דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • פנייה למנהל הפורום
כיווץ
☰
לוגו
  • דף הבית
  • מבחני רכב
  • חדשות רכב
  • מדריך למשתמש
  • ...
  • יצירת קשר
  • פרסם אצלנו
  • ×
      טוען כתבות...
      🔈 שמע כבוי
      ⏱️ טוען...
      1
      -- טוען --
      לוגו רכבים זה לזה
      נייטרון חפשינ

      נייטרון חפשי

      @נייטרון חפשי
      מאסטר
      אודות
      פוסטים
      3.8k
      נושאים
      63
      שיתופים
      0
      קבוצות
      2
      עוקבים
      17
      עוקב אחרי
      3

      פוסטים

      פוסטים אחרונים הגבוה ביותר שנוי במחלוקת

      • זהירות נושא נפיץ: השכרה בשחור - מה דעתכם?
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @גיל כתב בזהירות נושא נפיץ: השכרה בשחור - מה דעתכם?:

        במחכ"ת, אולי כדאי היה שלא תישאל (אע"פ שנשאלה, כפי שכתב ידידי @נייטרון-חפשי , כי

        @EBA כתב בזהירות נושא נפיץ: השכרה בשחור - מה דעתכם?:

        לא המקום כאן בפורום. יש אוסרים ויש מתירים [עם “תנאי” וכו’] וכל אחד ישאל את רבו.

        @אוהב-אוטואים כתב בזהירות נושא נפיץ: השכרה בשחור - מה דעתכם?:

        ובפן ההלכתי, לא התכוונתי לבקש הכרעה, רק לשמוע את הצדדים

        אני אישית לא חושב שזה נורא אם יהיה נידון הלכתי בפורום (כל זמן שזה לא מגיע למקומות של, הרב שלי אמר כך ומי שאומר אחרת הוא…), כן ממליץ להמנע מהכרעות כדי למנוע מתיחות (מה שנכון גם בענייני רכב אלא שמשום מה בהלכה גם מי שלא מבין מרגיש בנוח לדבר נחרצות).

        משפטי, תביעות, ביטוחים ותאונות

      • הזנת הקוד באמצעות הסוויץ' | עקיפת לחצני הקודן
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        ניסיתי את זה על קודן עם כוכבית ועשיתי רק את הספרות בלי לעשות כוכבית עם הסוויץ’ וזה עבד

        טיפולים, אחזקה ותקלות קודן תקול קודן דוד מתן

      • סיריון ורעששש
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @גיל אז סליחה שאני חולק אבל הסימן הראשון תמיד קיים ובלפחות 6 פעמים שפגשתי את התופעה הרעש לא היה מתכתי אלא כמו רעש רקע של מנוע שעם הזמן התגבר והיה נשמע כמו מנוע סילון.

        הדרך לבדוק מיסב:
        1. סוג הרעש למי שמכיר.
        2. רעש שמתגבר עם הנסיעה בלי קשר לעליית הטורים (גם בניוטרל).
        3. הרעש מתחזק/נחלש בסיבוב חזק בשל הפחתת/הגברת עומס המשקל על צד המיסב התקול (כך ניתן גם לברר באיזה צד המיסב התקול).
        4. הבדיקה של 100% - הרמת הגלגל על ניוטרל וסיבובו ידנית - יישמע חיכוך ואולי גם יורגש.

        הערה קטנה:
        היה לי רכב שאכל מיסבים עד שעשיתי לו איזון גלגלים והתופעה נפסקה.

        עסקאות רכב דייהטסו סיריון 2008

      • זהירות נושא נפיץ: השכרה בשחור - מה דעתכם?
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @יוני כתב בזהירות נושא נפיץ: השכרה בשחור - מה דעתכם?:

        אני חושב שעדיף לא להתייחס לנושאים ההלכתיים זה לא ייגמר וזה סתם יעבור להשמצות וכדו’
        מי שמתיר מתיר, מי שלא לא, מי שלא יודע שישאל רב, לשאול פה זה לשמוע את שני התשובות עשרות פעמים

        בדיוק כמו שבמכונאות כל אחד מביע את דעתו לא יקרה כלום אם יעשו את זה גם בנושא הלכתי ספציפי שקשור לתחום הרכב הרבה יותר מ-למשל התקנת מערכת המראה לרכב, ואשריכם ישראל שכמה שאתם חובבי רכב הנושאים ההלכתיים נהיים אצלכם אמוציונאליים הרבה יותר מהר, אבל עדיין ניתן להתגבר ומוזמנים להעזר בכללי הפורום.

        אבל באמת אין צורך להכנס לכל זה, כי לא ביקשו כאן הכרעות ואפילו לא צידוד לכאן או לכאן, אלא ידיעות בקשר למה הם הנידונים ההלכתיים והצדדים לאסור או להתיר, ולכל היותר גם שמות פוסקים האוסרים והמתירים.
        ואנסה להתחיל לפרט בקצרה (כבר כתבתי על זה בעבר) בתור קדימון למדריך שהוזמן:
        בכללי הביטוח יש תנאי שאין להשכיר את הרכב תמורת תשלום (כמה נקרא תשלום? יש על זה חקיקה מוסדרת) ולכן לכאורה תביעת הביטוח במקרה נזק היא אסורה מדין גזל (עניין ‘דבר שקר’ לכאורה תלוי בדיני הממונות וכעניין שנאמר ביעקב אבינו ‘כי אחי אביה הוא’).
        לפני הצעת הפתרונות הנידונים אני רוצה להקדים טענה שאומרת שמכיוון שאין באמת סיבה שהביטוח לא יכלול גם השכרה כי הרי ביטוח השכרה לא עולה יותר יקר (מאומת!) והסיבה היחידה היא כי הם יכולים, ובגלל שאין ביקוש לביטוח השכרה לפרטיים אחרי שהחוק לא מאפשר לאדם פרטי להשכיר רכב (עוד משהו מסריח שלכאורה נועד לשמור על המונופול). וממילא מותר לרמות אותם אחרי שבוודאי היו מסכימים אילו… ומצד שני אפשר לטעון שלמעשה הם לא היו מסכימים גם אילו שאלנו אותם ולא משנה מה הסיבה. לא ידוע לי על מישהו שסומך על זה בלבד, אבל כן יש שבגלל זה סומכים על הפתרונות האחרים.
        הפתרונות:

        1. להתנות שהרכב הוא שאלה, והכסף כסף מתנה, לא ידוע לי על פוסק שרואה את כפתרון, ואין צורך להסביר למה אפילו שניתן בהחלט גם להבין אם מישהו יאמר שזה עובד (בהתחשב בטענת הבסיס שהעליתי קודם.
        2. תנאי, שמתנה בשעת ההשכרה שבמידה ויהיה צורך בתביעה ביטוחית יהיה זה שאלה ולא שכירות ויחזור כסף השכירות לבעליו, ויש המהדרים לקחת הכסף רק בהחזרת הרכב.
        3. לסכם מראש שלא לתבוע את הביטוח, לא מעשי!
        4. לבטח אצל גויים, לא ידוע לי על אופצייה כזו.
        משפטי, תביעות, ביטוחים ותאונות

      • השלט לא מגיב בפריוס 2008
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @TCRVO ‏‏לכידה.PNG

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • סיריון ורעששש
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @גיל המדריכים שלך לא רואים את מידרג… הם לא באמת רוצים שתדע רק שתזמין אותם.

        עסקאות רכב דייהטסו סיריון 2008

      • נזק לרכב השכרה, והבודק לא שם לב
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        אני מבין שנזכרתי מאוחר אבל נראה שדנו כאן גם בנושאים של ‘מה היה’ כי השאלה לא הייתה ברורה דיה, אציין לדעתי את הנקודות שצריך לדעת לבירור הלכתי:

        1. כל נזק ברכב יש לו משמעות כספית של יותר מפרוטה (אא"כ מדובר ברכב שלי ודו’)
        2. האופן בו מחושב הנזק ע"פ חוק הוא לפי עלות החזרת הרכב למצבו המקורי ופעמים רבות זה פי כמה מירידת הערך, וצריך לדעת האם יש לחוק בעניין זה השפעה הלכתית וכמה.
        3. לחברות ההשכרה (וכמו"כ לכלל תושבי המדינה המשונה בה אנו גרים) יש מנהג מגונה להעלות את הערכת השמאות בסכומים עצומים ע"י כמה שיטות שאין צורך לפרטן, וע"כ המצהיר על גרימת נזק הרי הוא פעמים רבות מכניס ראשו ללוע הארי.
        4. במקרה שלא ברור לו שהזיק, וודאי שאין האחריות לבירור העניין על כתפיו אלא על נותן השירות ומכיוון שנותן השירות אינו נאמן הוא עלול לרכב על התמימות שלו ולחייבו.

        @מתלמד-0 כתב בנזק לרכב השכרה, והבודק לא שם לב:

        יש כאן התחייבות חוזית לשלם לפי הערכה של המשכיר

        גם ע"פ חוקיהם לא לכל נוסח כיסוי חוקי יש כח חוקי מלא ואכמ"ל ובוודאי לא ככל דיני תנאים.

        משפטי, תביעות, ביטוחים ותאונות

      • נורה של דלת פתוחה, תמיד בפריוס דור 2
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        כנראה בעיית מגעים בדלת אחורית או שאחד מכפתורי הדלתות נשבר.
        בדלת המטען יכול להיות בעיה במנגנון הנעילה (לפעמים הפלסטיק בפנים נשבר ותוקע את הדלת) ויכול להיות גם בעיית מגעים במקום שהחוטים עוברים לשלדה (לא מצוי).

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • קרייזלר 7 מקומות
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @YOLEVI כתב בקרייזלר 7 מקומות:

        ומה זה לתחזק טוב? 10000 בזמן או יותר מזה, ובקנייה איך אני יכול לדעת אם הוא תוחזק טוב

        כן, ושמן גיר וכו’
        איך אפשר לדעת? 100% אי אפשר אבל בבדיקה רואים הרבה ואכמ"ל

        @YOLEVI כתב בקרייזלר 7 מקומות:

        זה אומר שזה זול, כמה?

        יש לי חבר שנסע בלי שמן והלך מנוע, יש מה לעשות במחיר שפוי?

        4,000 בשביל מנוע V זה זיל הזול, אבל נסיעה בלי שמן מירב הסיכויים שראש לא מספיק וצריך אוברול ואם כבר אז להחליף מנוע. (אגב, נסיעה בלי שמן אפילו חצי דקה יכולה להרוס בכיף גם מנוע של טויוטה.)

        עסקאות רכב

      • בג''ץ קיזוזים
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        זה מידי ארוך בשבילינו ובניסוח משפטי, אני מצטרף לדברי @הכל-בעזרת-השם שביקש תקציר.
        מלמעלה זה נשמע לי כמו שודד שזועק חמס וטענתו התקבלה, למה? כנראה כנהוג כאן במדינת ה’אחדות’ יד לוחצת יד (ואולי גם מעבירה לה איזו מעטפה)
        טוב, בעצם יכול להיות שבכלל לא הבנתי מי נגד מי…

        משפטי, תביעות, ביטוחים ותאונות

      • בטריה לשלט טויטה
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @צילפינגים כתב בבטריה לשלט טויטה:

        לחלופין ללכת לטמבור הקרוב לביתך בד"כ הם עושים את זה זה עולה 10 שקלים כולל ההחלפה

        וזה גם מחזיק פי 10 ואז לא מסתבר שזה יקרה לך שוב אי פעם.
        כדאי כמובן לראות שאכן שמים לך סוללה איכותית ולא זבל ממקסטוק במחיר טמבור כי יש כאלו טמבורים.

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • מחפש עזרה דחופה לרכב 7 מקומות ומעלה, הסכום פחות חשוב ותיכף תבינו למה
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @MEM כתב במחפש עזרה דחופה לרכב 7 מקומות ומעלה, הסכום פחות חשוב ותיכף תבינו למה:

        אני ממליץ על גלברט

        מצטרף!
        אבל הוא עמוס ויש אצלו תור לאאוטלנדרים, מצד שני אולי דווקא בגלל זה כדאי לחכות אצלו.

        עסקאות רכב

      • בג''ץ קיזוזים
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @מיכלין-שמאי-רכב כתב בבג''ץ קיזוזים:

        עזוב אנחנו לא בשטחים. מחירי שכר, השכירות, ארנונה, חלפים הם שונים לגמרי. אין מה להתחרות עם השטחים. בטוח שמוסכים בארץ לא יעבדו בשכר של שטחים

        לא השוויתי מחירים לשטחים, רק הבאתי לראיה את ההפרש העצום בפערים בין מחירי פחחות למחירי מוסך, אני מבין שהמחיר בשטחים נמוך אבל הוא מייצג פערי מחירים, ואם למשל החלפת מנוע בשטחים עולה חצי מחיר לעומת מחיר החלפת טמבון וצבע שעולה עשירית מחיר אני יכול להניח די בוודאות שהמחיר שקיבלתי על הטמבון מנופח בהגזמה.

        @מיכלין-שמאי-רכב כתב בבג''ץ קיזוזים:

        מחירי החלפים לא נקבעים ע’‘י שמאי אלא ע’'י יבואן/סוחר חלפים ממנו מוסך רכש את החלפים. אסור לשמאי להשפיע על מוסך היכן לרכוש את החלפים.

        אבל השמאי יכול להחליט האם ניתן לתקן או שצריך להחליף חלק וכן על זמן העבודה הנדרש (ובעיניי ראיתי…), יש בזה משחק די רחב ואני לא חושב שיש דרך נכונה לפקח על זה.
        לדעתי הדרך לתקן את המצב היא לגרום לנתק בין אנשי המקצוע באופן שלא יאפשר שיתופי פעולה, ברגע שמוסך הסדר לא יוכל להתערב בעבודת השמאי לא יהיו ‘לחיצות ידיים’ מתחת לשולחן.

        @מיכלין-שמאי-רכב כתב בבג''ץ קיזוזים:

        כאשר ביהמ’‘ש מתערב בהחלטות מקצועיות כולם עומדים על רגליים אחוריות וצועקים געוואלד. בתיק הנידון ביהמ’'ש לא התערב מאחר ורשות מוסמכת ומקצועית קיבלה החלטה, וכך אמור להיות. רק שאף אחד לא מדבר על זה שעובדי רשות/הרגולטורים, לאחר מספר שנים עבודה ברשות שאמורה לפקח על חברות הביטוח, עוברים לעבוד באותן חברות הביטוח שעליהם הם פיקחו.

        איגוד המוסכים מייצג ג"כ גוף מקצועי, וכפי שכתבת דבר זה עלול להעלם מהנוף בעקבות הרגולצייה. אם לפנייה של איגוד המוסכים ביהמ"ש לא נעתר להתערב אז אין שום דרך לערער על המצב.
        ברור שלא כדאי שביהמ"ש יתחיל להתערב בהחלטות המקצועיות אבל כן הייתי מצפה שיגיד משהו בתגובה על כך שצריך לשנות את המערכת, ובמקום זה הם מפלפלים הבלים כדי להסביר שהרגולטור צודק. בקיצור, אם הוא לא מתערב אז שלא יתערב, אבל אם הוא כן מתערב אז שלפחות לא יצדד לטובת הרגולטור.

        משפטי, תביעות, ביטוחים ותאונות

      • נעילת ילדים בקיה סיד (2011)
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        בעיות מגעים!!
        וכפי שכתב @גיל .
        לדעתי חבל על המאמץ לעשות בדיקות עם רב מודד (תצטרך בשביל זה להוריד דיפוני דלתות) רק להחליף את הפיקוד בדלת הנהג, אולי כדאי קודם לנסות להחדיר ספריי מגעים מבחוץ בלי לפרק, לפעמים זה עוזר. רק אם אתה מאלו שלא מסוגלים שלא לנסות לתקן אתה יכול לעיין כאן.
        את כל המידע שלי בנושא שאבתי מכאן 😉

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • עזרה בקנית גרוטאה נוסעת לנהג חדש...
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @למה-ומדוע אני מסכים ב100 % עם הגישה שלך, הדרך הנכונה להכיר את התחום זה להכנס בלי לסכן סכום גדול וגם אם ילך פייפן זה לא יגיע למחיר תיקון ‘קטן’ של רכב יקר. כמובן שזה תלוי בסייעתא דשמיא שלך ספציפית, וזה נכון לכל רכב.
        (הרכב הראשון שלי עלה לי 3,000 ואחרי 3 חדשים הלך הטיימינג והאוטו לפח (מכרתי אותו ב700) המוכר אמר לי מראש שצריך טיימינג אלא שאז לא ידעתי מה זה אומר, אבל ממש לא הצטערתי כי זה כבר היה משתלם)
        אל תתיחס לכל מה שכתבו לך על רכב לפחות ב30,000, זה נכון למי שרוצה רכב שנותן גם… וגם… בשביל רכב שנוסע 3 חדשים בלי בעיות מיוחדות ואז ניתן למכור אותו בלי בעיה באותו מחיר בחלט שניתן (ועדיף) ב5,000.
        בזאפירה באמת לא כדאי להתעסק ובמאזדה תלוי באיזה מחיר, ועם הסתייגויות.

        ברכבים בכזה מחיר יש שתי אפשרויות:

        1. רכב פח מקרטע עם בעיות לא קריטיות, כגון גרנדיס מוזנחת או מאזדה 5 עם מצב גיר סביר (ועדיין עם סיכון מסויים).
        2. רכב ישן מאוד במצב טוב יחסית, מצד אחד הוא יעלה פחות (וסיכנת פחות כסף) ומצד שני חוסר בחלפים שעלול לשגע אנשים שלא מסתדרים בלי רכב והרכב יתקע במוסך עד שיימצא חלף, או אפילו שצריך להשיג חלק מפירוק/חו"ל.
          אני אישית מעדיף את האופציה השניה ולסכן פחות כסף, ההמלצות שלי בהתאם.

        האופציות במחירי מינימום המומלצות לדעתי הם (לפי סדר העדיפות):

        1. הונדה סטרים או FRV. (בחיפוש ביד 2 סטרים לא קיימת ומופיע ע"ש הונדה שאטל שהוא הדגם הקודם לסטרים, יותר נוח/רחב ושתיין גדול ונדיר עד לא קיים וממילא פחות מומלץ)
        2. מיצובישי גרנדיס חבוטה ופצועה, לתקן אותה יהיה יקר אבל לסחוב איתה ככה אפשר הרבה.
        3. מיצובישי ספייס וואגן או טויוטה אוונסיס וורסו, יש לבדוק שהגיר במצב סביר ולהסכים לסחוב איתו במקרה שיתחיל להשתבש .
        4. מאזדה 5 עם גיר במצב סביר ובמחיר שיצדיק עוד 3,500 להחלפת גיר במקרה הצורך.

        כל האופציות שהצעתי כוללות התייחסות לצריכת דלק.

        זה מה שעולה במחשבתי כרגע ואני מדבר ברכבים במחירי 4-8 אלף.

        @למה-ומדוע אתה מוזמן להשאיר לי מספר טלפון במייל ואשמח מאוד לעזור.

        עסקאות רכב

      • טויוטה פריוס 2012 חימום לא עובד
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        @Klonimoos כתב בטויוטה פריוס 2012 חימום לא עובד:

        לכאו’. לפעמים זה דברים יותר פשוטים כמו כאן

        90% שקלעת!
        ובפריוס זה מנוע חשמלי שיושב מאחורי ההגה מתחת, צריך להכנס לשם עם פנס ולעזור למנוע עם היד כמה פעמים הלוך ושוב ולרסס קצת שמן והבעיה נפתרה (לפעמים מספיק רק שמן).

        טיפולים, אחזקה ותקלות

      • שירשור מפוצל מ''סקירת כלל רכבי 7 מקומות'' בעניין הצרפתיות.
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        חברה!
        משום מה נראה לי שאם השיח כאן היה קצת יותר נעים (כפי שמקובל כאן בפורום) חצי מהמלל היה נחסך, אם אתם רוצים שבעתיד מישהו יפיק תועלת מהשרשור לפני שיצא לו מהאף …

        עסקאות רכב

      • מדריך: נהיגה ללא רישיון - כל העניינים החוקיים, כולל חידושים ש(אולי) לא ידעתם!
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        יפה מאוד! כרגיל.
        אבל את מה שהכי מעניין אותי שכחת, מה לגבי נהיגה ברכב ידני עם רשיון לאוטומט? הן מצד הביטוח (מה שהביא @itzik ) והן מצד דוחו"ת וקנסות, מותר או אסור?
        מישהו טען לי בשם שוטר שזה קנס די קטן כספי בלבד.

        טיפים והדרכות כללי המדריכים של גיל רישיון נהיגה ללא רישיון קטין החזקת רישיון חידוש רישיון חוק דוחות תעבורה

      • שהרכב עומד המזגן על קור יורד בתפוקה
        נייטרון חפשינ נייטרון חפשי

        כפי שכתב @תלת-אופן מזגן תמיד יקרר פחות בעמידה
        והסיבות לזה הם:

        1. המדחס ברוב הרכבים הוא מכני ופועל על המנוע, אם המנוע עובד חלש גם המדחס חלש, מלבד מה שכתב הכל בעז"ה.
        2. בנסיעה הרוח מקררת את הרדיאטור יותר ממה שהוונטה יכולה לקרר, ונקודה זו נכונה גם ברכבים בעלי מדחס חשמלי (פריוס למשל).
          ברור שכשהמזגן חלש מאיזו שהיא סיבה אז בעמידה הוא יהיה עוד יותר חלש ובימים חמים כאלו אפילו לא יקרר.
          הפתרון הפשוט שהציע @תלת-אופן (ואני גם נוהג כך) הוא כשנכנסים לרכב לוהט או כשמחכים לילדים שיצאו מהגן לתת מעט גז כדי להגביר את פעולת המדחס, אלא שלצערי זה לא מספיק עוזר בגלל הסיבה השניה שהיא משמעותית לא פחות.

        ולדעתי העובדה ש @תלת-אופן אע"פ שאינו נוהג הבין זאת מדעתו על סמך ידיעתו והבנתו במכלולי הרכב והמזגן (מלבד מה שהיא ראויה להערכה) מוכיחה שניתן לעשות עם השכל הרבה יותר ממה שעושות הידיים ואיזהו חכם וכו’

        טיפולים, אחזקה ותקלות
      • 1 / 1
      • התחברות

      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
      • פוסט ראשון
        פוסט אחרון
      0
      • דף הבית
      • תקנון הפורום
      • מילון מושגים המלא
      • המדריך המלא למשתמש
      • פוסטים אחרונים
      • משתמשים
      • חיפוש גוגל בפורום
      • פנייה למנהל הפורום