7 מושבים שמבטיח 1,100 ק"מ למיכל דלק: צ'רי טיגו 8 פלאג-אין בישראל
-
קצת יותר משנתיים לאחר שהגיעה לארץ צ’רי טיגו 8 והפכה לאחד מדגמי הפנאי 7 מושבים הפופולריים בישראל, משיקה היבואנית את גרסת הפלאג-אין הייבריד החסכונית שלה, המפיקה 347 כ"ס ומבטיחה טווח נסיעה משולב עד 1,100 ק"מ והבטחה למחיר שמשנה את חוקי המשחק.
ששי כהן
חברת פריסבי, יבואנית צ’רי, מרחיבה את היצע הדגמים שלה ל-7, ומתחילה בשיווק צ’רי טיגו 8 פלאג-אין, הגרסה ההיברידית והחסכונית של ה-SUV בעל 7 המושבים של היצרן, שהושק בארץ באוקטובר 2022 ומאז הפך לאחד מדגמי ה-7 מושבים הפופולריים בישראל עם יותר מ-11,500 רכבים שעלו עד כה לישראל מדגמי ה-1.6 ליטר טורבו בנזין, ותואר מכונית ה-7 מושבים הנמכרת ביותר ב-2023 והשניה הנמכרת ביותר ב-2024, עם נתח שוק של 30% מהקטגוריה.
הדגם החדש הינו חלק מגל של דגמי פלאג-אין הייבריד חדשים מסין שהחלו להגיע בחודשיים האחרונים במחירים תחרותיים, המבטיחים יחידת הנעה פלאג-אין הייבריד (PHEV) חזקה, חסכונית בדלק וידידותית יותר לסביבה, המציעה טעימה מהעולם החשמלי עם נסיעה חשמלית מלאה למרחק של כמה עשרות ק"מ, ולאחר סיום הסוללה נסיעה במצב היברידי לטווחים שנעים סביב ה-1,000 ק"מ על מיכל דלק בודד. במקרה של הטיגו 8 פלאג אין החדש, מדובר קודם כל ברכב שונה מגרסת הבנזין המוכרת, הן ברמת העיצוב החיצוני והן ברמת עיצוב תא הנוסעים ואיכות החומרים הגבוהה יותר. מצוידת המכונית במנוע טורבו 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ו-22.4 קג"מ ומנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס ו-31 קג"מ ולרכב תיבת הילוכים עם 3 הילוכים בלבד, אולם בהתחשב בהנעה החשמלית שמשולבת עם מנוע הבנזין, אין באמת צורך ביותר מזה.
ההספק המשולב עומד על 347 כ״ס והתאוצה מעמידה ל 100 קמ״ש אורכת 9.0 שניות. הדגם ישווק עם טכנולוגיה היברידית מהדור השלישי של היצרן, השומרת על מינימום של 18% חשמל בסוללה (קיבולת של 18.3 קוט״ש) גם אם לא תטעינו את הסוללה, מה שמאפשר לו להיות יעיל וחסכוני בניגוד לדגמי פלאג אין אחרים שהופכים להיות פחות חסכוניים כאשר הסוללה מתרוקנת. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 16.9 ק״מ לליטר בממוצע ולרכב אפשרות לנסוע עד 90 ק״מ על חשמל בלבד, לצד טווח נסיעה עד 1,100 ק״מ. אורך המכונית עומד על 4.72 מטרים, רוחב של 1.86 מטר, גובה של 1.7 מטר ובסיס הגלגלים עומד על 271 ס"מ.נפח תא המטען עומד על 193 בניצול כל 7 המושבים.
בתא הנוסעים סביבת נהג טיפוסית לימינו הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי "10 ומסך מולטימדיה ״15.6, לצד הגה קטום וידית הילוכים אלקטרונית. האבזור נדיב וכולל ריפודי עור מלאכותי למושבים, בלם יד חשמלי, גג שמש חשמלי, מערכת שמע מתוצרת Sony עם 8 רמקולים, דלת תא מטען חשמלית, שמשות אחוריות מושחרות, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, כניסה והתנעה ללא מפתח, מושבים קדמיים חשמליים ומחוממים, מצלמות 540 מעלות, משטח טעינה אלחוטי לנייד 50W, תמיכה ב-V2L ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר כוללת גם אוורור למושבים הקדמיים, חימום מושבים אחוריים, מערכת שמע של Sony עם 12 רמקולים, 9 כריות אויר במקום 7 בגרסת הכניסה ועוד. מפרט הבטיחות כולל חבילה של 20 מערכות בטיחות מתקדמות, אולם הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי.
מחיר צ׳רי טיגו 8 פלאג-אין הייבריד יחל מ-199,990 שקל לגרסת הכניסה ו-209,990 שקל לרמת הגימור הגבוהה. הדגם ישווק עם אחריות ל-6 שנים או עד 150,000 ק״מ כאשר האחריות לסוללה עומדת על 8 שנים או עד 150,000 ק"מ. בתקופה הקרובה צפויה היבואנית להשיק גם את גרסת הפלאג-אין הייבריד של הטיגו 7 במחיר אטרקטיבי, ובכוונת היבואן להתברג בין חמשת מותגי הרכב הנמכרים ביותר בישראל.
מעוניינים בנסיעת מבחן בצ’רי החדשה וקבלת הצעת מימון וטרייד-אין לרכביכם הישן? הכניסו פרטים כאן
קרדיט: WHEEL
-
@חובק-עולם כתב ב7 מושבים שמבטיח 1,100 ק"מ למיכל דלק: צ'רי טיגו 8 פלאג-אין בישראל:
בכתבה המקורית נראה לי שנכתב 7.5 שניות ל100
באמת תמהתי איך הספק כל כך גבוה של 345 כ"ס מנפק האצה כל כך בינונית
-
@חובק-עולם כתב ב7 מושבים שמבטיח 1,100 ק"מ למיכל דלק: צ'רי טיגו 8 פלאג-אין בישראל:
בכתבה המקורית נראה לי שנכתב 7.5 שניות ל100
אתה מעיין (מלעיל) רציני…
למעשה הייתה שם טעות. במפרט החברה מופיע 9.0 כפי שכתבתי.
@יצחק-רשטונ כתב ב7 מושבים שמבטיח 1,100 ק"מ למיכל דלק: צ'רי טיגו 8 פלאג-אין בישראל:
באמת תמהתי איך הספק כל כך גבוה של 345 כ"ס מנפק האצה כל כך בינונית
רוב ככל הנעת הרכב מתבצעת ע״י המנוע החשמלי שבהספק 204 כ"ס. המנוע התרמי (בנזין) נכנס רק במהירויות גבוהות יותר, כך שמספרית יש המון כח (345 כ"ס) אך בחיים האמיתיים הביצועים במקום אחר… מילה של סיני…
-
@יעקב-מ-פינס כתב ב7 מושבים שמבטיח 1,100 ק"מ למיכל דלק: צ'רי טיגו 8 פלאג-אין בישראל:
גם אם הוא לוקח 1/20 המיכל שלו צריך להיות רק של 55 ליטר
למעשה המיכל שלו להצהרת היצרן זה 51 ליטר…
-
@יעקב-מ-פינס כתב ב7 מושבים שמבטיח 1,100 ק"מ למיכל דלק: צ'רי טיגו 8 פלאג-אין בישראל:
@גיל
אז הוא יסע קצת פחות מ1000 ק"מ למיכל…למה? הוא לא משלב את המנוע החשמלי מדי פעם?
-
@יעקב-מ-פינס כתב ב7 מושבים שמבטיח 1,100 ק"מ למיכל דלק: צ'רי טיגו 8 פלאג-אין בישראל:
תחשבן כמה ק"מ לליטר הוא יכול לנסוע עם שילוב של החשמל
השערה שלי 1/18אם ראב 4 עושה 1/16-17 הוא יעשה כ1/14 והלוואי! נחכה למבחן בשטח!
אם הוא טעון ב90 ק"מ = כ50 במציאות (כ20% פחות - הפחתה כוללת לרכבים חשמליים, בכ18% הרכב עובר למצב היברידי כדי לשמר כח בסוללה)
מיכל 50 ליטר: 50*14=700תוצאה: כ750 ק"מ. זאת דעתי ושוב נחכה למבחני הדרך.
-
ברכבי “פלאג אין” הנתונים של צריכת דלק לוקים בחסר ואני יסביר …
ברכב בנזין רגיל או היבריד רגיל עושים איזושהוא חישוב של נסיעה ממוצעת שחלקה עירונית וחלקה בינעירונית ומגיעים לאיזשהוא נתון שאומנם גם הוא לא משקף צריכה אמיתית בפועל כי כל נסיעה לגופה שונה מחברתה מבחינת אופי הדרך אבל יש בו איזשהוא אמת מידה לצריכת דלק של הרכב .
מה שונה בפלאג אין ?
שבעשרות ק"מ הראשונים של הנסיעה [בהתאם לגודל הסוללה] הוא משמש כרכב חשמלי לכל דבר ויכול לסוע ללא דלק כלל
ואילו כשהסוללה אוזלת הוא הופך לרכב היברידי רגיל רק שבשונה מרכב היברידי רגיל יש לו יותר משקל לסחוב מכיוון שיש לו מערכת חזקה וכבדה יותר ואז הוא נהייה בזבזן אף יותר מהיברידי מסוגו .
העולה מהדברים שאם למישהו יש מרחק מהבית לעבודה בדיוק את הטווח שהסוללה שלו מספקת ויחבר שוב למטען צריכת הדלק שלו תהייה קרובה לאפס ולעומת זאת אם מישהו יסע לאילת רצוא ושוב יכול להיות מאד שיצא לו צריכה גבוהה מאילו הרכב היה היבריד רגיל …
בקיצור בשביל לחשב את הצריכה הממוצעת של רכב פלאג אין גם צריך להוסיף למשוואה טווח נסיעה , ובתכלס זה לגמרי משתנה מאדם לאדם , מקווה שהובנתי …