צריכת דלק אמיתית
-
@ישראל10 כתב בצריכת דלק אמיתית:
הרעיון חמוד, אבל יש בעיה.
כאשר המנוע חם [לא סתם חם, אלא אחרי נסיעה], המיכל לא מתמלא עד הסוף, ישנם רכבים שזה פעם קיצוני, וישנם פער קטן.
תעשה ניסוי, תחזור אחרי נסיעה בינעירונית, תמלא דלק עד הסוף, תחכה שהמנוע יתקרר, ותראה איזה פלא, נכנס עוד דלק...מה ההיגיון שיכנס מעט דלק אם המנוע חם? הדלק באותו טמפרטורה והוא לא נכנס למנוע אלא למיכל.
לגבי הניסוי: תמיד אפשר "לדחוס" איזה 2-3 ליטר אם מחכים שהדלק יכנס עד הסוף.
-
@יוסיוס כתב בצריכת דלק אמיתית:
הבדיקה הכי טובה לדעתי, זה למלאות פול טנק. לאפס את הTRIPE שמונה את הק"מ. בתדלוק הבא עוד פעם למאות פול טנק. ולחשב כמה ק"מ נסענו וכמה ליטר תדלקנו (בתדלוק השני).
כדי למדוד צריכת דלק באופן מדויק, עדיף למלאות מאותה המשאבה או מאותה תחנת דלק, מכיון שכל משאבה קופצת בזמן אחר, (מנסיון שלי)
@יוסיוס כתב בצריכת דלק אמיתית:
תציין גם אם אתה גר באזור הררי
לענ"ד לענין צריכת דלק, זה פחות רלוונטי שהרי ידוע שכל עליה בצד השני שלה זה ירידה...
לציין עם זה נסיעה שרובה עירונית או בינערונית.
ולענין: שברולט ספארק 2012 1/16 בנסיעות שרובום בינעירוני.
קישור ל'דלק נטו' יש שם את צריכת הדלק האמיתית של כל סוגי הרכבים
https://www.autocom.co.il/דלק-נטו-צריכת-דלק-במבחן-נהיגה-בכבישים/ -
@ידני כתב בצריכת דלק אמיתית:
לענ"ד לענין צריכת דלק, זה פחות רלוונטי שהרי ידוע שכל עליה בצד השני שלה זה ירידה...
במבחן המציאות זה לא נכון. הירידה אכן מפצה אבל לא לגמרי. שים בדעתך האם לטפס על קיר 20 מטר ולרדת זה אותו אנרגיה של 40 מטר במישור? טוב, אני לא מבטיח שזו ראיה חותכת אבל עכ"פ בפועל כמה שניסיתי זה לא עבד. אולי בהיברידי אפשר לעשות משהו מושכל אבל בעליות וירידות תכופות
-
@ידני כתב בצריכת דלק אמיתית:
קישור ל'דלק נטו' יש שם את צריכת הדלק האמיתית של כל סוגי הרכבים
ובכן, אני יודע בידיוק כמה צורך ריכבי, ושם הם טועים!
כמובן שאני חולק בעצם על הרעיון של האתר, (אע''פ שהוא יותר קרוב למציאות מהיצרן.) כי זה תלוי הרבה בצורת הנהיגה של כל אחד, ובאיזור בו הוא נוסע, ועוד. -
@יוסיוס כתב בצריכת דלק אמיתית:
בואו ניצור רשימה, שכל אחד רושם צריכת דלק אמיתית של הרכב שלו.
רעיון מבורך , אבל צריך לזכור נקודה חשובה .
צריכת הדלק משתנה מאד בהתאם לסגנון הנסיעה של הנהג.
בין נהיגה רגועה לנהיגה ממהרת יש הבדלים של 3 קמ לליטר ומעלה ,
ושימו לב אני לא מדבר בין נסיעה רגועה לנסיעה מופרעת של מי שהוציא שלשום רישיון , אפילו שני נהיגים וותיקים שנוסעים שניהם פחות או יותר נורמלי ורק אחד יותר לוחץ ביצאיה מרמזור יותר נצמד לרכב ממול פחות משחרר את דוושת הגז אחרי שהגיע למהירות הרצויה וכו' יש הבדלים גדולים מאד .
אצלי אישית הצריכה הממוצעת הייתה בערך 1ל 9 ואחרי שהתחלתי יותר להקפיד על נסיעה רגועה אני מגיע ל1 ל12 ולפעמים גם יותר באותו רכב .
וזה הזמן להזכיר לנו שנסיעה רגועה גם שומרת לנו על מכלולי הרכב גם מונעת תאונות גם מונעת דוחות וגם חוסכת דלק ויותר ממה שאנחנו נוטים לחשוב -
@מאיר כתב בצריכת דלק אמיתית:
@ישראל10 כתב בצריכת דלק אמיתית:
הרעיון חמוד, אבל יש בעיה.
כאשר המנוע חם [לא סתם חם, אלא אחרי נסיעה], המיכל לא מתמלא עד הסוף, ישנם רכבים שזה פעם קיצוני, וישנם פער קטן.
תעשה ניסוי, תחזור אחרי נסיעה בינעירונית, תמלא דלק עד הסוף, תחכה שהמנוע יתקרר, ותראה איזה פלא, נכנס עוד דלק...מה ההיגיון שיכנס מעט דלק אם המנוע חם? הדלק באותו טמפרטורה והוא לא נכנס למנוע אלא למיכל.
לגבי הניסוי: תמיד אפשר "לדחוס" איזה 2-3 ליטר אם מחכים שהדלג יכנס עד הסוף.
אין לי מושג, זה המציאות.
אני חוזר מנסיעה בין עירונית וממלא טנק מלא, למחרת בבוקר יורד מיד לאותה תחנת דלק, ובאותה משאבה, ומתדלק עוד 3 4 ליטר. -
@ישראל10 כתב בצריכת דלק אמיתית:
אני חוזר מנסיעה בין עירונית וממלא טנק מלא, למחרת בבוקר יורד מיד לאותה תחנת דלק, ובאותה משאבה, ומתדלק עוד 3 4 ליטר.
תנסה מיד אחרי שהמשאבה קופצת ללחוץ עוד פעם על המשאבה ככה"נ זה יתן לך 3 4 ליטר נוספים
זה מה שנקרא קפיצה ראשונה וקפיצה שנייה -
@YOLEVI כתב בצריכת דלק אמיתית:
@ישראל10 כתב בצריכת דלק אמיתית:
אני חוזר מנסיעה בין עירונית וממלא טנק מלא, למחרת בבוקר יורד מיד לאותה תחנת דלק, ובאותה משאבה, ומתדלק עוד 3 4 ליטר.
תנסה מיד אחרי שהמשאבה קופצת ללחוץ עוד פעם על המשאבה ככה"נ זה יתן לך 3 4 ליטר נוספים
זה מה שנקרא קפיצה ראשונה וקפיצה שנייהגם לאחר מכן... יש כמה ליטרים שמתמלאים למחרת...