דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • פנייה למנהל הפורום
כיווץ
☰
לוגו
  • דף הבית
  • מבחני רכב
  • חדשות רכב
  • מדריך למשתמש
  • ...
  • יצירת קשר
  • פרסם אצלנו
  • ×
      טוען כתבות...
      🔈 שמע כבוי
      ⏱️ טוען...
      1
      -- טוען --
      לוגו רכבים זה לזה
      נייטרון חפשינ

      נייטרון חפשי

      @נייטרון חפשי
      מאסטר
      אודות
      פוסטים
      3.8k
      נושאים
      63
      שיתופים
      0
      קבוצות
      2
      עוקבים
      17
      עוקב אחרי
      3

      פוסטים

      פוסטים אחרונים הגבוה ביותר שנוי במחלוקת

      • מיצובישי לנסר - מנוע מגמגם אחרי שנסע על אדי הדלק האחרונים
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @יצחק-רשטונ כתב במיצובישי לנסר - מנוע מגמגם אחרי שנסע על אדי הדלק האחרונים:

        לא נח לי עם ההספדה של המנוע הצעיר

        מצטרף!

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • סקר | איך אתה (!!) עושה ליטוש פנסים
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @יצחק-רשטונ כתב בסקר | איך אתה (!!) עושה ליטוש פנסים:

        נירות שיוף מ400 עד 2000 תוך כדי להרטיב כל הזמן [אותו דבר עם קיט בעלי אקספרס, הרעיון אותו רעיון]

        בד"כ כשמדברים על קיט חידוש לפנס הכוונה לחבילה עם מגבונים 3 שלבים שהראשון מנקה והשלישי מורח לק (מה עושה האמצעי אין לי מושג)

        @יצחק-רשטונ כתב בסקר | איך אתה (!!) עושה ליטוש פנסים:

        לגבי ב. אחרי השיוף הפנס נקי מהכבה הצהובה אבל עדיין נראת כמו זכוכית חלבית ואז מורחים עליה חומר ייעודי שבעצם עושה כמו הרטבה ובעצם מחליק את הפלסטיק והוא נהייה שקוף

        א. אם עושים את הליטוש כמו שצריך אז בנייר 2,000 זה כבר יהיה שקוף לגמרי ועם 3,000 זה כבר כמו חדש.
        ב. החומר ששמים חשוב לא רק למה שכתבת אלא גם להגנה מנזקי קרינת שמש.
        ג. לחומר המיוחד הנ"ל יש שם חסר ייחודיות והוא ‘לכה מבריקה מדוללת’.
        ד. הנושא כבר נטחן בעבר אבל כיוון שהעלית שוב ראיתי לנכון לדייק.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • סוללה של שלט שנגמרת פעם בחודש.
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @מאיר כתב בסוללה של שלט שנגמרת פעם בחודש.:

        השערה שלי: הכפתורים נלחצים בכיס וזוללים את הסוללה.

        ייתכן, אבל לפעמים יש בלוח (במיוחד במוצרי עלי ודו’) קצר חלקי שזולל את הסוללה (כך קרה לי שה’מרים שמשות’ היה זולל את המצבר, עד שמת סופית, לשמחתי) ולפעמים הקצר נגרם עקב רטיבות וקורוזיה, אני ממליץ לנסות לנקות את הלוח ע"י מברשת שיניים וספריי מגעים, ואם זה לא הועיל הגיע הגיע הזמן להתחדש.

        @מאסטר-1 כתב בסוללה של שלט שנגמרת פעם בחודש.:

        טיפ כדי לדעת אם הבטרייה מלאה או ריקה [יכול להיות בבטרייה חדשה ששכבה הרבה שנים בחנות], שים את צד הפלוס על הלשון אם הצריבה חזקה הבטרייה מלאה אם הצריבה חלשה זה אומר שהיא לקראת סוף חייה, בהצלחה.

        פלוס לבד לא מספיק, צריך גם מינוס.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • כמה אמור לעלות החלפת רדיאטור לטיוטה ורסו?
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @גיל כתב בכמה אמור לעלות החלפת רדיאטור לטיוטה ורסו?:

        מחירים לדוגמא:
        יקר
        זול

        היקר הוא כנראה לאוונסיס ורסו (כתוב שם 2000 סמ"ק) שזה רכב נדיר ולכן המחיר יקר רדיארטור קלאסי עולה החל מ400 ולא יותר מ850.

        יש רכבים שלצורך החלפת רדיאטור צריך לפרק טמבון, בורסו זה לא כך למיטב זכרוני אלא פירוק הכי פשוט שיש (כמדומני יותר קל מגרנדיס @תגיענו-לשלום )
        אבל הסיבה שיש למוסך ‘הוראת היתר’ לקחת על זה מחיר מופקע היא בגלל שמוסכי פחחות מחליפים גם רדיאטורים, והם, בגלל שהם עובדים מול חברות הביטוח בעיקר, אין מי שיתמקח איתם על המחיר ולכן יש להם עניין שהמחיר בקבלה יהיה כמה שיותר גבוה (אח"כ מתקזזים מתחת לשולחן), השמאים גם עובדים בשירות הלקוח התובע, ולחברות הביטוח גם לא אכפת כי מי שמשלם את זה בסופו של יום זה אנחנו, בלי זה הביטוח היה עולה חצי (ואחרי שאנחנו משלמים את זה כל חודש אין סיבה שכשזה לטובתינו לא נצמד לכללים…).
        לסיכום, המחיר הרשמי של רדיאטור הוא גבוה ומוסכים רגילים לחייב לקוחות לפי המחיר הרשמי (בד"כ זה הגיוני כי זה הנחות שהם מקבלים כלקוחות קבועים), המכונאי גם מרגיש הוגן לקחת מחיר של 1200 (שמתוכו 600 רווח כולל עבודה) כשהוא יודע שהפ(ר)חח שלידו לוקח על זה 1800 (שמתוכו 1200) רווח.
        זו הסיבה גם, אם תהיתם, לכך שעבודות פחחות בכפרים עולות 10% ממחיר ישראלי, לעומת עבודות מוסך רגילות שעולות בערך 40%.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • תאורת לוח מחוונים יונדאי I30
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @שטייגען-במעלה כתב בתאורת לוח מחוונים יונדאי I30:

        ועל זה הטענה

        בקיצור, הטענה היא על זה שהוא ערבי, ואין על זה טענה כי בדיוק בגלל זה שילמת לו פחות.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • הרכב רועד מעל 100 קמ"ש
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @אליהו-הת-ח איזון בדקת?

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • הרכב רועד מעל 100 קמ"ש
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @itzik אתה מדבר כמו מקצוען (בעיקר שורת הסיום 😉 👍 )! רק הוספה קטנה ומשמעותית: הגה רועד-איזון קדמי, אוטו רועד-איזון אחורי. וזה למה כתבתי:

        @נייטרון-חפשי כתב בהרכב רועד מעל 100 קמ"ש:

        @אליהו-הת-ח הנתונים שלך מעידים כמעט בוודאות על חוסר איזון אחורי.

        @אליהו-הת-ח כתב בהרכב רועד מעל 100 קמ"ש:

        ההגה לא רועדת כלל ואין משיכה של הרכב לאיזה צד מסויים

        אני מוחה על הזלזול ב @הכל-בעזרת-השם שהוא פאר הפורום והדרו שליט"א והלכה כמותו בכל מקום

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • הרכב רועד מעל 100 קמ"ש
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @מאיר כתב בהרכב רועד מעל 100 קמ"ש:

        קרה לי פעם שהרכב רעד במהירות מסויימת ובסוף התברר שזה בוץ שנדבק בבטן אחד הגלגלים. כדאי שתבדוק במיוחד אם נסעת באיזה שביל או משהו.

        זה שוב בגלל שהבוץ הורס את האיזון.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • האם זה מסובך להחליף שמן ופילטר לרכב בכוחות עצמי?
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @החפץ-בעילום-שמו כתב בהאם זה מסובך להחליף שמן ופילטר לרכב בכוחות עצמי?:

        ובאיזה תזמון אני אמור לקחת אותו אלי שלא יפול?

        מסיימים עם היד ובורחים ברגע האחרון (עם הבורג), השמן יישפך בכיוון הפתח קצת בזרם בהתחלה.

        עוד דבר קטן - שסוגרים את הבורג לפני המילוי של השמן, עד כמה חזק צריך לסגור?

        קצת חזק, לא בכל הכח.

        איזה כלי הכי מתאים, והאם יש שיטה למקם אותו במקום מסוים?

        זה 085f6600-c320-4436-ba50-afa9dda35712-image.png
        הכלי הכי פרקטי, אני משתמש בזה וכמעט אף פעם לא צריך להגביה את הרכב.
        אבל ניתן כמובן להשתמש בכל ג’ריקן זמין ולחתוך לו פתח גדול מהצד. (מומלץ מאוד להוסיף פתח גם מתחת לפקק השני כדי לשחרר אוויר.

        כפי שהעיר @יצחק-רשטונ לכאורה יש לך פילטר פנימי של טויוטה שזה סיוט לפתוח אותו אם הוא מהודק, תוודא את זה לפני שאתה מתחיל, ובמידה וזה הסיפור אתה חייב להצטייד מראש בכלי ייעודי באיכות גבוהה (פעם השתמשתי בכלי מאלומניום דק והוא פשוט החליק).

        @מתלמד-0 כתב בהאם זה מסובך להחליף שמן ופילטר לרכב בכוחות עצמי?:

        התברר לי שבטעות רוקנתי את הגיר, ובמנוע שלי יש כעת כעשר ליטרים שמן!!
        התקשרתי למוסך המדרכה הקרוב והוא הורה לי להגיע, כמה דקות נסיעה.

        חוסר אחריות של איש מקצוע!!!
        לא נוסעים בלי שמן אפילו מטר! וגם לא מניעים.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • השמשת רכב (והעברת טסט) שעמד כמה חודשים|מה צריך לעשות?|שאלות מגוונות
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @טוסון

        • לא ניתן לבטח רכב ללא טסט ברוב חברות הביטוח (מלבד ‘הפול’) ולא ניתן להעביר טסט לרכב ללא ביטוח, הפתרון הוא לעשות ביטוח ליום אחד ב’הפול ב150 ש"ח או לתת למוסכניק שמעביר (אם כי ייתכן שהוא יחייב אותך על זה עוד 150 ויעשה בהפול ולכן צריך לברר מראש)
        • זה שהרכב ללא טסט הרבה זמן לא אמור להפריע לטסט (לא נראה לי שהם בודקים את זה), אם יש עליו מלא אבק זה כבר יכל להפריע.
          *. חלון נהג שלא נפתח, אני מכיר מקרה שהורידו בטסט בגלל זה, עדיף שלא ישימו לב.
        • בקשר לכיבוי בהדלקת מדחס זה עלול להיות מדחס תקול, בדוק את זה ואל תנסה סתם להפעיל כי זה עלול לצבור נזק (תנסה לסובב ביד את החלק הפנימי של הפולי (אם יש כזה).
        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • איך אני יכול לדעת מצב סוללה בפריוס דור 2
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @פריוסאי כתב באיך אני יכול לדעת מצב סוללה בפריוס דור 2:

        זה לא אינדקציה? אני אני בדקתי אצלי והרכב עמד 25 דק’ על הבטרייה עד שהמנוע התעורר לו לחיים

        זו השיטה! אבל-

        • לך יש סוללה מצויינת וחבל להחליף אבל אין סיכוי שהוא ‘לא יודע אם הוחלף’ וזה החזיק לו 40 דק’! אני מסופק האם סוללה חדשה תחזיק כ"כ הרבה.
        • את הבדיקה יש לעשות כשהרכב על רוורס (לדרוך אנדברקס חזק לפני) ועם מזגן פועל, הנקודה היא לבדוק תחת עומס, ייתכן שהקיבולת סוללה סבירה אבל תחת עומס היא תקרוס (ואם אז זה מחזיק יותר מ10 דק’, המצב טוב).
        • סוללה ישנה מאוד עלולה לקרוס ביום אחד גם אם מבחינת קיבולת ופריקה היא עדיין במצב סביר.
        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • כפתורים על ההגה לא מגיבים
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @נהג-אלוף סיכוי סביר לסליל הגה, אם זה קורה פעם כן ופעם לא, 98% שזה סליל.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • ניקוי פיח? כן, זה עובד! בדקנו
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @mik6868 כתב בניקוי פיח? כן, זה עובד! בדקנו.:

        רוב שנות הרכב נסע בעירוני ולפי ה ai זה עושה הרבה יותר פיח

        הוא כנראה התבלבל, מה שנקרא טעות אנוש! ומתוקף תפקידו לחקות חשיבה אנושית 😏 . הטעות אנוש הפעם שלי, ההסבר בפוסט הבא.

        @MENI כתב בניקוי פיח? כן, זה עובד! בדקנו.:

        אם בחרת בכל אופן לעשות אצל עוני תכניס למצב תחזוקה (תשאל את הAI איך עושים)
        ותלחץ על הגז אם צריך כדי להגיע לחום הנדרש (נדמה לי סביב 90 מעלות)כדי שהמנוע יתחמם אחרת זה לא יהיה יעיל… אבל אם כן תעשה את זה זה יהיה יעיל מאדד

        עוני יעשה את זה בעצמו ולא ייתן לך לגעת בזמן שהוא מטפל, (לפני שהוא הכיר את המצב תחזוקה הוא לא היה מקבל פריוסים).

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • המחלה הידועה של האוריס
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @לומד תעשה רק טובה קטנה, תתקשר לחנות חלפים ותשאל מחיר, אני עשיתי את זה.
        ואתה וכל החכמים כמוך מוזמנים ללכת למוסך ולשלם פי 2 רק בגלל שאם הוא מוסך זה הוגן, הלקוחות שלי הם רק אלו שלא אוהבים ללכת למוסך לא משנה למה (לא בגלל המחיר, גם אם אני אקח יותר יקר הם יעדיפו אותי)

        שים לב כמה דברים כתבת בלי לדעת וערבבת נתונים, בוודאות!
        אז באמת היה עדיף שתעצור כבר קודם?

        טיפולים, אחזקה ותקלות טויוטה אוריס משאבת מים חלקי חילוף

      • תקלה הראשונה שלי ברכב 😞 חום מנוע
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @אביעד כבר נתנו לך כאן את האופציות לכשל, אבל בגלל שאתה שוחר ידע אז אוסיף שהדרך לבדוק רדיאטור היא אם מזהים הפרשי טמפרטורה בין צינור הכניסה ליציאה אלא שזה לא כ"כ רלוונטי במקרה שלך כיוון שגם אם הוא סתום זה רק חלקית. לפעמים במקרים כאלו מוכרחים להחליף ‘על עיוור’, אם המים מים רגילים ו/או באיכות נמוכה ו/או מלאים חלודה זה מחזק את הכיוון הזה.

        ועוד הערה חשובה:
        כשאתה הולך למוסך אל תראה לו כאילו אתה ידען, תן לו לאבחן ולקחת את האחריות (שלא יגיד לך בסוף, ביקשת להחליף והחלפתי ולא מעניין אם הועיל) ותראה לו שאתה מבין רק ברמה בסיסית ושאתה רוצה לדעת מה הוא עושה. לפעמים זה גם מעצבן מוסכניקים כשהם רואים שמישהו מבין מסתכל עליהם.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • טורים גבוהים
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        סל"ד תקין בסרק הוא בסביבות 700-800 פחות או יותר, 1,000 זה לא תקין ובד"כ מעיד על זיוף כלשהו בהזרקה ובמקרה הפחות טוב על תקלה במנוע. זיוף בהזרקה יכול לקרות ממצערת מלוכלכת, חיישן MAF/MAP, חיישני חמצן ועוד. תקלת מנוע יכולה להיות פלאגים/קויילים, ועד תקלות בוכנה.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • עזרה בנוגע לבלמים
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @על-הטוב-שלך מה שהמוסכניק אמר זה נכון, אבל זה שנהיה ריח שרוף ואבדן בלימה זה כבר חמור ואתה צריך לחזור אליו.
        אין עליו תלונה לפי מה שסיפרת לו בהתחלה זו תלונה שכיחה וזה בד"כ תקין.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • סקר לנהגים העריקים שבינינו, כמה אתם משנים מהרגלי החיים מפחד המשטרה
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @יעקב-5 זה לא פשוט ולא קל בכלל לצאת למקומות האלו וגם אחרי שיוצאים אפשר להיות פעיל או לעמוד מהצד, וב"ה שיש כ"כ הרבה רשומים אבל מתוכם יש את אלו שבאים לכל קריאה ורבים מהם אלו שפעם ב… אם זה קרוב…
        בסופו של דבר ניהול עימותים הוא לא בטבע של בני תורה, ואמנם ההכרח מחייב אבל הקושי גדול.
        יש גם מקום לתכונות נפש שיש מי שיותר קל לו עם זה ויש מי שפחות אבל בס"ה זה דבר קשה לכל אדם בלי קשר לאיזה ציבור הוא משתייך (לא מכיר אנשים שנהנים לקום מהמיטה דקה לפני ‘המפיל’ כדי לקבל מכות בלי אפשרות להחזיר…).

        בעניין ‘יתמו חטאים’ שמעתי ממישהו ששאל את ר’ שמואל אויערבאך זי"ע (שנחשב כיום כמייצג הצד הקיצוני יותר של התבדלות מהחילוניים) על עניין ה’תינוקות שנשבו’ ואמר לו שייתכן שגם הרודפים הם בכלל זה בפני שחונכו לשנוא, ואכמ"ל. אמנם ידוע (כפי שהוזכר כאן) שדעת הרב אלישיב זי"ע הייתה שאינם בכלל.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • הקורלה החבוטה שלי עלתה בעשן
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @יהודה יתגדל ויתקדש…
        המקום ימלא חסרונך ושלא תדע עוד צער.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • סופרב דיזל 2020 שותה מים - רכב שהחליט שהוא גמל
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        הערה להעשרת הידע:
        כשראש תקול ומנוע שותה מים בכאלו כמויות יהיה עשן לבן (אדים). גם לפני שיופיע עשן ניתן להניח יד מול האגזוז ובמידה והמים יוצאים משם תורגש רטיבות תוך 20 שניות, בדיקה זו יש לבצע אחרי נסיעה כדי לא לבלבל עם הלחות שמצטברת לפעמים באגזוז ומתנדפת כשהרכב מתחמם.

        טיפולים, אחזקה ותקלות
      • 1 / 1
      • התחברות

      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
      • פוסט ראשון
        פוסט אחרון
      0
      • דף הבית
      • תקנון הפורום
      • מילון מושגים המלא
      • המדריך המלא למשתמש
      • פוסטים אחרונים
      • משתמשים
      • חיפוש גוגל בפורום
      • פנייה למנהל הפורום