הסבת רכב לידני
-
@770mmb770 כתב בהסבת קורולה עם גיר רובוטי לגיר אוטומט, האמנם?:
לפי מה שאומרים בפורום וגם במקומות אחרים, זה לא יקר
אני יודע מלפני כמה שנים שלהחליף מרובוטי לאוטומט רצו באיזור 5000₪
-
עשיתי על זה חיפוש פעם
הנושא הוא כך:
רק אם יש לך רכב שבאותו דגם יש גם ידני, אז אתה יכול לעשות כזה דבר.
אבל זה עולה משהו כמו 4000 ש"ח פחות או יותרלגבי האמינות אני לא ראיתי אנשים שכתבו שזה עשה להם בעיות (אבל אני לא באמת יכול להמליץ לך)
-
@zalmensmok כתב בהסבת רכב לידני:
רק אם יש לך רכב שבאותו דגם יש גם ידני, אז אתה יכול לעשות כזה דבר.
אבל זה עולה משהו כמו 4000 ש"ח פחות או יותרלגבי האמינות אני לא ראיתי אנשים שכתבו שזה עשה להם בעיות (אבל אני לא באמת יכול להמליץ לך)
אמת. ולי יצא לשאול מכונאי שהוא חבר אישי טוב ובזה יצא אינטרס הכסף מהתמונה והוא אמר לי שהמנוע לא באמת יודע לעבוד עם גיר מהסוג השני (בין ידני לאוטומט, ולא בין רובוטי לרגיל, למרות שגם זה מוטל בספק). בדר"כ תשים לב בספרי נהג וכד’ שדגם ידני ודגם אוט’ הם בכלל לא אוטו קוד מנוע.
לא תמיד אבל אולי זה גם מעיד משהו.
אם תשאל לדעתי @770mmb770 אני הייתי פונה למומחה לאותו סוג הרכב הספציפי ובודק לעומק לפני ההרפתקה הזאת, ולא סתם שואל שאלה כללית. -
כספית לכאורה זה ממש לא שווה, כי על פי רוב הידני יותר זולים.
יהיה לך הרבה יותר זול למכור את האוטומט ,ולקנות אותו דגם בידני בפחות, ויהיה לך כאן אפילו רווח של אלפי שקלים. במקום להוציא אלפי שקלים על הסבה, ולקחת סיכון של בעיות.
אלא א"כ סתם בא לך אתגר, או שאתה קשור לרכב רגשית -
@תגיענו-לשלום כתב בהסבת רכב לידני:
כספית לכאורה זה ממש לא שווה, כי על פי רוב הידני יותר זולים.
יהיה לך הרבה יותר זול למכור את האוטומט ,ולקנות אותו דגם בידני בפחות, ויהיה לך כאן אפילו רווח של אלפי שקלים. במקום להוציא אלפי שקלים על הסבה, ולקחת סיכון של בעיות.
אלא א"כ סתם בא לך אתגר, או שאתה קשור לרכב רגשיתיכול להיות שהוא מתכוון לטויוטה קורולה רובוטית , שנמכרת במחיר זול יותר מהאוטו’ והידני
-
@תגיענו-לשלום כתב בהסבת רכב לידני:
יהיה לך הרבה יותר זול למכור את האוטומט ,ולקנות אותו דגם בידני בפחות, ויהיה לך כאן אפילו רווח של אלפי שקלים. במקום להוציא אלפי שקלים על הסבה, ולקחת סיכון של בעיות.
רכב ידני הוא זול בעיקר כשהוא נפוץ כמו סוזוקי אלטו או דאצ’יה למינה. ברכב שזה לא נפוץ בו כדוגמת סיוויק 2007 אזי הידני יכול לעלות יותר!
-
@מאיר כתב בהסבת רכב לידני:
רכב ידני הוא זול בעיקר כשהוא נפוץ כמו סוזוקי אלטו או דאצ’יה למינה. ברכב שזה לא נפוץ בו כדוגמת סיוויק 2007 אזי הידני יכול לעלות יותר!
זה מעניין מה שאתה כותב וגם נשמע הגיוני מאד. אבל במבחן המציאות לא בטוח שזה נכון, אולי בידניים נדירים ממש שמשום מה יש להם ביקוש.
אני למשל התעניינתי בטויוטה ורסו, שיש מעט מאד ידני, הדגם הידני ב 2017 המחירון שלו 43,200 לאומת 63,700 באוטומט הבדל של 20000 ש"ח !
לא בדקתי ברכבי ישראל כמה הידני נדיר, אבל ביד 2 קיים רק רכב אחד, לאומת תוצאות רבות מאד באוטומט. -
@תגיענו-לשלום
זה כי אין ביקוש לשבע מקומות כמו לסיוויק -
@תגיענו-לשלום
הדגם הזה ספציפית מחושב באופן שגוי במחירון.
הוא גם לא חושב אף פעם ע"פ המחירון.
(בקצרה - הוא נקנה כחדש רק ע"י לקוח 1 ענק, וביד שניה לא עבר מעולם דרך ה’שוק’, כך שאין דרך שפויה לתמחר אותו, וכך זה במציאות. מה שראית ביד2 לא בדיוק משקף את כמות הרכבים שעלו בפועל על הכביש - 200 מול 1,200 ב-GLI. אגב, 8 ירדו מהכביש)
אם תרצה לעשות בדיקה נכונה על רכב שהוא לא 5 מק’ - בדוק (לדוגמה) על פולקסוואגן טרנספורטר. -
@תגיענו-לשלום כתב בהסבת רכב לידני:
אני למשל התעניינתי בטויוטה ורסו, שיש מעט מאד ידני, הדגם הידני ב 2017 המחירון שלו 43,200 לאומת 63,700 באוטומט הבדל של 20000 ש"ח !
אתה צודק אבל הנקודה היא אחרת. הוורסו הוא רכב שמויעד להגיע ליעד לעומת סיוויק שנון יותר מזה…
למעשה יכול להיות שאתה צודק וקצת הכללתי, אני יודע שבקורולה, הידני מעלה את המחיר (לפחות בחדשות יחסית) וכך זה בסיוויק. אבל ברכבים שימושיים הידני מוריד במחיר כגון קיה סיד ועוד…
האאוטלנדר הידני, למרות שהוא סוג של “חד בדרא” ואין שניים לו בסגמנט. יש את הדאציה דאסטר וסוזוקי קרוסאובר שהם קטנים ממנו בהרבה, בכ"ז הוא ממש זול אע"פ שהוא יחסית נדיר. מעניין…