האם אפשר ליסוע בלי פקק ברדיאטור?
-
המנוע שלי התחמם בצורה נוראית שלצערי גיליתי את זה כשהחום היה מאד גבוה, אחרי כמה שעות כשהחום ירד, אני פותח, ו… אין פקק! אין פקק לרדיאטור! נראה לי כמה יחשדו שאני מדמיין…
אז מוזמנים לכביש בגין ירושלים אחרי הגשר בדרך למלחה אני תקוע שם
שאלתי בנפשי, האם אני יכול למלאת מים וליסוע עד רמות בלי פקק לרדיאטור…אשמח לתשובה במיידי אני פשוט באמצע כביש מהיר מימין ומשמאל רכבים דוהרים…
לא להאמין מה שהיה שם הכול יבששששששששש כאילו הגיע ל 500 מעלות ה״י.
האפשרות היחידה שלי להתנחם על האוטו שאני בינתיים ביליתי איתו במוסך כמעט יותר בבית, זה שבאמת השם אוהב אותי ורוצה לעשות לי רק טוב. 🥹 -
ברוך השם הדרך עברה בשלום! נסיעה חלקה, מקווה שלא נגרם לי נזק למערכת של הגז.
מילאתי לפני שיצאתי גלון שלם של מים ירוקים! הכול התאדה שם.@EBA כתב בשאלה דחופה מאד, אני תקוע בכביש בגין!!!:
יעלה פחות מראש מנוע.
מה כוונתך? נסעתי עם מלא מים ועם דופק (תרתי משמע
) על מד החום.
אגב לצערי אני חושד שהוא באמת בעייתי. -
@gogo כתב בהאם אפשר ליסוע בלי פקק ברדיאטור?:
ברוך השם הדרך עברה בשלום! נסיעה חלקה, מקווה שלא נגרם לי נזק למערכת של הגז.
מילאתי לפני שיצאתי גלון שלם של מים ירוקים! הכול התאדה שם.
נסעתי עם מלא מים ועם דופק (תרתי משמע ) על מד החום.
אגב לצערי אני חושד שהוא באמת בעייתי.ככה היית צריך לעשות, אבל גם היית צריך לקחת אתך ג’ריקנים של מים ולבדוק כל כמה זמן (אולי בבגין זה לא אפשרי? אז תסע דרך הכרצל!)
-
@נייטרון-חפשי כבר לא רלוונטי למקרה הספציפי אבל אני קצת חולק עליך מתוך ניסיון אישי שמתי לב שבנסיעה מהירה במישור (80-90 ללא תאוצות ומאמץ למנוע) הרדיאטור פחות נדלק והמנוע לא מגיע לחום גבוה כנראה בגלל האוויר שנכנס מבחוץ למערכת וכ"ש בלילה ירושלמי בחורף אז אני מסכים שצריך לקחת ג’ריקנים של מים ולעקוב עם מחשב רכב על החום מנוע אבל עדיף נסיעה חלקה ללא עצירות מאשר נסיעה עם רמזורים ועצירות
וכאן המקום להדגיש (@נייטרון-חפשי זה לא עבורך אתה יכול ללמד אותנו) ששמן ומים לפעמים נשמע כמו איזה משהו לא קריטי אבל מחסור בהם יכול לדפוק ראש מנוע או אפי’ את כל המנוע ולכן אם חסר צריך למלאות מיד ואם א"א למלאות עדיף לא לנסוע מאשר לנסוע (כאשר אין מספיק שמן או מים) ולגלות אח"כ שזו היתה הנסיעה האחרונה עם הרכב הזה (ח"ו) -
@טכנולוג כתב בהאם אפשר ליסוע בלי פקק ברדיאטור?:
@נייטרון-חפשי כבר לא רלוונטי למקרה הספציפי אבל אני קצת חולק עליך מתוך ניסיון אישי שמתי לב שבנסיעה מהירה במישור (80-90 ללא תאוצות ומאמץ למנוע) הרדיאטור פחות נדלק והמנוע לא מגיע לחום גבוה כנראה בגלל האוויר שנכנס מבחוץ למערכת וכ"ש בלילה ירושלמי בחורף אז אני מסכים שצריך לקחת ג’ריקנים של מים ולעקוב עם מחשב רכב על החום מנוע אבל עדיף נסיעה חלקה ללא עצירות מאשר נסיעה עם רמזורים ועצירות
אתה צודק 100% (כתמיד) וטוב שכתבת את זה.
אבל נראה לי שצריך להתמקד בדברים פשוטים שגם אנשים חסרי ידע יוכלו לפעול על פיהם עם כמה שפחות סיכון לרכב, ורוב האנשים ואפילו רוב חברי הפורום לא יודעים מספיק איך לא מאמצים את הרכב (וודאי לא כשהם לחוצים שלא יהרס הרכב) והם גם לא יעצרו בצד באמצע בגין גם אם ילך המנוע, ולראיה יש להביא את @פות"ש שהגיע לרמות בלי מים בכלל (אגב גם היה צריך להעביר לבנזין ולא לנסוע על גז). נסיעה בעיר לעומת זאת תהיה אולי סיוט ואולי גם הוא יאלץ להשאיר את האוטו ולהזמין גרר, אבל לפחות לא יקרה מה שדקה ללא מים על 80 קמ"ש יכולה לעשות.
אני בוודאי הייתי עושה כעצתך (ולדעתי הייתי מגיע לרמות עם רוב המים במיכל).
הערה נוספת כדוגמה: בכביש בגין מותר לנסוע עד 80 קמ"ש (ויש מצלמות), די קשה לשמור על הילוך קבוע במגבלת מהירות כזו אא"כ אתה יודע להשתמש בטיפרוטניק וגם לא שוכח להעביר אותו אחרי האטה בחזרה כדי שלא יצא שכרו בהפסדו וכו’סיפור מעניין:
לקחתי רכב לצורכי פירוק מי-ם לצפת עם ראש תקול שמרקיד את המים ברדיאטור במחול שדים, הייתי כמובן על הטיפרוטניק כל הדרך, דאגתי להדליק מיזוג מיד בעצירה כדי להפעיל וונטות ולכבות אח"כ כדי לחסוך בכח, כמדומני שהעברתי לניוטרל בירידות (לא מומלץ, בכלל!), כיוונתי מאוד בתפילת הדרך, וגם עצרתי פעמים בלי מים ופעם אחת גם בלי שמן (הלך לרדיאטור?), והעיניים היו על מד החום לא פחות משהיו על הדרך. אבל בס"ד הגעתי!!! -
@נייטרון-חפשי ו @טכנולוג לא בא לי להיכנס ביניכם, אבל מנסיון אישי אני רק רוצה לומר ששמעתי ממוסכניק אמין וותיק שיש מנועים שנחשבים יחסית “חזקים ועמידים” שמסוגלים לעמוד בתקלה כזו לנסיעה לא ארוכה מדי, קרה לי מקרה כזה עם רנו שהיתה לי והוא אמר לי את זה על רנו.
וב"ה לא נהרס כלום, התברר שנתפס התרמוסטט. -
@גיל כתב בהאם אפשר ליסוע בלי פקק ברדיאטור?:
לא בא לי להיכנס ביניכם
למה לא?
ולמעשה זה לכאורה פחות קשור למנועים עמידים וחזקים כי אף מנוע לא אמור לעמוד בהתחממות ללא נוזל קירור, זה לכאורה יותר קשור לנפח ומבנה מערכת הקירור.
ובמקרה שלך, מלבד זה שאין כאן ראיה ממקרה ספציפי, טרמוסטט תקול פעמים רבות כן מעביר טיפה מים דרך החור, ולכן כל זמן שלא יהיה מאמץ גדול אין סיבה שהמים יפרצו החוצה, משא"כ ללא פקק הם פשוט מתאדים. -
@נייטרון-חפשי כתב בהאם אפשר ליסוע בלי פקק ברדיאטור?:
ולמעשה זה לכאורה פחות קשור למנועים עמידים וחזקים כי אף מנוע לא אמור לעמוד בהתחממות ללא נוזל קירור
לא זוכר איפה אבל היה סרטון של תחרות בין מס’ רכבים שהוציאו להם את נוזל הקירור מי מת ראשון
והיה שם רכב שפשוט סירב למות (הונדה אאל"ט) -
@אבי-ים כתב בהאם אפשר ליסוע בלי פקק ברדיאטור?:
@נייטרון-חפשי כתב בהאם אפשר ליסוע בלי פקק ברדיאטור?:
ולמעשה זה לכאורה פחות קשור למנועים עמידים וחזקים כי אף מנוע לא אמור לעמוד בהתחממות ללא נוזל קירור
לא זוכר איפה אבל היה סרטון של תחרות בין מס’ רכבים שהוציאו להם את נוזל הקירור מי מת ראשון
והיה שם רכב שפשוט סירב למות (הונדה אאל"ט)אם תוכל למצא את זה אשמח, ממש מעניין אותי
-
יש סרטון דומה של קארוואו (carwow) על כמה זמן מנוע מחזיק בלי שמן
https://www.youtube.com/watch?v=edDdZeTxpnE
https://www.youtube.com/watch?v=kUGB23KeVIg -
@יעקב-מ-פינס כתב בהאם אפשר ליסוע בלי פקק ברדיאטור?:
יש סרטון דומה של קארוואו (carwow) על כמה זמן מנוע מחזיק בלי שמן
אני אשתדל להביא קישור בזמן הקרוב -
@קינג-קומפיוטר
תודה
יש עוד אחד ואני אשתדל להביא גם אותו -
@קינג-קומפיוטר כתב בהאם אפשר ליסוע בלי פקק ברדיאטור?:
זה רק אני או שהוא אשכרה הפעיל את המנוע על קולה ומנטוס???
-
@יעקב-מ-פינס הוא דפוק לגמרי
-
@נייטרון-חפשי כתב בהאם אפשר ליסוע בלי פקק ברדיאטור?:
כמדומני שהעברתי לניוטרל בירידות (לא מומלץ, בכלל!)
למה ?
אשמח לפירוט…
תמיד בירידות לא טוב להעביר לניוטרל או שספציפית בסיטואציה שלך ?