תיקתוקים מההגה לא מהמסרק!!! טיוטה פריוס 2013
-
@ראובן-שבתי כתב בתיקתוקים מההגה לא מהמסרק!!! טיוטה פריוס 2013:
@ישראל-6 כתב בתיקתוקים מההגה לא מהמסרק!!! טיוטה פריוס 2013:
@מיוחד בעיקר בכל כביש לא חלק יש רעש כאילו יש שם איזו ברזל רוקד כמין תיקתוקים והרעש נשמע ממש מתחת להגה הייתי אצל איזה מוסכניק הוא אמר לי שצריך להחליף את כל המוט מההגה עד למסרק אבל לפי מה שבדקתי הבעיה היא בקופלונג הזה השאלה האם ניתן להחליף רק אותו
גם אם אני מרעיד את ההגה כשהרכב עומד גם כן יש כזה רעשכנראה אתה צודק זה הגומייה שדוברה כאן
התסמינים הם
סיבוב ההגה משמיע נקישות גם בעמידה
כשנוסעים בכביש שבור משהו שם מרקד מתחת להגה
זה גומייה קטנה ושטנית כי הגומייה עולה שקל תשעים אבל להחליף אותה זה לפרק את כל ההגה וזה חתיכת סיפור
(והבעיה הכי גדולה בזה שזה הזמנה רשמית לעוקץ, כשזה קרה לי כל מוסך חרטט משהו אחר, מסרק הגה, מוט הגה, צירייה, זה סתם נראה לך זה תקין לגמרי, משהו שבור שם צריך לפרק ולא בטוח שזה מההגה, בחסדי השם דילגתי על כולם עד שהגעתי לאיש היקר שאמר גומייה ומשום מה הרגיש לי שהוא צודק, חסכתי כמה אלפיות)
הגומייה עולה בטויוטה 50 שקל
זה בעיה נפוצה מאוד בפריוס
תקרא את זה יקדם אותך קצת
https://carsforum.co.il/topic/690106-רעשים-של-נקישות-בדשבורד-מאזור-ההגה-טיוטה-פריוס-2012/תראה בקישור ששלח לי שם יש תמונה ממש של מישהו שפירק וזה לא נראה כמו שהוא פירק אלא פשוט צריך לפרק את המנוע שחובר למוט של ההגה ולא צריך לפרק את ההגה עצמו אבל אני בטוח בזה ככה זה נראה
-
@ישראל-6
אני שולח 3 סרטונים לנטפרי
https://www.youtube.com/watch?v=3DFo2XQWDRc
https://www.youtube.com/watch?v=z6RGLMkYAKc
https://www.youtube.com/watch?v=UteT6zcMZqU
תגיב לי אם יש ענין -
@מיוחד רק עכשיו ראיתי את ההודעות, אעשה לכם סדר,
באמת זה מנוע עזר להגה שמחובר על המוט הגה, ויש שם גומייה שמתייבשת בשמש ולכן נוצר חופש בדיוק כמו במסרק הגה ולכן זה מבלבל.
אבל חייבים לבדוק לפני, כי אכן זה עבודה קשה ולכן מה שאני עושה זה מוציא את המסרק מהמקום שלו, ואז מנענע את ההגה אם אכן זה מהמסרק אז הרעש מפסיק ואם ממשיך כנראה זה מהמנוע הנ"ל (חשוב להדגיש שלפעמים הבעיה היא בחיבור של המסרק למוט הגה אז צריך לשים לב טוב שהוא אכן מהודק)
לגבי קניית החלק בארץ באמת יש את זה לטויוטה עולה 70 ש"ח (באלי אקספרס כמובן שיש מבצע של 10 ב10…)
ועכשיו לתיקון:
בעקרון חבר טוען לי בפירוש שלא צריך להסתבך עם כל הפירוק אלא אפשר להגיע מההגה להתכופף ולהכניס ידיים, מי שלא אכפת לו להשרט ויודע להשחיל ידיים טוב יכול באמת לעשות את זה קצת מאתגר אבל נראה לי שאפשרי.
בכל אופן הדרך היותר מסובכת היא לפרק את הפלסטיקה וכרית אויר שמתחת להגה( כן כן להוציא אותה החוצה-שימו לב לניתוק החשמל) ואז יש שם שני ברגים שתופסים את המוט לקורה משחררים אותם ולכאורה זה מספיק בשביל להכניס את הידיים בצורה יותר טובה מי שבכלל רוצה להתפנק יכול להוציא את הבורג בסוף בסוף שמחבר את כל המוט ואז לשלוף אותו קומפלט החוצה…
שימו לב שאין צורך להוציא את ההגה עצמו אלא אפשר להוציא הכל קומפלט…
עוד לשים לב לא שיתכן ותצטרכו אח"כ לעשות לימוד ע"י מחשב רכב… -
@MENI תודה רבה על המדריך המופרט איך אני יודע איפוא ממוקם המונע הזה וגם איך אני יודע בוודאות שזו הבעיה לגבי החיבור הלכתי למישהו והוא חיזק את הבורג של הטבעת שמהודקת סביב המוט איך אני יכול לדעת האם זה מסרק או החלק הזה אנשים רוצים ע"ז הרבה כסף ואמרו תראה צריך לפרק את כל האוטו בשביל זה אם יש לך מידע זה יעזור לי
-
@ישראל-6
אתה צודק בכל מילה… לכן כתבתי לך תפרק את המסרק ( ועל תשכח לסמן לפני שתדע להחזיר אותו בדיוק אבל בדיוק לאיך שהיה קודם) ותבדוק אם עדיין יש תיקתוקים לגבי השאלה איפה המנוע הזה יושב אתה יכול לראות אותו בקלות זה כמו פחית שיוצאת מהמוט הגה יש לו שני הומים מפרקים אותם ומיד תראה את הגומיה.