מה עדיף לדעתכם??? שנתון גבוה, או קילומטראז' נמוך?
-
@מיישה כתב במה עדיף לדעתכם??? שנתון גבוה, או קילומטראז' נמוך?:
לא שאלתי מה יתקלקל מהר יותר
שאלתי מכלול של סדרי עדיפויות, עיי"ש.כתבת
מצד שני, למרות שהקילומטראז’ גבוה, כל הסיכון שלו זה ראש מנוע וכדו’ זה כספי, אבל בטיחותית הרכב הזה עדיף, ומה יותר חשוב מבטיחות?
לכן אמרתי
רכב שחרשו עליו ק"מ עלול להיגמר הרבה יותר מהר
דהיינו שלא בטוח שהוא יותר בטוח (בטיחותי) -
@יוני כתב במה עדיף לדעתכם??? שנתון גבוה, או קילומטראז' נמוך?:
לכן אמרתי
אהה, קודם לא הבנתי את כוונתך, אבל באמת זה חלק מהשאלה, האם לרכב מתוחזק היטב עם ק"מ גבוה יורדת רמת הבטיחות?
-
אני חושב שעדיף ק"מ גבוה ברכב חדיש מאשר ק"מ נמוך ברכב ישן.
אבל זה באופן עקרוני וצריך לבדוק כל מקרה לגופו
ראשית, החזקתי טויוטה 2017 עם ק"מ גבוה מאד (עד 329000) ובמשך שנתיים/80 אק"מ הייתה רק תקלה במזגן (400 שקל). עכ"פ לא הייתה שום תקלה ביחידת ההנעה ולא נזלה טיפה אחת של שמן, לא הייתי צריך להוסיף טיפה אחת של מים!
בנוסף שהרבה מאד מהבלאי הוא לאו דווקא שחיקה אלא עייפות החומר (גומיות יבשות למשל) כך שבשנתון ישן יהיו יותר תקלות.
וכמובן ההגיג הקבוע שלי: רכב שעשה ק"מ נמוך זה אומר שאת רובו ככולו הוא עשה בתוך העיר שזה יכול להשתוות לק"מ גבוה מבחינת בלאי כי הוא מאיץ באופן תדיר, משתמש בהגה רבות, נוסע עם מנוע קר ועוד.
ולסיום רכב חדש יותר הוא בד"כ יותר נוח, חסכוני, פונקציונלי ובטיחותי.
-
בתכלס’ זה שאלה שאין לה תשובה חד משמעית כי באמת שניהם גורמים לבלאי ולכן באמת לשני הנתונים [ק"מ ושנתון] השפעה על המחיר
אבל עצם הנדון על זה כאן מעורר נקודות מענינות למשחבה -
שאלה מאוד מעניינת אני ברמת העיקרון לא הייתי מסתכל על זה בצורה כזו, אלא דבר ראשון מחפש רכב טוב (חברה ודגם) ואחר כך מתייחס לקילומטראז’ כפונקציה של כסף
זאת אומרת אחרי שמצאת רכב טוב תבדוק אם אתה רוצה אותו עם קילומטראז’ נמוך תצטרך לשלם יותר, קילומטראז’ גבוה תצטרך לשלם פחות, אבל הבסיס הוא רכב טוב כי רכב שיש לו גבול מבחינת הקילומטרים ככל שיש קילומטר יותר גבוה הוא פשוט קרוב לסוף ימיו וזה לא משהו שאף אחד רוצה לחוות.נ.ב. וזה המלצה למחפשי רכבים לקניה יד שניה ולא רק, כאשר אתה מחפש רכב דבר ראשון תשב עם עצמך בבית ותחליט בכלל איזה רכב אתה רוצה לא להיכנס ליד שתיים ולהגדיר מחיר ולהגדיר כל מיני דברים ולראות איזה חברות מגיעות אלא להיות סגור על הדברים האלה מראש כי יש חברות או דגמים של רכבים שאסור לגעת בהם בכל מקרה, לא משנה מה המחיר.
(לדוגמא חבר שקנה פורד פוקוס סטיישן 2014 שהם ידועים שהמנוע שלהם הולך והרכב ממש זול ואחרי שלושה ארבעה חודשים הוא מתקשר אליי להגיד לי שהלך לו מנוע ומה עושים…) -
@מיישה דעתי היא בעיקרון כמו שכתב @מאיר, אבל חסר כאן נתון חשוב: לכמה זמן אתה מתכוון להחזיק את הרכב? אם קנית רכב בשביל לנסוע בו בעצמך בלי לחשוב על מה יהיה אח"כ, ק"מ גבוה וחדיש עדיף, במיוחד בגלל ההגיג ההוא על תוך העיר. [יש לי דוד שמקבל רכב חברה ונוסע כל יום לעבודה מפ"ת לרכסים, כלומר הוא גר ועובד על שפת כביש שש, ולדעתי 200 אלף הק"מ שלו שווים מבחינת בלאי כמו 60 אלף ק"מ ברכב של ירושלמי שגר ברמות ולומד בכוילל בבית וגן].
אבל!! אם אתה מתכוון למכור את הרכב ולהתקדם בעוד שנה-שנתיים, [כי אתה חוסך לרכב יקר יותר, או סתם כי אתה סויחר כמוני, או לא משנה למה] חשוב מאוד מאוד הק"מ כמה שיותר נמוך, מבחינת שוק זה לוהט הרבה יותר, כל עוד לא רוב העולם קרא את הפסקה הראשונה שלי כאן… רכב משנתון גבוה עם ק"מ גבוה פלוס הק"מ שאתה נסעת עליו, כבר יהיה קשה למכור.
-
אם כדוג’ יש לך רכב בן 10 שעשה 300 אלף ק"מ שזה הרבה (מאד ?)
ויש לך רכב בן 15 שעשה 150 אלף ק"מ שזה קצת
ואתה מתכנן להחזיק את הרכב 5 שנים ולעשות 75 אלף ק"מ
מבחינת מכירה הרכב הראשון יהיה בן 15 עם 375 אלף ק"מ שזה יחסית לא הרבה מדי
והרכב השני יהיה בן בן 20 שעשה 225 אלף ק"מ שזה לא כזה קצת
כמובן שהמדובר הוא ברכבים שמחזיקים הרבה שנים וק"מ -
@EBA כתב במה עדיף לדעתכם??? שנתון גבוה, או קילומטראז' נמוך?:
אבל!! אם אתה מתכוון למכור את הרכב ולהתקדם בעוד שנה-שנתיים, [כי אתה חוסך לרכב יקר יותר, או סתם כי אתה סויחר כמוני, או לא משנה למה] חשוב מאוד מאוד הק"מ כמה שיותר נמוך, מבחינת שוק זה לוהט הרבה יותר, כל עוד לא רוב העולם קרא את הפסקה הראשונה שלי כאן… רכב משנתון גבוה עם ק"מ גבוה פלוס הק"מ שאתה נסעת עליו, כבר יהיה קשה למכור.
אבל אם לדוגמא הוא ימצא עם ק"מ גבוה במחיר ממש טוב לכאורה גם עוד שנתיים הוא יוכל למכור את האוטו לפחות במחיר שקנה ולפעמים אפי’ יותר יקר פשוט צריך למצוא את המציאה עם ק"מ גבוה [יחסית] אבל במחיר שיצדיק את המכירה לאחמ"כ אומנם יכול להיות שיהיה קשה כמו שציינת אבל לפחות הוא לא יפסיד כסף במכירה
כמובן שוב שזה תלוי בכמות הנסועה שעושים… -
@מאיר אני גם חשבתי שרכב עם טיפה ק"מ שנסע רק בעיר עם מנוע קר פחות עדיף ממנוע שנסע הרבה ק"מ בעירוני (אצל המוסכניקים זה נקרא נסיעה על רינגים כלומר נסיעה שהמנוע קר אז נכנס שמן לצילנדרים כי הרינגים לא אוטמים לגמרי שהם קרים)
אבל התברר לי שבמנועים של היום יש מה שנקרא מעגל חימום מהיר ואמר לי אחד שמאד מבין בתחום שהיום קצת ק"מ ללא ספק עדיף מהרבה ק"מ…
וחשוב להדגיש שהנידון לגבי המנוע אבל שאר המכלולים אין ספק לגביהם…
עוד נקודה חשוב להדגיש שקצת קילומטר ולא מטופל לא שווה כלום מול הרבה קילומטר ומטופל טוב… -
יש לישראלים איזה בעיה שהם אוהבים לקנות רכב עם קילומטראז’ נמוך ולחלום עליו בלילה שזה רכב מרופא או לחלופין מזקנה שטיפלה רק במוסך מורשה אבל לא כל מי שלא נוסע ברכב שלו גם מטפל בו כמו שצריך (בד’'כ מי שמתעצל ליסוע מתעצל לטפל)
ולכן חשוב מאוד איך הוא טופל… -
@צילפינגים כתב במה עדיף לדעתכם??? שנתון גבוה, או קילומטראז' נמוך?:
@MENI אני גם קראתי היכן שהוא שברכבים החדשים יותר אין בעיה לסוע מיד בבוקר על מנוע קר
[לא להסתמך על דבריי זה רק מונח לי באחד מתאי המוח ולא יודע עד כמה זה נכון]היכן שהוא
אני קראתי את זה לראשונה כאן…
-
@MENI כתב במה עדיף לדעתכם??? שנתון גבוה, או קילומטראז' נמוך?:
@מאיר אני גם חשבתי שרכב עם טיפה ק"מ שנסע רק בעיר עם מנוע קר פחות עדיף ממנוע שנסע הרבה ק"מ בעירוני (אצל המוסכניקים זה נקרא נסיעה על רינגים כלומר נסיעה שהמנוע קר אז נכנס שמן לצילנדרים כי הרינגים לא אוטמים לגמרי שהם קרים)
אבל התברר לי שבמנועים של היום יש מה שנקרא מעגל חימום מהיר ואמר לי אחד שמאד מבין בתחום שהיום קצת ק"מ ללא ספק עדיף מהרבה ק"מ…
וחשוב להדגיש שהנידון לגבי המנוע אבל שאר המכלולים אין ספק לגביהם…
עוד נקודה חשוב להדגיש שקצת קילומטר ולא מטופל לא שווה כלום מול הרבה קילומטר ומטופל טוב…ראשית נסיעה על מנוע קר זו לא הבעיה היחידה בנסיעה עירונית. יש תאוצות תכופות, הרבה הגה, ושימוש תדיר בהילוכים.
אבל עכ"פ לא היה בכוונתי לומר שרכב עם ק"מ נמוך יותר טוב מק"מ גבוה. כוונתי הייתה שההפרש במחיר לא מצדיק את ההפרש בבלאי כלל וכלל. ושוב זה תלוי בכל רכב ורכב בפני עצמו במצב של הרכב ובדגם הספציפי, למשל בשברולט קרוז עדיף את הק"מ הנמוך על פני הק"מ הגבוהה (אגב אין ק"מ גבוה בדגם הזה… ובכל מקרה הרכב לא מומלץ בכללי) לעומת זאת ברכב היברידי יש הפרש מופרז במחיר בין ק"מ גבוה לנמוך אבל מבחינת בלאי אין הפרש תואם למחיר.
-
@מאיר זה נכון שנסיעה עירונית יותר מבלה את מערכות המתלים וגם את המערכות החשמליות, זה ברור.
אבל לדעתי הרבה פחות משמעותי לגבי קניית רכב, בשונה מהמנוע שאם אכן התחלות נסיעה אינן משפיעות על המנוע לרעה אז המנוע פחות נסע זה אומר פחות בוצה במערכת השמן, רינגים לא אכולים, פחות פיח במערכת היניקה והפליטה וכן הלאה והלאה שזה עיקר הרכב לדעתי.
אין ספק שזה יותר טוב, מה גם שממש לא נכון להגיד שרכב שיש לו הרבה ק"מ לא נוסע עירוני ומי מביננו כשהולך לקנות רכב מברר איפה כל ק"מ הרכב נסע, ופה אני עובר לשאר הדברים שכתבת שפשוט כל מילה בסלע וצריך להבהיר זאת לכולם - שכלל לא מוצדק לשלם על ק"מ נמוך כפול במחיר,
מה שתלוי ברכב טוב זה נטו הטיפול בו. והק"מ?! זה רק אבל רק בונוס.
אין ספק שק"מ נמוך ורכב מטופל זה הכי טוב מהסיבות הנ"ל (ולדעתי גם אם זה רק בעירוני אבל לא מוכח אלא רק מי מה שעבר מנגד עיני וכן מההוא מטויוטה שאמר לי…)
וק"מ גבוה ולא מטופל זה לא טוב אבל זה לא אומר שק"מ נמוך מטופל וק"מ גבוה לא מטופל
וכן תדעו לכם שזה שהגיע לכולל או העבודה ואמר קניתי רכב פצצה רק 120 ק"מ ואפילו לבדיקה לא לקח זה לא רכב פצצה כן ממש ככה
אני בעצמי מכיר הרבה סיפורים שכאלו שאכלו קש עם החדש הזה ומצד שני אנשים שקנו בחצי מחיר רכב עם הרבה ק"מ ומטופל טוב ונסע להם לאורך ימים ושנים וראיתי רכבים של 200 ק"מ וגם 250 ואפילו 300 ו350 ומעלה (בהיברידיות בעיקר) שהמכסה מנוע שלהם יותר טוב מ150 ק"מ ומטה וזה בגלל הטיפול בהם והיום הרכבים מחזיקים הרבה יותר מעמד מפעם
ולדעתי כמו שכתבת לגבי המחיר מכיוון שאנשים לא מבינים את זה והמחיר של ק"מ גבוה נמוך כמעט בחצי אז אפשר למצוא רכבים מעולים בק"מ גבוה וזה ממש שווה את המחיר
ולסיום אני רוצה להוסיף שהרכב הכי יפה שראיתי, היה פריוס עם 380 ק"מ שטופלה רק במוסך מורשה ולא נחסך עליה שקל שמו תוסף דלק ופיח כל טיפול (כן 38 פעמים!!!) ועוד ועוד. פשוט המערכות היו הרבה יותר טובות מ200 ק"מ שראיתי, כן ממש ככה. ובפריוס יש הרבה דרכים לבדוק זאת ואני לא יעריך יותר. -
פוסט זה נמחק!