לצערי לא אוכל לעזור, אני לא מתמצא במכוני/מוסכי בדיקות רכב.
DanielC
-
מוסך לבדיקת רכב דיזל במרכז -
למה היברידי ולא דיזל?@חיים-Y0737 רואים שעדיין לא הספקת להכיר אותי

-
למה היברידי ולא דיזל?@חיים-Y0737 הם מעולים.
אבל בשבילי התאים פיג’ו 301 דיזל ידני, רק שהייתי חייב לעבור ל7 מקומות. -
למה היברידי ולא דיזל?@טכנולוג גם רכבים יפנים לא חפים מתקלות, ואין רכב שלא מפתיע אם לטובה אם לרעה.
ראיתי את זה - מעניין - https://rechavimzelaze.ovh/topic/9380/פריוס-האמין-ביותר-האומנם
הציבור מתפכח. -
למה היברידי ולא דיזל?ברשותכם, אחווה גם אני את דעתי בעניין.
@י.-שטרן כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
זו אכן אופציה טובה בכמה תנאים
א. נסיעות בין עירוניות, או בערים עם עליות קשות ירושלים לדוג’, וגם בהתנעה צריך לחכות לחימום המערכת כדי להמנע מבלאי מואץ.
ב. לא כל מוסך מתמחה בזה.
ד. יש גם בהרבה מהרכבים טורבו שגם דורש התייחסות נפרדת, איך לשמור עליו לא לכבות את הרכב מיד לאחר נסיעה וכדו’.לגבי א’ — הכל נכון, אבל נדמה לי שכיום כבר אין צורך ממש לחכות לחימום המערכת; לא מדובר ברכבים משנות ה-90. באופן כללי ההמלצה היא פשוט לא להאיץ בחופזה מיד אחרי ההנעה במנועי טורבו, וזה נכון באותה מידה גם לדיזל וגם לבנזין.
לגבי ב’ — מניסיוני זה כבר פחות מדויק היום; רוב המוסכים מכירים את המערכות הללו.
לגבי ד’ — שוב, במנועי טורבו מודרניים, בין בנזין ובין דיזל, גם אחרי נסיעה ארוכה — ברוב המקרים סוף הנסיעה רגוע ממילא, כך שאין ממש צורך להמתין עם הרכב מונע לפני הכיבוי. (אגב, אם כבר מדברים על מערכות נוספות — מערכת היברידית היא בעצם תוספת לא פחותה מטורבו, לא?)
@טכנולוג כתב בלמה היברידי ולא דיזל?:
ה. ברוב החברות היפניות (טויוטה הונדה מאזדה וכו’) אין רכבי דיזל משפחתיים והציבור החרדי אוהב את האמינות של היפניות (לך תנסה לשכנע אברך ממוצע לקנות רנו או סיטרואן דיזל)
ו. מהסיבה לעיל רוב רכבי הדיזל המנוע אמנם חזק ואמין אבל המערכות הנלוות כגון גיר או מערכת חשמל לפעמים קצת פחות אמינות
ז. כשמדובר בנסיעות עירוניות (שזה רוב הנסיעות של אברך סטנדרטי) מעבר לעניין הבלאי יש פער בצריכת הדלק לטובת ההיברידילגבי ה’ — בחו"ל יש בהחלט דיזלים מתוצרת טויוטה, הונדה ומאזדה, רק שמשום מה לא מייבאים אותם ארצה. יש למשל קורולה ידנית דיזל וגם מאזדה 3 ידנית דיזל — דגמים שלא ניתן להשיג כאן כלל, והלוואי והייתי יכול לקנות אחד כזה (ידני כמובן). ולגבי ההעדפה של הציבור החרדי — בכל הכבוד, אני חושב שזו פחות אינדיקציה אמיתית ויותר הליכה אחרי המקובל; לא תמיד מדובר בהיכרות מעמיקה עם דגמים שונים, והמוניטין של פעם כבר לא בהכרח תואם את המצב היום. (ולגבי הסיטרואן דיזל — רוב הרכבים המסחריים בנויים על אותו מנוע, וגם הפיאט, פיג’ו, טויוטה ואופל ה"מחופשים" לו; שווה לשאול בעלים שלהם מה דעתם.)
לגבי ו’ — כאן אני חולק; אותו גיר שמשודך למנוע דיזל משודך בהרבה מקרים גם למנוע בנזין, וכך גם בפועל, כך שאיני בטוח שיש פער אמינות מובנה.
לגבי ז’ — נכון בהחלט. צריכת הדלק של רכב היברידי בעיר טובה מזו של דיזל, אבל בנסיעה בינעירונית טהורה הדיזל יחזיר את היתרון. בסיכומו של דבר, מנוע דיזל מצטיין בנסיעות משולבות עירוני-בינעירוני ובפרט כשהרוב בינעירוני; מי שנוסע אך ורק בעיר — לו אכן פחות הייתי ממליץ עליו.
-
מחיר מצוי להחלפת בולמים@מתחזק 2000 ש"ח זה מחיר מוגזם.
הבולמים עצמם זוג עולה 400-800 ש"ח בד"כ, 1200 ש"ח לעבודה של בולמים אחוריים זה יקר. -
שרשור המשך: רכבים מענייינים שראיתם בכביש@טוסון כתב בשרשור המשך: רכבים מענייינים שראיתם בכביש:
@פיג-ו5008 מי היה מאמין ש @פיג-ו5008 יהפוך להיות רכב אברכים
מדהים !
-
הוספת פס לד לקידמת הרכבתעשה מאחורי הגריל שהגריל יהיה מואר…
-
ציריה, האם יש עניין להשקיע?@dudis סליחה על האיחור פשוט לא התחברתי כמה ימים…
יש של NTY ויש FEBEST.
לפי מה שאני יודע FEBEST יותר איכותי אך יותר יקר
זה NTY
https://www.ak24parts.com/en/spareparts/nty-npz-ty-010
וזה FEBEST
https://www.ak24parts.com/en/spareparts/febest-0110-ggl15a48ציריה שמאל טויוטה היילנדר לפי מספר שלדה.
-
ציריה, האם יש עניין להשקיע?תשלח בבקשה מספר רכב/שלדה
-
קוד תקלה DF301@איבזה-ידנית ממה שאני רואה בגוגל זה “כשל בלחץ סעפת יניקה”, תבדוק שכל צינורות היניקה תקינים ואין דליפת לחץ.
-
האם שווה לקנות את הרכב?@itzik בשרשור של הצרפתיות ובעוד שרשורים נוספים כבר פורטו כלל הרכבים שאין להם שוק אבל הם בהחלט אמינים. הפרש המחירים גבוה מאוד, אין הרבה כאלה (בהפרשי מחיר מאוד גבוהים, ויש הרבה בהפרשים לא מבוטלים) אבל הכלל הזה הוא שגוי מיסודו.
-
ציריה, האם יש עניין להשקיע?@אליה לא שמעתי על דבר כזה שציריות סיניות הולכת תוך 2-3 שנים.
@אלוף-העולם-1 הייתי קונה מ ak24parts ציריה של חברה מוכרת כ- Meyle, magneti marley וכו’… זה ייצא הרבה יותר זול והרבה יותר איכותי מאשר ציריה מקורית “משופצת”, אני יודע מה זה משופץ אני שיפצתי ציריות, לענ"ד ברור שעדיף מה שהצעתי. -
האם שווה לקנות את הרכב?@יודי-ויין זה לא מדד.
-
האם שווה לקנות את הרכב?שברולט קרוז, מכיר ?
זה אותו מנוע.
חבר לפני כשבוע וחצי קנה שברולט אורלנדו (מנוע קרוז) בלי להתייעץ (השתדלתי לא להגיד לו שהמנוע והטורבו וכו’ בעייתים)…
היום הרכב נכנס למוסך עקב איבוד שמן ומים.
המנועים האלה לא עוברים את ה 150K ק"מ. -
ציריה, האם יש עניין להשקיע?@EBA גם בהיילנדר לא הייתי שוקל מקורי
-
ציריה, האם יש עניין להשקיע?שים את הסיני.
-
הגה לא חוזר למרכז לאחר סיבוב ימינה או שמאלה טויוטה ראב 4 2009יכול להיות כמה דברים - תתחיל בבדיקה של חלקי המתלה
- מוטות קישור (מייצב).
- תפוחי הגה.
- תושבות בולם.
- לחץ אוויר בצמיגים.
מכאן אם הכל תקין לבדוק כיוון פרונט, סע עם הגה ישר תבדוק אם הוא נוטה לאחד הצדדים.
אם לא זה אולי יש בעיה במסרק ההגה. -
הזמנתי נורות בעליאקספרס ושלחו לי שצריך בדיקת תחבורה ותשלום של 55 שקל, מה אני אמור לעשות עם זה?@מיישה הפתרון הזה לא נכון, הזמנתי בעבר נורות לד גבוה/נמוך למאזדה 3 וזה עבר במכס בלי בעיה, לאחר כמה חודשים קניתי שוב פעמיים מאותו מוכר (קישור) וזה נתקע במכס ולא קיבל אישור.
@קורולה-אברכים מסכים. -
במחיר שמטלטל את השוק: MG S9 בישראל (7 מושבים פלאג־אין)נשמע טוב.
הייתי נותן לו צ’אנס
