יש הגבלת ק"מ לביטוח של רכב אספנות?
משה בלום
-
המדריך המלא להחזקת רכב אספנות -
המדריך המלא להחזקת רכב אספנות@נייטרון-חפשי כתב בהמדריך המלא להחזקת רכב אספנות:
אבל כאן מגיע הדבר השני: עלות טסט לרכב אספנות עומדת על כ400 שקלים לשנה, הצעת מחיר שקיבלתי לביטוח לרכבי לכל נהג מגיל 24 היא כ 1,200 ש"ח חובה וצד ג’.
האם הביטוח שקיבלת הוא עם הגבלת ק"מ?
כי אני חושב עכשיו על קניית רכב אספנות, ושמעתי שהביטוח מגבילים את הק"מ,
יש אפשרות לקבל ביטוח שאוכל כל חודש לנסוע כאלף ק"מ?רציתי לקנות פריוייה אך ירדתי מזה כשהגעתי לחישוב עלויות הדלק.
כמה הוא באמת צורך?
(מישהו רוצה למכור לי עכשיו פריוויה) -
סופרב דיזל 2020 שותה מים - רכב שהחליט שהוא גמל@טייס-קרבי כתב בסופרב דיזל 2020 שותה מים - רכב שהחליט שהוא גמל:
@משה-בלום כתב בסופרב דיזל 2020 שותה מים - רכב שהחליט שהוא גמל:
בפעם האחרונה שהמוסכניק סיים, הוא הכניס מים, ואמר לי לעקוב אחרי זה, כי המים אמור לרדת כמה פעמים, עד שזה יכנס לכל מקום בצנרת, וכנראה יצטרכו להכניס ביחד עוד כחצי ליטר, וכך היה, וזה התייצב.
אם אפשר לשאול
זה יירד “במכה” או אחרי כל נסיעה ירד בעוד טיפה והוספת עד שנעצרה הירידה?אחרי נסיעה משמעותית, לא רק כמה דקות
-
סופרב דיזל 2020 שותה מים - רכב שהחליט שהוא גמלהיה לי סיפור דומה לפני כשנה.
על מרצדס ויטו.
הוא שתה מים, כל יום 1-2 ליטר.
הנס היה שיש לו נורה כשיורד מפלס במים, ולא צריך להמתין על חום מנוע.
ניסיתי לבדוק לחץ, והיה תקין.
ראש מנוע היה בסדר.
לא היה טחינה במים.
לא יצא אדים מאחורה.
הלכתי כמה פעמים למוסך, והוא הכניס לי חומר (נראה לי זרחן) למים, שהופך לצבע כשהוא נוזל לבחוץ.
וכמה פעמים הוא החליף לי צינורות, עד שזה הסתדר.
נראה שזה התחיל מזה שהרכב היה כבר בן 12, והצינורות התחילו להזדקן.
המים יצאו רק כשהיה לחץ מאוד גבוה, ולכן היה קשה למצוא את המקור.@טייס-קרבי בפעם האחרונה שהמוסכניק סיים, הוא הכניס מים, ואמר לי לעקוב אחרי זה, כי המים אמור לרדת כמה פעמים, עד שזה יכנס לכל מקום בצנרת, וכנראה יצטרכו להכניס ביחד עוד כחצי ליטר, וכך היה, וזה התייצב.
עכשיו כבר בערך שנה שקט, ב"ה. -
דלקן לדיזלזה אומר שהם לא ישרים?
ואם יש בעיה מגלים את זה רק אחרי חודש בחשבונית?
אולי צריך לארגן משהו מהפורום מול חברה אמינה יותר של דלקנים.
אולי ביחד זה גם יהיה יותר זול? -
יש פה הזדמנות שווה? המודעה הזו היא מציאה? השרשור המרכזי | כנסו לשאול ולענות! (בלי דיונים ארוכים)@עוד-אחד-שמבין כתב ביש פה הזדמנות שווה? המודעה הזו היא מציאה? השרשור המרכזי | כנסו לשאול ולענות! (בלי דיונים ארוכים):
@משה-בלום הוא כבר שלוש חודשים ביד 2
וזה גם סוכנותנכון, אבל סוכן חרדי,
לכן אני שואל,
כי הנתונים נראים טוב, לא? -
יש פה הזדמנות שווה? המודעה הזו היא מציאה? השרשור המרכזי | כנסו לשאול ולענות! (בלי דיונים ארוכים)הרכב הזה מומלץ?
https://www.yad2.co.il/vehicles/item/e3xygx9k
קשקאי + 2 , שנה 2009, ק"מ 169000, 22 אל"ש -
דלקן לדיזל@משה-שמחה
אתמול שאלתי אותם על זה.
התשובה שלהם הייתה שהיות שאני משתמש רק בדלקן, הם מזכים לי לאחורה, ומורידים את החיוב.
(לא הבנתי בדיוק מה יש להם חוץ מדלקן.)
אבל צריך לשים לב לחשבונית… -
חבר ביקש שאחפש לו, מולטימדיה לראב 4.ממש תודהאם אין לו כח להתעסק בחסימות, לדעתי מומלץ לקנות את מכשיר “דרכא” שזה כבר מוכן וחסום, זה של יוסי תקשורת.
-
האם אפשר לקנות רכב חשמלי חדש מיד 2 ע"י ההפרש בין מחיר הדלק למחיר החשמלביטוח יקר יותר לתייר בגלל שהוא תייר? או בגלל שזה רכב חדש?
כי לפי מה שהבנתי, תייר שיש לו ויזה בתוקף יכול לעשות רישיון ישראלי, גם כאזרח חו"ל, ואז הוא יכול לעשות ביטוח ישראלי רגיל, ונחשב ככל בעל רישיון ישראלי רגיל, והרישיון והביטוח תקף כל עוד שיש לו ויזה בתוקף. -
דלקן לדיזל@צילפינגים
אצלם בדלקן?
יכול להיות שההבדל בכמות? -
דלקן לדיזליש לי דלקן אצל דיוטי אנרגיה כמה חודשים, דיזל כמובן, להלן המחירים:
חודש מחיר 12/2025 6.89 01/2026 6.76 02/2026 7.04 03/2026 7.19 04/2026 9.79 אני מתדלק בין 150 ל 300 ליטר לחודש, בסונול.
המחירים סבירים?
העליה ב 04/2026 זה בגלל המלחמה?
או האם היה סביר רק בחודשים הראשונים?במקור קיבלתי את המחירים לפני מע"מ:
12/2025: מחיר 5.84
01/2026: מחיר 5.73
02/2026: מחיר 5.97
03/2026: מחיר 6.09
04/2026: מחיר 8.30
יצוין כי בחודש 04/2026 נוסף לי שורה חדשה לחשבונית: חיוב בגין דמי שימוש חודשי-סונול - 7.90 לפני מע"מ.
ל 05/2026 עדיין לא קיבלתי את החשבונית. -
מושב למרצדס ויטו 2014 - איפה משיגים?יש לי ויטו 2014.
ליד הנהג יש מושב יחיד.
בדקתי מול המרכיב שמואל, וניתן להוסיף שם מושב, אבל הוא רק מתקין ונותן אישורים,
את המושב עצמו אני צריך להשיג לבד, וזה חייב להיות מקורי.
מאיפה משיגים כזה דבר בזול? פירוק?
מישהו מכיר?
מאיפה אני מתחיל?
עדיף באיזור ירושלים. -
ניקוי רכב - הזמן שלך לפעמים לא שווה את זה - דיון כואב...אני מכיר את התופעה לא ברכב, רק בחצר, כל הלכלוך הם מכניסים לי מיד אחרי שאני מסיים לנקות את החצר…
הלכלוך לא נעלם על ידי זרם מים, הוא עובר למקום אחר… אני באמת לא יודע מי המציא את השיטה.
אבל אולי זה חישוב של העירייה שכל התושבים ביחד יעזרו בפינוי הלכלוך, והם רק עובדים על חלוקה הוגנת בין התושבים… -
החוטים ברכב נשרפו, והרכב הושבת | כנראה בגלל פיוזים לא תקיניםהסיפור היה אתמול, מישהו קרא לי לעזור לו בהתקנת מולטימדיה לרכב טויוטה יאריס 2001.
חיברתי את הצמות, השחלתי את האנטנות, וראיתי שהכל תקין והמולטימדיה עובדתלפני סגירת הפאנל, בעל הרכב רצה להעביר את מצת הסיגריות למקום אחר,
הוא התחיל לגעת במצת, ואז התחילו ניצוצות בתוך המצת, המצת היה נראה ישן ורופף קצת.
הוא שיחק קצת עם המצת, וחיזק את זה.
כעבור דקה אני רואה עשן מהמצת, העשן גבר וגבר, ונהיה ריח שריפה,
אמרתי לו דבר ראשון לכבות את הסוויצ’, ולהוציא את הפיוז של המצת, להפתעתי הפיוז היה שלם לגמרי!!
אבל אז ראיתי שהחוטים של המצת התקלפו לגמרי לכל האורך, ויש 2 חוטים חשופים מהמצת עד לתיבת הפיוזים.
אמרתי לו שהמצב נראה לי קצת בעייתי, כי החוטים עוברים בתוך צמה ענקית של חוטים אחרים, ויש סיכוי שעוד משהו נפגע.
אבל הוא החליט לנסות, ניתק את החוטים כמה שידו מגעת, גם בכיוון המצת וגם ביציאה מתיבת הפיוזים, וכיסה את זה עם דבק חשמל.
ואז הוא הדליק את הרכב, הכל היה נראה תקין, וכיבה את הרכב,
אבל אז, כעבור 2 דקות התחיל לצאת עשן חזק מהדשבורד ליד המזגן, כשהרכב כבוי ומפתח בחוץ…
אמרתי לו לרוץ ולנתק את המצבר, ואני במקביל פתחתי את הפלסטיק שמכסה את המזגן, וראיתי את העשן יוצא מצמה ענקית של חוטים שעוברים שם,
בשלב זה הוא צעק לי שיקח לו זמן לנתק את המצבר, צעקתי לו בחזרה שיפתח את תיבת הפיוזים במכסה המנוע וינתק מה שהוא יכול,
ואז אני רואה כבר להבה קטנה בצמה של החוטים, ב"ה שהצלחתי לכבות את זה, ואז הוא אומר לי שראה עשן יוצא מפיוז אחד צהוב בתיבת הפיוזים, והוא שלף את הפיוז עם צבת, (הפיוז היה כבר נמס לגמרי, אבל שלם, הוא לא נשרף), ואז הפסיק העשן מהצמה,
בשלב זה שהמצב קצת נרגע, אבל הבנתי שהמון חוטים כבר קלופים וללא הגנה, וניתקתי את המצבר.לפי הבנתי אמרתי לו שהרכב הלך, ולא שווה לתיקון, אני צודק? או האם יש אפשרות לתקן את זה בזול?
(לא נראה לי שהרכב היה שווה לפני זה יותר מ 5000 ש"ח)השאלה למה הפיוזים לא נשרפו? זה לא התפקיד של פיוז? הפיוז לא היה אמור להישרך מיד בקצר הראשון במצת?
וזה לא פיוז בודד, זה כמה פיוזים, גם של המצת, וגם פיוז נוסף בחוץ במכסה המנוע.
מישהו כאן כבר נתקל בתקלה כזאת? -
המדריך המלא להחזקת רכב אספנותמה העונש וההשלכות על נסיעה בין 7 ל 9?
-
סיפור שהתחיל בטיפול עשר אלף אצל בן דוד והסתיים בממיר קטליטי..@טוסון כתב בסיפור שהתחיל בטיפול עשר אלף אצל בן דוד והסתיים בממיר קטליטי..:
250 כולל חומרים?
כן.
@יצחק-רשטונ כתב בסיפור שהתחיל בטיפול עשר אלף אצל בן דוד והסתיים בממיר קטליטי..:
הרגת אותי שבסוף חזרת לישמעלי
חזרתי לוואדי ג’וז למישהו אחר, שמטפל באגזוזים.
אחרי הכל זה רכב שלא שווה הרבה, לא שווה להחליף בזה ממיר.@נייטרון-חפשי כתב בסיפור שהתחיל בטיפול עשר אלף אצל בן דוד והסתיים בממיר קטליטי..:
מה גם, שאני שואל את עצמי אם לא היה אפשר להציל את הממיר.
ניסיתי להכניס בחור החיישן ספרי עבור ממיר, ולא עזר, ניסיתי גם עם ספרי קרובטור ולא עזר, זה היה אבוד.
בעת פירוק הממיר ראיתי שזה היה סתום לגמרי. -
סיפור שהתחיל בטיפול עשר אלף אצל בן דוד והסתיים בממיר קטליטי..אני מטפל קבוע בוואדי ג’וז, אצל הבני דודים.
רכב ישן, 2008.
טיפול עשר אלף עולה אצלם 250 ש"ח,
בטיפול האחרון, הערבי הכניס יותר מידי שמן, ליטר יותר, ולא שמתי לב…
בהתחלה הכל היה תקין, אבל אחרי כמה ימים של נסיעה הרכב התחיל לקרטע…
הוא לא סחב בעליות, וזה החמיר מיום ליום.
אחרי זה הרכב הפסיק להתניע…
בקיצור, נכנס שמן בכל המערכת, הלכו כמה קוילים ופלאגים, והממיר נסתם…
אז שמתי לב שיש יותר מידי שמן, הוצאתי את העודף.
החלפתי 2 קוילים ואת כל הפלאגים.
ואז בדקתי שזה אכן הממיר, (הוצאתי את החיישן הקדמי ואז הרכב נסע טוב אבל עם רעש…)
היום ביטלתי את הממיר אצל בן דוד בוואדי ג’וז, ובזה הסיפור הסתיים.
למעשה: אם אתם מטפלים אצל בן דוד, זכרו לבדוק שהוא לא שם יותר מידי שמן…
-
חדש! קו חירום מבית רכבים זה לזה.מה שם הקו?
קו חירום?
קו רכבים זה לזה?
קו חירום מבית רכבים זה לזה? (ארוך מידי לדעתי)
בפלאפון שלי רשמתי “ידידים זה לזה” -
שינויים ברכב שכבר לא ברשותי [הורד מהכביש - ויש חובות טסט]אני זורק רעיון, אולי אפשר לדווח שהרכב נגנב?
