דילוג לתוכן
לוגו
×
    טוען כתבות...
    🔈 שמע כבוי
    ⏱️ טוען...
    1

    מדברים רכב

    627 נושאים 11.4k פוסטים

    קטגוריות משנה


    • 18 נושאים
      372 פוסטים
      קורולה אברכיםק
      @חובק-עולם אכתוב לך אח’'כ בפרטי
    • הרכב היקר ביותר בארץ

      הועבר
      1
      1
      2 הצבעות
      1 פוסטים
      204 צפיות
      אין תגובות
    • מדור וידאו | סרטונים במגוון נושאי הרכב

      הועבר
      36
      17 הצבעות
      36 פוסטים
      6k צפיות
      הנדימןה
      כלי עבודה לטיפול ברכב הסברים על אופן השימוש | סקירות | ובניית כלים Spoiler סט בוקסות חצי של סיגנט הסבר מפורט   כלים מאליאקספרס 38 סט לתיקון הברגה מילימטרי (צ’יסיר)   כלי נועל הגה לכיוון פרונט   הסבר מפורט איך להכין כלי לבדיקת ראש מנוע
    • פתרון נגד שכחת ילדים

      הועבר
      43
      0 הצבעות
      43 פוסטים
      2k צפיות
      חיים ברזלח
      פעוטה כבת שנה שהתה זמן ממושך ברכב סגור בזכרון יעקב ואותרה במצב קשה כשהיא מחוסרת הכרה https://hagizra.news/#20076
    • וייז וכבישי אגרה (6)

      הועבר
      14
      1 הצבעות
      14 פוסטים
      900 צפיות
      טוסוןט
      @ישראל10 הלילה דווקא הוויז לקח אותי מפוריידיס (זכרון יעקב) לירושלים דרך כביש החוף ולא 6 ואכלתי שם הרבה אבק (עבודות בכביש החוף ובכביש 1 כולל חסימות)
    • וואס איז דאס - מה זה ? ( מערכת בלוני (גז) בתא מטען....)

      הועבר
      17
      1
      0 הצבעות
      17 פוסטים
      657 צפיות
      נייטרון חפשינ
      Spoiler @EBA כתב בוואס איז דאס - מה זה ? ( מערכת בלוני (גז) בתא מטען....): אבל כשאנשים לא מבינים אפילו את הקטע של ‘נייטרון חפשי’ טוב, את זה גם אתה עצמך לא מבין… לפחות מבין יותר טוב מאת משמעות הסמל של סקודה @שלמה כתב בסמל ומשמעות: הפירוש של הכנף מסמל מהירות, התקדמות, חופש וחדשנות. החץ מסמל דיוק, מיקוד וטכנולוגיה. ויש עוד דוגמאות בשרשור הנ"ל. @EBA כתב בוואס איז דאס - מה זה ? ( מערכת בלוני (גז) בתא מטען....): וזה חוץ מהביאוס של שארף טוב שנשלח ל ‘המען לא נמצא’. טוב, זה חזק. אני חווה את זה יותר מדי פעמים. הגדרת את זה ענק. ידעתי שתיהנה וחיכיתי לתגובתך, (זו הגדרה של אחי שקצת הזכרת לי אותו מהרגע הראשון… בלי לפגוע כמובן באף אחד מהצדדים).
    • תגובה לפוסט משרשור רכבים הזויים.

      הועבר
      5
      4
      1 הצבעות
      5 פוסטים
      275 צפיות
      ג
      @מאיר כתב בתגובה לפוסט משרשור רכבים הזויים.: מה ההיגיון במה שאני רואה? הוא עשה את הטסט היום בשביל אתמול??? לדעתי התשובה קצת יותר פשוטה. מאגר הנתונים של משומשת לא מעודכן במלואו, תאריך הטסט האחרון מעודכן, והתוקף רישיון לא. וכבר נתקלתי בזה בעבר, עד כמה שזה נשמע מטופש…
    • הכהיית שמשות תגובת משרד התחבורה

      הועבר
      16
      3
      5 הצבעות
      16 פוסטים
      731 צפיות
      אושר מתקרבא
      @MEM אכן אכן…
    • 1,300 מכוניות אספנות מחפשות בית

      הועבר
      2
      14
      17 הצבעות
      2 פוסטים
      331 צפיות
      מאירמ
      @YKingsmart ממש אהבתי את הדלת האחורית, איזו גאונות איך הסתדרנו בלי זה?.. [image: 1760649283017-d61a233e-e7fb-4609-9eb6-9e01de8e07fd-image.png]
    • נושא זה נמחק!

      הועבר
      5
      0 הצבעות
      5 פוסטים
      50 צפיות
    • מודעה לבעלי הסוכות ברחוב

      הועבר
      20
      23 הצבעות
      20 פוסטים
      2k צפיות
      EBAE
      [image: 1760518445755-6dcf050dc8f14e599fe92458cfa49ae3.jpg]
    • סוכה ובורג

      הועבר
      2
      6 הצבעות
      2 פוסטים
      207 צפיות
      ג
      @libl דברים חשובים! מזכיר גם את הנושא החשוב הזה שהועלה ע"י ידידי @יוני .
    • סמל ומשמעות

      הועבר
      59
      8 הצבעות
      59 פוסטים
      4k צפיות
      שלמהש
      @גיל ביקשת (בעבר) קיבלת [image: 1760204009519-8eb56349-d4c6-4f57-9126-c03530ee0728-image.png] הסמל של ניסאן (Nissan) עבר גלגולים רבים לאורך השנים, וכל גרסה שלו משקפת תקופה שונה בתולדות החברה והתרבות היפנית. הנה הסבר על המשמעות והמקור של הסמל: המשמעות המקורית הסמל המקורי של ניסאן הופיע בשנות ה־30 של המאה ה־20, והוא הורכב מעיגול אדום עם פס כחול ובתוכו המילה NISSAN. העיגול האדום ייצג את השמש העולה - סמל יפני לאומי שמופיע גם בדגל יפן, ומבטא אנרגיה, תקווה והתחלה חדשה. הפס הכחול ביטא כבוד, נאמנות ויציבות, ערכים מרכזיים בתרבות היפנית וגם בעסקים. המשמעות שעמדה מאחורי העיצוב נבעה מהמוטו של ניסאן באותם ימים: “הכנות מביאה הצלחה” - ביטוי לאמינות וליושרה. שינויי עיצוב לאורך השנים [image: 1760204337659-218fe309-c251-48cb-b9d0-fc5997d433dd-image.png] שנות ה־30-50 סמל עגול בצבעי אדום וכחול עם השם “Nissan” במרכז. שנות ה־60-80 מעבר לסמל פשוט יותר, לעיתים רק עם שם החברה באותיות מודרניות. שנות ה 90-2012 הופיע סמל מתכתי כסוף, המורכב ממסגרת עגולה ופס אופקי עם הכיתוב NISSAN, כסמל לטכנולוגיה וחדשנות. מ־2020 ועד היום הסמל עודכן לעיצוב שטוח, מינימליסטי ודיגיטלי, עם שני קשתות דקיקות שמרמזות על הצורה העגולה ההיסטורית - כדי להתאים לעידן החשמלי והמקוון. המסר מאחורי הסמל החדש העיצוב החדש של ניסאן מסמל: פתיחות לעתיד חדשנות טכנולוגית קיימות ועמידה בקשר בין מסורת (השמש היפנית) לקדמה (העיצוב המודרני). ובכוונה לא אתייחס כאן בקשר ההדוק עם חברת רנו
    • נושא זה נמחק!

      הועבר
      7
      -1 הצבעות
      7 פוסטים
      144 צפיות
    • אחזקת רכב ידני או אוטומט

      הועבר
      25
      0 הצבעות
      25 פוסטים
      1k צפיות
      אלוף העולם 1א
      @מאיר כתב באחזקת רכב ידני או אוטומט: טויוטה היברידי? אל תדבר איתי על הנאה מנהיגה. צריך לעלות על מדרכה בשביל להרגיש את ההגה ולחיצה הגונה על הבלם תוודא שזאת לא נהיגה בגיימבוי. בנוסף לכח הדחיפה (תאוצה) שיתכן ויש לטויוטה עדיפות מהבחינה הזו, אי אפשר להשוות את התחושה, התקשורת והרגש שקיימים ברכב ידני, זה הוויברציה בדוושת הקלאצ’, זה להרגיש את תת ההיגוי (בהגה ו)בדוושת הגז… פעם נגעת בידית הילוכים ידנית בטורים גבוהים? ההבדל בין ידני לאוטומט זה כמו ההבדל בין להיות בחתונה ללראות אותה בשידור חי… ואוו, מדוייק ביותר! הרגשתי את מה שאתה אומר!
    • דיון מפוצל על אוקטן

      הועבר
      14
      3 הצבעות
      14 פוסטים
      747 צפיות
      א
      @נייטרון-חפשי שאלתי אותו כרצונך, וז"ל: ההסבר ששמע חבר שלך מכיל כמה אי-דיוקים משמעותיים לצד גרעין של אמת לגבי נדיפות הדלק. להלן ניתוח של הטענות וההסבר הנכון: האם דלק “פג תוקף” אחרי שבועיים? לא נכון. הטענה שדלק אסור לשימוש וחובה לשאוב אותו אחרי שבועיים היא מופרכת עבור רכב שנוסע באופן סביר. אורך חיי דלק במיכל הרכב: בנזין וסולר הם חומרים יציבים יחסית. בתנאים רגילים, בנזין מודרני (עם תוספים) יכול להישמר במיכל רכב מספר חודשים ואף חצי שנה ללא ירידה משמעותית באיכות. סולר יציב אף יותר. הסכנה העיקרית: הבעיה העיקרית עם דלק “ישן” (כמה חודשים, לא שבועיים) היא אכן נדיפות (אידוי) של מרכיבים קלים, בעיקר בבנזין, וכן הצטברות של לחות (מים) עקב שינויי טמפרטורה (התעבות). הדבר נכון בעיקר אם הרכב עומד לתקופה ארוכה מאוד (חצי שנה ויותר) או אם המיכל לא סגור הרמטית. אבל אין צורך לשאוב דלק שנוזל בו שבועיים. האם בנזין וסולר הם “שמן בתוספת אוקטן”? לא מדויק לחלוטין. בנזין וסולר הם שניהם תערובות מורכבות של פחמימנים המופקות מנפט גולמי, לא רק שמן פשוט בתוספת חומר דליק. אוקטן: המונח “אוקטן” (או ליתר דיוק, מספר אוקטן) אינו שם של חומר דליק שמוסיפים, אלא מדד ליכולת של הבנזין לעמוד בדחיסה לפני שהוא ניצת מעצמו (דטונציה או “נקישות”). ככל שמספר האוקטן גבוה יותר (95, 98), כך הדלק עמיד יותר לדחיסה. זה קשור למבנה הכימי של הפחמימנים בתערובת. אחוזי ה"אוקטן" בדלק הנתונים שהובאו (“בנזין רגיל מכיל כ- 95% אוקטן והסולר מכיל כ- 50% אוקטן”) הם מטעים ומבלבלים בין מדד לכמות. בנזין 95 אוקטן: המשמעות היא שהדלק מתנהג כמו תערובת של 95% איזו-אוקטן (חומר כימי ספציפי) ו-5% הפטאן (חומר כימי אחר). זהו מדד ביצועים, לא הרכב כימי מדויק באחוזים של חומר בשם “אוקטן”. סולר ואוקטן: לסולר (דיזל) אין מספר אוקטן! לסולר יש מדד מקביל שנקרא “מספר צטאן”, המודד את יכולתו להידלק מעצמו במהירות לאחר הזרקה (הפוך מבנזין). לכן, הטענה על 50% “אוקטן” בסולר היא שגויה מן היסוד. נדיפות ואיכות הדלק נדיפות: בנזין הוא אכן דלק נדיף מאוד (יותר מסולר), והמרכיבים הקלים שבו (שאחראים בין היתר על קלות ההנעה) מתנדפים לאורך זמן (בעיקר אם הרכב חונה זמן רב או בתנאים חמים). השפעה: אובדן מרכיבים נדיפים יכול לפגוע בביצועים ולהקשות על ההנעה, וכן לגרום לבעירה פחות יעילה שעלולה להוביל לפיח. תוספים: תוספים לדלק (שקיימים ברוב הדלקים המודרניים) מיועדים לשפר את ניקיון המנוע ולנטרל חלק מתופעות הלוואי של דלק “ישן” או דלק באיכות נמוכה. הוספת תוסף חיצוני יכולה בהחלט לשפר את איכות הדלק ה"ישן", אבל זה לא תחליף לתדלוק בדלק טרי. תחנות דלק “פחות מומלצות” הטענה על תחנות דלק לא מומלצות וההסבר ש"הם מוסיפים פחות אוקטן" היא פישוט יתר. הסיבה האפשרית לבעיה: אם ישנן תחנות דלק לא מומלצות, הבעיה הנפוצה היא לאו דווקא שינוי יחס האוקטן (שנבדק ומפוקח), אלא: זיהום במים: הצטברות מים במכלי האחסון התת-קרקעיים, לרוב עקב תחזוקה לקויה. תוספים: אי שימוש בתוספים משפרי איכות ובקרה בכמות מספקת (למשל, חומרים מנקים למערכת הדלק). זמן אחסון: ייתכן ובתחנות עם תעבורה נמוכה, הדלק אכן יושב במכלים התת-קרקעיים זמן רב יותר, מה שמעלה את הסיכון לזיהום או אובדן נדיפות, אך שוב – לא בתוך שבועיים. לסיכום חבר שלך שמע הסבר שמערבב בין מושגים נכונים (נדיפות הבנזין, החשיבות של תוספים) לבין מידע שגוי לחלוטין (בנזין פג תוקף אחרי שבועיים, סולר מכיל אוקטן). אם הרכב נוסע באופן שוטף, גם אם הוא עומד שבועיים-שלושה, אין צורך לדאוג לאיכות הדלק. הבעיה של דלק “ישן” רלוונטית בעיקר כאשר רכב עומד חודשים ארוכים (מעל 3-6 חודשים).
    • מה הפחד ממס נסועה?

      הועבר
      12
      1 הצבעות
      12 פוסטים
      552 צפיות
      AVIVIA
      @נייטרון-חפשי כתב במה הפחד ממס נסועה?: @AVIVI כתב במה הפחד ממס נסועה?: וכעת נוסיף את מס הנסועה שעל 100 ק"מ נשלם 15 ש"ח (0.15*100) נכון לתחילת המיסוי, אף אחד לא יודע איפה זה יעצור, וההגיון אומר שהתכנית היא להשתוות למס בלו. ממה שאני הבנתי הוא אמור להיות צמוד למדד כמו שכתבתי בפוסט הראשון @AVIVI כתב במה הפחד ממס נסועה?: או שמא דמס נסועה הלזה צמוד למדד(או שמא לטפסן ע"ש מנהגו הידוע לשימצה לטפס ולא לרדת)
    • מי אשם?

      הועבר
      4
      1
      0 הצבעות
      4 פוסטים
      307 צפיות
      א
      @רכבניק ההוא מאחוריו לא היה בנתיב השמאלי אלא שניהם היו יחדיו בימני ועברו במקביל יחד. כשהראשון התחיל לעבור הנתיב היה פנוי
    • שיכפול מפתח

      הועבר
      4
      0 הצבעות
      4 פוסטים
      173 צפיות
      פתוח לשמועפ
      @samara בית וגן כמדומני שלח לו מייל special12323@gmail.com
    • רשימה של דברים שכדאי להוסיף לרכב

      הועבר
      41
      1 הצבעות
      41 פוסטים
      2k צפיות
      ת
      Spoiler @חיים-ברזל דווקא התכוונתי למראה המרכזית, עם פנורמית יש שליטה מלאה על הכביש. אצלי היא עוברת מרכב לרכב. @מאיר כנראה היא לא תמשיך איתי לאאוטלנדר…
    • מתקין איתורן מומלץ

      הועבר
      7
      0 הצבעות
      7 פוסטים
      311 צפיות
      א
      @m-harbe כתב במתקין איתורן מומלץ: @aiib נמכרים בין 70-80 אם הם במצב טוב לא משנה כמה נמכר, משנה מחירון. כי אם יקרה משהו לאוטו יתנו לך מחירון, אז זה בעצם מה שאתה מבטח.

    32

    מחובר

    3.0k

    משתמשים

    9.7k

    נושאים

    130.8k

    פוסטים