דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • תקנון הפורום
  • מילון מושגים המלא
  • המדריך המלא למשתמש
  • פוסטים אחרונים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • פנייה למנהל הפורום
כיווץ
☰
לוגו
  • דף הבית
  • מבחני רכב
  • חדשות רכב
  • מדריך למשתמש
  • ...
  • יצירת קשר
  • פרסם אצלנו
  • ×
      1. דף הבית
      2. מדברים רכב
      3. כשהרכב הופך לתנור חימום

      כשהרכב הופך לתנור חימום

      מתוזמן נעוץ נעול הועבר מדברים רכב
      64 פוסטים 27 כותבים 992 צפיות
      • מהישן לחדש
      • מהחדש לישן
      • הכי הרבה הצבעות
      תגובה
      • תגובה כנושא
      התחברו כדי לפרסם תגובה
      נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
      • פ מנותק
        פ מנותק
        פריוס אפור
        כתב נערך לאחרונה על ידי
        #52

        יש למישהו מושג כמה עולה השחרות בארץ?
        והאם יש מישהו באור בני ברק?

        תגובה 1 תגובה אחרונה
        0
        • EBAE EBA

          @משתמש-מתחיל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

          מעניין הנושא של הוויז, גם בגלל שכבר כמה שנים הוויז שלי ברכב, ב"ה בלי תקלות…

          זו בדיוק הבעיה הגדולה, הנזק לא תמיד קורה מיד אלא לטווח ארוך, לכן אנשים לא מאמינים שצריך להיזהר מזה… [בדיוק מהסיבה שאני מנשנש ברגע זה “כריות” רק בגלל שהיה עליהם מבצע השבוע, למרות שהסוכר והכולסטרול לא הולכים לשום מקום והם יחכו לי בפינה עוד כמה שנים].
          בכל מקרה, זה מדע מדוייק שלא נתון לוויכוח, התהליכים הכימיים שליתיום עובר בחום הם ודאיים, בדיוק כמו שברור לך שאם תחמם מים הם יהפכו לאדים.
          תעשה בדיקה לסוללת הוייז שלך עם אפליקציות שבודקות בריאות סוללה, אני מאמין שתופתע. או שבכלל אתה תמיד נוסע כשהוא מחובר למטען ולא הרגשת את ההידרדרות.

          מ מנותק
          מ מנותק
          משתמש מתחיל
          כתב נערך לאחרונה על ידי
          #53

          @EBA אתה כנראה צודק, פחות מעניין אותי מצב הבטריה, משתמש בוויז אחת לאיזה שבועיים לכמה דקות או בבין הזמנים, רוב הזמן סתם מונח אצלי בדלת מכובה ומלא בבטריה.

          תגובה 1 תגובה אחרונה
          1
          • EBAE EBA

            @משתמש-מתחיל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

            מעניין הנושא של הוויז, גם בגלל שכבר כמה שנים הוויז שלי ברכב, ב"ה בלי תקלות…

            זו בדיוק הבעיה הגדולה, הנזק לא תמיד קורה מיד אלא לטווח ארוך, לכן אנשים לא מאמינים שצריך להיזהר מזה… [בדיוק מהסיבה שאני מנשנש ברגע זה “כריות” רק בגלל שהיה עליהם מבצע השבוע, למרות שהסוכר והכולסטרול לא הולכים לשום מקום והם יחכו לי בפינה עוד כמה שנים].
            בכל מקרה, זה מדע מדוייק שלא נתון לוויכוח, התהליכים הכימיים שליתיום עובר בחום הם ודאיים, בדיוק כמו שברור לך שאם תחמם מים הם יהפכו לאדים.
            תעשה בדיקה לסוללת הוייז שלך עם אפליקציות שבודקות בריאות סוללה, אני מאמין שתופתע. או שבכלל אתה תמיד נוסע כשהוא מחובר למטען ולא הרגשת את ההידרדרות.

            ח מנותק
            ח מנותק
            חיים Y0737
            מייבין
            כתב נערך לאחרונה על ידי
            #54

            @EBA כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

            בריאות סוללה

            בתור מתקין מולטימדיות, איך המערכת הזו לא ניזוקת בעומס חום קיצוני? זה בנוי ומתוכנן ככה?

            EBAE תגובה 1 תגובה אחרונה
            1
            • EBAE EBA

              לא, אני לא הולך לדבר על סכנת השארת ילדים ברכב, יש לזה ב"ה כבר מספיק מודעות, לצערנו מודעות שהחודרה היטב באמצעות אסונות, ובכל מקרה, באותו רגע שמישהו - על כל שונאי ישראל - ישכח את הילד שלו ברכב, לא המאמר כאן הוא מה שיעזור.

              להלן ננסה להסביר את התהליך שגורם לרכב להתחמם, ומה הפתרונות החלקיים שאפשר לעשות. הפתרונות תמיד יהיה חלקיים, כי לא משנה מה תעשו - רכב בקיץ הישראלי, לא משנה איזה צבע, חלונות שחורים, פתוחים או סגורים, עם וילון או בלי - יהיה חםםםם [איפה האימוג’י הזה של פרצוף אדום מזיע?]

              ובכן, השמש חודרת דרך הזכוכית בגלי קרינה קצרים, שאין להם בעיה לחדור דרך הזכוכית. מהקרינה הזו מתחממים החלקים הכהים ברכב, כמו הדשבורד והמושבים, והם אלו שמחממים ומבשלים את האוויר, אבל הם עושים זאת בקרינת גלי אורך [אינפרא אדום] שאינם יכולים לצאת דרך הזכוכית. התוצאה היא מלכודת חום, כלומר חום שרק נכנס ועולה ולא יכול לצאת.

              מכירים את זה שאחרי כמה שעות שהרכב חנה בשמש, אתם פותחים אותו ומרגישים שהוא זה שמחמם כעת את כדור הארץ בעצמו? אתם צודקים. גם אם הטמפרטורה בחוץ היא 35 מעלות, הטמפרטורה בתוך הרכב יכולה להגיע ל60 עד 70 מעלות, והחלקים שספגו את הקרינה הישירה כדוגמת הדשבורד, יכולים להגיע גם לשמונים מעלות ויותר, שזו ממש סכנת כוויה.

              האם זה נכון שזה תלוי בצבע הרכב? כן, אבל לא ממש דרמטי כמו שחושבים, רכב שחור יתחמם כחמש עד עשר מעלות יותר מרכב לבן ביום ממוצע של קיץ חם. משמעותי, אבל לא בשביל זה לבחור רכב אחר.

              להשאיר חלון עם סדק פתוח, עוזר? כן, אבל מעט מאוד. כמו שהסברתי התנור העיקרי שמבשל את הרכב הוא המאסה של החלקים הכהים בו שאוגרים חום רב, ולאו דווקא האוויר שבתוכו. גם אם יתחלף קצת אוויר דרך החלונות הללו, הוא מהר מאוד יתחמם גם הוא בחזרה. זה יכול להועיל רק במקרה של מקום עם רוח חזקה במקביל לחום השמש. או במקרה שהשארתם ממש חצי חלון פתוח, שזה יכול לגרום שהרכב יתקרר לגמרי, מהמזגן שהגנב ימהר להפעיל לעצמו.
              למעיישה אני כן משאיר סדק, כי פסיכולוגית מרגיש לי שזה כן מועיל.

              מה כן עוזר משמעותית? מגן שמשה איכותי, שזורק בחזרה את קרינת השמש. זה מה שיכול להוריד דרמטית את החום בתוך הרכב בעשרות מעלות. ולא לשכוח את שאר החלונות, לעשות אותם כהים או לארגן להם כיסוי כלשהו.

              האם להשאיר את הוויז ברכב? חד משמעית לא. גם המקום הקר ביותר ברכב יעבור בקלות את ה50 מעלות, וסוללת ליתיום מתחילה להרגיש רע כבר ב45 מעלות, וב60 מעלות היא יכולה כבר ממש להנתפח וגם להתלקח.

              האם יש מקום בטוח ברכב? לא, המקום הכי פחות חם הוא איפשהו מתחת למושב, שזה גם נמוך יותר [האוויר החם עולה למעלה] וגם מוגן מקרינת שמש ישירה, אבל זה עדיין חם מאוד, ויכול להרוס את הסוללה בוודאות.
              וכאן המקום לנפץ מיתוס: אם בכל זאת החלטתם להשאיר מכשיר כלשהו ברכב, אז לא בתא הכפפות!! זהו אחד המקומות הרותחים ביותר בדרך כלל, בהיותו מתחת הדשבורד שחוטף את מירב הקרניים בכינון ישיר.

              מכשירים אחרים נטולי סוללה, זה תלוי האם הם מיועדים לרכב כמו מולטימדיה או קופסת אנדרואיד שיכולים בהחלט להישאר שם, או סתם מכשירים אלקטרוניים שעדיין רגישים לרמות כאלו של חום.

              אלוף העולם 1א מנותק
              אלוף העולם 1א מנותק
              אלוף העולם 1
              מאסטר
              כתב נערך לאחרונה על ידי
              #55

              @EBA כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

              האם יש מקום בטוח ברכב?

              הבגא’ז!

              ואגב, תזכיר גם את העניין של השארת תיק תפילין ברכב ח’ו

              סמארט קאר מערכות לרכב.🚗
              התקנות פרימיום לרכב-מולטימדיה,מצלמות ועוד…

              ניתן ליצור קשר:
              ehh3266@gmail.com

              זמין באלעד, ירושלים והסביבה.

              תגובה 1 תגובה אחרונה
              0
              • EBAE EBA

                העירו לי להוסיף עוד משהו חשוב שמשום מה פספסתי: הדבר החשוב ביותר לא להשאיר ברכב [אחרי ילדים…] הוא כמובן התפילין! אומרים שתפילין ששהו חצי שעה בלבד ברכב בשמש, איבדו את חזקת הכשרות שלהן וטעונות בדיקה, וקשה מאוד להתיר לברך עליהן!
                וזה גם הגיוני מאוד, כי הדיו של התפילין הוא טבעי לגמרי, וסביר להניח שהוא נמרח בחום. ה"י.

                טוסוןט מנותק
                טוסוןט מנותק
                טוסון
                מייבין
                כתב נערך לאחרונה על ידי טוסון
                #56

                @אלוף-העולם-1 כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                @EBA כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                האם יש מקום בטוח ברכב?

                הבגא’ז!

                גם בג’יפונים ורכבי סטיישן?
                ואם גוללים את הכיסוי זה מן הסתם יותר טוב

                ואגב, תזכיר גם את העניין של השארת תיק תפילין ברכב ח’ו

                @EBA כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                העירו לי להוסיף עוד משהו חשוב שמשום מה פספסתי: הדבר החשוב ביותר לא להשאיר ברכב [אחרי ילדים…] הוא כמובן התפילין! אומרים שתפילין ששהו חצי שעה בלבד ברכב בשמש, איבדו את חזקת הכשרות שלהן וטעונות בדיקה, וקשה מאוד להתיר לברך עליהן!
                וזה גם הגיוני מאוד, כי הדיו של התפילין הוא טבעי לגמרי, וסביר להניח שהוא נמרח בחום. ה"י.

                כללו של דבר, האדם לא נברא בעבור מצבו בעולם הזה אלא בעבור מצבו בעולם הבא, אלא שמצבו בעולם הזה הוא אמצעי…
                (מס"י פ"א)

                נחייה ולא…

                אלוף העולם 1א תגובה 1 תגובה אחרונה
                1
                • ח חיים Y0737

                  @EBA כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                  בריאות סוללה

                  בתור מתקין מולטימדיות, איך המערכת הזו לא ניזוקת בעומס חום קיצוני? זה בנוי ומתוכנן ככה?

                  EBAE מנותק
                  EBAE מנותק
                  EBA
                  מאסטר
                  כתב נערך לאחרונה על ידי יוני
                  #57

                  @חיים-Y0737 כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                  בתור מתקין מולטימדיות, איך המערכת הזו לא ניזוקת בעומס חום קיצוני? זה בנוי ומתוכנן ככה?

                  א. כמו שהסבירו, אין לה סוללה.
                  ב. אה"נ היא בנוייה ומתוכננת לזה, עכ"פ אמורה להיות. כבר פגשתי מולטימדיות זולות שנהרסו מהחום. ואגב תראה מה קרה למסך המקורי של כ-ל פריוס דור 3 ללא יוצא מן הכלל.
                  ג. מולטימדיות משוכללות אכן מושבתות בתחילת הנסיעה בתור הגנה מהחום, הנס הוא שבדרך כלל הן מותקנות צמוד לתעלות המיזוג כך שהן מתקררות מהר.

                  התקנת מולטימדיות במודיעין עילית, חסימה למולטימדיה וסימים מוזלים
                  050-4133851
                  מחפש מולטימדיה? תתחיל כאן

                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                  4
                  • אושר מתקרבא אושר מתקרב

                    @קורולה-אברכים כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                    מה לגבי בוסטר התנעה?

                    תיק ליפו
                    חפש בעלי

                    ר מחובר
                    ר מחובר
                    רכבניק
                    כתב נערך לאחרונה על ידי
                    #58

                    @אושר-מתקרב כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                    @קורולה-אברכים כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                    מה לגבי בוסטר התנעה?

                    תיק ליפו
                    חפש בעלי

                    זה למחמירים, בעיקרון הוא בנוי לרכב

                    תגובה 1 תגובה אחרונה
                    0
                    • טוסוןט טוסון

                      @אלוף-העולם-1 כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                      @EBA כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                      האם יש מקום בטוח ברכב?

                      הבגא’ז!

                      גם בג’יפונים ורכבי סטיישן?
                      ואם גוללים את הכיסוי זה מן הסתם יותר טוב

                      ואגב, תזכיר גם את העניין של השארת תיק תפילין ברכב ח’ו

                      @EBA כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                      העירו לי להוסיף עוד משהו חשוב שמשום מה פספסתי: הדבר החשוב ביותר לא להשאיר ברכב [אחרי ילדים…] הוא כמובן התפילין! אומרים שתפילין ששהו חצי שעה בלבד ברכב בשמש, איבדו את חזקת הכשרות שלהן וטעונות בדיקה, וקשה מאוד להתיר לברך עליהן!
                      וזה גם הגיוני מאוד, כי הדיו של התפילין הוא טבעי לגמרי, וסביר להניח שהוא נמרח בחום. ה"י.

                      אלוף העולם 1א מנותק
                      אלוף העולם 1א מנותק
                      אלוף העולם 1
                      מאסטר
                      כתב נערך לאחרונה על ידי
                      #59

                      @טוסון כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                      גם בג’יפונים ורכבי סטיישן?
                      ואם גוללים את הכיסוי זה מן הסתם יותר טוב

                      בדרך כלל יש וילון… או השחרה לחלון האחרון שמורידה את החום!
                      אהה וגם אין שם דשבורד

                      סמארט קאר מערכות לרכב.🚗
                      התקנות פרימיום לרכב-מולטימדיה,מצלמות ועוד…

                      ניתן ליצור קשר:
                      ehh3266@gmail.com

                      זמין באלעד, ירושלים והסביבה.

                      תגובה 1 תגובה אחרונה
                      0
                      • חיים ברזלח חיים ברזל

                        @EBA כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                        העירו לי להוסיף עוד משהו חשוב שמשום מה פספסתי: הדבר החשוב ביותר לא להשאיר ברכב [אחרי ילדים…] הוא כמובן התפילין! אומרים שתפילין ששהו חצי שעה בלבד ברכב בשמש, איבדו את חזקת הכשרות שלהן וטעונות בדיקה, וקשה מאוד להתיר לברך עליהן!
                        וזה גם הגיוני מאוד, כי הדיו של התפילין הוא טבעי לגמרי, וסביר להניח שהוא נמרח בחום. ה"י.

                        במקרה של תפילין כדאי לשים אותם בתא מטען?
                        והאם זה ככה בכל סוגי העטיפות לתפילין עור/בד/דמוי עור? הרי יש 2/3 כיסויים לפחות

                        ראובן שבתיר מנותק
                        ראובן שבתיר מנותק
                        ראובן שבתי
                        ניהול טכני
                        כתב נערך לאחרונה על ידי
                        #60

                        @חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                        במקרה של תפילין כדאי לשים אותם בתא מטען?

                        ברכב האצ’בק אין הבדל
                        ברכב סדאן אפשר להשים מאחורה לכתחילה
                        אני שם תפילין מאחורה זה אפילו לא מתקרב להיות חם
                        כן מקפיד לא להשים צהריים שלמים
                        אבל להשים בבוקר תפילין ולהוציא עד 2 בצהריים זה אחלה
                        (ברכב סדאן הפגאז מאחורה הוא בטמפרטורה שיש בחוץ ואפילו קצת פחות כי אין שמש ישירה, אם בחוץ 30 מעלות בפגאז יהיה 30 מעלות מקסימום זה לא משהו שמזיק)

                        ניתן ליצור קשר במייל 👈👈 7548612@gmail.com

                        ר תגובה 1 תגובה אחרונה
                        0
                        • תודה לבורא עולם 0ת תודה לבורא עולם 0

                          אני השתמשתי עם זה נראה לי ש @גיל המליץ עליה איפשהו בפורום,
                          אך כעבור שנה התפסנים התחילו להישבר, כנראה התפרקו מהחום המדובר כאן.
                          ניסיתי לחבר עם אזיקונים ופטנטים אך בסוף כבר לא היה מה לעשות איתו.

                          העלות שלו כ-50 ש"ח לפני קופונים, כשהשתמשתי בו הוא עשה פלאים לחום הרכב,
                          פשוט עולם אחר, וסוגרים את זה תוך 2 שניות בלי התעסקויות,
                          גם בחנייה של 10 דקות בשמש, הייתי סוגר אותו ומנע המון חום ברכב.

                          עריכה: למדקדקים שמעתי פעם שהאויר הרותח ברכב שהתבשל בשמש לא בריא לנשימה,
                          בגלל שהאויר עם רעילות הנפלט מהחום מהפלסטיקה ושאר הדברים ברכב.
                          ולכן כדאי כשנכנסים לרכב לפתוח את כל החלונות ולתת לאויר להתחלף.

                          ראובן שבתיר מנותק
                          ראובן שבתיר מנותק
                          ראובן שבתי
                          ניהול טכני
                          כתב נערך לאחרונה על ידי ראובן שבתי
                          #61

                          @תודה-לבורא-עולם-0 כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                          אני השתמשתי עם זה נראה לי ש @גיל המליץ עליה איפשהו בפורום,

                          זה המלצה שלי
                          https://rechavimzelaze.ovh/topic/4347/לקראת-הקיץ-שמשייה-נוחה-לשמירת-טמפרטורה-בתוך-הרכב/24

                          מענין שנשבר לך לי מחזיק כבר כמה שנים טובות
                          (ולא רק לי מחזיק, אלא משפחה וחברים)
                          כן אני ממליץ להוריד את זה בחורף כדי שלא יספוג 5 חודשים שמש בלי שום שימוש

                          ניתן ליצור קשר במייל 👈👈 7548612@gmail.com

                          תגובה 1 תגובה אחרונה
                          0
                          • ראובן שבתיר ראובן שבתי

                            @חיים-ברזל כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                            במקרה של תפילין כדאי לשים אותם בתא מטען?

                            ברכב האצ’בק אין הבדל
                            ברכב סדאן אפשר להשים מאחורה לכתחילה
                            אני שם תפילין מאחורה זה אפילו לא מתקרב להיות חם
                            כן מקפיד לא להשים צהריים שלמים
                            אבל להשים בבוקר תפילין ולהוציא עד 2 בצהריים זה אחלה
                            (ברכב סדאן הפגאז מאחורה הוא בטמפרטורה שיש בחוץ ואפילו קצת פחות כי אין שמש ישירה, אם בחוץ 30 מעלות בפגאז יהיה 30 מעלות מקסימום זה לא משהו שמזיק)

                            ר מחובר
                            ר מחובר
                            רכבניק
                            כתב נערך לאחרונה על ידי
                            #62

                            @ראובן-שבתי כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                            ברכב האצ’בק אין הבדל

                            אצלי יש כיסוי מובנה לתא מטען וזה הבדל משמעותי כי אין שמש ישירה

                            ראובן שבתיר תגובה 1 תגובה אחרונה
                            0
                            • ר רכבניק

                              @ראובן-שבתי כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                              ברכב האצ’בק אין הבדל

                              אצלי יש כיסוי מובנה לתא מטען וזה הבדל משמעותי כי אין שמש ישירה

                              ראובן שבתיר מנותק
                              ראובן שבתיר מנותק
                              ראובן שבתי
                              ניהול טכני
                              כתב נערך לאחרונה על ידי ראובן שבתי
                              #63

                              @רכבניק כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                              @ראובן-שבתי כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                              ברכב האצ’בק אין הבדל

                              אצלי יש כיסוי מובנה לתא מטען וזה הבדל משמעותי כי אין שמש ישירה

                              ואתה משאיר תפילין וזה לא חם?
                              כי אני משאיר וגם ביום חם כשאני לוקח את התפילין הכיסוי שהוא מעור לא כזה חם

                              ניתן ליצור קשר במייל 👈👈 7548612@gmail.com

                              ר תגובה 1 תגובה אחרונה
                              0
                              • ראובן שבתיר ראובן שבתי

                                @רכבניק כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                                @ראובן-שבתי כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                                ברכב האצ’בק אין הבדל

                                אצלי יש כיסוי מובנה לתא מטען וזה הבדל משמעותי כי אין שמש ישירה

                                ואתה משאיר תפילין וזה לא חם?
                                כי אני משאיר וגם ביום חם כשאני לוקח את התפילין הכיסוי שהוא מעור לא כזה חם

                                ר מחובר
                                ר מחובר
                                רכבניק
                                כתב נערך לאחרונה על ידי רכבניק
                                #64

                                @ראובן-שבתי כתב בכשהרכב הופך לתנור חימום:

                                ואתה משאיר תפילין

                                לזמן ארוך? לא
                                בלי קשר לחום, פשוט לא יוצא לא

                                תגובה 1 תגובה אחרונה
                                0

                                • 1
                                • 2
                                • 3
                                • 4

                                26

                                מחובר

                                3.0k

                                משתמשים

                                9.8k

                                נושאים

                                132.1k

                                פוסטים
                                • התחברות

                                • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                                • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                                • פוסט ראשון
                                  פוסט אחרון
                                0
                                • דף הבית
                                • תקנון הפורום
                                • מילון מושגים המלא
                                • המדריך המלא למשתמש
                                • פוסטים אחרונים
                                • משתמשים
                                • חיפוש גוגל בפורום
                                • פנייה למנהל הפורום