ההילוך 'נתקע' כשעושים ברקס על 80 קמ''ש.
-
רכב גיר אוטומטי.
ההילוך ‘נתקע’ כשעושים ברקס על 80 קמ’‘ש.
דהיינו כפשוטו, אני עושה ברקס על 80, לא ברקס צפוף, אלא להוריד קצת מהירות, בירידות תלולות וכדו’… ואז ההילוך כביכול ‘נתקע’ עד שעולה או יורדת מהירות לכמה רגעים.
אני מבין את האוטו, השאלה:
א. זה תקין לחלוטין?
ב. האם יש דרך למנוע את זה חוץ מאשר לעשות בלימה יותר עצבנית ולרדת מ90 ל70? -
@Klonimoos כתב בההילוך 'נתקע' כשעושים ברקס על 80 קמ''ש.:
כפשוטו, אני עושה ברקס על 80, לא ברקס צפוף, אלא להוריד קצת מהירות, בירידות תלולות וכדו’… ואז ההילוך כביכול ‘נתקע’ עד שעולה או יורדת מהירות לכמה רגעים.
קודם כל באיזה רכב מדובר?
לא כ"כ הבנתי. מה אתה מצפה שיקרה? שכשתלחץ על הברקס ההילוך יתחלף לבד? למה?
בעיקרון פעולת הבלימה לא קשורה לגיר. הגיר כן משנה את ההילוכים בהתאם למהירות הרכב כדי לא להגיע לסל"ד גבוה או נמוך מדי.
בהרבה מהרכבים כשיורדים ירידה תלולה הגיר מוריד הילוך כדי לבלום גם בלי קשר ללחיצה על הברקס. ישנם רכבים שבבלימה ממושכת (ירידות קשות) הגיר מוריד הילוך או שניים כדי לעזור לבלמים.
-
@מאיר כתב בההילוך 'נתקע' כשעושים ברקס על 80 קמ''ש.:
לא כ"כ הבנתי. מה אתה מצפה שיקרה? שכשתלחץ על הברקס ההילוך יתחלף לבד? למה?
על זה כתבתי -
אני מבין את האוטו,
מה שחיפשתי זה בעצם את הנהיגה היותר נכונה, (כך ששקלתי להכניס את זה ל’טיפים בנהיגה’) ע’'מ למנוע מזה לקרות כמה שיותר.
@מאיר כתב בההילוך 'נתקע' כשעושים ברקס על 80 קמ''ש.:
בהרבה מהרכבים כשיורדים ירידה תלולה הגיר מוריד הילוך כדי לבלום גם בלי קשר ללחיצה על הברקס. ישנם רכבים שבבלימה ממושכת (ירידות קשות) הגיר מוריד הילוך או שניים כדי לעזור לבלמים.
ובעצם כאן אני לכאו’ מקבל תשובה.
שברגע שאני בולם על הילוך מסויים בלימה שלא מורידה את ההילוך בצורה דרמטית, בעצם הרכב האוטומטי עושה את זה לבד ומנסה להוריד את ההילוך ע’‘מ לעזור לבלימה.
ומכאן יוצאת לי המלצה מספר 1, לנסות כשמתאפשר להשאיר את הרכב על הילוך נמוך ע’'מ שלא יצטרך להגיע לזה.
הבנתי?> קודם כל באיזה רכב מדובר?לא ציינתי בכוונה, מישום ששמעתי עוד שזה קורה להם ברכבים שונים, וזה עוד סיבה קטנטונת למה אני מבין את האוטו.
נ.ב. אגב מרוב שאני מבין אותו, אני לא בטוח שהאמת יש לזה פיתרון, כנראה כך זה עובד, אבל ראו ראיתי כאן לפעמים טיפים של ‘מחוץ לקופסה’ שעזרו לי מאד, כמו מה שכתב @ראובן-שבתי פה למשל. -
@Klonimoos כמו שכבר הבנת זה בלימה של המחשב שמבין שאתה בירידה ובמקום שתשרוף את הבלמים הוא מוריד הילוך וכך בולם אותך במידה ואתה לא מעוניין בהורדה יש לך שתי אופציות
- מה שהציע @מאיר להעביר למצב ידני (אם יש) ולשים על ההילוך הגבוה יותר
- לחיצה קלה על דוושת הגז ברוב המקרים “משדרת” למחשב שאמנם אתה בירידה אבל אתה לא מעוניין לבלום וכך הוא מעלה את ההילוך ומשחרר את הרכב (לעוד כמה דקות ואז הוא שוב מוריד הילוך לכן לדעתי הפיתרון הראשון טוב יותר כיוון שאז אתה בלבד שולט ללא התערבות המחשב)
-
@צילפינגים כתב בההילוך 'נתקע' כשעושים ברקס על 80 קמ''ש.:
@Klonimoos יכול להיות שהאוטו שלך הוא עם גיר רובוטי דו מצמדי?
כי אני זוכר שפעם נהגתי על רכב עם תיבת הילוכים כזאת (יונדאי i30 החדשות יותר לא זוכר את השנה) וזה היה ככה כמו שכתבת…לא, מדובר ברכבים שונים כמו מאזדה, סיריון, מיקרה, קורולה אוטומטית וכדו’.
רכב ים טומטים רגילים. -
@מאיר כתב בההילוך 'נתקע' כשעושים ברקס על 80 קמ''ש.:
שכשתלחץ על הברקס ההילוך יתחלף לבד? למה?
אצלי זה ממש ככה, כמו שכתב @צילפינגים ביונדאי i30 החדשה, כשמתקרבים לרמזור ומאיטים עם הברקס, מרגישים היטב את ירידת ההילוך.
-
@EBA כתב בההילוך 'נתקע' כשעושים ברקס על 80 קמ''ש.:
@מאיר כתב בההילוך 'נתקע' כשעושים ברקס על 80 קמ''ש.:
שכשתלחץ על הברקס ההילוך יתחלף לבד? למה?
אצלי זה ממש ככה, כמו שכתב @צילפינגים ביונדאי i30 החדשה, כשמתקרבים לרמזור ומאיטים עם הברקס, מרגישים היטב את ירידת ההילוך.
מאיזה מהירות? גם של 40 - 50 קמ’'ש?
-
@Klonimoos כתב בההילוך 'נתקע' כשעושים ברקס על 80 קמ''ש.:
מאיזה מהירות? גם של 40 - 50 קמ’'ש?
גם 20 קמ"ש, כלומר, כל עוד הרכב היה על הילוך גבוה, הוא מוריד בבלימה. לא משנה על איזו מהירות זה היה.
-
@EBA כתב בההילוך 'נתקע' כשעושים ברקס על 80 קמ''ש.:
@Klonimoos כתב בההילוך 'נתקע' כשעושים ברקס על 80 קמ''ש.:
מאיזה מהירות? גם של 40 - 50 קמ’'ש?
גם 20 קמ"ש, כלומר, כל עוד הרכב היה על הילוך גבוה, הוא מוריד בבלימה. לא משנה על איזו מהירות זה היה.
אז זהו, שאצלי, בעצם הנושא שעליו מדובר, זה רק באיזור ה100 קמ’'ש ובכלל לא בפחות, כך שיתכן וזה שני בעיות.