סקר ראשון מסוגו: מכוניות חשמליות נוסעות הרבה יותר
-
רכב חשמלי פרטי נוסע ביום ממוצע כ-57.8 קילומטרים ביום, לעומת רכב שאינו חשמלי, שנוסע ביום ממוצע כ-41.1 קילומטרים ביום
מכוניות חשמליות נוסעות הרבה יותר ממכוניות שיש להן מנועים שפולטים זיהום, כך עולה מסקר ראשון מסוגו שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הסקר שנערך על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בפברואר האחרון בדק לראשונה את הרגלי השימוש של בעלי רכב חשמלי ובוצע על ידי הלמ"ס בקרב אלפי בעלי רכב חשמלי באמצעות הודעות SMS.הנתון החשוב והמעניין ביותר שעולה מנתוני הלמ"ס הוא שמי שיכול לנסוע יותר בזול, אכן ייסע יותר. כלומר רכב חשמלי פרטי נוסע ביום ממוצע כ-57.8 קילומטרים ביום, לעומת רכב שאינו חשמלי, שנוסע ביום ממוצע כ-41.1 קילומטרים ביום. הנתון הזה מתייחס לרכבים שגילם הוא עד 3 שנים והמשמעות היא שרכב חשמלי נוסע בממוצע כ 40.8% יותר מרכב לא חשמלי.
עוד נתון חשוב הנוגע לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה קשור בטעינה: 88.2% מבעלי הרכב החשמלי שנסקרו דיווחו שהם טוענים את מכוניתם בעמדת הטעינה הביתית שלהם לעתים קרובות או מדי פעם. רק 2.8% דיווחו שהם טוענים בעמדה הביתית לעתים רחוקות.
מדובר במצב הגיוני: לטעון בעמדה הביתית יותר זול, אבל מה עם עמדות ה-DC המהירות? אותן צריך אם יש לנו נסיעה ארוכה ואנחנו “נתקענו” ללא חשמל. בעמדות האלה הטעינה היא יקרה יותר ולכן 30.2% מהנסקרים ציינו כי הם טוענים בעמדה מהירה “לעתים קרובות או מדי פעם”. דווקא העמדות הציבוריות שאינן מהירות לא מקבלות הרבה קליינטים: רק 13.5% מהנסקרים דיווחו כי הם משתמשים בעמדות הציבוריות הרגילות לעתים קרובות או מדי פעם.
המצב בעמדות הטעינה רחוק מלהיות גן עדן: לפי ממצאי הסקר, 43.4% מהמשתמשים בעמדות טעינה ציבוריות איטיות מדווחים שכאשר הם מגיעים לעמדת היא בדרך כלל תקינה ופנויה. 39.8% אומרים שהעמדה בדרך כלל תקינה אך תפוסה, ו16.8%- אומרים שהיא לא פעילה/תקולה.
בעמדות הטעינה המהירות המצב לא יותר טוב:. 39.4% מהמשתמשים בעמדות ה-DC, מדווחים שכאשר הם מגיעים לעמדה היא בדרך כלל תקינה ופנויה, 51.0% אומרים שהיא תקינה אך תפוסה וכ-9.6% אומרים שהעמדה לא פעילה/תקולה כלומר מי שמחפש עמדה מהירה, נתקל לרוב בעמדה תפוסה, ועליו לחכות עד שהיא תתפנה.
קרדיט אתר כול רגע
בחדרי חרדים רוני נאק | רכב ותחבורה -
@יחצ-המקצוען כתב בסקר ראשון מסוגו: מכוניות חשמליות נוסעות הרבה יותר:
הנתון החשוב והמעניין ביותר שעולה מנתוני הלמ"ס הוא שמי שיכול לנסוע יותר בזול, אכן ייסע יותר
ההגיון הפשוט יותר הוא שאנשים שקנו רכב חשמלי הם אנשים שמלכחילה נסעו יותר ולכן קנו רכב חשמלי , כמובן שמי שמשלם פחות יסע יותר אבל זה לא הגורם העיקרי לנתון , מסתבר שגם הלמ"ס צריכים דעת תורה
הלמ"ס שלהם : הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה
הלמ"ס שלנו: הלכה למשה מסיני -
@יצחק-רשטונ
בסביבה שלי בכל אופן, זה לא משתקף בדיוק כך, פחות או יותר אותו חתך באוכלוסייה [ואם כבר מכיר כאלה שבדיוק ההיפך, נוסעים כבדים ולכן לא קנו חשמלי כי מרגישים מוגבל]. -
@תצמנ
אנשים שנוסעים הרבה ליעדים לא קבועים מראש כגון כאלה שמתעסקים בהפצה באמת לא קונים חשמלי כי זה יגביל אותם , אבל האנשים שהכי מהר אימצו את המעבר לחשמלי זה כאלה שיש להם נסיעה יומית קבועה עם מרחק מסויים כגון גרים בירושלים ועובדים בתל אביב שאז הם יודעים שהטווח יספיק להם וגם הם יחסכו המון כסף בשנה -
@יצחק-רשטונ
אכן הרבה מעסיקים נתנו רכבים חשמליים לעובדים שלהם, זה חוסך למעסיק את תשלום הדלק. -
@תצמנ כתב בסקר ראשון מסוגו: מכוניות חשמליות נוסעות הרבה יותר:
@יצחק-רשטונ
אכן הרבה מעסיקים נתנו רכבים חשמליים לעובדים שלהם, זה חוסך למעסיק את תשלום הדלק.מעניין. הרי העובד יעדיף להטעין בעמדה על חשבון המעסיק ולא בבית על חשבונו כך שהמעסיק לא ממש מרוויח
-
@מאיר כתב בסקר ראשון מסוגו: מכוניות חשמליות נוסעות הרבה יותר:
מעניין. הרי העובד יעדיף להטעין בעמדה על חשבון המעסיק ולא בבית על חשבונו כך שהמעסיק לא ממש מרוויח
מתי יהיה לו זמן על חשבון המעסיק? (לדעתי מי שעובר לחשמלי זה כאלה עם הרבה קילומטר ולא כאלה שנוסעים רק הלו"ש)
ואם מדובר בעובד שנמצא כל הזמן באותו מקום אז צריך לומר שמדובר בעובד שרוצה דלקן וא"כ משתלם למעביד אפי’ אם הוא “יתדלק” בעבודה -
@מאיר כתב בסקר ראשון מסוגו: מכוניות חשמליות נוסעות הרבה יותר:
@תצמנ כתב בסקר ראשון מסוגו: מכוניות חשמליות נוסעות הרבה יותר:
@יצחק-רשטונ
אכן הרבה מעסיקים נתנו רכבים חשמליים לעובדים שלהם, זה חוסך למעסיק את תשלום הדלק.מעניין. הרי העובד יעדיף להטעין בעמדה על חשבון המעסיק ולא בבית על חשבונו כך שהמעסיק לא ממש מרוויח
אני מכיר אחד שעובד במקום קבוע כל יום, כמדומני שלפני כן היה לו דלקן, הרכב מיועד בעיקרון להלו"ש, נראה לי שאם נותנים רכב חשמלי העובד כבר מוחל על החלק ה’פעוט’ של נשיאה בעול החשמל, או שמשתלם למעביד אף אם צריך לשלם על הטענה בעמדה.