשמשות אקוסטיות בכל הרכב (במקום רק הקדמיות בדגם היוצא). נוחות הנסיעה על כבישים סלולים היטב מצוינת, אך נפגעת בכבישים משובשים בשל כיול המתלים בסגנון ספורטיבי וחישוקי ה-"19 בעלי הצמיגים בחתך נמוך.

      WhatsApp-Image-2024-03-16-at-16.55.04-1536x1493.jpg
      תפסיקו עם העיניים הצרות על הרכב…

      אל טווח הנסיעה שמצהיר היצרן לא הצלחנו להגיע, אולם אם לא תתפתו יותר מדי לביצועים הספורטיביים, תוכלו להגיע לנתון של 500 ק"מ במציאות בנסיעה במצב רגוע ושמירה על כללי החיסכון בחשמל. גם הנסיעה “על דוושה אחת” וללא שימוש בדוושת הבלמים עובדת מצוין, ועדיין לא נתקלתי במתחרה שמגיע ליעילות הזו. גם ההבטחה לטעינה במהירות שיא של 250 קילוואט בעמדות הסופרצ’רג’ר של החברה לא התממשה במציאות, והצלחנו להוסיף 193 ק"מ ב-15 דקות לעומת 282 ק"מ שמבטיח היצרן. בכל מקרה, זה תלוי בהרבה גורמים ועדיין מדובר בנתון מרשים מאוד. חבל רק שבמסגרת מתיחת הפנים לא נוספו גם התרעה על תנועה חוצה מאחור והתרעת שכחת ילד במושב האחורי שהפכו להיות כמעט סטנדרטיים בקטגוריה הזו. בכל מקרה, עדיין מדובר במכונית בטיחותית ביותר, עם שלל מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום, לצד ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי, עם ציונים גבוהים במיוחד בהגנה על הנוסעים.

      rsz_img_2334.jpg
      תחנות הסופרצ’רג’ר של טסלה הן עדיין אחד מהיתרונות המובהקים של המותג על פני המתחרים.

      שווה את הכסף?

      מחיר טסלה מודל 3 החדשה התייקר בעקבות המס החדש על החשמליות ומתחיל כיום ב-221,748 שקל לגרסת ההנעה האחורית, או 254,701 שקל לגרסת ההנעה הכפולה שנבחנת כאן. מצד אחד, היא כבר לא הכי זולה בקטגוריה והתחרות עלתה והפכה לקשה מתמיד. מצד שני, בהתחשב בביצועים המצוינים, בטווח המרשים ובאבזור העשיר במיוחד כבר מגרסת הכניסה, מדובר עדיין באחד הרכבים עם התמורה הטובה ביותר לכסף שתוכלו לרכוש כיום בישראל. אל אלו מצטרפים גם 2 היתרונות המרכזיים שלו מול כל המתחרות: רשת הטעינה סופרצ’רג’ר המונה כיום כ-250 מטענים אולטרה מהירים ב-23 תחנות טעינה הפזורות ברחבי הארץ, וכמובן היעדר הטיפולים השוטפים במוסכים, נתון שיחסוך לכם אלפי שקלים במשך כמה שנים של בעלות, כאשר בסעיף התורפה האחריות נמוכה ביחס למתחרות ועומדת על עד 4 שנים או 80,000 ק"מ בלבד לרכב, כאשר האחריות לסוללה עומדת על 160,000 ק"מ (192,000 ק"מ בגרסת הלונג ריינג’) או עד 8 שנים. בשורה התחתונה. מדובר עדיין במכונית מנהלים חשמלית מצוינת, ואולי אפילו הטובה מכולן, ולמרות שאין לה לוגו יוקרתי, היא בהחלט סוג של סמל סטטוס בארץ ובעולם.

      קרדיוט: WHEEL

      KlonimoosK מנותק
      KlonimoosK מנותק
      Klonimoos
      מגיה מייבין
      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
      #2

      @מאיר כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

      ידית האיתות בוטלה והתפעול עבר למתגי מגע

      אם עד עכשיו הטסלות לא טורחות לאותת כשהם חותכים אותנו בפראות, אני מבין שאני יכול לשכוח מזה אחרי הפיצ’ר ה’מדהים’ הזה…


      ''חכם לב, יקח מצוות!''
      🖋כתבתי פוסט, 🧠כיוונתי לשם מצוות גמילות חסדים! 💰הרווחתי את הרווח האמיתי! 🙏

      תגובה 1 תגובה אחרונה
      2
      • מאירמ מאיר

        6 וחצי שנים לאחר שהוצגה טסלה מודל 3, החשמלית שאחראית יותר מכל למהפכה החשמלית בענף הרכב, נחתה בחודשים האחרונים הגרסה המחודשת של הדגם לאחר עברה שלל שדרוגים. האם זה מספיק לה כדי לתת מענה לשלל המתחרות המודרניות שהחלו לנגוס לה במכירות?

        ששי כהן.

        rsz_img_2317.jpg

        טסלה מודל 3 היא המכונית שאחראית יותר מכל למהפכת המכוניות החשמליות שעבר שוק הרכב הישראלי. מדובר גם במכונית שהוכיחה שמוקדם עדיין להספיד את שוק “מכוניות המנהלים” בתצורת מרכב סדאן, וההוכחה לכך היא 12,500 מדגמי המודל 3 שעלו כאן לכבישים ב-3 שנים שחלפו מאז החל השיווק. יחד עם זאת, כמו בכל עסק מצליח, המתחרים ישר רצו להעתיק אותו ונכון להיום בקטגוריה של המודל 3 מתחרים כאן יונדאי איוניק, פולסטאר 2, BYD סיל ואקספנג P7, שאמנם עוד לא מאיימות על הבכורה שלה, אך בהחלט צדות לקוחות רבים. אמנם טסלה רק 3 שנים בישראל, אבל המודל 3 כבר החלה לעלות בכבישי ארה"ב באמצע 2017 מה שאומר שהיא גם די וותיקה. אז דגם חדש אין עדיין ברקע, אבל מתיחת פנים משמעותית הגיעה לארץ בסוף 2023, במטרה לרענן את הדגם ולחזק אותו מול שלל המתחרים המודרניים. מה השתנה? יצאנו למבחן ראשון בישראל.

        עוד לפני שאגע בשינויי העיצוב, חשוב להבין שטסלה טיפלה באחת מנקודות התורפה של הדגם היוצא וזאת איכות הרכב שהשתפרה משמעותית בדגם המחודש. כבר עם פתיחת הדלתות וסגירתן הצליל שמלווה את הפעולה מבהיר שאיכות ההרכבה כאן השתפרה משמעותית. גם איכות ההרכבה בתא הנוסעים שופרה וכך גם איכות החומרים והרכב מרגיש הרבה יותר פרמיום בתחושה.

        לצפיה בסירטון לחץ כאן

        יפה ואווירודינמית יותר

        השינויים בעיצוב החיצוני מתרכזים בחזית מחודשת לרכב הכוללת יחידות תאורה ראשיות צרות וחדות יותר למראה, יחד עם גריל, מכסה מנוע ופגוש בעיצוב חדש. באופן אישי, אני חושב שדווקא יחידות התאורה הראשיות הקודמות היו נאות יותר והיוו את אחד מסימני הזיהוי של המותג על הכביש, אבל התוצאה מודרנית ועדיין נאה למדי. בצידי הרכב תפגשו חישוקי גלגלים "18 קלים בעיצוב חדש, כאשר רכב המבחן שודרג בגלגלי "19 ספורטיביים בעיצוב חדש ויפהפה לטעמי. בחלקה האחורי של המכונית נרשמים דלת תא מטען, יחידות תאורה ופגוש בעיצוב חדש שבהחלט נאה יותר מהדגם היוצא, ומעל לכל שינויי העיצוב לא נועדו רק להציע הופעה רעננה יותר לדגם, אלא גם הפכו אותו לאווירודינמי יותר, עם מקדם גרר ששופר ל-0.219 cd, שהופך את הרכב ליעיל יותר מבחינה אנרגטית. גם נפח תא המטען צמח ב-33 ליטר ועומד על 594 ליטר מכובדים למדי, ולדגם כידוע גם תא מטען קדמי נדיב בנפח של 88 ליטר.

        WhatsApp-Image-2024-03-16-at-16.48.43-1536x1152.jpg
        2 צבעים חדשים (אדום ואפור) המשתנים לפי עוצמת האור והזווית שמסתכלים על הרכב

        הדגם משווק בשלב הראשון בישראל ובעולם ב-2 גרסאות: “Standard range” המצוידת בהנעה אחורית, ו-“Long range” המצוידת בהנעה כפולה, כאשר גרסת ה-“Performance” החדשה תוצג רק בהמשך. האבזור החיצוני של צמד הגרסאות זהה וכולל: כניסה והנעה ללא מפתח (שימוש באפליקציה או כרטיס), תאורה היקפית מלאה מסוג LED, גג זכוכית פנורמי, דלת תא מטען חשמלית, מצלמות 360 מעלות וקיפול מראות וחשמלי. את חיישני החניה ההיקפיים מחליפים המצלמות שמתריעות על קרבה.

        rsz_img_2213.jpg
        העיצוב הנקי הפך לעוד יותר נקי ואולי נקי מדי?

        עיצוב נקי יותר מחדר נקי באינטל…

        בהשראת המודל S החדשה, לוקחת טסלה את העיצוב הנקי בתא הנוסעים צעד אחד קדימה, עם סביבת נהג חדשה ומינימליסטית עוד יותר (וכבר בדגם היוצא היו מעט מדי מתגים). ידית ההילוכים שמאחורי ההגה הוסרה והתפעול עבר להיות במסך המגע, ידית האיתות בוטלה והתפעול עבר למתגי מגע על ההגה וכך גם תפעול המגבים. לוקח קצת זמן להתרגל ואז זה נראה כבר טבעי למדי. המושבים הקדמיים עוצבו מחדש ומציעים יותר קשיחות ותמיכה טובה יותר לגוף בנהיגה ספורטיבית. נוספה תאורת אווירה שעוטפת את תא הנוסעים בשלל צבעים לבחירה, גלגל ההגה עוצב מחדש ונוסף גם אריג לרוחב הדשבורד שתורם לאווירה חמימה יותר. גם עיצוב דיפוני הדלתות חודש ובסעיף האבזור נוסף מסך אחורי "8 המציע משחקים, צפיה ביוטיוב או נטפליקס גם תוך כדי נהיגה, שמיעת מוסיקה, הפעלת חימום המושבים האחוריים ושליטה נפרדת על המיזוג האחורי.

        rsz_img_2260.jpg
        מסך בידור אחורי "8 מגיע כסטנדרט כבר מגרסת הכניסה

        המושבים הקדמיים המתכווננים חשמלית וכוללים זכרונות וחימום זוכים גם לאוורור מבורך. יחד עם זאת, ווילון לגג הזכוכית עדיין אין ולמרות שהוא מסנן את קרינת השמש, שווה להשקיע בסט ווילונות מאלי אקספרס לטובת נהיגה פחות מעיקה בימים החמים. האבזור נדיב וכולל גם: מולטימדיה עם מסך מגע "15.4 ושלל אפליקציות חיוניות יותר או פחות, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, ריפודי עור טבעוני, צמד משטחי טעינה אלחוטיים לניידים, הגה מתכוונן חשמלית, אפליקציית שליטה טלפונית עשירה והטובה ביותר כיום בשוק הרכב ושלל תא אחסון שימושיים וגדולים מהמקובל. גרסת הלונג ריינג’ כוללת גם מערכת שמע משודרגת עם 17 רמקולים, 2 סאבוופרים ו-2 מגברים ומציעה חוויית שמע משובחת ביותר.

        490 כ"ס ומהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש???

        בטסלה לא מספקים נתוני כ"ס וגודל הסוללה ומסתפקים בנתוני תאוצה, וטווח נסיעה מקסימלי שאמורים לעניין יותר את הלקוחות לטענתם. גרסת הכניסה מצוידת בהנעה אחורית, הספק סביב ה-290 כ"ס, וטווח נסיעה שצמח בדגם החדש לעד 513 ק"מ, כאשר גרסת הלונג ריינג’ שקיבלתי למבחן, כוללת כבר צמד מנועים חשמליים המפיקים הנעה כפולה, הספק סביב ה-490 כ"ס, תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות וטווח נסיעה שצמח גם הוא עד 629 ק"מ. רק להפתעה הזו לא ציפיתי: טסלה בחרה למסור לי את הרכב כאשר היא הגבילה את המהירות המרבית ל-140 קמ"ש בלבד. זה קצת כמו לתת אגוזים למישהו שאין לו שיניים… מדוע? כנראה כדי שלא ישתוללו להם עם הרכב. אבל האמת שאין לי באמת צורך במהירויות גבוהות ובמיוחד בכבישים העמוסים לעייפה ברוב שעות היום, וכך מצאתי את עצמי נהנה מהתאוצות ההיסטריות שעדיין מצליחות לרגש, משפע המומנט שזמין בכל רגע לרגל ימין ומאפשר עקיפות מהירות ובטוחות, ואחיזת הכביש המושלמת שמציע הרכב. נכון שלא מדובר במכונית חדה כמו מכונית ספורט אמיתית, אולם ללא ספק מדובר במכונית מהנה מאוד לנהיגה, הכוללת גם נסיעה חוויתית ושקטה במיוחד הודות לשדרוג בידוד תא הנוסעים מרעשי חוץ בדגם החדש וציודו בשמשות אקוסטיות בכל הרכב (במקום רק הקדמיות בדגם היוצא). נוחות הנסיעה על כבישים סלולים היטב מצוינת, אך נפגעת בכבישים משובשים בשל כיול המתלים בסגנון ספורטיבי וחישוקי ה-"19 בעלי הצמיגים בחתך נמוך.

        WhatsApp-Image-2024-03-16-at-16.55.04-1536x1493.jpg
        תפסיקו עם העיניים הצרות על הרכב…

        אל טווח הנסיעה שמצהיר היצרן לא הצלחנו להגיע, אולם אם לא תתפתו יותר מדי לביצועים הספורטיביים, תוכלו להגיע לנתון של 500 ק"מ במציאות בנסיעה במצב רגוע ושמירה על כללי החיסכון בחשמל. גם הנסיעה “על דוושה אחת” וללא שימוש בדוושת הבלמים עובדת מצוין, ועדיין לא נתקלתי במתחרה שמגיע ליעילות הזו. גם ההבטחה לטעינה במהירות שיא של 250 קילוואט בעמדות הסופרצ’רג’ר של החברה לא התממשה במציאות, והצלחנו להוסיף 193 ק"מ ב-15 דקות לעומת 282 ק"מ שמבטיח היצרן. בכל מקרה, זה תלוי בהרבה גורמים ועדיין מדובר בנתון מרשים מאוד. חבל רק שבמסגרת מתיחת הפנים לא נוספו גם התרעה על תנועה חוצה מאחור והתרעת שכחת ילד במושב האחורי שהפכו להיות כמעט סטנדרטיים בקטגוריה הזו. בכל מקרה, עדיין מדובר במכונית בטיחותית ביותר, עם שלל מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום, לצד ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי, עם ציונים גבוהים במיוחד בהגנה על הנוסעים.

        rsz_img_2334.jpg
        תחנות הסופרצ’רג’ר של טסלה הן עדיין אחד מהיתרונות המובהקים של המותג על פני המתחרים.

        שווה את הכסף?

        מחיר טסלה מודל 3 החדשה התייקר בעקבות המס החדש על החשמליות ומתחיל כיום ב-221,748 שקל לגרסת ההנעה האחורית, או 254,701 שקל לגרסת ההנעה הכפולה שנבחנת כאן. מצד אחד, היא כבר לא הכי זולה בקטגוריה והתחרות עלתה והפכה לקשה מתמיד. מצד שני, בהתחשב בביצועים המצוינים, בטווח המרשים ובאבזור העשיר במיוחד כבר מגרסת הכניסה, מדובר עדיין באחד הרכבים עם התמורה הטובה ביותר לכסף שתוכלו לרכוש כיום בישראל. אל אלו מצטרפים גם 2 היתרונות המרכזיים שלו מול כל המתחרות: רשת הטעינה סופרצ’רג’ר המונה כיום כ-250 מטענים אולטרה מהירים ב-23 תחנות טעינה הפזורות ברחבי הארץ, וכמובן היעדר הטיפולים השוטפים במוסכים, נתון שיחסוך לכם אלפי שקלים במשך כמה שנים של בעלות, כאשר בסעיף התורפה האחריות נמוכה ביחס למתחרות ועומדת על עד 4 שנים או 80,000 ק"מ בלבד לרכב, כאשר האחריות לסוללה עומדת על 160,000 ק"מ (192,000 ק"מ בגרסת הלונג ריינג’) או עד 8 שנים. בשורה התחתונה. מדובר עדיין במכונית מנהלים חשמלית מצוינת, ואולי אפילו הטובה מכולן, ולמרות שאין לה לוגו יוקרתי, היא בהחלט סוג של סמל סטטוס בארץ ובעולם.

        קרדיוט: WHEEL

        EBAE מנותק
        EBAE מנותק
        EBA
        מאסטר
        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
        #3

        @מאיר להעביר הילוך על המסך מגע? נשמע מטומטם ממש

        חסימת אאוטנט למולטימדיה, וסימים מוזלים לחוסמים
        050-4133851

        מאירמ מוטי ברנדמ 2 תגובות תגובה אחרונה
        1
        • EBAE EBA

          @מאיר להעביר הילוך על המסך מגע? נשמע מטומטם ממש

          מאירמ מנותק
          מאירמ מנותק
          מאיר
          מנהל ראשי
          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
          #4

          @EBA כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

          @מאיר להעביר הילוך על המסך מגע? נשמע מטומטם ממש

          הכוונה להעביר מדרייב לרוורס.

          כידוע ברכב חשמלי אין הילוכים. יש תמסורת ישירה

          ליצירת קשר לחץ כאן

          EBAE תגובה 1 תגובה אחרונה
          0
          • מאירמ מאיר

            @EBA כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

            @מאיר להעביר הילוך על המסך מגע? נשמע מטומטם ממש

            הכוונה להעביר מדרייב לרוורס.

            כידוע ברכב חשמלי אין הילוכים. יש תמסורת ישירה

            EBAE מנותק
            EBAE מנותק
            EBA
            מאסטר
            כתב ב נערך לאחרונה על ידי
            #5

            @מאיר כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

            @EBA כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

            @מאיר להעביר הילוך על המסך מגע? נשמע מטומטם ממש

            הכוונה להעביר מדרייב לרוורס.

            כידוע ברכב חשמלי אין הילוכים. יש תמסורת ישירה

            על זה אני מדבר.
            כל עוד החניה לא אוטומטית מאה אחוז, זה יהיה זוועה להושיט יד למסך בשביל לעשות את זה, זה אמור להיות משהו שעושים עם היד בלי מבט, ומסך חייב להיות עם מבט.

            חסימת אאוטנט למולטימדיה, וסימים מוזלים לחוסמים
            050-4133851

            תגובה 1 תגובה אחרונה
            3
            • מאירמ מאיר

              6 וחצי שנים לאחר שהוצגה טסלה מודל 3, החשמלית שאחראית יותר מכל למהפכה החשמלית בענף הרכב, נחתה בחודשים האחרונים הגרסה המחודשת של הדגם לאחר עברה שלל שדרוגים. האם זה מספיק לה כדי לתת מענה לשלל המתחרות המודרניות שהחלו לנגוס לה במכירות?

              ששי כהן.

              rsz_img_2317.jpg

              טסלה מודל 3 היא המכונית שאחראית יותר מכל למהפכת המכוניות החשמליות שעבר שוק הרכב הישראלי. מדובר גם במכונית שהוכיחה שמוקדם עדיין להספיד את שוק “מכוניות המנהלים” בתצורת מרכב סדאן, וההוכחה לכך היא 12,500 מדגמי המודל 3 שעלו כאן לכבישים ב-3 שנים שחלפו מאז החל השיווק. יחד עם זאת, כמו בכל עסק מצליח, המתחרים ישר רצו להעתיק אותו ונכון להיום בקטגוריה של המודל 3 מתחרים כאן יונדאי איוניק, פולסטאר 2, BYD סיל ואקספנג P7, שאמנם עוד לא מאיימות על הבכורה שלה, אך בהחלט צדות לקוחות רבים. אמנם טסלה רק 3 שנים בישראל, אבל המודל 3 כבר החלה לעלות בכבישי ארה"ב באמצע 2017 מה שאומר שהיא גם די וותיקה. אז דגם חדש אין עדיין ברקע, אבל מתיחת פנים משמעותית הגיעה לארץ בסוף 2023, במטרה לרענן את הדגם ולחזק אותו מול שלל המתחרים המודרניים. מה השתנה? יצאנו למבחן ראשון בישראל.

              עוד לפני שאגע בשינויי העיצוב, חשוב להבין שטסלה טיפלה באחת מנקודות התורפה של הדגם היוצא וזאת איכות הרכב שהשתפרה משמעותית בדגם המחודש. כבר עם פתיחת הדלתות וסגירתן הצליל שמלווה את הפעולה מבהיר שאיכות ההרכבה כאן השתפרה משמעותית. גם איכות ההרכבה בתא הנוסעים שופרה וכך גם איכות החומרים והרכב מרגיש הרבה יותר פרמיום בתחושה.

              לצפיה בסירטון לחץ כאן

              יפה ואווירודינמית יותר

              השינויים בעיצוב החיצוני מתרכזים בחזית מחודשת לרכב הכוללת יחידות תאורה ראשיות צרות וחדות יותר למראה, יחד עם גריל, מכסה מנוע ופגוש בעיצוב חדש. באופן אישי, אני חושב שדווקא יחידות התאורה הראשיות הקודמות היו נאות יותר והיוו את אחד מסימני הזיהוי של המותג על הכביש, אבל התוצאה מודרנית ועדיין נאה למדי. בצידי הרכב תפגשו חישוקי גלגלים "18 קלים בעיצוב חדש, כאשר רכב המבחן שודרג בגלגלי "19 ספורטיביים בעיצוב חדש ויפהפה לטעמי. בחלקה האחורי של המכונית נרשמים דלת תא מטען, יחידות תאורה ופגוש בעיצוב חדש שבהחלט נאה יותר מהדגם היוצא, ומעל לכל שינויי העיצוב לא נועדו רק להציע הופעה רעננה יותר לדגם, אלא גם הפכו אותו לאווירודינמי יותר, עם מקדם גרר ששופר ל-0.219 cd, שהופך את הרכב ליעיל יותר מבחינה אנרגטית. גם נפח תא המטען צמח ב-33 ליטר ועומד על 594 ליטר מכובדים למדי, ולדגם כידוע גם תא מטען קדמי נדיב בנפח של 88 ליטר.

              WhatsApp-Image-2024-03-16-at-16.48.43-1536x1152.jpg
              2 צבעים חדשים (אדום ואפור) המשתנים לפי עוצמת האור והזווית שמסתכלים על הרכב

              הדגם משווק בשלב הראשון בישראל ובעולם ב-2 גרסאות: “Standard range” המצוידת בהנעה אחורית, ו-“Long range” המצוידת בהנעה כפולה, כאשר גרסת ה-“Performance” החדשה תוצג רק בהמשך. האבזור החיצוני של צמד הגרסאות זהה וכולל: כניסה והנעה ללא מפתח (שימוש באפליקציה או כרטיס), תאורה היקפית מלאה מסוג LED, גג זכוכית פנורמי, דלת תא מטען חשמלית, מצלמות 360 מעלות וקיפול מראות וחשמלי. את חיישני החניה ההיקפיים מחליפים המצלמות שמתריעות על קרבה.

              rsz_img_2213.jpg
              העיצוב הנקי הפך לעוד יותר נקי ואולי נקי מדי?

              עיצוב נקי יותר מחדר נקי באינטל…

              בהשראת המודל S החדשה, לוקחת טסלה את העיצוב הנקי בתא הנוסעים צעד אחד קדימה, עם סביבת נהג חדשה ומינימליסטית עוד יותר (וכבר בדגם היוצא היו מעט מדי מתגים). ידית ההילוכים שמאחורי ההגה הוסרה והתפעול עבר להיות במסך המגע, ידית האיתות בוטלה והתפעול עבר למתגי מגע על ההגה וכך גם תפעול המגבים. לוקח קצת זמן להתרגל ואז זה נראה כבר טבעי למדי. המושבים הקדמיים עוצבו מחדש ומציעים יותר קשיחות ותמיכה טובה יותר לגוף בנהיגה ספורטיבית. נוספה תאורת אווירה שעוטפת את תא הנוסעים בשלל צבעים לבחירה, גלגל ההגה עוצב מחדש ונוסף גם אריג לרוחב הדשבורד שתורם לאווירה חמימה יותר. גם עיצוב דיפוני הדלתות חודש ובסעיף האבזור נוסף מסך אחורי "8 המציע משחקים, צפיה ביוטיוב או נטפליקס גם תוך כדי נהיגה, שמיעת מוסיקה, הפעלת חימום המושבים האחוריים ושליטה נפרדת על המיזוג האחורי.

              rsz_img_2260.jpg
              מסך בידור אחורי "8 מגיע כסטנדרט כבר מגרסת הכניסה

              המושבים הקדמיים המתכווננים חשמלית וכוללים זכרונות וחימום זוכים גם לאוורור מבורך. יחד עם זאת, ווילון לגג הזכוכית עדיין אין ולמרות שהוא מסנן את קרינת השמש, שווה להשקיע בסט ווילונות מאלי אקספרס לטובת נהיגה פחות מעיקה בימים החמים. האבזור נדיב וכולל גם: מולטימדיה עם מסך מגע "15.4 ושלל אפליקציות חיוניות יותר או פחות, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, ריפודי עור טבעוני, צמד משטחי טעינה אלחוטיים לניידים, הגה מתכוונן חשמלית, אפליקציית שליטה טלפונית עשירה והטובה ביותר כיום בשוק הרכב ושלל תא אחסון שימושיים וגדולים מהמקובל. גרסת הלונג ריינג’ כוללת גם מערכת שמע משודרגת עם 17 רמקולים, 2 סאבוופרים ו-2 מגברים ומציעה חוויית שמע משובחת ביותר.

              490 כ"ס ומהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש???

              בטסלה לא מספקים נתוני כ"ס וגודל הסוללה ומסתפקים בנתוני תאוצה, וטווח נסיעה מקסימלי שאמורים לעניין יותר את הלקוחות לטענתם. גרסת הכניסה מצוידת בהנעה אחורית, הספק סביב ה-290 כ"ס, וטווח נסיעה שצמח בדגם החדש לעד 513 ק"מ, כאשר גרסת הלונג ריינג’ שקיבלתי למבחן, כוללת כבר צמד מנועים חשמליים המפיקים הנעה כפולה, הספק סביב ה-490 כ"ס, תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות וטווח נסיעה שצמח גם הוא עד 629 ק"מ. רק להפתעה הזו לא ציפיתי: טסלה בחרה למסור לי את הרכב כאשר היא הגבילה את המהירות המרבית ל-140 קמ"ש בלבד. זה קצת כמו לתת אגוזים למישהו שאין לו שיניים… מדוע? כנראה כדי שלא ישתוללו להם עם הרכב. אבל האמת שאין לי באמת צורך במהירויות גבוהות ובמיוחד בכבישים העמוסים לעייפה ברוב שעות היום, וכך מצאתי את עצמי נהנה מהתאוצות ההיסטריות שעדיין מצליחות לרגש, משפע המומנט שזמין בכל רגע לרגל ימין ומאפשר עקיפות מהירות ובטוחות, ואחיזת הכביש המושלמת שמציע הרכב. נכון שלא מדובר במכונית חדה כמו מכונית ספורט אמיתית, אולם ללא ספק מדובר במכונית מהנה מאוד לנהיגה, הכוללת גם נסיעה חוויתית ושקטה במיוחד הודות לשדרוג בידוד תא הנוסעים מרעשי חוץ בדגם החדש וציודו בשמשות אקוסטיות בכל הרכב (במקום רק הקדמיות בדגם היוצא). נוחות הנסיעה על כבישים סלולים היטב מצוינת, אך נפגעת בכבישים משובשים בשל כיול המתלים בסגנון ספורטיבי וחישוקי ה-"19 בעלי הצמיגים בחתך נמוך.

              WhatsApp-Image-2024-03-16-at-16.55.04-1536x1493.jpg
              תפסיקו עם העיניים הצרות על הרכב…

              אל טווח הנסיעה שמצהיר היצרן לא הצלחנו להגיע, אולם אם לא תתפתו יותר מדי לביצועים הספורטיביים, תוכלו להגיע לנתון של 500 ק"מ במציאות בנסיעה במצב רגוע ושמירה על כללי החיסכון בחשמל. גם הנסיעה “על דוושה אחת” וללא שימוש בדוושת הבלמים עובדת מצוין, ועדיין לא נתקלתי במתחרה שמגיע ליעילות הזו. גם ההבטחה לטעינה במהירות שיא של 250 קילוואט בעמדות הסופרצ’רג’ר של החברה לא התממשה במציאות, והצלחנו להוסיף 193 ק"מ ב-15 דקות לעומת 282 ק"מ שמבטיח היצרן. בכל מקרה, זה תלוי בהרבה גורמים ועדיין מדובר בנתון מרשים מאוד. חבל רק שבמסגרת מתיחת הפנים לא נוספו גם התרעה על תנועה חוצה מאחור והתרעת שכחת ילד במושב האחורי שהפכו להיות כמעט סטנדרטיים בקטגוריה הזו. בכל מקרה, עדיין מדובר במכונית בטיחותית ביותר, עם שלל מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום, לצד ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי, עם ציונים גבוהים במיוחד בהגנה על הנוסעים.

              rsz_img_2334.jpg
              תחנות הסופרצ’רג’ר של טסלה הן עדיין אחד מהיתרונות המובהקים של המותג על פני המתחרים.

              שווה את הכסף?

              מחיר טסלה מודל 3 החדשה התייקר בעקבות המס החדש על החשמליות ומתחיל כיום ב-221,748 שקל לגרסת ההנעה האחורית, או 254,701 שקל לגרסת ההנעה הכפולה שנבחנת כאן. מצד אחד, היא כבר לא הכי זולה בקטגוריה והתחרות עלתה והפכה לקשה מתמיד. מצד שני, בהתחשב בביצועים המצוינים, בטווח המרשים ובאבזור העשיר במיוחד כבר מגרסת הכניסה, מדובר עדיין באחד הרכבים עם התמורה הטובה ביותר לכסף שתוכלו לרכוש כיום בישראל. אל אלו מצטרפים גם 2 היתרונות המרכזיים שלו מול כל המתחרות: רשת הטעינה סופרצ’רג’ר המונה כיום כ-250 מטענים אולטרה מהירים ב-23 תחנות טעינה הפזורות ברחבי הארץ, וכמובן היעדר הטיפולים השוטפים במוסכים, נתון שיחסוך לכם אלפי שקלים במשך כמה שנים של בעלות, כאשר בסעיף התורפה האחריות נמוכה ביחס למתחרות ועומדת על עד 4 שנים או 80,000 ק"מ בלבד לרכב, כאשר האחריות לסוללה עומדת על 160,000 ק"מ (192,000 ק"מ בגרסת הלונג ריינג’) או עד 8 שנים. בשורה התחתונה. מדובר עדיין במכונית מנהלים חשמלית מצוינת, ואולי אפילו הטובה מכולן, ולמרות שאין לה לוגו יוקרתי, היא בהחלט סוג של סמל סטטוס בארץ ובעולם.

              קרדיוט: WHEEL

              EBAE מנותק
              EBAE מנותק
              EBA
              מאסטר
              כתב ב נערך לאחרונה על ידי
              #6

              @מאיר בכל מקרה, אם כל הסיפור הוא 140 קמ"ש, את זה אפשר לעשות גם עם הפריוס 2009 שלי…
              אגב, הBYD מוגבלת ל170, שקל לא יותר, ואל תשאלו איך אני יודע. [היה לי אותה בליל פורים בכביש שש בשתיים וחצי בלילה]
              מעניין אם זו הגבלה אקטיבית או שהוא פשוט לא מסוגל ליותר.

              חסימת אאוטנט למולטימדיה, וסימים מוזלים לחוסמים
              050-4133851

              מאירמ ט 2 תגובות תגובה אחרונה
              2
              • EBAE EBA

                @מאיר בכל מקרה, אם כל הסיפור הוא 140 קמ"ש, את זה אפשר לעשות גם עם הפריוס 2009 שלי…
                אגב, הBYD מוגבלת ל170, שקל לא יותר, ואל תשאלו איך אני יודע. [היה לי אותה בליל פורים בכביש שש בשתיים וחצי בלילה]
                מעניין אם זו הגבלה אקטיבית או שהוא פשוט לא מסוגל ליותר.

                מאירמ מנותק
                מאירמ מנותק
                מאיר
                מנהל ראשי
                כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                #7

                @EBA כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

                @מאיר בכל מקרה, אם כל הסיפור הוא 140 קמ"ש, את זה אפשר לעשות גם עם הפריוס 2009 שלי…
                אגב, הBYD מוגבלת ל170, שקל לא יותר, ואל תשאלו איך אני יודע. [היה לי אותה בליל פורים בכביש שש בשתיים וחצי בלילה]
                מעניין אם זו הגבלה אקטיבית או שהוא פשוט לא מסוגל ליותר.

                מתוכן הכתבה נשמע שהחברה שנתנה לו את הרכב למבחן - מוגבל. כלומר, רכב טסלה רגיל לא מוגבל או מוגבל למעל 200

                ליצירת קשר לחץ כאן

                תגובה 1 תגובה אחרונה
                1
                • EBAE EBA

                  @מאיר בכל מקרה, אם כל הסיפור הוא 140 קמ"ש, את זה אפשר לעשות גם עם הפריוס 2009 שלי…
                  אגב, הBYD מוגבלת ל170, שקל לא יותר, ואל תשאלו איך אני יודע. [היה לי אותה בליל פורים בכביש שש בשתיים וחצי בלילה]
                  מעניין אם זו הגבלה אקטיבית או שהוא פשוט לא מסוגל ליותר.

                  ט מנותק
                  ט מנותק
                  טכנולוג
                  מאסטר
                  כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                  #8

                  @EBA כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

                  מעניין אם זו הגבלה אקטיבית או שהוא פשוט לא מסוגל ליותר.

                  למיטב ידיעתי החשמליות הסיניות כמו byd ג’ילי ומקסוס בדגמים הרגילים שלהם לא יכולות להגיע ליותר מ150-170 כי אין שם הילוכים זה נטו סל"ד ולכן זו המהירות המקסימלית שלהם ומצד שני בדיוק מאותה סיבה יש להם תאוצה מרשימה מאוד

                  ליצירת קשר בכל עניין במייל Msh92810@gmail.com

                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                  1
                  • EBAE EBA

                    @מאיר להעביר הילוך על המסך מגע? נשמע מטומטם ממש

                    מוטי ברנדמ מנותק
                    מוטי ברנדמ מנותק
                    מוטי ברנד
                    מייבין
                    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                    #9

                    @EBA כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

                    @מאיר להעביר הילוך על המסך מגע? נשמע מטומטם ממש

                    יש גם על התקרה איפה שהפנסי ראש יש שם מתגים להעברת הילוכים
                    0ee7d6c3-caa7-4f5a-9ca0-97e22e5d8dd6-image.png
                    https://youtu.be/JM03KSCo5uc?t=871

                    "מוטיקאר מערכות לרכב" התקנת מולטימדיות
                    וסימים של נטפרי 0527661381
                    דברו איתי 2086841@gmail.com
                    ותצטרפו למעגל הלקוחות המרוצים שלי

                    EBAE אבי יםא 2 תגובות תגובה אחרונה
                    3
                    • מוטי ברנדמ מוטי ברנד

                      @EBA כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

                      @מאיר להעביר הילוך על המסך מגע? נשמע מטומטם ממש

                      יש גם על התקרה איפה שהפנסי ראש יש שם מתגים להעברת הילוכים
                      0ee7d6c3-caa7-4f5a-9ca0-97e22e5d8dd6-image.png
                      https://youtu.be/JM03KSCo5uc?t=871

                      EBAE מנותק
                      EBAE מנותק
                      EBA
                      מאסטר
                      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                      #10

                      @מוטי-ברנד וואו, זה כבר טירוף, לא יודע איך זה כשמתרגלים…

                      חסימת אאוטנט למולטימדיה, וסימים מוזלים לחוסמים
                      050-4133851

                      KlonimoosK תגובה 1 תגובה אחרונה
                      0
                      • EBAE EBA

                        @מוטי-ברנד וואו, זה כבר טירוף, לא יודע איך זה כשמתרגלים…

                        KlonimoosK מנותק
                        KlonimoosK מנותק
                        Klonimoos
                        מגיה מייבין
                        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                        #11

                        @EBA כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

                        @מוטי-ברנד וואו, זה כבר טירוף, לא יודע איך זה כשמתרגלים…

                        השלב הבא זה ע’‘י דחיפה עם המרפק וכו’…😉


                        ''חכם לב, יקח מצוות!''
                        🖋כתבתי פוסט, 🧠כיוונתי לשם מצוות גמילות חסדים! 💰הרווחתי את הרווח האמיתי! 🙏

                        שלמהש תגובה 1 תגובה אחרונה
                        0
                        • KlonimoosK Klonimoos

                          @EBA כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

                          @מוטי-ברנד וואו, זה כבר טירוף, לא יודע איך זה כשמתרגלים…

                          השלב הבא זה ע’‘י דחיפה עם המרפק וכו’…😉

                          שלמהש מנותק
                          שלמהש מנותק
                          שלמה
                          מאסטר
                          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                          #12

                          @Klonimoos
                          על מיקוד מבט כבר שמעת?
                          או אולי קסדה כמו של הטייסים

                          כאן בשביל לעזור :)

                          לך תדע...ל תגובה 1 תגובה אחרונה
                          0
                          • שלמהש שלמה

                            @Klonimoos
                            על מיקוד מבט כבר שמעת?
                            או אולי קסדה כמו של הטייסים

                            לך תדע...ל מנותק
                            לך תדע...ל מנותק
                            לך תדע...
                            מייבין
                            כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                            #13

                            @שלמה כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

                            @Klonimoos
                            על מיקוד מבט כבר שמעת?

                            Active Lane Change
                            ב.מ.וו (i5/7/X - X5/6/7 (2024
                            לע"ז
                            לה"ק

                            1 לא רק פוסטים משתבחים עם הזמן, גם יין!..

                            שלמהש תגובה 1 תגובה אחרונה
                            1
                            • לך תדע...ל לך תדע...

                              @שלמה כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

                              @Klonimoos
                              על מיקוד מבט כבר שמעת?

                              Active Lane Change
                              ב.מ.וו (i5/7/X - X5/6/7 (2024
                              לע"ז
                              לה"ק

                              שלמהש מנותק
                              שלמהש מנותק
                              שלמה
                              מאסטר
                              כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                              #14

                              @לך-תדע
                              תודה
                              לא מפתיע אנחנו בסחרור ולא נחלום לאיפה זה יתקדם
                              אולי BMW צריכים יועץ אני מבין שיש לי את זה😙

                              כאן בשביל לעזור :)

                              ראובן שבתיר תגובה 1 תגובה אחרונה
                              2
                              • שלמהש שלמה

                                @לך-תדע
                                תודה
                                לא מפתיע אנחנו בסחרור ולא נחלום לאיפה זה יתקדם
                                אולי BMW צריכים יועץ אני מבין שיש לי את זה😙

                                ראובן שבתיר מנותק
                                ראובן שבתיר מנותק
                                ראובן שבתי
                                סיירת פיקוח
                                כתב ב נערך לאחרונה על ידי ראובן שבתי
                                #15

                                @שלמה כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

                                לאיפה זה יתקדם

                                ע"י מחשבה ע"ע השבבים של ניוראלינק

                                גם לא צריך שת"פ החברה כבר שייכת לאותו בעלים אדון מאסק

                                ניתן ליצור קשר במייל 👈👈 7548612@gmail.com

                                לך תדע...ל תגובה 1 תגובה אחרונה
                                1
                                • ראובן שבתיר ראובן שבתי

                                  @שלמה כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

                                  לאיפה זה יתקדם

                                  ע"י מחשבה ע"ע השבבים של ניוראלינק

                                  גם לא צריך שת"פ החברה כבר שייכת לאותו בעלים אדון מאסק

                                  לך תדע...ל מנותק
                                  לך תדע...ל מנותק
                                  לך תדע...
                                  מייבין
                                  כתב ב נערך לאחרונה על ידי לך תדע...
                                  #16

                                  @ראובן-שבתי כתב ב[עם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן]

                                  ע"י מחשבה ע"ע השבבים של ניוראלינק

                                  גם לא צריך שת"פ החברה כבר שייכת לאותו בעלים אדון מאסק

                                  בינתיים הקונספט של שגר ושכח (-הזנת יעד) נשמע יותר סביר ויותר אפקטיבי משליטה אנושית, גם כזו הנסמכת על מחוות/רצונות לא פיזיים…
                                  במילים אחרות, שה’גולם’ יעשה את כל העבודה ויתן לישון…

                                  1 לא רק פוסטים משתבחים עם הזמן, גם יין!..

                                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                                  0
                                  • מוטי ברנדמ מוטי ברנד

                                    @EBA כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

                                    @מאיר להעביר הילוך על המסך מגע? נשמע מטומטם ממש

                                    יש גם על התקרה איפה שהפנסי ראש יש שם מתגים להעברת הילוכים
                                    0ee7d6c3-caa7-4f5a-9ca0-97e22e5d8dd6-image.png
                                    https://youtu.be/JM03KSCo5uc?t=871

                                    אבי יםא מנותק
                                    אבי יםא מנותק
                                    אבי ים
                                    מייבין
                                    כתב ב נערך לאחרונה על ידי אבי ים
                                    #17

                                    @מוטי-ברנד כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

                                    @EBA כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

                                    @מאיר להעביר הילוך על המסך מגע? נשמע מטומטם ממש

                                    יש גם על התקרה איפה שהפנסי ראש יש שם מתגים להעברת הילוכים
                                    0ee7d6c3-caa7-4f5a-9ca0-97e22e5d8dd6-image.png
                                    https://youtu.be/JM03KSCo5uc?t=871

                                    לענ"ד זה די אידיוטי
                                    מי שהתמתח ברמזור ובטעות לחץ על ה-R (תוסיפו לזה את התאוצה/פתיחה של 490 כ"ס…)

                                    ראובן שבתיר תגובה 1 תגובה אחרונה
                                    1
                                    • אבי יםא אבי ים

                                      @מוטי-ברנד כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

                                      @EBA כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

                                      @מאיר להעביר הילוך על המסך מגע? נשמע מטומטם ממש

                                      יש גם על התקרה איפה שהפנסי ראש יש שם מתגים להעברת הילוכים
                                      0ee7d6c3-caa7-4f5a-9ca0-97e22e5d8dd6-image.png
                                      https://youtu.be/JM03KSCo5uc?t=871

                                      לענ"ד זה די אידיוטי
                                      מי שהתמתח ברמזור ובטעות לחץ על ה-R (תוסיפו לזה את התאוצה/פתיחה של 490 כ"ס…)

                                      ראובן שבתיר מנותק
                                      ראובן שבתיר מנותק
                                      ראובן שבתי
                                      סיירת פיקוח
                                      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                      #18

                                      @אבי-ים כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

                                      @מוטי-ברנד כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

                                      @EBA כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

                                      @מאיר להעביר הילוך על המסך מגע? נשמע מטומטם ממש

                                      יש גם על התקרה איפה שהפנסי ראש יש שם מתגים להעברת הילוכים

                                      לענ"ד זה די אידיוטי
                                      מי שהתמתח ברמזור ובטעות לחץ על ה-R (תוסיפו לזה את התאוצה/פתיחה של 490 כ"ס…)

                                      אתה ממליץ לא לעמוד ברמזור מאחורי טסלה

                                      ניתן ליצור קשר במייל 👈👈 7548612@gmail.com

                                      אבי יםא תגובה 1 תגובה אחרונה
                                      1
                                      • ראובן שבתיר ראובן שבתי

                                        @אבי-ים כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

                                        @מוטי-ברנד כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

                                        @EBA כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

                                        @מאיר להעביר הילוך על המסך מגע? נשמע מטומטם ממש

                                        יש גם על התקרה איפה שהפנסי ראש יש שם מתגים להעברת הילוכים

                                        לענ"ד זה די אידיוטי
                                        מי שהתמתח ברמזור ובטעות לחץ על ה-R (תוסיפו לזה את התאוצה/פתיחה של 490 כ"ס…)

                                        אתה ממליץ לא לעמוד ברמזור מאחורי טסלה

                                        אבי יםא מנותק
                                        אבי יםא מנותק
                                        אבי ים
                                        מייבין
                                        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                        #19

                                        @ראובן-שבתי כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

                                        אתה ממליץ לא לעמוד ברמזור מאחורי טסלה

                                        אני תמיד מעדיף לא לעמוד ברמזור אחרי רכבים שהמחיר שלהם מעל 200,000 ש"ח

                                        אבי יםא תגובה 1 תגובה אחרונה
                                        0
                                        • אבי יםא אבי ים

                                          @ראובן-שבתי כתב בעם מהירות מוגבלת ל-140 קמ"ש, טסלה מודל 3 החדשה במבחן:

                                          אתה ממליץ לא לעמוד ברמזור מאחורי טסלה

                                          אני תמיד מעדיף לא לעמוד ברמזור אחרי רכבים שהמחיר שלהם מעל 200,000 ש"ח

                                          אבי יםא מנותק
                                          אבי יםא מנותק
                                          אבי ים
                                          מייבין
                                          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                          #20

                                          מה שכן
                                          זה נראה כ"כ ממוחשב שאם ח"ו משהו עשה תאונה
                                          הוא בסה"כ צריך לעשות “בטל פעולה אחרונה” וזהו…

                                          תגובה 1 תגובה אחרונה
                                          7

                                          5

                                          מחובר

                                          1.4k

                                          משתמשים

                                          4.7k

                                          נושאים

                                          63.8k

                                          פוסטים
                                          • התחברות

                                          • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                                          • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                                          • פוסט ראשון
                                            פוסט אחרון
                                          0
                                          • דף הבית
                                          • תקנון הפורום
                                          • המדריך המלא למשתמש
                                          • פוסטים אחרונים
                                          • משתמשים
                                          • חיפוש גוגל בפורום