בשורה רעה לנהגים: צפרתם במכונית? תתכוננו לקבל קנסות
-
הרשויות המקומיות יוכלו בשלב הראשון של התקנת המערכות, לאכוף ואף לתת קנסות בגין צפירות שלא למטרת מניעת סכנה בלבד. בשלב השני, לאחר בדיקות נוספות של המערכות, יוכלו הרשויות לאכוף רעש חזק מרכב מנועי באמצעות דוחות
המשרד להגנת הסביבה פרסם קול קורא בסכום כולל של 10 מיליון שקל לתמיכה ברשויות מקומיות בהתקנת מערכות טכנולוגיות המזהות רעש מכלי רכב. מערכות אלו יובילו להפחתת מפגעי רעש במרחב הציבורי ויסייעו לרשויות באכיפה נגד נהגים וכלי רכב רועשים.התקנת המערכות מגיעה לאחר שהטכנולוגיה הוכיחה את בשלותה באתגר רעש שביצע המשרד להגנת הסביבה לבחינת היכולות של מצלמות הרעש לזהות רעש מכלי רכב בעיר עכו, וכן לאחר שנבדקה בפיילוט מוצלח בעיר פתח תקווה, שהחלה להשתמש באופן מעשי במצלמות הרעש לזיהוי צפירות ללא צורך.עם התקנת המערכות בשלב הראשון, יוכלו הרשויות המקומיות לאכוף ואף לתת קנסות בגין צפירות שלא למטרת מניעת סכנה בלבד. בשלב השני, לאחר בדיקות נוספות של המערכות, יוכלו הרשויות לאכוף רעש חזק מרכב מנועי באמצעות דוחות. צפירות שלא למטרות מניעת סכנה וגרימת רעש חזק מרכב מנועי שלא למטרת הפעלתו התקינה של הרכב הן תופעה שכיחה בערים במדינת ישראל, אף שתופעות אלו אסורות על פי חוק, בתקנות למניעת מפגעים (מניעת רעש), התשנ"ג-1992 ובתקנות התעבורה.
במשרד להגנת הסביבה מסבירים כי רעש נחשב לאחד הסיכונים הסביבתיים המרכזיים לבריאות הציבור, וכלי רכב מרעישים פוגעים באיכות החיים ובבריאות התושבים. בשנים האחרונות גוברות הרגישות לרעש והמודעות להשפעותיו על הבריאות הפיזית והנפשית.
לדברי המשרד, השימוש בצופר יוצר רעש התקפי הנגרם בהפתעה ובעוצמה חזקה, עשוי לגרום לאלימות בכבישים ועלול לגרום לנזקים בריאותיים מצטברים להולכי הרגל ולתושבים הגרים סמוך לצמתים רועשים. רעש חזק מכלי רכב נגרם גם בשל שינויים שלא כחוק אשר נעשים במערכות כלי הרכב וגורמים לעיתים לרעשי פיצוצים ולקולות דמויי אזעקה. עוד הוא נגרם מהשמעת מוזיקה קולנית ומהאצת הרכב מעבר לנדרש בנסיעה תקינה.
בעת האחרונה, ובמיוחד לנוכח הימשכות מלחמת חרבות ברזל, במשרד להגנת הסביבה, ברשויות המקומיות ובמשטרת ישראל מתקבלות פניות רבות בנושאים אלו. אף שמקיימים פעולות אכיפה, עם ריבוי התופעות והקושי היחסי בתפיסת העבריינים, עלה הצורך להרחיב את האכיפה גם באמצעים דיגיטליים.
מערכות טכנולוגיות שנכנסו לשוק מאפשרות עתה זיהוי ברמה גבוהה של גורם הרעש, ובכמה מדינות כבר החלו לתת קנסות בעזרתן. התקנה של מצלמות אכיפה תוביל להגברת ההרתעה והמודעות לנושא, תאפשר אכיפה יעילה ותסייע לעבודת גופי האכיפה.
לקול הקורא יוכלו לגשת רשויות מקומיות עם אוכלוסייה של יותר מ-50 אלף תושבים או איגודי או אשכולות ערים בעבור רשות שכזאת, אשר כבר חוקקו חוק עזר בנושא איסור צפירה מכלי רכב שלא למטרת מניעת סכנה. כל רשות תהיה זכאית לתמיכה בסך כולל של עד 2 מיליון שקל. במקרים מיוחדים ולפי תנאי קול קורא זה, תתאפשר תמיכה בסכום גבוה יותר. המועד האחרון להגשת בקשות התמיכה הוא 1 בנובמבר 2024.
-
@נייטרון-חפשי כתב בבשורה רעה לנהגים: צפרתם במכונית? תתכוננו לקבל קנסות:
אני שואל את עצמי האם זה לא עוד צעד בדרך לחייב אותנו לעבור לרכב חשמלי.
למה כוונת מר?
-
@לך-תדע שכחלק מהטרנד החשמלי הירוק כביכול נכנס למאמיני דת האקלים שרכב לא חשמלי הוא מזהם ומרעיש ומעורר דחייה באופן כללי ולכן יום אחד יאסרו להשתמש בו בין השאר כי הוא מרעיש ומהווה מיפגע סביבתי.
בקיצור ההתלהבות מהחשמלי היא שמכניסה לאנשים לראש שלא חשמלי הוא מרעיש ופתאום הרעש מפריע להם. -
@נייטרון-חפשי לא. ההתלהבות של העיריות מהכסף מכניסה להם רעיונות לעוד דרכים לעשות כסף.
בזה הכל מתחיל ובזה הכל נגמר. כל השאר תירוצים. -
-
@אבי-ים כתב בבשורה רעה לנהגים: צפרתם במכונית? תתכוננו לקבל קנסות:
@יוני בשורה רעה לנהגים אבל זו בשורה טובה לאלו שמנסים לישון
מי שגר במקום מרכזי יודע עד כמה זה נורא ....אמת אני רואה לפעמים באחד בלילה בבני ברק רכבים נוסעים וסתם צופרים וליבי נחמץ על מי שגר שם
ובלב אני אומר עוד סיבה לא לגור בבני ברק -
@יוני כתב בבשורה רעה לנהגים: צפרתם במכונית? תתכוננו לקבל קנסות:
אמת אני רואה לפעמים באחד בלילה
אין בלילה בב''ב שעה כזאת.
אולי זה מתבטא בקצת חושך... וחנויות שלאחרונה סוגרות...בבני ברק רכבים נוסעים וסתם צופרים וליבי נחמץ על מי שגר שם
ליבי נחמץ תמיד.
ואגב בד''כ הם לא צופרים סתם, הם רוצים לנסוע, ושם זה לא כ''כ אפשרי בלי. -
@נייטרון-חפשי כתב בבשורה רעה לנהגים: צפרתם במכונית? תתכוננו לקבל קנסות:
@יוני הבני ברקים לא נרדמים בלי זה....
יש לי חבר ב"בקי במקור וכשהוא מגיע לבקר שם איך שהוא נכנס לעיר הוא מתחיל לצפור (כך הוא עצמו סיפר), כמובן שלא אתייג אותו כדי שלא ייקנס.כואב הלב אבל בבני ברק יש תרבות נהיגה קלוקלת ואגואיסטית!
למה אני צריך לחכות בגשר קוקה קולה 20 דקות כדי לפנות שמאלה ואז באים חסידים ואנשי מעשה מהנתיב הימני, נדחפים ומעכבים את כולם! עד כדי כך שרבים הנדחפים מההולכים בדרך נכוחה! למה? זה יפה ללכת אימים בכביש ולרמוז לנהג - "או שתתן לי להכנס יפה או שאתה תעשה תאונה באשמתך!"
למה זה שונה ממי שיבוא לתור בבנק או בסופר (בערב ר"ה חמישי-שישי-שבת) ויאיים עם אקדח על כל מי שלא מוותר לו על תורו. למה? זה בדיוק אותו הדבר!
מהיכי תיתי לאותו בריון שהזמן שלו יותר חשוב מהזמן שלי?
יאמר האומר: זו בעיה שלך. אתה יכול לעקוף גם.. אבל זה בדיוק כמו ההוא עם הנשק שאומר 'זאת בעיה שלכם שאתם לא מאיימים ג"כ בנשק' ועל כן למרות שאני יכול לעקוף, אני אמשיך לחכות בפקק ובע"ה לא אקפח את תורו של אף אחד חלילה.
והבעיה היא שאין כ''כ אכיפה בבני ברק ולא זכור לי שראיתי שם ניידות תנועה (השוטר רוצה לומר תעצור בצד אבל אין צד. אין מקום..) ונוצר מצב שדווקא המגזר שמייצג את בני התורה מתנהג ככה. חבל.
-
@מאיר כבני ברקי זה דילמה רצינית
אם אני אשאר נחמד אני אשאר תקוע ברחוב...
ומה האופציה השניה, להשחית את המידות???יצא לי השבוע לנסוע ביקום מקביל הנקרא "רמת-גן" והאמת שהיה לי קשה לנסוע אחרי הפנסיונרים שם. האיטיות הרגיזה אותי
האמת בהתחלה הבהבתי שם עם האורות גבוהים כמו אוטו של הכנסת ספר תורה
אבל בסוף הבנתי שכנראה אני הבעיה... -
@אבי-ים כתב בבשורה רעה לנהגים: צפרתם במכונית? תתכוננו לקבל קנסות:
@מאיר כבני ברקי זה דילמה רצינית
אם אני אשאר נחמד אני אשאר תקוע ברחוב...
ומה האופציה השניה, להשחית את המידות???יצא לי השבוע לנסוע ביקום מקביל הנקרא "רמת-גן" והאמת שהיה לי קשה לנסוע אחרי הפנסיונרים שם. האיטיות הרגיזה אותי
האמת בהתחלה הבהבתי שם עם האורות גבוהים כמו אוטו של הכנסת ספר תורה
אבל בסוף הבנתי שכנראה אני הבעיה...לא שירושלים במצב הרבה יותר טוב...
אבל יש צומת שאני עובר שם כל פעם שאני בבני ברק
שאם תתן שם זכות קדימה לא תצליח לצאת משם לעולם
רחוב צפניה
הרחוב הקטן שנמצא מימין לר׳ עקיבא בצומת של השמאלה לחזון איש -
@טוסון כתב בבשורה רעה לנהגים: צפרתם במכונית? תתכוננו לקבל קנסות:
שאם תתן שם זכות קדימה לא תצליח לצאת משם לעולם
דווקא אני כמה פעמים יצאתי משם אחרי שנתתי זכות קדימה
כשהרמזור שם הופך לאדום
אבל הבעיה העיקרית זה ההולכי רגל שם... -
@יעקב-מ-פינס כתב בבשורה רעה לנהגים: צפרתם במכונית? תתכוננו לקבל קנסות:
@טוסון כתב בבשורה רעה לנהגים: צפרתם במכונית? תתכוננו לקבל קנסות:
שאם תתן שם זכות קדימה לא תצליח לצאת משם לעולם
דווקא אני כמה פעמים יצאתי משם אחרי שנתתי זכות קדימה
כשהרמזור שם הופך לאדום
אבל הבעיה העיקרית זה ההולכי רגל שם...אולי כי אני עובר שם רק כשאני מוכרח
בפקק של האוטובוסים בערב שבת
או בשתיים בלילה -
@אלי-2023 כתב בבשורה רעה לנהגים: צפרתם במכונית? תתכוננו לקבל קנסות:
בתור בני ברקי שהיה הולך בין המכוניות להנאתו ברווקות
כיום אחרי שאני נוהג כבר כמה שנים בפריפריה אני יודע שאם הייתי צריך לנהוג כל יום בב”ב היה קורה לי משהו זה ממש כמו להיכנס לזירת קרב איך שאני מגיע לב”ב אני נכנס לכוננות שיא ממש כל נסיעה קרב על הנתיבבתור בני ברקי בעבר ואולי גם בעתיד הקרוב אני מוחה על ההשמצות (שגם אני לוקה בהם) על התרבות בעיר
בגדול ברוב העיר הסדר נשמר ואין תרבות נהיגה מדי הזויה
הבעיה היא ב80 אחוז מהתושבים שמוציאים שם רע לכל היתר...כמה מקומות אליהם לא מומלץ להתקרב, האזור של החיבור בין רבי עקיבא להרב שך וסוקולוב - קוטלר. ולז'בוטינסקי בצומת של השומר ובצומת של ר' עקיבא עד בן גוריון.
כמובן לא לגשר קוקה קולה ולקטע ברחוב השומר מהיציאה מהעיר עד עזרא
ולרחוב עזרא
נראה לי שעל שלמה המלך לא צריך לדבר -
@טוסון כתב בבשורה רעה לנהגים: צפרתם במכונית? תתכוננו לקבל קנסות:
כמה מקומות אליהם לא מומלץ להתקרב, האזור של החיבור בין רבי עקיבא להרב שך וסוקולוב - קוטלר. ולז'בוטינסקי בצומת של השומר ובצומת של ר' עקיבא עד בן גוריון.
כמובן לא לגשר קוקה קולה ולקטע ברחוב השומר מהיציאה מהעיר עד עזרא
ולרחוב עזרא
נראה לי שעל שלמה המלך לא צריך לדברפחות או יותר כל הרחובות המרכזיים שע''י אפשר לעבור ממקום למקום....
בקיצור לא להתקרב עם רכב לב''ב אם אין לך טנק מלא בדלק ובסבלנות. (כמובן שהקצנתי....)זה רק היה תרגום...
@יוני נראה לי הרב @טוסון השתמש במידת ה''ציניות'' וכל מה שכתב הוא בדרך צחותמישהו אמר להחליף או לפצל את השירשור ל ''איזה כיף לנסוע בב''ב?''
-
@טוסון כתב בבשורה רעה לנהגים: צפרתם במכונית? תתכוננו לקבל קנסות:
בגדול ברוב העיר הסדר נשמר ואין תרבות נהיגה מדי הזויה
דהיינו לפחות 51% נוהגים בסדר
הבעיה היא ב80 אחוז מהתושבים שמוציאים שם רע לכל היתר...
80% נוהגים גרוע
משהו לא מסתדר לי בחשבון
יש 131% נהגים בב"ב
חשבתי זה רק בבחירות -
אני גם מסכים על הנאמר כאן גם מצד הנעקפים שממש לא נעים שלא נותנים לך להשתלב, וגם מצד הנדחפים כי אם לא הם לא יגיעו לעולם למחוז חפצם.
אבל אני חושב שיש בלנהוג בבני ברק מעלה... והיא שאתה מתחשל כהוגן ולומד לקחת ריזיקות, אני אישית חייב לבני ברק המון תודות על הלימוד נהיגה שהיא נתנה לי והיא נתנה!
אבל ביננו @מאיר בירושלים (כמו שכבר הזכירו) זה לא ככה? בעיקר מצד ההולכי רגל, למה אני צריך לנסוע באזור גאולה מא''ש וזכמ''ש (מאה שערים, זכרון משה) וזברה יורדת לי לתוך הכביש? אוי הבלימה! למה הילד שקופץ בין שתי המכוניות לא חושב בכלל להסתכל? הוא לא רוצה גם לראות (חלילה) את התאונה? הרי הוא כנראה רץ כי שמע שאייזינבאך 'מאכת הקרעץ לרכב של פריעדמאן עם האופניים'
שלא לדבר על הפעמים בהם הנסיעה שם היא ברכב ידני, ואתה מרביץ כזה ברקס שהרכב נכבה לך זה מרגיז
אבל מה? גם להם אני חייב תודה.