יפני או גרמני?
-
באופן כללי אומרים "טויוטה אף על פי שחטא טויוטה הוא". עמיד, יציב, שוק חזק, כמעט בלי בעיות.
הרעיון הוא להשוות תפוח לתפוח ולא תפוח לתפוז. כי מנסים להשוות בין גולף לסיינה או בין קורולה רובוטית מרגיזה למרצדס, וזה לא נכון...קחו את אותו "אופי" רכב, ואז תנסו להשוות בין שניהם מבחינת ביצועים, דלק, עלות שנתית, חלפים, נוחות ועוד.
-
רק להסב את תשומת לבכם לדבר אחד
אם אני קונה רכב חדש מהניילונים כדאי לקנות טויוטה מכיוון שהיא תשמור על ערכה יותר מכולם
אבל אם אני קונה רכב משומש אז באותו מחיר של היפני נקבל גרמני עם שנתון חדש יותר ובהתאם גם קילומטרז' נמוך יותר או לחילופין יפני באותו שנתון של הגרמני יעלה הרבה יותר ואז הירידת ערך שלו בכסף (לא באחוזים) היא גבוהה הרבה יותר
וכדי להמחיש את העניין אתן דוגמא ששלפתי הרגע ניקח יפני וגרמני נניח שנת 2014
אז קורולה סאן עולה 47 (לפי מחירון יד 2)
ואילו פולקסווגן ג'טה עולה 32 (גם לפי מחירון יד 2)
ולאחר 3 שנים....
קורולה 2011 עולה 28
וג'טה 2011 עולה 22
אז מעבר לכך שהג'טה נותן ביצועים טובים יותר וחווית נהיגה הרבה יותר טובה וחיסכון בדלק גבוה יותר גם הירידת ערך הכספית שלו נמוכה יותר בפער של 10 אש"ח
אז אמנם הקורולה יותר אמינה ויהיו בה פחות תקלות אבל גם אם בג'טה יהיו תקלות בעלות של 10 אלף יותר מהקורולה במשך 3 שנים (וביננו זה נשמע לי מידי מוגזם) עדיין שילמתי על הג'טה את אותו מחיר של הקורולה וקיבלתי רכב כמה רמות מעל
וכל זה ברכב 5 מקומות אם משווים 7 מקומות שם הפערים גדולים הרבה יותר
חשוב להדגיש שהחישוב הזה נכון לרכבים בשנתונים לעיל אבל אם נרד לשנתון נמוך יותר סביב ה2010 אז הפער בסכום הירידת ערך נמוך יותר ומאידך הסיכוי לתקלות גודל ואז כנראה שלפחות מהבחינה הכלכלית עדיף יפני
נ.ב. מעולם לא היתה ברשותי ג'טה או כל רכב גרמני כלשהו אבל זו תובנה שמתבשלת במוחי כבר תקופה ואני מעוניין לשמוע את חכמת ההמונים האם אני צודק או לא -
@טכנולוג כתב ביפני או גרמני?:
אז קורולה סאן עולה 47 (לפי מחירון יד 2)
ואילו פולקסווגן ג'טה עולה 32 (גם לפי מחירון יד 2)
ולאחר 3 שנים....
קורולה 2011 עולה 28ההמחשה לגבי הטויוטה לא כ"כ נכונה ואני אסביר. בין הקורולה 2011 ל2014 יש שינויים מהותיים.
ה2014 יפה ומודרנית הרבה יותר.
המנוע חזק וחסכוני יותר
הגיר הוא רציף אבל מאד אמין ואיכותי וחסכן. לעומת ה2011 שהיה עם גיר אוטומטי 4 הילוכים.בג'טה כמעט ואין שינויים בין השנים.
ולקינוח אספר לך שאני עוקב 3 שנים אחרי קורלה 2014 והיא כמעט לא ירדה (נכון, היה קורונה, אבל רכבים אחרים ירדו בהחלט)
-
@טכנולוג כתב ביפני או גרמני?:
וכדי להמחיש את העניין אתן דוגמא ששלפתי הרגע ניקח יפני וגרמני נניח שנת 2014
אז קורולה סאן עולה 47 (לפי מחירון יד 2)
ואילו פולקסווגן ג'טה עולה 32 (גם לפי מחירון יד 2)
ולאחר 3 שנים....
קורולה 2011 עולה 28
וג'טה 2011 עולה 22ההשגה של @מאיר נכונה מאוד.
ואם למקד ולהגדיר (כדרכנו הישיבישערס), אז יש הבדל מהותי בין לבדוק דגם מסויים לפני 3 שנים והיום. לבין לבדוק פער בין שני מודלים עם פער של שלוש שנים (זה ממש צווי דינים!).
ודו"ק. -
@מאיר אם כבר ישיבשערס אז החילוק שלך נכון אבל אינו מחלק דהיינו נכון שכל כמה שנים מחליפים דגם והחדש שונה מהותית מהישן אבל זה גופא מה שגורם לאותו רכב חדש להתיישן ולרדת במחיר לאחר שלוש ארבע שנים כאשר יוצא דגם חדש ממנו עם שכלולים חדשים במיוחד שלא עברו בשנתון הזה מרגיל להיברידי אלא שיפרו את הקיים קצת וזו בעצם התשובה גם לר' @אינטרקום מדוע עשיתי את הבדיקה ע"י שני רכבים משני שנתונים מה גם שאין שום דרך לדעת בוודאות כמה רכב יהיה שווה בעוד כמה שנים אבל ההשוואה לאותו דגם ישן יותר גם אם אינה מדויקת היא נותנת אינדיקציה ולטענה של @מאיר שהג'טה לא השתנתה בשנים הללו לא בדקתי ויתכן שאתה צודק אבל קשה לי להאמין שאם היו עושים שינוי מהותי בינהם היינו רואים שהג'טה 2011 עולה 12 אלף (אותו פער שקיים במחיר בין קורולה 2014 ל 2011) ולכן עדיין נראה לי שישנה איזו בועה סביב היפניות במיוחד קורולה ורסו ופריוס פלוס שנותנת אשליה כאילו האמינות היא גם חסכון כאשר באמת הירידת ערך שלהם (בכסף לא באחוזים כנ"ל) גדולה משמעותית המתחרות האירופאיות
-
@טכנולוג כתב ביפני או גרמני?:
אבל קשה לי להאמין שאם היו עושים שינוי מהותי בינהם היינו רואים שהג'טה 2011 עולה 12 אלף (אותו פער שקיים במחיר בין קורולה 2014 ל 2011)
הירידה הדרסטית בין הדגמים אינה נובעת בגלל שנאת המן (2011) אלא בגלל אהבת מרדכי (2014) כך שהג'טה לא צריכה לרדת ל12 אלא במשל שהבאת החדשה היתה עולה הרבה..
מה גם שברכישת רכב גרמני צריך מומחיות יתרה כדי למצא משהו טוב שלא מסתתר איזה נחש.. חשוֹב, מי שמבין שמתקרבת איזו תקלה יקרה מתפטר במהירות האפשרית.
זה לא עברה לקנות גרמניות אבל זה מצריך הרבה שיעורי בית. תנסה לשקול ידני דיזל של קונצרן פולקסווגן (סיאט, פולקסווגן וסקודה - לכולם יש את אותם יחידות הנעה עם קופסאות אחרות..) המנוע 1.9 של הקונצרן (נראה לי עד 2010) אמין ללא גבול.
-
@מאיר נכון מאוד ביפניות קשה ליפול עם עסקה גרועה בעוד שבאירופאיות אם אתה לא בודק כמו שצריך אתה יכול ליפול בפח בקלות
עוד דבר נכון שאם כבר אירופאיות אז עדיף דיזל ועדיף גיר פלנטרי לא רובוטי (יותר מצוי בצרפתיות מאשר הגרמניות) הם יותר אמינות לאורך זמן -
@טכנולוג כתב ביפני או גרמני?:
אז עדיף דיזל
לא תמיד. מי שנוסע בעיקר בתוך העיר - לא מומלץ!
מנוע דיזל מתחמם אחרי 20 דק' ויותר כלומר שמי שנוסע בעיקר בעיר רוב נסיעותיו היו עם מנוע קר והבלאי ממהר לבא. בנוסף, מנוע הדיזל אוהב סל"ד קבוע ולא מתנדנד כמקובל בנסיעה עירונית.
ולתקן דיזל זה לא זול כי הוא מורכב יותר..לענ"ד הדיזל מומלץ למי שנוסע הרבה ומחוץ לעיר.
@טכנולוג כתב ביפני או גרמני?:
ועדיף גיר פלנטרי לא רובוטי
נכון. אבל תמיד הידני יהיה אמין יותר
-
@מאיר כתב ביפני או גרמני?:
מנוע דיזל מתחמם אחרי 20 דק' ויותר כלומר שמי שנוסע בעיקר בעיר רוב נסיעותיו היו עם מנוע קר והבלאי ממהר לבא. בנוסף, מנוע הדיזל אוהב סל"ד קבוע ולא מתנדנד כמקובל בנסיעה עירונית.
ולתקן דיזל זה לא זול כי הוא מורכב יותר..לענ"ד הדיזל מומלץ למי שנוסע הרבה ומחוץ לעיר.
נכון מאוד עיין מה שכתבתי כאן בעניין הדיזל כוונתי היתה שהוא יותר אמין מהבנזין אבל אכן הוא לא מתאים לכל אחד
-
דבר חשוב ששמתי לב היו הייתה פעם מכונית עממית ושמה פורד פוקוס היתה זו מכונית אמינה בטירוף לאמא שלי הייתה כזו 7 שנים ורק בלאי היה מנת חלקה
בכל אופל הציבור אהב את הרכב הוא נקנה בהמוניו והמשיך להיקנות גם כשפורד עשתה את טעות חייה במודל 2011 בדגם הטורר היא עברה להשתמש בגיר כפול מצמדים יבשים הידועים לשימצה המכירות דעכו עד שנעצרו לגמרי בשוק העולמי!
בסוף שנת 2015 פורד חזרו לדרך הישר עם מתיחת פנים שהחליפה את הגיר לפלנטרי (אוטומט רגיל) הוסיפה טורבו והרכב קיבל 150 כ''ס לאומת 2009 עם 100 כ''ס
בשורה התחתונה השוק מפספס רכב גרמני (ארץ ייצור) נוח אמין וזול!!!!!!!! גם אם יהיו תקלות עדיין שווה את זה כי זה מתגלם במחיר הזול ששילמתם